شماره: 2321 / ۱۴۰۲ پانزدهم اسفند
تعداد بازدید : 0
تحویل خودروی چندمنظوره چینی کلید خورد
یک شرکت خودروسازی چینی، اولین خودروی چندمنظوره مگا (MPV) خود را به طور رسمی معرفی کرد که لی شیانگ، مدیرعامل شرکت انتظار دارد در میان خودروهای با قیمت بالای نیم میلیون یوان به پرفروشترین استارتآپ خودروهای برقی چینی تبدیل شود. شرکت لی آتو همچنین با وجود جنگ طولانی قیمت در این بخش، برخی از نسخههای جدید با قیمت بالاتر را در سری L موجود خود رونمایی و اعلام کرد که قصد دارد حداقل ۶ میلیارد یوان (۸۳۳.۶ میلیون دلار) در سالهای آینده برای ساخت بیش از ۵۰۰۰ ایستگاه شارژ مستقیم ۵C سرمایهگذاری کند.پرچمدار جدید خانواده مگا Max که توسط لی به عنوان سریعترین خودروی تولید انبوه شارژ میشود، با قیمت ۵۵۹ هزار و ۸۰۰ یوان عرضه و تحویل از ۱۱ مارس آغاز میشود.
این استارتآپ خودروهای الکتریکی، همچنین نسخههای جدید شاسیبلندهای هیبریدی سری L خود L۷، L۸ و L۹ را به نمایش گذاشت. قیمت نسخه جدید L۷ Pro را ۲.۹ درصد و L۸ Pro جدید را ۲.۸ درصد افزایش داد.عرضه رسمی اولین مدل تمام الکتریکی لی آتو که برای اولینبار در نمایشگاه خودروی گوانگژو در ماه نوامبر رونمایی شد، پس از آن صورت گرفت که این خودروساز ۹ ساله با ثبت اولین سال سودآوری خود در سال ۲۰۲۳، برآوردهای درآمد سه ماهه چهارم را شکست داد.
این شرکت انتظار داشت که تحویل سه ماهه اول بین ۱۰۰ هزار تا ۱۰۳ هزار دستگاه باشد که نسبت به سال قبل ۹۰.۲ تا ۹۵.۹ درصد افزایش داشته اما نسبت به سه ماهه قبل ۲۱.۹ تا ۲۴.۱ درصد کاهش داشته است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
افزایش ۱۰ درصدی
تولید خودروی سنگین
آمار تولید خودروهای سنگین در ۱۱ ماهه امسال عدد ۳۴ هزار دستگاه را ثبت کرده که افزایش ۱۰ درصدی تولید این خودروها را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان میدهد.
تولید کنندگان داخلی توانسته اند در تولید انواع کامیون، کامیونت، کشنده، اتوبوس و ون را که در گذشته وارداتی بودند رشد تولید را ثبت کنند.
آقای طاهری یکی از تولید کنندگان خودروهای سنگین میگوید: امسال در مقایسه با سال گذشته ۱۶ درصد رشد تولید کامیون داشته ایم.
آقای بی نیاز دیگر تولید کننده کامیون نیز میگوید: دولت امسال از رشد تولید خودروهای سنگین حمایت کرد و بر این اساس برای رشد تولید تلاش کردیم و در کنار رشد تولید، سرمایه گذاری هم افزایش یافت.
این افزایش تولید، قطعه سازان را هم فعال کرد و حالا تعداد قطعات ساخت ایران در این خودروها بیش از پیش شده است؛ خانم ملکی یکی از تولید کنندگان خودروهای سنگین میگوید: در ساخت خودروهای تجاری سنگین از قطعه سازان داخلی کمک میگیریم و اکنون با توجه به اینکه این خودروها، ۳۰ درصد داخلی سازی شده است، اهمیت فعالیت قطعه سازان داخلی را نشان میدهد.
به گفته وی، اکنون نمونه ساخت داخل صندلی، لاستیک و قطعات پلاستیکی در ساخت یک خودرو تجاری مورد استفاده قرار میگیرد و تلاش بر این است تا میزان داخلی سازی را افزایش دهیم.
ملکی میگوید: این خودروهای تجاری در ۴ نوع آب و هوای مختلف مورد بررسی قرار گرفته اند و انواع آزمونهای خودرو روی آنها انجام شده است.
بر اساس اعلام انجمن خودروسازان، قرار است نیمه دوم سال آینده ۴۰ درصد قطعات اصلی کامیونت و کامیون مانند موتور و گیربکس داخلی سازی شود و داخلی سازی قطعاتی مانند شاسی، باتری و مخزن سوخت نیز به ۳۰ درصد برسد.
۵۱درصد خودروهای سنگین در مراجعه اول به مراکز معاینه فنی نقص فنی و ایمنی دارند
سرپرست شرکت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: تحلیل نتایج آزمون خودروهای سنگین مراجعهکننده به مراکز شهر تهران نشان میدهد ۵۱ درصد از خودروهای سنگین دارای نقص فنی و ایمنی بوده و در بار نخست موفق به دریافت معاینه فنی نمیشوند.
سیدمحمدمهدی میرزایی قمی، سرپرست شرکت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران ضمن اشاره به مراجعه ۴۲۸۱ دستگاه اتوبوس شرکت واحد به مراکز معاینه فنی پایتخت در سال جاری اظهار کرد: ذرات معلق یکی از مهمترین آلاینده ها در شهر تهران هستند که براساس سیاهه انتشار سال ۱۳۹۶ شهرداری تهران اتوبوس های شرکت واحد در انتشار آن سهم ۵.۷ درصدی دارند. بر همین اساس با توجه به اهمیت موضوع کاهش آلودگی هوا و حفظ ایمنی و سلامت شهروندان برای مدیران شهری، جهت تدقیق در کنترل دوره ای وضعیت آلایندگی و ایمنی این خودروها بنا بر هماهنگی انجام شده با شرکت واحد اتوبوسرانی امسال نسبت به برنامه ریزی جهت اعزام اتوبوس های شرکت واحد به مراکز معاینه فنی شهر تهران اقدام شده است.
وی ادامه داد: خوشبختانه آمار نشان می دهد در یازده ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته حداقل میزان مراجعات ۴۵ درصد افزایش داشته است.
گفتنی است شهر تهران از بضاعت سه مرکز تک خطه معاینه فنی خودروهای سنگین برخوردار بوده که دو مرکز آن در توقفگاه های شرکت واحد قرار دارد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
دوکلمه خبر
کسب سیمرغ الماس
برای ایران خودرو
ایرانخودرو در جشنواره ملی مسوولیت اجتماعی (قاف)، پس از ارزیابی هیات داوران شورای سیاستگذاری جشنواره، ضمن کسب بالاترین امتیاز نسبت به ۱۰۶ شرکت معتبر حاضر در جشنواره، موفق به دریافت سیمرغ الماس این جشنواره شد.
محورهای اصلی ارزیابی شرکتها در این جشنواره ملی مسوولیتهای اجتماعی، با در نظر گرفتن الگوهای معتبر داخلی و بین المللی در حوزه مسوولیت اجتماعی شرکتی، براساس سند «استاندارد ملی مسوولیت اجتماعی» در سرفصلهای حکمرانی سازمانی، رویههای مرتبط با نیروی کار، رویههای کاری منصفانه، مسایل مصرفکننده، جلب مشارکت و توسعه و توانمندسازی جامعه محلی تعیین شد.
مقوله مسوولیت اجتماعی طی یک دهه اخیر جای خود را در ادبیات مدیریتی سازمانها و شرکتهای بخش خصوصی و دولتی باز کرده و به تدریج در حال نهادینه شدن است و «جشنواره ملی مسوولیت اجتماعی» نیز با هدف همفکری و همافزایی فعالان، متخصصان و کارشناسان این عرصه و همچنین شناسایی و تجلیل از برترین شرکتهای کشور در حوزه مسوولیت اجتماعی شرکتی برگزار شد.
از مهمترین اهداف اجرایی و دستاوردهای شرکت ایرانخودرو در این رویداد، میتوان به ارتقای تصویر ذهنی شرکت ایرانخودرو از منظر CSR، ترویج عملکرد مسوولیت اجتماعی ایرانخودرو به عنوان شرکت برتر در حوزه CSR در میان سایر سازمانها، نهادهای قانونگذار و متولیان حوزه مسوولیت اجتماعی در کشور، ترویج گفتمان مسوولیت اجتماعی در میان سازمانها، شرکتها و موسسههای بخش خصوصی و دولتی، آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و عملی و تجارب موفق جهانی در حوزه CSR، آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی حوزه مسوولیت اجتماعی ایرانخودرو و الگوبرداری از ابتکارات مسوولیت اجتماعی سایر سازمانها در تعریف برنامههای جدید مسوولیت اجتماعی در شرکت ایرانخودرو اشاره کرد.
هیوندای
تمام خودروهای بنزینی
N را در اروپا متوقف می کند
سخنگوی بخش آلمانی این شرکت در بیانیه ای تأیید کرد که تولید مدلهای N که از بنزین در قاره کهن تغذیه می کنند در نیمه اول سال 2024 به پایان خواهد رسید.
i30 N فست بک در حال متوقف شدن است. با این حال، اگر عجله دارید، ممکن است هنوز تعدادی در انبار موجود باشد.
هیوندای موتورز تصمیم گرفته است که تولید مدل های احتراق داخلی N را برای بازار اروپا در نیمه اول سال متوقف کند. این به دنبال تعهد این برند برای ارائه طیف محصولات بدون آلایندگی تا سال 2035 به مشتریان اروپایی و در کل صد درصد کربن خنثی است.
اروپایی ها هرگز جدیدترین ولوستر Nیا الانترا Nرا برای این موضوع دریافت نکردند. نسل جدید کونا هنوز بخش N را دریافت نکرده است زیرا این محدوده در حال حاضر با مدل N-Line بالاتر است. مدل های N با عملکرد بالا در بازارهای دیگر از بین نخواهند رفت، زیرا هیوندای قبلاً برنامه های خود را برای یک سدان جدید النترا N، احتمالاً با موتور بزرگ تر تأیید کرده است. نابودی مدل های اسپرت ICE در اروپا پایانی برای N نخواهد بود، زیرا اکنون یک آیونیک 5 Nکاملاً الکتریکی وجود دارد و شایعه شده است که آیونیک 6 Nدر آینده ای قابل پیش بینی وارد بازار می شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
جزئیات فروش خودروی بستیون T77 اعلام شد
شرکت بی ام کارز با صدور اطلاعیه از تکمیل وجه متقاضیان طرح یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی (خودروی BESTUNE T77) در قالب طرح فروش فوق العاده خبر داد.
بر اساس این اطلاعیه، متقاضیان می توانند نسبت به واریز وجه خودرو به صورت آنلاین از ساعت 10 صبح روز سه شنبه 15/12/1402 لغایت ساعت 24 روز سه شنبه 22/12/1402 اقدام کنند. این محصول با قیمت یک میلیارد و 460 میلیون تومان عرضه می شود و زمان تحویل خودرو هفته آخر خرداد ماه 1403 است.
این خودرو دارای موتور 1500 سی سی توربو شارژ، حداکثر قدرت موتور 166 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه، حداکثر گشتاور 258 نیوتن متر در 4350 - 1500 دور در دقیقه است.
بستیون T۷۷ دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 است که با ترمز ABS به همراهEBD و EBA عرضه می شود. گیربکس دو کلاچه 7 سرعته –7DCT WET، دوربین دید عقب، سیستم تشخیص مانع عقب، تثبیت کننده سرعت خودرو(کروز کنترل تطبیقی)، سیستم هوشمند ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، آینههای جانبی جمع شونده به همراه گرمکن و آینه داخلی با عملکرد خودکار ضد تابش نور از دیگر امکانات این خودرو است.
این خودرو همچنین دارای سانروف پانوراما، تودوزی چرم، صندلی برقی راننده و سرنشین به همراه گرمکن، صندلی راننده قابلیت تنظیم در 6 جهت و صندلی سرنشین در 4 جهت، سیستم روشنایی مشایعت تا درب منزل و همچنین تمامی چراغ ها با تکنولوژی LED است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
معاون وزیر صمت خواستار شد
تعداد بازدید : 0
تسهیل ثبت اطلاعات توزیع خردهفروشی برای تایرهای قبلی
به دنبال الزام ثبت مشخصات خودرو در خرید تایر، معاون دفتر صنایع غیرفلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستار تسهیل ثبت اطلاعات توزیع خردهفروشی تایر در سامانه جامع تجارت برای تایرهای توزیع شده پیش از الزام به این امر (۲۳ بهمن ماه) از مرکز فناوری داده و اطلاعات و امنیت فضای مجازی شد.
نیمه دوم بهمن ماه، سامانه جامع تجارت در اطلاعیهای اعلام کرده که با هماهنگی صورت گرفته با فراجا جهت استعلام اطلاعات خودرو، از تاریخ ۲۳ بهمن ماه سال جاری در زمان ثبت اسناد فروش به مصرف کننده تایر سواری، علاوه بر کدملی و شماره تلفن همراه تحت مالکیت خریدار تایر، شماره برگ سبز خودرو و پنج رقم انتهای شماره شاسی به صورت الزامی دریافت میشود.
بدین ترتیب مقرر شد ثبت اسناد قبلی با شماره شاسی و موتور از تاریخ مذکور بایستی در سامانه جامع تجارت ثبت شود و پس از این تاریخ امکان ثبت با مقادیر قبلی نخواهد بود.
این الزام به ثبت اطلاعات برای خرید خرده تایر سواری، ۲۸ بهمن ماه توسط معاون دفتر صنایع غیرفلزی وزارت به مدیران سازمان صمت استانها، ابلاغ شد.
حال با توجه اجرای این الزام، این مقام مسئول (معاون دفتر صنایع غیرفلزی وزارت صمت) در نامهای از مرکز فناوری داده و اطلاعات و امنیت فضای مجازی، خواستار تسهیل در ثبت اطلاعات توزیع خردهفروشی تایر در سامانه جامع تجارت برای لاستیکهای توزیع شده پیش از تاریح ۲۳ بهمن ماه شد.
در نامهای که ذیل آن سید محمدحامد حسامزاده- معاون دفتر صنایع غیرفلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت از کوروش جدیثانی- رئیس مرکز فناوری داده و اطلاعات و امنیت فضای مجازی- خواستار این موضوع شده است،
تاکید شده است:»پیرو رونوشت نامه شماره ۲۰۹۶۹۴۹ تاریخ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ و با توجه به اینکه برخی از فعالان حوزه تایر به علت عدم اطلاع از قاعده جدید اطلاعات مربوط به شماره برگ سبز خودرو خریداران را دریافت نکرده و امکان ثبت سندهای پیش از تاریخ ۲۳ بهمن ۱۴۰۳ را در حال حاضر ندارند، لذا درخواست میشود که مقرر فرمایید در راستای تسریع و تسهیل در ورود اطلاعات، امکان ثبت سند خرده فروشی فروش به مصرف کننده نهایی برای تایرهای سواری توزیع شده پیش از تاریخ مذکور ( ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ ) بدون درج شماره برگ سبز و از طریق فایل اکسل در سامانه مذکور فراهم شود.
لازم به ذکر است که این مهلت صرفاً از تاریخ ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ مدنظر بوده و پس از پایان مهلت مقرر مطابق با ضوابط جدید انجام میپذیرد. «
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
حمل و نقل عمومی اولویت پایتخت
سخنگوی شهرداری تهران با تایید گلایه شهروندان از وضعیت حمل و نقل عمومی گفت: در این دوره از مدیریت شهری اولویت اول توسعه حمل و نقل عمومی است تا رضایتمندی شهروندان بدست آید.
عبدالمطهر محمدخانی عصر روز دوشنبه در نشست خبری افزود: حدود ۳۰ ماه از ورود مدیریت شهری جدید میگذرد در حالیکه به گفته معاون وقت حمل و نقل شهرداری تهران، انبارهای قطعات یدکی مترو خالی و ۱۰۰ درصد ناوگان ون نیز فرسوده بود.
وی با بیان اینکه ناوگان اتوبوس و تاکسی پایتخت نیز در آن شرایط فرسوده بود اظهار کرد: شهروندان از این بابت گلایه داشتند به همین منظور اولویت اول مدیریت شهری جدید بر توسعه حمل و نقل عمومی گذاشته شد.
سخنگوی شهردار تهران ادامه داد: در زمینه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و همچنین برقی سازی قرارداد بزرگی با طرف چینی منعقد شد که امروز/سهشنبه/ اولین نمونه از خریدهای جدید شامل اتوبوس، تاکسی و حتی موتورسیکلت برقی وارد تهران میشود تا مورد بازدید و بررسی مدیران شهری قرار گیرد.
محمدخانی اضافه کرد: در موضوع تعمیرات اساسی قطارهای قدیمی مترو نیز در این دوره اقدامات ویژهای انجام شد در حالیکه واگنهای مدل (دی سی) در حال از رده خارج شدن بود این واگنها ارتقا یافتند و اکنون نیز در حال خدمت رسانی به شهروندان در ناوگان متروی پایتخت است.
وی یادآور شد: نوسازی و برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی کاری زمان بر است که با مذاکرات فشرده با طرف چینی قرار شد فاز اول ورود اتوبوس و تاکسیهای برقی از کشور چین حدود ۱۴ ماه زمان ببرد تا بتوانیم هر چه زودتر این ناوگان را نوسازی کرده و خدمات رسانی به مردم ارتقا پیدا کند.
به گفته وی، البته در خصوص عدم بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت باید مدیران گذشته پاسخگو باشند و اینکه چرا با گذشت هفت سال، تعمیرات اساسی ناوگان مترو و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی انجام نشد البته ما مکلف هستیم به این مشکلات اساسی با سرعت بیشتری رسیدگی کنیم.
سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به حادثه آتش سوزی شب گذشته در یکی از ایستگاههای مترو پایتخت گفت: این حادثه ارتباطی با واگنهای مسافری نداشت بلکه مشکل در پشت برق ایستگاه شوش بود.
وی درباره مقصر این حوادث در مترو نیز بیان کرد: در مجموع اگر فرسوده بودن ناوگان و تلاش برای رفع فرسودگی و عقب ماندگیها را در نظر بگیرید، هر قضاوتی که به عنوان رسانه و نماینده مردم انجام دهید، ما پذیرا هستیم.
محمدخانی در خصوص تسهیلات در نظر گرفته شده برای برقی سازی خودروها، تاکسیها و ونها هم گفت: طی مرحله نهایی که روز گذشته با طرفهای چینی صورت گرفت و با سفری که نماینده بانک مرکزی به چین دارد موضوع وارد فاز عملیاتی خود شده است.
به گفته وی، طبق این قرارداد صرفه جویی مالی و ارزی خوبی به نفع مردم اتفاق افتاد، هر چند ما یک دوره پرفشار در رسانهها با علم اینکه منشا این فشارها را میدانستیم، پشت سر گذاشتیم، اما اتفاق خوب و صرفه جویی خوبی در زمینه خریدها برای ناوگان حمل و نقل انجام شد.
وی تاکید کرد: شهرداری همچنان مدعی است که خریدار تولید با کیفیت داخل است لذا خرید ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس با بخش داخلی قرار دارید که به صورت ماهیانه با وجود کم و کاستیها این اتوبوسها را تحویل میگیریم.
رییس مرکز ارتباطات و امور بینالملل شهرداری تهران افزود: در مورد واگذاری اتوبوسها و تاکسیها در حال بحث هستیم که آیا واگذار به افراد شود یا به شرکتها، در بسیاری از کشورها تاکسی متعلق به شرکتهاست و دو یا سه نفر روی آن کار میکنند چون کار کردن یک نفر روی آن در زمان دلخواه خود، متناسب با نیاز شهروندان نیست.
محمدخانی در خصوص آخرین وضعیت طرح پل بعثت و طرح ۲ گاز نیز اظهار کرد: در باره آن دو پروزه هر دو این پروژهها فاز مطالعاتی خود را پشت سر گذاشته و ابتدای سال آینده کلنگ فاز اول آنها زده میشود.
به گفته وی، فاز اول پروژه دو گاز در انتهای سال آینده انجام میشود و در مورد پل بعثت بسته به نوع اجرا شاید تا اوخر سال آینده یا اوایل سال ۱۴۰۴ نیز طول بکشد چرا که چند گره ترافیکی را برطرف و دو چراغ قرمز در این محدوده را حذف خواهد کرد.
سخنگوی شهرداری تهران در خصوص توزیع قبوض یک ساله هزینه نگهداشت شهر که از سوی شهروندان باید پرداخت شود، گفت: پشت برگه قبوض عوارض یک گزارش شفاف و مختصر درباره سالها و ماههای گذشته ارائه شده و آمده که میانگین سالانه تعداد واگن های متروی بازسازی شده از سال ۹۰ تا ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ حدود ۳۷ واگن بوده اما میانگین آن در دوره جدید ۱۳۳ واگن بوده که حدود ۲۶۰ درصد افزایش اورهال داشتیم.
وی با بیان اینکه رفع فرسودگی ناوگان مورد توجه ولی زمانبر است، ادامه داد: نمیخواهیم با این عدد و رقم مشکلات را توجیه کنیم اما در کنار آن نباید اتفاقاتی که در حال رخ دادن است را زیر سوال ببریم ضمن اینکه در دوره قبلی قطارهای ای. سی اورهال میشد ولی ما سراغ کارهای سخت تر رفیتم و قطارهای از رده خارج شده دی. سی را اورهال کردیم.
محمدخانی اضافه کرد: در خصوص ایده شهردار ویژه بازار هم باید اعلام کنم که این ایده برای بخشهای مختلف در شهرداری در حد بررسی و کارهای پژوهشی مطرح شده بطوریکه در جاهایی مثل محدوده خیابان انقلاب و ری نیز این بحثها وجود دارد.
وی یادآور شد: اگر شورا این موضوع را تبدیل به یک رویه الزام آور کند، شهرداری تابع است.
وی با بیان اینکه موضوع تاکسیهای شناور نیز در حال مطرح شدن است، گفت: در مورد ناوگان حمل و نقل عمومی در کنار برقی سازی، نحوه حرکت آنها در مسیرها هم مطرح است که اولویت ما در این بخش، هوشمندسازی است.
به گفته سخنگوی شهرداری تهران، اتفاقی که در نرم افزار شهرزاد در حال رخ دادن با شاتل تاکسی است اینکه در سکوهای نرم افزاری کاری که شکل داده میشود به صورت هوشمند مشخص میشود که مسیرهای پرتردد کجاست تا تاکسیها را برای همین خطوط اختصاص دهند بنابراین توسعه شاتل تاکسی اولویت است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.