شماره: 1912 / ۱۴۰۱ بيست و نهم خرداد
تعداد بازدید : 1
اخبار
با حکم مدیرعامل؛
رییس جدید
صندوق قرض الحسنه شاهد منطقه بوشهر منصوب شد
طی حکمی از سوی دکتر اسلام کریمی مدیرعامل و عضو هیئت مدیره صندوق قرض الحسنه شاهد، رییس جدید منطقه بوشهر منصوب شد.
به گزارش روابط عمومی، در ادامه برنامه ریزی برای پویایی سازمان، گردش شغلی و ارتقاء انگیزه کارکنان رییس جدید منطقه بوشهر منصوب شد.
مراسم تکریم علیرضا اشرفی ورنوسفادرانی و معارفه محمد شریف دشتی روسای قبلی و جدید منطقه بوشهر، صبح امروز با حضور گودرز علی بخشی مشاور مدیرعامل و مهرداد مولوی مدیر حوزه ریاست صندوق قرض الحسنه شاهد و اسماعیل نگهبان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر برگزار شد.
بر این اساس محمد شریف دشتی طی حکمی از سوی دکتر اسلام کریمی مدیرعامل و عضو هیئت مدیره صندوق قرض الحسنه شاهد به عنوان رییس جدید منطقه بوشهر منصوب شد.
با تصویب هیات مدیره بانک
کمک هزینه رفاهی بازنشستگان بانک صادرات ایران افزایش یافت
کمک هزینه برخی از ردیفهای رفاهی بازنشستگان بانک صادرات ایران با تصویب هیات مدیره این بانک و در راستای کمک به وضعیت معیشتی این دسته از کارکنان، به مبلغ 100 میلیون ریال افزایش یافت.
کمک هزینه خواربار و هزینه سفر بازنشستگان بانک صادرات ایران با مبالغ جدید روز چهارشنبه 25 خرداد امسال پرداخت شد.
کمک هزینه خواربار بازنشستگان بانک صادرات ایران با تصویب هیأت مدیره این بانک، به جای دو بازه شش ماه به صورت فصلی و در چهار نوبت در سال پرداخت میشود. بر این اساس، مبلغ 25 میلیون ریال هزینه خواربار فصل بهار به حساب کارکنان بازنشسته بانک صادرات ایران واریز شد.
همچنین مبلغ 10 میلیون ریال کمک هزینه سفر به حساب بازنشستگان بانک صادرات ایران واریز شد.
افزایش تعاملات فی مابین بانک ملی ایران و شرکت پتروشیمی تبریز
نشست مدیران ارشد بانک ملی ایران با مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز در راستای افزایش تعاملات و همکاری های متقابل برگزار شد.
در این نشست که با حضور محسن امین زارع عضو هیات عامل و معاون امور ارزی و بین الملل بانک، علیرضا صادقی معاون بانکداری جامع، محمد نور آزادی معاون امور شعب و بازاریابی منطقه یک، عادل غلامی رییس اداره امور شعب استان آذربایجان شرقی و مهندس درفشی مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز برگزار شد، مدیران ارشد شرکت پتروشیمی به بیان موانع و مشکلات خود در مسیر تولید و تامین منابع مالی و همچنین راهکارهای پیشنهادی پرداختند.
در ادامه راهکارهای لازم در راستای رفع این موانع و افزایش همکاری های فی ما بین بررسی و با توجه به جایگاه صنعت پتروشیمی در کشور مقرر شد بانک ملی ایران سطح حمایت های خود از تولید، توسعه و اشتغال زایی این بخش را ارتقا دهد.
حضور موفق بیمه کوثر
در دوازدهمین نمایشگاه
بین المللی صنایع دریایی
غرفه شرکت بیمه کوثر در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی ایران با استقبال از سوی مسئولان، بازدیدکنندگان و فعالان این صنایع مواجه شد.
به گزارش روابط عمومی و اعلام مدیر سرپرستی بیمه کوثر هرمزگان، بیش از 50 شرکت و مجتمع فعال در عرصههای دریایی و دریانوردی و خدمات و صنایع وابسته در این نمایشگاه حضور یافتند و از 24 تا 26 خرداد در جزیره زیبای کیش به معرفی توانمندیها، محصولات و خدمات خود پرداختند.
طالب طبیبزاده بازاریابی از طریق آموزش را رویکرد بیمه کوثر در این نمایشگاه اعلام کرد و گفت: برگزاری کارگاه آموزشی بیمههای دریایی در غرفه بیمه کوثر به عنوان یک اقدام ویژه، توجه همگان از جمله بازدیدکنندگان و سایر شرکتکنندگان در نمایشگاه را جلب کرد و فرصتهای خوبی برای ارتباطگیری، مذاکره و شناسایی بازارهای جدید در اختیار بیمه کوثر قرارداد.
وی بازدید فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از غرفه بیمه کوثر را نقطه عطف حضور در این نمایشگاه دانست و افزود: امیر دریادار شهرام ایرانی با تقدیر از خدمات بیمه کوثر، این شرکت را یکی از اولویتهای فعالان این عرصه برای انتقال و مدیریت ریسک ارزیابی کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
بیمه دانا پیشرو
بیمه درمان تکمیلی کشور
سندیگای بیمهگران ایران همراه با سایر بیمهها در صورت لزوم در کنار بیمه دانا قرار دارد تا بهترین سرویس با توجه به نیازهای جامعه فرهنگیان به آنها ارائه شود.
بیمه دانا طی عقد تفاهمی با وزارت آموزش و پرورش قرار است انواع خدمات بیمهای را به خانواده آموزش و پرورش کشور به عنوان بانی اصلی آموزش نسل امروز و فردا ارائه دهد. سیدمحمد کریمی دبیرکل سندیکای بیمهگران ایران در این زمینه عنوان میکند: سندیکای بیمهگران کشور از این امر استقبال میکند به ویژه این که بیمه دانا دارای زیرساختهای عالی و توانگری مالی بالا برای ارائه بیمه خدمات درمانی است به گونهای که طرف قرارداد با بیشترین مراکز درمانی در سراسر کشور است. سندیگای بیمهگران ایران همراه با سایر بیمهها در صورت لزوم در کنار بیمه دانا قرار دارد تا بهترین سرویس با توجه به نیازهای جامعه فرهنگیان به آنها ارائه شود. زیرا این قشر تنها با آرامش خاطر است که میتواند خدمات بهینهای در حوزه آموزش و پرورش در کشور داشته باشد. در ادامه گزارش گفتگوی «مدیران و رؤسا» را میخوانید:
خانواده آموزش و پرورش از جمله اقشاری هستند که باید مورد احترام جامعه باشند زیرا فرهنگ جامعه متکی به آنان است و تمام مدیران دست پرورده این عزیزان هستند. از سوی دیگر بیمهها در کنار کار تخصصی و حرفهای خود یک مسئولیت اجتماعی نیز دارند. در این راستا بیمه دانا اقدام به تنظیم قرارداد با آموزش و پرورش کرده که این امر باعث خوشحالی ما شد. نظر سندیکای بیمهگران کشور نیز نسبت به این موضوع بسیار مثبت است و اقدام بیمه دانا را به فال نیک میگیریم زیرا عزیزان آموزش و پرورش مورد عنایت مقام معظم رهبری و رئیس جمهورقرار دارند لذا صنعت بیمه وظیفه خود میداند به این عزیزان خدمت کند.امیدواریم خانواده آموزش و پرورش هیچ گاه دچار مشکل نشود اما این بیمه به عنوان یک پشتوانه و پذیرش ریسک برای آنها عمل میکند.شرکت بیمه دانا در طول دوران فعالیت خود بیشتر بر بیمههای درمانی متمرکز بوده. لذا سازوکار لازم برای ارائه بیمه خدمات درمانی را دارد اما در مورد مجموعهها و دستگاههای بزرگ همانند آموزش پرورش باید مازاد خدمات را به بیمه مرکزی و سایر بیمه ها ارائه دهند. بدون شک این امر باب رقابت را باز میکند و بیمهگذار در سالهای آتی میتواند از بیمهای خدمات خود را دریافت کند که در این کنسرسیوم یا سیستم اتکایی حضور دارند و خدمات و مشتریمداری بهتری دارند.
ما از بیمه دانا به خاطر انجام این عمل خداپسندانه تشکر میکنیم و از سایر بیمهها درخواست داریم در قالب کنسرسیوم و اتکایی کمک کنند تا این قشر زحمتکش و ارزشمند بتوانند از خدمات درمانی صنعت بیمه استفاده بهتری داشته باشند. در این صورت است که معلمان عزیز آرامش خاطر دارند و میتوانند برای سازندگی کشور و پرورش نیروهای کارآمد عمل کنند. ما مدیران و مسئولان خود را مدیون قشر فرهنگی کشور میدانیم و باید هر اقدامی که امکان انجام آن را داریم برای این عزیزان انجام دهیم.
ناگفته نماند خانواده آموزش و پرورش کشور سالهاست که از سهامداران یکی از بیمههای مهم کشور به نام بیمه معلم است. دلیل اینکه فرهنگیان از اقدام بیمه دانا برای عقد قرارداد با آموزش و پرورش استقبال میکنند قیمت به صرفه و کیفیت بالای خدماتی بیمه دانا است. طبیعتا همه ما هنگام خرید یک جنس به کیفیت بالاتر و قیمت مناسب تر دقت میکنیم اما اینکه صندوق آموزش و پرورش از سهامداران یکی از بیمههای کشور است به این معنی نیست که برای آنها صرفه اقتصادی ندارد. در مناقصهها چه آموزش و پرورش و چه سایر دستگاههای دیگر و همچنین سایر بیمهگذاران میتوانند با رعایت نرخ و تشریفات فنی بیمهای، نرخ خود را اعلام کنند و هر مجموعهای که پذیرفته شود خدمات بیمهای را ارائه دهد.
بیمه معلم یا هر مجموعه دیگر میتوانند از نوع سهامداری نیز به عزیزان فرهنگی خدماتی را ارائه دهند یا حتی میتوانند در قالب اتکایی و کنسرسیوم بخشی از توانایی را که دارند از بیمه دانا دریافت کنند. بیمه مرکزی و صنعت بیمه خوشبختانه دارای قواعدی است که همه میتوانند به یکدیگر کمک کنند.
بنده در حال حاضر نظر مدیران بیمه دانا را در این خصوص نمیدانم اما اطمینان دارم سایر شرکتها با رعایت نرخ و شرایط شرکت بیمه دانا و نیز با در نظر گرفتن شرایط قرارداد تنظیم شده، میتوانند بخشی از خدمات را نیز آنها ارایه دهند. این اقدام خالی از اشکال و تعریف شده در سیستم بیمهای کشور است و قطعاً بیمه مرکزی نیز از این امر حمایت میکند. خرسندیم که جمعی از شرکتهای بیمه با خدمات هرچه بهتر بتوانند به عزیزان فرهنگی سرویس ارائه دهند.در نهایت تقاضای بنده از طرفین قرارداد شامل بیمه دانا و مجموعه آموزش و پرورش این است که به تعهدات خود به موقع عمل کنند. دولت محترم نیز کمک کند تا آموزش و پرورش بتواند تعهدات خود را در قبال پرداخت وجوه به عنوان حق بیمه پرداخت کند و در این امر تاخیر نداشته باشند.
همچنین از همکاران خود در صنعت بیمه به ویژه بیمه دانا تقاضا دارم مزه خدمت را به کام عزیزان فرهنگی بچشانند. برای ارائه این خدمت به فرهنگیان افرادی را در نظر بگیرند که متوجه باشند با چه قشر ارزشمندی مواجه هستند. لذا به وظایف خود به موقع عمل کرده تا رضایت عزیزان فرهنگی جلب شود و خاطره خوبی از ارائه خدمت صنعت بیمه در آموزش و پرورش ثبت گردد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
مدیر بیمه های اتومبیل بیمه «ما» اعلام کرد:
تعداد بازدید : 0
کاهش نارضایتی بیمه گذاران از صنعت بیمه با افزایش آگاهی
آگاهی بیمه گذاران و زیان دیدگان حوادث رانندگی از بیمه نامه ها و قوانین مصوب صنعت بیمه منجر به کاهش نارضایتی آنها از صنعت بیمه خواهد شد.
امیر کهن عضو سندیکای بیمه گران و مدیر بیمه های اتومبیل بیمه “ما” در برنامه رادیویی زنده رادیو گفت گو ، دیدگاه های خود در خصوص بیمه های اتومبیل، قوانین بیمه نامه های ثالث و لزوم تغییر دیدگاه مردم نسبت به صنعت بیمه را بیان کرد.
بر اساس گزارش روابط عمومی بیمه “ما” عضو سندیکای بیمه گران در خصوص ماهیت خدمات بیمه ای بیمه شخص ثالث گفت: بر اساس بند الف تبصره 10 لایحه بودجه 1401 شرکتهای بیمهای مکلفند پنج درصد از حق بیمه های صادره تا سقف 500 میلیارد تومان از درآمد اصل حق بیمه شخص ثالث را بر اساس جدول پورتفوی (فروش) حق بیمه هر شرکت که شورای عالی بیمه آن را تعیین میکند به حساب خزانه داری کل کشور واریز کنند. از محل منابع حاصله از واریز این وجوه سازمانهای راهداری و حمل و نقل جادهای کشور، اورژانس، صدا و سیما، نیروی انتظامی و هلال احمر بر اساس جداول مربوطه سهم خواهند گرفت تا در زمینه کاهش تصادفات و فوتیهای جادهای اقدامات موثری انجام دهند.
کهن خاطرنشان کرد: بخشی از حق بیمه دریافتی صنعت بیمه متعلق به وزارت بهداشت می باشد.ده درصد از حق بیمه دریافتی به حساب خزانه داری کل کشور واریز می شود که صرف جبران هزینه های پزشکی مصدومین حوادث رانندگی می شود و هشت درصد از حق بیمه به صندوق تامین خسارات بدنی اختصاص می یابد تا خسارات موارد خارج از شمول پرداخت شود.
کهن در خصوص فرهنگ سازی توسط صنعت بیمه گفت: درصدی از منابع صندوق که مختص به پیگیری های صنعت بیمه از باب وصول جرائم عدم تمدید بیمه نامه ثالث می باشد، برای فرهنگسازی در جهت کاهش حوادث رانندگی هزینه می شود.
وی تاکید کرد: آگاهی بیمه گذاران و زیان دیدگان حوادث رانندگی از بیمه نامه ها و قوانین مصوب صنعت بیمه منجر به کاهش نارضایتی آنها از صنعت بیمه خواهد شد.
کهن ادامه داد: اگر زیان دیدگان و بیمه گذاران به حقوق قانونی خود آگاه باشند و متولیان امر، مسائل فنی را به خوبی تبیین کرده باشند، به طور قطع و یقین، خسارت دیده در زمان دریافت خسارت، رضایت بیشتری از عملکرد شرکت های بیمه گر خواهد داشت.
مدیر بیمه های اتومبیل بیمه “ما” در خصوص تبصره سه و چهار ماده هشت قانون بیمه اجباری خسارت وارده به شخص ثالث مصوب سال 95 گفت: با عنایت به حمایتی بودن قانون جدید، چنانچه مقصر حادثه با خودرویی نامتعارف( خودرویی که در سال 1401 دارای ارزش بیش از چهار میلیار ریال باشد) تصادف نماید، خسارت وارده بر اساس قاعده تناظر و معادل خودروی دنا تعیین و پرداخت می گردد.
کهن درباره نحوه پرداخت خسارت گفت: در حوادث رانندگی منجر به خسارت مالی، طبق ماده 39 قانون جدید مصوب سال 95 پرداخت خسارت بهصورت نقدی و با توافق زیاندیده و شرکت بیمه مربوط صورت میگیرد. در صورت عدم توافق طرفین در خصوص میزان خسارت قابل پرداخت، شرکت بیمه موظف است در صورت تقاضای زیاندیده، وسیله نقلیه خسارتدیده را در تعمیرگاه مجاز و یا تعمیرگاهی که مورد قبول زیاندیده باشد تعمیر نموده و هزینههای تعمیر را تا سقف تعهدات مالی مندرج در بیمهنامه مذکور پرداخت کند.
عضو سندیکای بیمه گران ادامه داد: تعهدات بیمه گر در خصوص پرداخت دیات بصورت یوم الادا بوده و چنانچه پس از تکمیل مدارک، تاخیری متوجه بیمه گر باشد مطابق ماده 33 قانون بیمه اجباری خسارت وارده به اشخاص ثالث، اقدام خواهد شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
رئیس اداره کل نظارت بر تسهیلات و پیگیری مطالبات بانک توسعه صادرات ایران اعلام کرد:
رشد 107 درصدی تسهیلات اعطایی به بخش کشاورزی و صنایع تکمیلی و تبدیلی
رئیس اداره کل نظارت بر تسهیلات و پیگیری مطالبات بانک توسعه صادرات ایران اعلام کرد: این بانک در سال 1400 با پرداخت 36 هزار و 605 میلیارد ریال تسهیلات به فعالان اقتصادی در حوزه کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، رشدی 107 درصدی را در این بخش نسبت به سال 1399 تجربه کرده است.به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، «رضا حسینی صفا» با اشاره به اولویت اعطای سرمایه درگردش به مشتریان بانک، گفت: این بانک طی سال های اخیر برنامه اعطای تسهیلات سرمایه درگردش از محل منابع بانک به واحدهای معتبر صادراتی و دارای درآمد ارزی در کشور را دنبال کرده است.
وی اظهار داشت: بانک توسعه صادرات ایران با اعطای 11هزار و 750 میلیارد ریال تسهیلات به بخش معدن در سال 1400، رشدی 104 درصدی را در این حوزه نسبت به سال 1399 داشته است.
حسینی صفا بخش صنعت را یکی از ظرفیت های مهم کشور برای درآمد ارزی و اشتغالزایی معرفی کرد و گفت: بانک توسعه صادرات ایران با هدف توسعه ظرفیت های صادراتی بخش صنعت، 109 هزار و 620 میلیارد ریال تسهیلات در سال گذشته به مشتریان صنعتی خود پرداخت کرده و حمایت ویژه از این حوزه را در برنامه های خود دارد.
رئیس اداره کل نظارت بر تسهیلات و پیگیری مطالبات بانک توسعه صادرات ایران، افزود: این بانک در سال 1400 به مشتریان فعال در بخش های مرتبط با تامین برق، آب و گاز، ساختمان، حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات و بازرگانی داخلی نیز در مجموع 24 هزار و 410 میلیارد ریال تسهیلات اعطا کرده است.
حسینی صفا از خاتمه ده پروژه بزرگ تامین مالی شده توسط بانک توسعه صادرات ایران در بخشهای صنعت، معدن و خدمات در سال 1400 خبر داد و گفت: این بانک بیش از 21 طرح نیز دردست اجرا دارد و از همه توان و امکانات خود برای به سرانجام رسیدن این طرح ها تا پایان سال 1401 استفاده می کند.
زخم کاری تسهیلات ارزی بر کارآفرینان
افزایش بهای ارز، قیمتگذاری دستوری و و عدم ایفای تعهدات دولت و دستگاههای اجرایی سبب بروز بسیاری از مسائل و مشکلاتی برای کارآفرینان و تولیدکنندگان میشود و نقش دولت در ایجاد چنین اتفاقاتی بسیار پر رنگ است.
در مسائل مربوط به تولید و کارآفرینی، موضوع تامین مالی از مهمترین چالشهایی است که صاحبان کسب و کار و واحدهای تولیدی با آن دست و پنجه نرم میکنند. در اغلب اوقات سرمایه اولیهای که از جانب سرمایه گذاران برای حل و فصل امور آورده میشود کفاف هزینهها را نمیدهد. در وضعیت کنونی بسیاری از افراد حتی حاضر به سرمایه گذاری در این فعالیتها را ندارند زیرا عدم ثبات اقتصادی و تغییرات شاخصهای کلان محیط آرامی را برای سرمایه گذاری فراهم نمیکند و دائما افراد را دچار تلاطماتی میکند. در چهارسال گذشته رشد لجام گسیخته تورم و به تبع آن بهای ارز ضربات مهلکی را به امنیت اقتصادی وارد کرد و فعالیتهای نامولد به کام بسیاری از سرمایه داران شیرین آمد و عملا کارآفرینی از متن به حاشیه رانده شد و اولویت آخر بسیاری از سرمایه گذاران بود.
بازار سرمایه یکی از راههای مهم برای تامین مالی بنگاهها
باتوجه به شرایط مذکور، راهی را که میتوان برای موضوع تامین مالی به کاربرد بازار سرمایه است. در هر کشوری که بازارسرمایه از توسعه بالاتری برخوردار باشد، میتوان برای تامین مالی بسیاری از پروژهها روی آن حساب ویژهای باز کرد و متصدیان بازارسرمایه در تلاش هستتند که مسیر را برای حضور واحدها و بنگاههای تولیدی هموار کنند. کشورهایی که ساز و کار بازار سرمایه آنها هنوز تا معیارهای جهانی فاصله دارد مجبور هستند که نگاه خود را از بورس بردارند و تمرکز خود را بر دریافت تسهیلات اعتباری و استفاده از ظرفیتهای سیستم بانکی بگذارند.
افزایش نرخ اصلی ترین مسئله برای تسهیلات گیرندگان
روندی که هم اکنون در ایران پیگیری میشود و امور را بر آن استوار کردند، تکیه بر درآمدهای حاصل از صادرات نفت است. بهره مندی از تسهیلات اعطایی ارزی صندوق ذخیره ارزی در گذشته و صندوق توسعه ملی در شرایط فعلی نیز به عنوان یکی از راههای تامین منابع مورد نیاز سرمایه گذاری در پروژههای تولیدی و خدماتی مطرح است. در این نوع تسهیلات دهی افزایش نرخ ارز آسیبهای فراوانی را به تسهیلات گیرندگان وارد میکند و در اینجا میتوان گفت که نرخ ارز اصلی ترین دلیل بروز این مسائل است. به گفته یک کارشناس اقتصادی در سال 84 بنگاه تولیدی با هدف تولید و توسعه، 2/ 2 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی تسهیلات ارزی گرفتند. زمان دریافت تسهیلات، ارزش دلار حدود 3200 تومان بود؛ اما با شوک های متعدد این نرخ مدام بالا رفت تا به امروز که رشدی حدود 9 برابر داشته است.
قیمتگذاری دستوری مانع اصلی پرداخت تسهیلات دریافتی
بر اساس بررسیهایی که مرکز پژوهشهای اتاق بازرگانی انجام داده است، قیمتگذاری دستوری توسط دولت باعث شده تا تسهیلات گیرندگان نتوانند دیون خود را به موقع و در زمان سر رسید، آن را پرداخت کنند و برای باز پرداخت این تسهیلات ارزی با مشکلات متعددی رو به رو شدند. در ادامه این گزارش آمده است که استفاده از تسهیلات ارزی صندوق ذخیره ارزی در گذشته و صندوق توسعه ملی در سالهای اخیر ازجمله راههای تامین مالی پروژههای تولیدی و خدماتی کشور و مسیری برای تبدیل منابع حاصل از صادرات نفت و گاز به سرمایههای زاینده بوده است. درعینحال لزوم بازپسگیری منابع صندوق به ارز، آسیبپذیری تولیدکنندگان و سرمایهگذاران به نوسانات ارزی را افزایش میدهد زیرا بازپرداخت وامهای دریافتی باید به ارز صورت گیرد و هرگونه افزایش نرخ آن میتواند ارزش اقساط را به چندین برابر افزایش دهد.
بانک مرکزی غافل از اختلافات میان بانک و کارآفرینان
در این میان بانک هم تعهداتی را در قبال سپردهگذاران و سهامداران خود دارد و مجبور است که در بازپس گیری تسهیلات ارزی خود به صورت موشکافانه بررسی کند و از طرفی دیگر کارآفرینان و تولیدکنندگان با پدیدههای بی ثباتی در بازار رو به رو هستند و هیچگونه قدرت پیش بینی از آینده اقتصاد را ندارند و به همین علت اختلافات اساسی و زیادی میان بانکها و متولیان واحدهای تولیدی شکل میگیرد. میان اینهمه جدل و هیاهویی که شکل میگیرد، جای خالی بانک مرکزی به شدت حس میشود و اگر بانک مرکزی بتواند از ابزار نظارتی و قانونی خود استفاده کند شاید بخش عمدهای از مشکلات بهبود پیداکند.
در نتیجه افزایش بهای ارز، قیمتگذاری دستوری و و عدم ایفای تعهدات دولت و دستگاههای اجرایی سبب بروز بسیاری از مسائل و مشکلاتی برای کارآفرینان و تولیدکنندگان میشود و نقش دولت در ایجاد چنین اتفاقاتی بسیار پر رنگ است. دولت وظیفه دارد که شرایط را برای فعالیتهای مولد و کارافرینانه فراهم کند تا فرار سرمایه شکل نگیرد و اقتصاد را از لبه پرتگاه نجات دهد.
عضو هیأت مدیره بیمه تعاون مطرح کرد:
افزایش سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران بیانگر اعتماد به آینده مطلوب شرکت بود
عضو هیأت مدیره بیمه تعاون، افزایش سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران را حاصل اعتماد این افراد به روند فعالیت شرکت و نیز آینده آن دانست.
به گزارش روابط عمومی بیمه تعاون، محمدصالح چیتگران، عضو هیأت مدیره بیمه تعاون با توجه به تأیید افزایش سرمایه صورت گرفته شرکت اعلام کرد: افزایش سرمایه حالت های مختلفی داشته که یکی از آنها افزایش از طریق آورده های نقدی است که سبب وارد شدن پول نقد در شریان های اجرایی شرکت می شود و با توجه به آن می شود سرمایه گذاری هایی صورت پذیرد.
او تأکید کرد: یکی از دلایلی که مدیران غالباً ریسک های سرمایه گذاری در حوزه های خاص را نمی پذیرند، مواردی چون کوتاه بودن دوره مدیریتی و نیز عدم تمایل سرمایه گذاران و سهامداران در حوزه سرمایه گذاری های نوین همچون استارت آپ ها و نیز محدودیت های موجود در آیین نامه 97 است.
بر این اساس مدیر نیز ترجیح می دهد تا سرمایه گذاری های محدودتری انجام دهد.
عضو هیأت مدیره بیمه تعاون ادامه داد: خوشبختانه موفق شدیم تا با افزایش سرمایه گذاری از محل آورده های نقدی سهامداران هم پول نقد را به شریان های اصلی شرکت وارد کرده و هم زمینه قبولی اتکایی را فراهم کنیم که خود عامل اثرگذاری است که به ویژه در بخش اموال می تواند یاریگر شرکت باشد.
او همچنین توضیح داد: در طرح توجیهی افزایش سرمایه مطرح شده بود که گسترش املاک در دستور کار قرار گرفته و با توجه به بزرگ تر شدن ساختار شرکت نیاز بود تا خرید ملکی برای گسترش فضای اداری تهیه شده و هم اکنون نیز این پروژه در حال تکمیل است.
چیتگران تأکید کرد: بحث سرمایه گذاری از دیگر موارد اشاره شده در این طرح بود که با استفاده از آن می توانم مسیری را پویاتر پیود.
عضو هیأت مدیره بیمه تعاون همچنین تشریح کرد: رتبه اعتباری شرکت نیز در پی این افزایش سرمایه ارتقاء پیدا کرده و سبب خواهد شد تا با استفاده از آن بتوان به حوزه های بزرگ تری ورود کرده و در نتیجه شهرت و برند شرکت را نیز برجسته تر ساخت.
او در ادامه اذعان داشت: وقتی که سهامداران در فرایند افزایش سرمایه شرکت حضور پیداکردند و قبول کردند که آورده نقدی شان را برای این کار در اختیار بگذارند بیانگر آن است که به وضعیت و فعالیت شرکت اعتماد داشته و به آینده آن نیز امیدوار است.
بیمه پاسارگاد 105 ریال سود بین سهامداران به ازای هر سهم تقسیم کرد
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بیمه پاسارگاد با حضور بیش از 94/21 درصد سهامداران ، برگزار و با تصویب صورت های مالی، به ازای هر سهم 105 ریال سود بین سهامدارت تقسیم کرد.
به گزارش روابط عمومی، مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بیمه پاسارگاد با حضور بیش از 94/21 درصد سهامداران ، نماینده بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و نماینده بازرس قانونی در ساعت 10صبح روز یکشنبه 22 خرداد 1401 در محل دانشگاه خاتم با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار و حسب ابلاغیه سازمان بورس و اوراق بهادار برگزاری اجتماعات و حضور سهامداران در مجمع به شرط ارائه کارت واکسن ، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی علاوه بر امکان حضور مجازی سهامداران فراهم شد.مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام بیمه پاسارگاد به ریاست آقای دکتر مجید قاسمی رئیس هیأت مدیره این شرکت برگزار شد؛ آقایان علی اکبر امین تفرشی و عباس کفافی به عنوان ناظر و خانم دکتر نعیمیان به عنوان منشی جلسه ، وی را در برگزاری مجمع همراهی کردند و گزارش کاملی از فعالیت های شرکت در سال 1400 توسط آقای سید مرتضی حسنی عقدا عضو هیأت عامل و معاون اقتصادی و پشتیبانی به سمع و نظر سهامداران رسید. گفتنی است، پس از قرائت گزارش بازرس قانونی و حسابرس شرکت صورت های مالی سال منتهی به 29 اسفند ماه 1400 شرکت بیمه پاسارگاد به تصویب حاضرین در جلسه رسانده شد.
تصویب مبلغ 3,214,890 میلیون ریال سود نقدی ، تعیین مؤسسه حسابرسی و خدمات مالی و مدیریت ایران مشهود به عنوان بازرس اصلی و مؤسسه حسابرسی آزموده کاران به عنوان بازرس علی البدل و انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت از مصوبات مجمع عمومی عادی صاحبان سهام بیمه پاسارگاد بود.
همچنین بر اساس عملکرد سال مالی 1400و صورت های مالی ارائه شده، عایدی هر سهم (EPS) 1,019 ریال تعیین شد و مبلغ 105 ریال سود نقدی برای هر سهم تخصیص یافت. شرکت بیمه پاسارگاد در سال مالی 1400 با صدور بیش از 8 میلیون و 212 هزار فقره بیمه نامه بیش از 72,770 میلیارد ریـال حق بیمه تولیـد کرد که این رقم نسـبت به سال قبل 45 درصد افزایـش را نـشان می دهد. همچنین میزان خسارت پرداختی این شرکت در سال 1400 بیش از 18,801 میلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذشته 54 درصد افزایش داشته است.
همچنین استقبال بسیار خوب آحاد مختلف جامعه از بیمه عمر و تأمین آتیه شرکت در سال مورد گزارش ادامه داشت و از رشد بسیار خوبی برخوردار بود، به نحوی که تعداد 6,047,000 بیمه نامه صادره در پایان سال 1399 به بیش از 7,176,000 بیمه نامه صادره در پایان سال 1400 بالغ گردیده است.
بر اساس آمار، 20 درصد پرتفوی شرکت مربوط به بیمه های اتومبیل، 68 درصد بیمه های اشخاص، 3 درصد بیمه آتش سوزی، 1 درصد بیمه باربری ، 3 درصد بیمه های مسئولیت و 5 درصد مربوط به بیمه های مهندسی و ریسک های متنوع است. ضریب خسارت شرکت نیز (بدون احتساب بیمه های عمر و تأمین آتیه اندوخته دار) در سال 1400 حدود 60/6 درصد بوده است. این در حالی است که به استناد سالنامه آماری سـال 1399 صنعت بیمه که توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتشر شده، ضریب خسارت بازار بیمه کشور در سال مذکور برای بیمه های غیرزندگی، معادل 82/5 درصد بوده است.
بیمه ایران 900 میلیارد ریال خسارت آتشسوزی شرکت پالایش نفت تهران را پرداخت کرد
متعاقب بررسی های بعمل آمده، بیمه ایران بیش از 900 میلیارد ریال بابت خسارت آتشسوزی، به شرکت پالایش نفت تهران پرداخت کرد.
احمد صفرزاده، معاون فنی بیمه ایران در این خصوص اظهار داشت: به محض اعلام خسارت از سوی بیمه گذار و پس از مهار کامل آتش سوزی، مدیر عامل بیمه ایران به همراه معاون فنی، مدیر بیمه های اموال و کارشناسان خسارت، ضمن حضور در محل حادثه، دستور تسریع در روند رسیدگی و خسارت شرکت پالایش نفت تهران را صادر نمود.
معاون فنی بیمه ایران در ادامه افزود: در فرآیند بررسی وکارشناسی این حادثه و به منظور حمایت ازمگا پروژه های ملی ، تلاش مضاعفی تحت نظارت مستمر هیات مدیره شرکت سهامی بیمه ایران صورت گرفت تا پرونده تکمیل گردد.
صفرزاده تصریح کرد: در سال ” تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین” شرکت سهامی بیمه ایران و شرکتهای بیمه عضو کنسرسیوم بیمه های انرژی شامل بیمه (آسیا، البرز، پارسیان، دانا، سینا، سامان، کارآفرین، کوثر، معلم، ملت، میهن، نوین، تجارت نو، تعاون) با عزمی راسخ و با تکیه بر توان کارشناسی علمی وتخصصی داخلی، بطور کامل و همه جانبه از تولیدات و سرمایه های ملی کشور حمایت و پشتیبانی می کنند.
وی ضمن قدردانی و تشکر از جانفشانی و تلاش های موثر عوامل مهار آتش سوزی خاطر نشان نمود: با توجه به شروع آتش سوزی از بخش پر خطر پالایشگاه (مخازن) ، چنانچه تدبیر مدیریت، تیم فنی پالایشگاه و فداکاری کلیه عوامل آتش نشانی پالایشگاه نبود، قطعا با توسعه حریق در پالایشگاه و بخش شهری، خسارت فاجعه آمیزی اتفاق می افتاد.
شرکت سهامی بیمه ایران به نمایندگی از اعضای کنسرسیوم بیمه های انرژی از همت و درایت مدیریت پالایشگاه و فداکاری عوامل ذی ربط تشکر وقدردانی می نماید.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.