شماره: 2199 / ۱۴۰۲ سيزدهم شهريور

تعداد بازدید : 1
قیمت گواهی اسقاط خودرو ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان است
دبیر ستاد نوسازی ستاد اسقاط خودروهای فرسوده گفت: قیمت گواهی اسقاط بدون داشتن خودروی فرسوده بین ۳۰تا ۳۵ میلیون تومان است و نیازی به داشتن یا تهیه خودروی فرسوده نیست.
«مهران سالاری» درباره قیمتهای خودروهای فرسوده اظهار داشت: قیمتهای خودروهای فرسودهای که امروز با آن مواجهیم کاذب است و مردم نیازی به هزینه برای خرید خوردوهایهای فرسوده برای واردات خودرو ندارند.
دبیر ستاد نوسازی ستاد اسقاط خودروهای فرسوده ادامهداد: برای واردات خودرو نیازی نیست که افراد حقیقی یا حقوقی حتما خودرو فرسوده داشته باشند یا خریداری کنند، فقط کافی است با ورود به سامانه اسقاط خوردهای فرسوده و تهیه گواهی اسقاط، فرایند ثبت نام را انجام دهند و بعد از آن به مراکز شماره گذاری برای عوارض اسقاط خودرو معرفی خواهند شد.
سالاریه، مسیر جمع آوری خودروهای فرسوده را ثبت نام مالکان در طرح های خودروهای داخلی برشمرد و گفت: قیمتهایی که این روزها برای خرید و فروش خودروهای فرسوده در جریان است، کاذب بوده و نیازی هم به آن نیست.
دلالان بازار خودرو چند روز گذشته از تخلف سایت «دیوار» در نمایش قیمت ها استفاده کردند و بازار خودروهای فرسوده را با راه انداختن شایعه ای مبنی بر «شرط ترخیص خودروهای وارداتی، اسقاط خودروی فرسوده است » داغ کردند.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
اخبار
طی 20 ماه اخیر 6 محصول
از سبد محصولات سایپا حذف شد
بررسی روند توقف تدریجی محصولات سایپا از دهه 80 تاکنون نشان میدهد که گروه خودروسازی سایپا طی 20 ماه اخیر با وجود تحریمهای ظالمانه، رکورد خوبی در کنار گذاشتن خودروهای قدیمی ثبت کرده است.
تاریخچه محصولات متوقف شده تدریجی گروه خودروسازی سایپا در دهه 80، نشان میدهد که تعداد زیادی از محصولات قدیمی پارس خودرو مانند سپند،جیپ صحرا و پاترول از خط تولید کنار گذاشته شدند.همه این محصولات از خانواده محصولات قطعات منفصله (تمام قطعات سوار نشده خودرو یا KD/Knocked-Down) تولیدی در سایپا بوده است.همچنین خودرو زانتیا در اواخر دهه 80 از سبد محصولات گروه خودروسازی سایپا حذف شد. در این میان دو خودروی سپند و رنو پیکی نیز که تبدیل به محصولات برند گروه سایپا شده بود از گردونه تولید خارج شد. بدین جهت می توان تاکید کرد که در دهه 80، دوران شکوفا شدن سایپا بوده است.
در دهه 90خودروهای چینی به سبد محصولات سایپا اضافه شده بود، اما به جهت تحریم کشورهای متخاصم بسیاری از محصولات KD سایپا از چرخه تولید خارج شد. بر این اساس در دهه یاد شده و به خصوص در سالهای 1397 تا 1398 شرکتهای خودروساز چانگان، پژو،رنو و کیا از ایران خارج شدند. در سال پایانی دهه 90 محصول ایکس 100 از چرخه تولید خارج شد. بر این اساس در مجموع در دهه یاد شده 12 محصول از سبد محصولات سایپا کم شد که مهمترین و تنها محصول برند آن ایکس 100 بود؛ 11 محصول دیگر به دلایل شرایط تحریمی از خطوط تولید خارج شدند.
در 20 ماهه اخیر و در دوره مدیریت جدید، اتفاقهای مهمی در گروه خودروسازی سایپا رخ داده است. طی این بازه زمانی، 6 محصول از سبد محصولات سایپا حذف شد که 3 محصول آن از محصولات KD و 3 محصول آن از خودروهای پرتیراژ سایپا بود. محصولاتی که بعد از خارج شدن ایکس 100 جایگزین آن شده بودند. بدین جهت خودروهای خانواده تیبا ( صندوقدار و هاچ بک) طی مدت یاد شده از خطوط تولید کنار گذاشته شدند.
رئیس جدید هیئت مدیره
ایران خودرو معرفی شد
جواد نجم الدین رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی ایران خودرو شد.
آقای جواد نجم الدین که از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو بود جایگزین آقای محمدرضا فیض بخش شد.
بالاترین حدنصاب تولید در ایران خودرو با تولید بیش از ۷۷۰ هزار دستگاه خودرو در دوره مدیریت وی رقم خورده است. همچنین نجم الدین مدیرعاملی مگاموتور و معاونت تولید نیروی محرکه ایران خودرو را نیز در کارنامه خود دارد.
تولید جی ام سی هامر EVبه طور قابل توجهی افزایش یافته است
به نظر می رسد که جی ام سی سرانجام به طور قابل توجهی تولید دوگانه تمام الکتریکی خود را افزایش می دهد.
این شرکت تعداد 2 هزار و 439 دستگاه هامر الکتریکی در ماه جولای تولید کرده است که پس از 2 هزار و 590 دستگاه در ماه می و 2 هزار و 750 دستگاه در ژوئن، سومین ماه برتر تاریخ و سومین ماه متوالی بالای 2 هزار دستگاه است.
اگر درست باشد، اعداد و ارقام تعجب آور نخواهد بود زیرا جنرال موتورز اخیراً وعده تولید بالاتری را داده است که قبلاً به دلیل مشکلات زنجیره تامین محدود بود.
اداره جنرال موتورز میگوید که جی ام سی از اکتبر 2021 تاکنون 16 هزار دستگاه هامر الکتریکی تولید کرده است که شامل 11 هزار دستگاه در هفت ماهه اول سال 2023 میشود.
با توجه به اینکه جی ام سی رزرو هامرهای الکتریکی را در سپتامبر 2022 بسته بود، زمانی که بیش از 90 هزار دستگاه رزرو شده بود (با پشتوانه سپرده های قابل استرداد 100 دلار)، انتظار می رود این صف در سال جاری و احتمالاً در سال 2024 نیز طولانی باقی بماند.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
نصب جایگاه شارژ خودروهای برقی در بوستان ولایت
بوستان بزرگ ولایت تهران در منطقه ۱۹ تهران به جایگاه شارژ خودروهای برقی مجهز شد.
شهردار منطقه ۱۹ تهران، کاهش آلودگی زیست محیطی و استفاده بهینه از انرژی را از اهداف تجهیز بوستان ولایت به جایگاه شارژ خودروهای برقی برشمرد و گفت: آلودگی کمتر، نیازمندی کمتر به هزینههای تعمیراتی و صرفه اقتصادی بیشتر میتواند از جمله عواملی باشد که هم مصرفکننده و هم مدیریت شهری را برای بهکارگیری یا رواج خودروی برقی ترغیب کند.
تورج فرهادی افزود: استفاده عمومی از خودروی برقی با وجود همه این مزایا نیازمند توسعه زیرساختهای دردسترس است و باید شهروندان از وجود شبکه زیرساختی برای شارژ و پشتیبانی از تأمین انرژی خودروی خود مطمئن باشند که یکی از ضروریات فراهمکردن چنین شرایطی، راهاندازی ایستگاه شارژ خودروی برقی است.
شهردار منطقه ۱۹ گفت: تمهیدات ویژه به منظور تامین برق، دسترسیهای مناسب برای ورودی و خروجی، حفاظت و نگهبانی در ضلع جنوب مجموعه بوستان بانوان بررسی و انتخاب و مراتب به اداره کل حمل و نقل عمومی و امور مناطق اعلام شد.
تورج فرهادی با اشاره به افزایش تعداد این جایگاهها در نقاط دیگر منطقه ۱۹ افزود: جانمایی پمپ شارژ اتومبیلهای برقی دارای دو عدد نازل کند و پنج عدد نازل سریع است که حداکثر زمان برای شارژ کامل هر وسیله نقلیه ۴۵ دقیقه پیش بینی میشود.
به گفته این مسئول، با راه اندازی این جایگاه، برای بهره مندی شهروندان از این خدمات اطلاع رسانی عمومی خواهد شد.
رکود تولید فرانسه
شتاب گرفت
نظرسنجی تجاری نشان داد بخش تولید فرانسه برای هفتمین ماه متوالی و با سرعت اندکی بیشتر از پیشبینی اولیه در ماه آگوست منقبض شد. شاخص نهایی مدیران خرید برای بخش تولید فرانسه در ماه آگوست به ۴۶ رسید که اندکی کمتر از ۴۶.۴ امتیاز در برآورد اولیه بود.
با توجه به اینکه صنعت فرانسه میتواند به سمت یک رکود تمام عیار پیش رود، زیرشاخص سفارشهای جدید با سرعتی شتابان در ماه آگوست از ۴۲.۹ واحد در جولای به ۴۲.۵ کاهش یافت.
اقتصاددانان اظهار کردند که نشانههای زیادی وجود ندارد که نشان دهد در ماههای آینده بهبودی در تولید پیشرو است.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران: ۱۴۲ دستگاه خودرو امداد و نجات به نجف اشرف اعزام شد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون و در قالب طرح امداد و نجات در اربعین حسینی (ع)، چهار هزار نیروی عملیاتی در ۸۲ مرکز عملیاتی و درمانی در نجف اشرف مستقر شدند همچنین ۱۴۲ دستگاه خودرو امداد و نجات به نجف اشرف اعزام شده است. حامد یزدی مهر روز یکشنبه ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی (ع) اظهار داشت: برگزاری همایش باشکوه پیاده روی اربعین حسینی (ع) بزرگترین اجتماع انسانی جهانی است که مدیریت بحران افتخار دارد در این همایش معنوی ایفاگر نقش باشد.
وی با بیان اینکه مراحل «آمادگی» و «پاسخ» در تجمعهای بزرگ از اهمیت ویژه برخوردار است، افزود: طبق تعریف، آمادگی مجموعه اقداماتی است که با انجام آنها به نیازهای ناشی از وقوع حوادث و بحرانها مانند امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی آموزش دیده، همراه با برنامهریزی، سازماندهی و آموزش و انجام مانور، پاسخ داده شود که ستاد مدیریت بحران استانداری تهران در این زمینه برای برگزاری هر چه باشکوهتر مراسم اربعین در داخل و خارج از کشور تمهیداتی اندیشیده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران تصریح کرد: با برگزاری مستمر جلسات کمیته امداد و نجات ستاد اربعین استان تهران همه دستگاههای ذی مدخل مدیریت بحران پای کار آمدند و همه تلاشها برای خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی مهیا شده است.
یزدی مهر اضافه کرد: ستاد اربعین استان تهران در سه نقطه شامل استان مرزی مهران، شهر نجف در حاشیه صحن حضرت زهرا و کربلا مستقر است.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
رییس فراکسیون محیط زیست مجلس: سالانه ۵۰۰ هزار خودرو فرسوده باید از رده خارج شود
رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۴۵ درصد ناوگان حمل و نقل کشور فرسوده است، گفت: بر اساس لایحه برنامه هفتم توسعه باید سالانه ۵۰۰ هزار خودرو فرسوده از رده خارج شود.
سمیه رفیعی با اشاره به وضعیت خودرهای فرسوده در کشور، افزود: بر اساس آمارها از ۳۸ میلیون وسیله نقلیه کشور، حدود ۱۷ میلیون یعنی معادل ۴۵ درصد فرسوده است همچنین از ۱۲ میلیون موتورسیکلت در حال حرکت، ۱۱ میلیون آن فرسوده است و در حوزه ناوگان عمومی کشور نیز ۸۰ درصد خودروهای این ناوگان فرسوده است.
وی ادامه داد: همه این آمارها در کنار آلایندگی بالا و مصرف سوخت وحشتناک خودروهای فرسوده و تلفات تصادفات رانندگی که ناشی از تردد خودروهای فرسوده است، حکایت از ضرورت ورود جدی به جایگزینی خودروهای فرسوده دارد.
رییس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به قوانین هوای پاک و ساماندهی صنعت خودرو گفت: قانونگذار تدابیر مناسبی برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده دیده که لازم است متولیان در این زمینه با اجرای دقیق قانون مشکلات این حوزه را رفع کنند.
وی درباره اسقاط خودروهای فرسوده تاکید کرد: باید خودروها و موتورسیکلتهایی اسقاط شوند که امکان تردد داشته باشند وگرنه اسقاط خودروهای متروکه قطعا نمیتواند اهداف قانون هوای پاک را محقق کند که در این زمینه انتظار داریم متولیان تدابیر لازم را بیاندیشند.
رییس فراکسیون محیط زیست مجلس با تاکید بر اینکه حق داشتن هوای پاک و خودرو ایمن از حقوق اصلی و مطالبات شهروندان است گفت: با تصویب مجلس ورود خودروهای دست دوم به کشور علاوه بر خودروهای نو مجاز شده است که امیدواریم با اجرای این قانون شاهد جایگزینی خودروهای فرسوده با خودروهای نسل جدید و متعاقب آن کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت در کشور باشیم.
وی از حمایت فراکسیون محیط زیست مجلس از خودروهای برقی و هیبریدی خبر داد و ابراز امیدواری کرد با تدابیر دولت و ایجاد تسهیلات، اولویت واردات به این خودروها اختصاص یابد، در عین حال خودروسازان داخلی به خصوص خودروسازان تجاری کشور نیز باید به سمت تولید این دسته از خودروها بروند.
رییس فراکسیون محیط زیست مجلس تصریح کرد: باید در کلانشهرها خودروهای عمومی و موتورسیکلتهای خدماترسان هرچه سریعتر برقی شوند.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
اخبار
انتقاد رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از قیمت گذاری دستوری خودروهای داخلی
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است، در حالی که برخی محصولات خودروسازان داخلی هم تراز محصولات مونتاژی است، اما این خودروها با قیمت گذاری دستوری عرضه می شود.
عزت اله اکبری تالارپشتی، در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو در مشهد و نشست با نمایندگی های ایران خودرو در این شهر، با تاکید بر این که به صورت جدی پی گیر وضعیت صنعت خودرو هستیم، اظهار کرد: باید فرمول ثابتی برای نحوه محاسبه قیمت تمام شده محصولات خودروسازان در نظر گرفته شود، دولت باید تنها نقش سیاست گذاری در صنعت خودرو را ایفا کند.
وی با بیان این که در زمینه ساختار در حوزه خودرو، تلاش بسیار زیادی در مجلس شورای اسلامی می شود، عنوان کرد: شرایط نامناسبی در حوزه خودرو به وجود آمده که ریشه آن، دخالت غیرکارشناسی دولت در شرکت های خودروساز است.
نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: بهتر است دولت به این مجموعه خودروساز، مدیرعامل و نمایندگی های فروش آن اعتماد کند. ایران خودرو بنگاهی اقتصادی است؛ وقتی سرچشمه یک بنگاه اقتصادی دچار خللی می شود، در نهایت تبعات آن گریبان گیر مردم خواهد شد.
وی با بیان این که یک بنگاه اقتصادی دارای قواعدی بوده و از واحدهای تولیدی و خدماتی گرفته تا نمایندگی ها، یک مجموعه به هم پیوسته است، تصریح کرد: اگر هر نمایندگی اخلاق را رعایت کند به افزایش سود خود کمک کرده است، بنگاه اقتصادی باید توجیه داشته و درآمد آن پاسخ گوی هزینه ها باشد، اگر ایرادی است باید برطرف شود و در زمینه ایراداتی که حل آن از توان خودروساز خارج بوده یا برعهده آن نیست، مجلس شورای اسلامی باید ورود کند که تاکنون نیز همین بوده است.
اکبری تالارپشتی با بیان این که خودروسازان رزمندگان جبهه اقتصاد و خدمت به مردم هستند، گفت: جنگ اقتصادی عجیبی بر ایران تحمیل شد، اما خوش بختانه کشور به نقطه ای رسیده که در صورت سامان دهی زمینه های اقتصادی، موفق شده و به پیش خواهد رفت.
انتقاد رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از قیمت گذاری دستوری خودروهای داخلی
تسلای قرمز به آمریکا نرفت
تسلا سدان مدل ۳ بازسازیشده را در نمایشگاه تجاری پکن به نمایش گذاشت.
تسلا مدل ۳ سدان بازسازی شده خود را پس از یک روز عرضه در چندین کشور برای اولینبار در نمایشگاهی در پکن برای عموم به نمایش گذاشت.
این خودروساز آمریکایی نسخه قرمز آتشین از این خودرو را به نمایش گذاشت که اولین تغییر در خط تولید خودروهای انبوه خود از زمان عرضه پرفروشترین خودروی جهانی خود، مدل Y، در سال ۲۰۲۰ است.
سهام تسلا پس از اینکه این خودروساز برقی مدل ۳ بازسازی شده و ساخت چین را با قیمت بالاتر رونمایی کرد، حدود ۶ درصد سقوط کرد. عرضه سدان جدید مدل ۳ برای اولین بار است که این خودروساز خودرویی را در چین قبل از ایالاتمتحده عرضه میکند.
این خودرو در کارخانه تسلا در شانگهای تولید میشود و با قیمت اولیه ۱۲ درصد بالاتر از مدل قبلی در چین عرضه میشود. همچنین به بازارهای دیگر آسیا، اروپا و خاورمیانه صادر خواهد شد.
افزایش قیمت پایه مدل ۳، پرفروشترین مدل تسلا پس از Y میتواند به محافظت از حاشیه سود کمک کند اما کاهش قیمت برای خودروهای پریمیوم آن، رقابت شدیدی را که سازندگان خودروهای برقی به خصوص در چین با آن مواجه هستند، برجسته میکند.
مدل ۳ جدید، اولین تغییر تسلا در خط تولید خودروهای انبوه خود از زمانی است که پرفروشترین خودروی جهانی خود، مدل Y را در سال ۲۰۲۰ عرضه کرد.
سام ابولسامید، تحلیلگر Guidehouse Insights گفت که طراحی بیرونی مدل ۳ به روز شده تفاوت چشمگیری با مدل قبلی ندارد. او افزود بازار بر این باور است که این ممکن است برای احیای فروش در مواجهه با کاهش تقاضا و افزایش رقابت کافی نباشد. تسلا تاریخ عرضه مدل ۳ جدید را در ایالاتمتحده اعلام نکرده است.
تسلا همچنین اعلام کرد که این مدل جدید را در نمایشگاه خودروی مونیخ آلمان که روز سهشنبه افتتاح میشود، به نمایش خواهد گذاشت.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.