شماره: 2431 / ۱۴۰۳ بيست شهريور
تعداد بازدید : 1
ولوو ES90 به زودی عرضه می شود
ولوو ES90 احتمالاً یک سدان الکتریکی خواهد بود که انتظار می رود در آینده نزدیک به فروش برسد.مدیر عامل ولوو، جیم روآن، جزییات دیگری جز بیان اینکه این مدل به زودی عرضه خواهد شد، ارائه نکرد.
متأسفانه این برند تا سال 2030 از تولید کاملاً الکتریکی خود عقب نشینی کرده است، اما ما حداقل یک XC90 جدید را از این معامله خارج کردیم. همچنین، در پایان نمایشگاه، تیزری از مدل بعدی ولوو دریافت کردیم: ES90.جالب اینجاست که اگرچه در طرح کلی چیز زیادی نمیتوانیم ببینیم، اما قسمت شیشهای ES90 فقط تا حدودی شبیه به سدانهای فعلی ولوو است. درب صندوق عقب بلند و کوتاه S60 و S90 گازسوز اینجاست، اما ستون A خودرو بسیار جلوتر از طرحهای سدانهای ICE موجود ولوو به نظر میرسد. متأسفانه، ولوو کار بسیار خوبی انجام داد و مطمئن شد که ما نمی توانیم چیز زیادی را ببینیم. تنظیم سطوح یا روشنایی در فتوشاپ چیز زیادی در مورد طراحی خودرو نشان نمی دهد.
با این حال، از آنجایی که ولوو بخشی از گروه جیلی است، احتمالاً ES90 از نوعی پلت فرمSEA استفاده شده در پلستار 4و مجموعه ای از محصولات دیگر گروه جیلی استفاده خواهد کرد. این پلتفرم نسبتاً ماژولار است و در مدلهای نسبتاً مقرون به صرفه مانند ولوو EX30 خدمات ارائه می کند.
هیچ تاریخ یا جزئیاتی در مورد ولوو ES90 وجود ندارد، اما به گفته مدیرعامل جیم روآن، این خودرو به زودی عرضه خواهد شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
بی ام و در سال 2028 خودروی هیدروژنی را روانه بازار خواهد کرد
یک بازیکن جدید در شرف ورود به بازی هیدروژن است زیرا بی ام و برنامههای خود را برای عرضه یک خودروی الکتریکی سلول سوختی در سال 2028 تأیید کرده است.
برای به ثمر رساندن این پروژه، همکاری فعلی خود را با تویوتا، یکی از معدود خودروسازان دیگری که هنوز معتقد است، گسترش میدهد. هیدروژن آینده دارد در حالی که برند ژاپنی میرای را به مدت یک دهه به فروش رسانده است، این اولین خودروی هیدروژنی بی ام و خواهد بود که مردم واقعاً قادر به خرید خواهند بود.
از آنجایی که این خودرو تا چهار سال دیگر عرضه نخواهد شد، بی ام و از پرداختن به جزئیات خودداری می کند. با این حال، می گوید مدل هیدروژنی نسخه ای از یک محصول موجود خواهد بود. آخرین پروژه هیدروژن مونیخ بر اساس X5 است. همانطور که گفته شد، منطق به ما می گوید که یک شاسی بلند هیدروژنی نسخه تولیدی iX5 نخواهد بود که در اینجا تصویر شده است. این نسل از لوکسبارج در حال حاضر در نیمه دوم چرخه عمر خود است. تا سال 2028، خودروی نسل بعدی جایگزین آن خواهد شد.
تولید یک میلیون قطعه خودرویی
در شرکت گداز قطعه ازنا
سالانه یک میلیون قطعات خودرویی در کارخانه گداز قطعه ازنا تولید و روانه بازار می شود.
حسن بزرگمهریان مسئول مالی و بازرگانی شرکت گداز قطعه ی ازنا گفت:همه ی محصولات تولیدی در این شرکت بومی سازی شده وباعث شده از خروج ارز جلوگیری شود .
حسن حاجیوند مدیر پشتیبانی و مهندسی این شرکت خودرویی هم گفت:قطعات خودرویی با همت متخصصان لرستانی بومی سازی و به مرحله تولید رسیده و با اضافه شدن دو محصول جدید بازار از انحصار محصولات خارجی خارج شده است .
شرکت گداز قطعه ی ازنا با تولید قطعات خودرویی توانسته است کشور را از واردات برخی قطعات خودرویی بی نیاز کند.
در این واحد تولیدی با بهره مندی از ظرفیت ۲۰۰ متخصص حوزه ی خودرو سازی سالانه یک میلیون قطعه خودرویی تولید و روانه بازار می شود. همچنین در کارخانه گداز قطعه ازنا روزانه ۱۰ تن شمش در دمای ۷۵۰ درجه سانتیگراد ذوب میشود تا محصولاتی باکیفیت وارد بازار شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
دوکلمه خبر
صدور نخستین پروانه استاندارد باتری خودرو در خوزستان
مدیرکل استاندارد خوزستان از صدور نخستین پروانه استاندارد باتری خودرو در این استان خبر داد.
علی داودی امروز ۱۹ شهریورماه اظهار کرد: با توجه به درخواست واحد تولیدکننده باتری خودروهای سبک، فرایندهای بازرسی و ارزیابی انطباق از واحد تولیدی مذکور توسط کارشناسان صاحب نظر اداره نظارت بر اجرای استاندارد این اداره کل صورت گرفت.
وی افزود: با توجه به انطباق بندهای استاندارد و تاییدیه سازمان ملی استاندارد مبنی بر منطبق بودن محصول با استاندارد ملی، پروانه استاندارد این واحد تولیدی صادر شد.
داودی ادامه داد: باتری خودرو براساس استاندارد ملی ۱-۷۱ مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده است و به استناد قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد کشور، هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاها و خدماتی، اجباری اعلام شود پس از انقضای مهلتهای مقرر، تولید، تمرکز، توزیع و فروش اینگونه کالاها و خدمات بدون علامت استاندارد و یا بدون تائید سازمان ممنوع است و کالاهای مربوطه توقیف و با متخلف طبق ماده ۴۰ این قانون برخورد می شود.
وی اضافه کرد: این بدان معنا است که تمام واحدهای تولیدکننده کالاها و خدمات مشمول استاندارد از جمله شرکتهای تولیدکننده باتری در کشور ملزم به رعایت الزامات و ضوابط استاندارد ملی مربوطه هستند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
رئیس سازمان خصوصی سازی: وزارت صمت برای واگذاری خودروسازان همکاری نکرد
رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: دو خودروساز داخلی، دولتی نیستند، اما مدیریت آنها دولتی است؛ دولت سهام جزئی در این دو شرکت دارد.
ابراهیم بازیان رئیس سازمان خصوصی سازی در برنامه تلویزیونی گفت: سازمان خصوصیسازی در بودجه ۱۴۰۳ باید از محل واگذاری سهام شرکتهای هوایی که در لیست واگذاری هستند، نزدیک به ۶۰ هزار میلیارد تومان را وصول کند که تاکنون در ۶ ماهه اول سال نزدیک به ۱۴ هزار میلیارد تومان از این هدف محقق شده است.
وی در خصوص فاصلهای که با هدفگذاری وجود دارد، گفت: علت این است که واگذاریها طی سال مالی انجام میشود و تا مقدمات آن انجام شود فرایند طولانی دارد. امیدواریم که در سال مالی جاری تعهدها انجام شود. البته بعضاً منابعی که بودجه پیشبینی میشود بیش از امکان عمل سازمان خصوصی سازی است. پیشبینی ما این است که ۷۰ درصد اهداف در حوزه واگذاریها محقق شود.
این مقام مسئول ادامه داد: یک تکلیف ۴۰ هزار میلیارد تومانی از محل واگذاری دارایی دولت از منظر املاک و از موضع مولدسازی داریم که در دستور کار است. همچنین نزدیک به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان هم تکلیف رد دیون برای سازمان تأمین اجتماعی داریم که در شرف اقدامات اولیه است. ما در مجموع نزدیک به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان تعهد داریم.وی در خصوص واگذاریها گفت: ما در اقتصاد تحریمی و تورمی قرار داریم و موضوع واگذاری همواره دارای اختلالاتی است. فضای تولید بیتاثیر از فضای تحریم نیست و حاصل آن پیشبینی ناپذیری فعالیتهای اقتصادی است. وقتی حرف از واگذاری میشود علیرغم تمام حمایتها در اقتصاد کلان کشور، مخاطراتی در این موضوع برای بخش خصوصی حس میشود و بخش خصوصی در فعالیت کند میشود. سهام ۶۷ شرکت را در برنامه واگذاری امسال به تصویب هیئت واگذاری رساندیم. ۵۷ شرکت در برنامه دو ساله ما است و ۲۳ شرکت در فرایند ۳ ساله هستند که تمامی اقدامات آنها آغاز شده است.
وی ادامه داد: مهمترین اقدام ساماندهی و سازماندهی این شرکتها برای عرضه است. رویکرد سیاستهای اصل ۴۴ این است که شرکتها را در یک فضای رقابتی و شفاف و مشخصاً در بازار سرمایه عرضه کنیم. به این ترتیب جهت از خصوصی سازی به سمت مردمی سازی تغییر پیدا میکند. چون تا ۱۰ درصد سهام شرکتهای میتواند در عرضه اولیه انجام شود و مردم خریدار این سهام باشند.
رئیس سازمان خصوصی سازی در خصوص وضعیت خصوصی سازی سهام ایران خودرو و سایپا با اشاره به اینکه وزارت صمت همکاری نکرده است، گفت: این دو شرکت دولتی نیستند، اما مدیریت آنها دولتی است. دولت سهام جزئی در این دو شرکت دارد، و به طور جدی دنبال واگذاری ۶ درصد باقی مانده سهام دولت هستیم که این جزو وظایف ما است و مدیریت این دو شرکت باید خصوصی شود. اما در این زمینه موانعی وجود دارد. اگر موانع رفع شود امکان عرضه این ۶ درصد طی یک هفته وجود دارد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 2
ادامه روند کاهش تولید خودروسازانِ بزرگِ کشور
یک کارشناس صنعت خودرو گفت: تولید خودروسازان، امسال کاهش داشته که از جمله دلایل آن میتوان به افزایش روزانه اختلاف قیمت درب کارخانه و بازار اشاره کرد.آقای سلمان ابراهیمی نژاد با اشاره به افت تولید خودرو در پنج ماهه نخست امسال افزود: بر اساس آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۲ و ماههای نخست امسال با افت تولید مواجه بوده اند؛ بیش از ۳ میلیون نفر در قرعهکشی اخیر محصولات ایران خودرو ثبت نام کردند که از این تعداد تنها ۳ و ۸ دهم درصد متقاضیان برنده شدند و این شرکت فقط ۱۱۵ هزار خودرو برای فروش داشته است.
وی اضافه کرد: افزایش روزانه اختلاف قیمت درب کارخانه و بازار خودروهای ایرانی، یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار روی کاهش تولید خودروسازان است.
این کارشناس صنعت خودرو گفت: از دیگر دلایلی که برای این موضوع میتوان متصور بود، افزایش قیمتهایی است که سال گذشته به خودروسازان داده شده، امروز اثر خود را از دست داده و برای خودروسازان دیگر جذابیت ندارد که افزایش تولید دهند. ابراهیمی نژاد افزود: برای راه حل این موضوع باید سازوکارهایی که در قوانین دیده شده را اجرا کرد؛ همچنین باید خودرو را با قیمتهایی نزدیک به حاشیه بازار عرضه کرد به نحوی که باعث تحریک تقاضای بیش از حد برای سرمایه گذاری نشود و مقطعی هم نباشد، به عبارتی تداوم داشته باشد و به صورت منظم این عرضه انجام شود. وی ادامه داد: شاید این سیاست بتواند باعث ترغیب شدن خودروسازان به افزایش ظرفیت تولید و پاسخگویی به سمت تقاضای خودروهایی که وجود دارد شود.
گفتنی است؛ بر اساس آمار وزارت صمت، کل تولید خودروهای سواری در پنج ماهه نخست امسال ۳۵۳ هزار و ۵۴۴ دستگاه بود که توسط ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو تولید شده است؛ تولید ایران خودرو کمتر از ۱۹۸ هزار دستگاه بوده و با افت هشت درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.سایپا با تولیدی حدود ۱۱۶ هزار دستگاهی، افت تولید ۹ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داشته است؛ پارس خودرو هم کمتر از ۴۱ هزار دستگاه تولید داشته و ۱۹ درصد افت کرده است؛ این شرکت بیشترین درصد افت تولید را بین سه خودروساز اصلی در پنج ماهه امسال داشته است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.