شماره: 2209 / ۱۴۰۲ بيست و نهم شهريور

تعداد بازدید : 0
اخبار
رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران:
ارتباط مستقیم مدیران ارشد بانک با مشتریان،اعتماد آفرین است
عباس شفیعی رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران با حضور در واحد پاسخگویی روابط عمومی،به طور مستقیم از طریق تماس تلفنی با مشتریان و کارکنان بانک به گفت و گو پرداخت.
شفیعی پس از گفت و گوی تلفنی با مشتریان و کارکنان بانک از شهرهای مختلف کشور، ضمن تاکید بر پیگیری مشکلات مطرح شده، گفت:این مشکلات با توجه به شرایط و مقتضیات از طرف بخش های مربوطه مورد رسیدگی قرار می گیرد و پس از حصول نتیجه، اطلاع رسانی های لازم در این باره صورت می گیرد.
وی با تقدیر از عملکرد روابط عمومی بانک ملی ایران برای فراهم کردن امکان ارتباط مستقیم مشتریان و بدنه کارکنان با مدیران ارشد،بیان کرد:کارکنان روابط عمومی میان بخش های مختلف بانک مانند سنگر سازان بی سنگری هستند که در مسیر خدمت رسانی با انواع فشارها و مشکلات رو به رو هستند و ما تلاش می کنیم تا شرایط مساعدتری را جهت خدمت رسانی این دسته از کارکنان فراهم کنیم.
شفیعی با اشاره به مزایای ایجاد امکان ارتباط مستقیم مشتریان با مدیران ارشد بانک، تاکید کرد:یکی از مهم ترین مزایای این اقدام این است که مدیران از بازخورد برنامه های اجرایی در بخش های مختلف، اطلاع میدانی کسب می کنند و می توانند از دریچه نگاه مشتریان یا همکارانی که در اقصی نقاط کشور حتی در دورافتاده ترین مناطق مشغول خدمت هستند،برنامه ها و طرح های در دست اجرا را مورد بررسی و آسیب شناسی قرار دهند.
وی ادامه داد:علاوه بر این، اینگونه ارتباط ها فرصت پاسخگویی را برای همه مدیران بانک فراهم می کند و موجب تقویت ارتباط بانک با بدنه مشتریان و تقویت اعتماد در آنها می شود.گفتنی است در بازدید رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران از واحد پاسخگویی روابط عمومی، رئیس حسابداری مالی بانک نیز حضور داشت.
ستاپ” بانک پارسیان راهاندازی شد
سامانه تسهیلات آنلاین بانک پارسیان (ستاپ) ، با حضور مدیرعامل، اعضای هیئتمدیره و مدیران بانک پارسیان و در محل ساختمان ادارات مرکزی این بانک رونمایی شد.
سامانه ستاپ باهدف غیرحضوری کردن و کاهش مراجعه مشتریان به شعب جهت دریافت تسهیلات خرد در بانک پارسیان راهاندازی شده و در حال حاضر تمرکز آن بر صدور کارت اعتباری به مشتریان حقیقی است.مشتریان در این سامانه میتوانند مراحل پیشرفت کار را مشاهده و در صورت احراز شرایط، درخواست محصول کارت اعتباری را بهصورت غیرحضوری ثبت و پیگیری کنند. همچنین، در این سامانه عملیات ثبت درخواست تسهیلات، بارگذاری مدارک موردنیاز و انجام استعلامهای مربوطه بهصورت کاملاً غیرحضوری انجام میشود.
پس از تأیید درخواست، با یکبار مراجعه مشتری به شعبه انتخابشده جهت احراز هویت و امضا قراردادها، کارت اعتباری به مشتری تحویل داده میشود.
از ویژگیهای سامانه ستاپ میتوان به ، ثبت غیرحضوری درخواست کارت اعتباری، بارگذاری مدارک توسط مشتری، فراخوانی اطلاعات مشتری در فرم مربوطه و تکمیل سیستمی فرمها، اخذ استعلامهای خودکار و امکان مشاهده پاسخ استعلامها توسط مشتری، حذف پرونده فیزیکی و بایگانی مستندات بهصورت خودکار، امکان رهگیری وضعیت درخواست در هرلحظه برای مشتری، پیامرسانی به مشتری برای انجام اقدامات در هر مرحله و اطلاع از شرایط عمومی تسهیلات، هزینهها و کارمزدهای مرتبط و مدارک موردنیاز اشاره کرد.
در مراسم رونمایی از سامانه ستاپ، عادل برجیسیان، مدیر سازمان و روشهای بانک پارسیان بابیان اینکه اشخاص حقیقی مشتریان هدف استفادهکننده از سامانه ستاپ هستند، گفت: متقاضیان تسهیلات از سامانه ستاپ میتوانند تا سقف سه میلیارد ریال کارت اعتباری دریافت کنند.
مشتریانی که شرایط دریافت کارت اعتباری مطابق ضوابط بانک را داشته باشند میتوانند با ورود به سایت بانک پارسیان و در قسمت بانکداری الکترونیک و سامانههای جانبی، نسبت به ثبتنام و ثبت درخواست اقدام نمایند.
بیمه اتکایی ایران معین
اهتزاز پرچم اتکایی ایران معین بر فراز دماوند
پرچم بیمه اتکایی ایران معین بار دیگر بر فراز قله دماوند به اهتزاز در آمد.
علی اکبر خلیلیفر و محسن محجوبیان دو تن از کوهنوردان بیمه اتکایی ایرانمعین به قله دماوند صعود کردند.
این دو توانستند قله دماوند را از جبهه جنوبی با ارتفاع 5610 متر فتح و پرچم بیمه اتکایی ایرانمعین را بر فراز بام ایران که مرتفعترین قله آتشفشانی در ایران و خاورمیانه است، به اهتزاز در آورند.
گفتنی است، فتح چندین باره قله دماوند توسط پرسنل کوهنورد بیمه اتکایی ایرانمعین از افتخارات این شرکت است.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
اخبار
نحوه دریافت وام ۷۵۰ میلیون تومانی مسکن
سقف تسهیلات ساخت طرح نهضت ملی مسکن برای کلانشهرها ۷۵۰ میلیون تومان است و به سازندگانی که از فناوریهای نوین استفاده میکنند پرداخت میشود.
سقف تسهیلات ساخت مسکن به سازندگانی که از روشها و فناوریهای نوین استفاده میکنند در کلانشهرها، مراکز استانها و سایر شهرها به ترتیب ۷۵۰، ۶۵۰ و ۶۰۰ میلیون تومان تعیین شده که به مرور و با پیشرفت فیزیکی پروژهها پرداخت میشود. سال گذشته سقف این تسهیلات ۶۰۰ میلیون تومان بود.
بازپرداخت تسهیلات در سال جاری برای تعاونیسازها حداکثر ۱۰ سال و برای سایر سازندگان حداکثر ۸ سال با سود نرخ مصوب شورای پول و اعتبار است.
بنا به گفته عباس حسینی ـ مدیرعامل بانک مسکن - از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه ۵۵ درصد تسهیلات مشارکت مدنی در چارچوب ضوابط به پروژههایی که از فناوریهای نوین استفاده کردند پرداخت شد.
پرداخت تسهیلات ساخت با فناوری نوین در قالب طرح نهضت ملی مسکن با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار به میزان ۱۸ درصد خواهد بود. پیش از این نرخ تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن ۲۳ درصد بود که از ۱۳ تیر امسال به ۱۸ درصد کاهش پیدا کرد.
در حال حاضر سقف تسهیلات عادی طرح نهضت ملی مسکن ۵۵۰ میلیون تومان با مدت بازپرداخت ۲۰ ساله و نرخ سود ۱۸ درصد است. برای دهکهای ۱ و ۲ مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان و برای دهکهای ۳ و ۴ مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت میشود. هر دوی این وامها با نرخ سود ۲ درصد و مدت بازپرداخت ۱۵ ساله است.
با یک پله ارتقا، ظرفیت مجاز نگهداری ریسک بیمه ملت به مرز ۱۴ هزار میلیارد ریال رسید
بر اساس «آخرین ظرفیت مجاز نگهداری ریسک شرکتهای بیمه بر مبنای اطلاعات آخرین صورتهای مالی مصوب» که بیمه مرکزی منتشر کرده است، ظرفیت مجاز نگهداری ریسک شرکت بیمه ملت به مرز ۱۴ هزار میلیارد ریال رسیده است.
گزارش بیمه مرکزی جمهوی حاکی از آن است که شرکت بیمه ملت با کسب ظرفیت مجاز نگهداری ریسک تا رقم ۱۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد و ۳۱۶ میلیون ریال، به جایگاه پنجم شرکتهای بیمه در این شاخص مهم بیمهگری صعود کرده است.
پیش از این، شرکت بیمه ملت با ظرفیت نگهداری بیش از ۹.۴ هزار میلیارد ریال، در رتبه ششم شرکتهای بیمه قرار داشت.
ظرفیت مجاز نگهداری ریسک، یکی از شاخصهای مهم عملیات بیمهگری است که میزان ریسک قابل پذیرش هر شرکت بیمه در هر رشته، بازار و یا منطقه را مشخص میکند.
نهاد ناظر صنعت بیمه تاکید کرده است که بیمهگذاران باید ظرفیت مجاز نگهداری را در کنار سطح توانگری مالی شرکتهای بیمه، به عنوان معیارهای اصلی انتخاب شرکت بیمهگر مدنظر قرار دهند.
شرکت بیمه ملت از منظر شاخص توانگری مالی، در چهار سال گذشته بالاترین جایگاه را در صنعت بیمه دارد. در سال جاری و بر اساس اعلام بیمه مرکزی، توانگری مالی این شرکت در سطح «یک» ماندگار شده و نسبت توانگری ۴۵۷ برای این شرکت به ثبت رسیده و رکورد توانگری مالی صنعت بیمه را ارتقا داده است.
طرح “کارگشا” بانک رفاه کارگران تمدید شد
در راستای تحقق اهداف شعار سال مهار تورم و رشد تولید و با هدف ارائه خدمات مطلوب و متمایز به مشتریان، طرح «کارگشا» بانک رفاه کارگران تمدید شد.
کارفرمایان سازمان تامین اجتماعی (اشخاص حقیقی و حقوقی) و تمامی دانشگاهها از جمله دانشگاههای علوم پزشکی، سازمانها، مؤسسات، مراکز آموزشی، خدماتی، بهداشتی، درمانی و بیمارستانهای خصوصی و … جامعه هدف این طرح را تشکیل میدهند.
بر اساس این گزارش، در راستای ایفای مسئولیتهای اجتماعی، مدیران شرکتها، سازمانها، دانشگاههای کشور و سایر مشمولان طرح، میتوانند از مزایای این طرح برای پاسخگویی به نیازهای معیشتی، تسهیلات و خدمات رفاهی و افزایش قدرت خرید کارکنان تحت پوشش، بهرهبرداری کنند.
پرداخت تسهیلات غیرتجاری (خرد) با نرخ سود ۴ درصد به کارکنان مشمولان این طرح، از دیگر حمایتهای آن است که بر این اساس جامعه هدف این طرح میتوانند نسبت به معرفی کارکنان خود به بانک رفاه کارگران برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 1
حمایت بانک قرضالحسنه مهر ایران از ۱۰۰۰ زوج دهه شصتی با پرداخت وام قرضالحسنه
دکتر «رضا قرائیپور» با تأکید بر ضرورت تسهیل ازدواج دهه شصتیها گفت: بانک قرضالحسنه مهر ایران در چارچوب تفاهمنامه با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، به ۱۰۰۰ زوج (۲۰۰۰ نفر) کالاکارت بهصورت ۳۶ ماهه با کارمزد حداکثر ۴ درصد تخصیص میدهد.
نشست بانوان دهیار نمونه کشور با حضور دکتر «انسیه خزعلی» معاون رئیسجمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد. بخشی از این نشست به تبیین تفاهمنامه این معاونت با بانک قرضالحسنه مهر ایران اختصاص داشت.
دکتر «رضا قرائیپور» سرپرست معاونت برنامهریزی و توسعه بانک قرضالحسنه مهر ایران نیز یکی از سخنرانان این نشست بود. وی اظهار داشت: بانک قرضالحسنه مهر ایران در سال ۱۳۸۶ با سهامداری ۱۰ بانک بزرگ کشور تأسیس شد و امروزه شاهدیم که ۱۵ میلیون نفر مشتری دارد و از آغاز فعالیت خود تا کنون مجموعاً بیش از ۱۶ میلیون فقره وام پرداخت کرده است.
وی خبر داد: در حال حاضر منابع بانک به ۲۱۰ همت بالغ شده، در حالی که ۲ سال قبل این عدد تنها ۸۶ همت بود. در حقیقت در طول این ۲ سال که از فعالیت دولت مردمی سیزدهم میگذرد، منابع بانک بیش از ۱۴ سال پیش از آن رشد داشته است. برنامهریزی کردهایم که در سال جاری این عدد به ۳۰۰ همت افزایش یابد.
قرائیپور یکی از افتخارات بانک قرضالحسنه مهر ایران را داشتن بهترین نرخ نکول در شبکه بانکی دانست و گفت: استاندارد جهانی نسبت مطالبات به مصارف ۴ تا ۵ درصد است، اما به علت اینکه بهداشت اعتباری بهخوبی در بانک قرضالحسنه مهر ایران رعایت شده، شاخص مذکور در این بانک به کمتر از نیم درصد رسیده است.
وی خاطرنشان ساخت: کسانی که وام قرضالحسنه دریافت میکنند، اقساط خود را بهموقع پرداخت میکنند. اکنون خوشحسابترین مشتریان شبکه بانکی کشور متعلق به بانک قرضالحسنه مهر ایران هستند.
سرپرست معاونت برنامهریزی و توسعه بانک قرضالحسنه مهر ایران ادامه داد: اکنون بیش از ۴۰ درصد وامهای این بانک بهصورت آنلاین پرداخت میشود. همچنین برای تسهیل پرداخت وام به مشتریان، بانک سفته الکترونیکی را نیز بهعنوان یک وثیقه میپذیرد.
وی با تأکید بر تسهیل صورت گرفته برای پرداخت وام به مشتریان بانک، اظهار داشت: بیش از ۲۰ درصد وامهای پرداخت شده بانک قرضالحسنه مهر ایران بدون دریافت ضامن از مشتریان و صرفاً مبتنی بر اعتبارسنجی آنها بوده است. اقدامات زیادی انجام شده و شمولیت مالی ۲ بانک قرضالحسنه کشور از آغاز فعالیت دولت مردمی سیزدهم تا کنون از ۱۶ درصد به ۳۰ درصد افزایش یافته است. یعنی حدود یکسوم جمعیت کشور مشتریان بانکهای قرضالحسنه هستند.
قرائیپور ضمن اشاره به دستاوردهای بینالمللی بانک قرضالحسنه مهر ایران، گفت: اقدامات بانک قرضالحسنه مهر ایران باعث شده که این بانک از سوی نشریه بنکر که یکی از معتبرترین مراجع بینالمللی برای بررسی فعالیت بانکهاست، در لیست ۱۰۰۰ بانک برتر جهان قرار گیرد.
وی ادامه داد: شعار بانک قرضالحسنه مهر ایران «کارت مهر، کارت زندگی» است. هدفمان این است هر ایرانی یک حساب قرضالحسنه داشته باشد تا بتوانیم نیازهای مالی مردم را در زیستبوم قرضالحسنه تأمین کنیم. شایسته مردم کشورمان نیست که برای تأمین مالی نیازهای خود با نرخهای گران این کار را انجام دهند.
قرائیپور درباره موضوع تفاهمنامه بانک با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز اظهار داشت: در راستای اجرای سیاست کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، تحقق اهداف سند چشمانداز در افق ۱۴۰۴، سند تحول دولت مردمی و سیاستهای کلان حوزه زنان و خانواده به منظور همافزایی برای تسهیل ازدواج جوانان این تفاهمنامه منعقد میشود.
وی در همین رابطه افزود: تأمین مالی جهیزیه اهمیت بالایی دارد، زیرا جوانان در آغاز زندگی مشترک با مسائل مالی مختلفی روبهرو هستند و لازم است بانکها با نرخ ارزان، تأمین مالی هزینههای آنها را انجام دهند.
قرائیپور گفت: بانکداری اجتماعی، مفهوم مهمی در سطح جهان است و از ۴۰ سال پیش به آن توجه شده است. از آنجایی که بانکها صرفاً نقش سودآوری ندارند، تلاش میکنند ضمن مشارکت با سایر نهادها، مشکلات مختلف جامعه خود را نیز حل کنند.
سرپرست معاونت برنامهریزی و توسعه بانک قرضالحسنه مهر ایران ادامه داد: این بانک بهعنوان اصلیترین متولی قرضالحسنه در کشور، توجهی ویژه به مفهوم یاد شده داشته است. بانک قرضالحسنه مهر ایران در حوزه مسئولیت اجتماعی، فعالیتهای بسیار گستردهای انجام داده از جمله اینکه نخستین بانک کشور است که وجه التزام یا جریمه دیرکرد وامها را بهعنوان درآمد شناسایی نکرده و آن را صرف امور عامالمنفعه میکند.
وی خاطرنشان ساخت: مشارکت در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، بیمه ۵۰۰هزار خانه روستایی، مشارکت در بیمه بیش از ۵ میلیون خانه روستایی، خرید ۲۵هزار قلم تجهیزات پزشکی برای مقابله با بیماری کرونا، ساخت مدرسه و خانه بهداشت در مناطق محروم یا آسیبدیده از بلایای طبیعی تنها بخشی از اقدامات حوزه مسئولیت اجتماعی این بانک در سالهای اخیر به شمار میرود.
قرائیپور گفت: بانک قرضالحسنه مهر ایران نزدیک به ۱۷۰۰ تفاهمنامه با دستگاهها و سازمانهای مختلف منعقد کرده است. از جمله اینکه در چارچوب تفاهمنامه با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، به ۱۰۰۰ زوج (۲۰۰۰ نفر) کالاکارت بهصورت ۳۶ ماهه با کارمزد حداکثر ۴ درصد تخصیص میدهد. امیدواریم با این کار گامی در راستای تسهیل ازدواج جامعه هدف این طرح (افراد مجرد دهه شصتی) برداشته باشیم.
وی تصریح کرد: در این طرح بانک سعی خواهد کرد تا تضامین در حداقل ممکن دریافت شود. پس از معرفی افراد از سوی دهیاران یا سایر عزیزانی که مسئول این کار شدهاند، تخصیص اعتبار بهصورت خودکار انجام میشود و بانک قرضالحسنه مهر ایران همه تلاش خود را میکند تا خدمات مورد نیاز جامعه هدف این طرح با کیفیت مطلوب و با صرف حداقل زمان ممکن به آنها ارائه شود.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
اخبار
رئیس کل بانک مرکزی خبر داد:
واریز منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی به حساب بانک کشاورزی و ۵ بانک ایرانی دیگر
رئیس کل بانک مرکزی از واریز 5 میلیارد و 573 میلیون یورو منابع بلوکه شده کشور در کره جنوبی به حساب بانک کشاورزی و ۵ بانک ایرانی دیگر در دو بانک قطری الدخان و الاهلی خبرداد و گفت: دسترسی به منابع ارزی در چند کشور دیگر هم در حال انجام است.
دکتر محمدرضا فرزین در خصوص واریز منابع ارزی مسدود شده ایران در کره جنوبی گفت: در تاریخ 19 مردادماه سال جاری کلیه منابع غیرقابل دسترس ایران در کره جنوبی که در حساب های «وونی» دو بانک»ووری» و» ای بی کی» و شعبه سئول بانک ملت در کره جنوبی نگهداری می شد به حساب بانک مرکزی سوییس برای تبدیل به یورو منتقل شد.
وی افزود: در طی این مدت شش بانک ایرانی کشاورزی، سامان، پاسارگاد، گردشگری، کارآفرین و شهر در دو بانک قطری «الدخان» و «الاهلی» حساب افتتاح کردند.
دکتر فرزین با بیان اینکه طبق توافقات به عمل آمده تمام پرداخت ها توسط کارگزاران بین المللی بانک های قطری و همچنین سوئیفت انجام خواهد شد تصرح کرد: در روز گذشته نامه رسمی از مقامات قطری دریافت کردیم که حساب شش بانک ایرانی فعال شده است و امروز معادل ۵ میلیارد و ۵۷۳ میلیون و ۴۹۲ هزار یورو به حساب شش بانک ایرانی در دوبانک قطری» الدخان» و «الاهلی»واریز شده است.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: کلیه منابع حاصله ذخایر ارزی بانک مرکزی و پشتوانه ریال هستند و بنا به مصالح ملی و در جهت تقویت ریال استفاده خواهد شد.
دکتر فرزین خاطرنشان کرد: شکایت ایران از کره جنوبی به دلیل عدم دسترسی به وجوه مذکور و کاهش ارزش «وون» به منظور دریافت خسارت در حال پیگیری است و تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.
وی در خاتمه یادآور شد: دسترسی به منابع ارزی ایران در چند کشور دیگر در حال انجام است که با تحقق قطعی، نتایج آن اعلام خواهد شد.
نقش بانک ایران زمین در توسعه کسب و کارهای خرد و تولیدات داخلی
بانکها به عنوان یکی از نهادهای مهم در اقتصاد کشورها نقش بسیار حیاتی دارند. آنها نه تنها نقش تامین مالی و اعتبار را ایفا میکنند بلکه به عنوان مهمترین نهادهای تأمین مالی و اقتصادی مطرح میشوند. یکی از بانکهایی که در این زمینه نقش مهمی را ایفا کرده است، بانک ایران زمین است. این بانک با توجه به توسعه کسب و کارهای خرد و تولیدات داخلی و همچنین حمایت از جوانان، توانسته است در پیشرفت نظام اقتصادی کشور نقش مهمی داشته باشد.
بانکها به عنوان یکی از نهادهای مهم در اقتصاد کشورها نقش بسیار حیاتی دارند. آنها نه تنها نقش تامین مالی و اعتبار را ایفا میکنند بلکه به عنوان مهمترین نهادهای تأمین مالی و اقتصادی مطرح میشوند. یکی از بانکهایی که در این زمینه نقش مهمی را ایفا کرده است، بانک ایران زمین است. این بانک با توجه به توسعه کسب و کارهای خرد و تولیدات داخلی و همچنین حمایت از جوانان، توانسته است در پیشرفت نظام اقتصادی کشور نقش مهمی داشته باشد.
یکی از اولویتهای اصلی بانک ایران زمین توسعه کسب و کارهای خرد است. این توسعه به ویژه برای کسب و کارهای کوچک و متوسط بسیار اهمیت دارد زیرا این نوع کسب و کارها نقش اساسی در ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی دارند. از طریق ارائه خدمات بانکی به این کسب و کارها، بانک ایران زمین به آنها امکان دسترسی به منابع مالی و اعتبار را فراهم میکند. این اقدام به کمک توسعه کسب و کارهای خرد و افزایش تولید و اشتغال در کشور کمک میکند.
تولیدات داخلی نیز از دیگر اولویتهای بانک ایران زمین است. تشویق به تولید داخلی به این معناست که بانک ایران زمین تمام توان خود را به کار میگیرد تا تولید کنندگان داخلی را حمایت کرده و با ایجاد امکانات مالی و اعتباری، تولیدات داخلی را ارتقاء دهد. این اقدامات باعث افزایش توان رقابتی تولیدات داخلی و کاهش وابستگی به واردات میشود.
جوانان به عنوان آینده کشور دارای اهمیت بسیاری در توسعه اقتصادی و اجتماعی هستند. بانک ایران زمین با توجه به این واقعیت، حمایت از جوانان را یکی از اولویتهای خود قرار داده است. از طریق ایجاد بسترهای مالی و اعتباری مناسب، این بانک به جوانان کمک میکند تا کسب و کارهای خود را راهاندازی کرده و در توسعه اقتصاد کشور سهم داشته باشند.
نقش بانکها در توسعه اقتصادی کشورها بسیار مهم و حیاتی است. آنها نه تنها به عنوان نهادهای تأمین مالی عمل میکنند بلکه به عنوان مشتریان و کسبوکارهای خود نیز در توسعه اقتصادی کشور سهیم هستند. بانک ایران زمین با ارائه خدمات مالی و اعتباری به کسبوکارها و تولیدکنندگان داخلی، نقش مهمی در تامین مالی و اعتبار برای حوزه تولید کشور ایفا میکند.
بانک ایران زمین با تمرکز بر توسعه کسب و کارهای خرد، تولیدات داخلی و حمایت از جوانان، نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارد. این بانک با ارائه خدمات مالی و اعتباری مناسب به این بخشها، به رشد و پیشرفت اقتصادی کشور کمک میکند و نقش مهمی در تأمین مالی حوزه تولید کشور ایفا میکند.
در ضمن، بانک ایران زمین با تمرکز بر توسعه خدمات دیجیتال بانکی نیز اقدامات مثبتی انجام داده است. این اقدامات منجر به بهبود کیفیت و سرعت ارائه خدمات به مشتریان میشود. با استفاده از فناوریهای پیشرفته و ایجاد بسترهای مالی آنلاین، بانک ایران زمین به مشتریان خود امکان دسترسی آسانتر به خدمات بانکی را فراهم میکند.
علاوه بر این، بانک ایران زمین با توسعه خدمات مالی و اعتباری خود به افراد و کسبوکارها، به ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی در کشور کمک میکند. از طریق تسهیلات مالی و تامین اعتبار، این بانک به کسبوکارها امکان میدهد تا به سرعت گسترش یابند و نیازهای بازار را برآورده کنند. این اقدامات نه تنها به ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری کمک میکند بلکه به تنوع و رشد صنعتها و بخشهای مختلف اقتصادی نیز منجر میشود.
به طور کلی، بانک ایران زمین با تمرکز بر توسعه کسب و کارهای خرد، تولیدات داخلی و حمایت از جوانان، نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی کشور ایفا میکند. این بانک با ارائه خدمات مالی و اعتباری مناسب به بخشهای مختلف اقتصادی، به تحقق اهداف اقتصادی و اجتماعی کشور کمک میکند و به عنوان یکی از نهادهای تأمین مالی و اقتصادی بسیار مهم شناخته میشود. این نمونه موفقیت نشان دهنده تأثیر مثبتی است که بانکها میتوانند در توسعه کشورها داشته باشند و نشانگر تعهد بانک ایران زمین به پیشبرد اقتصاد کشور و افزایش کیفیت زندگی مردم است.
گسترش بانکداری دیجیتال نیاز به فرهنگ سازی در تمام سطوح بانک توسعه تعاون دارد
مدیرعامل بانک توسعه تعاون با بیان این که توسعه خدمات غیر حضوری در راستای تحول دیجیتال به عنوان یکی از راهبردهای سال 1402 تعیین شده است،گفت:لازمه استفاده از خدمات دیجیتال این است که فرهنگ آن در تمام ارکان بانک اعم از ستاد و صف جاری شود.
محمد شیخ حسینی در بیست و یکمین نشست شورای معاونین اعلام کرد: راه اندازی و استفاده از سامانه «تی تی پلاس» به عنوان بخشی از یک پلت فرم نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است.
وی افزود: خوشبختانه پیش از برگزاری مراسم اربعین به تعدادی از دانشجویان عضو صندوق رفاه دانشجویان که از طریق سامانه تی تی پلاس اقدام به افتتاح غیرحضوری حساب کرده بودند،تسهیلات پرداخت شد.
شیخ حسینی ادامه داد: همکاری معاونت فناوری و شرکت سمات در راه اندازی سامانه تی تی پلاس قابل تقدیر است که می توان همکاری های بیشتری را برای این دو مجموعه تعریف کرد.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون بیان کرد: سامانه تی تی پلاس این ظرفیت را دارد که خدمات متنوعی از مسیر این سامانه به مشتریان بانک ارائه دهد.
وی گفت: موضوع لجستیک سامانه را می توان از طریق مرکز نوآوری توسعه تعاون(منتا) پیش برد.
شیخ حسینی افزود: اجرای آزمایشی سامانه تی تی پلاس موفقیت آمیز بود و می توان در آینده نزدیک در اختیار عموم مشتریان و شهروندان قرارگیرد تا همه از خدمات آن بهره مند شوند.
وی اعلام کرد:در موضوعاتی همچون جذب منابع و وصول مطالبات طرح های انگیزشی خوبی تدوین شده است و تاکید کرده ام که پاداش این طرح های انگیزشی به صورت ماهانه پرداخت شود.
به گفته مدیرعامل بانک توسعه تعاون،معرفی و عرضه محصولات جدید بانک همچون«رویان»،«مائده» و«رونق تعاون» و عملیاتی شدن سامان تی تی پلاس نیاز به یک هم زبانی و همفکری دارد که در روزهای آینده جلسه ویدئو کنفرانسی با مدیران شعب استان ها،معاونین ،روسای شعب و مدیران ارشد بانک برگزار می شود.
وی ادامه داد:اولویت مهم دیگر این است که شعبه مرکزی بانک توسعه تعاون تا پایان مهر ماه به ساختمان خدامی منتقل شود.
شیخ حسینی یادآور شد: به سرانجام رسیدن پروژه خدامی نتیجه اراده و همکاری جمعی اعضای هیات مدیره،مدیران و همکاران بانک بود که نیاز است تا تحویل نهایی این ساختمان، همکاری ها و هماهنگی ها ادامه یابد.
در بخش دیگری از این نشست موضوع سیستمی کردن کارمزدها مورد بحث و بررسی قرار گرفت که شیخ حسینی تاکید کرد: تمام خدماتی که امکان دریافت سیستمی کارمزد را دارند باید در سامانه های خدمات بانکی تعبیه شوند.
در بیست و یکمین نشست شورای معاونین ،اعضای جلسه به بیان نقطه نظرات خود درباره موضوعات مطرح شده پرداختند.
چشمانداز درخشان صنعت گاز در نوآوری دیجیتال با تکیه بر دانشبنیان
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد: بر این باورم که چشمانداز خوبی در زمینه تحول و نوآوری دیجیتال در صنعت گاز با تکیه بر شرکتهای دانشبنیان به روی شرکت ملی گاز ایران گشوده شده است.
مجید چگنی در حاشیه بازدید از نمایشگاه «نوآوری دیجیتال در صنعت گاز» که امروز در ساختمان مرکزی ستاد این شرکت برگزار شد، گفت: این چشمانداز به ما نشان میدهد با حضور شرکتهای دانشبنیان در همه عرصهها، بهویژه صنعت نفت و گاز، امید به توسعه کشور در همه جنبهها وجود دارد.
وی ادامه داد: امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب سال «مهار تورم و رشد تولید» نامیده شده، این حقیقت را روشن میکند که بحث دانشبنیانها بحثی محوری در کشور بهویژه در صنعت نفت و گاز است و همانطور که در گزارشهای منتشره آمده، وزارت نفت اکنون در بحث حمایت و پشتیبانی از صنعت دانشبنیان پیشرو است.
معاون وزیر نفت با بیان اینکه اکنون بیش از ۵۵۰ شرکت دانشبنیان در سطح صنعت نفت فعالیت و با این صنعت بزرگ همکاری میکنند، تصریح کرد: بر این اساس، شرکت ملی گاز ایران نیز با توجه به مأموریتهای محوله و وظایفی که بر عهدهاش گذاشته شده، در این حوزه نیز مانند دیگر حوزهها پیشگام است.
چگنی افزود: ما نسبت به سالهای گذشته تلاش داریم حوزه ارتباط با شرکتهای دانشبنیان و استفاده از خدمات، توانمندیها و ظرفیتهای بسیار بالای آنان را گسترش دهیم و ارتقا بخشیم.
وی با اشاره به شعار سال تأکید کرد: امیدواریم با تلاش و اقدامهای نوآورانه و تکیه بر توان داخلی و حمایت از شرکتهای سازنده و دانشبنیان، بتوانیم در این مسیر گامهای مثبت و بزرگی برداریم.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران حوزه پژوهش و فناوری این شرکت را در برداشتن گامهای بلند بهمنظور همکاری با شرکتهای دانشبنیان، بسیار توانمند توصیف کرد و گفت: سیاست راهبردی شرکت ملی گاز ایران، حمایت از شرکتهای دانشبنیان است و بر این اساس، ما خود را مکلف میدانیم از وجود شرکتهای دانشبنیان و استارتآپها بیشترین بهره را ببریم.
چگنی حرکت جهان را به سوی آیندهای مملو از فناوری دیجیتال و هوش مصنوعی اعلام و اظهار کرد: با فناوریهای بسیار مهمی که در آینده در حوزه تحول دیجیتال و هوش مصنوعی بیشک به آنها نیاز پیدا میکنیم و با آنها روبهرو خواهیم شد، باید گامهای اساسی در این زمینه برداشته شود و از همه ظرفیت خود در این حوزه استفاده کنیم؛ هرچند خوشبختانه این ظرفیت امروز در کشور به وفور وجود دارد و در حوزه دیجیتال و هوش مصنوعی، وضع کشور مطلوب است.
وی در پایان آهنگ پیشروی به سمت قله فناوری برتر (هوش مصنوعی) را که همگان نیازمند آن هستند ضربآهنگی بسیار سریع دانست و یادآور شد: امیدوارم با برپایی چنین سمینارهایی که سمینار امروز، گام نخست آن بود، گامهای اساسیتری در این حوزه برداشته شود و با حمایت از دانشبنیانها، دامنه فعالیت آنها را گستردهتر کنیم و موفقیت خود را روزافزون سازیم.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.