شماره: 2084 / ۱۴۰۱ نهم اسفند
تعداد بازدید : 0
اخبار
آغاز «طرح نظارت
و پایش کالاهای اساسی»
مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی از آغاز طرح نظارت و پایش کالاهای اساسی کشاورزی استان تهران از دیروز 8 اسفندماه تا پایان ماه مبارک رمضان خبر داد.به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، مسعود امرالهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در مراسم آغاز طرح نظارت و پایش کالاهای اساسی کشاورزی استان تهران، اظهار کرد: امروز با توجه به ایام پایانی سال و تقارن شب عید و ماه مبارک رمضان، بازرسین وزارت جهاد کشاورزی طرح مانور نظارتی و تشدید نظارت بر گلوگاههای بازار و مراکز تأمین کننده را در سراسر کشور آغاز کردهاند.وی ادامه داد: این طرح با همکاری بازرسین بسیج اصناف، اتاق اصناف و حافظان نظام از دیروز در سراسر کشور آغاز به کار کرد و در حال حاضر این نظارتها با حضور 100 تیم نظارتی در بازار انجام خواهد شد.امرالهی تصریح کرد: این طرح تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت و با متخلفان احتمالی برخورد جدی صورت خواهد گرفت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران نیز در این مراسم گفت: امسال همچون سال گذشته طرح تشدید و بازرسی در استان تهران را اجرا میکنیم.جبرئیل برادری ادامه داد: این طرح امسال با مشارکت سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان بسیج اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و بازرسین جهاد کشاورزی اجرا خواهد شد و امیدواریم بتوانیم با همافزایی سایر دستگاهها از افزایش بیرویه قیمت محصولات کشاورزی و اساسی جلوگیری کنیم.برادری یادآور شد: کمیت، کیفیت و قیمت؛ سه محور نظارت بر بازار محصولات کشاورزی است که بتوانیم این موضوع را در سطح استان تهران نهادینه کنیم.نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران نیز در آغاز طرح نظارت و پایش کالاهای اساسی، گفت: این طرح در راستای کنترل مایحتاج عمومی مردم با توجه به ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان، تا پایان این ماه مبارک ادامه دارد.وی با بیان این که این طرح از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: جهاد کشاورزی نیز نسبت به تأمین اقلام قول مساعد داده و در حال حاضر ورود کالا به بازار نویدبخش تأمین به موقع است.
شاخص قیمت مصرف کننده کل کشور اعلام شد
نرخ تورم کل کشور در بهمن ماه 1401 برابر 47,7 درصد است که در دهکهای مختلف هزینهای در بازه 45.1 درصد برای دهک دهم تا 54.9 درصد برای دهک اول نوسان دارد.نرخ تورم کل کشور در بهمن ماه 1401 برابر 47.7 درصد است که در دهکهای مختلف هزینهای در بازه 45.1 درصد برای دهک دهم تا 54.9 درصد برای دهک اول نوسان دارد. محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکیها، آشامیدنیها و دخانیات» 71.3 درصد برای دهک اول تا 66.3 درصد برای دهک هشتم است. همچنین اطلاع مذکور در مورد گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» بین 35.1 درصد برای دهکهای اول و چهارم تا 39.4 درصد برای دهک دهم است.بر اساس اعداد مربوط به تورم در میان دهکهای مختلف هزینهای، فاصله تورمی دهکها در این ماه به 9.8 واحد درصد رسید که نسبت به ماه قبل (9.6 واحد درصد) 0.2 واحد درصد افزایش داشته است. فاصله تورمی در گروه عمده «خوراکیها، آشامیدنیها و دخانیات» نسبت به ماه قبل 0.1 واحد درصد افزایش داشته است و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» نسبت به ماه قبل 0.4 واحد درصد افزایش داشته است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
توسط شرکت سنگ آهن گهرزمین برگزار شد؛
همایش اصول نگهداری و تعمیر قابلیت اطمینان محور
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت سنگ آهن گهرزمین اولین همایش اصول نگهداری و تعمیر قابلیت اطمینان محور( RCM ) با حضور مدیر مجتمع و معاون بهره برداری و برخی مدیران گهرزمین در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.در این همایش وحید خلیلی مدیر مجتمع و معاون بهره برداری گهرزمین ارتباط بین صنعت و دانشگاه را بسیار حائز اهمیت دانست و بر لزوم هرچه بیشتر ارتباط این دو حوزه تاکید نمود.وی در ادامه از اهم اهداف این همایش به ایجاد فضای تبادل هر چه بیشتر تجربیات و توسعه فرهنگ تعالی و آموزش و ترویج مفاهیم سرآمدی نگهداری و تعمیرات در دو حوزه و ... اشاره نمود.این همایش که توسط شرکت گهرزمین و با همکاری دانشگاه شهید باهنر کرمان به مدت یک روز برگزار شد با برنامه هایی از جمله برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی و کاربردی، همفکری و ارایه تجارب برتر و... همراه بود.
رشد 65 درصدی تولید کنسانتره زغالسنگ ایمیدرو
تولید کنسانتره زغالسنگ ایمیدرو طی 10 ماهه امسال، 65 درصد افزایش یافت.2 شرکت زیر مجموعه ایمیدرو از ابتدای فروردین تا پایان دی، 660 هزار و 154 تن کنسانتره زغالسنگ تولید کردند. اما این آمار در مدت مشابه سال گذشته، 399 هزار و 888 تن بود.از این میزان، شرکت های «زغالسنگ طبس»، 569 هزار و 750 تن و «زغالسنگ البرز مرکزی»، 90 هزار و 404 تن تولید کردند.همچنین، شرکت های زیرمجموعه ایمیدرو طی 10 ماهه 1401، حدود یک میلیون و 917 هزار و 528 تن کانسنگ زغالسنگ استخراج کردند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته (یک میلیون و 44 هزار و 203 تن)، حاکی از افزایش 84 درصدی استخراج است.از این میزان، «شرکت زغال سنگ طبس» یک میلیون و 622 هزار و 53 تن، «مجتمع زغال سنگ طبس» 170 هزار و 483 تن و «شرکت زغال سنگ البرز مرکزی» 122 هزار و 992 تن ماده معدنی استخراج کردند.میزان ارسال کنسانتره شرکت های تابعه ایمیدرو به شرکت های داخلی طی 10 ماهه امسال نیز 621 هزار و 767 تن بود که نسبت به آمار ارسال مدت مشابه سال گذشته (420 هزار و 922 تن)، 48 درصد افزایش یافت.
کوهنوردان فولادسنگان،
به قله بیرمی صعود کردند
همزمان با فرارسیدن پنج اسفند و گرامیداشت روز مهندس، گروه کوهنوردی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، به قله بیرمی در استان بوشهر صعود کردند.گروه کوهنوردی شرکت فولاد سنگان متشکل از کارکنان علاقمند به این رشته با توجه به برنامه ریزی سالیانه، این بار توانستند در بازه زمانی پانزده ساعته و پیمایش 22 کیلومتر به قله بیرمی در استان بوشهر با ارتفاع 1960 متر صعود نمایند.گفتنی است گروه کوهنوردی این شرکت پس از تشکیل توانسته است، قله های سبلان در استان اردبیل به ارتفاع 4811 متر، قله شیرباد در استان خراسان رضوی به ارتفاع 3329 متر و قله بیرمی در استان بوشهر به ارتفاع 1960 را فتح نمایند.لازم بذکر است کوه بیرمی (خورموج)، در میانه استان بوشهر ایران با ارتفاع متوسطه 1960 متر بلندترین قله استان بوشهر دارای قابلیت های زیستمحیطی، گردشگری و کوهنوردی است. این قله در سه کیلومتری شرق شهر خورموج و در امتداد شهرستانهای تنگستان و دشتستان و دشتی قرار دارد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
مدیرکل برنامهریزی سازمان زمینشناسی کشور خبر داد؛
تعداد بازدید : 2
اکتشاف ذخایر جدید سنگ آهن در ایران مرکزی
مدیرکل دفتر برنامهریزی، فناوری و بودجه سازمان زمینشناسی و اکتشافاتمعدنی کشور از اکتشافات جدید سنگ آهن در بخشهایی از ایران مرکزی شامل اصفهان، یزد، کرمان و سمنان خبرداد.
رضا جدیدی با اشاره به اکتشافات جدید سنگ آهن در کشور، اظهار داشت: به تازگی در بخشهایی از ایران مرکزی شامل استانهای اصفهان، یزد، کرمان و سمنان سنگ آهن مورد پیمایش و اکتشافات اولیه قرار گرفته و ذخایر خوبی به دست آمده است.
به گفته وی سازمان زمینشناسی و اکتشافات معدنی کشور از ابتدای دولت سیزدهم با اجرای طرح پایش ذخایر معدنی که از آن به عنوان ترازنامه منابع معدنی هم یاد میشود، برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنایع کشور از جمله سنگآهن، بررسیهایی در سال 1401 انجام شده است.
وجود 3 میلیارد و 300 تن سنگ آهن در کشور
مدیرکل دفتر برنامهریزی، فناوری و بودجه سازمان زمینشناسی و اکتشافاتمعدنی کشور با بیان اینکه تقریباً حدود سه میلیارد و 300 میلیون تن ذخایر قطعی سنگ آهن در کشور است، خاطرنشان کرد: با توجه به این که سالانه حدود 100 میلیون تن مصرف سنگ آهن خام را در صنایع داریم تاکنون چندین بار اعلام کردهایم که محدودیت جدی در میزان ذخایر سنگ آهن کشور داریم و سالهای باقیمانده ذخایر موجودمان با همین روند اکتشاف فعلی تقریباً نزدیک به 15 سال است که برای نیاز صنایع ما وضعیت مناسبی نیست.
جدیدی افزود: بنابراین باید در یک برنامهریزی منسجم و فشرده برای اکتشاف ذخایر جدید سنگ آهن و مواد حیاتی مورد نیاز صنایع در کشور اقدام شود.
وی با اشاره به اینکه سازمان زمینشناسی و اکتشافاتمعدنی کشور اکنون در بخشهایی از استان قم، مرکزی، قزوین و اصفهان این طرح تحول را به اجرا درآورده، تصریح کرد: این سازمان طی یکسال دستاوردهایی در طرح تحول زمینشناسی و اکتشاف ذخایر معدنی داشته و ذخایر مناسبی از سنگ آهن در استان کردستان شناسایی کردیم که امیدواریم این دستاوردها که مراحل اولیه اکتشاف را در برمیگیرد، موجب رفع نیاز برای صنایع کشور در حوزه سنگ آهن شود.
مدیرکل دفتر برنامهریزی، فناوری و بودجه سازمان زمینشناسی و اکتشافاتمعدنی کشور در ادامه به برنامههای آتی این سازمان زمینشناسی و اکتشافاتمعدنی کشور اشاره کرد و گفت: امیدواریم در سالهای آینده سنگ آهن را از لحاظ ذخایر مگنتیتی بالا ببریم و در بحث سنگهای هماتیتی نیز باید به تکنولوژی فرآوری دست پیدا کنیم.
جدیدی، از وجود ذخایر قابل توجه هماتیتی سنگ آهن در کشور خبر داد و گفت: البته این ذخایر در مقیاس جهانی، ذخایر بالایی نیست، اما در کشورمان به فرآوری نیاز دارد که سازمان زمینشناسی و اکتشافاتمعدنی کشور از طریق ژئوفیزیک هوایی به دنبال اکتشاف ذخایر جدید معدنی پنهان است.
وی همچنین از همکاری مشترک با صنایع فولادی در حوزه اکتشافات خبر داد و افزود: هم اکنون تفاهمنامه و قراردادهایی با صنایع فولادی در حوزه اکتشاف سنگ آهن داریم و نگاه ما مراحل اولیه اکتشاف است که دولت باید خطرپذیری اکتشاف بخش خصوصی را پایین بیاورد.
جدیدی ادامه داد: سازمان زمینشناسی و اکتشافاتمعدنی کشور با ورود فعالیتهای اکتشافی و به کار گیری روشهای علمی مراحل شناسایی و پیجویی را انجام میدهد، که با این کار دولت وظایف حاکمیتی خود را انجام میدهد و با ورود به اکتشافات اولیه ریسک سرمایهگذاری را کاهش میدهد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
یک مقام مسوول
اعلام کرد؛
گردشگری دریایی درحال نابودی است
معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تسهیلات گردشگری دریایی به دلیل میان حوزه ای بودن داده نمی شود که نابودی این صنعت را به مرور همراه خواهد داشت.
حسن بیک محمدلو، معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص تصویب سه بند از پیشنویس سیاستهای کلی توسعه دریامحور گفت: این سیاستهای کلی چندسالی است که تصویب میشود اما اجرایی خیر چرا که این سیاستهای بین حوزهای (وزارت راه و شهرسازی، وزارت نفت، وزارت میراث فرهنگی) است و کسی هم به مسائل بین حوزهای توجهی نمیکند.
وی در ادامه افزود: قرار بود به گردشگری دریایی تسهیلات داده شود و بنزین یارانهای دریافت کنند اما وزارت نفت زیر بار این تسهیلات نرفت از سوی دیگر گردشگری دریایی یکی از بخشهایی است که میتواند در اقتصاد کمک باشد اما به دلیل اینکه کشتیهای تفریحی گران است مگر ما در ایران چند کشتی دریایی داریم یا چند کشتی مسافری کار میکنند اما برای اینها هم تسهیلات داده نمیشود به طور مثال در زمان جام جهانی به دلیل تسهیلاتی که داده نشد و هزینههای بالایی که کشتی تفریحی داشت زمان را از دست دادیم در نهایت گردشگری دریایی را از دست دادیم.
معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص ورود بخش خصوصی به مهر گفت: بخش خصوصی حاضر به سرمایه گذاری است و با توجه به اینکه اعتمادی بین دولت و بخش خصوصی نیست اما بیشتر کشتیها در حال حاضر هم خصوصی هستند با توجه به اینکه دولت نه تنها تسهیلات نمیدهد بلکه سنگ اندازی هم میکند به طور مثال وزارت نفت حاضر نیست تا بنزین یارانهای دهد و زیر بار سوخت دهی نمیشود با توجه به اینکه بنزین با نرخ آزاد خلیج فارس به کشتیها اتخاذ میشود. از سوی دیگر وزارت میراث فرهنگی انگ تخریب زیستی میزند و این اقتصاد گردشگری را نابود میکند.
مدیران ناکارآمد و اقتصاد دولتی مقصر آشفته بازار کالای اساسی
بازار کالای اساسی آشفته تر از همیشه بوده و سطح نارضایتی مردم از گرانی ها در آستانه سال جدید در حال افزایش است. دولت برای حل مشکل دست به برکناری دو مدیر میانی در وزارت صمت و جهادکشاورزی زده، اما به اعتقاد کارشناسان، دلیل آشفته بازار کالاهای اساسی علاوه بر ناکارآمدی مدیران، اقتصاد دولتی است که اجازه ایجاد یک اقتصاد سالم و کارآمد را نمی دهد.
آشفته بازار و قیمت هایی که رکورد تاریخی ثبت می کنند، توصیف این روزهای بازار کالای اساسی است. شرایطی که سطح نارضایتی مردم را در روزهای پایانی سال و نزدیک شدن به نوروز افزایش داده و امید آن ها را به بهبود اوضاع کمرنگ کرده است.
دیروز احمد اصانلو، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، در نشست خبری از برکناری دو مدیر وزارت صمت و جهادکشاورزی به جرم کم کاری در نظارت بر بازار برای بهبود اوضاع خبرداده و اذعان کرده است: ساختار فعلی نظارت بر بازار ناکارآمد است.
سخنان رئیس سازمان تعزیرات حکومتی بیراه نیست، چراکه در حال حاضر مسئولیت اصلی نظارت بر بازار و حسن اجرای قیمت گذاری و نظارت بر آن و مقررات توزیع کالا و خدمات بر عهده وزارت صمت، سازمان حمایت از مصرف کننده، وزارت جهاد و اتاق اصناف است و سازمان تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی به تخلفات است. به عبارت دیگر، به صورت همزمان چهار مرجع در بازار کالای اساسی اعمال نظر می کنند که شواهد نشان میدهد در عین حال هیچیک کارایی لازم را ندارند.
اما شاید در بین در این چهار حلقه اجرایی، مسئولیت وزارت جهادکشاورزی در آشفته بازار به وجود آمده در کالای اساسی بیش از همه باشد.
چرا که روز بیستودوم تیرماه سال گذشته مسوولیت تنظیم بازار محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی به همراه مدیریت صادرات و واردات این کالاها که به مدت 2 سال در اختیار وزارت صمت قرار داشت، به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شد.این واگذاری مطابق بند یک مصوبه سی و پنجمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور در خصوص نحوه تنظیم بازار محصولات کشاورزی به دلیل انتقال وظایف به وزارت جهاد کشاورزی انجام شد.
همچنین در آذر ماه سال گذشته با ابلاغ معاون اقتصادی رییس جمهور مسئولیت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی و خوراکی های موضوع قانون انتزاع، به صورت کامل در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت.
محسن رضایی، معاون اقتصادی رییس جمهور طی نامهای، بند (1) تصمیمات جلسه بیست و دوم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در خصوص مسئولیت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی و خوراکی های موضوع قانون انتزاع را ابلاغ کرد. بر این اساس از تاریخ ابلاغ مصوبه، مسئولیت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی و خوراکی های موضوع قانون انتزاع، به صورت کامل در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت و وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف شد کلیه پرسنل، امکانات و اعتبارات مربوط به این حوزه را در اسرع وقت به وزارت جهاد کشاورزی منتقل کند.
فعالیت های مربوط به بازرسی و نظارت اتاق اصناف در این حوزه نیز با اعلام کتبی وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف به هماهنگی با وزارت جهاد کشاورزی شد و سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولید کنندگان موظف است در این موارد تصمیمات وزارت جهاد کشاورزی را مبنای عمل قرار داده و گزارشهای تخلف این حوزه را برای اعمال تعزیر به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال کند.
علاوه بر آنها، سازمان بسیج مستضعفین مطابق تفاهم نامه منعقده موظف شد با هماهنگی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان و تحت مدیریت وزارت جهاد کشاورزی نسبت به انجام نظارت و کنترل قیمت های اقلام کالاهای اساسی و خوراکی های موضوع قانون انتزاع اقدام کند.
همانگونه که ذکر شد، پیش از این مصوبات به مدت 2 سال تنظیم بازار کالای اساسی از وزارت جهادکشاورزی گرفته و به وزارت صمت داده شده بود. هر چند این تصمیم مغایر با قانون انتزاع بود اما دلیل این واگذاری آن بود که وزارت جهاد کشاورزی نتوانست آرامش را برای بازار کالای اساسی فراهم کند و برخی سیاستگذاری ها آشفتگی بیشتر برای بازار این کالاها به همراه داشت. وزارت جهاد کشاورزی دلیل عدم موفقیت خود در تنظیم بازار کالای اساسی را نداشتن قدرت نظارت بر بازار عنوان می کرد.
مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به همین بهانه بارها اعلام کرده بودند که گران فروشی یک محصول در خردهفروشیها و مغازههای سطح شهر به وزارت جهاد کشاورزی ارتباطی ندارد و اگر گران فروشی در مغازههای سطح شهر میشود، باید دید مسئول کنترل و نظارت کیست.
در همان زمان صدرالدین نیاورانی نایب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران در گفت و گو با اقتصاد آنلاین در واکنش به این واگذاری ها دلیل عدم موفقیت وزارت جهاد کشاورزی در بخش بازرگانی را نداشتن مدیران مطلع از علم بازرگانی و تجارت دانست.
همچنین کارشناسان معتقد بودند، دولت انتظار دارد با تغییر وزارتخانه مسئول از التهاب بازار کاسته شود؛ درحالی که مسئله اصلی دخالتهای دولت است نه وزارتخانه متولی!
حال به نظر می رسد، آنچه کارشناسان به عنوان مشکلات اصلی تنطیم بازار کالای اساسی عنوان کرده بودند امروز بیش از همه حقیقت خود را نشان داده است، به عبارت دیگر مدیران ناکارآمد و اقتصاد دولتی موانعی هستند که اجازه ایجاد یک اقتصاد سالم و کارآمد را نمی دهند.
سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران
(ایدرو) تندیس زرین سرآمدی روابط عمومی را کسب کرد
در نهمین دوره آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران، روابط عمومی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ( ایدرو ) تندیس زرین دریافت کرد.
به گزارش از ایدرونیوز ، در نهمین دوره آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران که با هدف سوق دادن روابط عمومیها به سمت سرآمدی، ارتقاء کیفیت فعالیتها و انطباق آنها با استانداردهای یک روابط عمومی سرآمد در ابعاد ساختاری، کارکردی و محتوایی و با حضور جمعی از اساتید دانشگاه، مدیران و صاحب نظران روابط عمومی کشور در مرکز همایش بین المللی صدا وسیما برگزار شد، از روابط عمومیهای برتر کشور با اهدا تندیس بلورین، سیمین و زرین تقدیر بعمل آمد.
در این همایش پس از ارزیابی روابط عمومیهای برتر کشور بر اساس مدل تعالی تخصصی شده EFQM در روابط عمومی شامل 9 معیار بنیادین سرآمدی و 81 شاخص فرعی، روابط عمومیهای سرآمد در سه سطح زرین(کسب حداقل 700 امتیاز)، سیمین (کسب امتیاز بین 651 تا 700) و بلورین(کسب امتیاز بین 550 تا 650) معرفی شدند.
پس از اعلام بیانیه هیات داوران، روابط عمومی ایدرو به دلیل تعهد به سرآمدی و طی مسیر سرآمدی براساس مدل QMPR و کسب 745 امتیاز طبق آرای ممیزان و ارزیابان و 5 ستاره به عنوان روابطعمومی سرآمد در نهمین دوره آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران معرفی شد و تندیس زرین این جشنواره را دریافت کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
گزارش «اخبار صنعت» در مورد دستاوردهای دریایی سفر رئیسی به چین؛
تعداد بازدید : 1
تاییدیههای وندور رسید!
در قرن 21، آسیا دوباره به مرکز ثقل اقتصاد جهانی و درنتیجه مرکز ثقل سیاست جهانی تبدیل شده است. آسیایی شدن یک فرآیند و یک نیروی اقتصادی و سیاسی-اجتماعی است که نشاندهنده ظهور و تثبیت سریع یک پیوند کاملا آسیایی است که در آن آسیای مرکزی، غربی، جنوبی، جنوب شرقی و شرقی بدنه یک جامعه چند منطقهای پانآسیایی را تشکیل میدهند که سرنوشت آن به شبکه گستردهای از ارتباطات اقتصادی، مالی، فرهنگی، امنیتی و سیاسی وابسته است. تداوم پویایی اقتصادی آسیای جنوب شرقی، انرژی و منابع طبیعی آسیای مرکزی و غربی، بیداری فناورانه هند، خلاقیت خارقالعاده شرق آسیا و ظهور فرصتهای جدید و غنی بازار در خلیجفارس و جنوب مدیترانه (بهویژه مصر و رژیمصهیونیستی) نقش مهمی در این میان دارند.
گسترش روابط ایران و چین، در سایه راهبرد «نگاه به شرق» تهران و تلاش پکن برای توسعه قدرت خود در مقابل قدرتهای غربی، یکی از موضوعات برجسته روابط بینالملل است؛ زیرا هردو کشور با وجود ناهمترازی در منابع، انگیزه و توانایی بالایی برای ایجاد تغییرات در روندهای جهانی دارند. مهمترین فرصت در رابطه دو کشور، اقتصادهای همپوشان و مکمل است. ایران یکی از منابع تامین کالای استراتژیک انرژی جهان است و چین به عنوان یک کشور صاحب تکنولوژی و صنعت می تواند بخش زیادی از نیاز خود به انرژی را از ایران تامین کند. چین برنامه کریدورهای اقتصادی با ثبات و امن را دنبال می کند و ایران با موقعیت ژئوپلتیک و ژئواکونومیک خاص بین آسیا و اروپا، می تواند یکی از ایستگاه های این کریدورها باشد.
چین به عنوان یک قدرت جهانی به توسعه نهادها، رژیم ها و سازمان های منطقه ای آسیایی تمایل دارد و ایران نیز علاقمند به مشارکت فعال در این نهادها است. برخی از این ترتیبات عبارتند از بریکس، بانک سرمایهگذاری زیربنایی آسیا[1]، بانک توسعه آسیا[2]، صندوق راه ابریشم[3]، سازمان شانگهای و….
چین یکی از تولید کنندگان بزرگ جهان است و ایران نیز ظرفیت زیادی برای میزبانی شرکت های بزرگ و چندملیتی فعال در چین را دارد. همانگونه که چین از توانمندی بالایی در سرمایه گذاری و نیز تکمیل زنجیره تولید در ایران برخوردار است، ایران قادر به تامین فضا، نیروی انسانی و تکنولوژی تولید کالاهای تجاری است. در همین حال چین می تواند از ظرفیت ژئواکونومیک ایران برای بازارهای آسیای غربی، اروپا و آفریقا بهره ببرد. با توسعه زیرساختهای ترانزیتی، موقعیت ژئواکونومیک ایران از نظر دسترسی و کاهش هزینه های گمرگی و حمل و نقل منحصر به فرد و غیرقابل چشم پوشی تلقی می گردد.
تا پیش از طرح برنامه همکاری ۲۵ساله ایران و چین، عمده همکاریهای تهران و پکن محدود به برخی سرمایه گذاری های نه چندان بزرگ، مبادلات تجاری، معاملات تسلیحاتی و نفتی بود. توسعه روابط اقتصادی در پروژه های کلان می تواند موتور تحول همکاری های تهران و پکن باشد. استفاده از تمام بسترها و عوامل دیپلماسی اقتصادی بین دو کشور می تواند ضامن تداوم رشد برای دو کشور باشد. سیاست های صنعتی و بازرگانی ایران و چین می تواند در راستای اهداف ابتکار کمربند و راه حائز اهمیت باشد.
چین می تواند در روند منطقه ای و جهانی که برای مقابله با تحریم های غربی –آمریکایی شکل گرفته نقش مهمی ایفا کند. توسعه روابط اقتصادی ایران و چین مستلزم ضمانت های مالی و بانکی است.
آمادگی چینیها برای حضور در همه پروژههای دریایی ایران
در همین راستا رییس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور گفت: با سطح رویکرد مثبتی که در مذاکرات کلی بین دو کشور در سفر اخیر رییسجمهوری به چین وجود داشت، چینیها برای حضور در همه پروژههای دریایی ایران آمادگی دارند.
«سعید جعفری» در گفتوگویی به جهت حضور در سفر اخیر رئیس جمهوری به چین، به دستاوردهای دریایی این سفر، راهبرد کشور در مذاکره با طرف های چینی، انتقال فناوری و همکاری های مشترک دریایی چین و ایران پرداخت و افزود: تمرکز سفر اخیر به لحاظ گره گشایی های مالی بین دو کشور بود، با توجه به اینکه چین بزرگترین تولیدکننده دریایی بوده و دارای شرکتهای بزرگ و توانمندی است، در سفر اخیر با یکی از این شرکت ها و سهامداران اصلی آنها مذاکراتی داشتیم و در حوزه های مختلف صنعتی و تجاری و حتی دریایی مذاکرات خوبی انجام شد.
وی بیانداشت: با توجه به رویکردهایی که انتظار می رفت ما با روی باز این شرکت ها مواجه شدیم، آنها از بحث همکاری مشترک دریایی در ایران استقبال کردند؛ بدین صورت که در حد امکان عمق ساخت داخلی و توانمندی کشتی سازی هایمان را به کمک چینی ها بالا ببریم.
جعفری درباره زمینه مشارکت چینی ها گفت: طرف چینی از این سرمایه گذاری مشترک بسیار استقبال کرد؛ عمده گفتوگوها در زمینه انتقال فناوری در زمینه طراحی و مباحث علمی و فنی انواع اقسام شناورها بود. در حال حاضر ما شرکت های خوبی را در این زمینه داریم، اما به دلیل اینکه در ساخت بسیاری از شناورها در تجربه نخست هستیم، بهتر است یک شرکت مجرب دیگر که تجربه ساخت در این زمینه را دارد، حداقل به عنوان شرکت مشاور در کنار ما باشد.
وی ادامهداد: ما در بسیاری از مواقع از نرمافزارهای غیر اصلی و متفرقه استفاده می کنیم که ممکن است خطاهایی نیز رخ دهد، به همین دلیل حضور این شرکتها در روند طراحی و ساخت بهویژه درباره شناورهایی که طراحی آنها در داخل انجام نشده بسیار مفید است.
رییس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور اظهار داشت: طرف چینی برای حضور در همه پروژه های دریایی ایران اعلام آمادگی کرده است؛ مسائل و مشکلات مالی در مذاکرات کلی بین دو رئیس جمهوری تقریباً حل شد، پیشتر نیز نشانه های مثبتی برای ایجاد همکاری از طرف چینی ها دریافت می شد اما زمانی که به مباحث مالی میرسیدیم این بحث ها متوقف می شد، اما با سطح رویکرد مثبتی که در مذاکرات کلی وجود داشت در مباحث جزئی نیز موفق به پیشرفت در مذاکرات شدیم.
جعفری در ادامه اظهار داشت: تامین قطعات کلیدی که توان تولید آنها در داخل کشور وجود نداشته و تهیه آن نیز در سطح بین الملل برای ما مشکل است، دیگر توافقی که بود در زمینه دریایی به دست آمد و در عوض همه شرکت های چینی دسترسی شان به تولیدکنندگان اصلی سهل الوصول و به راحتی قادر به گرفتن تاییدیههای وندور هستند.
وندور در زنجیره تأمین، به شرکت بازرگانی معتبر اطلاق میشود که تأمینکننده کالا یا خدمات است.
وی خاطرنشانکرد: توافقی نیز در زمینه سرمایهگذاری در ساخت داشتیم، بدینصورت که طرف چینی اعلام آمادگی خود را مبنی بر سرمایهگذاری مشترک در حوزه تکمیل یاردهای کشتی سازی در بخش هایی که در داخل کشور توان تکمیل این نواقص وجود نداشته باشد.
انتخاب و معرفی شرکت های بخش خصوصی در حوزه دریایی به طرف چینی
رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی، درباره لزوم برنامه متقابل برای بهره برداری بهتر از این مذاکرات تاکید کرد و بیان داشت: در حال حاضر باید خواسته های خودمان را نظام مند کنیم تا موفق به توافق نهایی یا قرارداد با چین بشویم. رویکرد و برنامه ما این است که به دلیل ثبات در تصمیم گیری و اجرا در مجموعه های خصوصی به نسبت بخش های دولتی و نیمه دولتی، شرکت های خصوصی فعال در زمینه دریایی را با طرف های چینی مرتبط کنیم.
وی افزود: البته فعلا شرکتی را به عنوان مجموعه هدف انتخاب نکردیم و در حال بررسی هستیم که اگر قرار باشد ایران هدف این همکاری قرار گیرد، مجموعه ای را انتخاب کنیم که به لحاظ جغرافیایی، ساختاری و دسترسی انعطاف پذیر باشد.
جعفری گفت: در دنیا توانمندی تجمیع و ادغام برای برنامه ریزی وجود دارد، حتی ما در زمینه ریلی موفق به تشکیل کنسرسیومی با حضور سازنده، قطعه ساز و حتی بهره بردار شدیم تا آنها بتوانند به مذاکره با مجموعه های چینی بروند، اما در حوزه دریایی فعلاً موفق به این تجمیع نشدیم و به دنبال این هستیم که مجموعه ای را به عنوان بستر این همکاری مشترک انتخاب کنیم.
وی ادامهداد: شاید در مقابل ما شرکت های مختلف چینی باشند، اما آنها در حوزه سیاستگذاری خط مشی یکپارچه ای را دنبال می کنند، اگر قرار باشد در حوزه دریایی نیز مجموعه ای از چند شرکت را برای این همکاری مشترک انتخاب کنیم، باید همراهی و همکاری این مجموعه ها با یکدیگر بسیار بالا باشد.
جعفری درباره پیش بینی ادامه زمان ادامه مذاکرات، خاطرنشانکرد: پیش بینی ما این است که طرف چینی مذاکره کننده در حوزه دریایی اواسط ماه مه میلادی (اوایل اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) به ایران سفر کرده و ادامه مذاکرات در داخل کشور انجام شود و امیدوارم تا قبل از تصمیم گیری آنها برای آمدن و نهایی شدن مذاکرات موفق به ایجاد و انتخاب بستری مناسب شده باشیم.
وی با اشاره به عدم وجود محدودیت در حجم سرمایه گذاری از جانب چینی ها، بیان داشت: روند مذاکرات بر اساس انتقال فناوری انجام شده و پایه این همکاری خواهد بود و بعد از این موضوع اساسی به سراغ مباحث ساخت، زیرساخت و مباحث تامینی خواهیم رفت.
رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی اظهار داشت: طرف های چینی آمادگی خودشان را دیگر حوزههای صنعتی اعلام کردهاند و همچنین در زمینه سرمایه گذاری های دریایی به لحاظ حجم سرمایهگذاری محدودیتی از طرف چینی ها وجود ندارد و آنها آمادگی سرمایه گذاری در حجمی قابل توجه و متناسب با نیاز کشور را دارند.
وی افزود: اینبار رویکرد چینیها برای همکاریهای مشترک بسیار مثبت بود، پیشتر با یک گارد بسته در مذاکرات حضور پیدا میکردند، اما در این سری از مذاکرات آمادگی ایجاد همکاری را داشتند.
جعفری تصریحکرد: ما باید خواسته هایمان را طوری منظم کنیم تا بتوانیم از قابلیت های ایجاد شده بهترین استفاده را ببریم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.