شماره: 2388 / ۱۴۰۳ سيزدهم تير
![](/Resource/images/titrbullet.png)
تعداد بازدید : 1
اخبار
آغاز طرح اعتبار ملی
در بانکملی ایران
بانک ملی ایران با هدف ارائه خدمات متنوع در حوزه تامین مالی ارزان قیمت نیازهای مالی خانوار در آستانه عید ولایت از طرح «اعتبار ملی» رو نمایی کرد.طرح « اعتبار ملی» با هدف تامین منابع مالی ارزان قیمت مورد نیاز اقتصاد خانوار تهیه و تدوین شده است.در این طرح که بر مبنای امتیاز حساب تا سقف ۵میلیارد ریال قابلیت تخصیص منابع به متقاضیان را داراست، شرایط بنحوی طراحی شده است که اقشار مختلف بتوانند بهصورت غیر حضوری و بر بستر سامانه بام افتتاح حساب کنند و به سهولت با امتیاز حساب افتتاح شده اقدام به دریافت تسهیلات کنند.طرح جدید تسهیلاتی بانک ملی ایران تحت عنوان « اعتبار ملی» در طبقه تسهیلات مرابحه غیر دولتی با نرخ ۱۴ درصد و دوره بازپرداخت ۱۲ تا ۳۶ ماه قرار دارد و پس از احراز شرایط در کمتر از 3 ساعت تسهیلات به حساب متقاضی واریز می شود.این طرح بر اساس کارکرد میانگین حساب و بدون نیاز به چک، سفته و گواهی کسر از حقوق برای تمامی رتبههای اعتباری مشتریان قابلیت دریافت دارد.متقاضیان اخذ تسهیلات در طرح « اعتبار ملی» سه ماه بعد از افتتاح حساب در صورتیکه از نظر کارکرد میانگین حساب حائز شرایط باشند پس از گذشت حداقل سه ماه و حداکثر ۱۸ ماه امکان دریافت تسهیلات را خواهند داشت و پس از گذشت ۶ ماه از حداکثر زمان اعلام شده باید نسبت به تعیین تکلیف امتیازات اخذ شده اقدام نمایند.گفتنی است هم افراد حقیقی و هم افراد حقوقی می توانند از مزایای این طرح برخوردار شوند.
بانک تجارت با هدف معرفی آخرین دستاوردها در حوزه IT در نمایشگاه الکامپ حاضر است
بانک تجارت در شرایطی با هدف معرفی آخرین دستاوردها در حوزه IT با شرکتهای زیرمجموعه هلدینگ فناوری اطلاعات خود (تفتا) در بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ حضور فعال دارد که رییس هیاتمدیره این بانک در جریان بازدید از نمایشگاه بر تلاش مجموعه فناوری اطلاعات بانک تجارت برای تقویت رضایت مشتریان در استفاده از خدمات و محصولات کاربردی تاکید کرد. مرتضی ترک تبریزی در جریان حضور خود در نمایشگاه، به آخرین دستاوردهای هلدینگ فناوری و نوآوری بانک تجارت (تفتا) در حوزههای مرتبط با ارائه خدمات بهتر به مشتریان اشاره کرد و گفت: برای وفادارسازی و پاسخگویی به نیاز مشتریان همواره ابزار بهروز و مرتبط با نیاز آنها لازم است و در این مسیر تامین ابزارها نمیتواند بدون تکیه بر فناوری صورت پذیرد.وی ظرفیتهای بانک تجارت در ارائه خدمات الکترونیک و مرتبط با کسبوکار مشتریان را مورد اشاره قرار داد و افزود: در بانک تجارت، مشتری، از اهمیت زیادی برخوردار است، به همین دلیل در طی چند سال اخیر، تمام تلاش ما برای تقویت رضایت مشتریان در استفاده از خدمات و محصولات کاربردی بوده است.رییس هیاتمدیره بانک تجارت تاکید کرد: هلدینگ فناوری و نوآوری بانک تجارت در حال حاضر تمامی ماژولهایی که یک بانک در بخش IT به آن نیاز دارد را توسعه داده است.ترکتبریزی پیشرفتهای ایجاد شده از سوی تفتا در بحث بانکداری الکترونیک و هوشمندسازی فرایندهای بانکی را مورد اشاره قرار داد و گفت: خوشبختانه شاهد هستیم که تفتا در این مسیر روزبهروز ورزیدهتر و آمادهتر میشود.وی یادآور شد: خوشبختانه هلدینگ تفتا بهخوبی توانسته پاسخگوی تمام نیازهای فناورانه بانک تجارت باشد. این هلدینگ وجود تحریمها و فشارهای موجود پرقدرت در مسیر پیشرفت حرکت کرده و این امر بسیار ارزشمند است.هلدینگ فنآوری و نوآوری بانک تجارت (تفتا) متشکل از شرکتهای ایران کیش، تاتا، زفتا، تکنوتجارت، سیمرغ تجارت، تجارت شایان، داتا و چابک تجارت در سالن 8 و 9 این نمایشگاه به معرفی 12 محصول جدید و کاربردی بانک تجارت در حوزه مالی و بانکداری و فینتکها پرداخته است. خدماتی همچون اکوتام، باجت، ریال دیجیتال، سامانه کهربا و تی بی پلاس که هرکدام در حوزههای مختلف بانکداری از جمله بانکداری شرکتی، تجاری، اصناف و اشخاص راهکارهای نوینی را به کاربران خدمت بانک تجارت ارائه میدهند.
بانک قرضالحسنه مهر در خرداد ۲۱۰۰ فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
بانک قرضالحسنه مهر ایران در خرداد ماه، بالغ بر ۲۱۴۱ فقره وام ازدواج و فرزندآوری به ارزش ۴۴۰۰ میلیارد ریال پرداخت کرده است.وام ازدواج در زمره وامهای پرمتقاضی در سطح کشور بوده که دارای بازپرداخت طولانیست. در این بین برخی بانکها نقش مؤثری در پرداخت این وام به جوانان داشتهاند که یکی از آنها بانک مهربانیهاست.بانک قرضالحسنه مهر ایران در خرداد ماه ۱۰۵۷ فقره وام ازدواج پرداخت کرده؛ این یعنی درمجموع ۳۴۹۴ میلیارد ریال از منابع بانکی صرف تسهیل در ازدواج زوجین شده است.یکی دیگر از وامهای درخواستی زوجین، وام فرزندآوری است. بزرگترین بانک قرضالحسنه کشور در ماه گذشته در مجموع ۱۰۸۴ فقره به ارزش ۹۰۶ میلیارد ریال وام فرزندآوری پرداخت کرده است.
![](/resource/images/comment-top.png)
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
![](/Resource/images/titrbullet.png)
تعداد بازدید : 0
اخبار
مدیرعامل بیمه البرز در نمایشگاه الکامپ:
راه میان بُر برای تحول در صنعت بیمه و جهش تولید بکارگیری فناوری های نوین است
مدیرعامل بیمه البرز در سومین روز از برگزاری بیست و هفتمین دوره نمایشگاه الکامپ با حضور در غرفه بیمه مرکزی در جمع مدیران ارشد صنعت بیمه به بیان دلایل اهمیت طراحی محصولات نوین بیمه ای مبتنی بر نوآوری و فناوری پرداخت.موسی رضایی میرقائد با اشاره به سرعت فزاینده رشد تکنولوژی و اثرات آن در تغییر مدل های کسب و کار و به تبع تغییر نیازهای مشتریان گفت: امروزه نیاز صنعت بیمه بیش از هر زمان دیگری به بهره مندی از فناوری های نوین از جمله هوش مصنوعی و چت بات احساس می شود و صنعت بیمه باید با حرکت در مسیر یک اکوسیستم فناورانه، ضمن حفظ اطلاعات و افزایش نظارت ها، تولید محصولات مبتنی بر نوآوری و فناوری را در دستورکار قرار دهد.موسی رضایی میرقائد شرکت هایی را پیشرو و موفق دانست که با استفاده از ظرفیت نخبگان و به تبع ساده سازی فرآیندها و کاهش هزینه ها به دنبال تولید فرصت باشند و این اقدامی بود که در بیمه البرز از شعار به عمل تبدیل و نتیجه آن علاوه بر ارائه خدمات و محصولات نوآورانه و کاربردی، جلوگیری از خروج برخی نخبگان جوان و حتی بازگرداندن تعدادی دیگر به کشور شد.مدیرعامل بیمه البرز دستیابی این شرکت به برخی موفقیت های چشمگیر در سال ۱۴۰۲ از جمله کسب رتبه نخست مؤثرترین شرکت صنعت بیمه، بالاترین ظرفیت نگهداری بیمه های خصوصی کشور و رتبه نخست سود ده ترین شرکت صنعت بیمه را حاصل استفاده صحیح از منابع و زیرساخت های شرکت دانست و گفت: در اقتصاد تورمی کشورمان، بیمه زندگی شوکا توانست توجه و رضایت مشتریان را جلب کند تا جاییکه در یک دوره ۹ ماهه بیش از ۳۶۰۰ میلیارد تومان فروش داشت و این یعنی ارائه محصولی مبتنی بر نوآوری و خلاقیت.موسی رضایی میرقائد با اشاره به اقدامات تحولی در شرکت بیمه البرز و معرفی خدمات و محصولات با کیفیت دیگر گفت: ارائه بیمه نامه Frontier بجای کارت سبز، بیمه های زندگی پروژه محور( تاراز ) بعنوان طرحی خلاقانه برای افزایش تولید با مشارکت مردم و سرمایه گذاری در مناطق مختلف کشور در راستای تحقق شعار سال، شلر، بلوط، بریس و… از جمله اقدامات صورت گرفته است.مدیرعامل بیمه البرز در بخش دیگری از سخنان خود موضوع شخصی سازی محصولات بیمه ای در مناطق مختلف کشور را از برنامه های آتی این شرکت دانست و گفت: نامگذار ی محصولات نوآورانه شرکت همچون شوکا بعنوان کوچکترین گوزن مینیاتوری ایرانی، شلر یا همان لاله های واژگون، بلوط و… که همگی در آستانه انقراض هستند با هدف حمایت از محیط زیست کشورمان انجام شده است و این یعنی توجه به همه جوانب در ارائه محصولات.موسی رضایی میر قائد در ادامه ضمن اعلام محصول جدید دیگر این شرکت با موضوع بیمه های زندگی متصل به مسکن متری گفت: آنچه بیمه البرز را به الکامپ آورد خدمتی نوین بر پایه فناوری با نام یاقوت البرز است. نرم افزاری که از بازدید آنلاین صدور بیمه نامه بدنه تا ارزیابی و پرداخت خسارت بدنه و ثالث را پوشش می دهد و علاوه بر این دارای امکانات دیگری نظیر مشاوره های بیمه ای، خدمات آنلاین پزشکی و … است.
چک الکترونیک از سوی
بانک رفاه عملیاتی شد
با هدف ارائه خدمات مطلوب و متمایز به مشتریان، چک الکترونیک (چک امن دیجیتال) در بانک رفاه کارگران عملیاتی شد.این خدمت جدید به منظور کاهش مخاطرات و کاستیهای موجود در فرایندهای چک کاغذی پیادهسازی و در حال حاضر از طریق سامانههای فرارفاه و موبایل بانک قابل ارائه به مشتریان این بانک است. بر اساس این گزارش، چک دیجیتال نوع جدیدی از چک است که سرعت، دقت و امنیت بیشتری در عملکرد و نقدشوندگی نسبت به چکهای کاغذی دارد و تمام قوانین چک کاغذی برای آن قابل اجراست و با امضا دیجیتال دارای اعتبار است.چک دیجیتال کاملا بر بستر اینترنت و موبایل بوده و تمام مراحل اعم از صدور، دریافت، تایید اطلاعات و انتقال چک به شخص دیگر به صورت آنلاین و سیستمی و از طریق ابزاری همانند تلفن همراه اجرا میشود.
اعطای تسهیلات ۲۰۰میلیون تومانی بیمههای زندگی کوثر
بیمه کوثر و بانک مهر ایران طی تفاهمنامهای در رشته بیمه زندگی تسهیلات قرضالحسنه به مشتریان خود ارائه میدهند.تفاهمنامه این شرکت و بانک مهر ایران با هدف حمایت از بیمهگذاران و به منظور ارائه محصولات بیمهای در رشته بیمههای زندگی به مشتریان خود از طریق تسهیلات قرض الحسنه، منعقد گردید. مهدی زمانی در این باره اضافه کرد: در طرح ” نور زندگی ” مشتریان عزیز میتوانند تا سقف ۲میلیارد ریال از طریق ارائه تسهیلات دریافت کالا و خدمات ایرانی با باز پرداخت حداکثر ۵ ساله منتفع گردند.وی در پایان افزود: هموطنان گرامی برای بهرهمندی از این طرح و کسب اطلاعات بیشتر میتوانند به سرپرستیها و نمایندگیهای بیمه کوثر در سراسر کشور مراجعه فرمایند.
![](/resource/images/comment-top.png)
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
![](/Resource/images/titrbullet.png)
تعداد بازدید : 0
رییس کل بانک مرکزی: رشد نقدینگی در دولت سیزدهم منفی بود
رییس کل بانک مرکزی گفت: روند کاهش نرخ رشد نقدینگی نشان میدهد که این نرخ از ۴۲.۸ درصد در ابتدای دولت سیزدهم به ۲۵.۶ درصد در اردیبهشت ماه گذشته رسید.
محمدرضا فرزین رئیسکل بانک مرکزی گفت: آمارها نشان میدهد که نرخ رشد نقدینگی در سال ۱۴۰۰ در ابتدای دولت حدود ۴۲.۸ و نرخ رشد پایه پولی ۳۹.۵ درصد بود الان این شاخصها به ترتیب به ۲۴.۳ و ۲۸.۱ درصد رسیده است و این به معنا بازگشت متغیرهای اقتصاد کلان کشور به شرایط باثبات قبل از تحریمهای سال ۹۶ است.
بر اساس اعلام بانک مرکزی، وی با اشاره برخی تحلیلها در حوزه متغیرهای اقتصاد کلان و ملاک قرار دادن میانگین نرخهای رشد تصریح کرد: در تحلیل این متغیرها باید به این نکته توجه داشت که هرچند میانگین کاهشی است اما باید به این نکته توجه داشت که روند نرخ رشد نقدینگی از ۴۲.۸ درصد آغاز کار دولت سیزدهم به ۲۴.۳ درصد رسیده است؛ این بدان معناست که هرچه به جلو رفتهایم، روند کاهنده بوده است.
فرزین گفت: بررسی نرخ رشد پایه پولی نیز نشان میدهد که نرخ رشد در سال گذشته به ۴۲.۳ درصد رسید.
وی افزود: البته منتقدان دولت اینگونه تحلیل میکردند که با رشد پایه پولی باید در انتظار رشد نقدینگی هم باشیم و همان زمان گفته شد که نرخ رشد پایه پولی ناشی از افزایش سپرده قانونی بانکها است و نه اضافه برداشت بانکها؛ لذا پیش بینی کردیم که این رشد نرخ پایه پولی کاهش خواهد یافت و لذا شاهد بودیم که این نرخ به ۲۸.۱ درصد کاهش یافت و نقدینگی هم به روند کاهشی خود ادامه داد.
فرزین اضافه کرد: بررسی روند کاهش نرخ رشد نقدینگی نیز نشان میدهد که نرخ رشد نقدینگی از ۴۲.۸ درصد به ۳۹ درصد، ۳۱.۱ درصد، ۲۴.۳ درصد در پایان سال گذشته و بالاخره ۲۵.۶ درصد در اردیبهشت ماه رسید.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: ولی با توجه به هدف گذاری ماهانه انجام شده از هدف دور نشدهایم و چون قصد داشتیم بازارها دچار انسداد نقدینگی نشود مقداری اجازه افزایش نقدینگی داده شد لذا در اردیبهشت ماه شاهد افزایش نرخ رشد نقدینگی به بالای ۲۵ درصد هستیم.
![](/resource/images/comment-top.png)
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
![](/Resource/images/titrbullet.png)
تعداد بازدید : 1
اخبار
سرپرست بانک کشاورزی:
سپرده گذاری در بانک کشاورزی، مشارکت در تامین امنیت غذایی جامعه است
وهب متقی نیا سرپرست بانک کشاورزی با اشاره به نقش مهم این بانک در حمایت از تولید محصولات کشاورزی و صنعت غذا در کشور، سپرده گذاری در این بانک را به منزله مشارکت موثر در امر تامین امنیت غذایی جامعه و پایداری سفره هموطنان دانست.
متقی نیا با بیان این مطلب تصریح کرد: سپرده گذاری در بانک کشاورزی به معنای تامین بخش مهمی از منابع مالی برای حمایت از تولیدات زراعی، باغی، دام و طیور و شیلات و صنایع غذایی تبدیلی و تکمیلی است و بانک کشاورزی با حمایت و مشارکت مردم و از محل این منابع می تواند با قدرت بیشتری نسبت به پرداخت تسهیلات به فعالان بخش کشاورزی و صنایع وابسته اقدام و از رشد و شکوفایی این حوزه و خودکفایی کشور در بحث تامین غذای جامعه حمایت کند.
وی افزود: بر اساس تعریف سازمان ملل متحد، امنیت غذایی شامل سه رکن اصلی موجود بودن غذا، دسترسی به غذا و پایداری در دریافت غذا است و بانک کشاورزی افتخار دارد که بیش از هر نهاد مالی دیگر در کشور، در تحقق ارکان امنیت غذایی جامعه اثرگذار است و صدالبته پیشبرد برنامه های بانک در جهت تحکیم زیرساخت های امنیت غذایی و حمایت مالی از فعالان این حوزه، نیازمند مشارکت و همراهی هموطنان عزیز است.
سرپرست بانک کشاورزی به برنامه پرداخت 250 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از امنیت غذایی کشور در سال جاری اشاره و تاکید کرد: تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا با حمایت دولت و جلب رضایت و مشارکت مردم، بتوانیم منابع لازم را تامین و در تحقق این برنامه و انجام تکالیف و رسالت خود موفق باشیم.
رونمایی از 4 خدمت جدید در واسپاری سپهر صادرات
نخستین باشگاه مشتریان صنعت لیزینگ کشور با حضور مدیرعامل بانک صادرات ایران در شرکت واسپاری سپهر صادرات راهاندازی شد.
نخستین باشگاه مشتریان صنعت لیزینگ کشور، سامانه مرکز اسناد الکترونیک، واحد متمرکز امور مشتریان و سامانه فروش غیرحضوری شرکت واسپاری سپهر صادرات، رونمایی و برنامههای جدید این شرکت برای توسعه سهم از بازار و ارائه خدمات فروش اقساطی به بیش از 40 میلیون مشتری بانک صادرات ایران، تشریح شد.
محسن سیفی، در این نشست با تشریح اهمیت توسعه و جذابیت فعالیت و ارائه خدمات تقریبا 3 میلیون شرکت واسپاری در دنیا، گفت: بانک صادرات ایران به عنوان یک بانک بزرگ با گستره جغرافیایی و حجم خدمات و تسهیلات در کشور، ظرفیت خدمت به بیش از 40 میلیون مشتری را در کشور داراست و ارائه انواع خدمات فروش و پشتیبانی از زنجیره تأمین شرکت واسپاری سپهر صادرات را پشتیبانی خواهد کرد.
مدیرعامل بانک صادرات ایران افزود: توقع این است که سهم از بازار این شرکت با استفاده بهینه از ظرفیتهای محصولات نوین بانک از جمله «چکنو»، «برات و سفته الکترونیک» و سامانه توثیق دارایی «ست»، با رشد قابل توجه و قابل قبولی همراه شود.
وی ادامه داد: دسترسی به خدمات واسپاری سپهر صادرات میتواند به لحاظ پوشش جغرافیایی شعب بانک برای این شرکت نیز تعریف شود تا به نحو مطلوبی از ظرفیت شعب برای توسعه خدمات لیزینگ به مردم استفاده شود.
مدیرعامل بانک صادرات ایران با اشاره به شرایط اقتصادی و سیاست انقباضی پولی که با هدف کنترل نقدینگی و تورم در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفته و بانکها مکلف به اجرای آن هستند، اظهار کرد: ساختارهای تأمین مالی در گذشته به نحو شایستهای ایجاد نشده و نیاز به نقدینگی در کشور زیاد است و همچنان جذابیت در دریافت تسهیلات نقدی است.
سیفی به توسعه شرکتهایی که به صورت قسطی کالا و خدمات ارائه میکنند نیز اشاره کرد و اظهار داشت: رقابت، دیگر بین بانکهای بزرگ نیست، بلکه رقابت بین اکوسیستمهای ایجاد شده در روشهای تأمین مالی و شرکتهای فعال در این زمینه و همچنین شرکتهای ارائه دهنده فناوری اطلاعات است.
وی افزود: لیزینگ در دنیا صنعت جذابی است و باید میزان اثربخشی آن با استفاده از دو محور اصلاح ساختارهای مالی و فناوری اطلاعات مورد توجه قرار گیرد.
مدیرعامل بانک صادرات ایران همچنین در این نشست اهمیت توجه به حقوق مصرفکننده، مشتریمداری و حمایت از تولید در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی را خاطرنشان کرد و خواستار توجه جدی به کمک تأمین مالی بخشهای مختلف تولید شد.
رعایت اعتبارسنجی مشتریان برای جلوگیری از معوقات و نکول احتمالی تسهیلات، حضور جدیتر در بازار پول کشور و آمادگی برای ورود این شرکت به بازار سرمایه، از جمله دیگر تاکیدات مدیرعامل بانک صادرات ایران در این نشست بود.
حامد کارگر سامانی، مدیرعامل شرکت واسپاری سپهر صادرات نیز با ارائه گزارشی از روند عملیات مالی، خدمات متنوع و رویکردهای حمایت از تولید و همچنین برنامههای جدید این شرکت، گفت: این شرکت در سال مالی 1402 بیش از 745 فقره تسهیلات به ارزش بیش از 4242 میلیارد ریال در بخشهای مختلف تجهیزات و ماشینآلات، خودرو و لوازم خانگی پرداخت کرده و سود خالص این شرکت در این میان با رشد 83 درصدی نسبت به سال قبل، به 1290 میلیارد ریال رسیده است.
او با تاکید بر رعایت بهداشت اعتباری در این شرکت میزان تحقق وصول مطالبات بانک را نزدیک به 98 درصد عنوان کرد و افزود: این شرکت با پرداخت تقریبا 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات در سالهای اخیر برای 250 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد کرده است.
سامانی افزایش سرمایه و سودآوری، شناسایی بازارهای جدید، حرکت به سمت خدمات غیرحضوری، راهاندازی سیستم جامع فروش، باشگاه مشتریان، وصول مطالبات، پرداخت تسهیلات با مدلها و تضامین جدید از جمله طلا، سهام، اسناد اعتباری و...، را از جمله اقدامات و دستاوردهای مهم این شرکت برشمرد و نرخ نکول این شرکت را مناسب عنوان کرد.
در پایان این نشست نخستین باشگاه مشتریان صنعت لیزینگ کشور، سامانه مرکز اسناد الکترونیک، واحد متمرکز امور مشتریان و سامانه فروش غیرحضوری این شرکت در جمع مدیران و کارکنان رونمایی شد.
بانک توسعه تعاون رتبه اول در حوزه سلامت اداری را دریافت کرد
مدیر عامل بانک توسعه تعاون اعلام داشت این بانک همراه با توسعه عملیات بانکی، شاخصه های سلامت را ارتقا داده و میزان شکایات و تخلفات اداری کاهش یافته است.
محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در جلسه شورای معاونین بانک اظهار داشت: حماسه حضور شکوهمند مردم همیشه در صحنه در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک عرض می کنیم، شاهد هستیم که در مدتی کوتاه پس از شهادت رئیس جمهور، فرآیندهای برگزاری انتخابات در بالاترین سطح مطلوبیت انجام شد و امید داریم که فرد اصلح پس از دور دوم به عنوان رئیس دولت جدید مسئولیت را پذیرا خواهد شد و منشا خیر و برکت خواهد بود.
وی گفت: عملیات بانکی طی سه سال اخیر با رشد مطلوب همراه بوده است، رشد 60 درصدی حجم عملیات اعتباری اتفاق افتاده است، سهم بانک توسعه تعاون از حدود 0.6 درصد تا یک درصد بالا آمده است، در ضمن این رشدها شاهد هستیم که حجم شکایات و پرونده ها کاهش داشته است و در واقع شاخصه های سلامت بانک ارتقا داشته است.
این مقام بانکی خاطر نشان کرد: با توجه به این که معمولا در موسسات مالی، تخلفات فردی تا حدی وجود دارد، کارنامه سلامت بانک توسعه تعاون نشان دهنده آن است که تخلفات فردی کاهش 57 درصدی داشته است، میزان شکایات نیز کاهش 50 درصدی داشته است، کاهش شکایات نشان دهنده افزایش رضایت مشتریان و ذینفعان نیز است از این رو این بانک توانسته رتبه نخست با میانگین امتیاز 100 در خصوص شناسایی و رفع گلوگاه های فساد در حوزه سلامت اداری در بین 12 واحد زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کسب کند.
شیخ حسینی تاکید کرد: ارتقای شاخصه های سلامت و کاهش مسائل و شکایات ناشی از عملکرد مناسب همکاران بازرسی بانک است که نقش آفرینی شایسته این عزیزان جای تقدیر دارد. در دوره های اخیر بازرسی بانک با کاهش هزینه ها و ارتقای سطح فرآیندی و اثربخشی باعث گردیده تا سطح بهرهوری و کارآمدی بازرسی ارتقا یابد.
به گزارش اداره کل بازرسی و رسیدگی به شکایات با برگزاری دوره های جامع آموزشی برای کلیه پرسنل مدیریت شعب و کارکنان شعب و نیز با روش های نوین جهت جلوگیری از تخلفات از جمله شناسایی موارد فساد خیز، عارضه یابی و علت یابی انحرافات و بهبود در فرآیند شناسایی شده و همچنین بررسی موردی برخی از سرفصل ها از جمله هزینه مطالبات مشکوک الوصول و تسهیلات عقود مشارکتی پرداختی منجر کاهش هزینه و زیان انباشته بانک منجر به تحقق 130 درصدی در برنامه های سال 1402 شده است.
شیخ حسینی در بخشی از سخنان خود به ویژگی های مثبت سامانه غیرحضوری بانک توسعه تعاون اشاره کرد و گفت: بانکواره به عنوان سامانه جامع بانکداری و محصول بومی، محور تحول دیجیتال و پیشبرد بانکداری نوین بانک توسعه تعاون است. معرفی و تبلیغات بانکواره در رسانه های جمعی و رسانه ملی در دستور کار است، در ضمن معرفی و تبلیغات بانکواره مهم است که خدمات متنوع این بانک نیز معرفی و به عموم شناسانده شود.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون ادامه داد، افزایش سرمایه جدید بانک که با استفاده از ظرفیت های قانونی و پیرو رضایت مردم و مسئولین از خدمات بانک توسعه تعاون در دستور کار دولت و مجلس قرار گرفته است به دفعات و مستمرا در حال پیگیری است و تبعات مثبت افزایش سرمایه متوجه بخش تعاون و ذینفعان اصلی بانک خواهد بود.
مدیرعامل سازمان تأمیناجتماعی در روز خانواده اعلام کرد
توسعه تسهیلات رفاهی و درمانی خانوادهها توسط سازمان تامیناجتماعی
مدیرعامل سازمان تأمیناجتماعی با صدور پیامی به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان، خانواده را اصلیترین نهاد اجتماعی، زیربنای جوامع و خاستگاه فرهنگها، تمدنها و تاریخ بشر دانست و نقش برجسته سالمندان و خردمندان در نهاد خانواده را ضامن حفظ و استمرار حیات این نهاد مهم اجتماعی توصیف کرد.
در متن پیام میرهاشم موسوی آمده است: همه بنیانهای اقتصادی، صنعتی و نظام اداری کشور، با همت و همیّت زنان و مردانی بنیان گذاشته شده است که موی خود را در آسیاب توسعه و پیشرفت این آب و خاک، سپید کردهاند و هر نقشی که بر دستان و چهره آنان افتاده، درسی گرانبهاست از تجربههایی که نباید به سادگی فراموش شوند.
این پیام میافزاید: «خانواده» اصلیترین نهاد اجتماعی، زیربنای جوامع و خاستگاه فرهنگها، تمدنها و تاریخ بشر بوده که میتواند منشأ تحول فردی و اجتماعی و رشد ارزشهای انسانی در میان اعضای یک جامعه باشد. توجه به دوام و استحکام و نیز پویایی این بنای مقدس و بنیادین، از اصول اساسی مورد توجه در همه ادیان آسمانی است. دین مبین اسلام نیز بهعنوان مکتبی انسانساز، بیشترین توجه را به نهاد خانواده دارد و این نهاد مقدس را کانون تربیت دانسته و نیکبختی یا شوربختی یک جامعه را به این بنا وابسته میداند. پیامبر گرامی اسلام (ص)، سالمندان را مایه نزول برکت و گسترش نعمتهای الهی میدانند و مولای متقیان علی (ع) نیز، نسبت به احترام به سالخوردگان توصیه میکنند.
خانواده، اگرچه کوچکترین واحد اجتماعی است اما بزرگترین و اثرگذارترین واحد تربیتی در جوامع به شمار میآید که استحکام و سلامت کارکردی آن از سوی همه مصلحان اجتماعی مورد تأکید بوده و هست. در این نهاد مهم اجتماعی، نقش برجسته سالمندان و خردمندان در جایگاه ستونهای استحکام و پایداری نهاد خانواده، ضامن حفظ و استمرار حیات این نهاد مهم اجتماعی است. نامگذاری ۲۵ ذیالحجه روز نزول سوره مبارکه هَلْ أَتَی (انسان) بهعنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان، فرصتی مغتنم است تا با تأسی به سیره ائمه اطهار(ع)، ضمن ارج نهادن به سالمندان و بازنشستگان عزیز، بر اهمیت ویژه جایگاه خانواده به عنوان مؤثرترین نهاد اجتماعی در سعادت بشری، تأکیدی دوباره شود.
سازمان تأمیناجتماعی با تحت پوشش داشتن بیش از چهار میلیون نفر از بازنشستگان فرهیخته و مستمریبگیران گرانقدر کشور و خانوادههای تحت تکفل آنان، برمبنای این باور که بنیانهای اقتصادی، صنعتی و نظام اداری کشور، با همت و همیّت زنان و مردانی بنیان گذاشته شده است که موی خود را در آسیاب توسعه و پیشرفت این آب و خاک، سپید کردهاند و هر نقشی که بر دستان و چهره آنان افتاده، درسی گرانبهاست از تجربههایی که نباید به سادگی فراموش شوند؛ تلاش دارد که با ارائه خدمات بیمهای و درمانی از این سرمایههای گرانبها و تجربههای ذیقیمت حمایت و پشتیبانی کند. هرچه برای تکریم و بزرگداشت شأن و منزلت این عزیزان تلاش شود، کارگران و فعالان امروز حوزه تولید را نسبت به آینده، امیدوارتر میسازد و این وظیفه و مأموریتی است که بخشی از آن برعهده سازمان تأمیناجتماعی به عنوان بزرگترین و فراگیرترین صندوق بازنشستگی کشور گذاشته شده است و در اجرای این مأموریت، امید داریم که از دعای خیر بازنشستگان و مستمریبگیران عزیز بهرهمند باشیم.
در دولت مردمی سیزدهم و متأثر از رویکرد توسعه خدمات که همواره مورد تأکید رئیسجمهور شهید حضرت آیتالله رئیسی بوده است، در سازمان تأمیناجتماعی کوشیدیم با اجرای اصلاحات بنیادین و نیز تدوین برنامههای تحولی برای غلبه بر چالش ناترازی منابع و مصارف، ضمن پرداخت کامل و به موقع مستمریهای ماهانه بدون نیاز به استقراض از نظام بانکی، با اقداماتی چون اعزام مستمریبگیران و بازنشستگان به سفرهای زیارتی مشهد مقدس در قالب طرح کرامت رضوی، تقبل بخشی از حق بیمه تکمیلی سالمندان و افزایش سهمیه و مبلغ وامهای ضروری بازنشستگان، تاحد امکان شرایط معیشتی و رفاهی این عزیزان را بهبود بخشیم و در خدمت این سایهساران بیمنت تجربه و خرد باشیم.
در موضوع خانواده نیز تلاش شد تا با رویکرد حمایت از بنیاد خانواده و جوانی جمعیت، توسعه تسهیلات رفاهی و درمانی مرتبط با خانواده در مواردی نظیر افزایش ایام غرامت بارداری، پوشش هزینههای درمان ناباروری، برگزاری دورههای آموزشی خانواده، حذف محدودیت پرداخت کمک هزینه اولاد و ... با جدیت دنبال شود.
در پایان این پیام آمده است: اینجانب ضمن تبریک ۲۵ ذیالحجه، روز خانواده و تکریم بازنشستگان، ارائه خدمت به این عزیزان را افتخاری ارزشمند برای سازمان تأمیناجتماعی میدانم و امیدوارم که با همت و تلاش همه کارکنان سازمان تأمیناجتماعی، بتوانیم خدمتگزاری صدیق برای بازنشستگان و مستمریبگیران عزیز تحت پوشش این سازمان باشیم.
![](/resource/images/comment-top.png)
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.