شماره: 2066 / ۱۴۰۱ يازدهم بهمن
تعداد بازدید : 0
افزایش سرمایه هزار و 176 درصدی شرکت کمک فنر ایندامین
مدیـرعامل شـرکت ایندامین گفت: با تایید هیئت مدیره گروه خودروسازی سایپا افزایش سرمایه هزار و 176 درصدی شرکت ایندامین محقق می شود.نادر نـوری گفت: به پیشنهاد هیئت مـدیره شرکت ایندامین در خصـوص افـزایش سـرمایه این شرکت از محل تجـدید ارزیـابی دارایـی های ثابـت مشهود (زمین) به منظـور اصلاح ساختـار مالی از مبلغ 320857 میلیـون ریال به مبلغ 4092587 میلیون ریال بر اساس کارشناسی صورت پذیـرفتـه در هیئـت مدیـره سـایپا،با رشد هزار و 176 درصدی به تصـویب رسیـد و مقـرر شـد بلافاصـله مقــدمات بـرگـزاری “مجمع فوق العاده” جهت تصویب سهامداران شرکت ایندامین فراهم شود.
مدیرعامل ایندامین افزود: مسیـر رشد این شرکت با راه اندازی کارخانه دوم و “دو برابر نمـودن ظـرفیت تولید” هموارتر شده است، همچنیـن فضـای ورود به بـازارهای جدید از جمـله حضـور مـوثر در فـروش قطعـات Am و تولید کمک فنرهای خودروهای جدید ایجاد شده است.
نوری تاکید کرد: در هفته گذشته با دستیـابی به تولید روزانه بالای 10 هزار کمک فنر توانستیم رکورد تولید بزنیم. همچنین در تولید هفتگی نیز با تولید 59 هزار و 307 کمک فنر به بالاترین سطح تولید هفتگی از سال 96 تاکنون دست یافتیم.
او افزود: در حال حاضر تولیدروزانه شرکت ایندامین نسبـت به ابتدای سال جاری رشد 250 درصدی را تجـربه کرده و امیـدواریم به زودی به هدف تولید روزانه 13 هزار کمک فنر دست یابیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
معاون کیفیت ایران خودرو خبر داد:
بهبود 50 درصدی شاخص های کیفی ایران خودرو در تولید موتور
معاون کیفیت ایران خودرو با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ارتقای کیفیت موتورهای تولیدی ایران خودرو، گفت: نتایج حاصل شده بر مبنای این اقدامات، منجر به بهبود بیش از 50 درصد شاخص های نهایی کیفیت موتورهای تولیدی ایران خودرو نسبت به ابتدای امسال شده است.
به گزارش ایکوپرس- سهراب برفروشان، با اشاره به بهبود جهشی شاخصهای کیفیت نهایی در حوزه موتور افزود: در زمینه هایی مانند تعداد تعویض قطعه و شاخصهای مراجعات مشتریان در بازه زمانی سه ماهه پس از تحویل خودرو به نمایندگی های خدمات پس از فروش به ازای هر 100 خودرو (R100) و تعداد قطعات تعویضی در همین بازه به ازای هر 100 خودرو (C100)، همگام با افزایش پیشرفت های عمده ای حاصل شده که این اقدامات پس از تدوین طرح جهش کیفیت ایران خودرو و به منظور ارتقای کیفیت محصولات تولیدی انجام شده است.
وی افزود: ارتقای سطح بلوغ سیستم های تولید و کیفیت در سالن های موتورسازی ایران خودرو، برنامه ریزی ارتقای فرایندهای موثر بر بروز ایراد، ارتقای سطح شناسایی ایراد، برنامه ایجاد سیستم ردیابی در فرایندهای تولید سازندگان و نیز ارتقای سطح شناسایی ایرادات در فرایندهای تولید ایران خودرو مانند هات تست، خلاصه اقدامات و نتایج حاصل شده در این زمینه به شمار می رود.
برفروشان با بیان اینکه به منظور صیانت از بهبود ایجاد شده و ادامه این روند، اقدامات متعددی تعریف و اجرایی شده است، اظهار کرد: شناسایی و تحت کنترل داشتن نوسانات کیفی قطعات تحت ریسک در سازندگان و همچنین مدیریت بر عملکرد مناسب کیفی تجهیزات و فرایندهای تولید موتور از جمله این فعالیت هاست.
معاون کیفیت ایران خودرو، تدوین برنامههای اقدامات اصلاحی برای سه سرفصل سیستم تایمینگ، دیسک و صفحه و سیم کلاچ و قطعات الکتریکال به منظور ادامه روند بهبود و استمرار و تعهد به سیستمهای کیفی در سازندگان به منظور عدم ایجاد نوسان در بهبود ایجاد شده را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد.
برنامه های تویوتا
برای تولید خودروهای برقی
شرکت تویوتا موتور در حال توسعه یک پلت فرم فقط برای خودروهای برقی برای افزایش رقابت و کارایی خودروهای الکتریکی خود و کاهش هزینه های تولید است.
طبق گزارش ها، این تصمیم بخشی از برنامه تویوتا برای شروع تولید انبوه خودروهای برقی است، زیرا پیش بینی می کند که تقاضای مصرف کنندگان برای خودروهای الکتریکی به دلیل افزایش شدید قیمت بنزین افزایش سریعی داشته باشد.
این نشریه خاطرنشان می کند که استراتژی جدید تویوتا با هدف قرار دادن این شرکت در رقابت مستقیم با تسلا است.
این شرکت امروز گفت که آکیو تویودا رئیس و مدیر عامل تویوتا با مدیر عامل فعلی تویوتا و رئیس بینالمللی لکسوس، کوجی ساتو، از اول آوریل 2023 جایگزین خواهد شد. این شرکت جزئیاتی را در مورد تغییرات فاش نکرد و بیانیه مطبوعاتی کوتاه هیچ اظهاراتی از دو مدیر اجرایی را در بر نداشت.
تویوتا در ابتدا قصد داشت از همان پلتفرم e-TNGA برای سایر مدلهای آینده EV استفاده کند، اما اکنون به نظر می رسد نظر خود را تغییر داده است. پلتفرم e-TNGA با نمونه TNGA که برای خودروهای بنزینی یا هیبریدی استفاده می شود دارای ویژگی های مشترک است و در نتیجه دارای شکل پیچیده و قطعاتی است که برای خودروهای الکتریکی کاملاً غیر ضروری است.
در همین حال، تویوتا تولید و توسعه خودروهای الکتریکی را تا زمانی که پلت فرم جدید کاملا الکتریکی را تکمیل کند، سرعت خواهد بخشید.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
مروری بر عملکرد شرکت های تایرساز در بورس
بررسی آمارهای منتشرشده در کدال بورس نشان از رشد چشمگیر گروه صنعتی بارز در 9ماهه سال جاری دارد. آنهم در سالی که مشکلات حاکم بر صنعت تایر از قیمتگذاری دستوری و زیانده بودن تایرسازان گرفته تا نوسان قیمت ارز و تاثیر آن بر خرید مواد اولیه وارداتی بهویژه کائوچوی طبیعی آن را به دشوارترین سال صنعت تایر تبدیل کرده است.
با نگاهی به شاخصهای کدال و مقایسه آمارهای منتشرشده ازسوی تایرسازان بورسی یعنی «گروه صنعتی بارز»، «یزدتایر»، «آرتاویلتایر» و «ایرانتایر» به وضوح میتوان دید حاشیه سود ناخالص بارز با 10.1درصد فاصله چشمگیری با سود ناخالص 2.4درصدیِ یزدتایر، کمتر از نیمدرصدیِ آرتاویلتایر و 3درصدی ایرانتایر دارد.حاشیه سود عملیاتی این تایرساز کرمانی-کردستانی نیز حکایت از آن دارد که بارزیها طی 9ماه امسال 8.5درصد سود کسب کردهاند و رقیب این شرکت در کیفیت یعنی یزدتایر تنها 1.7درصد سود کرده است.سود عملیاتی آرتاویل تایر هم 1.5درصد بوده و ایرانتایریها هم با 2.3درصد سود عملیاتی بعد از بارز در جایگاه دوم ایستادهاند.با نگاه به سود خالص شرکتها مشخص میشود گروه صنعتی بارز در سختترین سال صنعت تایر ایران 4.3درصد سود کرده ولی یزدتایر با 0.3درصد، آرتاویل تایر با 1.1درصد و ایرانتایر با 1.5درصد فاصله زیادی با رهبر بازار تایر ایران دارند.از دیگر شاخصهایی که در کدال به آن اشاره شده و البته بارز عملکردی بهتری نسبتبه رقبای خود داشته؛ موضوع نرخ فروش به ازای هر کیلوگرم تایر است.بارز محصولات خود را به ازای هر کیلو 740هزار و 108ریال فروخته درحالیکه لاستیک یزد در کدال خود رقم 730هزار و 265ریال را ثبت کرده است.آرتاویلتایر هم رقم 691هزار و 946ریال را ثبت کرده و ایرانتایر با ثبت رقم 709هزار و 559ریال خود در جایگاه سوم پس از بارز و یزد تایر ایستاده است.
در بحث نرخ خرید مواد اولیه نیز یزدتایر با 540هزار ریال به ازای هر کیلو ارزانترین خرید را در صنعت تایر داشته است و پس از آن بارز با 548هزار ریال، ایرانتایر با 560هزار ریال و آرتاویلتایربا 597هزار ریال در جایگاههای بعدی قرار گرفتهاند. این اعداد و ارقام نشان میدهند بازده دارایی بارز بهعنوان لیدر بازار تایر ایران 5.8درصد باشد و پس از آن ایرانتایر با 3.6درصد، آرتاویلتایر با 2.4درصد و یزد تایر با یکدرصد قرار بگیرند.در زمینه بازده سرمایه اما بارز فاصله زیادی با رقبا دارد. بازده سرمایه این گروه صنعتی در 9 ماهه امسال 43.3درصد است و پس از آن آرتاویلتایر با 7.1درصد، یزدتایر با 5.7درصد و ایرانتایر با 5.6درصد قرار دارند.بهگفته کارشناسان قدیمی صنعت تایر، فاصله عجیب بارز با سایر رقبا در این صنعت را میتوان به دلایلی همچون اصلاح تکنولوژی و توسعه اوزان تایر، بهبود ترکیب تولید و کاهش تولیدات زیانده تایرهای بایاس و البته تمرکز و رکوردزنی در تولیدات سودآور رادیال دانست.موضوعی که بارها بر آن تاکید شده، این است که تایرسازان با مهندسی بازار باید نسبتبه تولید محصولاتی اقدام کنند که کشش لازم برای خرید و مصرف آنها وجود داشته باشد. همچنین در این مدت گروه صنعتی بارز تغییرات ملموسی در ترکیب سبد محصول و مشتریان خود انجام داده و نسبتبه بهبود کانالهای توزیع تایر نیز اقدام کرده است.ازسویدیگر یکی از دلایل سود ده شدن این شرکت در دشوارترین شرایط حاکم بر صنعت تایر ایران، بهبود فرآیند خرید بهویژه خرید کائوچوی طبیعی و تولید محصولات جدید است تا جاییکه عکسالعمل بازار سرمایه به این شرکت مثبت بوده و نرخ سهام بارز در بورس طی هفتههای گذشته 75درصد افزایش داشته و نرخ سهام بارز از 11هزار و 300ریال در اوایل آبان به 19هزار و 830ریال در اوایل بهمن ماه رسیده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
رشد قیمتها مشتریان را از خرید خودروهای صفرکیلومتر منصرف میکند
تعداد بازدید : 2
رونق فروش خودروهای دستدوم بیشتر شد
در شرایطی که قیمت خودروهای داخلی صفر در بازار آزاد هر روزه دستخوش تغییرات زیادی میشود، فروش خودروهای دستدوم در بازار نسبت بهگذشته رونق بیشتری گرفته است.
در شرایطی که قیمت خودروهای داخلی صفر در بازار آزاد هر روزه دستخوش تغییرات زیادی میشود، فروش خودروهای دستدوم در بازار نسبت بهگذشته رونق بیشتری گرفته است.
اتفاقی که در بازار آزاد سبب شده است تامینکنندگان و نمایشگاهداران صفرفروش، از شرایط موجود در بازار ناراضی باشند. نمایشگاهداران صفرفروش در اعتراض بهاین شرایط اعلام کردند مسئولان هرچهزودتر برای بهبود اوضاع و تثبیت قیمتها در بازار آزاد باید بهاین بازار ورود کنند تا قیمتها در بازار آزاد بهثبات نسبی برسد. همچنین تامینکنندگان و نمایشگاهداران صفرفروش معتقدند نوسان قیمت خودروها سبب شده است فروش آنها بهزیر 5 خودرو در هفته برسد و مشتریان بیشتر بهسمت خرید خودروهای دستدوم بروند.
این درحالی است که پس از مدتها کشوقوس در رابطه با عرضه خودرو در بورس کالا، حال بهنظر میرسد شورایرقابت نیز در بحث تعیین قیمت خودرو وارد شده است و زمزمههایی مبنی بر افزایش قیمتها از درِ کارخانه بهگوش میرسد. حدود 9 ماه از نخستین عرضه خودرو در بورس کالا میگذرد. از همان ابتدا بسیاری از نهادها و مسئولان مخالف خودرو بورسی بودند و برخی نیز این عرضه را غیرقانونی میدانستند. اما موافقان بر شفافیت قیمتگذاری در این روش تاکید داشتند.
اما خودروهای داخلی در بازار آزاد روز گذشته کاهش بهای یک تا 24 میلیونتومانی را تجربه کردند. جایی که دنای معمولی با کروز با 24 میلیونتومان کاهش، 592 میلیونتومان و پارس TU5 موتور جدید با 13 میلیونتومان کاهش، 650 میلیونتومان برچسب قیمت خورد. همچنین در میان خودروهای چینی نیز شاهد افت بهای 10 تا 60 میلیونتومانی و افزایش قیمت 10 تا 20 میلیونتومانی برخی مدلها بودیم. جایی که ارزش دیگنیتی ریسپکت با 60 میلیونتومان کاهش بهیکمیلیارد و 250 میلیونتومان و لاماری ایما با 30 میلیونتومان کاهش بهیکمیلیارد و 70 میلیونتومان رسید. از طرفی اسدبلیوام G01F با 20 میلیونتومان افزایش یکمیلیارد و 600 میلیونتومان و تیگو 7IE با 10 میلیونتومان افزایش یکمیلیارد و 480 میلیونتومان خریدوفروش شدند. از طرفی در گروه خودروهای خارجی پریمیوم نیز شاهد رشد بهای 20 و 50 میلیونتومانی برخی مدلها بودیم. جایی که پژو 2008 با 50 میلیونتومان افزایش 2 میلیارد و 500 میلیونتومان، هیوندای آزرا با 50 میلیونتومان افزایش 5 میلیارد و 400 میلیونتومان و مزدا 3 با 20 میلیونتومان افزایش 2 میلیارد و 290 میلیونتومان خریدوفروش شدند. همچنین در میان خودروهای خارجی لوکس نیز با افزایش قیمت 100 و 200 میلیونتومانی مواجه بودیم. جایی که بامو 740Li فول با 200 میلیونتومان افزایش 17 میلیارد و 500 میلیونتومان و فولکس تیگوان با 100 میلیونتومان افزایش 6 میلیارد و 300 میلیونتومان معامله شدند.
روز گذشته نوسان نرخ ارز سبب تغییرات قیمتی در برخی خودروهای بازار آزاد شد. قیمت دلار در بازار روز یکشنبه با 43 هزار و 800 تومان کار خود را آغاز کرد و پس از آنکه در یک روند صعودی بهای آن به 43 هزار و 530 تومان رسید، در پایان روز با قیمت 44 هزار و 500 تومان بهکار خود پایان داد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 4
اخبار
با حضور معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت و سفیر بلاروس در ایران؛
قرارداد صادرات محصولات گروه سایپا به بلاروس و روسیه امضا شد
مراسم امضای قرارداد صادرات محصولات گروه سایپا به کشورهای روسیه و بلاروس با حضور معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، سفیر کشور بلاروس در جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، مدیرعامل شرکت LCC بلاروس و جمعی از مدیران گروه سایپا و صنعت خودرو در محل وزارت صمت برگزار شد.
به گزارش از سایپانیوز، منوچهر منطقی با اظهار خوشنودی در خصوص این رخداد، گفت: به هنگام سفر نخست وزیر کشور بلاروس به ایران، موضوع صادرات خودرو از ایران به بلاروس مطرح و خواسته شد که خودروهای تولیدی ایران به بلاروس صادر شوند.
او افزود: بلاروس خواهان فعالیت مجدد واحدهای صنعتی در آن کشور است که بخش اول آن موارد مطرح شده در این نشست اجرایی و عملیاتی می شود و امیدوارم که با کمک سفیر بلاروس بخش دوم طی ماه های آینده آغاز شود و ما بتوانیم زمینه های تولید مشترک را در کشور بلاروس در کارخانه مشترکی که ایجاد شده بود، فراهم کنیم.
منطقی تصریح کرد: موضوع دیگر در خصوص تبادل تجاری برای تکمیل زنجیره تأمین جهت تولید مشترک اتوبوس بود که این موضوع را به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد تا به یک قرارداد و همکاری مشترک منجر شود.
او افزود: یکی از اهدافی که وزارت صمت جمهوری اسلامی ایران در بخش حمل و نقل دنبال می کند، گسترش همکاری با کشورهای CIS به خصوص کشور بلاروس است.
در ادامه دمیتری کالتسوف سفیر کشور بلاروس در جمهوری اسلامی ایران گفت: روابط دوستانه بین بلاروس و ایران نه تنها در سطح سیاسی بلکه در زمینه های دیگر از جمله بین وزارتخانه های صنعتی دو کشور به خوبی برقرار است و بر اقدامات و گام های فعال دو وزارتخانه بلاروس و ایران تاکید می کنم.او افزود: همکاری های صنعتی بین دو کشور دارای چشم انداز بسیار خوبی است و مجموعه های صنعتی بلاروس و ایران در عرصه های مختلف داخلی و بین المللی رقیب یکدیگر نیستند بلکه همدیگر را تکمیل می کنند.
سفیر بلاروس تصریح کرد: دو کشور ایران و بلاروس محورهای مشترک زیادی برای همکاری های مختلف دارند که می توانیم زمینه های فعال سازی همکاری های مشترک را بررسی کنیم.
در ادامه، محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: گروه سایپا، دارای پنج شرکت خودروسازی است که در بخش خودروهای سواری و وانت فعالیت دارند و دو شرکت خودروسازی این گروه، خودروهای تجاری و سنگین تولید می کنند.
او ادامه داد: پلتفرم SP100 گروه سایپا این قابلیت را دارد که خودرو در کلاس B و C با 80 درصد قطعات مشترک تولید شود. خودرو شاهین در این پلتفرم قرار دارد و روی همین پلتفرم دو خودروی دیگر در سال 2023 عرضه می شود.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: در پلتفرم سایزB که ساینا و کوییک قرار دارند، سال بعد دو مدل جدید به نام های اطلس و سهند را به بازار ایران عرضه می کنیم.
تیموری در خصوص بازارهای صادراتی سایپا گفت: در بازارهای صادراتی از خودروهای کوییک و ساینا استقبال خیلی خوبی صورت گرفته و محموله هزار دستگاهی به کشور ونزوئلا و محموله هایی برای کشور عراق صادر کرده و در حال صادرات هستیم.مدیرعامل گروه سایپا اعلام کرد: با حمایت وزارت صمت در حال طراحی و ساخت خودروی جدیدی با نام خودروی مدرن اقتصادی هستیم، ویژگی این خودرو وزن کمتر از 800 کیلوگرم آن است و قطعات الکترونیکی آن به صورت ماژول عرضه می شود که با بهترین استانداردهای روز جهانی طراحی شده است.
گفتنی است، در قرارداد همکاری مشترک بین گروه سایپا و شرکت LCC بلاروس، ابعاد مختلفی در نظر گرفته شده و توافقات بین دو شرکت به این صورت است که در سال اول 10 هزار دستگاه، در سال دوم 15 هزار دستگاه و در سال سوم 20 هزار دستگاه از محصولات گروه سایپا به کشور بلاروس و روسیه صادر خواهد شد و همزمان در زمینه تولید مشترک در بلاروس همکاری ها ادامه خواهد داشت.
نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در بازدید از سایپا:
باید به سمتی برویم که خودرو از کالای سرمایه ای به کالای مصرفی تبدیل شود
نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی پس از بازدید از خطوط تولید سایپا گفت: باید از مدیران و کارکنان این گروه خودروساز تشکر کرد و این بازدید بسیار امیدوارکننده بود، چراکه در این بازدید مشخص شد که 8 محصول سایپا تا دوسال آینده آماده عرضه به بازار است که در طول 40 سال اخیر بی نظیر بوده است.
به گزارش از سایپانیوز، ابوالفضل ابوترابی با بیان مطلب فوق افزود: خوشبختانه حجم بدهی و زیان انباشته سایپا حدود 10 هزار میلیارد تومان کاهش یافته است. همچنین با وجود تحریم هایی که در این صنعت وجود دارد، سایپا با افزایش تولید توانسته در 10 ماه امسال از تیراژ تولید سال گذشته عبور کند که عملکرد بسیار خوبی بوده است.
او گفت: چندین میز داخلی سازی قطعات از سال گذشته شروع شده و اغلب قطعاتی که در گذشته از خارج کشور وارد می شد، در داخل تولید شده است و بر این اساس تولید سایپا به صورت عبور مستقیم و بدون نقص انجام می شود که این فرآیند نیاز به هماهنگی کامل در زنجیره تامین دارد و نوید آینده خوبی برای صنعت خودرو کشور و شرکت سایپا است و امیدواریم که سایپا بتواند افزایش تیراژی که امسال داشته را در سال آینده هم ادامه دهد تا زیان انباشته اش کاهش یابد.
ابوترابی تاکید کرد: مواد اولیه تولید قطعات خودرو چون فولاد، پتروشیمی و … در بورس به قیمت جهانی عرضه می شود، همچنین افزایش هزینه های جاری حقوق و دستمزد وجود دارد ولی قیمت خودرو به صورت کاملا دستوری ثابت مانده و افزایشی نداشته است که باعث ایجاد زیان برای خودروسازان شده و باید قیمت گذاری دستوری خودرو توسط هیات وزیران مورد بررسی مجدد قرار گیرد.
نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت خودرو در بازار سوداگری و دلالی قرار گرفته و خودرو به صورت کالای سرمایه ای تبدیل شده و بر اساس گزارش ارائه شده، حدود 200 هزار دستگاه خودرو به دلیل عدم مراجعه به نمایندگی ها در پارکینگ ها قرار دارد.
او افزود: به منظور کنترل این شرایط و خروج خودرو از کالای سرمایه ای و تبدیل به کالای مصرفی باید با وضع قوانینی چون مالیات عایدی بر سرمایه به سمتی برویم که سرمایه گذاری بر روی خودرو برای افراد مقرون به صرفه نباشد و صرفا مصرف کننده از آن استفاده کند و در این صورت خودرو به دست مصرف کننده با قیمت مناسب تر خواهد رسید.
ابوترابی تصریح کرد: علاوه بر این باید امورات غیر فنی چون حکمرانی ریال، مالیات بر عایدی بر سرمایه، رصد هوشمندانه و احتکار خودرو مورد نظر قرار گیرد تا خودروها به دست مصرف کننده واقعی برسد و از طرف دیگر هم باید از نظر قیمت و کیفیت خودروها مورد بازبینی قرار گیرند تا رضایت مردم جلب شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.