شماره: 1827 / ۱۴۰۰ پنجم بهمن
تعداد بازدید : 0
اخبار
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن:
کاهش تورم در گرو هدایت نقدینگی به سمت تولید است
نظام بانکی نقش انکارناپذیری در کاهش تورم و رونق تولید دارد و برای تحقق این امر لازم است از خلق پول بیشتر اجتناب نموده و نقدینگی موجود را به سمت فعالیت های مولد هدایت کند.به گزارش روابط عمومی، علی خورسندیان، عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن افزود: اقتصاد ایران در سال های اخیر با تداوم تحریمهای ظالمانه، کاهش درآمدهای نفتی و پاندمی ویروس کرونا با مشکلات و تنگناهای فراوانی مواجه شده است که اثراتی منفی بر سمت عرضه و تقاضای آن و فضای کسب و کار کشور داشته؛ در چنین شرایطی دستیابی به رونق تولید نیازمند اتخاذ سیاستها و رویکردهای صحیح و عارضه یابی هر چه سریع تر به منظور از میان برداشتن موانع و یا کاهش پیامدهای آنها است.وی عنوان داشت: به طور کلی عوامل مؤثر بر تولید شامل سه دسته کلی می شوند؛ دسته اول عواملی هستند که بر سمت عرضه اقتصاد اثر میگذارند نظیر تحولات تکنولوژیکی، بهره وری عوامل تولید، اصلاح رویهها و به کارگیری روشهای جدید تولید و ایجاد سینرژی و تخصص گرایی؛ دسته دوم: عواملی نظیر سیاستهای درآمدی دولت و شاخص قیمت مصرف کننده هستند که بر سمت تقاضای اقتصاد اثر میگذارند و دسته سوم: عوامل خارج از بنگاه هستند که به صورت همزمان بر سمت عرضه و تقاضا اثر می گذارند و کنترل آن ها در اختیار بنگاه نیست و شامل عواملی نظیر قوانین و مقررات، فضای سیاسی، تعامل دستگاههای اجرایی و … می باشد.خورسندیان خاطرنشان کرد: به نظر می رسد برای تحقق افزایش تولید خصوصاً در شرایط کنونی که دسترسی اقتصاد کشور به منابع داخلی و خارجی محدود شده است، اولین و مهم ترین اقدام، بهبود فضای کسب و کار از طریق به کارگیری نهاده های تولید به صورت بهینه است که به واسطه تکنولوژی پایین و سهم پایین اقتصاد دانش بنیان، بهینه نبودن رویه های تولید و … مغفول مانده است و امکان افزایش در تولید از این کانال عملی تر و کم هزینه تر از سایر گزینهها خواهد بود.
برگزاری انتخابات هیئت رئیسه شورای هماهنگی سیستان و بلوچستان و فارس
دکتر علیرضا هیراد ،مدیر شعبه بیمه رازی استان سیستان و بلوچستان و مجتبی ارزاقی ،مدیر شعبه بیمه معلم استان فارس با کسب اکثریت آرا در انتخابات ریاست شورای هماهنگی شرکت های بیمه استان های فوق انتخاب شدند.دکتر علیرضا هیراد ،مدیر شعبه بیمه معلم استان سیستان و بلوچستان ، روز دوشنبه با اکثریت آرا به عنوان رئیس شورای هماهنگی شرکت های بیمه این استان انتخاب شد.در این جلسه انتخابات نایب رئیس و دبیر استان سیستان و بلوچستان نیز برگزار شد که به ترتیب میعاد شجاعی نصیر آبادی، مدیر شعبه بیمه دی و آرش کیخا، مدیر شعبه بیمه کارآفرین انتخاب شدند.همچنین در جلسه دیگری که در روز سه شنبه در استان فارس برگزار شد، مجتبی ارزاقی ،مدیر شعبه بیمه معلم این استان با کسب اکثریت آرا به عنوان رئیس شورای هماهنگی استان فارس انتخاب شد.در این جلسه سید جعفر حدیقه ، مدیر شعبه بیمه آسیا استان فارس و خلیل عبودی ،مدیر شعبه بیمه پاسارگاد این استان به ترتیب به عنوان نایب رئیس و دبیر شورای انتخاب شدند.گفتنی است این جلسات به صورت ویدیو کنفرانس با حضور علی کرمی معاون، محمد محسن طباخها مدیر برنامه ریزی و نوآوری سندیکای بیمه گران ایران، مدیران شعب شرکت های بیمه و صندوق خسارت های بدنی استان های سیستان و بلوچستان و فارس برگزار شد.
در 9 ماهه سال جاری رخ داد
رشد 30 درصدی تسهیلات قرضالحسنه در بانک اقتصادنوین
بانک اقتصادنوین در 9ماهه سال جاری سه هزار و 181 فقره تسهیلات قرضالحسنه به ارزش دو هزار و 422میلیارد ریال پرداخت کرد که ارزش ریالی آن در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته حدود 30درصد رشد داشته است.این بانک در راستای تسهیل ازدواج جوانان و توانمندسازی آنها برای تشکیل خانواده، در 9 ماهه سال جاری دو هزار و 627 فقره تسهیلات قرضالحسنه به مبلغ دو هزار و 127 میلیارد ریال اعطا کرده است.همچنین در 9ماهه سال جاری، شعب بانک اقتصادنوین در راستای ایفای مسئولیتهای اجتماعی خود و حمایت از اقشار آسیبپذیر 460 فقره تسهیلات قرضالحسنه اشتغالزایی به ارزش 247 میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و 94 فقره تسهیلات قرضالحسنه اشتغالزایی به ارزش 48 میلیارد ریال به مددجویان سازمان بهزیستی کشور پرداخت کردند.
بهره مندی 5905 نفر از تسهیلات مستاجرین موسسه اعتباری ملل
در 9 ماهه سال جاری، تسهیلات حمایتی موسسه اعتباری ملل به 5905 نفر از مستاجرین پرداخت شد.به گزارش روابط عمومی موسسه اعتباری ملل: این موسسه به منظور کمک به توانمندسازی مستاجرین در تامین مسکن در 9 ماهه سالجاری به 5905 نفر تسهیلات ودیعه مسکن را پرداخت نمود.این گزارش میافزاید؛ موسسه اعتباری ملل بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به متقاضیانی که در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام و و یکی از شعب موسسه اعتباری ملل را انتخاب نموده اند این تسهیلات را پرداخت می نماید.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
خدمت رسانی شایسته به هموطنان از اهداف بیمه تجارتنو
کارشناس واحد مسئولیت شرکت بیمه تجارتنو با تاکید براهمیت تهیه بیمهنامه مسئولیت مدنی مدیران مجتمعهای مسکونی و تجاری در قبال مراجعین و اشخاص ثالث، اعلام کرد که امکان خرید اقساطی این بیمهنامه با در نظر گرفتن درصدی به عنوان پیش قسط (بخش نقدی بیمه نامه) و الباقی طی اقساط مشخص شده در اعلامیه بدهکار بیمهنامه وجوددارد.به گزارش روابطعمومی بیمه تجارتنو ؛ ” همراه شیرمحمدی”، با اشاره به ماده 14 آئیننامه اجرایی قانون تملک آپارتمانها، گفت:مطابق این قانون مسئولیت حفظ و اداره ساختمان وهمچنین مجری تصمیمات مجمع عمومی برعهده مدیران و یا هیئت مدیره ساختمانها است.وی،توضیح داد: تامین پوشش های بیمهای در رابطه با تاسیسات و تجهیزات مربوطه، پوشش در قبال آتش سوزی و همچنین سرایت آتش سوزی و آسیبهای جانی و مالی وارده به اشخاص ثالث، تامین پوشش بیمهای برای حوادث ناشی از استفاده از امکانات مجموعههای ساختمانی (مسکونی – تجاری) از قبیل آسانسور، پارکینگ، محوطه و مشاعات ساختمان در چارچوب وظایف مدیر/ مدیران ساختمان است.کارشناس واحد مسئولیت شرکت بیمه تجارتنو، بیان کرد: در خصوص میزان آگاهی مدیران با توجه به گستردگی جمعیت آماری کشور و با توجه به سطح تحصیلات مدیران اطلاعات دقیقی در دست نیست ولی امید است که با اطلاع رسانی شایسته و صحیح در خصوص انواع بیمهنامههای مسئولیت و یا سایر بیمهنامهها در رشتههای اموال و اشخاص بویژه بیمهنامه مسئولیت مدنی مدیران مجتمعهای ساختمانهای مسکونی و تجاری شرایطی فراهم شود که تمامی هموطنان درسراسر کشور و در اثر تمامی خطرات تحت پوشش بیمهای قرار گیرند.شیرمحمدی، گفت: بیمهنامه مسئولیت مدنی مدیران مجتمعهای مسکونی و تجاری در قبال مراجعین و اشخاص ثالث که بر اساس نیازهای مدیران ساختمانها طراحی شده است دارای پوششهای متنوعی هستند که با توجه به امکانات موجود در هر ساختمان/مجتمع و بر اساس درخواست بیمهگذار طراحی و صادر میشود.
معاون برنامهریزی، توسعه مدیریت و منابع بیمه سرمد منصوب شد
مدیرعامل بیمه سرمد در حکمی، بهزاد فروزانفر را به عنوان معاون برنامهریزی، توسعه مدیریت و منابع این شرکت منصوب کرد.بهزاد فروزانفر به عنوان معاون برنامهریزی، توسعه مدیریت و منابع این شرکت منصوب شد و حکم خود را از یعقوب رشنوادی دریافت کرد.فروزانفر، دانشآموخته رشته مدیریت اجرایی(MBA) در مقطع کارشناسی ارشد و مدیریت منابع انسانی در مقطع دکترا است و پیش از حضور در بیمه سرمد، مدیر بخش سرمایههای انسانی و پشتیبانی دادهورزی فرادیس البرز بوده است.پیشاز این، پژمان نریمانی عهدهدار معاونت برنامهریزی، توسعه مدیریت و منابع بیمه سرمد بود که با حکم رشنوادی به عنوان مشاور مدیرعامل منصوب شد.
برگزاری جلسه معارفه
رئیس شعبه مشهد بیمه آرمان
جلسه معارفه رئیس شعبه مشهد بیمه آرمان، برگزار شد.به گزارش روابط عمومی بیمه آرمان: «علی اکبر ارژنگی» به عنوان سرپرست شعبه مشهد بیمه آرمان منصوب شد تا با عنایت به تعهد و تجارب ارزشمند در جهت پیشبرد اهداف شرکت بیمه آرمان، انجام وظیفه نماید.جلسه معارفه ایشان 30 دی ماه با حضور دکتر حمیدرضا امیرحسنخانی نائب رئیس هیات مدیره و معاون اجرایی، هیئت رئیسه شورای هماهنگی استان و آقای شریعت مجد معاون امور شعب و توسعه شبکه فروش در محل شعبه این شرکت برگزار گردید.در این جلسه، ضمن معرفی آقای ارژنگی به عنوان سرپرست جدید، طی دیدار با نمایندگان و پرسنل شعبه مشهد به بررسی مشکلات و پیگیری امور آن شعبه پرداخته شد و راهکارهایی برای پیشبرد فروش در این جلسه ارائه گردید.
پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به سفرهای زیارتی فرهنگیان
طرح جدید سفرهای زیارتی فرهنگیان به عتبات عالیات با همت بانک قرض الحسنه رسالت، وزارت آموزش و پرورش و شرکت خدمات مسافرتی، جهانگردی و زیارتی زاگرس از شرکتهای تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان با شرایط ویژه آغاز شده است.تصویر رهیار آموزش و پرورش با اعلام این خبر گفت: در این طرح که با هدف تسهیل در سفرزیارتی فرهنگیان اجرایی شده تا 30 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت 24 ماه پرداخت می شود.مسعود موسی زاده افزود: مبلغ و مدت بازپرداخت این تسهیلات متنوع و با توجه به انتخاب متقاضی است و فرهنگیان سراسر کشور اعم از شاغل و بازنشسته برای بهره مندی از این طرح میتوانند با عضویت در یکی از کانون های همیاری اجتماعی در سامانه mookeb.ir و zag-rostravel.ir در بخش ثبت نام، گزینه سفرهای زیارتی را انتخاب و نسبت به تکمیل فرم اقدام کنند .به گفته وی، در سال های گذشته نیز از سوی بانک قرض الحسنه رسالت تسهیلاتی در قالب سفرهای زیارتی به فرهنگیان پرداخت می شد که با همه گیری ویروس کرونا متوقف و در حال حاضر این طرح از بهمن 1400 از سر گرفته خواهد شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
بهمنظور اجرای درخواست رئیسجمهور صورت گرفت:
تعداد بازدید : 0
شرایط ضمانت تسهیلات کمتر از یک میلیارد ریالی بانک سپه تغییر کرد
مدیرعامل بانک سپه از تغییر شرایط ضمانت تسهیلات پرداختی کمتر از یک میلیارد ریالی این بانک خبر داد.
به گزارش اخبارصنعت، به نقل از پایگاه اطلاعرسانی بانک سپه، دکتر آیتاله ابراهیمی ضمن اعلام خبر فوق افزود: بهمنظور اجرای تدابیر رئیسجمهور محترم در تسهیل فرآیند اعطای تسهیلات، شرایط جدید اخذ ضمانت در پرداخت تسهیلات کمتر از یک میلیارد ریال به واجدین شرایط در شعبههای این بانک عملیاتی میشود.
وی ضمن اشاره به تأکید رئیسجمهور محترم بر تسهیل شرایط پرداخت تسهیلات به مشتریان در جلسه هماندیشی مدیران عامل بانکها اظهار داشت: ازاینپس بانک سپه به کارکنان، بازنشستگان و مستمریبگیران بخشهای دولتی و عمومی (شامل دستگاههای اجرایی، شرکتهای دولتی، نهادهای عمومی غیردولتی و شرکتهای بزرگ خصوصی) که حقوق خود را از این بانک دریافت میکنند، اخذ ضمانت از تسهیلات گیرندگان را با شرایط جدید انجام میدهد.
دکتر ابراهیمی به ضرورت رعایت قوانین، مقررات و تصمیمهای ارکان اعتباری و مدیریتی بانک سپه در پرداخت تسهیلات اشاره کرد و گفت: بانک سپه در ایفای وظیفه ذاتی خود چنانچه حسب تشخیص بانک شرایط سهلتری برای مشتریان بهمنظور پرداخت تسهیلات وجود داشته باشد، در چارچوب ضوابط و بر اساس رویه خود عمل خواهد کرد.
مدیرعامل بانک سپه بر اهمیت ویژه رتبه اعتباری مشتریان در دریافت تسهیلات تأکید کرد و افزود: داشتن رتبه اعتباری مناسب از شروط لازم برای دریافت تسهیلات با شرایط جدید در این بانک است.
وی ضمن اشاره به تأکید وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی، تصریح کرد: مجموعه بانک سپه تلاش میکند ببه منظور تحقق تدابیر رئیسجمهور مبنی بر تسهیل شرایط پرداخت تسهیلات، واجدین شرایط بتوانند بر مبنای ظرفیت اعتباری مبتنی بر اعتبارسنجی، تسهیلات موردنیاز خود را آسانتر دریافت کنند.
دکتر ابراهیمی کمک به تحقق هدف تسهیل فرآیند ارتباط و استفاده مردم از خدمات نظام بانکی بهعنوان یکی از برنامههای دولت سیزدهم را از برنامه های اولویتدار بانک سپه خواند و گفت: در شرایط جدید سعی خواهیم کرد اعتبارسنجی جایگزین ضامن در پرداخت تسهیلات خرد بانکی شود تا یکی از دغدغهها و مشکلات اصلی مردم در این زمینه برطرف شود.
وی همچنین اشاره کرد: این اقدام مبارک قبلاً نیز در دستور کار بانک سپه قرار داشته و اقداماتی نیز در این زمینه صورت گرفته است.
وی افزود: شاغلان، بازنشستگان و مستمریبگیران دستگاههای اجرایی اعم از وزارتخانهها، سازمانها و شرکتهای دولتی واجد شرایط دریافت تسهیلات خرد میتوانند تسهیلات تا سقف 500 میلیون ریالی و تا حداکثر یک میلیارد ریالی را با شرایط ضمانت جدید دریافت کنند.
مدیرعامل بانک سپه خاطرنشان کرد: شرایط پرداخت تسهیلات بر مبنای سیاستهای وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه و به تمامی شعب بانک سپه برای اجرا ابلاغ میشود.
وی تصریح کرد: بانک سپه پس از آمادهسازی سامانهها و تمهید مقدمات این امر، مراتب را از طریق رسانهها اعلام و توسط شعب عملیاتی میکند.
دکتر ابراهیمی ابراز امیدواری کرد: این امکان برای سایر هموطنان نیز بر اساس نظام رتبهبندی اعتباری و با توجه به هماهنگی بین وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی فراهم شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
یک میلیارد ریال جایزه به «همراهی2» صاپ بانک صادرات ایران
برگزیدگان مرحله نهایی طرح «همراهی 2» برای دعوت به استفاده از خدمات بانکداری غیرحضوری و اپلیکیشن پرداخت صاپ بانک صادرات ایران یک میلیارد ریال جایزه گرفتند.
69 برگزیده مرحله چهارم و پایانی طرح «همراهی 2» این بانک در فصل پاییز مشخص شد و جایزه برتر 200 میلیون ریالی این دوره به نادعلی قربانی شیاده از مدیریت شعب استان مازندران تعلق گرفت.
طرح «همراهی2» صاپ با هدف توسعه و ترویج قابلیتهای اپلیکیشن پرداخت بانک صادرات ایران (صاپ) و سهولت استفاده کاربران از خدمات بانکداری غیرحضوری این اپلیکیشن اجرایی شده بود. بر اساس این طرح تمامی هموطنان و مشتریان بانک صادرات ایران و سایر بانکهای عضو شبکه شتاب با معرفی و دعوت به عضویت دوستان و سایر کاربران برای نصب اپلیکیشن «صاپ»، امتیاز کسب کرده و با تداوم این دعوت در طول دورههای سه ماهه، بدون قرعهکشی از 5 میلیون تا 200 میلیون ریال جوایز این طرح برخوردار شدند.
با پایان یافتن مرحله چهارم این طرح (اول مهرماه تا پایان آذرماه سال 1400)، اسامی 69 دارنده بیشترین امتیازات این طرح مشخص شد که بر این اساس، جایزه برتر این دوره به ارزش 200 میلیون ریال به نادعلی قربانی شیاده از مدیریت شعب استان مازندران تعلق گرفت. مجتبی بیکی جوزم نفر دوم این طرح از استان یزد برنده 150 میلیون ریال، محمد مهراد نفر سوم از استان مازندران برنده 80 میلیون ریال، محمد مجتبی کردی کریمآبادی نفر چهارم از مدیریت شعب استان کرمان برنده 50 میلیون ریال، سجاد صالحی از مدیریت شعب استان خراسانرضوی و حبیب جهانیپور فتیده از مدیریت شعب استان گیلان هر یک برنده 30 میلیون ریال شدند.همچنین نفرات 7 تا 10 این دوره هر کدام 15 میلیون ریال و رتبههای 11 تا 31 هر کدام 10 میلیون ریال و رتبههای 32 تا 69 نیز هر یک پنج میلیون ریال جایزه نقدی دریافت کردند.
ارائه خدمات ارزی بانک کارآفرین به تجار فعال در حوزه آفریقا
بانک کارآفرین یکی از پیشتازترین بانکها در ارائه خدمات ارزی و بین المللی متنوع به صادرکنندگان و واردکنندگان کالا است که این خدمات در شرایط فعلی و با وجود محدودیتهای بین المللی نیز صورت میگیرد.
حسنعلی حسینی مدیر عملیات ارزی بانک کارآفرین در کنفرانس تخصصی تجارت، سرمایهگذاری و همکاریهای اقتصادی ایران و آفریقا که با حضور نمایندگان برخی از سفرا و رایزنان بازرگانی تعدادی از کشورهای آفریقایی و نمایندگان و اعضای اتاق بازرگانی مشترک ایران و آفریقا برگزار شد، با اعلام این افزود: صدور ضمانتنامههای ارزی مستقیم به درخواست متقاضیان ایرانی به نفع کارفرمایان (ذینفعان) آفریقایی، ابلاغ ضمانتنامههای مستقیم صادره توسط این بانک به نفع کارفرمایان آفریقایی از طریق بانکهای کارگزار در کشور آفریقا نیز خدماتی است که بانک کارآفرین میتواند در اختیار متقاضیان قرار دهد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: بانک کارآفرین آمادگی دارد تأمین ارز شرکتهای واردکننده باقیمت مناسب از طریق سامانه نیما، انجام ایمن حوالههای ارزی مشتریان بهحساب ذینفعان در کشورهای مختلف با کنترلهای سیستماتیک و دقیق، خرید ارز صادراتی از شرکتهای صادرکننده در سامانههای نیما و سنا و همچنین عرضه ارز دلار و یورو (بهصورت اسکناس) شرکتهای صادرکننده در بازار متشکل ارزی و رفع تعهد صادراتی برای آنان را بر عهده بگیرد.
مدیر عملیات ارزی بانک کارآفرین همچنین تصریح کرد: در صورت رفع محدودیتهای بینالمللی این بانک میتواند توسعه روابط کارگزاری، صدور ضمانتنامههای متقابل ارزی به نفع کارگزاران، صدور ضمانتنامه مستقیم به نفع کارفرمایان آفریقایی (حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی)، را در دستور کار خود قرار دهد.
وی همچنین تاکید کرد: اعطای تسهیلات ارزی اعتبار فروشنده به صادرکنندگان کالا و خدمات ایرانی به خریداران آفریقایی، گشایش اعتبارات اسنادی، قبول و معامله اعتبارات اسنادی صادراتی، گشایش بروات اسنادی، ارسال و دریافت حوالجات ارزی، نقل و انتقالات ارز، پوشش ریسک و بیمه صادرات کالا از طریق شرکت بیمه کارآفرین ازجمله خدماتی است که بانک کارآفرین میتواند در اختیار فعالان این حوزه قرار دهد.
نشست مشترک مدیرعامل و مدیران ستادی با کارگزاران برگزار شد
نشست مشترک مدیرعامل و مدیران ستادی بیمه تعاون با کارگزاران فعال صنعت بیمه و اعضای انجمن کارگزاران برگزار و به مباحث مربوط به شبکه فروش در آن پرداخته شد.
در نشست دو روزه مدیرعامل و مدیران ستادی با کارگزاران فعال صنعت بیمه و اعضای انجمن کارگزاران که به میزبانی بیمه تعاون در جزیره کیش برگزار شد، ضمن بررسی چالش های کارگزاران به تبادل نظر در خصوص راهکارهای نوین و مطلوب فروش و بهینه سازی فعالیت نمایندگان پرداخته شد.
بر این اساس، کارگاه هایی چون مدیریت ریسک توسط یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه تعاون و دوره های فنی در رشته های مسئولیت و مهندسی، آتش سوزی، زندگی با تأکید بر طرح لودستون و… توسط محمد باباکردی، محمد حسین یوسفی، حسن پوراسکندری و عسل اشتری به عنوان مدیران ستادی برگزار شد.
همچنین در طرح ها و مباحث مربوط به کارگزاران به مواردی چون هموار کردن موانع موجود در مسیر شبکه فروش و تسهیل فرایندهای تعامل با شعب و ستاد نیز پرداخته شد.
شایان ذکر است که مدیرعامل بیمه تعاون در این همایش «موفقیت یک شرکت بیمه ای را مرهون گفتمان مناسب با کارگزاران و شبکه فروش دانست» و از اقدامات بیمه تعاون برای تسهیل گری ارتباط کارگزاران با شرکت سخن گفت.
وی در این خصوص مطرح کرد: «هم اکنون شرکت بیمه تعاون با توجه به راه اندازی شعبه مجازی، کارگزاران می توانند به صورت مستقیم با شرکت همکاری داشته و از فرایندهای میان واسطی نیز پرهیز کنند».
مریم قندور، مدیر امور نمایندگان و کارگزاران بیمه تعاون نیز در این همایش بر افزایش همکاری با کارگزاران تأکید کرد و بیان داشت: «بر این اساس تلاش شده تا هم اکنون کارمزد کارگزاران پیش از پایان هر ماه و همزمان با حقوق پرسنل شرکتی پرداخت شده و نیز با طرح های ترغیبی به تقویت انگیزه و افزایش بهره وری شبکه فروش پرداخته شده است».
محمد باباکردی، سرپرست معاونت فنی بیمه تعاون نیز در این همایش از ضرورت همکاری بیشتر با کارگزاران سخن گفت و تأکید کرد: «برای این تقویت همکاری نیز، در نظر داریم تا جلسات بررسی چالش های کارگزاران و دغدغه های شبکه فروش را در فواصل زمانی کوتاه تر برگزار کرده و نظام آموزشی را نیز برای بهبود هرچه مطلوب تر در این زمینه توسعه دهیم».
ایران زمین پیشرو در خدمات نوین
بانک ایران زمین به عنوان بانک پیشرو در حوزه بانکداری دیجیتال به حساب میآید که فرآیند پرداخت تسهیلات در آن از مدتها قبل به صورت صد در صد دیجیتال صورت میگرفت که در آن به مراجعه حضوری و فیزیکی نیاز نبود.
در سالهای اخیر و با پیشرفت تکنولوژی مفاهیم نوینی در بانکداری به وجود آمد و شیوه ارائه خدمات در جهان را با تغییرات شگرفی روبرو کرد. بانکها برای اینکه بتوانند در بازار مالی از مزیت رقابتی بهرهمند گردند لازم است علاوه بر سازگاری خود با شرایط جدید، پذیرای فناوریهای نوین نیز باشند. امروزه یکی از ملاکهای اصلی رقابت بین بانکها میزان ارائه خدمات غیرحضوری در بستر دیجیتال و با بهرهمندی از متدهای دانشبنیان بر پایه فناوری اطلاعات، مشتری محوری متنوع، سریع و کم هزینه است و نئوبانک مفهومی است که این ویژگیها را پوشش میدهد.
مفهوم “نئوبانک” از سال 2010 در جهان گسترش یافت و به بانکی اشاره دارد که نسل نوین بانکداری بوده و مکان فیزیکی برای فعالیت آنها وجود ندارد. همچنین، با زیرساختهای کاملاً سیار و دیجیتال و با پشتیبانی آنلاین 24 ساعته به مشتریان خدمات ارائه میدهند. این بانکها با سادهسازی فرآیندهای مالی ارائه سرویسهای متنوع و بهبود تجربه مشتری بانکداری سنتی را به چالش میکشد. بانک در عین نزدیکی و شباهت با بانک دیجیتال و بانک مجازی کاملاً یکی نیست و اگرچه گاهی این واژهها به جای یکدیگر استفاده میشود تفاوت اصلی در نحوه اخذ مجوز و همچنین استراتژیها و مدل کسبوکارها در ورود به بازار است. چنانچه دیجیتال بانکها غالباً به پشتوانه بانک بزرگ و سنتی فعالیت میکنند ولی نئوبانکها مبتنی بر فینتک و استارتاپ هستند.
نئوبانکها علاوه بر اینکه توانایی راهاندازی و توسعه را دارند با صرفهجویی در زمان و هزینه و تاکید بر جلب رضایت و اعتماد مشتریان خدمات و سرویسهای نوآورانه متعددی را با پشتیبانی 24 ساعته و آنلاین ارائه و میتوانند به ارتباط و اتصال گستردهتر بانکهای جهانی منجر شوند و از طریق صدور کارتهای اعتباری و قابل شارژ نظیر مسترکارت باعث تسهیل حمل و نقل پول و ارزهای رایج گردند. همچنین، ازآنجاییکه توسعه اقتصادی و عملکرد مالی هر کشور همواره وظیفه اساسی آن کشور بوده این مهم با بهرهبرداری از ظرفیت فناوری میتواند به جذب بیشتر گردشگران خارجی خصوصاً گردشگران سلامت که به دلیل هزینه پایین عملهای پزشکی و زیبایی به ایران مراجعه میکند کمک شایانی کرده و در شرایط بحرانی کنونی باعث رشد اقتصادی گردند.
بانک ایران زمین به عنوان بانک پیشرو در حوزه بانکداری دیجیتال به حساب میآید که فرآیند پرداخت تسهیلات در آن از مدتها قبل به صورت صد در صد دیجیتال صورت میگرفت که در آن به مراجعه حضوری و فیزیکی نیاز نبود.
ایران زمین اولین بانک تمام دیجیتال کشور برای عامه مردم بوده و اقبال عموم برای عدم مراجعه حضوری به شعب و دریافت خدمات آسان و ارزان این بانک در راستای ارائه خدمات الکترونیک به مشتریان بوده است که سامانه افتتاح حساب آنلاین و ارسال کارت بانکی را در آدرس تعیین شده توسط مشتری تنها بخشی از فعالیتهای بانک ایران زمین برای نزدیک شدن به بانکداری بدون شعبه است.
فرهاد اینالوئی، معاون فناوری بانک ایران زمین در این خصوص بیان کرد: بانک ایران زمین اولین بانک دیجیتالی کشور است. این بانک آمادگی کامل را دارد تا خدمات مورد نیاز نئوبانکی را در اختیار کسب و کارهایی که قصد راهاندازی این نوع بانک را دارند، قرار دهد. در اینجا نکتهای که لازم است به آن دقت شود این است؛ نئوبانک را باید صنعت ایجاد کند نه بانک. نئوبانک از سوی صنعت به سمت بانکداری حرکت میکند و ما میتوانیم زیرساختهای نئوبانک را به بخش صنعت ارائه دهیم که در این زمینه پیشرفتهای قابل توجهی داشتهایم.
معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین در ادامه گفت: نام نئوبانک ایران زمین “فراز” است که در اوایل بهمن ماه از آن رونمایی میشود. شرکتهایی که با انبوهی از مشتریان روبرو هستند، درخواست این خدمات را داشته و ما پس از بررسی های لازم این خدمات را در اختیار آنها قرار خواهیم داد. بانک ایران زمین همواره به دنبال عملیاتی سازی بانکداری دیجیتالی مبتنی بر پلتفرم یا همان Bank As A Platform (BAAP) بوده تا علاوه بر رفع نیازها و درخواستهای مشتریان خود، در مسیر تحول دیجیتال به معنای واقعی گام بردارد.
اینالوئی درباره گستردگی خدمات “فراز ” خاطرنشان کرد: فراز بخشهای زیادی دارد، امنی چنل (Omni channel) ، بوم، کانتینر، کانالهای ارتباطی، مرکز تماس دیجیتال، شعبه دیجیتال، باشگاه مشتریان دیجیتال و دیگر امکانات را شامل شده و میتواند همه این امکانات را در اختیار دیگر متقاضیان نیز قرار دهد.
در سالهای اخیر با توسعه گردش پول نامتمرکز و فناوری بلاکچین تمایل به سرمایهگذاری و استفاده از رمزارزها و ارزهای دیجیتال خصوصا در میان نسل جوان افزایش یافته که این امر میتواند به وسیله نئو بانکها و در چارچوب قوانین و مکانیسمهای نظارتی صورت پذیرد. به طور کلی بانک مجازی بانک حداقل هزینهها بوده و علاوه بر اینکه برای مشتری دارای سودآوری است، برای صاحبان بانک و نئوبانک یک فرصت دو سر برد را رقم میزند و در عین حال بر جلب رضایت مشتریان در افزایش شاخص درآمدی و دستیابی به حاشیه سود مطمئن بانکها و موسسات مالی و رشد اقتصادی کشور موثر است.
افزایش سرمایه 55 هزار میلیارد ریالی بانک ملت
برای فتح جایگاه نخست در گروه بانکی
شرکت بانک ملت از افزایش سرمایه 55 هزار میلیارد ریالی از محل اندوخته تفاوت تسعیر ارز دارایی ها و بدهی های ارزی و سود انباشته خبر داد تا در صورت تصویب و ثبت، جایگاه نخست در میان بانک های بورسی را فتح کند.
به گزارش روابط عمومی بانک ملت، “وبملت” در نظر دارد سرمایه فعلی را از حدود 207 به 262 هزار میلیارد ریال برساند تا بتواند به اولین شرکت بزرگ بانکی بورس از لحاظ سرمایه اسمی تبدیل شود.
بر اساس مصوبه ی 6 مرداد سال 99 هیات مدیره بانک در خصوص افزایش سرمایه به میزان 9.2 هزار میلیارد تومان شامل 8 هزار میلیارد تومان از محل سایر اندوخته ها ( اندوخته تفاوت تسعیر ارز) و مبلغ 1.29 هزار میلیارد تومان از محل سود انباشته ، شهریور سال 99 در سامانه کدال منتشر شد، که سازمان حسابرسی در سال 99 ذخایر منظور شده در صورت های مالی برای مالیات، مطالبات مشکوک الوصول و کسری تعهدات اکچوئری را کافی ندانست.
این گزارش می افزاید با پی گیری های بانک ملت، نظر سازمان حسابرسی تامین و افزایش سرمایه 55 هزار میلیارد ریالی مورد موافقت سازمان حسابرسی قرار گرفت.
افزایش حداقل مبلغ ساتنا به 500 میلیون ریال و حداکثر مبلغ پایا
به یک میلیارد ریال در پست بانک ایران
پست بانک ایران در راستای بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، افزایش حداقل مبلغ ساتنا به 500 میلیون ریال و حداکثر مبلغ پایا به یک میلیارد ریال را از، 25 دیماه سالجاری به تمامی شعب و باجههای بانکی روستایی ابلاغ کرد.
به گزارش روابطعمومی پست بانک ایران: طی بخشنامه 218/00/ب مورخ 1400/10/26 معاونت مالی و سرمایهگذاری پست بانک ایران بر اساس بخشنامه 00/307304 مورخ 1400/10/19 اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از روز شنبه مورخ 1400/10/25 تغییرات صورت گرفته در سامانههای ساتنا و پایا در این بانک عملیاتی شده است.
بر این اساس، کف مبلغ دستور پرداختهای بین مشتری (C2C) ساتنا از 150 میلیون ریال به 500 میلیون ریال افزایش یافته است.همچنین سقف مبلغ دستور پرداختهای پایا از 500 میلیون ریال به یک میلیارد ریال به ازای هر دستور پرداخت افزایش یافت.
بنا بر این گزارش، در خصوص چرخههای تسویه پایا در روزهای عادی (غیرتعطیل رسمی) چرخه جدیدی در ساعت 17:45 جهت تسویه دستور پرداختهای غیرشاپرکی افزوده خواهد شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.