شماره: 1827 / ۱۴۰۰ پنجم بهمن
تعداد بازدید : 0
فورد موندئو مدل 2022 رونمایی شد: طراحی و ساخت چین
پس از چندین نمایش غیر رسمی اما تقریباً کاملاً آشکار، نسل بعدی فورد موندئو اولین رونمایی رسمی خود را در چین انجام می دهد.
پنجمین نسخه از سدان محبوب، که در ایالات متحده با نام فورد فیوژن شناخته می شود تا زمانی که تولید آن در سال 2020 متوقف شود، در مرکز طراحی چین جدید این برند در شانگهای به نمایش درآمد. با این حال، در حال حاضر، هیچ صحبتی در مورد در دسترس بودن آن خارج از چین وجود ندارد.به نظر می رسد فورد به طراحی این خودروی جدید افتخار می کند زیرا کل بیانیه مطبوعاتی درباره موندئو جدید به ویژگی های ظاهری آن اختصاص دارد. این خودرو بر اساس سبک طراحی جدید این خودروساز طراحی شده است که در خودروهای اخیرش نیز قابل مشاهده است.
متأسفانه، فورد اطلاعاتی در مورد آنچه در زیر کاپوت میگذرد ارائه نمی کند، اگرچه نشان «245» در پشت نشان می دهد که یک موتور گازی 2.0 لیتری اکوبوست توربوشارژ در محور جلو وجود دارد. اگر واقعاً اینطور باشد، موتور چهار سیلندر خطی 245 اسب بخار (180 کیلووات) تولید می کند که احتمالاً از طریق یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود. این خودرو بر روی پلتفرم C2 فورد سوار می شود که با لینکلن زفیر جدید برای چین مشترک است.فورد می گوید که موندئو جدید توسط چانگان فورد ساخته می شود و در سال 2022 به مشتریان چینی تحویل می شود. این در حالی است که در اروپا، نسل چهارم موندئو قرار است در ماه مارس سال جاری از تولید خارج شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
گروه بهمن رتبه اول بهره وری را در میان
شرکت های خودرویی و قطعه ساز کسب کرد
درجدیدترین رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی ایران، گروه بهمن موفق شده است در شاخص های بهره وری و بازده فروش در گروه وسایل نقلیه و قطعات خودرو، رتبه اول را کسب کند .رتبه بندی شرکت های برتر ایرانی در بیست و چهارمین همایش 100 شرکت برتر ایران اعلام شد. در این همایش سالانه 100 شرکت بزرگ و برتر ایرانی معرفی می شود .در بیستمین و چهارمین رتبهبندی سالانه سازمان مدیریت صنعتی، گروه بهمن امسال موفق شد با رشد 206 درصدی بازده فروش (حاشیه سود)، در شاخص بهره وری و بازده فروش در گروه وسایل نقلیه و قطعات خودرو، عنوان نخست را کسب کند.گروه بهمن در سال های گذشته نیز با کسب شاخص و رتبه های برتر این همایش همواره جایگاه خود را در بین صد شرکت برتر ایران ارتقا داده است.گفتنی است لوح این دستاورد در همایشی که در سالن همایشات صدا و سیما برگزار شد، به مهندس حمیدرضا منجی نایب رییس هیات مدیره گروه بهمن اهدا شد.سازمان مدیریت صنعتی با هدف شناسایی جایگاه بنگاههای اقتصادی و صنعتی بزرگ و گسترش رقابت در بین این بنگاهها همه ساله شرکتهای برتر ایرانی را رتبه بندی می کند . دراین رتبه بندی 500 شرکت دولتی و خصوصی رقابت می کنند که در نهایت با ارزیابی دستکم 30 شاخص صد شرکت برتر برگزیده می شوند.
فورد برونکو رپتور 24 ژانویه
رونمایی خواهد شد
پس از مدت ها انتظار، فورد اکنون رسما تایید می کند که برونکو رپتور در روز دوشنبه، 24 ژانویه عرضه می شود.به گزارش خبرخودرو، در مورد قطعات مکانیکی که برونکو رپتور را خاص می کند، عکس های جاسوسی به ما ایده خوبی درباره انتظارات ظاهری این شاسی بلند می دهد. دارای ارتفاع سواری بسیار بالاتر و گلگیرهای عظیم است. تا کنون، تنها تصاویری از آزمایش یک برونکو رپتور چهار درب وجود دارد که نشان می دهد نوع دو درب حداقل در زمان عرضه وجود ندارد.
در داخل، به نظر می رسد برونکو رپتور از بخش دیجیتالی بزرگ تری برای نمایش ابزار خود استفاده می کند. یک گالری اخیر از عکس های جاسوسی یک سرعت سنج دیجیتالی را نشان می دهد که معمولاً در آن یک سرعت سنج آنالوگ پیدا می کنید. همچنین در حال حاضر پاروهایی در پشت فرمان برای تعویض دنده به صورت دستی وجود دارد. لهجه های قرمز روی دریچه های تهویه مطبوع، صفحه پیشرانه و برخی از دوخت ها ظاهر می شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
آیا عرضهکنندگان و خریداران انبوه خودرو قابل شناساییاند؟!
تعداد بازدید : 1
سرمایهداران به بازار خودرو جهت میدهند
20 آبانماه امسال بود که اقدام خودروسازان برای افزایش 10 تا 18 درصدی قیمت محصولاتشان با مخالفت رئیسجمهور همراه شد و در آن زمان سیدابراهیم رئیسی در دستوری بهوزیر صنعت اعلام کرد باتوجه بهاینکه ستاد تنظیم بازار برای افزایش قیمت خودرو مصوبهای نداشته، خودروسازان محصولات خود را بهقیمت قبل بازگردانند.
درحال حاضر صنعتخودرو درشرایط بدی قرار دارد و حدود سهسالونیم است کارشناسان صنعتخودرو هشدار میدهند که قیمتگذاری دستوری، این صنعت را از پا انداخته است؛ اما گویا سیاستگزاران خودرو بهواقعیتها توجه چندانی ندارند. این درحالی است که احتمال دارد با حذف ارز 4200 تومانی، قیمت خودرو تا پایان سال دچار تغییرات غیرمنطقی شود. اگرچه ارز 4200 تومانی در صنعتخودرو استفاده نمیشود؛ اما محاسبات گمرک کشور براساس ارز 4200 تومانی است و معادل 25 درصد قیمت تمامشده خودرو با حذف ارز 4200 تومانی بالا میرود.
20 آبانماه امسال بود که اقدام خودروسازان برای افزایش 10 تا 18 درصدی قیمت محصولاتشان با مخالفت رئیسجمهور همراه شد و در آن زمان سیدابراهیم رئیسی در دستوری بهوزیر صنعت اعلام کرد باتوجه بهاینکه ستاد تنظیم بازار برای افزایش قیمت خودرو مصوبهای نداشته، خودروسازان محصولات خود را بهقیمت قبل بازگردانند. براین اساس افزایش قیمت خودروهای داخلی موقتا منتفی شد. اما طولی نکشید که درتاریخ 17 آذرماه قیمت محصولات دو خودروساز بزرگ کشور بهطور رسمی افزایش یافت و بنابر اعلام خودروسازان قیمت کارخانهای خودروها درتاریخ مذکور 18 درصد افزایش یافته و این اقدام درراستای کوتاه کردن دست دلالان از بازار خودرو و بهحداقل رساندن اختلاف قیمتی خودرو از مبدا یعنی کارخانه تا بازار آزاد، کاهش زیان خودروسازان و رونق تولید خودرو صورت گرفته است.
حسین فاطمیامین، وزیر صمت در اواسط آبانماه گفت که موج جدید افزایش تولید خودرو از دو هفته آینده آغاز خواهد شد و مردم آن را خواهند دید؛ هرچند برای این کار دو ماه برنامهریزی شده و در این راستا مقرراتی نیز آماده شده است.
این درحالی است که اکنون حدود دو ماهونیم از این صحبتها میگذرد؛ اما هنوز بهدلیل عدمافزایش تولید خودروسازان و عدمعرضه خودرو درمواقعی با افزایش قیمت دربازار آزاد مواجهیم. متاسفانه اتفاقی که سبب میشود در بازار نوسان قیمتی زیادی را شاهد باشیم، عدمعرضه خودرو توسط خودروسازان است و کمبود خودرو صفر دربازار سبب افزایش قیمت خواهد شد.
کارشناسان خودرو دلیل عملی نشدن وعده وزیر صمت مبنیبر افزایش آمار تولید با گذشت بیش از دوماه از بالا بردن قیمتها را اتفاقات حاشیهای تولید میدانند و معتقدند درخودروسازی جریان تامین قطعات موردنیاز خط تولید وجود دارد؛ بهطوری که برای استفاده از فولاد باید سه تا چهار ماه قبل آن را سفارش داد و زمانی که تولید متوقف شده یا با کاهش مواجه میشود، این معنا را دارد که جریان تامین قطعات موردنیاز خط تولید کاهش یافته و برای راهاندازی مجدد آن بهنقدینگی کافی نیاز است و درعین حال زمان زیادی را میطلبد. گفته میشود صنعتخودرو در ایران یک صنعت سیاسی است و تغییر مدیریتها مسالهای را حل نخواهد کرد و مسئولان تصمیمگیرنده و سیاستگزار، واقعیتهای اقتصادی را تا حدی کتمان میکنند.
پیشبینیها از شرایط قیمتی خودرو تا پایان سال این است که احتمال تغییرات قیمتها در بازار خودرو وجود خواهد داشت. درحال حاضر صنعتخودرو درشرایط بدی قرار دارد و سهسالونیم است که کارشناسان هشدار میدهند قیمتگذاری دستوری صنعتخودرو را از بین برده است؛ اما گویا سیاستگزاران درحوزه صنعت و بازار خودرو بهواقعیتها توجه چندانی ندارند. قرار بود قیمتگذاری دستوری با این بهانه باشد که نرخها در بازار تنظیم شود و از آنجا که این اقدام نتیجهای نداشته و قیمتها تنظیم نشده است، مشخص میشود که قیمتگذاری دستوری از اساس نادرست است و مشکل از جای دیگری است.
دوسال پیش نیز هشدار این اتفاق داده شد و سیاستگزاران از عواقب آن اظهار بیاطلاعی کردند و حال بعد از نزدیک بهچهارسال با این حجم از زیان نمیتوان گفت که کماکان ناآگاه هستند.
اکنون سیاستگزاران حاضر نیستند زیر بار این موضوع بروند که قیمتگذاری دستوری اشتباه است و بالا بردن قیمتها بهصورت پلهای نهتنها اوضاع را درست نخواهد کرد، بلکه مشکلات را بیش از پیش میکند و بازار را هر روز بیشتر از رونق میاندازد.
وجود چنین سیاستهای نادرستی در صنعتخودرو سبب وارد آمدن ضرر بهخودروسازان، فروشندگان خودرو و بیشتر از همه بهمردم میشود.
درحال حاضر درست است که دلار دربازار بهنظر کنترلشده میآید، اما درواقعیت قیمت مجموع دلاری که در کشور جابهجا میشود و صنعتخودرو کشور را میچرخاند، بالا رفته و درحال پیشروی است. از طرف دیگر ارز 4200 تومانی نیز درحال حذف شدن و قیمت ارز سنا نیز درحال بالا رفتن است و این اتفاق درحالی میافتد که درظاهر بهای دلار از 30 هزارتومان به 27 - 26 هزارتومان رسیده و درنتیجه با بالا رفتن بهای دلار طبیعی است که قیمت خودرو نیز بالا برود.
کارشناسان بازار خودرو معتقدند که ارز 4200 تومانی در صنعتخودرو استفاده نمیشود؛ اما محاسبات گمرکات براساس ارز 4200 تومانی است و معادل 25 درصد قیمت تمامشده خودرو با حذف ارز 4200 تومانی بالا خواهد رفت. البته این اتفاق هنوز رخ نداده است؛ اما یک سرمایهگذار با خود میگوید کالایی که خریداری میکند، بهزودی گران خواهد شد و این روی قیمت تمام شده خودرو تاثیر میگذارد.
همچنین از طرفی با شرایطی فعلی بازار خودرو و حذف ارز 4200 تومانی باید گفت که اگر بخواهیم روند قیمتها را در بازار پیشبینی کنیم، میتوانیم بگوییم درصورتی که طرفین درمذاکرات هستهای بهتوافق خوبی دست پیدا کنند و ارزهای بانکمرکزی آزاد شود و واردات خودرو از سر گرفته شود، قیمتها پایین خواهد آمد.
این درحالی است که قیمتها را در بازار خودرو مصرفکنندگان تعیین نمیکنند، بلکه این سرمایهگذاران هستند که بهاین بازار جهت میدهند.
سرمایهگذاران نیز دو دستهاند و عدهای سرمایهگذاران خرد هستند که پول خود را جمع میکنند تا با خرید خودرو سرمایه خود را حفظ کنند که این عده نیز تعیینکننده قیمت در بازار نیستند؛ بلکه آن عده از سرمایهگذاران که بهصورت انبوه خودرو خریداری میکنند و از آنچه در صنعتخودرو اتفاق میافتد آگاهند تعیینکننده قیمت هستند و درنتیجه قیمتها بهپیشروی خود ادامه میدهد؛ بهخصوص زمانی که بهروزهای پایانی سال نزدیک میشویم، با گرم شدن بازار خودرو، رشد قیمتها شدت بیشتری خواهد گرفت و اگر مذاکرات بهنتیجهای نرسد، سرمایهگذاران از پیشبینیهای خود مطمئنتر خواهند شد و قیمتها با سرعت بیشتری رشد میکنند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
تویوتا bZ4X GR اسپرت کانسپت رونمایی شد
همانطور که ممکن است شنیده باشید، سوبارو اخیرا از نسخهSTI سولترا رونمایی کرده است.بنابراین جای تعجب نیست که تویوتا همین کار را با شاسی مشترک سولترا یعنی bZ4X انجام داده است.bZ4X GR اسپرت کانسپت که در سالن خودرو توکیو رونمایی شد، دارای پنل های بیرونی مشکی مات، لاستیک های بزرگتر و صندلی های اسپرت است. با این حال، مانند سولترا STI، پیشرانه و سیستم تعلیق آن نسبت به حالت موجود تغییری نکرده است. این بدان معناست که تنها 214 اسب بخار قدرت دارد و شتاب 0 تا 60 مایل در ساعت بیش از 7 ثانیه طول می کشد.در حالی که این ممکن است برای برخی افراد قدرت کمی به حساب بیاید، باید به خاطر داشته باشید که این یک مدل «GR اسپرت» است و بنابراین یک نوع GR واقعی نیست، بلکه یک تریم از آن است. امیدواریم تا زمانی که تولید می شود، گزینه هایGR اسپرت و هم گزینه های کاملاً GR باشند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
درآمد دولت از واردات خودرو چقدر است؟
عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1401 اظهار داشت: واردات 50 هزار خودرو سواری و 10 هزار ماشینآلات راهداری با این شرط به تصویب رسید که عوارض واردات آنها بسیار بالا باشد. عوارضی که از این محل گرفته میشود احتمالا بیش از 20 هزار میلیارد تومان برای دولت درآمدزایی خواهد داشت.
سیدعلی موسوی در مورد تصویب واردات خودرو در کمیسیون تلفیق بودجه اظهار کرد: واردات 50 هزار خودرو سواری و 10 هزار ماشینآلات راهداری با این شرایط در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید که عوارض واردات آنها بسیار بالا باشد. مجموع عوارضی که از این محل اخذ میشود شاید بیش از 20 هزار میلیارد تومان برای دولت درآمدزایی خواهد داشت و به خزانه واریز میشود. این طرح هنوز در کمیسیون تلفیق است و احتمالا در صحن به تصویب نرسد. هنوز جزیییات بیشتر مانند شرایط واردات مشخص و تصویب نشده است.
وی افزود: یک طرحی بود که خودروهایی که قبلا وارد شدهاند و در منطقه آزاد مورد استفاده قرار میگیرند به تعداد محدود شمارهگذاری و وارد سرزمین اصلی شود تا از این طریق هم مشکل نیازهای داخلی حل شود و هم دولت میتواند از محل کسب عوارض درآمدی کسب کرده و در موارد مختلف از آن استفاده کند. اما این طرح در کمیسیون تصویب نشد و نمایندگان مخالف قانع نشدند. علت آن هم مواردی مانند احتمال آسیب به تولید داخلی بود و گفته میشد که نباید بازار را به راحتی در اختیار تولیدکنندگان خارجی قرار داد. با این حال باید کیفیت خودروها افزایش یابد.عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1401 بیان کرد: موضوع شرکت کروز به دادگاه کشیده شده و دادگاه با جدیت ورود پیدا کرده است. این شرکت قطعه را به صورت گران وارد میکرد، حتی قطعه داخلی را به قیمت بالا به خودروساز میفروختند و این یک ظلم بود. تولید برخی قطعات انحصاری بود که قیمت و تولید خودرو را تحت تاثیر قرار میدادند و حتی جلوی افزایش تیراژ را میگرفتند، چراکه اگر برخی از قطعات در انحصار باشد با وقتکشی و افزایش قیمت میتوانند زمان تولید خودرو را افزایش دهند. از طرف دیگر بازار عطش زیادی دارد و قیمت بازار نسبت به قیمت کارخانه متفاوت است و این شرایط باعث میشود که تنها دلالان سود ببرند. امیدواریم با تغییر مدیران سایپا و ایران خودرو این دست مشکلات برطرف شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.