شماره: 1904 / ۱۴۰۱ هفدهم خرداد
تعداد بازدید : 0
اخبار
سپ در سکوی نخست
اعتماد مشتریان
سپ با اختصاص 21.43 درصد از سهم تعداد کل تراکنش ها ، در سکو نخست اعتماد مشتریان قرار گرفت.به گزارش اداره روابط عمومی سپ، آخرین گزارش اقتصادی شاپرک، حاکی از تداوم صدرنشینی سپ با سهم 21٫43 درصدی از کل تراکنش ها همانند ماه های گذشته است.
این گزارش نشان میدهد، سپ در اردیبهشت ماه 1401 توانسته 21٫08 درصد از تعداد تراکنشهای کارتخوان فروشگاهی را به خود اختصاص دهد و همانند ماه گذشته، بالاترین سهم در این بخش را به¬دست آورد. همچنین این شرکت به عنوان دارندهی بالاترین سهم در بازار تعداد تراکنشهای موبایلی با رشد چشمگیر 2٫31 درصدی نسبت به ماه قبل، پوشش 38٫24 درصدی این بازار را به دست آورد.
سپ در اردیبهشت ماه با رقمی معادل 31٫12 درصد بخش قابل توجهی از بازار مبلغی تراکنش های اینترنتی را کسب نموده است. این گزارش با اشاره به رشد 3٫13 درصدی سپ در سهم مبلغی ابزار پذیرش موبایلی نسبت به ماه قبل، میزان پوشش را 43٫62 درصد عنوان کرد که بالاترین حجم از بازار مبلغی تراکنش های موبایلی می باشد.
شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش، با 25٫07 درصد از تعداد تراکنش های پرداخت قبض و خرید شارژ و همچنین سهم 15٫47 درصدی از سهم بازار مبلغ تراکنش های پرداخت قبض و خرید شارژ، همچنان بالاتر از رقبا در صنعت پرداخت قرار دارد.
همچنین گفتنی است، سپ در سهم بازار از نظر مبلغ تراکنش، سهم از تعداد تراکنش های ابزار اینترنتی، سهم بازار از نظر مبلغی کارتخوان فروشگاهی و سهم از تعداد تراکنش های مانده گیری با فاصله ای اندک از دیگر رقبا در رتبه دوم صنعت پرداخت کشور قرار دارد.
صورت های مالی پایان سال 1400 نشان داد:
تولید 761 ریال سود خالص به ازای هر سهم بانک ملت
بانک ملت اطلاعات و صورت های مالی منتهی به پایان اسفندماه 1400 را منتشر کرد که بر این اساس، سود خالص هر سهم این بانک با 66 درصد رشد به 761 ریال رسیده است.
به گزارش روابط عمومی بانک ملت، این بانک که با نماد وبملت و سرمایه 207 هزار میلیارد ریالی از بانک های فعال در بازار سرمایه کشور محسوب می شود، در پایان سال 1399 معادل 458 ریال سود خالص تعدیل شده اعلام کرده بود که این رقم در پایان سال 1400 به 761 ریال افزایش یافته است.
بر اساس این گزارش، سود خالص بانک ملت در پایان سال 1400 با 66 درصد افزایش نسبت به پایان سال 1399 به 158 هزار میلیارد ریال رسیده است.
در عین حال، خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری وبملت در پایان سال گذشته بیش از 297 هزار میلیارد ریال اعلام شده که نسبت به سال ماقبل، 33 درصد بیشتر شده است.خالص درآمد کارمزد بانک ملت نیز در مقطع پایان سال 1400 حدود 27 هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال 1399 حدود 111 درصد رشد را نشان می دهد.
این گزارش حاکی است، جمع درآمدهای عملیاتی وبملت در پایان سال مالی گذشته به بیش از 465 هزار میلیارد ریال و جمع دارایی های آن به بیش از 10 میلیون میلیارد ریال افزایش یافته است.
بالاترین رشد صنعت بیمه کشور در بیمه رازی محقق شد
مدیرعامل بیمه رازی گفت: شرکت بیمه رازی در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال 1399 در زمینه تولید حق بیمه بالاترین میزان رشد را در صنعت بیمه به ثبت رسانده است.
، کارگزاری اطمینان گستر رازی با حضور دکتر جباری- مدیرعامل بیمه رازی و مدیران ارشد این شرکت در محل گروه صنعتی رازی افتتاح شد.
در حاشیه افتتاح این کارگزاری علی جباری- مدیرعامل بیمه رازی اظهار کرد: گروه صنعتی رازی در راستای آبادانی و توسعه کشور فعالیت داشته و باید قدردان واحدهای صنعتی کشور بود، زیرا توسعه و اشتغال زایی در کشور در گرو رشد و فعالیت واحدهای صنعتی است.
جباری افزود: شرکت بیمه رازی در حدود 20 سال پیش توسط بخش خصوصی و از دل یک گروه صنعتی متولد شد که نشان از هوشمندی بخش خصوصی در آن سال دارد و این موضوع عامل رشد و توسعه بازار بیمه کشور شد.
مدیرعامل بیمه رازی یادآور شد: بیمه رازی در سال گذشته در زمینه فروش و ثبت بیمه نامه بالاترین میزان رشد را در صنعت بیمه نسبت به مدت مشابه سال 1399 به ثبت رسانده است.
او در انتها خاطرنشان کرد: شرکت بیمه رازی در زمینه توانگری جزء پنج شرکت برتر کشور است و ارتقا زیرساختهای بیمه رازی به گونهای طراحی و اجرایی شده که به سازمانها و شرکتهای بزرگ همچون وزارتخانهها خدمات بیمهای نوین ارائه کنند، که فرصت بسیار مناسبی برای نمایندگان و کارگزاران بیمه رازی فراهم شده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
پوشش بیماری های خاص بیمه های زندگی تعاون افزایش یافت
تعداد بیماری های خاص تحت پوشش بیمه های زندگی بیمه تعاون از 5 بیماری به 30 بیماری افزایش یافت.
به گزارش روابط عمومی بیمه تعاون، محمد حسین یوسفی، سرپرست مدیریت بیمه های زندگی این شرکت مطرح کرد: «بیمه نامه زندگی بیمه تعاون، جزو جامع ترین و کامل ترین بیمه های بازار بوده و بر این اساس ضرورت به روزرسانی مداوم خدمات آن دیده می شود».
او تصریح کرد: «بر این اساس، تعداد پوشش بیماری های خاص در 4 گروه اصلی از 5 بیماری به 30 بیماری رسانده شده و در این طرح تا حداکثر 50 میلیون تومان نیز به صورت سرمایه ای پوشش داده خواهد شد».
یوسفی در ادامه تشریح کرد: «گروه اول این دسته به سرطان و پیوند مغز استخوان؛ گروه دوم به بیماری های قلبی شامل سکته مغزی، اولین سکته قلبی، جراحی آئورت و…؛ گروه سوم به بیماری های اعصاب شامل تومور و …و گروه چهارم به سایر بیماری ها شامل بیماری های وخیم کبدی و… اختصاص دارد».سرپرست مدیریت بیمه های زندگی بیمه تعاون همچنین توضیح داد: «دوره انتظار پیش بینی شده برای گروه های اشاره شده 90 روز و برای بیماری ام اس، 180 روز خواهد بود».
او همچنین بیان کرد: «حداکثر سن پوشش داده شده برای بیماری های اشاره شده 60 سال بوده و هر فرد می تواند از هر گروه اشاره شده، یکبار استفاده کرده و سقف سرمایه را دریافت کند».
یوسفی در ادامه گفت: «مضاف بر موارد اشاره شده، برای بیماری های پاندمیک نیز با ارائه مدارک مستدل، به صورت هزینه ای، خسارت ها پرداخت خواهد شد»
اعلام اسامی برگزیدگان قرعهکشی تسهیلات طرح “امید رفاه” بانک رفاه کارگران
اسامی برگزیدگان هفدهمین دوره قرعهکشی تسهیلات طرح «امید رفاه» بانک رفاه کارگران ویژه اردیبهشت ماه 1401، اعلام شد.
به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، “مفتوح بودن حساب مرتبط با طرح امید رفاه در تاریخ پرداخت تسهیلات و عدم انسداد آن تا سررسید تسهیلات مرتبط با طرح”، “تکمیل حق عضویت های ماهیانه معوق طرح در حساب مربوطه قبل از اعطای تسهیلات” و “انسداد حق عضویت های دریافت شده در بازه زمانی 13 ماهه ابتدایی عضویت در طرح، تا پایان تسویه تسهیلات”، به عنوان شرایط و الزامات اعطای تسهیلات طرح “امید رفاه” در نظر گرفته شده است.
براساس این گزارش، در صورت عدم تکمیل حق عضویتهای ماهیانه سایر اعضای طرح، اسامی اعضای دارای کسری حق عضویت از فهرست شرکتکنندگان در قرعهکشیهای آتی حذف خواهد شد.
لازم به ذکر است، تسهیلات طرح امید رفاه به مستمریبگیران معزز سازمان تامین اجتماعی که حقوق خود را از بانک رفاه کارگران دریافت میکنند و کارکنان بازنشسته بانک رفاه، در قالب عقد قرضالحسنه به میزان سی میلیون ریال تا یکصد میلیون ریال با نرخ کارمزد سالانه 4 درصد پرداخت میشود. همچنین مستمریبگیران معزز سازمان تامین اجتماعی که حقوق خود را از بانک رفاه کارگران دریافت میکنند و کارکنان بازنشسته بانک رفاه و نیز کارکنان شرکتها و سازمانهای متعامل با بانک رفاه کارگران، میتوانند از تسهیلات طرح امید رفاه برای تامین کالا و خدمات مورد نیاز خانوار خود در قالب عقد مرابحه به میزان سی میلیون ریال تا یک میلیارد ریال با نرخ سود سالانه 6 درصد بهرهمند شوند.
شرکت بیمه حکمت صبا با دانشگاه علمی کاربردی سبا تفاهم نامه همکاری امضاء کرد
با حضور نیما مومنی زاده مدیرعامل و دکتر معینی رئیس دانشگاه علمی کاربردی سبا( سرمایه گذاری بیمه ایران) در محل سالن کنفرانس شرکت بیمه حکمت، تفاهم نامه همکاری در خصوص مسائل مختلف آموزشی امضاء شد.
با حضور نیما مومنی زاده مدیرعامل و دکتر معینی رئیس دانشگاه علمی کاربردی سبا( سرمایه گذاری بیمه ایران) در محل سالن کنفرانس شرکت بیمه حکمت، تفاهم نامه همکاری در خصوص مسائل مختلف آموزشی امضاء شد.
برهمین اساس، شرکت بیمه حکمت، در راستای افزایش مهارت های فنی کارکنان خود و آموزش نمایندگان فروش در بدو ورود به شرکت و در طول خدمت و هم چنین بهره گیری حداکثری از ظرفیت های علمی دوجانبه، تفاهم نامه همکاری با دانشگاه علمی کاربردی سبا امضاء کرد.
گفتنی است دانشگاه علمی کاربردی بیمه ایران باهدف رشد و توسعه اقتصادی کشور و به منظور توسعه توانمندی ها و ظرفیت های علمی متخصصان و جلوگیری از موجبات شکست و ناکامی این صنعت در سال 1390 تاسیس و از سال 1396 با نام دانشگاه علمی کاربردی سبا به فعالیت های حرفه ای خود ادامه می دهد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
قائممقام بانک در افتتاح شعبه جدید جهرم مطرح کرد:
تعداد بازدید : 0
دستاورد درخشان بانک سینا در کاهش مطالبات غیرجاری بانک سینا به کمتر از 2 درصد
در راستای توسعه شبکه شعب و تسهیل در خدمترسانی به مشتریان، طی مراسمی با حضور قائممقام بانک سینا، شعبه جدید این بانک در شهر جهرم افتتاح شد.
به گزارش روابطعمومی بانک سینا؛ علیرضا تقدیری در این مراسم ضمن تبریک آغاز هفته کرامت، با قدردانی از تلاش تمام همکاران در برنامهریزی و راهاندازی شعبه جدید اظهار امیدواری کرد افتتاح این شعبه منشاء خیری برای مشتریان باشد و به سودآوری بیشتر بانک کمک کند.
قائممقام بانک سینا مردم منطقه را شایسته بالاترین تکریمها دانست و اظهار داشت: بانکها باید با حفظ کرامت انسانی و به نحو شایسته به مردم خدمترسانی کرده و در راستای تکریم مطلوب مشتریان و ارتقاء بهرهوری شعب فعالیت کنند.
تقدیری با مثبت توصیف کردن شاخصهای عملکردی بانک سینا در سال گذشته، بر برنامهریزی و تلاش مدیران و کارکنان برای تداوم این عملکرد مثبت در سال جاری تأکید کرد.
وی در ادامه به موفقیتهای بهدستآمده در حوزه وصول مطالبات اشاره کرد و گفت: کاهش مطالبات غیرجاری بانک به کمتر از 2 درصد دستاورد درخشانی است که نقش مهمی در تامین منابع و افزایش توان تسهیلاتدهی بانک در جهت کمک به ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی کشور ایفا خواهد کرد.
مدیر منطقه فارس، کهگیلویه و بویراحمد هم در این مراسم با تأکید بر این نکته که افتتاح شعبه جدید در راستای سیاستهای توسعه شعب و تنظیم شبکه بانک و خدمترسانی مطلوبتر صورت گرفته است، افزود: توسعه شبکه شعب این امکان را میدهد که مشتریان به خدمات بانکی مورد نیاز خود دسترسی بهتری داشته باشند.
بابک رستگار خاطرنشان ساخت: با گشایش شعبه جدید در شهر جهرم، تعداد شعب منطقه به 17 شعبه افزایش یافت.
گفتنی است در این مراسم موسی راستگو، مدیر سرمایههای انسانی و امیرعلی ابراهیمی مدیر حراست بانک نیز حضور داشتند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
با حضور مدیر عامل؛
امضای تفاهمنامه همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و بیمه تجارتنو
تفاهمنامه همکاری مشترک میان بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران با شرکت بیمه تجارتنو به امضا رسید.
به گزارش روابط عمومی بیمه تجارتنو؛ در مراسم امضای تفاهمنامه و همکاری مشترک میان بنیاد شهید و امور ایثارگران با شرکت بیمه تجارتنو، محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی، جعفر واحدی سرپرست اداره کل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران و نوراللهی مدیرعامل و مدیران ارشد بیمه تجارتنو حضور داشتند.
مدیرعامل شرکت بیمه تجارتنو در این نشست اذعان داشت: شرکت بیمه تجارتنو به عنوان یکی ا ز ده شرکت بیمهای مفتخر است که امروز پیرو این همکاری در راه خدمترسانی به خانوادههای معزز شهدا و ایثارگران گام بر میدارد.وی بیان داشت: با توجه به خدمترسانی بیمه تجارتنو که در کل کشور گسترده است، شعب و نمایندگان فعال بیمه تجارتنو در کل کشور از هیچ کوششی در این مسیر دریغ نکرده و در اسرع وقت پاسخگوی تمامی موارد خواهند بود.
نوراللهی اذعان داشت: یکی از ویژگیهای بیمه تجارتنو هوشمند بودن آن است که از طریق نرمافزارهای موجود (اپلیکیشن بنو) میتوانند اعلام خسارت کرده و در کمترین زمان روند پرونده طی خواهد شد.
در ادامه این نشست محمود پاکدل، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن ابراز خرسندی بابت همکاری مشترک بیان داشت: خدمت به خانوادههای معزز شهدا و ایثارگران گوشهای از ازخودگذشتگی این عزیزان را جبران نخواهد کرد.
پاکدل اذعان داشت: که چنین همکاریهایی توجه ویژه به مسئولیت اجتماعی است و امید است در آینده این همکاری با شرکت بیمه تجارتنو گستردهتر شود.
پیرو انعقاد این تفاهمنامه خانوادههای معزز شهدا و ایثارگران تحت پوشش بیمه عمر و حادثه بیمه حوادث غیر مترقبه شرکت بیمه تجارتنو هستند.
ملاقات مردمی مدیر عامل بیمه ایران با شهروندان شهریار
ملاقات مردمی حسن شریفی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران به منظور رسیدگی به مشکلات مشتریان ، نمایندگان وبررسی فرآیند پرداخت خسارت غیر حضوری ، در شعبه شهریار برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بیمه ایران در این دیدار که با حضور خانم هاشمی معاون فرماندار شهریارانجام شد ، شریفی با تاکید بر تمرکز مدیران شرکت برای بهبود فرآیند پرداخت خسارت اظهار داشت : بیمه ایران در پرداخت خسارت سیار وانجام پروژه فرآیند پرداخت خسارت غیر حضوری پیشرو بوده وبا توجه به نیاز مردم عزیز شهریار این سیستم ها را شعبه شهریار راه اندازی نموده است.
مدیر عامل بیمه ایران ، بررسی مشکلات بیمه گذاران ومشتریان در محل را مهم دانست و تصریح کرد : تلاش می کنیم با حضور مستمر در بین بیمهگذاران و همکاران ، مسائل ومشکلات پیش روی آنها را از نزدیک مورد رسیدگی قرار دهیم .
رییس هیات مدیره بیمه ایران بر مسئولیت های اجتماعی بیمه ایران در کنار وظایف بیمه گری و سود آورانه ، تاکید کرد وگفت : بنظر من مهمترین تبلیغ برای ما پرداخت خوب و باکیفیت خسارت است . مدیران ارشد بیمه ایران ، تمرکز بالایی برای بهبود فرآیند پرداخت خسارت دارند.شریفی در دیدار با اعضای شورای نمایندگان این شعبه گفت : از حضور در میان همکاران نمایندگان بسیار خوشحالم و یکی از الویت های ما در بازدید ها، دیدار با نمایندگان شرکت است . اگر فاصله میان همکار نماینده و مدیر کم شود، همدلی و انسجام ایجاد خواهد شد. انتظار داریم نمایندگان ما از سامانه ” بیمه ایران من ” بیشتر استفاده کنند.
خانم هاشمی معاون فرماندار شهریار در این دیدار با قدردانی از حضور مدیر عامل بیمه ایران در این شعبه که برای اولین بار انجام شده ، اظهار داشت : مطالبات بیمه گری در شهریار باید مدنظر بیمه ایران باشد . شهریار در حال حاضر جمعیتی بالای یک میلیون دارد و شعبه بیمه ایران شهریار نیز گذرگاه و محل تلاقی و رفت و آمد می باشد ، بنابراین انتظار داریم تدابیر لازم ، برای توسعه ساختمان این شعبه انجام شود.
در ادامه شورای نمایندگان در راستای بهبود عملکرد نمایندگان و ارائه خدمات مطلوب تر به مردم عزیز شهریار، نظرات ، مشکلات و پیشنهادات خود را مطرح نمودند.
شایان ذکر است، دیدارهای مستقیم و حضوری مدیر عامل بیمه ایران با هدف توسعه خدمت گذاری بی منت ، آگاهی بیشتر به نیازها و مطالبات ارباب رجوع و افزایش سطح کیفیت خدمت رسانی به مردم و رسیدگی به مسائل و مشکلات آن ها، به صورت مستمر برگزار می شود.
مقام عالی نهاد ناظر صنعت بیمه:
عملکرد حراست در بخش های اقتصادی به مفهوم اعتماد آفرینی است
تغییرات جدی در ساختارها و فرایندهای صنعت بیمه از تکالیفی است که در سند تحول دولت سیزدهم نسبت به آن تاکید شده است.
به گزارش از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، مهندس بهزادپور که در جمع مدیران حراست سازمان های اقتصادی سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: مجموعه های حراستی صنعت بیمه در کنار ایفای مسئولیت های ذاتی خود باید موضوع حیاتی صیانت از برنامه های راهبردی را در دستور کار خود قرار دهند.
رئیس کل بیمه مرکزی، عبور از گذرگاه تحول در صنعت بیمه را اجتناب ناپذیر توصیف کرد و گفت: برنامه ریزی برای رسیدن به اهداف سند تحول صنعت بیمه در گرو مشارکت پویای همه ارکان و به خصوص مجموعه های حراست خواهد بود.
وی با اشاره به این نکته که تحول بنیادی و مثبت در چارچوب تغییرات هوشمندانه صورت می گیرد، تصریح کرد: با توجه به رشد کمی و افزایش شمار نمایندگان، کارگزاران، ارزیابان خسارت و سایر ارکان صنعت باید زمینه های بالابردن سطح کیفی نظارت بر صنعت نیز فراهم شود.
رئیس شورای عالی بیمه با تاکید بر این نکته که آرایش جدید در بخش های نظارتی از نیازهای مهم صنعت بیمه شمار می رود، خاطر نشان کرد: نقش آفرینی صنعت بیمه در معادلات کلان اقتصادی به عنوان اهرم تامین مالی و خدمات رسانی عمومی و صیانت از سرمایه های کشور، زمینه ورود این صنعت را به فضای جدید اقتصادی فراهم خواهد کرد.مهندس بهزادپور، سهم واحدهای حراست در تحول بنیادین صنعت بیمه و کاهش تخلفات و تقلبات در این حوزه را چشمگیر و تعیین کننده دانست و افزود: رابطه گسترده و تنگاتنگ صنعت بیمه با نهادها و سازمان های پولی و مالی کشور، ضرورت کنترل های دقیق، نظارت عمیق و به تبع آن مقابله با فسادهای مالی را بیش از پیش یادآور می شود.
رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر لزوم آسیب شناسی مبارزه با فساد در صنعت بیمه، اعلام کرد: استفاده از شیوه های نو و هوشمند در انجام هر چه بهتر این وظیفه کمک خواهد کرد.
بر اساس این گزارش، مهندس بهزادپور ابراز امیدواری کرد که با عملکرد پویا، آموزش صحیح و بهره گیری از ابزار الکترونیکی و فن آوری های روز و همچنین انتصاب نیروی انسانی کارآمد، سلامت اداری در صنعت بیمه هر چه بیشتر محقق شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار و گفت وگوی خود با مسئولان ارشد در هفته های گذشته، اظهار داشت: توقع حاکمیت از صنعت بیمه این است که در توسعه اقتصادی کشور نقش پررنگ تری را برعهده بگیرند که این موضوع در نهایت به بالندگی بیشتر این صنعت منتهی خواهد شد.
مهندس بهزاد پور در همین راستا افزود: صنعت بیمه در دوره جدید فعالیت علاوه بر ایفای مسئولیت های ملی به اشتغال زایی، تقویت منابع مالی و گسترش فضای کسب و کار نیز می اندیشد.
رئیس شورای عالی بیمه، اعتماد آفرینی را از وظایف بنیادی حراست سازمان های بیمه گر برشمرد و از تلاش های کمیته بیمه ای حراست و بازرسی شرکت های بیمه تشکر و قدردانی کرد.
شایان ذکر است در این نشست، حسن ابراهیمی _مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی_ علی اکبر ترکاشوند – مدیرکل دفتر مرکزی حراست بیمه مرکزی و تنی چند از مدیران این حوزه نیز به طرح دیدگاه های خود پرداختند.
میلیاردها ریال جایزه نقدی برای پذیرندگان کارتخوانهای
بانک پارسیان
آیین مرحله دوم قرعهکشی «جشنواره کارتخوان برنده بانک پارسیان» با شعار» اگر کارتخوان پارسیان داری، درهرحال برندهای» صبح روز چهارشنبه 11 خردادماه سال جاری همزمان با ولادت با سعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) با حضور نمایندگان بانک پارسیان و شرکت تجارت الکترونیک و هیات نظارت در ساختمان مرکزی بانک پارسیان برگزار شد و برندگان خوشاقبال این جشنواره شناسایی شدند.در این مرحله از قرعهکشی بهپاس قدردانی از همراهی پذیرندگان، بیش از 10میلیارد ریال جایزه برای پذیرندگان دستگاههای کارتخوان متصل به حسابهای بانک پارسیان تعلق گرفت.یک جایزه ویژه 5 میلیارد ریالی، یک جایزه یک میلیارد ریالی، 3 جایزه 500 میلیون ریالی، 5 جایزه 200 میلیون ریالی، 15 جایزه 100 میلیون ریالی و 25 جایزه 50 میلیون ریالی، از جوایز نقدی مرحله دوم قرعهکشی جشنواره کارتخوان برنده بانک پارسیان است.
گفتنی است؛ اسامی برندگان این قرعهکشی بهزودی از طریق سایت و صفحات رسمی بانک پارسیان و شرکت تجارت الکترونیک اعلام خواهد شد.
در این مرحله از جشنواره، همانند مرحله اول ، امتیاز پذیرندگان بر اساس میزان تراکنشها و مبالغ آن محاسبهشده و بر این اساس میزان امتیاز بیشتر، شانس برنده شدن را افزایش داده است.گفتنی است؛ جشنواره کارتخوان برنده بانک پارسیان با شعار «اگر کارتخوان پارسیان داری، درهرحال برندهای» با مشارکت بانک پارسیان و شرکت تجارت الکترونیک پارسیان از بهمنماه 1400 آغاز و تا پایان اردیبهشتماه 1401 ادامه داشت. اولین مرحله قرعهکشی این جشنواره اسفندماه 1400، همزمان با میلاد منجی عالم بشریت (عج) برگزار و جوایز آن به ارزش بیش از 6 میلیارد ریال به برندگان اهدا شد.
شرکتهای پتروشیمی از ظرفیتهای بالای
بانک قرضالحسنه مهر ایران استفاده کنند
مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران گفت: شرکتها برای تقویت امور رفاهی پرسنل خود میتوانند با بانک قرضالحسنه مهر ایران در قالب طرحهای حمایتی فرد حقیقی و اعتبار در حساب جاری مشارکت و همکاری کنند.دیدار با «سپهدار انصاری نیک» مدیرعامل شرکت پتروشیمی مرجان یکی از برنامههای سفر 2 روزه دکتر «سید سعید شمسینژاد» مدیرعامل بانک به بوشهر بود.شمسینژاد در این دیدار، با تأکید بر فعالیت بانک در حوزه قرضالحسنه تأکید کرد: بانک، قصد رقابت با بانکهای تجاری را نداشته و مدیران شرکتها در کنار بهرهگیری از خدمات سایر بانکها در حوزه وام کلان و خدمات مربوط به ضمانتنامهها و وام ارزی، برای تقویت امور رفاهی پرسنل خود میتوانند با بانک قرضالحسنه مهر ایران در دو قالب طرح حمایتی فرد حقیقی و اعتبار در حساب جاری مشارکت و همکاری کنند.در ادامه انصاری نیک نیز اظهار داشت: با توجه به اینکه نگاه بانک قرضالحسنه مهر ایران کمک کردن به جامعه، به جای سودآوری است، امکان همکاری با بانک در زمینه پرداخت وام به کارکنان و انتقال حقوق پرسنل پتروشیمی مرجان به حساب شرکت در بانک وجود دارد.کارکنان شرکتهای فعال در حوزه پالایشگاه، پتروشیمی و انرژی عمدتاً در شرایط سخت کاری و آب و هوایی مشغول خدمت به جامعه هستند و خط مقدم توسعه کشور به شمار میروند.بانک قرضالحسنه مهر ایران بهعنوان نخستین و بزرگترین بانک قرضالحسنه کشور یکی از سیاستهای خود را حمایت از کارکنان این شرکتها تعریف کرده است. در همین راستا این بانک حدود 6400 فقره وام قرضالحسنه به ارزش 430 میلیارد تومان به کارکنان شرکتهای فعال در حوزه انرژی مستقر در عسلویه پرداخت کرده است.عمده وامهای قرض الحسنه پرداخت شده در چارچوب 2 طرح حمایتی فرد حقیقی و اعتبار در حساب جاری بوده که جزو طرحهای اعتباری جذاب بانک قرضالحسنه مهر ایران به شمار میرود.
مدیر عامل بانک ملی ایران با آیات عظام و مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد
مدیرعامل بانک ملی ایران در رأس هیأتی از مسئولان ارشد این بانک در سفری یک روزه به استان قم به منظور ارائه گزارش عملکرد و تبیین شرایط سیستم بانکی و کسب رهنمود از آیات عظام در بیت چند تن از آیات عظام ومراجع تقلید به طور جداگانه حضور یافت و با ایشان دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر فرزین به همراه جمعی از مدیران ارشد بانک در سفر به شهر مقدس قم پس از زیارت مرقد مطهر حضرت معصومه (س)، در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت حاضر شد و در نشستی با آیت الله سیدمحمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفتوگو کرد.مدیرعامل بانک ملی ایران ضمن تبریک روز ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) با ابراز خشنودی از دیدار با ایشان تصریح کرد: ما همواره از رهنمودها و دعای خیر علمای بزرگوار قم در راستای تحقق اهدافمان بهره مند بوده ایم.
وی با بیان اینکه بانک ملی بزرگترین بانک کشور است و در حوزه قرض الحسنه و تسهیلات خرد سهم بالایی دارد، گفت: عموم مردم، بانک ملی ایران را می شناسند و این بانک نقش مهمی در نظام بانکداری کشور دارد و از گذشته تاکنون علاوه بر شرکت ها، بخش عمده کارش با عموم و آحاد مردم بوده است.تولیت حرم مطهر بانوی کرامت نیز پس از استماع گزارش مدیر عامل بانک ملی ایران ، ضمن قدردانی از تلاش های انجام گرفته برای مسئولان این بانک آرزوی توفیق کرد.
آیت الله سید محمد سعیدی با بیان این که ریل گذاری بانکداری ما ریل گذاری قبل از انقلاب است و به همین خاطر در بسیاری از موارد برای اجرای طرح ها به مشکل بر می خورد و نمی تواند همراهی کند، گفت: باید روی بانکداری اسلامی فکر شود و راه های برون رفت از مشکلات و معضلات پیدا و ریل گذاری های جدید صورت گیرد.
آیت الله سیدمحمد سعیدی در این دیدار، اظهار کرد: انسان باید همانطور که یک صندوق برای امور دنیایی خود دارد یک صندوق هم برای امور آخرتی خود داشته باشد.
وی با بیان اینکه باید کارهایی که پر ثواب است اگرچه حجم کمی هم داشته باشد را انجام دهیم، افزود: گاهی اوقات عباداتی هستند که وقت زیادی نمی گیرند ولی خیلی ثواب دارند و نباید از آن غافل شویم.
دکتر فرزین و تیم همراه در ادامه این سفر با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی، با ایشان دیدار و گفت وگو کردند. مدیر عامل بانک ملی ایران در این دیدار به ارائه گزارشی از خدمات بانک ملی ایران در راستای تحقق بانکداری اسلامی پرداخت.
آیت الله العظمی جوادی آملی پس از ارائه گزارش دکتر فرزین، با اشاره به آغاز ایام دهه کرامت در سخنانی اظهار داشتند: پیام دهه کرامت به همه ما این است که خداوند انسان را «کریم» آفرید؛ قرآن کریم همواره انسان را به کرامت و حیا دعوت کرده است، در فرهنگ قرآن کریم، مساله تنبیه آخرین مرحله است، آنهم به شرطی که تربیت و تادیب اثر نکند، لذا مهم آن است که انسان با ایمان به این اصل که خداوند همواره ناظر ماست خود را اصلاح نماید.
آیت الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود، به تاکید فرهنگ قرآن بر مساله قرض الحسنه اشاره کردند و ابراز داشتند: بر سردر بهشت حک شده که صدقه ده برابر و قرض الحسنه هجده برابر ثواب دارد، چون کسی که قرض می گیرد با شرافت آن را پس می دهد. در فرهنگ قرآن و اسلام، اساس، عزت و کرامت انسان است و این در قرض الحسنه یافت می شود نه صدقه. پس بانک ها نیز بایستی به جای انباشت پول، آنها را صرف تولید و قرض الحسنه کنند.
این مرجع تقلید در ادامه تاکید داشتند: اقتصاد اسلامی بر پایه کار و تولید نه وام دادن و ربا گرفتن بنا شده است. برخی کشورها در جنگ جهانی خاکستر شدند اما امروز جزء کشورهای پیشرفته هستند، چون آنها پول بدون پشتوانه چاپ نکردند، بلکه واقعا کار و تولید را در پیش گرفتند و آن را پشتوانه پول خود ساختند.
مدیر عامل بانک ملی ایران پس از دیدار با آیتالله جوادی آملی در محل بیت ایشان، با حضور در مؤسسه امام صادق(ع) به دیدار آیتالله سبحانی رفته و با این مرجع تقلید نیز گفت وگو کردند. فرزین در این دیدار به آخرین وضعیت بانک ها در حوزه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشاره و تصریح کرد: در سال قبل بیش از 40 درصد از تسهیلات قرض الحسنه را بانک ملی ایران در شبکه بانکی پرداخت کرده است و یکی از مهمترین سیاست های ما در سال جاری تداوم ارائه تسهیلات خرد به آحاد مردم و همچنین تامین مالی و کمک به کارآفرینان و تولید کنندگان برای توسعه واحدهای تولیدی در کشور است.
مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به این که تلاش داریم تا نیازهای خرد مالی مردم را از طریق ارایه تسهیلات قرض الحسنه پاسخ دهیم، گفت: رعایت قوانین بانکداری اسلامی در تمامی امور بانک جاری و ساری است.
دکتر فرزین در دیدار با حضرت آیت الله سبحانی گزارشی از شرایط مطلوب بانک درحوزه ریالی و ارزی ارائه داد.
در جریان این دیدار حضرت آیت الله سبحانی پس از استماع گزارش مدیرعامل بانک ملی ایران ، ضمن قدردانی از تلاش های انجام گرفته در سخنانی بر ضرورت توجه بیشتر به موضوع پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و تسهیلات کلان در راستای تامین معیشت مردم و بهبود وضعیت واحدهای تولیدی کشور که موجب تقویت زندگی آحاد مردم خواهد شد تاکید کردند و اظهار داشتند: در سایه ایمان به خدا، گره گشای مشکلات مردم باشیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.