شماره: 2478 / ۱۴۰۳ بيست و هفتم آبان
تعداد بازدید : 0
هزار نیروی دیگر از جنرال موتورز اخراج شدند
در راستای تلاشهای جنرال موتورز برای کاهش هزینهها و تثبیت موقعیت در بازار رقابتی خودروهای الکتریکی، این شرکت بار دیگر اقدام به تعدیل هزار کارمند خود کرد که بیشتر آنها در ایالات متحده مشغول به کار بودند.جنرال موتورز اعلام کرد: در راستای بهینهسازی عملیات و کاهش هزینهها، حدود هزار نیروی کار خود را در سراسر جهان تعدیل میکند، که بیشتر این افراد در ایالات متحده و عمدتاً در مرکز فنی جهانی در وارن مشغول به کار بودند. این تصمیم بخشی از تلاشهای مداوم این خودروساز برای بهبود عملکرد و تثبیت موقعیت در بازار رقابتی خودروهای الکتریکی و نرمافزارهای مرتبط است. این شرکت به دنبال کاهش زیانهای خود در بخش خودروهای برقی تا سقف ۴ میلیارد دلار در سال آینده است.
این تعدیل نیرو در پی دیگر اقدامات کاهش نیرو در سال جاری، مانند اخراج بیش از هزار کارمند در بخش نرمافزار در ماه اوت و کاهش ۱,۷۰۰ نفر در یک کارخانه در کانزاس در سپتامبر، صورت میگیرد. در یکی از بزرگترین اقدامات سال ۲۰۲۳ نیز، حدود ۵ هزار کارمند حقوقبگیر جنرال موتورز با بازخرید خدمت از شرکت خارج شدند.
جنرال موتورز و دیگر خودروسازان در حال مدیریت گذار به سمت تولید خودروهای الکتریکی هستند، که با چالشهای سرمایهگذاری و برنامهریزی همراه است این شرکت باید همزمان با توسعه و بهروزرسانی مدلهای بنزینی، در کارخانههای ساخت باتری و مونتاژ خودروهای برقی و تامین مواد معدنی و قطعات برای نسل آینده خودروهای الکتریکی سرمایهگذاری کند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
بخشنامه جدید گمرک
برای واردات خودرو جانبازان
بخشنامه گمرک درباره لزوم تایید نهایی و ترخیص خودرو جانبازان بر مبنای اطلاعات سامانه جامع تجارت ابلاغ شد.
بخشنامه گمرک در لزوم تأیید نهایی و ترخیص خودرو جانبازان بر مبنای اطلاعات سامانه جامع تجارت طی نامه شماره ۱۲۳۶۳۴۲ /1403 مورخ 23/۰۸/1403 توسط مدیرکل دفتر واردات گمرک جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد.در این بخشنامه آمده است: در اجرای تبصره ذیل ماده ۴ قانون مقررات صادرات و واردات پیوست تصویر نامه شماره ۳۸۵۷۸۴۶ مورخ 07/۰۸/1403 و نامه شماره ۳۷۲۷۶۸۶ مورخ 21/۰۷/1403 رئیس سازمان توسعه و تجارت بانضمام صورتجلسه مورخ 07/۰۷/1403 ارسال، و اعلام میگردد بر اساس بند (۷) صورتجلسه فوق الاشاره با توجه به ایجاد مسیر ویژه واردات خودرو جانبازان در سامانه جامع تجارت گمرک جمهوری اسلامی ایران مراحل تأیید نهایی و ترخیص کالا را بر اساس اطلاعات سامانه جامع انجام دهد، بنابراین در صورت ارائه مجوز ثبت سفارش نیازی به ابلاغ موردی به گمرکات اجرایی ندارد.مراتب جهت اطلاع و انجام اقدام با رعایت کامل سایر ضوابط و مقررات اعلام میگردد را این ابلاغیه برای گمرکات تخصصی واردات خودرو بوده و برای سایر گمرکات جهت اطلاع است.
محموله جدید اتوبوسهای برقی
تا نیمه آذرماه به کشور میرسد
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران از رسیدن ۷۹ اتوبوس برقی به بندر تا دو هفته آینده خبر داد.محسن هرمزی معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت تحقق قرارداد با طرف چینی در حوزه اتوبوس و تاکسی گفت: ۱۰ دستگاه اتوبوس به بندر رسیده و کارهای ترخیص آن در حال انجام است.وی ادامه داد: ۳۰۰ دستگاه تاکسی جدید نیز به بندر رسیده که در مرحله انجام امور ترخیص است. دو هفته دیگر ۷۹ اتوبوس برقی دیگر به بندر میرسد.معاون شهردار تهران در پایان با تاکید بر اهمیت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران درباره خطوط به کارگیری از این اتوبوس و تاکسیها گفت: در حال بررسی و جمع بندی نهایی هستیم و در آینده اعلام میشود که در چه مسیرهایی از این اتوبوس و تاکسی های جدید استفاده خواهد شد.
مزایده ۵ دستگاه خودروی سواری
کوروش کمپانی به ارزش ۳۵ میلیارد تومان
معاون سازمان اموال منقول تملیکی گفت: ۵ دستگاه خودروی سواری کوروش کمپانی از جزیره کیش به بندرعباس و سپس به تهران منتقل شده است. غلامی، معاون سازمان اموال تملیکی در خصوص آخرین وضعیت فروش اموال کوروش کمپانی گفت: پرونده مربوط به شرکت کوروش با تو جه به حساسیت خاصی که داشت مراجع قضایی به آن ورود کرده و در جهت جبران بخشی از خسارات وارد شده به مردم کالاهای این شرکت به فروش میرسد که در همین رابطه ۵ دستگاه خودروی سواری این شرکت در جزیره کیش توقیف و از بندر عباس به تهران منتقل شده است.وی در خصوص زمان عرضه و ارزش ریالی این ۵ دستگاه گفت: با توجه به دستور مقام قضایی حراج این خودروها در دستور کار قرار گرفته و در حراج بعدی حضوری که در آذر ماه است فروش آن در دستور کار قرار میگیرد و ارزش پایه این دستگاهها ۳۵ میلیارد تومان است که در هنگام عرضه این قیمت بیشتر میشود.معاون سازمان اموال تملیکی بیان کرد: با توجه به مزایدههای سراسری الکترونیکی امکان بازدید در استان تهران نسبت به سایر استانها بیشتر است. بنابراین تدبیر مسئولان قضایی آن بود که این مزایده در استان تهران انجام شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
تسلا از حذف کمکهای مالی حمایت میکند
دو منبع آگاه به رویترز اعلام کردند که تیم انتقالی رئیسجمهور منتخب ایالاتمتحده قصد دارد اعتبار مالیاتی ۷۵۰۰ دلاری برای خرید خودروهای برقی را بهعنوان بخشی از طرح اصلاحات مالیاتی لغو کند. لغو این اعتبار مالیاتی میتواند پیامدهای جدی برای گذار ایالاتمتحده به سمت خودروهای برقی که هماکنون با رکود مواجه است، به همراه داشته باشد. با این حال، نمایندگان تسلا، بزرگترین تولیدکننده خودروهای برقی در امریکا، به کمیته انتقالی ترامپ اعلام کردهاند که از لغو این یارانه حمایت میکنند.
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و یکی از بزرگترین حامیان ترامپ و ثروتمندترین فرد جهان، در ماه ژوئیه گفته بود که لغو یارانه ممکن است کمی بر فروش تسلا تأثیر بگذارد، اما برای رقبای ایالاتمتحدهای تسلا که شامل خودروسازان قدیمی مانند جنرال موتورز میشود، «ویرانکننده» خواهد بود.
لغو یارانه خودروهای برقی، که یکی از اقدامات اصلی قانون کاهش تورم جو بایدن، رئیسجمهور دموکرات امریکا، به شمار میرود، در جلساتی توسط تیم انتقالی سیاستگذاری انرژی تحت رهبری هارولد هام، میلیاردر صنعت نفت و بنیانگذار شرکت کانتیننتال ریسورسز، و داگ برگوم، فرماندار جمهوریخواه داکوتای شمالی، در حال بررسی است.
اتحادیه نوآوری خودرویی در نامهای به کنگره امریکا در تاریخ ۱۵ اکتبر خواستار حفظ اعتبار مالیاتی خودروهای برقی شد و آن را «امری حیاتی برای تثبیت جایگاه ایالاتمتحده بهعنوان پیشرو جهانی در تولید خودروهای آینده» دانست. جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی ایالاتمتحده، روز جمعه نیز اظهار کرد که لغو این یارانهها باعث کاهش رقابتپذیری ایالاتمتحده خواهد شد.
تیم انتقالی ترامپ به سرنوشت این یارانهها اشاره نکرده است اما اعلام کرده است رئیسجمهور منتخب به وعدههای انتخاباتی خود عمل خواهد کرد. ترامپ در دوران تبلیغات انتخاباتی خود وعده داده بود که «فرمان EV» بایدن را لغو کند، اما مشخص نکرده بود که دقیقاً کدام سیاستها هدف قرار خواهند گرفت.
تیم انتقالی ترامپ از آنجا که لغو یارانههای خودروهای برقی را یک هدف آسان میداند، این اقدام را بهعنوان راهی برای کسب اجماع گسترده در کنگره جمهوریخواه میبیند. ترامپ میتواند از صرفهجویی در هزینههای ناشی از حذف یارانهها برای تأمین مالی تمدید کسر مالیاتی چندین تریلیون دلاری که در دوره اول ریاستجمهوریاش قرار است منقضی شود، استفاده کند.ایلان ماسک و تسلا میتوانند از لغو یارانهها بهویژه در بلندمدت بهرهبرداری کنند، زیرا این اقدام ممکن است رقبای خود را که در حال رشد هستند، بیشتر آسیب بزند تا تسلا. تسلا در حال حاضر تقریباً نیمی از خودروهای برقی ایالاتمتحده را در سهماهه سوم به فروش رسانده است، در حالی که رقبا مانند جنرال موتورز، فورد و هیوندای هرکدام بهطور جداگانه عقبتر از تسلا هستند.
از سوی دیگر، اتحادیه کارگران خودروسازی ایالاتمتحده (UAW) از سیاستهای طرفدار خودروهای برقی بایدن حمایت کرده و هشدار داده است که لغو این یارانهها میتواند به «دهها هزار» شغل در صنعت خودروسازی آسیب بزند. این در حالی است که جنرال موتورز و فورد که همچنان در حال افزایش تولید خودروهای برقی خود هستند، بدون یارانههای مالیاتی با مشکلات بیشتری روبهرو خواهند شد.
صنعت خودروسازی ایالاتمتحده تحت فشار است تا تحولات جدیدی را در سیاستهای خود بهویژه در زمینه خودروهای برقی اعمال کند. حذف یارانههای خودروهای برقی میتواند تلاشهای رقبای تسلا در آمریکا را برای دستیابی به سودآوری با مشکل روبهرو کند. جنرال موتورز، فورد و هیوندای هنوز در حال راهاندازی تولید خودروهای برقی و کاهش هزینههای تولید هستند، و بدون یارانههای مالیاتی، ممکن است با چالشهای بیشتری مواجه شوند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
گواهی اسقاط خودرو 35 میلیون تومان است
در طرح اسقاط خودرو فقط قیمت لاشه خودرو به مشتریان پرداخت می شود و چنانچه فرد بخواهد از شرکت خودروساز خودرویی خریداری کند متناسب با گواهی های صادره می تواند آن مبالغ را از خودروی خریداری شده کسر و مابقی را به خودروسازان پرداخت نماید.
براساس اطلاعیه ستاد نوسازیِ ناوگانِ حمل و نقل پذیرفتهشدگان طرحهای جایگزینی دو خودروساز که پیامک دریافت کردهاند و هنوز ثبتنام نکردهاند فقط تا (24 آبان) مهلت داشتند با مراجعه به سامانه ستاد نوسازی ناوگان حملونقل بهنشانی nnhk.ir ضمن ثبتنام به مراکز اسقاط مراجعه کنند.
البته در صورتی که متقاضیان در مهلت مقرر به مراکز اسقاط مراجعه نکنند، بهمنزله انصراف قطعی از طرح است و اولویت آنان حذف میشود و متقاضیان فهرست رزرو (ذخیره) جایگزین خواهند شد.
به گفته رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، نپذیرفتن متقاضی از سوی مراکز اسقاط در این بازه تخلف است و متقاضیان در صورت مشاهده میتوانند شکایت خود را به انجمن صنفی مراکز اسقاط منعکس کنند.
سالاریه رئیس ستاد نوسازیِ ناوگانِ حمل و نقل و اسقاط خودروهای فرسوده تأکید کرده است: هر خودروی فرسوده یک تا سه گواهی دریافت میکند. هر گواهی 35 میلیون تومان است و مراکز اسقاط حدود 10 درصد بابت حق العمل کم میکنند و بقیه را در کمترین زمان باید پرداخت کنند.
بررسیها نشان می دهد در طرح اسقاط خودرو فقط قیمت لاشه خودرو به مشتریان پرداخت می شود و چنانچه فرد بخواهد از شرکت خودروساز خودرویی خریداری کند متناسب با گواهی های صادر می تواند آن مبالغ را از خودروی خریداری شده کسر و مابقی را به خودروسازان پرداخت نماید.
به صورت کلی باید گفت» برای هر یک از انواع خودروها نظیر تاکسی، سواری شخصی، سواری دولتی، مینی بوس، کامیون و غیره، یک سن فرسودگی مشخص در نظر گرفته شده است. اگر خودرو به این سن فرسودگی برسد و امکان دریافت گواهی معاینه فنی برای آن وجود نداشته باشد، به عنوان خودروی فرسوده شناخته میشود و باید به گونهای اسقاط شود که امکان استفاده مجدد در چرخه حمل و نقل برای آن وجود نداشته باشد.»
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
راهکار قطعی حذف شبکه واسطه گری از بازار خودرو
در شرایطی که اقتصاد جامعه در وضعیت تورمی قرار دارد و نهادههای تولید هر روز با تغییرات قیمتی ناشی از تورم و نرخ ارز روبهرو است؛ به روزآوری و اصلاح قیمت محصول نهایی خودروسازان متناسب با افزایش هزینه تولید ضرورتی انکار ناپذیر است؛ اقدامی که موجب توزیع منافع حاصل از تولید به تولیدکننده و مصرف کننده واقعی و حذف شبکه واسطه گری میشود.
این روزها بحث پیرامون موضوع آزادسازی بازارها و سپردن آنها به سازوکار مبتنی بر میزان عرضه و تقاضا، از محافل اقتصادی فراتر رفته است. در واقع، تبعات اجتماعی ناشی از اتخاذ سیاست قیمتگذاری دستوری، پای تحلیل مسائل اقتصادی را به محافل اجتماعی نیز باز کرده است.
اما قیمتگذاری دستوری در صنعت خودرو از آن دست مسائلی است که حاشیههای بسیاری را به وجود آورد، کارشناسان معتقدند قیمتگذاری دستوری برای اقتصاد کشور مناسب نیست چراکه قیمتگذاری دستوری شفافیت را از بین میبرد و از سوی دیگر افزایش رانت در بازار را به دنبال خواهد داشت با این حال تا به امروز بیش از یک دهه از اعمال سیاست قیمتگذاری دستوری خودرو میگذرد؛ مسیر غلطی که در کنار تحمیل حجم سنگینی از زیان به تولیدکننده، بر توسعه دلالی و واسطه گری در بازار خودرو دامن زده است.
با این حال سالهاست خودروسازان کشور تحت سیاست قیمتگذاری دستوری، مجاز به تعیین قیمت محصولاتشان نیستند؛ سیاستی که در دورههایی که کشور با تورمهای بالا مواجه است باعث شکاف عمیق قیمت کارخانه و بازار خودرو و سیل تقاضای غیرواقعی به سمت این بازار شده است ؛ دخالت هایی که در این سالها با عنوان حمایت از حقوق مصرف کنندگان اجرا شده، اما به زیان مشتریان واقعی و بازار خودرو عمل کرده است.
اما سوال اساسی این است که در شرایطی که اقتصاد جامعه در وضعیت تورمی قرار دارد و نهادههای تولید آن هر روز با تغییرات قیمتی ناشی از تورم و نرخ ارز روبهرو است، چگونه میشود که خودرو بدون توجه به این وضعیت برای مدت طولانی نرخ مشخص و ثابتی دارد و دولتمردان به ضرورت به روزرسانی قیمت خودرو و تبعات آن پی نبرده اند.
در حالی که همگی می دانیم که در هر فعالیت تولیدی، افزایش بهای نهاده های تولید، تاثیر مستقیمی در افزایش بهای تمام شده تولید آن کالا دارد. به عنوان مثال برای محصولی مانند خودرو افزایش چندین برابری قیمت نهاده های تولید اعم از فولاد، چدن، مواد پتروشیمی و … و عرضه آن از طریق بورس با نرخ جهانی از علل بالا رفتن بهای تمام شده شرکت های خودروسازی است اما متاسفانه به دلیل قیمت گذاری دستوری این تناسب سازی هزینه تولید با قیمت نهایی محصول انجام نمی شود و حاصل آن انباشت زیان برای خودروساز و پر شدن جیب دلالان بازار است.
با این وجود تا به امروز حدود ۱۹ ماه از فریز قیمت کارخانهای خودروها میگذرد؛ بن بست قیمتی که بدون شک یکی از دلایل اصلی به ثمر ننشستن برنامه تولید سال گذشته خودروسازان و همچنین کاهش سرعت رشد تیراژ شرکتها در سال جاری است؛ اما اگر سیاست گذار در سال جاری به دنبال افزایش تولید و تامین نیاز بازار و انجام به موقع تعهدات خودروسازان و حتی تثبیت و تعدیل قیمت هاست، راهی جز حرکت در مسیر اصلاح و روزآوری قیمت کارخانهای خودروها متناسب به رشد هزینه های تولید ندارد.
تجربه نشان میدهد سرکوب قیمت برای دوره ای طولانی، آن هم برای کالایی پرمتقاضی که قیمت مواد اولیه تولید آن به طور میانگین رشد ۴۰ درصدی را تجربه کرده نه تنها امری ناممکن است بلکه پافشاری بر آن نتیجه ای جز تضییع منافع تولیدکننده و مصرف کننده واقعی و توسعه شبکه سوداگری و دلالی در بازار خودرو نخواهد داشت.
البته بخشی از مقاومت شکل گرفته در برابر اصلاح قیمت خودرو از سوی کسانی است که معتقدند که با به روز آوری قیمت خودرو در کارخانه متناسب با هزینه تولید، بازار آشفته و قیمت خودرو روند افزایشی را در بازار خواهیم دید؛ نگاهی که شاید تا چند ماه قبل درست بود اما امروز که بازار خودرو حتی به نوسانات سنگین نرخ ارز هم بی اعتنا است، به نظر می رسد بازار مسیر ثبات نسبی را در پیش گرفته است و با به روز آوری قیمت ها نگاه سرمایه ای به خودرو کم رنگ تر می شود و سرمایه های سرگردان راه دیگری برای سود دهی انتخاب می کنند.
در واقع با واقعی شدن قیمت خودرو بر اساس بهای تمام شده آن، نه تنها از سود انتظاری خرید خودرو از کارخانه و انگیزه حضور واسطهگران میکاهد بلکه این فرایند باعث توزیع منافع حاصل از تولید به تولیدکننده و مصرف کننده واقعی شده و با اطمینان بخشی در رسیدن خودرو به دست مصرفکننده واقعی شاهد حذف واسطه گران از بازار خودرو خواهیم بود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
اخبار
واردات
نیم میلیارد دلاری لاستیک
در ۶ ماه
طی شش ماهه نخست امسال، حدود ۶ میلیون حلقه تایر با وزن ۱۳۳ هزار و ۳۵۷ تن و به ارزش ۴۶۶ میلیون دلار وارد کشور شده است.در نیمه نخست امسال حدود ۲۲ میلیون و ۹۰۰ هزار حلقه تایر به وزن ۱۴۵ هزار و ۵۷۶ تن تایر تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶ درصد رشد را نشان میدهد.از این میزان سهم تایر خودرو ۱۳۱ هزار و ۷۳۳ تن معادل ۱۲ میلیون و ۷۳۲ هزار حلقه بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال به لحاظ تولید ۱۱ درصد افزایش تولید را نشان میدهد.همچنین در این مدت ۳ میلیون و ۸۶۳ هزار حلقه تایر دوچرخه و موتور سیکلت تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش داشته است.۶ میلیون و ۲۳۹ هزار حلقه تیوب برای مصارف وسایل نقلیه مختلف تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲ درصد کاهش داشته است و علت آن ناشی از کاهش تقاضا به علت رواج بیشتر تایرهای تیوبلس است.در بخش واردات نیز طی ۶ ماهه نخست امسال یک میلیون و ۸۷۰ هزار حلقه تایر سواری، ۶۶۴ هزار حلقه تایر باری - اتوبوسی رادیال و ۲۱۳ هزار حلقه انواع دیگر تایر به ارزش حدود ۴۶۶ میلیون دلار وارد کشور شده است.مجموع واردات انواع مختلف تایر حدود ۶ میلیون حلقه با وزن ۱۳۳ هزار و ۳۵۷ تن بوده که به لحاظ وزنی حدود ۸۶ درصد و به لحاظ ارزش ۸۱ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش را نشان میدهد، اما به لحاظ تعداد، حجم واردات بیش از دو برابر سال گذشته بوده است که بیانگر سهم بیشتر تایرهای سبکتر و تایر سواری در ترکیب واردات است.
رونمایی نیسان از سدان تمامبرقی N7
شرکت نیسان در همکاری مشترک خود با دانگفنگ، سدان تمامبرقی N7 را در نمایشگاه خودروی گوانگژو که در تاریخ 15 اکتبر برگزار شد، معرفی کرد. N7 اولین مدل تمامبرقی است که بر اساس معماری انرژی نوین دانگفنگ-نیسان طراحی و تولید شده است.
طبق گفته این شرکت مشترک، این خودرو «معیاری جدید برای خودروهای تمامبرقی خانوادگی در چین تعریف خواهد کرد.»نیسان N7 دارای نسبت طلایی 0.618 در طراحی بدنه است و ابعاد آن به ترتیب شامل طول 4930 میلیمتر، عرض 1895 میلیمتر و ارتفاع 1487 میلیمتر است. این خودرو همچنین دارای فاصله محوری 2915 میلیمتر است که برای یک خودروی برقی نسبتاً کوتاه محسوب میشود.در بخش جلویی خودرو، از طراحی کلاسیک V-Motion نیسان استفاده شده و چراغهای به شکل V با 710 منبع نوری LED پرقدرت تجهیز شدهاند. در نمای جانبی، دربهای بدون قاب، بدون پنجرههای کوچک مثلثی، خط کمر پنهان و دستگیرههای درب مخفی دیده میشود. ضریب درگ این خودرو برابر با 0.208 است که نشاندهنده طراحی آیرودینامیک آن است. در بخش عقب، چراغهای OLED با 882 واحد نوری تعبیه شدهاند و طراحی نورپردازی تعاملی منحصربهفردی بین چراغهای جلو و عقب ایجاد کردهاند که در این کلاس بیرقیب است.در بخش داخلی، نیسان N7 به چیپ قدرتمند Qualcomm Snapdragon 8295P مجهز شده است که دارای حافظه 32 گیگابایتی و فضای ذخیرهسازی 256 گیگابایتی است. یکی از ویژگیهای برجسته این خودرو، الگوریتم هوش مصنوعی «سازگار با وضعیت بدن» است که برای نخستین بار در صنعت خودرو معرفی شده است. این سیستم به کمک بهروزرسانیهای OTA و یادگیری مداوم، بدنه خودرو را در راحتترین وضعیت رانندگی نگه میدارد.همچنین صندلیهای مجهز به فناوری ابر هوشمند با فشار صفر طراحی شدهاند که با استفاده از 49 حسگر، تغییرات فشار بدن را به دقت تشخیص داده و به طور خودکار پشتی صندلی، تکیهگاه کمر و پا را در زمان واقعی تنظیم میکنند.نیسان N7 از یک سیستم رانندگی هوشمند پیشرفته بهره میبرد که به صورت مشترک توسط دانگفنگ نیسان و شرکت Momenta توسعه یافته است. این سیستم شامل یک مدل بزرگ برای دستیار رانندگی در بزرگراه (High-Speed Pilot NOA) و همچنین قابلیت «دستیار حافظه شهری NOA» است که برای سناریوهای رفتوآمد روزانه طراحی شده است.
با این حال، مشخص نیست که آیا این سیستم به طور کامل برای رانندگی خودکار در شهر توسعه یافته است یا خیر. تیم تحقیق و توسعه نیسان اعلام کرده که آزمایشهای گستردهای انجام داده و به دنبال رقابت در بالاترین طح این فناوری است. علاوه بر این، این سیستم قابلیت پارک خودکار در تمام شرایط را نیز دارد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.