شماره: 2401 / ۱۴۰۳ سوم مرداد
تعداد بازدید : 0
آغاز تولید واحد کنترلکننده کیسه هوای خودرو
تولید واحد کنترل کننده کیسه هوای خودرو (ACU) با حضور مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در شرکت ایمن خودرو شرق آغاز شد.
در مراسمی با حضور مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، شرکت ایمن خودرو شرق، تولید واحد کنترلکننده کیسه هوا که توسط متخصصان این شرکت داخلیسازی شده است را آغاز کرد. در حاشیه این مراسم، علیمردان عظیمی، ضمن تقدیر از تلاشهای ایمن خودرو شرق، گفت: این موفقیت نشاندهنده توانمندیهای صنعت خودروسازی کشور و ظرفیت بالای متخصصان ایرانی است. وی با تاکید بر اینکه به حمایت از پروژههای مشابه و توسعه فناوریهای نوین در صنعت خودروسازی ادامه خواهیم داد، افزود: در مجموعه ایرانخودرو شرکتهای توانمندی در حال فعالیت هستند که با داخلیسازی قطعات نقش قابل توجهی در تامین به موقع و همچنین کاهش بهای تمام شده تولید دارند.عظیمی افزود: شرکت ایمن خودرو شرق از زیرمجموعههای شرکت راهبردی سرمایهگذاری سلیم متعلق به کارکنان گروه صنعتی ایرانخودرو است که با تعریف پروژههای توسعهای و داخلیسازی قطعات، زمینه خودکفایی بیشتر صنعت خودرو را فراهم میکند.
مدیرعامل شرکت ایمن خودرو شرق، تولید کننده تجهیزات ایمنی خودرو نیز در این مراسم اظهار کرد: تولید داخلی ACU کیسه هوا، گام بزرگی در راستای ارتقای صنعت خودروسازی کشور و کاهش وابستگی به واردات قطعات است. با تلاش بیوقفه تیم تحقیق و توسعه و همکاری نزدیک با سایر شرکتهای داخلی و بینالمللی، توانستیم به این موفقیت بزرگ دست یابیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
رئیس کل گمرک :
واردات خودرو به مرز ۱۰ هزار دستگاه رسید
رئیس کل گمرک ایران اعلام کرد که واردات خودرو سواری نو ترخیص قطعی شده از گمرکات کشور در چهار ماهه سال جاری به مرز ۱۰ هزار دستگاه رسید.
محمد رضوانیفر - معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی - اظهار کرد: در مدت یاد شده تعداد ۹۵۹۲ دستگاه خودرو سواری نو به ارزش ۱۹۲ میلیون و ۲۸ هزار دلار وارد و از گمرکات کشور ترخیص قطعی شده است.
رضوانیفر در خصوص واردات خودرو سواری نو در چهار ماهه سال گذشته گفت: در مدت مشابه سال گذشته تعداد ۴۳۹ دستگاه خودرو سواری نو به ارزش ۱۲ میلیون دلار وارد کشور شده بود.
به گفته وی، در این مدت شرکتهای معین خودرو ایرانیان، کرمان موتور و سایپا عمدهترین واردکنندگان خودرو سواری نو به کشور بودند که نزدیک به ۶۵ درصد از واردات خودرو را از حیث تعداد به خود اختصاص دادند.
آئودی دیگر کوپه و کانورتیبل نمی سازد
هفته گذشته، آئودی خط تولید سال 2025 خود را برای ایالات متحده با برخی حذفیات آشکار - A5 کوپه و A5 کابریولت معرفی کرد.بدترین ترس ما اکنون تایید شده است زیرا تولید مدل های A5 دو در به پایان رسیده است. این شامل خواهر و برادر S و RS با عملکرد بالا می شود.
این در واقع به این معنی است که آئودی دیگر کوپه و کانورتیبل نمی سازد. جایگزینی برای مدل های کمتر کاربردی A5 برنامه ریزی نشده است، بنابراین هیچ عکس جاسوسی از نمونه های اولیه در دست آزمایش وجود ندارد. خط نسل جدید A5 فقط از دو عضو تشکیل شده است.
آئودی به بازگرداندن TT و R8 به عنوان خودروهای الکتریکی روزی اشاره کرده است، اما بدون ارائه جدول زمانی مشخص. امیدمان به کوپه یا کانورتیبل دیگری در عصر ICE زیاد نیست. برند گروه فولکس واگن قصد دارد تا سال 2033 فقط از خودروهای برقی استفاده کند، بنابراین زمان آن برای یک خودروی گازسوز دیگر با دو در تمام شده است.
حقیقت غم انگیز این است که کوپه ها و کانورتیبل ها فروش سختی دارند. مبادا فراموش کنیم سایر مدل های آئودی در سال های اخیر به دلیل کاهش فروش متوقف شده اند. A1 و A3 سه در مدتی است که مرده اند و سدان A4 جایگزین مستقیمی ندارد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
دوکلمه خبر
گامهای خوبی سایپا
در تولید خودروی برقی
نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سایپا در تولید خودروهای برقی گامهای خوبی برداشته است، گفت: برای آنکه صنعت خودروی کشور رشد کند، ضرورت دارد که محصولات رقابت پذیر، ارزان قیمت و صادرات محور تولید شود.
سیدجواد حسینیکیا در حاشیه بازدید از غرفه گروه خودروسازی سایپا در سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو، با بیان اینکه در این نمایشگاه شاهد نمایش محصولات جدید از گروه سایپا هستیم که متناسب با تکنولوژی روز دنیا است، اظهار داشت: گروه خودروسازی سایپا در چند سال اخیر در حوزه تولید محصولات برقی گامهای خوبی برداشته است. خودروسازان با تولید خودروهای برقی و توسعه محصولات جدید می توانند سهم بیشتری از بازار داخلی و منطقه داشته باشند.
وی افزود: ما در کشور راهی نداریم جز اینکه به سمت نوآوریهای جدید به خصوص تولید خودروی برقی حرکت کنیم و یارانه بنزین را به سمت توسعه زیرساختها ببریم، در سال جاری حدود ۴ میلیارد دلار صرف وارد بنزین شد در صورتی که ما باید صادر کننده آن باشیم.
حسینیکیا گفت: خودروسازهای داخلی باید پلتفرمهای خود را متناسب با نیاز جامعه و همگام با طراحیهای جدید و روز دنیا تولید و وارد بازار کنند. ضرورت دارد خودروسازان با هزینه کم، خودروهایی با طراحی زیبا و باکیفیت تولید کنند تا مورد استقبال جامعه
قرار گیرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
تولید خودروهای دوگانه سوز متوقف شد
سرپرست برنامهریزی امور انرژی سازمان برنامه گفت: ۸ میلیارد دلار تاکنون برای ایجاد زیرساخت خودروهای گازسوز در کشور سرمایه گذاری شده اما خودروسازان تولید خودروهای دوگانه سوز را متوقف کردند.
یوسف بهمنی سرپرست برنامهریزی امور انرژی سازمان برنامه و بودجه گفت: بیش از ۸ میلیارد دلار تاکنون برای ایجاد زیرساخت خودروهای گازسوز در کشور سرمایه گذاری شده است و حدود ۲ هزار ۵۰۰ جایگاه CNG در کشور داریم، اما خودروسازان تولید خودروهای دوگانه سوز را متوقف کردند.
وی افزود: مصرف CNG در کشور ۲۳ میلیون متر مکعب در روز است، این ظرفیت را داریم که روزانه تا ۴۵ میلیون مترمکعب عرضه کنیم. اگر خودروسازان ما همت کنند و تولید خودروهای گاز سوز را افزایش دهند میتوان روازنه ۲۰ میلیون لیتر از ناترازی بنزین را از طریق جایگزینی خودروهای بنزنی با گازسوز برطرف کنیم.
بهمنی گفت: سازمان برنامه و بودجه مکلف شده تا با همکاری وزارتخانههای صمت و نفت، سند نقشه راه انرژی کشور را تدوین و ابلاغ کند که در این سند سهم خودروهای گازسوز و برقی را افزایش خواهیم داد، ما در تلاش هستیم تا سهم بنزین را در سبد انرژی حمل و نقل کشور کاهش دهیم و از تولید خودروهای پر مصرف ممانعت کنیم.
وی افزود: اگر ما با همین روند، بنزین را مصرف کنیم باید طی ۵ سال آینده حدود یک هزار و ۵۰۰ همت صرف واردات بنزین کنیم که این موضوع باعث کسری بودجه دولت میشود و تبعات مختلفی خواهد داشت. برای رفع ناترازی بنزین یکی از مهمترین اقدامات بحث متنوع سازی سبد سوخت است یعنی توسعه خودروهای گاز سوز و برقی که میتواند ناترازی بنزین را کاهش دهد.
سرپرست برنامهریزی امور انرژی سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد: امروز اختلاف قیمت یک خودروی دوگانه سوز در بازار و کارخانه به ۴۰۰ میلیون تومان میرسد، چون خودروی دوگانه سوز تقاضای زیادی دارد، اما خودروسازان تولید دوگانه سوز را کنار گذاشتند.
وی گفت: سرانه مصرف بنزین در کشور ما به یک و نیم لیتر در روز رسیده و در دنیا متوسط سرانه مصرف ۶ دهم لیتر است، این نشان میدهد که صنعت خودروسازی ما ضعیف عمل کرده است، در سال ۱۴۰۰ اگر استانداردهای تعیین شده برای خودرو به طور کامل اجرا میشد باید تولید ۱۹ مدل خودروی داخلی متوقف میشد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
کاهش تعرفه واردات خودرو منوط به افزایش عمق داخلیسازی
مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت؛ کاهش تعرفه واردات خودرو را از سیاستهای تشویقی وزارت صمت به منظور افزایش عمق ساخت داخل عنوان کرد.
آقای حسن کریمی سنجری با اشاره به انتقال فناوری در خودروهای برقی، گفت: واردات فناوری در آغاز این فرایند ضروری است و بخشی از خودروها در ابتدای این طرح قطعا وارداتی خواهد بود. وی به واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور اشاره کرد و افزود: تعدادی از این خودروهای وارداتی هم اکنون در ناوگان شهری تهران خدمت رسانی میکنند.
به گفته مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت؛ توسعه زیرساخت و افزایش تعداد ایستگاههای شارژ در کنار برق رسانی و خدمات پس از فروش به این خودروها باید در کنار تامین خودرو همزمان انجام شود.
کریمی سنجری به چالشهای تامین برق به عنوان یکی از عوامل زیرساختی اشاره و اضافه کرد: ایستگاههایی در تهران هم اکنون به برق مجهز شده اند و برخی هم در حال تکمیل و اجرا هستند که این امر مستلزم سرعت بیشتر دستگاههای مسئول در امر برق رسانی به این ایستگاه هاست.
وی در خصوص خدمات پس از فروش گفت: هر شرکتی که خودرو وارد میکند پیش از آن استاندارد لازم برای ارائه خدمات پس از فروش را کسب کرده و ایستگاههایی را به صورت پایلوت (نمونه) برای ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای برقی تعبیه کرده است. مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت در پاسخ به پرسشی در خصوص نحوه استفاده از برق خانگی برای شارژ خودروهای برقی بدون ایجاد چالش برای دیگر ساکنان گفت: این موضوع یک مبحث سخت افزاری دارد که توسط شرکتهای زیادی تامین شده ولی بحث دیگر تعریف و تحویل انشعابات خانگی است که بر عهده وزارت نیرو است. وی ادامه داد: دارنده خودرو برقی باید با ارائه درخواست به وزارت نیرو انشعاب خانگی خریداری کند که این موضوع از سوی وزارت صمت در حال پیگیری است هم برای ساخت و سازهای آینده و هم ساختمانهای فعلی، دستورالعملی برای تعبیه شارژ خانگی برای متقاضیان ارائه شود، زیرا تعرفه شارژ خودرهای برقی باید متفاوت از تعرفه مصرف برق خانگی باشد.
به گفته مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت؛ هم اکنون برخی خودروسازان داخلی محصولاتی با عمق ساخت داخل بالا تولید کرده اند طوری که با وجود محدودیت در جذب مشارکت خارجی و دانش فنی صرفا با اتکا به دانش داخلی شاهد اتفاقات خوبی در صنعت خودرو هستیم.
کریمی سنجری در پاسخ به پرسشی در خصوص سیاست تشویقی وزارت صمت برای افزایش عمق داخلی سازی و خروج از مونتاژکاری صِرف گفت: سیاستگذاری وزارت صمت بدینگونه است که هر چقدر عمق ساخت داخل خودروهای بنزینی افزایش یابد خودروسازان از تعرفه کمتری برای واردات برخوردار خواهند شد که همین امر به نهادینه شدن فناوری و داخلی سازی کمک میکند. کریمی سنجری اضافه کرد: تعرفه واردات خودروهای برقی را بدلیل شروع فناوری در این خودروها تا حد صفر کاهش داده ایم. مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت از نصب ۲۰ ایستگاه شارژ خودروهای برقی در تهران خبر داد و گفت: توسعه ایستگاههای شارژ به ۳ هزار و ۵۰۰ نقطه در دستور کار است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.