شماره: 1909 / ۱۴۰۱ بيست و چهارم خرداد
تعداد بازدید : 0
آئودی S4 مدل 2024 اولین عکس جاسوسی را به نمایش گذاشت
عکاسان جاسوسی برای اولین بار تصاویری از نسل بعدی آئودی A4 را در دسامبر 2021 ثبت کردند و از آن زمان تاکنون تصاویری از نمونه های اولیه مختلف را منتشر می کنند.
اما حالا تصاویری از این خودروی آزمایشی سقف بلند یعنی آئودی S4 مدل 2024 منتشر شده اند که بسیار جالب به نظر می رسند. با توجه به اگزوزهای چهارگانه، S4 دارای شکاف هایی در سپر عقب است که کاملاً با نوک اگزوزها مطابقت ندارد.
در مورد فضای داخلی، S4 جدید دارای یک داشبورد به روز شده با صفحه نمایش دیجیتال گسترده است. به دلیل زاویه عکس جاسوسی، نمی توانیم به طور قطع بگوییم که آیا نمایشگر آنقدر بزرگ است که سیستم اطلاعات و سرگرمی را نیز در خود جای دهد. احتمالاً اینطور نیست، بنابراین صفحه نمایش لمسی باید به طور منظم در کنسول مرکزی ادغام شود نه اینکه مانند S4 فعلی باشد.
با اعلام آئودی که آخرین خودروی جدید خود را با موتور ICE در سال 2025 عرضه خواهد کرد، آوانت S4 مطمئنا آخرین نمونه از نوع خود با موتور بنزینس خواهد بود. یک سوال مطرح می شود که آیا همان موتور V6 را حفظ خواهد کرد؟
آئودی مدل های A4 سدان و آوانت استاندارد را در سال 2023 به فروش خواهد رساند و مدل های S و RS احتمالاً در سال 2024 عرضه خواهند شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
اخبار
بیوک پنج خودروی الکتریکی جدید را
در چین رونمایی می کند
بیوک به عنوان پرفروش ترین برند کاملاً متعلق به جنرال موتورز در چین، جایگاه خوبی در بزرگترین بازار خودروی جهان دارد.
با این حال، این شرکت جاه طلبی های بزرگ تری دارد، زیرا تحولی سریع به سوی آینده الکتریکی در چین را آغاز می کند.
برای دستیابی به این هدف، بیوک 12 خودروی جدید از جمله پنج خودروی کاملاً جدید الکتریکی را تا سال 2025 در چین عرضه خواهد کرد. بیوک هفته گذشته اعلام کرد که دو تا از این خودروهای الکتریکی امسال معرفی خواهند شد که هویت برند و سبک طراحی کاملاً جدید خود را به طور همزمان در چین و ایالات متحده معرفی می کنند.
در حالی که ایالات متحده نشان و تایپوگرافی جدید بیوک را در مفهوم وایلدکت الکتریکی اعمال کرد، چین آن را در دو خودرو به نمایش گذاشت: مفهوم شاسی بلند تمام الکتریکی الکترا-ایکس که بر روی پلتفرم اولتیوم توسعه یافته است و مینی ون پرچمدار سنچوری GL8.
در حال حاضر بیوک جزئیاتی در مورد دو خودروی الکتریکی که قصد دارد اواخر امسال در چین عرضه کند، فاش نکرد. اما اعلام کرد که الکترا-ایکس پیش نمایش نسخه تولیدی نسل جدید خودروهای الکتریکی بیوک در چین را نشان میدهد. در چین، مانند آمریکای شمالی، تمام خودروهای الکتریکی بیوک آینده از نام الکترا استفاده خواهند کرد. یکی از آنها میتواند الکترا-ایکس نام داشته باشد.
علاوه بر نشان جدید، هویت برند اصلاح شده بیوک همچنین تایپوگرافی جدید، پالت رنگی به روز و رویکرد بازاریابی جدید را به ارمغان می آورد.
در آمریکای شمالی، اولین مدل تمام الکتریکی بیوک در سال 2024 وارد بازار خواهد شد، اما این خودروساز جزئیاتی در مورد آن ارائه نکرده است.
افزایش قیمت سوبارو کراس ترک
مدل 2023 نسخه ویژه
سوبارو اطلاعاتی را برای مدل سال 2023 کراس اوور منتشر کرده است که تقریباً شبیه بروشور سال 2022 است.
تمام تریم های کراس ترک موجود در حال حاضر برای سال2023، 550 دلار گران تر شده اند. این افزایش قیمت از دو حوزه ناشی می شود: افزایش 500 دلاری قیمت استاندارد و افزایش 50 دلاری هزینه مقصد سوبارو. در نتیجه، ارزان ترین تریم، کراس ترک پایه است که از 24 هزار و 870 دلار شروع می شود، در حالی که سال گذشته 24 هزار و 320 دلار بود. از طرف دیگر، قیمت کراس ترک محدود 30 هزار و 720 دلار است.
افزایش قیمت سوبارو کراس ترک مدل 2023 نسخه ویژه
گزینه های پیشرانه ثابت باقی می مانند. این به معنای یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر 152 اسب بخاری (113 کیلووات) در تریم های پایه، پریمیوم و SE است. تریم های اسپرت و لیمیتد دارای موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر بزرگتر با قدرت 182 اسب بخار (136 کیلووات) هستند. یک CVT در تمام سطوح تریم ارائه می شود، اگرچه تریم پایه و پریمیوم کراس ترک به صورت استاندارد با یک گریبکس دستی شش سرعته عرضه می شوند. سیستم چهار چرخ متحرک به صورت استاندارد ارائه می شود. این شامل کراس ترک هیبرید است که همچنان موتور 2.0 لیتری با قدرت الکتریکی را برای خروجی ترکیبی 148 اسب بخار (110 کیلووات) ارائه می دهد.
افزایش قیمت سوبارو کراس ترک مدل 2023 نسخه ویژه
کراس ترک جدید ممکن است برای مدل سال 2023 وارد بازار شود.
معرفی نیازهای فناورانه شرکت نیرومحرکه
معاون آینده پژوهی و نوآوری شرکت صنعتی نیرومحرکه از شرکتهای زیرمجموعه ایران خودرو گفت: رویکرد آینده پژوهی و نوآوری باز در نیازهای فناورانه صنعت گیربکس و موتور سیکلت در نیرو محرکه نهادینه می شود.
یحیی صمدی مقدم افزود: بیش از 60 نیاز فناورانه در شش سرفصل با توجه به شاخص سطح آمادگی فناوری(TRL) در حوزه های محصول، تولید، کیفیت و سیستم ها که در پژوهشگاه و مرکز نوآوری گیربکس شناسایی شده در نمایشگاه جانبی همایش دانش بنیانها و ایران خودرو ارایه شده است.
وی افزود: حرکت در مسیر توسعه و تعالی سازمان در سطح منطقه یکی از الزامات مورد توجه نیرو محرکه است که در سال «تولید، دانش بنیان، اشتغالآفرین» همسو با سیاستگذاریهای کلان گروه صنعتی ایران خودرو به صورت ویژه در دستور کار این شرکت قرار دارد.
معاون آینده پژوهی و نوآوری نیرو محرکه تاکید کرد: دریافت مجوز پژوهشگاه و مرکز نوآوری گیربکس ایران در سایت شهر صنعتی البرز، اتفاق مبارکی است که به عنوان یک شبکه و هاب ارزشمند در مسیر و تعالی و نقشه راه نیرو محرکه در اکوسیستم نوآوری می تواند اثربخشی پایدار ایجاد کند.
شرکت صنعتی نیرو محرکه در همایش و نمایشگاه ظرفیت های همکاری دانش بنیان ها و گروه صنعتی ایران خودرو بخشی از توانمندی های خود را در معرض دید علاقه مندان و بازدیدکنندگان گذاشته است که از جمله می توان به مواردی همچون قابلیت ها و توانمندیهای ساخت و تجهیزات، تعمیر انواع الکترو اسپیندل، ساخت ابزار رولینگ خارجی، نمونه هایی از گیربکس های جدید، موتورسیکلت های برقی و شناسایی بیش از 50 نیاز فناورانه اشاره کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
دوکلمه خبر
4 مشتری عمده سهام مدیریتی ایرانخودرو وسایپا
سرانجام قرار است قفل خصوصیسازی دو خودروساز بزرگ کشور باز شود و سهام دولت در شرکتهای ایرانخودرو و سایپا به بخشخصوصی واگذار شود.
رامین بیات: سرانجام قرار است قفل خصوصیسازی دو خودروساز بزرگ کشور باز شود و سهام دولت در شرکتهای ایرانخودرو و سایپا به بخشخصوصی واگذار شود. در این رابطه قرار است، به ترتیب40 و 25درصد از سهام دولت در سایپا و ایرانخودرو واگذار شود. در این رابطه قطعهسازان یکی از مشتریان اصلی و قدیمی سهام دو شرکت جادهمخصوص هستند. اما باتوجه به شرایط موجود قطعهسازان بزرگ تصمیم گرفتهاند، با تشکیل یک کنسرسیوم بزرگ، اقدام به خرید سهام خودروسازان کنند. در این رابطه قرار است شرکتهای «کروز»، «آذینخودرو» و «سندنایرانیان» برای خرید سهام این دو شرکت پیشقدم شوند. قدر مسلم خرید این سهام توسط قطعهسازان بزرگ دارای تبعات عظیمی در صنعت خودرو است که میتواند منشأ تحولات جدیدی در این خودرو شود.
بعد از کنسرسیوم قطعهسازان داخلی گروه مالی «پاسارگاد» نیز برای این مساله پیشقدم شده است. این گروه مالی که در عرصههای بانکداری، بیمه، سرمایهگذاری، ساختمانسازی و انبوهسازی، انرژی، معادن و صنایع معدنی فعال است و زیرمجموعههای متنوع آن در بورس حضور دارند، اینبار قصد دارد، با خرید سهام مدیریتی دو خودروساز بزرگ کشور، به صنعت خودرو نیز بهعنوان یکی از صنایع مادر کشور ورود کند، حال باید دید باتوجه به منابع مالی عظیمی که این گروه از آن برخوردار است، آیا در رقابت با رقبا میتواند در این مسئله موفق باشد. مشتری سوم سهام خودروسازان، کنسرسیوم بخش خصوصی متشکل از شرکتهای «زر»، «میهن»، «گلرنگ» و «ماموت» است، «هلدینگ زر» باتوجه به اینکه درصدد است حضور جدی در صنعت خودرو داشته باشد،در این زمینه ورود کرده، شرکت «ماموت» نیز باتوجه به اینکه یکی از خودروسازان بخص خصوصی بوده، با شریک شدن با شرکتهای دیگر پا به این عرصه گذاشته است. مشتری چهارم نیز شرکت «سرمایهگذاریمهر تامینپارس» است که در این زمینه ورود کرده، حال باید دید درنهایت بلوک مدیریتی دو خودروساز بزرگ کشور چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
کارت زرد سازمان بازرسی کل کشور به وزارت صمت درباره سامانه یکپارچه خودرو
تعداد بازدید : 2
دولت نباید در فروش خودرو به طور مستقیم دخالت کند
سیدرضا فاطمیامین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با نابسامانیهای ایجادشده در روند قرعهکشی و معرفی برگزیدگان اصلی و رزروشده که منجر بهابهامات فراوانی برای متقاضیان خرید خودرو شده بود، تذکری از سوی سازمان بازرسی کل کشور دریافت کرد.
سیدرضا فاطمیامین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با نابسامانیهای ایجادشده در روند قرعهکشی و معرفی برگزیدگان اصلی و رزروشده که منجر بهابهامات فراوانی برای متقاضیان خرید خودرو شده بود، تذکری از سوی سازمان بازرسی کل کشور دریافت کرد. در این طرح که در 27 اردیبهشتماه بهعنوان نخستین دور از قرعهکشی تخصیص خودرو در قالب سامانه یکپارچه خودرو انجام شد، شش خودروساز دولتی و خصوصی طی یک هفته بهعرضه محصولات خود پرداختند. پس از پایان زمان ثبتنام متقاضیان خرید خودرو، قرعهکشی نهم خردادماه و با 30 ساعت تاخیر انجام شد و بر این اساس بسیاری از کاربران سامانه یکپارچه فروش خودرو در نخستیندوره طرح فروش خودرو که تحتنظارت وزارت صمت اجرا شد، بعد از اعلام نتایج اولیه در سامانه، جزو برندگان اول طرح قرار گرفتند؛ اما زمانی که تصمیم داشتند وجه را واریز کنند، نام آنها در فهرست افراد ذخیره بود!
مشکل پیشآمده، عدمتفکیک افراد فهرست ذخیره و منتخبان اصلی عنوان شد و پس از آن وزارت صمت اعلام کرد برای رفع مشکلات ایجادشده در نخستین دوره قرعهکشی، بهافرادی که در فهرست رزرو قرار گرفتهاند نیز خودرو تخصیص داده میشود.
اما سازمان بازرسی کل کشور بهدلیل بروز خطاهای صورتگرفته در سامانه یکپارچه خودرو از وزیر صمت توضیح خواست. این سازمان با ارسال نامهای بهفاطمیامین اعلام کرد: «در تاریخ نهم خرداد 1401 فرآیند قرعهکشی تحتسامانه یکپارچه خودرو برگزار، لیکن بهواسطه نابسامانی در نحوه قرعهکشی، تعداد 12 هزار و 193 نفر از متقاضیان در وهله اول جزو منتخبین قرعه کشی اعلام شدند؛ اما در تعاقب امر بهاشخاص موصوف اعلام شد مشارالیهم جزو منتخبین رزرو میباشند؛ مراتب منتج بهبروز تشویش اذهان عمومی و اجتماع در مبادی مختلف ذیربط و نیز تماسهای مکرر متقاضیان از اقصینقاط کشور با ستاد خبری این سازمان گردید.
معالوصف سرپرست سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان بهعنوان متولی اتخاذ تمهیدات لازم برای برگزاری قرعهکشی متمرکز خودرو مورخ هفتم خرداد 1401 اعلام نمود «کلیه مباحث فنی، کارشناسی، طراحی و راهاندازی سامانه مذکور از طریق معاونت صنایع حملونقل و دفتر تخصصی ذیربط در حوزه خودرو صورت پذیرفته» لذا سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان بهصراحت و برخلاف مفاد ابلاغیه صدرالذکر جنابعالی از پذیرش مسئولیت درخصوص سامانه یکپارچه فروش خودرو خودداری نموده و مسئولیت را متوجه دفتر تخصصی ذیربط در آن دستگاه برشمرده است. با توجه بهمراتب معنونه و نظر بهالتهابات و نابسامانی بهوجودآمده موصوف نزد عموم مردم بهواسطه عدمبرنامهریزی لازم، فقدان زیرساختهای فنی بهمنظور تحلیل، طراحی و پیادهسازی و پشتیبانی سامانه یکپارچه خودرو از سوی وزارت صنعت و سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان و صرفا ایجاد انتظار برای آحاد جامعه از سوی حاکمیت با اعلام راهاندازی و فروش خودرو از طریق سامانه اعلامی تحتعنوان سامانه یکپارچه خودرو بدون اطمینان از عملکرد و کارایی آن و نیز عدم توجه بهمفاد نامه هشداری قبلی صادره از سوی این مرجع، مقرر است در اجرای ماده 32 آیین اجرایی قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، توضیحات خود را رأسا حداکثر ظرف مدت سهروز از وصول این مکاتبه (بهواسطه بروز خطای صورتگرفته منتج بهنارضایتی ایجادشده درسطح جامعه) بهاین مرجع منعکس نمایید.» این درحالی است که منتقدان این نوع قرعهکشی میگویند وزارت صمت در یک اقدام بیمنطق شرکتهای خودروساز را وادار میکند بهسامانه یکپارچه مراجعه کرده و محصولات خود را عرضه کنند. درحالی که لازم نیست این وزارتخانه بر فروش خودرو نظارت کند؛ بلکه باید محیط بازار را بهسود رقابت و افزایش عرضه مهندسی کند تا بهدنبال آن شاهد کاهش قیمتها در بازار و افزایش رفاه مصرفکنندهها باشیم.
از طرفی وزارت صمت با انتشار توضیحاتی درباره توقف عرضه خودرو در بورس کالا اعلام کرد: «بدیهی است عرضه خودروهای پر تقاضا و کمتعداد دربورس کالا منجر بهافزایش نجومی قیمت آنها و همچنین سهقیمتی شدن آن (قیمت محصول، قیمت بورس، قیمت بازار) میشود. بهعبارتی با توجه بهشکاف بین عرضه و تقاضا، در عمل عرضه خودرو در بورس منجر بهافزایش لجامگسیخته خودرو نسبت بهقیمتی که شرکت عرضه میکند، خواهد شد و براساس آن نیز احتمال شکلگیری قیمت ثالثی فراتر از هر دو قیمت تولیدکننده و قیمت بورس درسطح بازار خودرو وجود خواهد داشت.»برخی منتقدان این سیاست وزارت صمت هم دراینباره میگویند: «اگر سرکوب قیمتی نباشد، قیمت تا برچیده شدن صف افزایش یافته و تعادل مقداری - قیمتی جدیدی ایجاد میشود. بنابراین عرضه دربورس کالا سبب صعود قیمت تا نرخ تعادلی و برچیده شدن دو قیمت دیگر میشود و یک تعادل قیمتی-مقداری حاصل میشود و بازار سهقیمتی نخواهد شد.»
حال باید دید تصمیمات جدید وزارت صمت درنهایت بهساماندهی بازار منجر میشود یا روزهای پر تلاطمی را در پیش رو خواهیم داشت.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
چرا وزارت صمت به نظر کارشناسان توجهی ندارد؟
یک کارشناس بازار سرمایه با انتقاد از لغو عرضه خودروهای دیگنیتی و فیدلیتی در بورس کالا از سوی وزارت صمت، اظهار کرد: چرا وزارت صمت به نظر کارشناسان توجهی ندارد؟
رسول علی محمدی با بیان اینکه از چند ماه پیش توجیهات علمی و قانونی مربوط به مزایای عرضه خودرو در بورس کالا در رسانه ها و شبکه های اجتماعی آغاز شد و بسیاری اظهار نظرهای خود را در این باره مطرح کردند، اظهار کرد: ماحصل این بحث ها و تحلیل های کارشناسی این بود که ورود خودرو به بورس کالا و خروج دولت از قیمت گذاری دستوری به نفع مصرف کننده، نظام توزیع و تولیدکنندگان خواهد بود.
وی ادامه داد: نخستین خودرویی که در بورس کالا عرضه شد خودرو کارای تک کابین و دو کابین متعلق به شرکت بهمن موتور بود که حدود یک ماه پیش عرضه آن انجام شد و شاهد بودیم که با قیمت پایه به فروش رسید. عرضه کارا نشان داد که خریداران به سادگی و بدون نیاز به قرعه کشی قادر به خرید خودرو هستند و می توان شرایطی را ایجاد کرد که دسترسی مصرف کنندگان به این محصولها آسان تر باشد. در فرایند این عرضه اختلاف قیمت 20 درصدی خودرو در کارخانه و بازار آزاد به راحتی از بین رفت و نرخ های موجود در بازار نیز کاهش یافت.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه قرار بود خودروهای دیگنیتی و فیدلیتی در بورس کالا عرضه شود، اظهار کرد: با وجود اطلاع وزارت صمت از عرضه این خودرو در طول یک هفته زمان ثبت سفارش، اما به یکباره این عرضه شب قبل از انجام معاملات به صورت دستوری از سوی وزارت صمت لغو شد. سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که اگر پذیرش این خودروها که چند ماه به طول انجامیدند قانونی نبود چرا از همان ابتدا جلوی آن گرفته نشد؟ چرا توجیهها و کارشناسی های صورت گرفته مبنی بر مزایای عرضه خودرو در بورس کالا و پیش بینی کاهش اختلاف قیمت خودروساز و بازار آزاد و تخصیص سود حاصل از فروش به خودروسازان مورد توجه وزارت صمت قرار نگرفت؟
علی محمدی با اشاره به ارایه طرح هایی از سوی برخی کارشناسان به دولت مبنی بر اینکه تفاوت نرخ ایجاد شده ناشی از رقابت صورت گرفته در بورس کالا می تواند با استفاده از ابزارهای مالیاتی از خودروساز اخذ و صرف سیاست های حمایتی، سرمایه گذاری در زیرساخت ها، تسهیل تولید و افزایش تیراژ و راندمان تولید شود، گفت: به بیان ساده تر دولت می تواند به صورت بهینهای در بازار ورود کند و نظارت های بهینه و بهتری بر روند قیمت ها از طریق این ابزارها داشته باشد.
وی با انتقاد از تصمیمات احساسی و لحظه ای، گفت: ما نشان داده ایم که به تصمیمها کارشناسی توجهی نمی کنیم. امیدوارم به جایی برسیم که طبق تصمیمهای کارشناسی و با برنامه ریزی اقدام کنیم.
بر اساس این گزارش درحالی که ثبت سفارش دو خودروی فیدلیتی و دیگنیتی از 11 خرداد آغاز شد و قرار بود معاملات این دو خودرو در بستر بورس کالا از 18 خردادماه صورت بگیرد، وزارت صمت طی دو نامه فرایند مذکور را لغو کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.