شماره: 2327 / ۱۴۰۲ بيست و سوم اسفند
تعداد بازدید : 1
اخبار
«سامانه آنلاین کشف تقلب» بانک پاسارگاد به عنوان نوآوری برتر ایرانی معرفی شد
محصول “سامانه آنلاین کشف تقلب” بانک پاسارگاد، در هشتمین جشنواره ملی نوآوری برتر ایرانی بهعنوان محصول و نوآوری برتر ایرانی معرفی شد.
در “هشتمین جشنواره ملی نوآوری برتر ایرانی” که در تاریخ ۲۱ اسفندماه۱۴۰۲ در محل دانشگاه صنعتی شریف بههمت دفتر توسعه فناوریها و نوآوریهای صنعتی شریف (تکنوشریف) برگزار شد، محصول “سامانه آنلاین کشف تقلب” پاسارگاد که بهعنوان محصولی انحصاری و منحصربهفرد طراحی شده است، بهعنوان نوآوری برتر ایرانی معرفی شد و جایزه محصول نوآور ایرانی را دریافت کرد.
محصول “سامانه آنلاین کشف تقلب” با استفاده از آخرین روشهای پیشرفته و تکنولوژیهای هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) توسعه یافته است. زیرساختهای این سامانه بهگونهای طراحی شدهاند که در کمترین زمان ممکن، میتوان انواع الگوریتمها و سناریوهای کشف تقلب را در آن پیادهسازی کرد. سامانه تشخیص تقلب، وظیفه پایش تراکنشهای بانکی بهصورت برخط (On-line) و غیر برخط (Off-line) و شناسایی و اعلام تراکنشهای مشکوک را مطابق الزامات، دستورالعملها و همچنین رفتار مشتری بر عهده دارد. به نحوی که در کسری از ثانیه، میتواند تراکنشهای مشکوک به تقلب را شناسایی و از انجام آنها جلوگیری نماید. در نتیجه، پیادهسازی سامانه کشف تقلب در نهایت میتواند منجر به ارزشآفرینی و افزایش اعتماد مشتریان به خدمات بانکی گردد. این تلاش در راستای عینیت بخشیدن به شعار اصلی بانک پاسارگاد، «مشتری ذات بانک است» میباشد.
انتصاب مدیر امور مهندسی زیرساخت بانک ایران زمین
طی مراسمی با حضور مدیران عالی بانک ایران زمین، حسین سماوات به عنوان مدیر امور مهندسی زیرساخت این بانک منصوب شد.
در این مراسم عبدالمجید پورسعید به کارگیری نیروهای متخصص و مستعد در بخش های اجرایی و مدیریتی را از اولویت های اصلی بانک بیان کرد و گفت: استفاده از تجربیات مدیران با سابقه و پرورش نیروهای جوان، می تواند عاملی موثری در ایجاد انگیزه و افزایش مشارکت نیروی های جوان در بخش های مختلف بانک باشد.
علیرضا کریمی عضو هیأت سرپرستی حضور نیروهای جوان در بخش مدیریتی را باعث ایجاد نشاط و ترغیب کارکنان سازمان به یادگیری و افزایش رقابت سالم دانست و گفت: بی شک با افزایش سطح علمی و تخصصی همکاران، میزان رضایت مشتریان هم افزایش خواهد داشت.
قدرت اله عبداللهی عضو هیأت سرپرستی، مدیریت امور مهندسی زیرساخت را بخشی با اهمیت و حساس بیان کرد و گفت: حوزه فناوری اطلاعات بانک همچون نبض سازمان است و توسعه این حوزه موجب ارائه سرویس های مطلوب تر به مشتریان خواهد شد.
در پایان مراسم حکم مدیر امور مهندسی زیر ساخت بانک ایران زمین توسط مدیریت ارشد بانک به حسین سماوات اهدا شد.
انتصاب معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین
طی مراسمی با حضور مدیران عالی بانک ایران زمین، اصغر باباپور به عنوان معاون فناوری اطلاعات این بانک منصوب شد.
در این مراسم عبدالمجید پورسعید ضمن قدردانی از زحمات احمد بهمنیار معاون سابق فناوری اطلاعات بانک، این حوزه را حساس و پر اهمیت دانست و گفت: معاون فناوری اطلاعات بانک به همراه همکاران فعال در این حوزه باید با تعامل بیشتر با سایر بخش های بانک، در جهت شناخت و برآورده کردن نیاز مشتریان حرکت کنند.
علیرضا کریمی عضو هیأت سرپرستی در این مراسم تعامل میان حوزه معاونت فناوری اطلاعات و هلدینگ جامپ را موجب ایجاد یک حلقه شایسته ای بیان کرد و گفت: از تعامل بانک و هلدینگ جامپ، حوزه فناوری اطلاعات بانک ایران زمین جهش بزرگی خواهد داشت و ثمرات آن در آینده متوجه مشتریان بانک خواهد شد.
در ادامه این مراسم قدرت اله عبداللهی عضو هیأت سرپرستی بر تلاش مضاعف همه همکاران در ایام پایانی سال تاکید کرد و گفت: با توجه به افزایش مراجعه مشتریان به شعب و همچنین تراکنش های بانکداری دیجیتال و خدمات بانکداری مدرن در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروزی، همه همکاران خصوصاً حوزه فناوری اطلاعات تمام نیروی خود را به کار گرفته تا خدماتی مطلوب و با کیفیت به هموطنان عزیز ارائه کنند.
اصغر باباپور معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین که پیش تر به عنوان مدیر امور بانکداری دیجیتال این بانک فعالیت داشت، نیروی انسانی متخصص، سلامت، همراه و همیار را از ویژگی های اصلی کارکنان حوزه فناوری اطلاعات بانک بیان کرد و گفت: هماهنگی و اعتماد میان همکاران به همراه کار تیمی و اولویت بندی صحیح، ابزار موفقیت در حوزه فناوری اطلاعات خواهد بود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
عیدی آسوده با بیمه رازی
بیمه رازی در راستای رفع نیاز همراهان خود بسته بیمهای مختص تعطیلات نوروز را طراحی و به بازار عرضه کرد.
در روزهای انتهایی سال ۱۴۰۲ بسته بیمهای مختص ایام انتهایی سال و روزهای نوروز با توجه به نیاز افراد و خانوادهها از سوی شرکت بیمه رازی اولین شرکت بخش خصوصی طراحی شده است.
در این طرح بیمهای شرکت بیمه رازی نیاز افراد در مدت زمان مورد نظر را بررسی و چهار بیمهنامه را در قالب یک بسته بیمهای به بازار و مخاطبان معرفی کرده است.
در ایام عید نوروز، میزان سفرهای بین شهری افزایش پیدا میکند که این موضوع ریسک حوادث مرتبط با فرد و خانواده همچون سرقت و آتش سوزی منزل، حوادث رانندگی، سرقت تلفن همراه و حوادث جانی را به شدت افزایش میدهد.
در رابطه با بیمه خودرو میتوان گفت: این بیمه نامه که برای مدت زمان روزشمار یک ماهه صادر میشود حداکثر تا انتهای فروردین ماه اعتبار دارد و نکته قابل توجه آن عدم نیاز به بازدید در مورد بیمه سرقت است.
یکی از مواردی که در بیمهنامه بدنه خودرو عامل عدم علاقه افراد به خرید بیمه نامه بدنه است، بازدید از سوی نماینده شرکتهای بیمهای است که بیمه رازی این موضوع را برای بسته بیمهای نوروز خود رفع کرده و بازدید در بیمه بدنه سرقت وجود ندارد.
اما شاید یکی از مهمترین بیمههای سالهای اخیر را بتوان بیمه تلفن همراه دانست، تلفن همراهی که با افزایش نرخ ارز، قیمتی در حدود ۵۰ میلیون تومان دارد و جبران چنین مبلغی آنچنان ساده نیست.
در طرح نوروزی بیمه رازی، برخلاف بیمهنامههای صنعت بیمه، پوشش سرقت در نظر گرفته شده و نکته قابل توجه آن است که در این بسته بیمهای دو طرح ثابت در کنار ارائه بیمه نامه بر اساس ارزش واقعی محصول در نظر گرفته شده و این در حالی است که در این بسته بیمهای تلفنهای کارکرده نیز بیمه خواهد شد.
خوب عید است و سفر، دید و بازدید، پس با این شرایط برای مدتی خانه خالی است و احتمال وقوع حادثه برای خانه وجود دارد، آنچنان نگران نباشید چون بیمه رازی تنها و تنها با ۱۵۰ هزار تومان خانه شما را با شرایط خاص بیمه خواهد کرد.
اما شاید مهمترین بیمهنامه این بسته بیمهای را بتوان بیمه نامه عمر و حوادث معرفی کرد زیرا ارزشمندترین دارایی هر فرد جان و سلامت اوست که شرکت بیمه رازی برای این مهم تخفیف ۵۰ درصدی هزینههای صدور به همراه تخفیف ۴۰ درصدی صدور بیمه نامه حوادث انفرادی را در نظر گرفته است.
آمادهباش شعب بیمه پاسارگاد در کشور برای ایام نوروز
شرکت بیمه پاسارگاد ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال نو و آرزوی سلامتی و شادکامی برای هموطنان عزیز، به منظور فراهم آوردن آرامش خاطر برای بیمه گزاران گرامی ساعات کاری شعبه های فعال خود را در تعطیلات نوروز اعلام کرد.
در آستانه ایام سال نو و آغاز تعطیلات نوروزی به منظور سهولت دسترسی هم میهنان به خدمات بیمه پاسارگاد و پاسخگویی مطلوب به مراجعین محترم (بیمه گزاران و زیاندیدگان ) شعبه های فعال بیمه پاسارگاد در روزهای ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ، دوم و چهارم فروردین ۱۴۰۳ از ساعت ۹ لغایت ۱۳ در سراسر کشور به شرح زیر آماده خدمت رسانی خواهند بود.
در روزهای تعطیل نوروز شعبه های پونک، تهرانپارس، یادگار ، ارمغان و اسلامشهر در استان تهران و شعبه های مشهد، اصفهان، قزوین، گرگان، بندرعباس(رسالت)، شیراز (فرهنگ)، کرج (گلشهر)، تبریز (بلوار آذربایجان)، یزد، ساری، رشت، اردبیل، نیشابور، بجنورد، بیرجند، تربت جام، اراک، شهرکرد، کاشان، اهواز، بوشهر، تنکابن، آمل، نوشهر، همدان، ارومیه، کرمان، زنجان، سبزوار، سمنان، بابل، سنندج، چالوس، کرمانشاه، بندرانزلی، مهاباد، قم، مراغه، خوی، شاهرود، زاهدان، گنبدکاووس، آستارا، لاهیجان، میانه، میاندوآب، شهرضا، ایلام، یاسوج، بهشهر، دامغان، پارس آباد مغان، بروجرد ، مرند، تربت حیدریه، آبادان، خرم آباد، ساوه ، دزفول و کیش انواع خدمات بیمه ای را به هموطنان عزیز ارائه می دهند.
همچنین کلیه زیان دیدگان بیمه های شخص ثالث اتومبیل در استان های مازندران و خوزستان و همچنین شهرهای تهران، کرج، مشهد، اصفهان، زنجان، یزد، گرگان، بندرعباس، شیراز، رشت، لاهیجان، کرج، شیراز، اهواز، سمنان، زنجان، بندرعباس، گرگان و ارومیه به منظور بهره مندی از خدمات کارشناسی خسارت مالی توسط شرکت سامان نگار ایرانیان می توانند با شماره ۸۴۳۲۵- ۰۲۱ تماس حاصل نموده و با دریافت کد رهگیری در کوتاه ترین زمان ممکن از تسهیلات طرح ارزیابی سیار خسارت برخوردار شوند.
گفتنی است کارشناسان شرکت سامان نگار ایرانیان در روز ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ و روزهای نوروز (از تاریخ ۲ تا ۴ فروردین ۱۴۰۳) از ساعت ۹ تا ۱۴ و از تاریخ ۵ تا ۱۲فروردین ماه همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۸ آماده خدمت رسانی به هموطنان گرامی می باشند و تنها در روزهای اول و ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ قادر به ارائه خدمات نیستند.
افزون براین شرکت ارزیابی خسارت شهر آرمانی نیز در استان های مازندران ، یزد و شهرهای زنجان و شیراز در کوتاه ترین زمان ممکن آماده ارائه خدمات ارزیابی سیار خسارت برای زیان دیدگان بیمه پاسارگاد می باشد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
دبیرکل بانک مرکزی: ساماندهی موفقیتآمیز موسسه نور در بانک ملی حاصل تجربه و دانش مدیریت بود
در مراسم تقدیر از دستاندرکاران ساماندهی موسسه مالی اعتباری نور در بانک ملی ایران که با حضور دکتر محمد طالبی دبیرکل بانک مرکزی، دکتر محرمیان معاون فناوریهای نوین بانک مرکزی، مهندس انتظاری رییس هیات مدیره، دکتر درویش روحانی عضو هیات مدیره، دکتر شاکری مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک و تنی چند از مدیران بانک ملی و موسسه نور برگزار شد.
دکتر طالبی در این مراسم اظهار داشت: آنچه در روند این ساماندهی طی یک زمان کوتاه رخ داد، حاصل همکاری هر سه مجموعه و انباشت تجربه، دانش و جرئتمندی مدیریتی در شرکت خدمات انفورماتیک بود.
در این مراسم که 20 اسفندماه جاری در شرکت خدمات انفورماتیک برگزار شد، دبیرکل با اشاره به فشردگی زمانبندی تعیین شده جهت اجرای این پروژه، اظهار داشت: در ابتدا این نگرانی وجود داشت که مشکلاتی در روند کار ایجاد شود اما خوشبختانه با همکاری همه جانبه بخشهای مختلف و اطمینان خاطری که آقای دکتر شاکری با توجه به توان مجموعه در خصوص اجرای کامل پروژه میدادند، این نگرانی به حداقل رسید.
دکتر طالبی خاطر نشان کرد: یکی از بخشهایی که همیشه در روند توسعه کشور مایه مباهات بوده، موفقیتها و اقدامات برجسته صورت گرفته در حوزه فناوریهای بانکی بوده است. ما گام به گام با دنیا پیشرفتهایم و حتی گاه پیش هم افتادهایم؛ چه آن روز که اولین مبادلات بینبانکی انجام شد و چه امروز که سبد کاملی از محصولات را در ویترین فناوریهای بانکی داریم، همیشه نام شرکت خدمات انفورماتیک با این تحولات همراه بوده است.
پیش از سخنان دبیر کل بانک مرکزی، دکتر محرمیان معاون فناوریهای نوین بانکی نیز ضمن تقدیر از تمامی دستاندرکاران این پروژه که حاصل همراهی و همدلی تمام بخشهای درگیر در ساماندهی بود، بر این نکته تاکید نمود که نمیتوان از حضور راهگشای دکتر طالبی دبیر کل بانک مرکزی در پیشبرد این پروژه به سادگی عبور کرد و افزود: اگر پیگیری و راهبری مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک نبود، اجرای این پروژه نتیجه کنونی را در بر نداشت؛ البته زحمات تمامی دست اندرکاران قابل تقدیر است.
دکتر محرمیان در ادامه متذکر شد که اهمیت و جایگاه شرکت خدمات انفورماتیک باید در داخل و خارج از مجموعه بازیابی شود؛ چرا که این مجموعه از چنان توانمندی برخوردار است که پروژه هایی نظیر ساماندهی موسسه نور فقط بخش کوچکی از ظرفیت و قابلیتهای آن را به رخ میکشد.
وی در ادامه تاکید نمود: اجرای شتاب ۸ و ریفاند و کارهای حوزه ارزی و نظارتی میبایست با اولویت و چابکی پیگیری شود.
دکتر محرمیان افزود: پروژه ریال دیجیتال بسیار مهم بوده و براساس برنامهریزی صورت گرفته، مقرر شده در جزیره کیش پایلوت شود.
معاون فناوریهای نوین بانک مرکزی توجه ویژه به حوزه تحقیق و توسعه را نیز بسیار مهم برشمرد. وی در بخش پایانی صحبتهای خود بر ضرورت توجه به معیشت کارکنانی که در چنین بخشهای حساسی مشغول به کار میباشند، تاکید نمود.
در ادامه این مراسم، مهندس انتظاری رییس هیات مدیره شرکت خدمات انفورماتیک بیان داشت، این پروژه در حالی انجام شد که روزانه میلیونها تراکنش به صورت همزمان مدیریت میشد و تصریح کرد: اهمیت این ساماندهی فقط در انجام پروژه موفق در یک زمان کوتاه منحصر نمیشود، بلکه حفظ پایداری و انجام کار با کمترین ریسک و بدون هیچگونه اختلال در ارائه خدمات به مشتریان موسسه نور و در نظام بانکی از موفقیتهای آن است، و این در نتیجهی همکاری همه جانبه دستاندرکاران پروژه، و بسیار حائز اهمیت بود.
مهندس انتظاری تاکید نمود: این موفقیت نشان میدهد که اگر همه پای کار باشند و همدلی در میان باشد، اتفاقات بزرگی را میتوان رقم زد.
در این جلسه دکتر درویش روحانی عضو هیئت مدیره شرکت خدمات انفورماتیک نیز با اشاره به اهمیت کار انجام شده متذکر گردید: اینکه پس از دو ماه شما بتوانید با کارت موسسه نور از حساب منتقل شده از موسسه نور به بانک ملی برداشت کنید، کاری بی سابقه بود.
وی اضافه کرد: با اعتماد بانک مرکزی و اجرای این پروژه توسط شرکت خدمات انفورماتیک، این شرکت توانست یکی از طرحهای مهم ساماندهی وضعیت نظام بانکی مدنظر بانک مرکزی را به خوبی به اتمام برساند.
در آغاز این نشست دکتر عبدالرضا شاکری مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک ضمن خیرمقدم به حضار و تشکر از حمایت همهجانبه بانک مرکزی و هیات مدیره، همراهی مدیران بانک ملی و موسسه مالی و اعتباری نور و تلاشهای کارکنان شرکت، اظهار داشت: باتوجه به زمان محدود پروژه، جلسات مستمر مدیریتی با حضور آقایان دکتر طالبی، دکتر محمدپور، دکتر محرمیان و نمایندگان بانک ملی، موسسه نور و شرکت خدمات در طول پروژه برگزار و برنامه اجرایی و اقدامات به صورت مداوم پیگیری شد.
دکتر شاکری افزود: به موازات جلسات متعدد فنی نیز با حضور ذینفعان برگزار شد و در نهایت با تلاش همکاران شرکت و همدلی و همراهی عزیزان در بانک ملی و موسسه نور، در پرفشارترین روزهای کاری، پروژه با موفقیت به انجام رسید.
گفتنی است در این نشست، با اهدای لوح تقدیر و هدایا، از جمعی که به نمایندگی از تمامی دست اندرکاران پروژه اعم از شرکت خدمات انفورماتیک، بانک ملی و موسسه نور حضور داشتند، قدردانی به عمل آمد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 3
اخبار
درآمد
۸۶۷ میلیارد تومانی بانک سینا در بهمنماه از محل تسهیلات اعطایی
بانک سینا در یازدهمینماه از سال ۱۴۰۲ از محل تسهیلات اعطایی خود به درآمد ۸۶۷ میلیارد تومانی دست پیدا کرد.
انتشار گزارش عملکرد یکماهه منتهی به پایان بهمنماه سال جاری در سامانه کدال نشان میدهد این بانک در یازدهمین ماه امسال از محل اعطای تسهیلات، حدود هشت هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال درآمد کسب کرده است که نسبت به ماه قبل از آن ۱۷ درصد رشد داشته و جمع درآمد محقق شده ۱۱ ماهه این بانک در این بخش به حدود ۷۸ هزار و ۶۲۹ میلیارد ریال رسید.
این در حالی است که کل درآمدهای بانک از مجموع تسهیلات اعطاشده، سپردهگذاری، اوراق، سرمایهگذاری و کارمزدهای دریافتی در بهمنماه امسال به حدود ۱۱ هزار و ۹۲۹ میلیارد ریال رسید تا مجموع درآمدهای بانک سینا طی ۱۱ ماه به ۱۱۴ هزار و ۳۱۷ میلیارد ریال برسد.
عمدهترین درآمد تسهیلاتی بانک سینا در بهمنماه امسال متعلق به تسهیلات عقد «مرابحه» و مبلغ بهثبترسیده در این بخش برابر با هفت هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال بود. درآمدی که بانک سینا از بخش «مرابحه» به همراه داشت ۸۵ درصد از کل درآمدهای شناساییشده در بهمنماه را به خود اختصاص داد.
هزینه سود سپردههای بانک سینا نیز در مقابل در بهمنماه سال جاری هفت هزار و ۵۷۱ میلیارد ریال بود که بر این اساس تراز این بانک در بهمن ماه حدود یکهزار و ۹۸ میلیارد ریال و در ۱۱ ماهه سال جاری ۱۵ هزار و ۹۰۷ میلیارد ریال مثبت بود.
مشتری مداری با بانکداری باز بانک ایران زمین
اخبارصنعت-یوسف دهقانی: امروزه تحول دیجیتال، صنعت بانکداری را همچون صنایع دیگر تحت تاثیر قرار داده و از دلایل اصلی در تغییرات اکوسیستم صنعت بانکی است به طوری که بانکداری باز در حال حاضر در مقابل بانکداری سنتی که در آن فعالیتهای بانکی صرفا حول محور پول و چک قرار داشت، قرار دارد و به سرعت در دنیا نیز در حال رواج است. در این نوع شیوه بانکداری، به کمک توسعه فناوری اطلاعات، اکثر خدمات بانکی دیگر نیازی به شعب ندارند. در واقع خدمات حضوری جای خود را به خدمات غیرحضوری داده است. به همین جهت دیگر ارائه خدمات بانکی محدود و در انحصار بانکها نبوده و بانکها صرفا به عنوان تسهیلگر و بستری برای انجام امور بانکی قلمداد میشوند.
امروزه مشتریان بانک ها خواهان خدمات متنوع و با کیفیت هستند، از این رو بانک های کشور بایستی به بازآفرینی نوآوری های جدید و به سمت بانکداری باز روی آورند. حرکت به سمت بانکداری باز و استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های همکاری با کسب وکارهای نوآورانه, به عنوان یکی از راهبردهای کلان بانکی می تواند افق روشنی برای حفظ بقا و موجودیت خدمات بانکی ترسیم نماید. در واقع، بانکداری باز، تجربه بانکی مشتریان را به چندین روش بهبود میدهد. این نوع بانکداری، زمینه رقابت بین بانکها را در بخش خدمات مالی فراهم کرده و منجر به ارائه فناوری بهتر و نیز ارائه خدمات بهتر به مشتریان میشود.
در سال های اخیر بانک ایران زمین ارائه سرویس های بانکداری باز به مشتریان را از طریق سامانه بوم ایران زمین اجرایی کرده است و با استفاده از آخرین تکنولوژی های روز دنیا، هوش مصنوعی و داده کاوی اطلاعات مشتریان، خدمات متناسب با نیاز آنان را ارائه می دهد و این امکان را به مشتریان می دهد که علاوه بر دسترسی به خدمات گسترده بانکی، بتوانند با ترکیب اطلاعات بانکی خود در یک جا، تصویری دقیق تری از وضعیت مالی خود را استخراج کند.
با توجه به این که در بانکداری باز، واسطههایی نظیر شرکتهای مالی، فینتکها، استارتآپها و سایر کسبوکارها نقش اصلی را در ارائه خدمات در شبکه بانکی ایفا میکنند. این شرکتها به مدد پیشرفت تکنولوژی و توسعه رابطهای برنامهنویسی کاربردی (API)، دادههای موردنیاز خود را از بانک میگیرند و با تهیه نرمافزارهایی در پلتفرمهای مختلف و در بستری امن و مطمئن، خدمات را به نحو بهتر، کارآمدتر و ارزانتر به مشتریان ارائه میدهند؛بانک ایران زمین از طریق پلتفرم فراز خود با ایجاد یک اکوسیستم بانکی متفاوت، فرصت مناسبی را برای کسب و کارهای مختلف و مخصوصاً استارتآپها و فین تکها فراهم کرده است تا با استفاده از روشهای نوآورانه در کنار انواع سرویس های بانکی، اقدام به تولید و ایجاد محصولات جدید خود کرده و به سودآوری برسند.
شرکت توسعه فناوری های روز بانک ایران زمین با نام اختصاری فراز به همراه مرکز نوآوری ایران زمین به عنوان بازوهای فناوری اطلاعات بانک ایران زمین، در بستر پلتفرم فراز ایران زمین بیش از ۳۰۰ سرویس بانکی به صورت واسطه های برنامه نویسی استاندارد (API) عرضه کرده و علاوه بر این بسیاری از خدمات بانکی را در قالب ویجت ارائه کرده است که ضمن ارتقاء امنیت، موجب تسهیل در فرآیندها و پیادهسازی و ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان این بانک نیز شده است. افراد با استفاده از بانکداری باز میتوانند به جای استفاده از خدمات فیزیکی و حضوری، از امکانات مجازی ایجاد شده بهره ببرند.
رئیس مرکز حراست بانک صادرات ایران منصوب شد
حکم ریاست مرکز حراست بانک صادرات ایران در نشستی با حضور محسن سیفی، مدیرعامل بانک صادرات ایران اعضای هیئتمدیره و هیئتعامل این بانک، مهدی فرزادی یکی از مسئولان سازمان حراست کل کشور و برخی مقامات و مسئولان این سازمان، به امین کعبه اعطا شد.
مدیرعامل بانک صادرات ایران در این نشست با قدردانی از حضور مدیران و مسئولان حراست کل کشور، از زحمات سید محسن علوی، سرپرست سابق مرکز حراست بانک صادرات ایران تشکر کرد و گفت: مجموعه حراست بانک طی یک سال اخیر به دلیل تغیرات مدیریتی در بانک به نحو احسن مدیریت شده و همراهی و همکاری دقیقی با مدیریت بانک برقرار بوده و هیچگونه کمبود و کاستی در این زمینه مشاهده نشد.
سیفی با بیان اینکه اقدامات حراست در بانک با قاطعیت همراه بوده است، برای مسئول جدید این مرکز در تداوم این مسیر آرزوی موفقیت کرد.
او با اشاره به اینکه وظیفه اصلی حراست، صیانت از بانک و تمامی همکاران است، حل مسائل جاری بانک از نظر نظارتی و امنیتی را از دیگر مسئولیتهای خطیر این مرکز عنوان کرد.
در این نشست مهدی فرزادی با اشاره به اینکه اقتصاد ایران، بانک محور است، گفت: وظایف و سهم بانکها در تجهیز منابع و تأمین مالی اقتصاد بیش از ۸۰ درصد است، اما گاهی خدمات بانکها نادیده گرفته میشود و با بیانصافی همراه است.
او افزود: بانکها خدمات زیادی به مردم ارائه میدهند ولی معرفی خدمات بانکها گاهی خلاءهایی دارد که نیازمند جهاد تبیین است. خدمات بانکها موجب تسهیل زندگی و پرداختهای متنوع مردم شده و بخش عمدهای از خدمات به صورت غیرحضوری انجام میشود.
فرزادی تاکید کرد: اگرچه نقدهایی به برخی بانکها وارد است و باید در فضای منصفانه مورد قضاوت قرار گیرد، اما خدمات بانکها باید برای مردم اطلاعرسانی شود و اهمیت این خدمات نباید مورد غفلت قرار گیرد.
این مسئول در سازمان حراست کل کشور گفت: رسالت اصلی حراست، صیانت از داراییهای ارزشمند است و سطح اول آن مدیران و کارمندان هستند که به راحتی نمیتوان جایگزینی برای آنها پیدا کرد. همواره انتظار بر این بوده است که با پیشگیری از بروز برخی مشکلات جلوگیری شود و کار به جراحی و درمان نرسد. در ارزیابیهای انجام شده، حراستهایی موفق بودهاند که در عرصه پیشگیری توانستهاند از مدیران و کارمندان خود مراقبت کنند و نگذارند که آنها به خطا بیفتند.
او در پایان با قدردانی از زحمات انجام شده در حراست بانک صادرات ایران، افزود: حراست بانک صادرات ایران را از فنیترین حراستها میدانیم که بدنه کارشناسی قابل اعتمادی دارد و گزارشهای ارائه شده خبر از کیفیت اقدامات کارشناسی قابل اعتنایی در این حوزه در این بانک میدهد و زحمات زیادی دراین زمینه کشیده شده که از این زحمات قدردانی میکنیم.
در این مراسم که با قدردانی برخی اعضای هیئتمدیره و هیئتعامل بانک از زحمات مرکز حراست بانک و آرزوی موفقیت برای مسئول جدید این مرکز همراه بود، سید محسن علوی به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده طی دو سال سرپرستی این مرکز پرداخت و امین کعبه نیز عملیاتی کردن حراست هوشمند و صیانت و حراست از بانک و کارکنان آن را با رویکرد پیشگیرانه، از جمله اهداف خود در مسئولیت ریاست مرکز حراست بانک اعلام کرد.
عملکرد موفق بانک توسعه تعاون در سال سخت شبکه بانکی
مدیر عامل بانک توسعه تعاون اعلام داشت این بانک در سال سخت شبکه بانکی عملکردی موفق داشته است.
محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در جلسه شورای معاونین بانک اظهار داشت: سال ۱۴۰۲ به دلیل حجم بالای تقاضا برای تسهیلات، کنترل ترازنامه ای بانکها توسط بانک مرکزی، حجم بالای تکالیف و کمبود نقدینگی سخت ترین سال شبکه بانکی بوده است، بسیار خوشحالیم که در این سال سخت، بانک توسعه تعاون با حداکثر عملکرد در اجرای تکالیف و همچنین انضباط نقدینگی عملکرد موفقی داشته است.
وی افزود: تجهیز منابع مهمترین شاخص عملکردی بانک ها به ویژه بانک های توسعه ای است، چون مهمترین ماموریت این بانک ها پرداخت تسهیلات به عنوان حمایت از واحدهای تولیدی است، همچنین چابکی در پرداخت تسهیلات توسعه ای مهمترین مزیت نسبی بانک بوده است که برای تداوم آن نیازمند تجهیز منابع هستیم.
شیخ حسینی تصریح کرد: بانک توسعه تعاون در انجام تکالیف در موضوع تبصره ۱۶ و معرفی شدگان کمیته امداد، بنیاد شهید، بهزیستی، ازدواج جوانان و فرزندآوری عملکرد بالای ۹۰ درصد و حتی ۱۰۰ درصدی داشته است، در یکی دو مورد از تکلیفی ها به دلیل تاخیر دستگاه های اجرایی در معرفی متقاضیان، با تراکم پرونده ها در پایان سال مواجه هستیم که با تلاش همکاران در کوتاهترین مدت پرونده ها تکمیل، تصویب و آماده پرداخت شده است.
وی ادامه داد: بر این واقعیت واقف هستیم که دولت در عمل به شعار رشد تولید برنامه دارد طی روزهای پایانی سال حمایت از واحدهای تولیدی را مد نظر داشته باشد، بنابراین پرونده های تمامی معرفی شدگان تبصره ۱۸ را به رغم معرفی دیر هنگام، مورد رسیدگی و تصویب قرار گرفته و در مسیر پرداخت قرار گرفته است.
این مقام بانکی تاکید نمود: هدفگذاری پرداخت ۵۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات سال ۱۴۰۲ چند هفته زودتر محقق شده است، با اهتمام همکاران طی روزهای پایانی برنامه تجهیز منابع نیز اجرایی خواهد شد.
شیخ حسینی خاطر نشان کرد: بانک توسعه تعاون در انجام امهال به صورت سیستمی در شبکه بانکی پیشرو است، عملکرد بانک در وصول مطالبات و امهال بسیار دقیق و اثربخش بوده است، در رابطه با برخی مسائل که در عملکرد استانها در مدیریت صدور اعتبار اسنادی وجود داشته نیز سازماندهی صورت می پذیرد تا عملکرد استانها با انضباط نقدینگی همراه گردد.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت: مبارزه با پولشویی از راهبردهای مهم بانک است، ضرورت دارد الزامات و سامانه های مورد نیاز در این زمینه اجرایی گردد، گزارش اداره کل تطبیق در خصوص اداره کل مبارزه با پولشویی بسیار جامع بوده است، طی روزهای آینده با برگزاری کمیته مبارزه با پولشویی با حضور بالاترین مقامات و ارکان بانک در این زمینه، تصمیمات مهمی برای عملکرد حرفه ای بانک در مبارزه با پولشویی و کشف تقلب اتخاذ خواهد گردید.
وی بیان داشت: استفاده از ظرفیت سمات و در عین حال تسریع در اقدامات و انجام تکالیف و رعایت الزامات در این زمینه مهم است.
شیخ حسینی گفت: در رابطه با سهام نفت شازند نیز همراه با سایر بانکها تدابیر کامل را اتخاذ می کنیم تا افزایش سرمایه بانک در مسیر حمایت از جامعه هدف و واحدهای تولیدی و تعاونی بکار گرفته شود.
در این جلسه معاونین مدیر عامل، تعدادی از مدیران و روسای ادارات بانک و مدیران ارشد سمات توضیحاتی در خصوص موضوعات جلسه مطرح نمودند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.