شماره: 1824 / ۱۴۰۰ دوم بهمن
تعداد بازدید : 0
ممکن است تویوتا سوپرا با گیربکس دستی بالاخره وارد بازار شود
جدیدترین شایعات در نوامبر 2021 در مقاله ای منتشر شد که ادعا می کرد این خودروی اسپرت ژاپنی در نهایت به رانندگان اجازه می دهد تا از دنده های پدالی استفاده کند.
اکنون از منبعی در شبکه نمایندگی تویوتا شنیده ایم که سوپرا «تایید» کرده است که یک دستی شش سرعته را به عنوان جایگزینی برای اتوماتیک هشت سرعته ZF دریافت کند.
این خودرو ممکن است زودتر از سال 2023 در ایالات متحده عرضه شود، اما در حال حاضر هیچ چیز رسمی نیست. همچنین مشخص نیست که آیا تویوتا در مورد جفت کردن موتور «B58» با موتور قبلی خود تغییری ایجاد کرده است یا اینکه فقط با موتور کوچکتر 2.0 لیتری با کد «B48» در دسترس خواهد بود. به عنوان یک نکته جانبی، بی ام و Z4با تنظیمات سه پدال ارائه می شود، اما فقط برای sDrive20i پایه موجود در بازارهای منتخب قابل دسترسی است.
سوپرا مدل 2023 می تواند شاهد گسترش بیشتر خط تولید با مشتقات مورد انتظار GRMN باشد که به روزرسانی های بیشتری را به همراه دارد. بی ام و آن خودروهای M را در رقابتی شدیدتر با 503 اسب بخار و 479 پوند فوت (650 نیوتن متر) به فروش می رساند. نه تنها این، بلکه M4 CSL که اواخر امسال وارد بازار می شود، می تواند جذابیت بیشتری داشته باشد.
این شرکت تماماً تأیید کرده است که یک کرولای چهار چرخ متحرک GR با گیربکس دستی به بازار می آید.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
استادرحیمی تصریح کرد:
تعداد بازدید : 0
رویکرد ایرانخودرو در حادثه بهبهان بر پایه اصل مشتریمداری است
معاون کیفیت گروه صنعتی ایرانخودرو، ضمن اظهار تاسف از حادثه روی داده در جاده بهبهان به رامهرمز، رویکرد ایرانخودرو در حوادث رانندگی را مشتریمدارانه دانست و تصریح کرد: این خودروساز به تمامی تعهدات خود در قبال مشتریان پایبند است.
مجتبی استادرحیمی، با بیان این که از مجموع 59 خودروی حادثه دیده 15 دستگاه خودرو متعلق به گروه صنعتی ایران خودرو است، خاطرنشان کرد: ایربگ سورن به دلیل شرایط برخورد و حادثه عمل کرده و باز شده است، پنج خودرو نیز از مدل های قدیمی و فاقد ایربگ بوده است.
وی تصریح کرد: باز شدن ایربگ جلو در سمت راننده و یا شاگرد، تابع شرایط تعریف شده برای واحد کنترل کننده الکترونیکی کیسه هوا شامل سرعت و زاویه تصادف و جنس مانع در لحظه وقوع حادثه است.معاون کیفیت ایران خودرو گفت: در هفت دستگاه از 9 دستگاه باقی مانده نیز با توجه به بررسیهای کارشناسی به عمل آمده و تحلیل اطلاعات موجود، به طور قطع بازنشدن ایربگ مورد تایید و مطابق با استاندارد است. نتایج بررسی های دو دستگاه دیگر نیز با تکمیل اطلاعات کارشناسی مشخص خواهد شد.استادرحیمی با بیان این که ایربگ جلو به منظور عملکرد در تصادف از روبرو طراحی شده و در تصادفات از پهلو، عقب و یا واژگونی باز نمیشود، گفت: در تصادفات زنجیره ای که ضربه از قسمت عقب و جلوی خودرو است، ایربگ در صورتی عمل می کند که زمان ضرب دیدگی قسمت جلویی نسبت به عقب زودتر اتفاق افتاده باشد.وی ضمن تاکید بر وجود شرایط تعریف شده و استاندارد برای عملکرد ایربگ، گفت: باز شدن بی مورد ایربگ نه تنها سبب نجات سرنشین خودرو نمی شود بلکه جان آنان را به مخاطره خواهد انداخت.
معاون کیفیت ایران خودرو تصریح کرد: وجود آمار تعویض بیش از 2500 ایربگ بازشده در تصادفات، برای خودروهای مشتریان مراجعه کرده به شبکه خدمات پس از فروش، بیانگر صحت کارکرد سیستم ایربگ خودروها است.
استادرحیمی با تاکید بر لزوم عدم اظهارنظر عجولانه و شتابزده در این حادثه، گفت: ایران خودرو خود را مکلف به شفافسازی موضوع دانسته و در این راستا آماده هر گونه همکاری با مراجع و سازمانهای ذیربط و ذیصلاح است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
وزیر صمت: قرعه کشی خودروسازان حذف می شود
ما در خصوص خودرو دو بازار و دو قیمت داریم، یکی قیمتی است که بازار آزاد است که التهاب دارد؛ دیگری قیمتی است که خودروسازان میدهند که فاصله زیادی است و یک رانت 20 تا 150میلیون تومانی وجود دارد.
سید رضا فاطمی امین درباره بازار خودرو اظهار کرد: من هم در سفرهای استانی و هم در بازدیدها و ملاقاتهایی که از فعالیتهای تولیدی اقتصادی دارم با مردم گفتوگو میکنم که به من ایده و انگیزه میدهد.
وی افزود: ما در خصوص خودرو دو بازار و دو قیمت داریم، یکی قیمتی است که بازار آزاد است که التهاب دارد؛ دیگری قیمتی است که خودروسازان میدهند که فاصله زیادی است و یک رانت 20 تا 150 میلیون تومانی وجود دارد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت علت آشفتگی بازار خودرو را همسان نبودن عرضه و تقاضا عنوان و بیان کرد: 500 هزار دستگاه کمتر از نیاز تولید میکنیم که به سرعت برطرف خواهد شد؛ نکته دیگر این است که خودرو به کالای سرمایهای تبدیل شده؛ به این معنا که بسیاری از افرادی که خودرو می خرند، به آن نگاه سرمایهای دارند.
وی خاطرنشان کرد: یک ماه قبل ثبت نام خودرو در یکی از شرکتهای خودروساز انجام شد که برای 10 هزار خودرو، 4 میلیون نفر ثبت نام کردند این در حالی است که این 4 میلیون ثبت نام، واقعی نیست؛ کل نیاز بازار خودروی ایران، یک میلیون و 500 هزار دستگاه در سال است که نشان میدهد بازار خودرو، یک بازار واقعی نیست بلکه رانتی و سوداگرانه است.
فاطمی امین ادامه داد: اول باید تولید را افزایش دهیم که امسال این اتفاق رخ خواهد داد و تا پایان امسال، 130 هزار دستگاه بیشتر از سال گذشته عرضه خواهد شد؛ 130 هزار دستگاه هم برای سال آینده پیش فروش میشود که مجموعاً 260 هزار دستگاه امسال بیشتر عرضه میشود.
وی یادآور شد: صنعت خودروی ما بیمار است و ناکارآمدیهای زیادی دارد البته این ناکارآمدیها به یکی دو سال اخیر برنمی گردد بلکه ناشی از انباشت ناکارآمدیها در یک دوره طولانی بوده است. من قول 2 ساله برای رفع ناکارآمدیهای صنعت خودرو میدهم. یک دوره 3 ساله برای اجرای 9 پروژهای که شروع کردهایم نیاز داریم ولی نتایج آن بعد از 2 سال مشخص میشود؛ سال آینده قرعه کشی نخواهیم داشت و به این سمت میرویم که بیش از نیاز داخلی، خودرو تولید کنیم که قرعه کشی را از بین خواهد برد.
وزیر صمت گفت: اما اینکه تمام ناکارآمدیهای صنعت خودرو را حل کنیم، یک دوره 2 ساله میطلبد که زمان معقولی است. خودرو برای همه مردم اهمیت دارد و همه درباره آن دغدغه دارند. مردم، کارگران صنعت، تولیدکننده، قطعه ساز و سهامداران را در نظر داریم. سال آینده خبرها و چشم انداز خوبی از صنعت خودرو خواهیم داشت.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
استاندار تهران در بازدید از بهمن موتور: رشد بخش خصوصی در دوران تحریم قابل تمجید است
استاندار تهران در جریان بازدید از شرکت بهمن موتور گفت: به نمایندگی از دولت در چارچوب ظرفیت های قانونی در خدمت شرکت گروه بهمن خواهیم بود و بیش از گذشته به شکوفا شدن این بخش از صنعت خودروسازی کمک خواهیم کرد.
در بازدید چهارشنبه، محسن منصوری استاندار تهران را وحید گلی کانی سرپرست فرمانداری شهرستان قدس، حق وردی نماینده شهریار و جمعی از معاونین و مدیران و رؤسای سازمان های صنعت، معدن وتجارت استان همراهی می کردند.
محسن منصوری استاندار تهران با تاکید بر اینکه گروه بهمن از گروه های پیشتاز عرصه خودروسازی است، گفت: خودروسازی بهمن تولیدات فاخری دارد و مجموعه به لحاظ علمی و صنعتی و هم به لحاظ دانش فنی، تخصصی و نیروی انسانی سرمایه قابل توجهی دارد.
وی با تاکید بر اینکه اگر پشتیبانی و حمایت مسئولان به کمک این بخش تولیدی بیاید به نظر می رسد در کوتاه مدت یک جهش بسیار خوبی را در حوزه تولید خودرو خواهند داشت.
استاندار تهران با اشاره به اهمیت اشتغالزایی گروه بهمن و خصوصا شرکت بهمن موتور برای مردم شهر قدس گفت: اینکه در زمان تحریم اینگونه ایجاد ظرفیت های عظیم و فعالیت ها در یک شرکت خصوصی انجام شده نشان از توجه خاص و حضور موفق بخش خصوصی در صنعت خودرو دارد و حاصل آن تولید با کیفیت خواهد بود.
حسین حق وردی نماینده مردم شهر قدس و شهریار نیز در این بازدید با اشاره به نقش صنعت دراشتغال منطقه گفت: باید قوانین دست و پا گیر صنعت در جهت کمک به توسعه تصحیح شود و در این زمینه گرفتار سازمان های مختلفی هستیم که هر کدام از دیدگاه خود توسعه صنعت را دچار مشکل می کنند.
وی افزود: باید به صورتی حرکت کنیم که یاور و همراه در توسعه صنعتی باشیم نه اینکه تا ببینیم یک واحدی در حال توسعه است انواع الزامات و محدودیت ها را برای آنان ایجاد کنیم.
شرکت بهمن موتور امسال تنها خط SUV کشور را با سرمایه گذاری 100میلیون دلار ایجاد کرده که شامل پرس های بدنه و خطوط رنگ با پیشرفته ترین دستگاه های روز دنیا بوده است.
گروه بهمن با حمایت قطعه سازان متخصص داخلی توانسته سهم مناسبی از داخلی سازی قطعات خودروهای خود را انجام دهد و اشتغال غیر مستقیم نیز در این زمینه ایجاد کند.همچنین این شرکت تولید فیدلیتی و دیگنیتی پرستیژ، سدان رسپکت، خودروی کار اینرودز و یک خودروی برقی را در برنامه تولید دارد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
دلیل شکست طرح های نوسازی ناوگان تجاری عدم تخصیص اعتبارات است
رییس اتحادیه شرکتهای تعاونی مسافربری کشوربه ارزیابی طرح جدید نوسازی ناوگان تجاری کشور که قرار است طی 5 سال و با مشارکت خودروسازان داخلی انجام شود، پرداخت.احمدرضا عامری در خصوص طرح پیشنهادی وزارت صمت و وزارت راه و شهرسازی مبنی بر نوسازی 9 هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دیزلی اظهار داشت: اگر امکانات و زیرساخت ها فراهم باشد نوسازی ناوگان می تواند رویداد خوبی برای شبکه حمل و نقل مسافری باشد.وی درباره قابلیت اجرای این طرح بیان کرد: با توجه به اینکه این طرح از سوی وزارت راه و شهرسازی و وزارت صمت پیشنهاد شده و وزارت راه متولی حمل و نقل و به نیازمندی های این حوزه واقف است قطعا این طرح کارشناسی شده و امیدواریم که به اجرا درآید.رییس اتحادیه شرکتهای تعاونی مسافربری کشوردر پاسخ به این سوال که چرا طرح های نوسازی در بیشتر مواقع اجرایی نمی شوند، گفت: برخی طرح ها به دلیل عدم تامین اعتبارات به نتیجه نمی رسد اما اگر مسائل ارزی و ریالی آن پیش بینی و تعریف شده باشد اجرایی خواهند شد.عامری درباره فرسودگی ناوگان مسافری و تاثیر آن بر تصادفات جاده ای عنوان کرد: سه عامل در تصادفات جاده ای نقش دارند: ناوگان، جاده و انسان که در حال حاضر ناوگان و جاده ها به دلیل شرایط اقتصادی کشور و عدم تخصیص اعتبارات نوسازی نمی شوند اما در مجموع سهم حمل و نقل مسافری در حوادث جاده ای نسبت به سایر ناوگان کمتر است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.