شماره: 2426 / ۱۴۰۳ دهم شهريور
تعداد بازدید : 0
اخبار
سامانه حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران بروز میشود
به دلیل بروزرسانی سامانه حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران، متقاضیان استرداد وجه میتوانند تا ساعت ۸ روز شنبه ۱۰ شهریور ماه درخواست خود را ثبت کنند.سامانه حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران به مدت ۴۸ ساعت از ساعت ۸ روز شنبه ۱۰ شهریور ماه جهت اقدامات عملیاتی غیرفعال است.درخواست میشود، متقاضیانی که قصد استرداد وجه دارند تا ساعت ۸ صبح روز شنبه به سامانه مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.ضمناً متقاضیان در صورت هرگونه سوال و ابهامی میتوانند با شماره ۷۲۰۸۷۷۰۵ مرکز پاسخگویی و ارتباطات مرکز مبادله ایران تماس بگیرند.
کارت تنخواه بانک ایران زمین ویژه مشتریان حقوقی
بانک ایران زمین در راستای تسهیل امور تنخواه داران سازمان ها، شرکت ها و موسسات مختلف و نظارت بر عملکرد آنان اقدام به ارائه کارت تنخواه ویژه مشتریان حقوقی کرده است.مشتریان حقوقی که به صورت روزانه از حساب تنخواه مجموعه استفاده می کنند و درگیر عملیات تنخواهداری هستند، می توانند با مراجعه به شعب بانک ایران زمین در سراسر کشور این خدمت را دریافت کنند.بانک ایران زمین در همین راستا ابزار جامعی به نام کارت تنخواه ویژه مشتریان حقوقی را در اختیار شرکت ها و مشتریان حقوقی خود قرار داده است تا بتوانند به تعداد مورد نیاز، کارت بر روی سپرده حقوقی خود دریافت کنند و برای انجام عملیات روزانه این کارت ها را در اختیار تنخواه داران خود قرار دهند و عملیات اخذ صورت حساب و شارژ کارتها را به سادگی مدیریت کنند.نکته قابل توجه در کارت تنخواه ویژه مشتریان حقوقی، عدم نیاز به صدور چک و دیگر اوراق بهادار در زمان پرداخت است که این ویژگی در تسهیل روند پرداخت یا خرید بسیار موثر و کاربردی است.لازم به ذکر است از پرداخت قبوض خدمات شهری تا خرید از درگاه بانکهای عضو شبکه شتاب، همه با کارت تنخواه بانک ایران زمین امکان پذیر است و تا زمان مصرف اعتبار توسط تنخواه داران، به مانده حساب سود تعلق می گیرد.
پرداخت بالغ بر
۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در هفته دولت
صندوق قرض الحسنه شاهد در هفته دولت ۱۴۰۳ توانست با پرداخت بالغ بر ۹۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات، ضمن پایان دادن صف انتظار دریافت تسهیلات موجبات رضایتمندی جامعه هدف خود را فراهم آورد.پس از تغییر و تحولات صورت گرفته در دولت و همزمان با هفته گرامیداشت دولت، صندوق قرض الحسنه شاهد به عنوان یکی از نهادهای وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران با حمایتهای مهندس اوحدی معاون محترم رییس جمهور و ریاست عالی بنیاد توانست ضمن پرداخت بالغ بر ۹۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به ۱۱۶۱۸ عضو خود از جامعه معظم و معزز شاهد و ایثارگر، با پایان دادن صف انتظار دریافت تسهیلات متقاضیان در ماههای گذشته، موجب رضایتمندی حداکثری اعضاء را فراهم آورد.صندوق قرض الحسنه شاهد به عنوان مجموعهای خدمتگزار با توجه به اهمیت سنت الهی قرض الحسنه و همچنین عمل به رسالت خود در خدمتگزاری به خانوادههای معظم و معزز شهداء و ایثارگران همواره در تلاش برای بهبود کیفیت خدمات و جلب رضایت حداکثری جامعه هدف است.
نسیم مرابحه؛
تسهیلات جدید بانک سرمایه
بانک سرمایه در راستای توسعه خدمات خود به مشتریان، طرح نسیم مرابحه را عملیاتی نمود.این بانک با هدف تنوع بخشیدن در ارائه خدمات به مشتریان گرامی، خدمت جدید خود را در قالب عقد مرابحه، تحت عنوان «نسیم مرابحه» معرفی نموده است.در این طرح، پرداخت تسهیلات حداکثر تا سقف ۲ میلیارد ریال برای مشتریان حقیقی و ۵ میلیارد ریال برای مشتریان حقوقی بانک سرمایه (بر اساس معدل حساب سپرده قرض الحسنه طرح نسیم سرمایه)، با نرخ ۱۶ درصد و حداکثر مدت بازپرداخت ۴۸ ماهه ارائه خواهد شد.گفتنی است اشخاص حقیقی و حقوقی از این پس با افتتاح حساب قرض الحسنه طرح نسیم سرمایه نزد هریک از شعب بانک سرمایه می توانند وفق ضوابط ابلاغی از این خدمت جدید بهره مند شده و در صورت تمایل، امتیاز آن را به دیگران واگذار نمایند.شایان ذکر است متقاضیان ارجمند می توانند علاوه بر افتتاح حساب حضوری در هر یک از شعب بانک سرمایه، از طریق اپلیکیشن سرمایه نیز به صورت غیرحضوری افتتاح حساب کرده، وجه مورد نظر خود را به حسابشان واریز نمایند و پس از گذشت حداقل سه ماه از زمان افتتاح حساب، جهت ارائه درخواست تسهیلات و اطلاع از معدل سپرده خود به یکی از شعب بانک سرمایه مراجعه نمایند.مشتریان ارجمند جهت افتتاح حساب غیر حضوری کافی است اپلیکیشن سرمایه را از طریق وب سایت بانک سرمایه، کافه بازار و یا اسکن QR cod زیر دانلود و نصب نموده و مراحل ثبت نام و احراز هویت را انجام دهند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
اخبار
پرداخت 14.2 همتی
وام ازدواج و فرزندآوری توسط بانک تجارت
بانک تجارت با پرداخت بیش از 14.2 همت تسهیلات قرضالحسنه ازدواج و فرزندآوری در قالب 67 هزار و 646 فقره در 5 ماهه سال جاری، رتبه نخست شبکه بانکی را در این شاخص به دست آورد.این بانک در راستای عمل به مسئولیتهای حرفهای و اجتماعی خود در سالهای اخیر ضمن نقشآفرینی در توسعه بخشهای مختلف اقتصاد کشور، حمایتهای بسیاری را از اقشار گوناگون جامعه بهعمل آورده و از جمله با پرداخت بیش از 142 هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری، همراستا با سیاستهای کلان دولت جمهوری اسلامی گام برداشته است.
بانک تجارت در راستای اجرای ماده (۱۰) “قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت” تا پایان مرداد ماه 33 هزار و 437 فقره تسهیلات قرضالحسنه فرزندآوری معادل 27 هزار و 393 میلیارد ریال پرداخت کرده است؛ اتفاقی که بانک تجارت را در این شاخص بهخصوص، به بانک نخست کشور تبدیل کرد.این بانک همچنین در حمایت از آغاز زندگی مشترک جوانان ایرانی، تا پایان مردادماه سال جاری 34 هزار و 239 فقره وام ازدواج جمعا به مبلغ بیش از 114 هزار و 744 میلیارد ریال پرداخت کرده که از این منظر نیز میتوان بانک تجارت را بهعنوان بانک نخست کشور معرفی کرد.
بر اساس گزارشهای ارائه شده، مانده تسهیلات قرضالحسنه بانک تجارت در پایان ۴ ماهه سال جاری 752 هزار و 893 میلیارد ریال است که نشان از رشد ۶۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد. این در شرایطی است که مانده تسهیلات اعطایی بانک تجارت در پایان تیرماه ۱۴۰۳ به بیش از ۶۷۴ هزار میلیارد تومان رسیده و رشد ۲۸ درصدی را نسبت به زمان مشابه سال قبل نشان میدهد.
رازی گپ متولد شد
ویدئوکست شرکت بیمه رازی با عنوان رازی گپ، با محوریت گفتوگو در رابطه با انواع بیمه نامه منتشر شد.
ویدئوکست شرکت بیمه رازی با نام رازی گپ با هدف گفتوگو در رابطه با بیمه و چگونگی خرید بیمه نامه تولید و منتشر شد.
این برنامه در حالی در صفحات شرکت بیمه رازی منتشر شده که با اجرای طرح همای رازی همزمان شده و قسمتهای ابتدایی این برنامه به طرح همای و عملکرد شعب به ویژه شعبه چالوس اختصاص دارد، زیرا هزارمین بیمه نامه طرح همای رازی در شعبه چالوس شرکت بیمه رازی صادر شده است.
لازم است ذکر شود که در قسمت نخست برنامه رازی گپ، اسد اسدی- سرپرست معاونت اجرایی شرکت بیمه رازی به عنوان مهمان، طرح همای رازی (طرح بانک- بیمه) را معرفی و تشریح کرد.براساس این گزارش برنامه رازی گپ با اجرای امین اکبری نسب و امیرحسین لواسانی ابتدای هر هفته و با محوریت عملکرد شعب و نمایندگان شرکت بیمه رازی در طرح همای رازی تهیه و منتشر میشود.
امکان صدور بیمه نامه در تمامی نرم افزارهای بیمهگری برقرار است
سیدمیثم حسینیلر، معاون برنامه ریزی و نوآوری بیمه ایران، در مصاحبه با روابط عمومی بیمه ایران از تداوم خدمترسانی همه نرم افزارهای بیمهگری خبرداد.معاون برنامه ریزی و نوآوری، با اشاره به اخبار منتشر شده در فضای مجازی گفت: در خصوص ارتباط سیستمی با مجموعههای ارائه دهنده خدمات الکترونیکی بین دستگاهی همواره موضوعاتی مطرح بوده و شرکت موظف است ضمن رعایت ملاحظات قانونی، حداکثر تلاش خود را برای برقراری پایدار این ارتباطات فناورانه برقرار کند.
وی افزود: علیرغم تمام تلاش انجام گرفته در مورد سرویس استعلام کدپستی، اما در یک بازه زمانی مشخص با عدم ارتباط با سامانه استعلام کدپستی مواجه شدیم که در این بازه زمانی همکاران من همه سعی خود را برای رفع مشکل بکار گرفتند.
نکته ای که باید همه همکاران عزیز نماینده مدنظر داشته باشند این است که در همین زمان تعداد6667 فقره بیمه نامه آتشسوزی در سامانه بیمه گری صادر شده که از این تعداد 3312 بیمه نامه مسکونی و 1718فقره بیمه نامه غیرصنعتی می باشد.
حسینی لر تاکید کرد: اینکه گفته می شود امکان صدور بیمه نامه آتشسوزی وجود نداشته ،مطابق با واقعیت نیست به عبارتی در همان بازه زمانی در بخشهای مختلف سامانه یادشده امکان صدور برقرار بوده و صرفا برای صدور بیمه نامه های مسکونی و غیرصنعتی به غیر از طرح های حامی و سپاس با مشکل مواجه شدیم .البته در همین رشته ها نیز برای بیمه نامه های تمدیدی ، صدور امکانپذیر بود.
وی در پایان با اشاره به راه اندازی کمیته بهبود فرآیندها برای تسریع و تسهیل در ارائه خدمات به کلیه ذینفعان گفت : از فرصت استفاده میکنم و آمادگی معاونت برنامه ریزی و نوآوری را برای برگزار جلسه همفکری با کانون سراسری نمایندگان اعلام میکنم و اطمینان دارم با اقداماتی از جمله تسهیل سیستمی اخذ تسهیلات نمایندگان در این معاونت، راهبرد مدیریت محترم عامل در توانمند ساختن همکاران نماینده محقق میگردد.
علاوه بر این در این جلسات اعضای محترم کانون سراسری نمایندگان نیز با اقدامات و ملاحظات پیش رو در معاونت برنامه ریزی و نوآوری بیشتر آشنا خواهند شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
صدور شناسه در فرایند پرداخت خسارات بیمهای
معاون توسعه و نوآوری بیمه مرکزی گفت: یکی از اولویتهای بیمه مرکزی تمرکز زدایی از شرکت های فناور بیمه در جهت کاهش ریسک صنعت بیمه است و بیمه مرکزی برای افزایش شفافیت داده در تلاش است تا برای فرایند خسارات بیمهای شناسه صادر شود.
علی بنیادی نائینی – معاون توسعه و نوآوری بیمه مرکزی - با اشاره به جایگاه و اهمیت برخورداری از سیستم های جامع بیمهگری در صنعت بیمه گفت: ما در هر نظام مالی مثل بانک و بیمه، نیازمند یک سیستم جامع و یا Core هستیم تا عملیات معاملات و دادهها در آن قالب پردازش شده و شکل بگیرد. با این حال صنعت بیمه با نظام بانکداری متفاوت است. در بیمه مرکزی، سامانه جامع بیمهگری یا Core Insurance وجود ندارد و این سامانههای جامع بیمهگری در بخش خصوصی مستقر هستند.
وی افزود: در حال حاضر چند شرکت فناور وجود دارند که این کار را انجام میدهند و نزدیک به ۸۰ درصد از شرکتهای بیمهای، سیستم جامع بیمهگری خود را از آن شرکتهای فناور دریافت میکنند. این شرکتها، جز شرکتهای فناور هستند که وظیفه آنها توسعه زیرساختهای حوزه بیمه در کشور است.
معاون توسعه و نوآوری بیمه مرکزی خاطر نشان کرد: با این حال برخی از شرکتهای بیمهای نیز خود دارای Core یا سیستم جامع بیمه گری هستند و از آنجایی که Core در شرکتهای فناور بیمهای متمرکز است، این مسئله میتواند حامل یک ریسک بزرگ برای صنعتی باشد که خود باید مدیریت ریسک را متقبل شود. برای مثال یکی از چالشها این است که اگر یک اتفاق در حوزه هک دادهها در یک شرکت فناور بیمهای رخ دهد چه میشود؟ و از آنجایی که Core نوشتن در بیمه سخت و زمان بر است، شرکتهای محدودی تمایل به این کار را از خود نشان میدهند.
بنیادی نائینی در رابطه با برنامه بیمه مرکزی در جهت تمرکز زدایی در بخش فناوری در صنعت بیمه، تصریح کرد: آنچه روشن است، براین موضوع دلالت دارد که برای کاهش ریسکهایی که به آن اشاره شد، باید تعداد شرکتهایی که دارای سامانه جامع بیمهگری یا Core بیمهای هستند را افزایش دهیم. Core نوشتن در بیمه هم نیازمند هزینه بالا است و هم زمان بر است. بنابراین، اقبال کمی نسبت به این موضوع وجود دارد و از آنجایی که شرکت بیمهای معتقد است که نمیتواند در این زمینه با یک شرکت فناور بزرگ رقابت کند، تمایل دارد، سیستم جامع خود را به یک شرکت فناور، برون سپاری کند.
وی ادامه داد: علیرغم اینکه شرکتهای بیمهای در حوزه بخش خصوصی قرار دارند، اما موظف هستند که چارچوبها و استانداردهای که از سوی بیمه مرکزی تعریف میشود را رعایت کنند و از آنجایی که یکی از اولویتهای بیمه مرکزی تمرکز زدایی در جهت کاهش ریسکهای موجود در صنعت بیمه است. بنابراین، باید ریسکهای مورد نظر مدیریت شود و سیستمهای بیمه گری را از حالت متمرکز و در دست یک شرکت فناور بیمهای خارج کرده و در سبد شرکتهای بیمهای تقسیم شود؛ به عبارتی، اگر تعداد محدودی سامانه جامع بیمهگری یا Core Insurance وجود داشته باشد، این خود حامل یک ریسک بزرگ در صنعت بیمه است. براین اساس باید تعداد شرکتهایی که سامانه جامع بیمهگری داشته را افزایش دهیم.
معاون توسعه و نوآوری بیمه مرکزی اظهار کرد: باید یادآور شد که صنایع خدماتی مثل بیمه داده محور هستند و نکتهای که وجود دارد، این است که در مرحله صدور بیمه نامه، یک مسیر از سوی شرکتهای بیمهای طی میشود و در سیستم سنهاب بیمه مرکزی میتوانند کد یا شناسه یکتا دریافت کنند، در این سیستم (سنهاب) صحت سنجی صورت میگیرد و در نهایت بیمه نامه صادر میشود.
بنیادی نائینی در پایان افزود: در این مرحله چالشی که وجود دارد این است که در فرایند پرداخت خسارات، روند پرداخت تا حدودی با تاخیر صورت میگیرد. امروز در حال کار بر روی این موضوع هستیم که بتوانیم کد و شناسه یکتا را در بخش خسارات داشته باشیم؛ یعنی همانطور که در مرحله صدور بیمه نامه شناسه صادر میشود، در فرایند پرداخت خسارت نیز، کد و شناسه صادر شود تا مشخص شود برای مثال یک خودرو چه زمانی تصادف کرده، چه زمانی ارزیابی خسارات آن انجام شده و در نهایت چه زمانی پرداخت خسارات صورت گرفته است تا در نهایت بتوانیم موضوع پرداخت خسارات به بیمه شدگان را مدیریت و ارزیابی کنیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 2
اخبار
بانک مرکزی
گزارش تسهیلات پرداختی به کارکنان بانکها را منتشر کرد
بانک مرکزی گزارش تسهیلات پرداختی بانکها و موسسات اعتباری (اصل وام به همراه سود) به کارکنان، مدیران و اعضای هیات مدیره آنها در سال ۱۴۰۲ را طبق قانون منتشر کرد.
در اجرای قانون بودجه سال 1403 ، بانک مرکزی گزارش مجموع مبالغ پرداختشده (اصل وام به همراه سود) بانکها و موسسات اعتباری به کارکنان، مدیران و اعضای هیات مدیره آنان در سال ۱۴۰۲ را بصورت تفکیکی منتشر کرد.
بانک مرکزی به استناد آیین نامه پرداخت تسهیلات به کارکنان بانک ها، گزارش تسهیلات شبکه بانکی به کارکنان خود به تفکیک هر بانک را بر روی سایت بانک مرکزی بخش آمارهای بانکی به نشانی cbi.ir/simplelist/۲۷۴۵۵.aspx منتشر کرد.
بررسیها نشان میدهد باتوجه به ابلاغ دستورالعمل و آییننامه بانک مرکزی در این خصوص، تسهیلات مزبور روند کنترل شدهای دارد.
با عنایت به تکلیف مقرر در مفاد جزء (۵) بند (ح) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کشور مبنی بر گزارش مجموع مبالغ اصل تسهیلات پرداخت شده به کارمندان هر بانک و مؤسسه اعتباری، جدول گزارش اطلاعات مورد اشاره به شرح ذیل اعلام میشود.
علی ابدالی در همایش سراسری مدیران:
جذب منابع و افزایش سهم بازار بانک سینا با تکیه بر کار گروهی، با جدیت دنبال میشودمدیرعامل بانک سینا در دومین همایش سراسری مدیران بر عزم راسخ و جدیت بانک در زمینه جذب منابع و افزایش سهم بازار با تکیه بر کارگروهی و توان همکاران تأکید کرد.
علی ابدالی، مدیرعامل بانک سینا در دومین همایش سراسری مدیران بانک در سال جاری که با محوریت جذب منابع و توسعه سهم بازار با حضور اعضای هیئتمدیره، هیئتعامل، مدیران ستادی و معاونان مناطق بانک برگزار شد، اظهار داشت: باید با تغییر نگرش در خصوص نحوه جذب و بهکارگیری تکنیکها و تاکتیکهای بازاریابی و نیز طراحی محصولات جدید و رقابتی، قدمهای بلندتری برای افزایش سهم بازار بانک سینا برداریم.
وی افزود: با برنامهریزی، نظارت و بهکارگیری تمام ظرفیتهای بانک، توسعه سهم بازار و جذب منابع بیشتر را میتوانیم محقق کنیم. برای تداوم این مسیر، باید همکاری و همافزایی در بین کارکنان صف و ستاد بیش از گذشته افزایش یابد.
وی با تأکید بر اینکه باید با همه تکنیکها و تاکتیکها به سمت بازاریابی هدفمند و بهینه حرکت کنیم، تصریح کرد: هیئتمدیره با سیاستگذاری، مدیران ستادی با برنامهریزی و مدیران مناطق با اجرای آگاهانه تکنیکها و تاکتیکها اهداف بانک را محقق میکنند و اینجاست که نقش مهم و اثرگذار مدیران و معاونان مناطق برای جذب حداکثری منابع نشان داده میشود.
مدیرعامل بانک سینا ضمن تبیین راهکارهای عملیاتی برای اجرای هر چه بهتر و مطلوبتر برنامههای بانک در خصوص افزایش سهم بازار، از کارکنان شاغل در واحدهای مختلف ستادی و صف خواست با ارائه و انعکاس نظرات و پیشنهادات خود در رابطه با مشکلات حوزههای تحت پوشش و بیان ایدههای خلاقانه، در راستای جذب منابع و تحقق اهداف ترسیمشده، مشارکت فعال داشته باشند.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون:
هفته دولت و هفته تعاون به عنوان دو مناسبت مهم شهریورماه در اولویت برنامه های بانک قرار دارد
محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون طی جلسه ای با حضور هیات عامل و مدیران ستادی اظهار داشت: همزمان با استقرار دولت چهاردهم، آقای دکتر میدری به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جایگاه راهبری وزارتخانه قرار گرفته اند، اولین جلسه شورای معاونین برگزار شد، وزیر محترم تسلط و اشراف کامل به مسائل اجتماعی و اقتصادی وزارتخانه دارند و چند سرفصل مهم از جمله امورات بازنشستگان ،صندوق ها، اقتصاد و اشتغال را در اولویت قرار داده اند.
وی افزود: همه ارکان وزارتخانه و دستگاه های تابعه این وظیفه و تکلیف را بر عهده دارند تا در شفاف سازی ،تبیین اقدامات و حمایت از راهبردها و سیاست های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اهتمام لازم را داشته باشند تا تدابیر و برنامه های مهم دولت و وزیر محترم برای ارتقای سطح رفاه مردم به نحو مناسبی اجرایی شود.
این مقام بانکی خاطر نشان کرد: مطابق رهنمودها و تاکیدات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نقش واحدهای روابط عمومی دستگاه ها در تبیین و اطلاع رسانی و شفافیت حائز اهمیت است و اقدامات روابط عمومی جایگاهی مهم در پیشبرد برنامه های اجتماعی و اقتصادی وزارتخانه دارد.
شیخ حسینی تاکید کرد: هفته دولت و متعاقب آن هفته تعاون به عنوان دو مناسبت مهم شهریور ماه در اولویت برنامه های بانک قرار دارد، این مناسبت فرصتی برای تبیین عملکرد و خدمات ارزنده بانک و معرفی اقدامات ، دست آوردها، محصولات و طرحهای بانک می باشد.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون تصریح کرد: شهریور ماه مقطع زمانی مهم سال برای عملکرد بانک است، این بانک گزارش مناسبی در مجمع سالیانه ارائه داد و بانک در پی تداوم روند بهینه رشد و ارتقای شاخص ها در سال جاری است. اهداف بانک طی پنج ماهه ابتدایی در پرداخت تسهیلات و بخش مصارف تا حد بالایی محقق شده بود و در بخش منابع نیاز به تلاش بود که طی مدت اخیر با تلاش مدیران و همکاران در صف و ستاد شاهد هستیم که به لحاظ تجهیز نیز عملکرد در مسیر رشد و بهبود قرار گرفته است.
تلاش بیمه دی برای تحقق فروش بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال
مدیرعامل بیمه دی در نشست سراسری با همکاران خود ضمن اشاره به برنامهریزی این شرکت برای تحقق فروش بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال، از پیشبینی سودی بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال تا پایان سال جاری خبر داد.
مهندس طاهر موهبتی مدیرعامل این شرکت در وبینار سراسری با کارکنان این مجموعه که با هدف تبیین اهداف و برنامه های فصلی بیمه دی برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش همکاران در سراسر کشور بیان کرد: خوشبختانه شرکت توفیق داشته طی پنج ماهه نخست امسال، جذب پرتفوی به میزان ۱۱۸ درصد را محقق کند که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، دستیابی به حدود ۱۴۵ درصد رشد فروش را نشان میدهد.
وی افزود: اگرچه در سبد پرتفوی فعلی شرکت، بیمههای درمان سهم بیشتری را به خود اختصاص داده اما با برنامه ریزیهای تدوین شده، رویکرد شرکت به سوی خُرده فروشی با اولویت صدور بیمهنامههای زندگی خواهد بود.
موهبتی ادامه داد: شبکه فروش بیمه دی نقش بسزایی در افزایش خرده فروشی دارد و با توجه به اقداماتی که در حوزه تبلیغات و آموزش به اجرا درآمده، استفاده و بهرهبرداری از فرصتهای به وجود آمده مورد انتظار است و امید میرود شبکه فروش به عنوان عضو موثر بیمه دی، نقش آفرینی کند.
موهبتی با اشاره به آمار عملکردی بیمه دی در سال جاری افزود: امسال پیش بینی میشود ضریب خسارت مطلوبی را تجربه کنیم. همه اعضای خانواده بزرگ بیمه دی باید توجه داشته باشند که حضور این شرکت در فضای رقابتی صنعت، اخلاقمدارانه و حرفهای بوده و عملکردی خارج از این چارچوب نداشته باشد.
مدیرعامل بیمه دی در خصوص قرارداد جبران تصریح کرد: مدت زمان بررسی اسناد مستقیم ارائه شده از سوی خانوادههای معزز ایثار و شهادت و پرداخت آن، طی تنها یک هفته به انجام میرسد و پرداخت خسارت به مراکز درمانی طرف قرارداد نیز به ۲ ماه کاهش پیدا کرده که مدت زمانی منطقی و طبیعی است. زیرا از این بازه زمانی، یک ماه صرف جمعآوری و ارسال اسناد از سوی مراکز درمانی شده و یک ماه نیز شامل بررسی اسناد و پرداخت خسارت از سوی بیمه دی میشود.
وی همچنین با اشاره به آمار عملکرد استان ها بیان کرد: برخی از استان ها نیازمند تلاش بیشتری در حوزه فروش هستند. در حال حاضر با برنامه محوری، بعضی از استان ها بالغ بر ۱۰۰ درصد و برخی تا ۱۴۰ درصد بودجه خود را تحقق بخشیدند. علاوه بر آن، بودجه قابل توجهی نیز خارج از برنامه محقق کرده اند که این مهم نشان دهنده عملیاتی بودن برنامه ریزیها است. بدین ترتیب باید نقاط قابل بهبود شناسایی شده و درصدد رفع آنها برآییم.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران تشریح کرد
نتایج استقرار سامانه نسخهنویسی الکترونیک
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، جزییات خدمات حاصل از استقرار سامانه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی را تشریح کرد.
مهدی رضایی در خصوص پیگیری و ارتقاء فرآیندهای سازمان با رویکرد الکترونیک و خدماتی که به شکل الکترونیکی در سازمان بیمه سلامت ایران ارایه میشود، گفت: با پیادهسازی فرآیند تولید، گردش و رسیدگی اسناد پزشکی به صورت الکترونیک در بخش خدمات سرپایی، برنامه کشوری نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی و حذف دفترچههای درمانی کاغذی حرکت به سوی فرآیندهای تمام الکترونیک در سازمان آغاز گردید، به طوری که سهم نسخ تمام الکترونیک از مجموع نسخ در بخش سرپایی ۹۸ درصد بود و روزانه به طور معمول بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار نسخه الکترونیک در سامانه ثبت و ارایه میگردد.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران افزود: علاوه بر این استقرار کامل نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در سطح کشور منجر به ایجاد بستری گردید که نتایج آن شامل امکان اجرای صحیح راهنماهای بالینی و پروتکلهای درمانی، اجرا و پیگیری رویکرد پزشکی مبتنی بر شواهد، امکان رصد خدمات دریافت شده برای بیمه شدگان و ارزیابی کیفیت خدمات ارایه شده به آنها، ابزاری برای تکمیل پرونده الکترونیک سلامت، تسهیل فرآیند رسیدگی به اسناد، نظارت و نظام پرداخت، صرفه جویی در هزینهها و مدیریت منابع و بررسی و تکمیل قواعد بیمهای به صورت برخط در بخش سرپایی است.
وی تصریح کرد: علاوه بر اعمال تعرفههای جدید در سامانه نسخه الکترونیک، به روز رسانی قواعد رسیدگی آنلاین از نظر داروهای مشمول ارز ترجیحی، بستههای خدمتی صندوق خاص و صعب العلاج، پوشش خدمات توانبخشی ستارهدار توانخواهان و دیگر قوانین مربوط به پوشش خدمات سرپایی در سامانه اعمال شده است. همچنین پوشش سهم صندوق خاص و صعبالعلاج برای نسخ دارویی بیمه شدگان تامین اجتماعی نیز از مهر ۱۴۰۲ درحال اجرا است.
رضایی تاکید کرد: از سوی دیگر ایجاد امکان ثبت نسخه الکترونیک برای کلیه افراد دارای بیمه پایه (از طریق استعلام از مسیر پایگاه برخط) بدون محاسبه سهم سازمان، ایجاد امکان تبادل الکترونیک با سایر سازمانهای بیمهگر پایه و تکمیلی جهت محاسبه برخط سهم بیمه تکمیلی، اجرا و گسترش فرآیند مدیریت نشان در راستای پیادهسازی راهنماهای بالینی و سایر تکالیف سازمانی، استقرار ارجاع الکترونیک در بستر سامانه نسخه الکترونیک برای کلیه بیمه شدگان، تبادل الکترونیک اسناد بستری بیمه شدگان بیمه سلامت و تامین اجتماعی جهت محاسبه و پرداخت سهم صعبالعلاج و تبادل الکترونیک اسناد پیوند اعضا و کاشت حلزون برای محاسبه و پرداخت از محل صندوق صعب العلاج برای کلیه افراد دارای بیمه پایه از نتایج دیگر استقرار سامانه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.