شماره: 2323 / ۱۴۰۲ نوزدهم اسفند
تعداد بازدید : 0
خودروی الکتریکی اپل هرگز چیز مطمئنی نبود
به گفته خبرنگاران برایان ایکس چن و تریپ میکل، از زمان آغاز به کار آن در سال 2014، این برنامه با فراز و نشیب های متعددی مواجه شد و در ابتدا به عنوان یک خودروی الکتریکی برای رقابت با تسلا پیشنهاد شد. بعداً قرار بود به یک خودروی خودمختار تبدیل شود.
تایمز می گوید، اپل «بیش از 10 میلیارد دلار در این پروژه سوزانده است و به گفته 12 نفر از افرادی که روی این پروژه کار کرده اند، این خودرو به عنوان یک خودروی الکتریکی با ویژگی های کمک رانندگی رقیب تسلا به ابتدای خود بازگشته است. در طول یک دهه گذشته.» اما تا حد زیادی محکوم به فنا بود زیرا توسعه نرم افزار و الگوریتم های خودرویی با ویژگی های رانندگی خودکار بسیار دشوار بود.
مدتهاست که به عنوان یک شرکت محصول محور در نظر گرفته می شد، در ابتدا خبر یک خودروی اپل به عنوان یک گام بزرگ در جهت ایجاد تجارت جدید تلقی می شد. این داستان میگوید: «با پیر شدن آیفون، خودروها بخشی از صنعت حملونقل 2 تریلیون دلاری بودند که میتوانست به اپل کمک کند، که تا آن زمان یک تجارت تقریباً 200 میلیارد دلاری بود. اما به گفته شش کارمند آشنا با پروژه، اعضای تیم توسعه «میدانستند که بر خلاف واقعیتهای موجود کار می کنند. اگر این خودرو زمانی به بازار بیاید، احتمالاً یک خودروی اپل حداقل 100 هزار دلار قیمت خواهد داشت و همچنان در مقایسه با گوشیهای هوشمند و هدفونها سود بسیار کمی دارد. همچنین سالها پس از تسلط تسلا بر بازار خواهد آمد.»
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
وزیر صمت اعلام کرد:
تعداد بازدید : 0
حمایت از طرح خودروهای برقی
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خودروهای برقی یک نیاز ملی و بین المللی است و این وزارتخانه بهطور قاطع و محکم از طرح خودروهای برقی حمایت میکند.
«عباس علی آبادی» روز (پنجشنبه) در پایان پنل های تخصصی پنجمین رویداد دانش بنیان با محوریت زیست بوم خودروی برقی در نمایشگاه بین المللی تهران اظهار داشت: من از ۱۵ سال پیش در دانشگاه موضوع خودورهای برقی را آغاز کردم و تا زمانی که هستیم از این طرح حمایت می کنیم؛ این یک نیاز ملی و بین المللی است، زیرا کره زمین پذیرش این میزان آلودگی را ندارد.
وی افزود: هر راه حلی ارائه می شود باید از اکنون به فکر آن بود. در وزات صمت دست نیاز به سمت همه علما و دانشمندان دراز کرده ایم تا راهکارهای خوبی عرضه کنند. به همه دانشگاه ها اعلام کرده ایم که همه در این حوزه ورود کنند و به امید روزی هستیم که همه خودورهای برقی ما به دنیا صادر شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه واردات خودروی برقی خوب است، گفت: اما واقعیت تقویت مهندسی و نوآوری است که این موضوع باید به عنوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد. تولید مهم است، اما نه هر تولیدی، بلکه تولید بخش های ثروت ساز مهم است و باید چیزهایی تولید کرد که گلوگاه باشند.
وی ادامهداد: امروز خودروی برقی را ضرورت تشخیص می دهیم، ما در «تله سوخت» گرفتار شده ایم، اگر راهکاری دارید اعلام کنید اما راهکار، افزایش قیمت بنزین نیست، شاید افزایش تدریجی قیمت خوب بود اما امروز یک راهکار نیست.
علی آبادی با اشاره به آلودگی شهرها، تصریحکرد: شاید امروز بحث خودروی برقی ضروری است و امکان دارد فردا مساله دیگری جایگزین آن شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
راهبرد وزارت صنعت تا پایان برنامه هفتم اعلام شد؛
تعداد بازدید : 1
طراحی و تولید ۴۰ درصد محصولات برقی و هیبریدی در صنعت خودرو
معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: راهبرد این وزارتخانه تا انتهای برنامه هفتم، طراحی و ساخت ۴۰ درصد محصولات مرتبط برقی و هیبریدی است.
«منوچهر منطقی» در پنجمین رویداد دانش بنیان با محوریت زیست بوم خودروی برقی در نمایشگاه بین المللی تهران اظهار داشت: یکی از مهمترین مسائل در زیست بوم خودروی برقی بحث زیرساخت ها، طراحی و ساخت است که این موضوع را از سوی وزارتخانه پیگیری می کنیم.
وی افزود: وزارتخانه ها و شرکت های دانش بنیان مختلفی در زیست بوم خودروی برقی نقش دارند که نقش استاندارد حداقل و حداکثر استانداردها نیز در این زیست بوم مورد تاکید قرار گرفته است. در کشورهای مختلف استاندارد ها ۲ نقش حداقلی و حداکثری دارند.
معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه زیست بوم خودروهای برقی باید سه ویژگی تسلط، تجربه و یکپارچه گی را داشته باشد گفت: وزیر صمت سی سال قبل بر روی خودروهای برقی کار کرده است و در این زمینه تدریس انجام داده است و اکنون به صورت جد این موضوع را پیگیری می کند.
وی تاکید کرد: اجزای زیست بوم در نقش خود باید ظاهر شوند، در مرحله اول باید زیرساخت و فرهنگ را ایجاد کنیم که در این زمینه بحث واردات خودروهای برقی را اجرایی کرده ایم.
منطقی عنوان کرد: مرحله بعدی در بحث خودروهای برقی طراحی و ساخت است که اکنون کار عظیمی صورت گرفته است این مرحله مهمترین بخشی است که باید خودروسازان و شرکت های دانش بنیان به آن توجه کنند تا در انتهای برنامه هفتم ۴۰ درصد محصولات مرتبط برقی و هیبریدی را داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه راهبرد شرکت های چینی بحث نوآوری و فناوری در خودروهای برقی گفت: در ساخت خودروهای برقی باید راهبردهای مختلفی را پیگیری کنیم، چین برنامه جامع در حوزه خودروهای برقی دارد که در این زمینه پنج محور را در نظر گرفته است.
وی بیان داشت: در ساخت خودرهای برقی باید به سمت نوآوری فناورانه رفت، بازیگران متعدد هستند که زیست بوم برای آنان در نظر گرفته شده است ضمن اینکه باید از ظرفیت همکاری های بین المللی استفاده کرد.
معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها در بحث خودروهای برقی وارد فناوری های جدید می شود گفت: سیاست گذاری هایی صورت می گیرد که در لایه های بعدی شرکت های دانش بنیان است که باید مورد حمایت قرار گیرند تا در طراحی خودروهای برقی نقش آفرینی کنند.
وی عنوان کرد: زیست بوم خودروهای برقی نسبت به خودروهای معمولی وسیع تر است اگر از لحاظ درآمدی به آن نگاه کنیم مسائل درآمدی جدیدی را برای فراهم می کند ضمن اینکه باید سرمایه گذاری در این بخش از ۵ درصد به ۴۰ درصد افزایش یابد، ضمن اینکه در ساخت خودروهای برقی ۴۰ درصد بحث نرم افزارها هستند که بر روی این نوع خودروها تاثیر گذار هستند.
منطقی تاکید کرد: شرکت های دانش بنیان باید در حوزه طراحی و تولید خودروهای برقی شروع به فعالیت کنند تا زیست بوم خودروهای برقی بر اساس سیاست گذاری های کلان اجرایی شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
آغاز ساخت کارخانه تولید قطعات خودرو در بم
مراحل ساخت یک شرکت بخش خصوصی تولید قطعات خودرو با ظرفیت تولید سه تا پنج میلیون قطعه در سال عصر چهارشنبه با حضور استاندار کرمان در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم آغاز شد. این شرکت از مجموعه واحدهای موسوم به «رایزکو» در زمینی به مساحت ۵۵۰ هزار مترمربع ، اعتبار ۱۷۵ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و ۳.۵ همت (۳۵ هزار میلیارد ریال)سرمایه گذاری ریالی راهاندازی می شود.
بم از قطب های مهم و بزرگ تولید خودرو کشور به شمار می رود.استاندار کرمان در آیین کلنگ زنی این واحد تولیدی گفت: منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم ظرفیت بزرگ ملی در حوزه خودروسازی به شمار می رود که به دنبال توسعه است.محمد مهدی فداکار اظهار داشت: با توجه به افزایش ظرفیت تولید خودرو در این منطقه، از مهمترین نیازهای این حوزه حضور شرکت های قطعه ساز مطرح است.استاندار کرمان افزود: منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید مقررات خاص خود و همچنین مدیریت منسجم و موفقی دارد و وظیفه ما ایجاد و تقویت زیرساختهای موجود برای پاسخگویی نیازهای سرمایهگذار است.
وی عنوان کرد: استان کرمان ظرفیتهای بیشمار دارد که بخشی از آن در بم وجود دارد که انرژی خورشیدی، ظرفیتهای کشاورزی و قطب صنعتی خودرو نیز از جمله این ظرفیت ها است.فداکار با اشاره به اینکه تولید خودرو در بم از مرز ۲۰۰ هزار دستگاه گذشته است اضافه کرد: دولت باید در امر تسهیل و روان سازی کارها به سرمایه گذار کمک کند.در ادامه مدیر منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم نیز گفت: این منطقه به عنوان شهرک تخصصی تولید خودرو باید به سمت قطعه سازی حرکت کند که با این اتفاق در زمینه تولید رینگ، قطعات الکترونیکی و سایر موارد دیگر پیش می رویم و امیدواریم در آینده نزدیک در سایر زمینه های قطعات خودرو نیز توسعه یابیم.
هادی شهسوارپور عنوان کرد: اینک ۱۶ شرکت قطعه سازی فعال در منطقه ارگ جدید بم فعالیت دارند که این رقم در حال افزایش است و قصد داریم تا روی قطعات اصلی خودرو نیز سرمایه گذاری کنیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
دوکلمه خبر
گروه سایپا برای تأمین انتظارات مردم در تلاش است
در مراسم گرامیداشت پنجاه و هشتمین سالگرد فعالیت شرکت سایپا، رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان خودرو کشور تأکید کرد که سایپا طی 26 ماه گذشته موفقیتهای پُرشماری را کسب کرده و در مسیر تحقق انتظارات مردم در حال گام برداشتن است. محمدرضا نجفیمنش، رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان خودرو کشور در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس شرکت سایپا، گفت: در شرایطی که تحریمهای خارجی و البته داخلی سالهاست صنعت خودرو و قطعهسازی کشور را تحت فشار قرار داده، برگزاری جشن پنجاه و هشت سالگی گروه بزرگ خودروسازی سایپا مایه مباهات و خرسندی است. او اظهار کرد: اولین صنعت غیرنفتی که در فهرست تحریمهای آمریکا قرار گرفت، صنعت خودروسازی بود اما اتحاد و همدلی خودروسازان و قطعهسازان این تحریمها را بی اثر کرد. در دور اخیر تحریمها که از زمان ترامپ شدت گرفت با وجود اینکه فشارها بیشتر شد، افزایش همبستگی و تلاش صنعتگران این تحریمها را خنثی کرد. نجفیمنش با بیان اینکه کار ناتمام تحریمهای خارجی را عدهای میخواهند در داخل تکمیل کنند، گفت: پس از آنکه تحریمهای خارجی نتوانست خودروسازی و قطعهسازی کشور را متوقف کند، عدهای در داخل به ترامپ و اوباما گفتند شما عُرضه ندارید، ما خودمان اینکار را میکنیم و کمر همت به نابودی این صنایع بستهاند! او با اشاره به اینکه جامعه در بحث قیمت و کیفیت انتظارات درستی از خودروسازان و قطعهسازان دارند، اظهار کرد: با وجود تمام ناملایمات، امروز تلاش و موفقیتهای زیادی را در سایپا مشاهده میکنیم که لازم است به نحو مطلوبی به جامعه منعکس و اطلاعرسانی شود تا جامعه بداند فرزندان آنها، در صنعت خودرو برای تأمین خواستههای کمی و کیفی آنها در تلاش هستند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.