شماره: 2360 / ۱۴۰۳ اول خرداد
![](/Resource/images/titrbullet.png)
تعداد بازدید : 0
اخبار
کسب رتبه اول توسط بانک کشاورزی در حوزه مدیریت تهدیدات امنیت اطلاعات
بانک کشاورزی در آخرین ارزیابی صورت گرفته در حوزه مدیریت رخدادها و تهدیدات امنیت اطلاعات بانکی حائز رتبه نخست شد.این ارزیابی مربوط به بررسی شاخص های عملکرد 29 بانک و موسسه اعتباری در سامانه «رادار» بانک مرکزی بوده که طی آن بانک کشاورزی با 8 پله صعود نسبت به ارزیابی دوره قبل، در رتبه اول قرار گرفته است.سامانه «رادار» شرکت کاشف یا سامانه «رویت آنی و دائم رخدادهای امنیتی» با هدف جمع آوری متمرکز رخدادهای امنیتی در زیرساخت بانکی و پرداخت کشور، با عاملیت مرکز کاشف در بانک مرکزی ایجاد شده است.
این پروژه اهداف عملیاتی از جمله جمع آوری متمرکز و تحلیل رخدادهای امنیتی در شبکه بانکی را دنبال می کند.
تسهیلات تا سقف 600 میلیون با طرح»شایان یک»بانک ملت
بانک ملت با هدف تشویق سپرده گذاران کوتاه مدت تا سقف 600 میلیون تومان به اشخاص حقیقی در قالب طرح»شایان یک»تسهیلات پرداخت می کند.
بر اساس این طرح دارندگان حساب های کوتاه مدت طرح شایان اعم از مشتریان حقیقی و حقوقی با کسب امتیازات لازم از سپرده گذاری های خود می توانند از تسهیلات ویژه طرح بهره مند شوند.
لازم به ذکر است، متقاضیان استفاده از این طرح میتوانند نسبت به افتتاح حساب «سپرده کوتاه مدت شایان یک» اقدام نموده و بر اساس معدل حساب 2 تا 6 ماهه خود از این تسهیلات با دوره بازپرداخت از 1 تا 3 سال با نرخ های سود 14، 18 و 23 درصد بهره مند شوند.
مشتریان حقوقی نیز برای استفاده از ظرفیت های طرح برای کارکنان بیمه شده خود می توانند نسبت به افتتاح حساب کوتاه مدت شایان اقدام نمایند و تا سقف 300 میلیون تومان برای کارکنان خود تسهیلات دریافت کنند.
مشتریان فعلی بانک ملت میتوانند از طریق سامانه بانکداری اینترنتی نسبت به افتتاح حساب سپرده شایان اقدام کنند.
شعب بانک ملت در سراسر کشور آماده پاسخگویی و راهنمایی مشتریان گرامی هستند.
دیدار مدیرعامل و اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس با مدیرعامل بانک شهر
مدیرعامل و اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس با دکتر سیدمحمدمهدی احمدی مدیرعامل بانک شهر دیدار و گفت و گو کردند.
به گزارش روابط عمومی بانک شهر، دکتر سیدمحمدمهدی احمدی در این دیدار که رضا درویش مدیرعامل و اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس حضور داشتند، گفت: لازم است، تغییر در نحوه درآمدزایی و برنامه ریزی برای تامین نیازهای باشگاه مورد توجه ویژه قرار گیرد.
دکتر احمدی با اشاره به مزایای کارت هواداری برای علاقمندان به باشگاه پرسپولیس و افزایش درآمدهای پایدار برای باشگاه با افزایش تعداد صدور این کارت، خاطرنشان ساخت: هواداران می توانند با استفاده از ظرفیت های کارت هواداری به درآمد زایی باشگاه پرسپولیس و تحقق برنامه های فصل آینده آن کمک شایانی کنند.وی با بیان اینکه باشگاه می بایست با یک برنامه عملیاتی از دریافت تسهیلات بی نیاز شود، گفت: یکی از اهداف مهم ما، کمک به تحقق اهداف باشگاه پرسپولیس و کم شدن حاشیه های این تیم است.
دکتر احمدی تاکید کرد: بانک شهر در کنار پرسپولیس به حمایت، هدایت و شفافسازی در حوزه صورتهای مالی خواهد پرداخت و نتیجه آن قطعا موفقیت باشگاه و تیم و پشتوانهای عظیم در این خصوص است.
امکان استفاده کارکنان سایر سازمانها و شرکتها از خدمات سامانه “بتا” بانک رفاه کارگران
استفاده از خدمات اعتباری و اقساطی سامانه «بتا» بانک رفاه کارگران برای تمامی کارکنان سازمانها و شرکتهایی که حقوق خود را از این بانک دریافت میکنند، امکانپذیر شد.
سازمانها و شرکتهایی که بر اساس لیست حق بیمه تامین اجتماعی دارای بیش از ۱۰۰ نفر پرسنل باشند میتوانند با متمرکز کردن حساب واریز حقوق پرسنل خود نزد این بانک و امضای تفاهمنامه مربوطه، از امکانات خرید اقساطی کالا و خدمات این سامانه برای کارکنان خود بهرهمند شوند.
کارکنان سازمانها و شرکتهای متقاضی از طریق سامانه “بتا” قادر خواهند بود بدون نیاز به حضور در شعب بانک رفاه کارگران و صرفا با مراجعه به نشانی اینترنتی این سامانه https://beta.refah-bank.ir از اعتبار در نظر گرفته شده به منظور خرید حضوری یا غیرحضوری از شبکه گسترده فروشگاهها و مراکز طرف قرارداد بهرهمند شوند و پس از انجام خرید، وضعیت تعداد و مبالغ اقساط خود را به صورت آنلاین در سامانه مشاهده کنند.
![](/resource/images/comment-top.png)
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
![](/Resource/images/titrbullet.png)
تعداد بازدید : 0
اخبار
مسابقه بزرگ ” از نگاه من”، جلوهای از شعار “مشتری ذات بانک است”
بانک پاسارگاد همراستا با شعار “مشتری ذات بانک است” و در راستای تکریم مشتریان، مسابقه” از نگاه من” را در جهت بهبود و توسعه خدمت بانکی و بهرهمندی از نظرات و پیشنهادات مشتریان برگزار کرد.
بانک پاسارگاد با گذار از شعار “حق با مشتری است” و عینیت بخشیدن به شعار “مشتری ذات بانک است”، همواره تلاش کرده که خدماتی در شأن و جایگاه والای مشتریان و هموطنان گرامی کشورمان به آنها ارائه نماید. در این راستا این بانک با برگزاری مسابقه بزرگ ” از نگاه من” در سطح تمام شعبههای این بانک در سراسر کشور، نظرسنجی گستردهای در خصوص کیفیت خدمات ارائهشده در هر شعبه انجام و نظرات و پیشنهادات مشتریان محترم خود را جویا شد.
راحله شهرابی مدیر امور حوزه راهبری و روابط عمومی بانک پاسارگاد در توضیح برگزاری این مسابقه گفت: مسابقۀ بزرگ”از نگاه من” با عنایت به جایگاه والای مشتریان در فرهنگ پاسارگادی و تأثیر بهسزای ارائه خدمات باکیفیت در تحقق اهداف والای بانک، با هدف تکریم مشتریان گرامی در تمام شعبههای بانک از تاریخ ۰۱مهرماه۱۴۰۲ آغاز و در تاریخ ۲۹اسفندماه۱۴۰۲ به پایان رسید.
بررسی نتایج بیانگر مشارکت ۱۴۰٫۰۰۰ مشتری ارجمند در این مسابقه است. از جمله شاخصهای مورد ارزیابی میتوان به سطح رضایت مشتریان از خدمات شعبه، کیفیت و سرعت پاسخگویی به سؤالات و مشکلات ایشان در شعبهها، استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک، رضایت از مشاوره انجام شده جهت حل مشکلات عملیاتهای بانکی، راهنمایی در استفاده از محتواهای آموزشی، انتظارات و پیشنهادات مشتریان و… اشاره کرد. مشتریان گرامی برای شرکت در این مسابقه نسبت به تکمیل پرسشنامه الکترونیک طراحی شده اقدام فرمودند.
گفتنی است در پایان این مسابقه همزمان با میلاد با سعادت امام رضا (ع) به قید قرعه به تعداد ۱۰۰ نفر از شرکتکنندگان هر یک هدیهای به مبلغ ۴۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال تقدیم شد. مشتریان محترم میتوانند برای اطلاع از نتایج قرعهکشی، به لینک زیر یا به شعبه خود مراجعه فرمایند.
سرپرستی تهران جنوب میزبان مدیرعامل بیمه کوثر
مدیرعامل بیمه کوثر و جمعی از معاونین و مدیران شرکت جهت ارزیابی و بررسی عملکرد از سرپرستی تهران جنوب بازدید کردند.
دکتر آقادادی و هیئت همراه در ادامه برنامه بازدید از سرپرستیهای استان تهران، از سرپرستی تهران جنوب بازدید و با همکاران و نمایندگان این منطقه دیدار کردند.
دکتر آقادادی با تبریک و شادباش میلاد با سعادت امام رضا (ع) با تاکید بر نقش ارزشمند فعالان حوزه بیمه افزود: رفع نیاز مردم یک نعمت بوده و این امر زیر سایه نام مقدس کوثر برای ما خیرکثیر و سعادت است.
ایشان در ادامه سخنان خود بیان داشت: به لطف خدا و همت مضاعف همکاران و نمایندگان قدرتمند در منطقه تهران جنوب، روز به روز شاهد رونق و افزایش سهم از بازار توسط شبکه فروش در این سرپرستی هستیم که امید است موفقیتها مستمر و همیشگی باشد.وی توجه ویژه بر پرتفوهای خرد در کنار پرتفوهای بزرگ را مهم دانست و یادآور شد: مدیران و نمایندگان محترم تلاش کنند با مدیریت ریسک خود به سمت فروش مناسب، رضایتمندی مشتریان و رسیدن به اهداف شرکت قدم بردارند و سهم بیشتری از بازار بیمه در کشور کسب کنند.
دکتر آقادادی در پایان این نشست در فضایی صمیمی و دوستانه با نمایندگان و همکاران تهران جنوب گفتوگو کرد و پاسخگوی سوالات آنها بود.
کلینیک صنعت پتروشیمی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر راه اندازی میشود
دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری شرکت پتروشیمی زاگرس و همزمان با شروع به کار اتاق نوآوری این شرکت در دانشگاه، کلینیک صنعت پتروشیمی را راهاندازی میکند. شرکت پتروشیمی زاگرس به عنوان بزرگترین تولید کننده متانول ایران (چهارمین در جهان) و دانشگاه صنعتی امیرکبیر با هدف همکاری طولانی مدت در حوزه نوآوری و فناوری در قالب امضای قراردادی اقدام به راه اندازی اتاق نوآوری شرکت پتروشیمی زاگرس در دانشگاه میکنند.
بر اساس این خبر، مطابق قرارداد امضاشده بین دو مجموعه، اتاق نوآوری شرکت پتروشیمی زاگرس به عنوان پل ارتباطی و مرکز نوآوری و فناوری در حوزه متانول و زنجیره ارزش در محل دانشگاه صنعتی امیرکبیر طی ۶ ماه آینده راه اندازی می شود.
افزون بر این، در کنار راه اندازی این مرکز بر اساس توافق طرفین مقرر شد در این دانشگاه برای پاسخ به نیازهای صنایع پتروشیمی کشور خصوصا صنعت تولید متانول «کلینیک صنعت پتروشیمی» با همکاری و هم افزایی دو مجموعه راه اندازی شود.این کلینیک با هدف افزایش ظرفیت واحدهای فرآیندی، کاهش مصرف خوراک، کاهش مصرف انرژی و توسعه فناوری سبز در صنعت متانول و گسترش صنایع پایین دست از طریق پروژهای صنعتی مشترک تاسیس می شود.
![](/resource/images/comment-top.png)
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
![](/Resource/images/titrbullet.png)
تعداد بازدید : 0
رئیس کل بانک مرکزی: مدیران و مردم خدمات و رفتار مردمی آیتالله رئیسی را فراموش نخواهند کرد
رئیسکل بانک مرکزی در پیامی گفت: مدیران عالی، مردم و همسنگران ایشان در دولت سیزدهم هیچگاه خدمات و رفتار مردمی و بیمنت این خدمتگزار صمیمی و مخلص و باارزش کشور را فراموش نخواهند کرد.
در پیام محمدرضا فرزین رئیسکل بانک مرکزی آمده است: با نهایت تالم و تاسف فراوان شهادت جانگداز خادمالرضا علیهالسلام آیتالله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور مردمی، خستگی ناپذیر و پرتلاش جمهوری اسلامی ایران و همراهان گرامی ایشان را که در حین تلاش خدمترسانی به ملت بزرگ ایران اتفاق افتاد تسلیت و تعزیت عرض میکنم.
حرکت و تلاش بیوقفه و بااخلاص یار صدیق رهبری، رئیسجمهور خدوم و انقلابی آیتالله رئیسی در خدمت به انقلاب و پیشرفت و اصلاح امور کشورمان که در این مسیر همواره به دنبال رضایت مردم و باریتعالی بود، همچون مشعلی فروزان روشن باقی خواهد ماند و در این راستا نیز مدیران عالی، مردم و همسنگران ایشان در دولت سیزدهم هیچگاه خدمات و رفتار مردمی و بیمنت این خدمتگزار صمیمی و مخلص و باارزش کشور را فراموش نخواهند کرد.
در این حادثه تلخ و سنگین شخصیتهای برجستهای مانند همکار بزرگوار، متین و متخصصمان در دولت آقای دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و همچنین آیتالله آلهاشم امام جمعه تبریز و جناب آقای مالک رحمتی استاندار عزیز آذربایجان شرقی و گروه پروازی و دیگر همراهان نیز به رحمت الهی پیوستند. بدون تردید؛ زندگی مجاهدانه رئیس جمهور عزیز و همراهان گرانقدر ایشان در راه خدمت به مردم و اعتلا و سربلندی کشورمان سپری شد و بهترین مزد خویش را نیز در این مسیر که همانا خدمت و شهادت در راه خدا و مردم بود دریافت کردند.
اینجانب از طرف خود و همکاران نظام بانکی جمهوری اسلامی ایران، مجدداً عروج ملکوتی و شهادت آیتالله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیسجمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه ایشان را محضر حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری، اعضای هیات دولت، خانواده معزز و مکرم و داغدار آن عزیران سفر کرده و ملت سرافراز ایران اسلامی تسلیت عرض کرده و از درگاه خداوند رحمان برای ایشان علو درجات و رحمت واسعه و برای بازماندگان و بستگان ارجمند، صبر و شکیبایی و سلامتی مسئلت دارم.
![](/resource/images/comment-top.png)
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
![](/Resource/images/titrbullet.png)
تعداد بازدید : 0
اخبار
امکان وکالتی کردن حساب مشتریان پست بانک ایران برای خرید خودروهای برقی وارداتی
فراهم شد
به اطلاع مشتریان پست بانک ایران میرساند، امکان وکالتی کردن حسابهای مشتریان این بانک به منظور ثبت نام در مرحله جدید سامانه یکپارچه عرضه خودروهای برقی وارداتی به صورت حضوری از طریق شعب و غیرحضوری از طریق اینترنت بانک فراهم شده است.
مشتریان علاقهمند به خرید خودرو از طریق عرضه یکپارچه خودروهای وارداتی در این بانک، با مراجعه به اینترنت بانک به آدرس https://ib.postbank.ir منوی بورسار/ واگذاری سپرده به کارگزار و یا به صورت حضوری با مراجعه به شعب پست بانک ایران در سراسر کشور و تکمیل فرم درخواست استفاده از خدمات ویژه حسابهای وکالتی مربوط به خرید خودرو نسبت به ایجاد وکالتی کردن حساب خود اقدام کنند.
بر اساس اعلام اطلاعیه سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی، مبلغ لازم برای شرکت در این مرحله، یک میلیارد ریال است و مبلغ مذکور باید تا زمان اعلام نتایج نوبتدهی در حساب وکالتی مشتریان موجود باشد.
متقاضیان باید پس از تامین وجه و وکالتی کردن حساب خود به منظور قرارگیری در لیست نوبتدهی از 30 اردیبهشت ماه لغایت 5 خرداد ماه به تارنمای https://evauto.ir مراجعه و مطابق با شرایط عمومی مندرج در سامانه یادشده، ثبتنام را انجام دهند.
تجلیل از واحدهای برتر ستادی، استانی و شعب بانک توسعه تعاون
در کارگاه آموزشی مدیران ستادی و استانی بانک توسعه تعاون، واحدهای برتر ستادی، استانی و شعب برتر مورد تقدیر قرار گرفتند.
در این مراسم که با حضور محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون، اعضای هیات مدیره و هیات عامل به همراه مدیران ستادی و استانی بانک همراه بود، علی وفایی مدیر شعب استان تهران با درجه یک الف کرمی برجویی مدیر شعب استان خوزستان با درجه یک الف و محمد علی محترم مدیر شعب استان اصفهان با درجه یک الف، علیجانی مدیر شعب استان سمنان با درجه دو الف، سید علمدار شایان مدیر شعب استان بوشهر با درجه دو الف محمد سینا فر مدیریت شعب استان زنجان با درجه سه به عنوان مدیریت شعب استان های منتخب بر مبنای مجموع شاخص های ارزیابی عملکرد مورد تقدیر واقع شدند.
نتایج ارزیابی شعب منتخب کشور در درجه ممتاز و یک بر مبنای مجموع شاخص های ارزیابی عملکرد حاکی از آن است که محمد رضا کاظمی دینه رودی (توحید تهران)، سعید بهرامی (مرکزی اصفهان) شاهین عادله (کیانپارس اهواز)،ابوالفضل دارایی (مرکزی سمنان) حسین زنگویی(مرکزی بوشهر)، میثم فاطمی فرد(بسیج کرمان)، ولی اله خدابخش رضایی (امام خمینی (ره) آمل) ، محمدرضا صباحی (ولیعصر (عج) کاشان ) فرزاد تاریوردی (ابهر)، نقی احمدی (ارومیه) علی میرپور (فلاورجان) یحیی محمدیان (رامهرمز) مهدی نژاد شاه بداغی (شهر بابک) عباس رامیار (ریگان کرمان) مسلم اربابی ناهوک (سراوان) اسلام چگینی میدان شهدا هرمزگان دارای رتبه برتر شدند.
مهدی درستی مدیر شعب استان آذربایجان غربی به عنوان مدیریت شعب استان منتخب برمبنای بیشترین عملکرد در شاخص رشد و تحقق برنامه جذب منابع تجلیل شد. بیژن کدیوریان مدیر شعب استان ایلام به عنوان مدیریت شعب استان منتخب بر مبنای بیشترین سهم تسهیلات بخش تعاون به تسهیلات کل تقدیر شد.
امین علیمرادی مدیر شعبه لردگان استان چهارمحال و بختیاری به عنوان رئیس شعبه منتخب در تسهیلات حمایتی (کمیته امداد، بهزیستی، مشاغل خانگی و ...) مورد تشویق قرار گرفت.حمید ابری رئیس شعبه سجاد مشهد به عنوان رئیس شعبه منتخب در بر اساس عملکرد عملیات ارزی تقدیر شد. کریم معصومی رئیس شعبه فاطمی به عنوان رئیس شعبه منتخب بر اساس بهبود عملکرد درآمد غیر مشاع تقدیر شد.
مجتبی محمدی رئیس شعبه مرکزی کرمانشاه به عنوان رئیس شعبه منتخب بر اساس عملکرد بهبود نسبت مصارف به منابع مورد تشویق قرار گرفت.از سیدمصطفی سجادی رئیس شعبه عسلویه به عنوان رئیس شعبه منتخب بر اساس بیشترین نسبت منابع ارزان قیمت به کل منابع تقدیر شد.
یحیی محمدیان مدیر شعبه مرکزی اهواز به عنوان رئیس شعبه منتخب بر اساس بهبود عملکرد سود و زیان برگزیده شد. از مصطفی سیفی شورک رئیس شعبه اردکان یزد به عنوان رئیس شعبه منتخب بر اساس شاخص سهم تسهیلات بخش تعاون تقدیر شد
در ادامه از صیاد رحمانپور (مدیر امور استانها و شعب )، هادی بخت یار (اداره کل راهبری و پشتیبانی استانها و شعب)
رحمن نوروزی (اداره کل پیگیری و نظارت بر عملکرد استانها و شعب ) خانم مهدیه ابراهیمی (اداره کل تطبیق و قوانین مقررات ) خانم مهسا محمودوند(اداره کل مدیریت ریسک) احمد علی میرزاآقایی(اداره کل ساختمان و املاک) به عنوان مدیران ستادی و واحدهای ستادی منتخب تجلیل شدند. در این مراسم خانواده های شهید استان نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.
رئیس سازمان ملی بهرهوری ایران خبر داد:
همکاری مشترک بانک سینا و سازمان ملی بهرهوری برای ایجاد کلینیک بهرهوری صنعت بانکی
رئیس سازمان ملی بهرهوری ایران از امضای تفاهمنامه همکاری مشترک با بانک سینا در حوزههای کاری از جمله راهاندازی کلینیک بهرهوری صنعت بانکی خبر داد.
میرسامان پیشوایی، رئیس سازمان ملی بهرهوری ایران در بازدید از غرفه بانک سینا در حاشیه همایش ملی بهرهوری ایران، با ابراز خرسندی از حضور بانک سینا در این نمایشگاه گفت: در راستای افزایش تعاملات و همکاریها، به زودی با بانک سینا تفاهمنامه دوجانبهای به امضا میرسانیم.
وی افزود: در این تفاهمنامه، برنامههای مشترک ارتقای بهرهوری از جمله تشکیل کلینیک بهرهوری صنعت بانکی، آموزش و توانمندسازی کارکنان، بهبود فرایندها و... تعریف شده است.
وی ابراز امیدوار کرد: این همکاری با شرایط و تعاملات مناسبی پیش برده و اجرایی شود.
پیشوایی در ادامه گفت: در حوزه بانکداری، حوزهای جدی به نام بانکداری هوشمند و در سطح بالاتر آن بانکداری اجتماعی تعریف شده که با شعار امسال تقارن خوبی پیدا کرده است و در بانک سینا به این حوزه توجه ویژهای صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: بانکداری اجتماعی در واقع از مردم و مشارکت مردم برای ارائه خدمات بانکی، حداکثر استفاده را میبرد که میتواند به عدالت اجتماعی بینجامد.
رئیس سازمان ملی بهرهوری ایران افزود: سازمان ملی بهرهوری ایران برای بانکهای دولتی تکالیف اجباری در حوزه بهرهوری تدارک دیده و در این راستا پاداش اعضای هیئتمدیره به عملکرد بهرهوری متصل میشود.
وی ادامه داد: بانکهای خصوصی نیز در صورت تمایل میتوانند در فرایند ارزیابی قرار بگیرند و سازمان ملی بهرهوری این امکان را دارد که آنها را ارزیابی کرده و کارنامه بهرهوری را در اختیار خودشان قرار دهد.
گفتنی است ارتقای بهرهوری در ارائه خدمات نوین در سرزمین هوشمند سینا یکی از رویکردهای اصلی فعالیت بانک سینا در سال گذشته بوده است و در این راستا اقدامات و برنامههای توسعهای گستردهای در دست اجرا قرار گرفته است.
در همایش ملی بهرهوری که با شعار «ایران قوی، ایران بهرهور» در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، بانک سینا در غرفه خود به ارائه تجربیات بهرهورانه خود و معرفی محصولات بهرهور بانکداری الکترونیک پرداخت.
مهدی باستان، معاون برنامهریزی و توسعه کسبوکار و کبری سنگری مهذب، مدیر امور برنامهریزی بانک سینا تحولات یکساله اخیر بانک سینا در حوزه هوشمندسازی ارائه خدمات این بانک را برای مدیران کسبکارها تشریح کردند.
توسعه سواد دیجیتال و هوش مصنوعی در سازمانهای بیمه
ماندانا محمدزاده، مدیر روابط عمومی و تبلیغات شرکت بیمه آسماری نگاه ویژه ای به فناوری های تاثیرگذار هوش مصنوعی در حوزه روابط عمومی دارد.
بخش هایی از گفتگوی «ماندانا محمدزاده» با «شماره ۴۴– بیمه داری نوین» را در ادامه می خوانید: سرعت توسعه کمی و کیفی دانش و فناوری در دوران حاضر به گونه ای است که مقاله ها و نظرات خیلی سریع کهنه می شوند و بر همین اساس همواره با یک ناامیدی روبرو هستیم که آنچه اکنون می اندیشم و می نویسم چقدر جدید است و با فرض جدید بودن عمر آن چقدر خواهد پایید.
در عین حال ما به ناگزیر و بنا بر الزام سازمان و جامعه صنفی که در آن فعالیت می کنیم باید نوگرا باشیم و برای نوگرایی ناگزیر به حرکت در لبه دانش هستیم و برای سهیم کردن ذی نفعانمان دست کم با این هدف که آنان بدانند ما چگونه فکر می کنیم خوب است که هر از گاهی دست به قلم شویم و نگرهای مان را بنگاریم. یکی از کلان روندهای هوش مصنوعی، امروزه هوش مصنوعی مولد Generative artificial intelligence است.
هوش مصنوعی مولد یا Generative AI نوعی فناوری هوش مصنوعی است که میتواند انواع مختلفی از محتوا از جمله متن، تصویر، صدا و دادههای مصنوعی تولید کند. هیاهوی اخیر در مورد هوش مصنوعی مولد به دلیل سادگی رابط های کاربری جدید برای ایجاد متن، گرافیک و ویدیوهای با کیفیت بالا در عرض چند ثانیه است.
حتما این روزها درباره دیپ فیک Deepfakes یا جعل عمیق بسیار شنیده اید و دیده اید و اعتراض هایی مختلف را هم از چهارگوشه دنیا درباره اثرات منفی دیپ فیک ها مشاهده کرده اید. دیپ فیک ها البته همه شان همراه با زیان نیستند اما در اینکه دروغین هستند شکی نیست.
حال برای یک فعال در حوزه روابط عمومی بیمه این سوال پیش می آید:در چنین اکوسیستمی از داده های مختلف فیک و غیر فیک که هوش انسانی و هوش مصنوعی از نوع مولد ایجاد می کند نهاد روابط عمومی صنعت بیمه در سطح بنگاه چه استراتژی هایی را باید اتخاذ کند؟
در گام نخست باید امکان استفاده از هوش مصنوعی مولد را در سازمان خود فراهم بیاورید. Generative AI همانند یک چاقوی دو لبه عمل می کند اگر چنین امکانی را در سازمان فراهم نکرده باشیم ممکن است در مواجه با محتواهایی که دیگران از این طریق یا طرق دیگر در له یا علیه سازمان ما تولید می کنند ابزار تعامل یا تقابل را نداشته باشیم. برای این کار توسعه سواد دیجیتال و هوش مصنوعی در سازمان است.
طبیعی است که برای آموزش سازمان Generative AI باز می تواند کمک بسیار خوبی در اختیار ما باشد. گام بعدی ایجاد یا توسعه زیرساخت ارتباط تعاملی با ذی نفعان سازمان بیمه بخصوص مشتریان و مهمتر از همه خسارت دیدگان است.
در عصر تحول دیجیتال و اکنون هوش مصنوعی، تنها در سایه یک ارتباط تعامل موثر امکان شناخت درست نیازهای هر یک از بیمه گذاران و بیمه شدگان و خسارت دیده گان شرکت بیمه را خواهیم داشت.
در تحقق این زیر ساخت تعاملی موثر نیازمند توسعه زیرساخت های حاکمیت داده در سازمان هستیم. برای تحقق چنین نیازی مدیران ارشد سازمان در استراتژی های خود به ناگزیر باید امکان بهره مندی از فرصت های بیگ تک ( فناوری عظیم داده ها) را فراهم کنند. با توجه به توسعه ظرفیت های رایانش ابری، این روزها کافی است تا استفاده از این ابزار مهم در دستور کار سازمان قرار گیرد.
طبیعتا استفاده از تجارب و توانایی های یک تیم مجرب متخصص داده و هوش مصنوعی مولد Generative AI می تواند راهگشا باشد طبیعتا با توجه شرایط روز این ایران ضرورتی ندارد تا یک تیم داده در سازمان مستقر باشند مدلهای همکاری به اشکال مختلف برون سپاری وجود دارد و این امکان را برای ما فراهم می آورد تا از ظرفیت های آنان بهره ببریم.
نکته خیلی مهم توجه به این نکته است که Generative AI ظرفیتی از هوش مصنوعی است که همانند ما می تواند بیاندیشد و خلق کند و خوراک اندیشه و خلق این پدیده داده است. هر چه داده هایی که در اختیار دارد وسیع تر و واقعی تر باشد بهتر می تواند در تحقق اهداف سازمان بخصوص در امر روابط عمومی به ما کمک کند. لذا بدون داشتن استراتژی حاکمیت داده در سازمان عملا بهره بردای از امکان های Generative AI یا غیر ممکن است با با آزمون و خطاهای جبران ناپذیر و پرریسک همراه خواهد بود.
در انتها ذکر این نکته ضروری است که اگر بر اساس رشته به مقوله Generative AI در صنعت بیمه نگاه کنیم اهمیت استفاده از این ابزار در رشته های درمان و ثالث به دلیل مخاطراتی که اکنون برای صنعت بیمه به همراه دارند بیشتر است.
فرصت ۵ساله شکایت برای مستاجرانی که بیش از سقف اجاره قرارداد بسته اند
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: مستاجران در صورتی که موجر قرارداد بیش از سقف اجاره تعیین شده با آنها قرارداد منعقد کرده باشند ۵سال فرصت دارند که در شورای حل اختلاف شکایتهای خود را ثبت کنند.
ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه تعیین سقف اجاره و رعایت سقف اجاره تعیین شده در قالب قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن دارای ضمانت نامه اجرایی بسیار دقیقی و سختگیرانهای است گفت: در صورتی که موجر اجارهای بیش از تعیین سقف اجاره شده دریافت کند علاوه بر آنکه باید مبلغ مازاد دریافت شده به مستاجر بازگرداند مشمول جریمه دوبرابری مبلغ دریافت شده خواهد شد که باید به حساب دولت واریز کند.
وی ادامه داد: مستاجر تا ۵سال فرصت دارد که به دلیل افزایش گران فروشی و عدم رعایت سقف اجاره بها در شورای حل اختلاف شکایت کند.
نوروزی اظهار کرد:طبق قانون هر فرد میتواند یک اقامتگاه به عنوان اقامتگاه اصلی و یک اقامتگاه به عنوان فرعی داشته باشند چراکه هر فردی نمیتواند همزمان در چندین مکان سکونتگاه داشته باشد.
وی افزود: هر گونه جابه جایی برای موجر و مستاجر باید در سامانه املاک و اسکان ثبت شود و اگر به هر دلیلی موجر و یا مستاجر اقدام به ثبت اطلاعات خود نکند علاوه بر آنکه از معافیتهای مالیاتی محروم میشود در صورت ثبت اطلاعات غلط با آنها برخورد و مشمول جرائم مالیاتی خواهند شد.
![](/resource/images/comment-top.png)
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.