شماره: 2465 / ۱۴۰۳ هشتم آبان
تعداد بازدید : 0
چین می خواهد خودروسازانش در اروپا سرعت عرضه را کاهش دهند
سپتامبر دومین ماه برتر تاریخ خودروهای برقی چینی در اتحادیه اروپا بود. اکنون پکن از آنها می خواهد که سرعت خود را کاهش دهند.
دولت چین از خودروسازانش میخواهد تا ترمز برنامههای توسعه خود را در اروپا بگیرند. فروش خودروهای برقی چینی در اروپا در حال رشد است، اما عوارض جدید ممکن است انگیزه آن را متوقف کند. سپتامبر دومین ماه برتر تاریخ فروش خودروهای برقی چینی در اتحادیه اروپا بود.
اکثر خودروسازان در چین متعلق به دولت هستند. دولت چین در مورد نحوه و مکان تجارت آنها حرف بزرگی دارد، اگرچه هنوز تا حدی استقلال دارند.اکنون این موضوع باعث ایجاد مشکل شده است، زیرا دولت چین از تعرفه های واردات جدید اتحادیه اروپا برای خودروهای چینی خوشحال نیست. این کشور تلاش کرده است تا اهرم اقتصادی علیه اتحادیه اروپا اعمال کند تا آنها را وادار کند که تعرفه ها را کاهش دهند، که تا35 درصد بر روی برخی خودروها در ماه نوامبر اعمال می شود. اما اکنون، پکن استراتژی متفاوتی را امتحان میکند: به خودروسازان خود می گوید که برنامههای توسعه اروپا راکاهش دهند.
این کشور مطمئناً تلاش خواهد کرد تا ابزارهای تلافی جویانه اقتصادی متعددی را در پاسخ بیابد، و یکی از راه هایی که این کار را انجام داده است، درخواست از خودروسازان ملی خود برای کاهش سرعت گسترش خود در اتحادیه اروپا بوده است. اینکه آیا خودروسازان از این قانون پیروی خواهند کرد یا خیر، باید دید.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
ضرورت افزایش ظرفیت پذیرش و تکریم مشتری
مدیرعامل سایپایدک در بازدید از تعمیرگاههای مرکزی ۲ و ۶ سایپا، بر ضرورت افزایش ظرفیت پذیرش، تسریع در ترخیص خودرو و همچنین تکریم بیش از پیش مشتریان تاکید کرد.
اردلان حسینی، مدیرعامل سایپایدک با حضور در تعمیرگاههای مرکزی شماره ۲ سایپا واقع در سه راه آذری و تعمیرگاه مرکزی شماره ۶ واقع در باقرشهر، ضمن گفتوگو با مشتریان، در جریان روند خدمات رسانی به آنها قرار گرفت.مدیرعامل سایپایدک در جریان این بازدید ضمن قدردانی و تشکر از فعالیتهای کارکنان و تعمیرکاران تعمیرگاههای مرکزی افزود: افزایش کیفیت خدمات در تعمیرگاههای مرکزی، افزایش ظرفیت پذیرش، سرعت در ترخیص و تحویل خودرو به مشتریان و تکریم بیش از پیش مشتریان، از جمله مواردی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت رضایت مشتریان و تاکید مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا بر این امر مهم، تمام تلاش ما در سازمان خدمات پس از فروش سایپا بر افزایش رضایت مشتری متمرکز شده و کسب رتبه نخست خدمات پس از فروش برای نخستین بار، بیانگر مسیر درست ما در این فرآیند است.مدیرعامل سایپایدک گفت: با برنامهریزیهای انجام شده، تعداد خودروهای متوقف در تعمیرگاههای مرکزی نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش مواجه شده و در تلاش هستیم که آمار خودروهای متوقف را به حداقل برسانیم.حسینی همچنین با اشاره به استفاده از تجهیزات پیشرفته در تعمیرگاههای مرکزی سایپایدک، بر ضرورت ارتقاء دانش فنی تعمیرکاران و کارشناسان فنی تاکید کرد و گفت: آموزش مداوم و پیوسته دانش فنی و حرفهای کارکنان یک ضرورت مهم است که ارتباط مستقیمی با توسعه فرهنگ مشتریمداری دارد.وی با تاکید بر اهمیت و نقش خدمات پس از فروش بر افزایش ارزش و اعتبار برند سایپا، گفت: باید تمام توان خود را به کار بگیریم تا رضایت مشتریان گروه خودروسازی سایپا در بالاترین سطح ممکن فراهم شود.
شبکه سوپرشارژر تسلا دوباره در حال رشد است
پس از یک سه ماهه دوم ضعیف به دلیل اخراج های غافلگیرکننده عظیم در آوریل، تیم سوپرشارژر افزایشی را در استقرار ثبت کرد.شبکه شارژرهای سریع خودروهای الکتریکی تسلا پس از سه ماهه سوم ناامیدکننده ای که به دلیل تعدیل های غافلگیرکننده عظیم در ماه آوریل ایجاد شد که کل صنعت را بر آن داشت تا یک گام به عقب بردارند و بپرسند:«چه میشود؟»در سه ماهه سوم سال 2024، بخش شارژ تسلا 2 هزارو 800 غرفه سوپرشارژر جدید را در سراسر جهان افتتاح کرد که 23 درصد رشد سالانه را نشان میدهد، این شرکت هفته گذشته در حساب رسمی Xخود به اشتراک گذاشت. در مقایسه، در سه ماهه دوم، تیم کاهش 31 درصدی سال به سال در استقرار غرفه های جدید را ثبت کرد.تسلا جزئیات بیشتری در مورد آن در جریان تماس درآمد سه ماهه سوم به اشتراک گذاشت. این خودروساز گفت که استقرار ایستگاه سوپرشارژر در سرتاسرجهان از 5 هزار و 595 ایستگاه و 51 هزار و 105 کانکتور در سه ماهه سوم 2023 به 6هزار و 706 ایستگاه و 62 هزار و 421 کانکتور در سه ماهه سوم 2024 افزایش یافته است.این رشد 20 درصدی برای تعداد ایستگاه ها و رشد 22 درصدی برای کانکتورهای فردی است.
بی ام و فقط 30 دستگاه
از خودروهای M2 می سازد
بی ام و 30 سال فعالیت خود را در مکزیک با نسخه ویژه M2 جشن می گیرد. این مدل که تنها به 30 دستگاه محدود شده است، در دو رنگ متالیک آبی مات یا متالیک خاکستری مات موجود است. هر نمونه با صندلی های سطلی قابل تنظیم دوست داشتنی بی ام و که با چرم مرینو قرمز و مشکی مشخص شده اند، گزینه ای خواهند بود. در داخل نیز تزئینات فیبر کربنی و فرمانی با پوشش آلکانترا مشاهده خواهید کرد.این مدل همه به روزرسانی های مشابه M2 معمولی دریافت شده در سال 2025 را دریافت می کند. این یعنی 473 اسب بخار قدرت از موتور شش سیلندر توربو دوقلو به دست می آورد. همچنین نشان جدید، فرمان جدید و فضای داخلی به روز شده با آخرین نسخه iDrive وجود دارد.هیچ صحبتی در مورد عرضه چرخ نقره ای رنگ جدید برای سال 2025 در این نسخه وجود ندارد، اگرچه با قضاوت بر اساس عکس های منتشر شده توسط بی ام و، پیشنهاد می کنیم که امیدوار نباشید.
فراری F80 تقریباً صندلی سرنشین نداشت
طرح اولیه این بود که کابینی باریک داشته باشد تا به این هایپرکار ابعاد فوق العاده ای بدهد.سوپراسپرت ها قصد ندارند هیجان را با بیش از یک مسافر به اشتراک بگذارند، اما برخی از خودروسازان تلاش کرده اند تا صندلی سوم را پر کنند. مک لارن F1 و اسپید تیل به همراه گوردون موری T.50با طرح کابین غیرعادی 1+2 خود به ذهن متبادر می شوند. با F80، فراری در ابتدا می خواست با ساختن فضای داخلی کاملاً در مورد راننده، در جهت مخالف حرکت کند.رئیس طراحی مارانلو فاش کرد که F80 در ابتدا به صورت تک سرنشین طراحی شده بود. ایده این بود که جانشین لافراری را با استفاده از یک کابین فوقالعاده باریک، «نسبت های واقعاً فوق العاده» بدهد. دستگاه هیبریدی پرچمدار جدید V-6 در نهایت یک صندلی سرنشین داشت، اما فلاویو مانزونی می گوید که فراری متوجه شد که چگونه فضای داخلی را مانند یک خودروی تک سرنشین ایجاد کند.حتی می توانید از تصاویر مطبوعاتی متوجه شوید که فراری ظاهراً می خواهد صندلی سرنشین را با سیاه کردن آن پنهان کند تا با بقیه کابین ترکیب شود. صندلی سرنشین که برای کاهش وزن در جای خود ثابت شده است، کمی دورتر از صندلی راننده قرار گرفته است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
حمایت شهرداری از توسعه دوچرخههای برقی در پایتخت
مدیرعامل سازمان حملونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: اصرار ما به تقویت سیستم دوچرخه برقی در پایتخت است زیرا با توجه به شیبی که در پایتخت وجود دارد از طرحهای دیگر دوچرخه استقبال نشد.
پوریا علیمردانی، مدیرعامل سازمان حملونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در خصوص راهکارها برای کاهش ترافیک باید علاوه بر عرضه امکانات، از ابتکارات شرکتهای دانش بنیان هم در جهت حل مسئله کمک بگیریم، تاکید کرد: کاهش ترافیک ۴ مرحله دارد؛ باید این ۴ مرحله را کنترل کنیم تا تردد خودروها را کاهش بدهیم. مرحله اول زیر و ترانسپورت است که با امکاناتی مثل شهر هوشمند و ارائه خدمات به صورت آنلاین، هوشمند و دورکاری باید اصل سفر را کم کنیم.
علیمردانی ادامه داد: مرحله دوم این است که حملونقل عمومی را گسترش بدهیم و با وسایل جمعی همگانی مردم را جابهجا کنیم؛ مثل اتوبوس، مترو و ون. در مرحله سوم باید دوچرخه سواری یا برقی سازی یا به عبارتی حمل و نقل پاک را گسترش بدهیم. مرحله آخر هم ساخت امکانات از جمله معابر جدید، طرح ترافیک و مقابله با خودروهای تک سرنشین است که باید پیش بینی کنیم.
مدیرعامل سازمان حملونقل و ترافیک با بیان اینکه سازمان ترافیک از مرحله دوم تا چهارم نقش ویژهای دارد، گفت: اصرار ما به تقویت سیستم دوچرخه برقی در پایتخت است. زیرا با توجه به شیبی که در پایتخت وجود دارد، طرحهای دوچرخه در گذشته مورد استقبال ویژه قرار نگرفته است. باید دوچرخه را به نحوی عرضه کنیم که مخاطب را جذب کند. بنابراین استراتژی ما رفتن به سمت حملونقل برقی است. قطعاً ما از اعتبارات خود در جهت حملونقل برقی استفاده کنیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
کاهش تصدی گری و افزایش تنظیمگری در خودروسازی
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تصدی گری دولت در خودروسازی کاهش و نقش تنظیم گری دولت افزایش مییابد.
سیدمحمد اتابک در حاشیه نشست با فعالان اقتصادی در اتاق ایران در پاسخ به این پرسش که وزارت صمت درباره واگذاری بقیه سهام خودروسازان چه برنامهای دارد، گفت: هدف اقدامات ما این است که تصدی گری را در دولت کاهش و تنظیمگری را افزایش دهیم و در بعضی از کارهای اجرایی دخالت نکنیم.
وی اضافه کرد: این موضوع هم در مورد خودرو، معدن و مواردی است که دولت در آن تصدی گری میکند. سیاست ما این است و هدفگذاری کردیم در همین شرایطی که پیش میرویم به نتیجه برسانیم.
وزیر صمت درباره ادعای صدور بخشنامههای خلقالساعه در این وزارتخانه هم گفت: از زمانیکه مسئولیت وزارت صمت را بر عهده گرفتم بخشنامهای صادر نکردم ضمن اینکه تعداد زیادی از بخشنامهها را هم ملغی کردم؛ دیروز هم در شورای اقتصاد چند بخشنامه ملغی شد تا صادرکنندگان بتوانند با شرایط و تسهیلات بهتر کار انجام دهند، البته این اتفاقات زمانبر است. بعضی از بخشنامههای گذشته دارای منطق است، اما بعضی را که ممکن است مشکل داشته باشد بررسی میکنیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 2
واکنش ایرانخودرو به حوادث سوختگی ناشی از نشت آب رادیاتور بخاری برخی محصولات
ایرانخودرو در پاسخ به گزارشهای منتشر شده درخصوص سوختگی پای رانندگان در اثر نشت آب رادیاتور بخاری برخی محصولات عنوان کرده، قدیمی بودن تولیدات و کارکرد بالا، عدم سرویس و نگهداری مناسب مجموعه بخاری، انجام تعمیرات خارج از شبکه نمایندگیهای ایرانخودرو و عدم استفاده از ضدیخ و فرسودگی و پوسیدگی مجموعه بخاری خودروها، عوامل اصلی در بروز سانحه بوده است.
ایرانخودرو عنوان کرده، در طراحی سیستم بخاری خودرو، قطعه رادیاتور بخاری در مجموعه کنسول میانی خودرو جزئی از سیستم تهویه مطبوع داخلی خودرو محسوب میشود که این طراحی مجموعه و اتصالات و محافظ آن از سوی شرکت پژو فرانسه صورت پذیرفته و تا کنون در این مجموعه و فرآیند مونتاژ آن از ابتدای تولید خودرو پژو ۲۰۶ و در ادامه ۲۰۷ هیچگونه تغییری صورت نگرفته و همانند طرح پژویی و با کاور محافظ در محصول ۲۰۷ در حال تولید است. در طراحی به کار رفته، قطعه رادیاتور بخاری به همراه فنها، لولهها، اتصالات آن و سایر متعلقات در یک مجموعه تجمیع شده است.
براساس این گزارش، یکی از الزامات مهم در حفظ و نگهداری خودرو، استفاده از محلول آب و ضد یخ به نسبت تعریف شده در سیستم خنککاری است که لازم است مطابق دفترچه راهنمای خودرو از سوی مشتریان در طول زمان استفاده از خودرو رعایت شود.
رعایت این الزامات از ایجاد رسوبات در این سیستم جلوگیری کرده و بیتوجهی به این الزامات نیز میتواند سبب تخریب قطعات مجموعههای داخلی نظیر اورینگها و گرفتگی و خوردگی راهگاههای رادیاتور شده و موجب ضرورت تعمیرات در این ناحیه میشود.
ضرورت رعایت این نکات در دفترچه راهنمای خودرو که هنگام تحویل خودرو در اختیار مالک قرار میگیرد به صراحت عنوان شده است.
ایرانخودرو در ارتباط با انطباق کیفیت قطعه با استاندارد نیز عنوان کرده، براساس نتایج آزمونهای دورهای صورت گرفته بر روی نمونه قطعات شبکه بخاری گروه ۲۰۶ و ۲۰۷، همواره طرح آزمون رادیاتور بخاری این گروه از محصولات ایرانخودرو به میزان بالاتر از استاندارد تعریف شده پاس شده که موید انطباق کیفیت قطعه با استاندارد و طرح آزمون خاص خود بوده و هیچگونه مغایرتی در کیفیت قطعه وجود نداشته است.
تمامی این آزمونها در آزمایشگاههای معتبر که دارای گواهینامه ISO/IEC۱۷۰۲۵ هستند، صورت گرفته است.
همچنین در ساز و کارهای کنترلی خودرو، به منظور اطمینان از عملکرد موتور در شرایط بالا رفتن دمای آب در زمان عدم کارکرد صحیح قطعات موتور، هشدارهای لازم از طریق علایم در نمایشگر خودرو ظاهر میشود و بنابراین ضروری است تا در صورت هشدار خودرو، راننده به علایم هشدار دهنده توجه کرده و نسبت به توقف خودرو و درخواست امداد از شبکه خدماتی ایرانخودرو اقدام کند.
بررسی خودروهایی که راننده آن به دلیل ترکیدگی لوله اتصالات بخاری دچار سانحه و آسیب دیدگی شده، نشان میدهد، این خودروها دارای وجوه اشتراکی از جمله تولیدات دهه ۹۰ ایرانخودرو و کارکرد بالا و بعضا بالاتر از سن ابلاغی در قانون خودروهای فرسوده بوده و تعمیرات و تعویض قطعات سیستم بخاری و خنککاری موتور آنها در خارج از شبکه نمایندگیهای ایرانخودرو و توسط تعمیرکاران متفرقه، طی ماههای قبل از وقوع سانحه صورت گرفته است. عدم نصب صحیح عایق حرارتی محافظ بر روی مجموعه بخاری پس از تعمیرات صورت گرفته در تعمیرگاههای متفرقه در برخی موارد و عدم مراجعه خودروهای مذکور به شبکه خدمات پس از فروش برای سرویس دورهای مطابق دفترچه راهنما و همچنین نگهداری نادرست خودرو و استفاده نکردن از محلول ضدیخ و در نتیجه فرسودگی و پوسیدگی به سبب کارکرد بالای خودرو نیز در موارد مشاهده شده در بروز سانحه موثر بوده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوج تا سال 2026 خودروهای الکتریکی شارژر با باتری های حالت جامد خواهد داشت
استلانتیس در حال توسعه همکاری خود با شرکت باتری های حالت جامد فکتوریال برای آزمایش سلول های جدید امیدوارکننده خود در سال 2026 است.
منتقدان می گویند باتری های حالت جامد همیشه پنج سال دیگر فاصله دارند. حداقل، این جدول زمانی به دو سال کاهش یافته است - به خصوص با شرکت های بیشتری که در این فناوری مشغول هستند. استلانتیس جدیدترین است. این شرکت می گوید باتریهای حالت جامد را از شریک خود فکتوریال در ناوگان آزمایشی خودروهای الکتریکی دوج چارجر دیتونا در سال 2026 نصب خواهد کرد. این یکی از اولین بارهایی است که این فناوری به صورت عمومی در خودروها استفاده می شود، حتی اگر آنها فقط نمونه اولیه باشند.
باتری های حالت جامد جایگزین الکترولیت مایع در باتری های لیتیوم یون معمولی با ماده جامد شده می شوند و امکان استفاده از مواد آند قوی تر را فراهم می کنند. این به چگالی انرژی بسیار بالاتر در مقایسه با وضعیت فعلی هنر ترجمه می شود. برای مرجع، فاکتوریال می گوید سلول های آن می توانند تا 390 وات ساعت در هر کیلوگرم دست پیدا کنند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.