شماره: 1913 / ۱۴۰۱ سي خرداد
تعداد بازدید : 0
بیبی جیپ جدید قبل از سال 2023 عرضه می شود
حدود هفت سال است که شایعاتی در مورد تولید یک جیپ کوچکتر به نام «بیبی» شنیده می شود و به نظر می رسد که بالاخره آماده رونمایی است.
تصاویر جاسوسی یک کراس اوور جمع و جور را به تصویر کشیده است که دارای نشان جیپ است.
ظاهراً جیپ جدید از پلتفرم CMP گروه PSA استفاده خواهد کرد که زیربنای اوپل موکا وDS 3 کراس بک است. گروه PSA و فیات کرایسلر اتومبیلز ادغام شدند تا شرکت استلانتیس را در اوایل سال 2021 تشکیل دهند و این شرکت در حال حاضر مدل های جدیدی را تولید می کند. با این حال، جیپ آن را در فرانسه نمی سازد. جیپ جدید در کنار آلفارومئو برنرو و فیات 500X از خط مونتاژ در لهستان خارج خواهد شد.
تصاویر جاسوسی کراس اوور را با پوشش استتاری تمام بدنه با جلوپنجره، چراغ های جلو و حتی شیشه های کناری عقب پوشیده نشان می دهند. به نظر می رسد که این کراس اوور حالتی اسپرت دارد. قسمت عقب به اندازه جلو پوشیده شده و چراغ های عقب نیز از دید پنهان هستند.
پلت فرم CMP به جیپ با انواع پیشرانه هایی که می تواند در این مدل ارائه دهد، آزادی عمل می دهد و ما انتظار داریم که نسخه تمام الکتریکی نیز در این مدل وجود داشته باشد. ظاهراً جیپ یک موتور الکتریکی 136 اسب بخاری (100 کیلووات) را با یک بسته باتری 50 کیلووات ساعتی جفت خواهد کرد. احتمالاً پیشرانه بنزینی، دیزلی و هیبریدی را با گیربکس شش سرعته دستی یا هشت سرعته اتوماتیک نیز ارائه خواهند شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
مذاکره با مقامات روسیه؛ از تولید مشترک خودرو و ایجاد مرکز بازرگانی تا عضویت ایران در «بریکس»
صنعت خودرو روسیه آماده است با ایران همکاریهای مشترک داشته باشد و ایران میتواند شریک تجاری ما در بازاری باشد که به گفته والاستریتژورنال شرکتهای غربی این بازار 100 میلیارد دلاری را رها کردهاند.رئیس سازمان توسعه تجارت در سفر خود به سنپترزبورگ طی سه روز در دیدارهایی با مقامات ارشد روسی ازجمله معاون نخستوزیر و همچنین وزرای مسکن این و اقتصاد اتحادیه اوراسیا ضمن انعقاد تفاهمنامهها، راهکارهای عملی توسعه صادرات میان ایران و روسیه را بررسی کرد.علیرضا پیمانپاک که روز چهارشنبه برای شرکت در بیستوپنجمین مجمع بینالمللی اقتصادی سنپترزبورگ عازم این شهر شده بود، با مقامات ارشد روسی در حوزه اقتصاد و تجارت دیدار و گفتوگو داشت.وی همچنین از عزم روسیه برای پیگیری عضویت ایران در بریکس خبر داد و پیشنهاد کرد ایران بهعنوان عضو ناظر به اتحادیه اوراسیا ملحق شود. در یکی دیگر از دیدارها، پیمانپاک نشستی را با کوبیاکف، دستیار رئیس جمهور روسیه برگزار کرد و دو طرف بر گسترش روابط تجاری میان کشورهای متبوع خود تاکید کردند.همکاری در موضوعاتی همچون خودروسازی، کشتیرانی، ساخت کشتی، فعالسازی کریدور شمال- جنوب، همکاری بانکی و تبادلات ارزی، تولیدات مشترک میان صنایع مادر 2 کشور از موضوعات مطرحشده در این دیدار بود. در ادامه کوبیاکف از پیشنهاد رئیس سازمان توسعه تجارت مبنیبر برگزاری نمایشگاههای مشترک میان شرکتهای ایرانی و روس استقبال کرد و گفت: «صنعت خودرو روسیه آماده است با ایران همکاریهای مشترک داشته باشد و ایران میتواند شریک تجاری ما در بازاری باشد که به گفته والاستریتژورنال شرکتهای غربی این بازار 100 میلیارد دلاری را رها کردهاند.»
تشکیل جلسات مستمر در ساپکو
در راستای تحقق هدف تولید
شرکت ساپکو برای تامین بی وقفه قطعات و تحقق هدف تولید 750 هزار دستگاه خودرو سواری و تجاری سنگین و نیمه سنگین ایران خودرو، نشست های مستمر پایش برگزار میکند.در راستای تقویت و تحقق رویکردهای های گروه صنعتی ایران خودرو در برنامه جهادی تولید 750 هزار دستگاه خودروی بدون کسری و عبور مستقیم از خط تولید به دست مشتریان در سال 1401 و جلب رضایت حداکثری مشتری، شرکت ساپکو، مدیریت و راهبری شبکه تامین را همسو با سیاست های گروه صنعتی ایران خودرو در تحقق کمی و کیفی تولید در دستور کار قرار داده است.برپایه این گزارش، سال 1401 از منظر افزایش تیراژ، ارتقای کیفیت و توسعه محصول برای گروه صنعتی ایران خودرو سالی مهم و حیاتی خواهد بود و شرکت ساپکو و شبکه تامین، تمام توان خود را به کار بسته اند تا در تمام زمینه ها جهش های پر افتخاری را برای صنعت خودرو رقم بزنند و قطعا با بهره مندی حداکثری از توان نیروی انسانی متخصص و هم افزایی شبکه توانمند ساپکو این موضوع به اثبات خواهد رسید.
آسنا توربو اتوماتیک سلطان پیکاپ های ایران
آسنا توربو اتوماتیک خودرویی منحصر به فرد و متفاوت با سایر پیکاپ های ساخت ایران است.آسنا اتوماتیک توربو به تعداد محدود و سفارشی و به صورت Limited Edition تولید شده است.آمیکو با بهره گیری از ظرفیتهای مهندسی و توسعه محصول و در پاسخ به انتظارات گوناگون مشتریان با استفاده از موتور میتسوبیشی سری MIVEC رده 4k22 مجهز به توربوشارژ، نیرومندترین پیشرانه حال حاضر کشور، خودرویی خاص با قدرتی معادل 218 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن متر و با گیربکس اتوماتیک پانچ فرانسه را عرضه نموده است.آسنا توربو اتوماتیک قوی ترین و زیباترین پیکاپ لوکس ساخت ایران لقب گرفته است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
عبور ایرانخودرو از کل تولید سال گذشته تا پایان آبانماه امسال
شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایرانخودرو (ساپکو) برای تامین بیوقفه قطعات و تحقق هدف تولید 750هزار دستگاه خودرو سواری و تجاری سنگین و نیمهسنگین ایرانخودرو، نشستهای مستمر پایش برگزار میکند. شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایرانخودرو (ساپکو) برای تامین بیوقفه قطعات و تحقق هدف تولید 750هزار دستگاه خودرو سواری و تجاری سنگین و نیمهسنگین ایرانخودرو، نشستهای مستمر پایش برگزار میکند. این شرکت در راستای «تقویت و تحقق رویکردهای گروه صنعتی ایرانخودرو در برنامه جهادی تولید 750هزار دستگاه خودروی بدون کسری و عبورمستقیم از خط تولید به دست مشتریان در سال 1401 و جلب رضایت حداکثری مشتری»، مدیریت و راهبری شبکه تامین را همسو با سیاست های گروه صنعتی ایرانخودرو در تحقق کمی و کیفی تولید در دستور کار قرار داده است.
سال 1401 از منظر افزایش تیراژ، ارتقای کیفیت و توسعه محصول برای گروه صنعتی ایرانخودرو سالی مهم و حیاتی خواهد بود و شرکت ساپکو و شبکه تامین، تمام توان خود را به کار بستهاند تا در تمام زمینهها جهشهای پرافتخاری را برای صنعت خودرو رقم بزنند. این موضوع با بهرهمندی حداکثری از توان نیروی انسانی متخصص و همافزایی شبکه توانمند ساپکو به اثبات خواهد رسید.
تولید 100هزار خودرو بهصورت مونتاژی
قائممقام توسعه و تولید مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو نیز در این خصوص گفت: «تعداد تولید در گروه صنعتی ایران خودرو، در پایان خرداد ماه به عدد 111هزار دستگاه خواهد رسید که از مدت مشابه سال گذشته بیشتر است.» کیانوش پورمجیب با تاکید بر اینکه بدون توقف به تولید ادامه میدهیم، اظهار کرد: «میانگین تولید روزانه به حدود 2600 دستگاه رسیده است که بهزودی به 2900 دستگاه خواهد رسید و با این آهنگ تولید تا پایان آبانماه، کل تولید سال گذشته را پشت سر خواهیم گذاشت و هدفگذاری تولید 750هزار دستگاه را محقق خواهیم کرد.» وی با بیان اینکه در سال جاری، 100هزار خودرو نیز بهصورت مونتاژی تولید خواهد شد، گفت: «این اقدام کمک خوبی به افزایش نقدینگی خواهد کرد.»
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
شروط پلیس برای شمارهگذاری خودروها و موتورسیکلتهای برقی
رییس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهنمایی و رانندگی توضیحاتی را درباره شمارهگذاری خودروها و موتورسیکلتهای برقی ارائه کرد.
سرهنگ علی محمدی درباره وضعیت شمارهگذاری خودروها از سوی پلیس گفت: شمارهگذاری خودروها تابع قوانین و مقررات جاری کشور است و بر این اساس هر خودرویی که تائیدیههای وزارت صنعت، معدن و تجارت را دریافت کرده و مجوز شمارهگذاری آن بر اساس ضوابط و چک لیستها از سوی سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست نیز صادر شده باشد، از سوی پلیس شمارهگذاری خواهد شد.
وی درباره اینکه آیا سواری سمند سورن پلاس از سوی پلیس شمارهگذاری میشود یا خیر گفت: مجوزهای شمارهگذاری برای این مدل از خودرو صادر شده و در حال حاضر شمارهگذاری آن نیز انجام میشود.
رییس مرکز شمارهگذاری و تعویض پلاک پلیس راهور درباره شمارهگذاری خودروها و موتورسیکلتهای برقی نیز اظهارکرد:در مورد شمارهگذاری خودروها و موتورسیکلتهای برقی نیز ضوابط و مقررات برابر دیگر وسایل نقلیه است و اگر چنانچه این خودروها مجوز و تائیدیه سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیطزیست را داشته باشد، پلیس نیز نسبت به شمارهگذاری آنها اقدام خواهد کرد. این دسته از وسایل نقلیه با توجه به برقی بودن و آلایندگی کم معمولا تائیدیه سازمان حفاظت محیطزیست را دریافت میکنند، اما ایمنی و مقاومت آنها نیز مهم است که باید سازمان ملی استاندارد آن را بررسی و اعلام کند.
محمدی درباره اینکه آیا تاکنون خودرو و موتورسیکلت برقی از سوی پلیس شمارهگذاری شده یا خیر نیز گفت: سابقه درج پلاک و شمارهگذاری این وسایل نقلیه وجود دارد و مواردی که تائیدیههای لازم محیطزیست و استاندارد را اخذ کرده بودند، شمارهگذاری شدند.
وی درباره این تائیدیهها نیز تصریح کرد: هر مدل از خودرویی اعم از برقی، بنزینی، گازسوز و ... که بخواهد شمارهگذاری شود، باید استانداردهای ۸۵ گانه را داشته باشد و سازمان استاندارد باید مستندات آن را برای پلیس ارسال کند. معاونت فنی و مهندسی پلیس راهور این موارد را بررسی کرده و در صورتی که تمام تائیدیهها اخذ شده باشد ما نسبت به شمارهگذاری اقدام میکنیم.
رییس مرکز شمارهگذاری و تعویض پلاک پلیس راهور درباره شمارهگذاری وسایل نقلیه نیز اظهارکرد: در حال حاضر شمارهگذاری وسایل نقلیه برابر ضوابط و استانداردهای موجود در حال انجام است و پلیس راهور در کمترین زمان ممکن نسبت به ضرب پلاک و نصب آن روی خودروها اقدام خواهد کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
تعداد بازدید : 1
«سایپا» با فاصلهگرفتن از تفکر دولتی موفق به تولید رقابتی میشود
بنا بر اعلام مدیرعامل سایپا، بازنگری و اصلاح ساختارها در این گروه خودروسازی شش محور مالی، سهامداری، زنجیره تامین، فروش، خدمات پس از فروش و فرایندهای تولید را شامل میشود.
گروه خودروسازی سایپا طی پنج ماه گذشته با هدف افزایش تولید و ارتقای کیفیت در مسیر اصلاح ساختار قرار داشته و بر آن است در سال جاری نیز خودروهایی تولید کند که از نظر کیفیت خواستههای بهحق مردم را پوشش دهد. در همین راستا، از اواخر سال گذشته و با حضور تیم جدید مدیریتی به سکانداری محمدعلی تیموری؛ رشد تولید، ارتقای کیفیت، افزایش بهرهوری و تولید خودروهای جدید در دستور کار قرار گرفته و طی پنج ماه اخیر نیز موضوعاتی در گروه خودروسازی سایپا پیگیری شده که پیش از این موردتوجه قرار نگرفته بود. یکی از مهمترین موضوعات و اقدامات؛ اصلاح ساختار با هدف افزایش بهرهوری است. این در حالی ا ست که طی سال های گذشته، این مجموعه بدون برنامهریزی نسبتبه افزایش بهرهوری، فربه و غیرچالاک شده بود و بهواسطه حجیمبودن ساختار خود امکان فعالیتهای توسعهای را از دست داده بود. اما خوشبختانه طی مدت یادشده، متناسبسازی ساختار نیروهای انسانی با توجه به کارایی و توانمندی آنها انجام شد که گفته میشود؛ این رویه تا حصول نتیجه قابلقبول ادامه خواهد داشت.
شش محور اصلاح ساختار در سایپا
بنا بر اعلام مدیرعامل سایپا، بازنگری و اصلاح ساختارها در این گروه خودروسازی شش محور مالی، سهامداری، زنجیره تامین، فروش، خدمات پس از فروش و فرایندهای تولید را شامل میشود. بر همین اساس، بهموازات افزایش تولید و کیفیت که اثر آن در وضعیت فعلی تحویل خودروها قابل رویت است، جراحی ساختار نیز در دستور کار قرار دارد. همچنین در راستای چابکسازی و تحقق اهداف تولید، ساختار بخشهای مختلفی از گروه خودروسازی سایپا اصلاح شده و خوشبختانه می توان اذعان کرد؛ بدنه این مجموعه در قیاس با گذشته بسیار پویاتر شده است و با شرایط بهتری میتوان اهداف ترسیمشده وزارت صنعت، معدن و تجارت را در سایپا دنبال کرد. تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در این خصوص میگوید: «در راستای فعالیتهای توسعهای که در دستور کار قرار گرفته است، سعی شد ضمن حفظ اشتغال؛ نیروی انسانی موجود بر اساس تخصص خود ادامه فعالیت دهند. بنابراین در اصلاح ساختار تعدیل نیرو اتفاق نیفتاده است. در این میان، حدود 200 نفر نخبه و متخصص در حوزههای فنی و مهندسی جذب شدند تا بتوان با سرعت شاهد تحول در گروه خودروسازی سایپا و تولید خودروهای جدید و بهروز باشیم.»
تولیدِ دانشبنیان و اشتغالآفرین با بهکارگیری نخبگان
در همین راستا، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به جذب نخبگان و متخصصان در حوزههای فنی و مهندسی گروه خودروسازی سایپا گفت: «انتظار نیز همین بود تا با فاصلهگرفتن از تفکر ناکارآمد دولتی از اینگونه ظرفیتها نهایت استفاده به عمل آید.» عزتاله اکبریتالارپشتی با بیان اینکه نامگذاری مقام معظم رهبری برای شعار امسال طبق تاکید خود ایشان نباید محدود به برگزاری جلسات فاقد خروجی لازم شود، افزود: «باید نسبت به تحقق شعار تولیدِ دانشبنیان و اشتغالآفرین اقدامات موثر و جدی صورت گیرد.» وی با بیان اینکه عملکرد گذشته خودروسازان کشور قابل دفاع نیست، ادامه داد: «دلیلی ندارد خودروساز به بهانههایی مانند تحریم به دنبال تحول و تولید خودروهای جدید و بهروز نباشد.» رئیس کمیسیون صنایع مجلس با تاکید بر ضرورت بهرهوری در صنعت خودرو اظهار داشت: «باید با خودباوری سرمایه نیروی انسانی عظیم و متخصصی که در سایپا وجود دارد را به میدان بیاوریم تا بتوانیم بسیاری از مشکلات موجود را برطرف کنیم.» وی راه تعالی خودروسازان را فاصلهگرفتن از تفکر دولتی و تحقق تولید اقتصادی دارای کیفیت و قیمت رقابتی دانست و افزود: «سایپا با فاصلهگرفتن از تفکر دولتی موفق به تولید بدون زیان و باکیفیت خواهد شد.»
بررسی برنامههای سایپا در کمیسیون صنایع
اکبری اصلاح ساختار خودروسازان در راستای فراهمسازی بستر مدیریت جهادی و کارآمد را امری ناگزیر خواند و با بیان اینکه مدیر توانمند و در تراز جمهوری اسلامی کسی است که در شرایط سخت کار کند، ادامه داد: «در خودروسازی توانمندی بالایی داریم که نیازمند مدیریت قوی است؛ مدیران قوی از واردات نمیهراسند، زیرا آن را مقدمه رقابت برای رشد صنعت خودرو کشور، افزایش کیفیت با اجرای استانداردهای جهانی و در نهایت ورود به مسیر صادرات میدانند که از موضوعات محوری دولت سیزدهم است.» وی همکاری و ارتباط بینالمللی با شرکتها و قطعهسازان خارجی را نیز امری مهم دانست و افزود: «اگر تولید خودرو فناورپایه و بر رویکرد صادراتی باشد، کیفیت محصولات ارتقا پیدا خواهد کرد.» رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به بررسی برنامههای مدیران خودروسازیها در این کمیسیون، گفت: «هدف غایی این برنامهها کاهش سطح نارضایتی مردم از خودروهای وطنی و در نهایت حل این مشکل است.» وی ضمن صحهگذاری بر وضعیت بسیارخوب نیروی انسانی و توان مهندسی گروه خودروسازی سایپا خاطرنشان کرد: «سیستم مدیریتی سایپا باید کاری کند تا این پتانسیلها در کمیت و کیفیت محصولات این مجموعه مشهود و مشخص باشد.» وی با تاکید بر ضرورت استفاده از تمام ظرفیت علمی و مهندسی موجود در مجموعه سایپا برای رساندن محصول خوب و باکیفیت به دست مردم، ابراز امیدواری کرد تیم مدیریتی جدید از هیچ کوششی فروگذار نکرده و بتواند خودروهایی باکیفیت و در شان مردم وارد بازار کند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
در صفحات دیگر
رونمایی از خودروی خورشیدی و گرانقیمت « Lightyear 0 »
هفته گذشته، طی یک نمایش آنلاین بین المللی، استارتآپ خودروهای برقی خورشیدی Lightyear از طرح آماده تولید نهایی اولین وسیله نقلیه خود، Lightyear 0، که قبلاً Lightyear One نامیده میشد، رونمایی کرد. پس از شش سال توسعه، Lightyear 0 قبل از اولین تحویل در پاییز امسال برای سفارش در دسترس است.
Lightyear یک استارت آپ برقی مستقر در هلند است که در وسایل نقلیه الکتریکی خورشیدی (SEVs) تخصص دارد. از همان ابتدا، این شرکت قول مسافت 450 مایل را با یک بار شارژ از اولین وسیله نقلیه خود داده است - یک پرچمدار فوق کارآمد SEV که در ابتدا Lightyear One نام داشت.
آزمایش نمونه اولیه Lightyear One منجر به تحقق چندین نقطه عطف مهم شد. تابستان گذشته، خودروساز هلندی نمونه اولیه ای را به نمایش گذاشت که با یک بار شارژ مسافت 441 مایل را ارائه می کرد و پس از آزمایش دوام اکتبر گذشته، لایت یر ادعا کرد که نمونه اولیه SEV آن استاندارد جدیدی را در بازده خودروهای الکتریکی برای 946 مشتری که قصد دارد به آنها بفروشد، تعیین می کند.
در ژانویه، لایت یر شواهد بیشتری از کارایی SEV آینده خود در میدان آزمایش بریجستون در اروپا ارائه کرد. در حالی که مدتها منتظر ورود اولین مدل SEV لایتیر بودیم، در اولین طراحی تولید رسمی آن، بیش از آنچه پیشبینی میکردیم، به دست آوردیم.
این خودرو با قیمت 263 هزار دلار وارد بازار خواهد شد. خودرویی که نمونه اولیه آن در سال 2019 معرفی شد و با توجه به اطلاعات و تصاویر منتشر شده، تغییر چندانی در نسخه نهایی این خودروی مجهز به انرژی خورشیدی اعمال نشده است. در واقع، Lightyear 0 یک خودروی هیبریدی غیرمعمول محسوب میشود که از یک باتری 60 کیلووات ساعتی به همراه پنلهای خورشیدی روی سقف، کاپوت و در صندوق عقب بهره میبرد. این پنلهای خورشیدی به صورت خودکار و هر زمانی که خودرو زیر نور خورشید قرار میگیرد، شارژ میشوند و فرقی نمیکند که خودرو در حالت پارک و یا در حالت حرکت باشد.
با این حال، نباید روی توان خورشیدی این خودرو حساب چندانی باز کرد و میبایست بیشتر به عنوان یک منبع انرژی کمکی برای پیمودن مسیر در نظر گرفته شود. به گفته شرکت سازنده، این پنلها میتوانند در روزهای آفتابی، برق مورد نیاز برای پیمودن 44 مایل (70 کیلومتر) را تامین کنند.
این در حالی است که باتری Lightyear 0 قادر است با یک بار شارژ، تا 388 مایل (624 کیلومتر) را بپیماید. با این حال، این خودرو برای آنهایی که مسیرهای کوتاهی را در طول روز طی میکنند یا آنهایی که به ندرت از خودروی خود استفاده میکنند، گزینه مناسبی برای خرید باشد.شرکت Lightyear ادعا میکند که افراد به طور میانگین در روز 22 مایل (35 کیلومتر) در رفت و آمد هستند و این خودرو میتواند نیاز آنها به پیمودن این مسافت در طول روز را بدون نیاز به شارژ تامین کند. به ادعای این شرکت، دارندگان خودروی Lightyear 0 میتواند در سال بین 3700 تا 6800 مایل (5956 در 10943 کیلومتر) را با استفاده از انرژی حاصل از پنلهای خورشیدی آن طی کنند. طبق اعلام این شرکت، خودروی Lightyear 0 با قیمت تقریبا 263 هزار دلار وارد بازار خواهد شد و تنها 946 دستگاه از آن تولید میشود. شرکت Lightyear برای آنهایی که توان پرداخت چنین مبلغی را ندارند، محصول ارزانتر دیگری را در نظر دارد که قرار است با قیمت 33 هزار دلار و از سال 2025 وارد فاز تولید شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.