شماره: 2386 / ۱۴۰۳ يازدهم تير
![](/Resource/images/titrbullet.png)
تعداد بازدید : 0
کراساوور ملی تاییدیه استاندارد را دریافت کرد
با صدور تاییدیه نوع محصول ریرا ایرانخودرو از سوی سازمان استاندارد، این خودرو مجوز شمارهگذاری دریافت کرد تا یک گام دیگر برای ورود به بازار ایران نزدیک شود.
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایرانخودرو با بیان اینکه ریرا در یک قدمی برنامهریزی برای عرضه به بازار قرار گرفته، عنوان کرد: با تلاشهای شبانهروزی تیمهای طراحی و توسعه محصول، ریرا به عنوان اولین کراساوور ملی، با تاییدیه سازمان استاندارد آماده شمارهگذاری شد.
مهدی رادمنش عرضه ریرا با بهترین شرایط کیفی را از تاکیدات مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو دانست و افزود: با اجرای مراحل کیفیسازی، ریرا به زودی در مدار تولید انبوه ایرانخودرو قرار خواهد گرفت.
وی ایمنی بالا به دلیل استفاده از پلتفرم بهروز و تولید با کیفیت در خطوط پیشرفته بدنهسازی اختصاصی را از ویژگیهای مهم ریرا برشمرد و تصریح کرد: طراحی ریرا منطبق با استانداردهای ۸۵گانه است و خودرو با سطح بالایی از تجهیزات ایمنی و رفاهی عرضه خواهد شد.
به گفته رادمنش، ریرا قابلیت ارتقا به استانداردهای بینالمللی آینده را نیز داراست و بر اساس آخرین آزمونهای تصادف از روبهرو، جانبی و عقب که در مرکز تست اروپایی انجام شده، این خودرو ایمنترین محصول ساخت داخل به حساب میآید.
![](/resource/images/comment-top.png)
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
![](/Resource/images/titrbullet.png)
تعداد بازدید : 0
اخبار
کاهش فروش خودرو در اندونزی
خودروسازان با توجه به مشکلات اقتصادی به انگیزههای تازه برای افزایش فروش امیدوارند. جاهطلبیهای اندونزی برای تبدیل شدن به یک بازیگر کلیدی در صنعت خودروهای الکتریکی توسط بخش خودرویی که هنوز در تلاش برای بهبودی از بیماری همهگیر است، به چالش کشیده میشود و فروش خودروهای این کشور در ماه می به دلیل نرخهای بهره بالا، کاهش قدرت خرید و محدودیت تامین مالی ۲۱ درصد سالانه کاهش یافت.ناظران صنعت رشد آهستهتری در صنعت خودروی این کشور در سال جاری پیشبینی میکنند، زیرا مصرفکنندگان با کاهش قدرت خرید طبقه متوسط به دلیل کاهش پسانداز و نرخهای بهره بالا مقابله میکنند. انتظار میرود امسال، فروش خودرو از مرز یک میلیونی که توسط انجمن صنایع خودروسازی اندونزی تعیین شده است، کمتر باشد.
مرسدس بنز تغییر مسیر داد
مرسدس بنز بیش از برنامهریزی قبلی برای موتورهای احتراقی هزینه میکند. مدیر اجرایی مرسدس بنز به نشریه آلمانی Wirtschaftswoche اعلام کرد که مرسدس بنز بیش از آنچه قبلاً برنامه ریزی شده بود در فناوری موتورهای احتراقی سرمایهگذاری میکند که از جمله ۱۴ میلیارد یورو(۱۵ میلیارد دلار) در سال جاری برای خودروهای سواری بود.اولا کلنیوس اظهار کرد که این خودروساز ممتاز در کارخانهها و در تحقیق و توسعه سرمایهگذاری میکرد و در حال بررسی مجدد خودروهای هیبریدی خود بود تا در دهه آینده به خوبی دوام بیاورد. موتورهای این شرکت، همیشه در بالاترین سطح فناوری خواهند بود. در غیر این صورت، ما به طور ناگهانی تجارت موتورهای احتراقی خود را در سال ۲۰۲۷ تا ۲۰۲۸ متوقف خواهیم کرد.اظهارات کالنیوس پس از آن بیان شد که مدیر اجرایی در ماه فوریه به سرمایهگذاران گفت که این شرکت در بحبوحه تقاضای کندتر برای خودروهای الکتریکی به تولید مدلهای موتور احتراقی ادامه خواهد داد.
پلاگین هیبریدی ها از رشد خودروهای برقی پیشی می گیرند
پلاگین هیبریدی ها در حال حاضر در موقعیت منحصر به فردی قرار دارند. در حالی که فروش خودروهای برقی باتری دار طی چند سال گذشته با سیاست و پشتیبانی زیرساختی که به نفع آنها طراحی شده است به طور پیوسته در حال افزایش بوده است، مصرف کنندگان اخیرا نشان داده اند که به پلاگین هیبریدی ها نیز علاقه مند هستند.برای شروع، پلاگین هیبریدی ها پلی بین خودروهای گازسوز و BEV هستند. آنها هر دو، یک موتور گازی و یک یا چند موتور الکتریکی دارند که توسط یک باتری کوچک لیتیوم یونی کار می کنند. این ترکیب به رانندگان اجازه می دهد تا مسافت های کوتاه را طی کنند، معمولاً بین 20 تا 50 مایل فقط در حالت الکتریکی. هنگامی که باتری تمام می شود، می توانید آن را دوباره وصل کنید یا به موتور احتراقی تکیه کنید و فضای زیادی برای اضطراب برد باقی نماند.این باعث شده است که برخی بر این باور باشند که پلاگین هیبریدی ها، و نه خودروهای کاملاً الکتریکی، آینده برقی قابل قبول تری را - حداقل در کوتاه مدت - نشان می دهند. آنها عمدتاً در اروپا و چین محبوب شده اند.
![](/resource/images/comment-top.png)
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
![](/Resource/images/titrbullet.png)
تعداد بازدید : 2
پیام تبریک مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به مناسبت روز ملی صنعت و معدن
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، در پیامی فرا رسیدن دهم تیرماه، روز ملی صنعت و معدن را به همه صنعتگران زحمتکش و دلسوز کشور تبریک گفت.
جواد توسلی مهر، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در پیامی روز ملی صنعت و معدن را به تمامی تلاشگران صنعت ایران که با کوشش و زحمات شبانه روزی خود چرخ اقتصاد کشور را می چرخانند تبریک و تهنیت گفت.
متن پیام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه میآید: دهم تیرماه؛ یادآور مجاهدت و تلاشهای بیبدیل کارگران و دستاندرکاران حوزه صنعت و معدن و زمانی مناسب برای تجلیل و تکریم از تلاشهای همه صنعتگران، معدنکاران، مهندسان، مدیران، کارآفرینان، کارگران و تمام کسانی است که برای افتخار، سربلندی و عزت کشور عزیزمان تلاش میکنند.
صنعت خودرو به عنوان یکی از صنایع مهم و اثرگذار کشور که از سال ۱۳۹۷ تاکنون با تحریمهای مغرضانه روبرو شده، توانسته با فرصت سازی و کوشش مجدانه بر تحریمها غلبه کند و این صنعت را در مسیر پیشرفت قرار دهد. صنعت خودرو طی سالهای اخیر و با وجود فراز و نشیبهای متعدد، سعی کرده واژه خودکفایی را به صورت واقعی عملیاتی کند و شرایطی را رقم بزند که مردم شریف ایران، رضایت نسبی از تولید ملی داشته باشند.
گروه خودروسازی سایپا با توکل بر خدای متعال و در پرتو تعهد و تخصص خود، همواره در تلاش است تا خدمات شایسته و مطلوب به مردم عزیز و شریف کشورمان ارایه دهد و همچنین برای بهبود فضای کسب و کار، ایجاد انگیزه و امید در جامعه و مایوس کردن دشمنان از هیچ کوششی دریغ نورزد.
از این رو بر خود فرض میدانم ضمن عرض تبریک روز صنعت و معدن، از همه کسانی که در این میدان مجدانه به انحاء گوناگون میکوشند، صمیمانه تقدیر و تشکر کنم و همچنین مراتب قدردانی و سپاس خود را از حُسن همکاری و همراهی همکارانم به جهت ارایه خدمات خالصانه و زحمات بی شائبه اعلام و برای تک تک آنها در تمام عرصه های زندگی، آرزوی موفقیت و بهروزی میکنم.
![](/resource/images/comment-top.png)
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
![](/Resource/images/titrbullet.png)
تعداد بازدید : 2
وزیر صمت: خودروهای مشابه داخل وارد می کنیم
وزیر صمت با بیان اینکه قیمت گذاری دستوری به دلیل رانت است، گفت: ارز را به خودروهایی که مشابه ساخت داخل هستند تخصیص می دهیم تا زمینه رقابت فراهم شود.
عباس علی آبادی دیروز در مراسم روز ملی صنعت و معدن با بیان اینکه باید قدرت طراحی و تحقیق و توسعه را در صنایع گسترش دهیم، اظهار کرد: وقتی به صنایع مختلف مراجعه میکنم میگویند تولید ما ۱۰۰ درصد بومی شده است، به نظر شما این اتفاق درستی است؟ به نظر من اگر ما ۸۰ درصد خودرو را بسازیم اما موتور را نسازیم حتی اگر موتور را بسازیم اما طراحی نکرده باشیم تلاش ما کامل نیست. در این دوره سعی کردیم تا ریل گذاری را به گونهای انجام دهیم تا با ارتقای سطح فناوری کشور به سطوح عالی هم ترازی با دنیا برسیم و با تحقیق و توسعه و اتکا به ظرفیتهای علمی کشور به سمت یک صنعت دانش بنیان حرکت کنیم.
وی افزود: در صورت تحقق این هدف، تردید نکنید که کیفیت تضمین میشود و ارزش افزوده بالا خلق میشود و در این شرایط دیگر گلوگاههای آزاردهنده در تولید نخواهیم داشت و بازارهای جهانی به روی ما باز میشوند و نخبگان به جای مهاجرت در صنایع حضور مییابند. در آن روز مرجع جهانی میشویم و با نام تجاری خود کالا را تولید و صادر میکنیم.
علی آبادی تصریح کرد: بدون تردید تا زمانی که صنایع ما تعامل سازنده با مراکز علمی پیشرفته دنیا نداشته باشند نمیتوانند خود را روزآمد بدانند؛ بنابراین باید صنایع ایرانی را با دانشگاهها و مراکز صنعتی دنیا مرتبط کنیم که نیازمند تعامل گسترده با دنیا است.
وزیر صمت افزود: به عنوان مثال در حال حاضر در صنعت خودرو ۳۷ شرکت خودروسازی داریم که خودروی اقتصادی تولید نمیکنند؛ برای تولید محصول اقتصادی باید کنسرسیوم صنعتی درست کنیم تا به اندازه مطلوب اقتصادی برسیم و اگر دامنه، محدوده و مقیاس اقتصادی نباشد کالای ما رقابتی نخواهد بود.
علی آبادی اضافه کرد: تمامی عواملی که قیمت گذرای دستوری را رقم میزند ناشی از رانت است؛ هیچیک از شرکتها تاکنون از من وام ارزی نخواستهاند بلکه مطالبه وام ریالی دارند چراکه در قبال وام ارزی باید ارز پس دهند اما به دلیل تورم بالا، وام ریالی برای شرکتها جذابتر است. بنابراین صنعت ما مولد و اقتصادی نیست.
وزیر صمت در بخش دیگری به صادرات اشاره کرد و گفت: صادرات فتح الفتوح است و تا زمانی که شرکتها صادرات نداشته باشند با مقصد فاصله بسیاری دارند؛ باید با ابزارهای مختلف اعم از دیپلماسی، تشویقی و حتی تنبیهی شرکتها را وادار به صادرات کنیم؛ یعنی اگر شرکتی نتواند کالا صادر کند باید تنبیه شود و ارز نگیرد. ارز باید به کسی پرداخت شود که بتواند صادرات انجام دهد. محور همه امور باید صادرات باشد.
وی افزود: اساساً اگر کالا فاقد کیفیت و استانداردهای لازم نباشد در بازارهای جهانی جایی ندارد لذا شرکتها باید آماده رقابت واقعی باشند؛ مادامی که شرکتهای خودروساز ما با خود رقابت کنند وضعیت همینی است که امروز میبینید.
وزیر صمت ادامه داد: در تخصیص ارز به سمت خودروهایی برویم که مشابه داخل دارند نه اینکه لوکس وارد کنیم که در داخل ساخته نمیشوند؛ با این شیوه نشان میدهیم که با قیمت پایینتر میتوان خودروی خوبی سوار شد؛ مثلاً با ۸ هزار دلار میتوان خودروی درجه یک ساخت. خودروسازان باید خود را تکان دهند زیرا در غیر این صورت همین جایی که هستند، میمانند. لذا نیاز است تا خودروهای ارزان قیمت وارد شود که منجر به ایجاد رقابتهای سازنده با خودروهای داخلی شود.
وی با بیان اینکه «هر کسی به محیط زیست احترام نگذارد آدم نیست»، گفت: به شدت معتقدم وضعیت فعلی محیط زیست کشور عدم دستیابی به فناوریهای پیشرفته است و هنوز میخواهیم به صورت سنتی کار کنیم. مادامی که فناوری در بخش معدن ارتقا نیابد، معدنکاران نباید انتظار همکاری با محیط زیست داشته باشند.
وزیر صمت با تاکید بر توسعه معدنکاری، بیان کرد: سهم معدن در کشورمان مهم است باید از تجهیزات و فناوریها بهروز استفاده شود. امروز فناوریها به قدری پیشرفت کرده که بدون ضربه زدن به محیط زیست فعالیت میکنند، اما ما محیط زیست را نابود کردهایم. اگر میخواهید به طبیعت خود احترام بگذاریم باید فناوریها را ارتقا داده و از تجهیزات بهروز استفاده کنید؛ ضمن اینکه اگر صنعتگران و معدنکاران از متخصصان و دانشمندان سایر کشورها در صنعت جذب کنند مشوقها به آنها اختصاص مییابد.
![](/resource/images/comment-top.png)
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
![](/Resource/images/titrbullet.png)
تعداد بازدید : 0
منگشی ام-هیرو ۹۱۷ با فناوری های جدید ارتباطی
امروز در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۴ در شانگهای، شرکتهای استاروین ساتکام و دانگفنگ منگشی به طور مشترک نسخه فرماندهی ارتباطات ام-هیرو ۹۱۷ را رونمایی کردند.ادعا میشود این اولین راهکار ایستگاه پایه یکپارچه ۵G+A/6G نصب شده روی خودرو در جهان است. این فناوری قابلیتهای ارتباطی قدرتمندی را چه در مناطق شهری و چه در مناطق دورافتاده برای خودرو فراهم میکند تا اتصال شبکه پایدار تضمین شود.ارتباطات ماهوارهای از طریق یک ترمینال اینترنت ماهوارهای پویای آرایه فازی فوق باریک RUV-900 انجام میشود. این امکان پوشش کامل باند Ku، آنتنهای اسکن الکترونیکی نانوثانیهای، پهنای باند داخلی تا ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه و شبکهسازی ماهوارهای با قفل خودکار سریع را فراهم میکند. این بدان معناست که کاربران میتوانند در حین انجام وظایف در محیطهای پیچیده، تماسهای ویدیویی امن و بدون محدودیت در زمان واقعی داشته باشند و آپلود سریع دادههایی مانند تصاویر و دستورالعملها را تضمین کنند.به نظر میرسد این خودرو واقعی باشد و نه صرفاً یک مفهوم نمایشی. فست تکنولوژی گزارش میدهد که از این خودرو در موقعیتهایی مانند پشتیبانی اضطراری، جستجو و نجات و در شرایطی که ارتباطات محرمانه مورد نیاز است، استفاده خواهد شد.
ام-هیرو ۹۱۷ توسط دانگفنگ تولید میشود و همچنین به عنوان منگشی ۹۱۷ (warrior) شناخته میشود. این خودرو در نمایشگاه خودروی شانگهای سال گذشته به طور عمومی رونمایی شد و تحویل آن در سال ۲۰۲۳ آغاز گردید. هر دو نسخه تمام الکتریکی و EREV در دسترس هستند. نسخههای کاملاً برقی از باتری Qilin شرکت CATL با ظرفیت ۱۴۲.۷ کیلووات ساعت استفاده میکنند که برد ۵۰۵ کیلومتری را فراهم میکند.
![](/resource/images/comment-top.png)
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
![](/Resource/images/titrbullet.png)
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
تولید محلولهای نانویی برای جلوگیری از جوش آوردن خودرو
یک شرکت دانش بنیان، محلول های نانویی ساخته است که منجر به کاهش استهلاک سیستم خنک کننده، کاهش دفعات روشن شدن فن خودرو و جلوگیری از جوش آوردن خودرو می شود.
حسین صادقی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه فعالیتهای تحقیقاتی این گروه منجر به یک اختراع در زمینه مایعات خنککننده موتور خودرو رسید، گفت: تولید صنعتی این مایع خنک کننده از سال ۱۴۰۱ اغاز و در سراسر کشور توزیع شد به گونهای که در حال حاضر در ۱۵ استان نماینده جذب کردیم و اکنون در ۱۵ استان که شهرهای گرمسیر و سردسیر نیز در میان انها وجود دارد، محصول خنککننده ما عرضه می شود.
وی اظهار کرد: با استفاده از نانوذرات، ظرفیت حرارتی محلول خنککننده را افزایش دادیم، با این کار آب رادیاتور دیر به نقطه جوش و یا انجماد میرسد. علاوهبر این ما هدایت حرارتی آب را نیز ارتقا دادیم، نانوذرات موجب شد آب رادیاتور هدایت حرارتی بهتری داشته باشد. ضمن آنکه این خنککنندههای نانویی میتواند روی مصرف سوخت نیز تاثیرگذار باشد.
صادقی خاطر نشان کرد: یک سال اول توزیع مایعات خنک کننده در بازار، برای مشتریان این فرصت را فراهم کردیم تا این محصول را بررسی کنند، تاکنون بازخورد مشتریان مثبت بوده است.
این شرکت دانشبنیان به صورت تخصصی در زمینه تولید و توسعه محصولات دانش محور در حوزه خودرو و مطالعه در زمینه تهیه مواد اولیه مورد استفاده در صنعت خودرو فعالیت میکند. یکی از محصولات پر استفاده این شرکت، مایع خنککننده رادیاتور خودرو است که به کمک فناوری نانو بهینهسازی شده است و به بهبود عملکرد خودرو کمک شایانی میکند.
موتور خودرو به دلیل احتراقی که در داخل آن صورت میگیرد در معرض دمای بالایی قرار دارد، از این رو وجود یک سیستم خنک کننده برای تعدیل دمای موتور ضروری است. آب رادیاتور سیالی است که میتواند گرما را از موتور جذب کرده و از طریق سیستم رادیاتور آن را به بیرون از موتور هدایت کند.
کاهش استهلاک سیستم خنک کننده، کاهش دفعات روشن شدن فن خودرو، جلوگیری از جوش آوردن خودرو، افزایش مقاومت سیستم خنککننده در برابر خوردگی، کاهش دمای آمپر در زمان استفاده از کولر، افزایش عمر واشر سرسیلندر و بهبود کارآیی موتور خودرو، جلوگیری از تشکیل رسوب در رادیاتور خودرو و نیز کاهش چشمگیر مصرف سوخت خودرو، از جمله مزایای این مایع خنککننده رادیاتور است.
![](/resource/images/comment-top.png)
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.