شماره: 2380 / ۱۴۰۳ سوم تير
![](/Resource/images/titrbullet.png)
تعداد بازدید : 0
حمایت از داخلیسازی قطعات خودرو در دستور کار است
مدیرعامل شرکت سازهگستر با بیان اینکه به عنوان یک شرکت دانشمحور، حمایت لازم و کافی را از قطعه سازان، شرکتهای دانشبنیان و فنآور خواهیم داشت، گفت: از تمامی عناصر و ظرفیتهای تولیدی با رویکرد کارشناسانه بهره میبریم.
محمدعلی حیاتی، در حاشیه بازدید از نوزدهمین نمایشگاه بینالمللی قطعات، مجموعهها و لوازم خودرو تهران، با بیان اینکه حمایت از داخلیسازی قطعات خودرو در دستور کار شرکت سازهگستر قرار گرفته است، تصریح کرد: این نمایشگاه، فرصت مغتنمی است تا از نزدیک با مخاطبان، ذینفعان داخلی و خارجی به گفتوگو بپردازیم و پاسخگوی دغدغهها و انتظارات شرکتهای قطعهساز زنجیره تأمین باشیم.
او افزود: یکی از ارکان تأثیرگذار در توسعه و رونق تولید، شرکتهای دانشبنیان و فنآور هستند و با توجه به ظرفیت ارزشمند نیروی انسانی متعهد و متخصص کشور که در شرکتهای قطعهسازی فعالیت دارند، قطعاً میتوان با مشارکت این مجموعهها به روند تولید و داخلیسازی قطعات سرعت ببخشیم و به دستاوردهای خوبی دست پیدا کنیم.
مدیرعامل شرکت سازهگستر خاطرنشان کرد: زمانی تولید کشور رونق مناسبی پیدا میکند که بتوان از تمامی عناصر و ظرفیتهای تولیدی با رویکردی کارشناسانه بهره ببریم.
![](/resource/images/comment-top.png)
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
![](/Resource/images/titrbullet.png)
تعداد بازدید : 0
اخبار
تولید ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی در دستور کار وزارت صمت
سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت از تولید ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی در دستور کار وزارت صمت خبر داد.«احمد آقایی» اظهار داشت: برنامه وزارت صمت تولید حداقل ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی است که با حمایتهای این وزارتخانه و توسط بخش خصوصی انجام میشود.سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت صمت افزود: با بیان اینکه سال ۱۴۰۳ برنامه تولید یک میلیون دستگاه موتورسیکلت را داریم، افزود: حدود ۶۰۰ هزار موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲ تولید شد.وی با بیان اینکه در حال حاضر در حدود ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار موتورسیکلت در کشور تردد میکنند، گفت: بخشی از این موتورسیکلتها فرسوده است.آقایی بیان داشت: به دنبال آن هستیم که در حوزه جایگزینی موتورسیکلتهای فرسوده، مستقیم در حوزه موتورسیکلتهای برقی ورود کنیم.
اروپا از برقیها فاصله گرفت
فروش خودروهای برقی اتحادیه اروپا در ماه می با کاهش تقاضا در آلمان، کاهش یافت.دادههای صنعت خودروی اروپا نشان داد، فروش خودروهای جدید باتریدار در اتحادیه اروپا در ماه می نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد کاهش یافته است که منجر به افت ۳۰ درصدی در آلمان شد.آلمان، بزرگترین بازار خودروهای برقی، در ماه دسامبر به عنوان بخشی از توافق بودجه ۲۰۲۴، یارانه خرید خودروهای برقی را زودتر متوقف کرد. طبق گزارش انجمن خودروسازان اروپا، در حال حاضر، کاهش ۱۶ درصدی فروش خودروهای الکتریکی را شاهد بودیم. فروش کلی خودروهای جدید در این بلوک در ماه می نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۳ درصد کاهش یافت که دومین کاهش در سال جاری بود.تقاضا برای خودروهای الکتریکی در اروپا در ماههای اخیر پس از چندین سال افزایش شدید کاهش یافته است، در حالی که رقابت برای تولید مدلهای مقرونبهصرفهتر افزایش یافته است.کمیسیون اروپا هفته گذشته برای محافظت از خودروسازان داخلی در برابر هجوم واردات خودروهای برقی ارزان قیمت اعلام کرد که از ماه جولای تعرفه های موقت تا ۳۸.۱ درصد را بر خودروهای برقی ساخت چین اعمال میکند.شرکت خودروسازی الکتریکی آمریکا تسلا هفته گذشته اعلام کرد که انتظار دارد با اجرایی شدن اقدامات اتحادیه اروپا، قیمت مدل ۳ ساخت چین خود را افزایش دهد. شرکت ایلان ماسک در ماه می در اتحادیه اروپا کاهش ۳۴.۲ درصدی را ثبت کرد.
فروش خودروهای برقی فولکس واگن از تسلا در آلمان پیشی گرفت
در ماه می،ثبت نام خودروهای سواری جدید در آلمان با 4.3 درصد کاهش سالانه به تعداد 236 هزارو 425 دستگاه رسید. خودروهای الکتریکی سهم قابل توجهی داشتند.
تعدادکل ثبت نام خودروهای برقی پلاگین جدید در ماه گذشته به تعداد 43 هزار و 746 مورد رسید که نسبت به سال گذشته 23 درصد کاهش داشته است. سهم بازار در مقایسه با 22.9درصد در سال گذشته به 18.5 درصد کاهش یافت. با این حال، بیایید به کمبود مشوق های خودروهای الکتریکی در سال 2024 نیز توجه کنیم.ثبت نام خودروهای برقی باباتری با 30.6 درصد کاهش نسبت به سال قبل به تعداد 29 هزار و 708 دستگاه رسید که سهم بازار خودروهای برقی را در مقایسه با 17.3 درصد در سال گذشته به 12.6 درصدکاهش داد. ثبت نام خودروهای هیبریدی پلاگین نسبت به سال گذشته تقریباً 2 درصد افزایش یافته است. نتایج بسیار ناامید کننده است و به نظر می رسد رسیدن به رشد در سال جاری دشوار باشد.
تاکنون در سال جاری، ثبت نام خودروهای برقی پلاگین مسافری جدید به 214 هزار و 871 مورد رسیده است که نسبت به سال گذشته 7 درصد کاهش داشته است. افزونه ها 18.3 درصد از کل حجم فروش را تشکیل می دهند.
![](/resource/images/comment-top.png)
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
![](/Resource/images/titrbullet.png)
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
هوش مصنوعی
تعمیرکار خودروهای الکتریکی میشود
استارتآپ کینتیک اتومیشن(Kinetic Automation) یک سیستم رباتیک برای تشخیص سریع مشکلات سیستم دیجیتال خودروهای الکتریکی ایجاد کرده است.
سیستم کینتیک اتومیشن از نرم افزار بینایی رایانهای و یادگیری ماشینی برای ارائه تشخیص و کالیبراسیون مجدد سیستمهای با فناوری بالا در وسایل نقلیه مدرن استفاده میکند.
تشخیص سریع مشکلات سیستمهای رباتیک احتمالا فروش خودروهای برقی را که در سال ۲۰۲۴ به دلیل افزایش هزینه تعمیرات مدلهای برقی کاهش یافته است، افرایش خواهد داد. این استارتآپ معتقد است که وسایل نقلیه مدرن امروزی از فناوری بیشتری نسبت به قبل برخوردار هستند. این شرکت میگوید: تعمیر آنها یک نیاز فوری و یک فرصت فوق العاده است.
این شرکت ادعا میکند که از رباتیک، هوش مصنوعی اختصاصی و تخصص برای خودکارسازی تعمیرات دیجیتال در تمامی مدلها استفاده میکند.
ما به کسبوکارها کمک میکنیم تا با ترمیم آسیبهای دیجیتال در چند دقیقه به جای چند ساعت، افزایش ظرفیت و افزایش درآمد خود را با چشمانداز در حال تکامل خودروسازی سازگار کنند.
تنها ۲۶ درصد از مصرف کنندگان ایالات متحده احتمالا به خرید یک خودروی الکتریکی فکر میکنند. این استارت آپ ادعا میکند که شکاف قابل توجهی را در بازار تعمیرات پس از تصادفات پر میکند و راه حلهای تعمیر دیجیتالی را برای طیف گستردهای از مشاغل ارائه میدهد. این سیستم میتواند تا ۸۰ کالیبراسیون در روز را پشتیبانی کند.
به گفته این شرکت، هر سیستم پیشرفته میتواند تا ۸۰ کالیبراسیون در روز را پشتیبانی کند. و با زمان چرخه زیر ۶۰ دقیقه، از تحویل تا ارائه، برای مشاغل تعمیراتی، انعطافپذیری و ظرفیت فراهم کند تا مشتریان بیشتری را بپذیرند و درآمد خود را بدون افزودن تجهیزات اضافی یا فضا افزایش دهند.
هنگامی که خودروی مشتری به سمت یکی از جایگاههای خدمات کینتیک میپیچد، ابتدا حسگرهای بینایی خودرو را از سپر تا گلگیر اسکن میکنند. برخی این حسگرها روی یک بازوی رباتیک قرار میگیرند که به بالای خودرو نگاه میکند. اسکن مشخص میکند که کدام سیستمها باید برنامهریزی شوند یا نیاز به کالیبراسیون مجدد دارند.
سپس نرمافزار کینتیک که به سیستمهای خودرو متصل است، تکمیل آن اصلاحات را آغاز و پیگیری میکند.
این شرکت ادعا میکند که قابلیتهای جدید مانند دوربین، لیدار، رادار و فناوریهای مبتنی بر اولتراسونیک به طور تصاعدی پیچیدگی تعمیر خودروهای امروزی را افزایش میدهند.
کینتیک اتومیشن قصد دارد روزی خدمات خود را به ناوگان تاکسیهای رباتیک و صاحبان وسایل نقلیه خودران دیگر ارائه دهد.
![](/resource/images/comment-top.png)
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
![](/Resource/images/titrbullet.png)
تعداد بازدید : 0
داخلیسازی ورقهای مورد نیاز خودروسازان توسط گروه فولاد مبارکه
مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه گفت: بخش زیادی از ورقهایی که قبلاً وارد میشد، توسط گروه فولاد مبارکه طراحی و تولید شده و امروز کشور بی نیاز از واردات این ورقها است.
یونس حمزوی، مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بینالمللی قطعات، لوازم و مجموعههای خودرو تهران، برگزاری نشستها با مشتریان هدف از حضور در نمایشگاهها است و این اقدام طی سه الی چهار روز برگزاری نمایشگاه به خوبی انجام میشود.
وی ادامه داد: در طول سال بازدیدهایی را همکاران از شرکتهای مشتریان دارند و همچنین زمینه حضور مشتریان نیز از شرکت فراهم میشود، در این بازدیدها آخرین دستاوردهای شرکتها بررسی، نیازها شناسایی و اقدامات متناسب را برنامهریزی و اجرا میکنند، اما فضای نمایشگاهی زمان بسیار خوبی است که با مشتریان مذاکره داشته باشیم و برای کارهای آینده برنامهریزی کنیم.
مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه طی چند سال اخیر داخلی سازی بخش زیادی از ورقهای مورد مصرف در صنعت خودروسازی و قطعهسازی انجام شد، تصریح کرد: این دستاورد حاصل فعالیت تیمهای مشترک بین فولادسازان، قطعهسازان و خودروسازان بود، ورقهایی که قبلاً وارداتی بود، شناسایی شدند، برای طراحی و تولید آنها در فولاد مبارکه برنامهریزی شد و بخش زیادی از ورقهایی که قبلاً وارد میشد در این حوزه توسط گروه فولاد مبارکه طراحی و تولید شده و امروز کشور بی نیاز از واردات این ورقها است.
وی ادامه داد: ورقهای سرد، گالوانیزه و اسیدشویی بیشترین مصرف را در صنعت خودروسازی دارند، مواد اولیه نیمه ساخته ورقهای گالوانیزه در فولاد مبارکه تولید و محصول نهایی آن در شرکت ورق خودرو تولید و تحویل مشتریان میشود.
حمزوی با بیان اینکه در هر سه نوع ورق اسیدشویی، سرد و گالوانیزه اتفاقات خوبی صورت گرفته و داخلیسازی انجام شده است، افزود: در این زمینه واردات بی رویه، بدون برنامه و بدون هدف ورق به کشور از چالشهای اصلی و نگرانیهای فولادمبارکه است. ظرفیتهای خوبی در داخل کشور و در گروه فولاد مبارکه و سایر تولیدکنندگان به ویژه در حوزه محصولات سرد و گالوانیزه وجود دارد که انتظار داریم به این ظرفیتها توجه شود و جلوی واردات هر محصولی که در کشور قابلیت تولید دارد، گرفته شود.
![](/resource/images/comment-top.png)
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
![](/Resource/images/titrbullet.png)
تعداد بازدید : 1
۱۶۵ برنامه ارتقا و بهبود کیفیت محصولات و خدمات ایران خودرو
معاون کیفیت ایران خودرو، با بیان اینکه طرح تحول کیفیت را باید سرآغاز دگرگونی های بنیادین کیفی در گروه صنعتی ایران خودرو دانست، گفت: این طرح با ارج نهادن به مطالبات و حقوق مشتریان و در راستای کسب رضایتمندی عینی و واقعی آنها، در قالب برنامه سه ساله موجب اتفاقات مهم و تاثیرگذار در گروه صنعتی ایران خودرو شده است.
سهراب برفروشان با اشاره به اجرای گام سوم طرح تحول کیفیت در سال ۱۴۰۳، عنوان کرد: در سال جاری راهبردهای گام سوم طرح تحول کیفیت در بستر سیاستها و رویکردهای تعیین شده در حوزه کیفیت و با بهرهگیری از تمامی ظرفیتهای انسانی و تخصصی موجود در سطح گروه صنعتی ایران خودرو، با تمرکز بر خواست مشتری در شاخصهای کیفی ترسیم شده است.
وی افزود: بر این اساس، بهبود و ارتقای تصویر ذهنی مشتریان و جامعه از شرکت ایران خودرو، ارتقای قابلیت دوام کیفیت محصولات (مراجعات حداقلی مشتریان به شبکه خدمات پس از فروش بهواسطه عیوب کیفی)، ایجاد مزیت رقابتی ویژه در خدمات پس از فروش و خدمات امدادی، تامین و تولید محصولات جدید و فعلی مطابق با استانداردها و الزامات قانونی، تجهیز شرکت ایران خودرو به دانش فنی و مهارتهای نوین کیفی صنعت خودرو از طریق همکاری با شرکتهای دانش بنیان و شرکت های تخصصی (خودروهای برقی، هیبرید و...) و نیز به کارگیری اقدامات پیشدستانه جهت ارتقای کیفیت محصولات و خدمات از طریق شناسایی ریسکها و فرصتها به عنوان اهداف این خودروساز در دستور کار قرار گرفت. معاون کیفیت ایران خودرو بیان کرد: در همین راستا، در سال جاری اجرای ۱۶۵ برنامه ارتقا و بهبود کیفیت محصولات و خدمات، در قالب ۳۵ برنامه بهبود کیفیت محصولی و ۱۳۰ برنامه بهبود کیفیت زیرساختی تعریف و عملیاتی شده است.
به گفته وی، پیشبینی میشود، ضمن استمرار بهبود نتایج شاخصهای کیفی و ارتقای کیفیت محصولات و خدمات ارایه شده توسط گروه صنعتی ایران خودرو، با توجه به تمرکز برنامههای بهبود کیفی سال ۱۴۰۳ بر زنجیره تامین همچون برنامههای بهبود سطح کیفیت ۲۶ قطعه منتخب در شبکه تامین با تعمیق الزامات و استحکامات کیفیت در فرآیندهای سازندگان منتخب، مرحله دوم ارتقا و تثبیت سیستمهای تولید و کیفیت در سازندگان گروه صنعتی ایران خودرو، ارتقا و توسعه فرآیند نظارت کیفی بر قطعات تامینی، ایجاد منبع برای قطعات منتخب دارای تک منبع تامین تحت ریسک کیفی و نیز ایجاد بانک دانشی همگرا و متمرکز در طراحی و تامین و ارتقای کیفی قطعات، بهبودهای چشمگیری در زمینه کیفیت محصولات ایجاد شود.
برفروشان اظهار کرد: بر اساس هدفگذاری صورت گرفته، شاخصهای کلیدی کیفیت تامین نظیر میزان قطعات تعویضی در شبکه خدمات پس از فروش در سه ماهه اول مالکیت (C100)، PPM برگشتی از خطوط تولید، سهم قطعات در آدیتهای داخلی و اثربخشی سیستم حل مساله در حوزه تامین، دستکم به میزان ۴۰ درصد بهبود خواهند یافت.
وی در ادامه، با بیان اینکه برنامههای کیفی در حال به ثمر نشستن است، اظهار کرد: گام اول طرح تحول گروه صنعتی ایران خودرو در سال ۱۴۰۱ با تعریف و اجرای ۲۷۹ برنامه بهبود محصولی و زیرساختی عملیاتی شد. بررسی نتایج شاخص های کیفی قبل و بعد از تحویل که عموما توسط شخص ثالث اندازهگیری میشوند و ارزشیابی پیشرفت برنامه های تدوین شده، حاکی از اثربخشی ۹۱ درصدی اجرای برنامهها و تاثیر ۲۴درصدی در شاخصهای کلان کیفی بوده است.
معاون کیفیت ایران خودرو، با بیان اینکه این خودروساز در سال ۱۴۰۲، گام دوم طرح تحول کیفیت را با هدف کلان ایجاد هویت ممتاز کیفی و تجلی ارتقای کیفیت محصولات و خدمات در جامعه، از طریق تعریف و اجرای ۱۹۰برنامه در راستای تحقق ارتقا و بهبود کیفیت محصولات و خدمات اجرا کرد، گفت: از این تعداد، ۱۵۰ برنامه با تمرکز بر بهبود کیفیت زیرساختهای کیفی گروه عملیاتی شد. هم چنین با توجه به میزان سهم کیفیت قطعات در کیفیت محصول نهایی و لزوم ارتقای عملکرد سازندگان و تضمین کیفیت زنجیره تامین گروه صنعتی ایران خودرو، طرحریزی و اجرای بیش از ۴۰ برنامه بهبود محصولی با هدف ارتقا و ایجاد یکپارچگی در ساختار کیفیت گروه صورت گرفت.
وی با اشاره به اجرای برنامه های بهبود و اقدامات صورت گرفته کیفی در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: بهبود سطح کیفیت ۳۴ قطعه منتخب شبکه با تعمیق الزامات و استحکامات کیفیت در فرآیندهای سازندگان منتخب، مرحله نخست استقرار سیستم های تولید و کیفیت در سازندگان گروه صنعتی ایران خودرو، یکپارچهسازی فرآیندهای کیفی حوزه تامین در گروه صنعتی ایران خودرو، اصلاح مشخصات و ویژگی های طراحی و تستپلن مواد و قطعات تحت ریسک و نیز کنترل ویژه فرآیند و محصول قطعات اثرگذار در شماره گذاری خودرو و الزامات قانونیCOP، از جمله این برنامهها به شمار میرود.
برفروشان، بهبودهای قابل ملاحظه در شاخصهای کلان کیفی نظیر کیفیت اولیه محصول (CSI)، ارزشیابی خودروی صفر توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، میزان مراجعات مشتریان به شبکه خدمات پس از فروش (R100) ، ایرادات اظهار شده مشتریان درخصوص سطح کیفی (IQS)، رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش، سلامت خودرو در زمان تحویل و خودروهای متوقع شبکه خدمات پس از فروش را از دستاوردهای اجرای برنامه های بهبود و اقدامات صورت گرفته کیفی در سال ۱۴۰۲ برشمرد.
![](/resource/images/comment-top.png)
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
![](/Resource/images/titrbullet.png)
تعداد بازدید : 1
شرکت مگاموتور: خط تولید سرسیلندر محصولات سایپا در استان کرمان راهاندازی شد
معاون مهندسی شرکت مگاموتور از راهاندازی خط تولید سرسیلندر محصولات گروه خودروسازی سایپا در استان کرمان خبر داد و گفت: با بهرهگیری از ظرفیتهای داخلی و دانش فنی موجود در کشور، تولید روزانه این محصولات به بیش از ۲۰۰ دستگاه افزایش یافت.
علیرضا قاسمی با اشاره به استفاده از توان و ظرفیت داخلی و دانش فنی موجود در شرکت مگاموتور در راهاندازی خط تولید سرسیلندر محصولات گروه سایپا، افزود: بر اساس استراتژی و افزایش تولید گروه سایپا با پلتفرمهای جدید، شرکت مگاموتور مبادرت به شناسایی ظرفیتهای خالی تولید قطعات سیلندر و سرسیلندر در کشور کرد و در همین راستا واحد مهندسی مگاموتور چهار مجموعه صنعتی را شناسایی و پس از بازدید از مجموعه های مذکور شرکت قوای محرکه کرمان خودرو به عنوان شریک تجاری تولید سر سیلندر و سیلندر مورد تایید قرار گرفت.
او گفت: تمام اقدامات فنی و مهندسی برای راهاندازی خط تولید سرسیلندر با استفاده از توان و ظرفیتهای داخلی و دانش فنیمهندسی شرکت مگاموتور و با تکیه بر امکانات داخلی و در کمترین زمان ممکن صورت پذیرفته است.
به گفته معاون مهندسی شرکت مگاموتور، اجرای پروژه مذکور از خروج بیش از سه میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کرده و صرفهجویی حداقل چهارسال زمان جهت سفارش گذاری ماشین آلات و ساخت و ارسال را برای گروه خودروسازی سایپا به همراه داشته است.
او با اشاره به قابلیتهای موجود در سایت تولیدی قوای محرکه کرمان خودرو بهعنوان یکی از ظرفیتهای داخلی کشور، تصریح کرد: راهاندازی این سایت تولیدی، باعث افزایش اشتغال، رشد بهرهوری در گروه سایپا و استفاده از یک ظرفیت تولیدی مغفول موجود در کشور شده است. این خط در آینده امکان توسعه و ارتقای قابلیتهای مختلف در جهت تنوع تولید سیلندر و سرسیلندر سایر محصولات و قوای محرکه محصولات گروه سایپا را خواهد داشت.گفتنی است، در همکاری بین شرکت مگاموتور و شرکت قوای محرکه مقرر شد شرکت قوای محرکه، زیر ساختهای موجود در کارخانه و ماشینهای مخصوص سنتر را در اختیار این پروژه قرار دهد و شرکت مگاموتور طراحی خط، نصب ماشین آلات و راهاندازی آنها از لحاظ مکانیک و الکترونیک و طراحی، ساخت و نصب تمامی فیکسچرهای ماشینکاری، سفارشگذاری، نصب ابزارهای براده برداری و سفارشگذاری ابزارهای کنترلی بین مرحله ای و همچنین سفارش گذاری و نصب ماشینهای بین مرحلهای مانند پرس سیت و گاید، دستگاه گرم کن، دستگاه تست نشتی را بر عهده بگیرد و نسبت به برنامه نویسی تمامی ماشینهای سنتر و تولید یک روز خط و آموزش تمامی همکاران قوای محرکه اقدام لازم صورت پذیرد.در همین راستا شرکت مگاموتور گروهی از بهترین کارشناسان خود را برای راه اندازی خط مذکور معرفی کرد و از شهریور سال گذشته مراحل طراحی و سفارشگذاری دستگاهها، نصب ماشینآلات، تامین و نصب ابزارها و فیکسچرهای کنترلی و برنامهنویسی دستگاهها را با تکیه بر دانش مهندسی مگاموتور در سایت کرمان به اجرا درآورد و در حال حاضر این خط آماده تولید روزانه سرسیلندر موتور M15GSI بهعنوان پرمصرفترین نوع قوای محرکه محصولات سایپاست.
![](/resource/images/comment-top.png)
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.