شماره: 2479 / ۱۴۰۳ بيست و هشتم آبان
تعداد بازدید : 0
ابلاغ بخشنامه لزوم تایید نهایی و ترخیص خودرو جانبازان
بخشنامه گمرک جمهوری اسلامی ایران موضوع لزوم تایید نهایی و ترخیص خودرو جانبازان بر مبنای اطلاعات سامانه جامع تجارت ابلاغ شد.
بر اساس اعلام بنیاد شهید و امور ایثارگران بخشنامه گمرک جمهوری اسلامی ایران موضوع لزوم تأیید نهایی و ترخیص خودرو جانبازان بر مبنای اطلاعات سامانه جامع تجارت طی نامه شماره ۱۴۰۳/۱۲۳۶۳۴۲ مورخ ۲۳ آبان ۱۴۰۳ توسط مدیرکل دفتر واردات گمرک جمهوری اسلامی ایران جهت اجرا به ناظرین، مدیران کل و مدیران گمرکات اجرایی ابلاغ شد.در اجرای تبصره ذیل ماده ۴ قانون مقررات صادرات و واردات به پیوست تصویر نامه شماره ۳۸۵۷۸۴۶ مورخ ۷ آبان ۱۴۰۳ و نامه شماره ۳۷۲۷۶۸۶ مورخ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ رئیس سازمان توسعه و تجارت به انضمام صورتجلسه مورخ ۷ مهر ۱۴۰۳ ارسال، و اعلام میشود، بر اساس بند (۷) صورتجلسه فوقالاشاره «با توجه به ایجاد مسیر ویژه واردات خودرو جانبازان در سامانه جامع تجارت، گمرک جمهوری اسلامی ایران مراحل تأیید نهایی و ترخیص کالا را بر اساس اطلاعات سامانه جامع انجام دهد» بنابراین در صورت ارائه مجوز ثبت سفارش، نیازی به ابلاغ موردی به گمرکات اجرایی ندارد. مراتب جهت اطلاع و انجام اقدام با رعایت کامل سایر ضوابط و مقررات اعلام میشود.این ابلاغیه برای گمرکات تخصصی واردات خودرو بوده و برای سایر گمرکات جهت اطلاع است.پیرو تصمیمات اتخاذ شده در جلسه مورخ ۷ مهر ۱۴۰۳ در محل این سازمان در ارتباط با بررسی موانع واردات خودرو جانبازان از طریق شرکتهای واردکننده بدین وسیله صورتجلسه مورد نظر جهت بهرهبرداری و اقدام مقتضی ارسال میشود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
آغاز پلاکگذاری خودروهای وارداتی در منطقه آزاد ارس
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: واردات انواع خودروی کامیون، کشنده، ون، مینیبوس و اتوبوس تا پنج سال کارکرد (نو و مستعمل) و سواری صفر کیلومتر با پلاک منطقه آزاد ارس از طریق این منطقه آغاز شد.مجید کیانی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران، واردات خودروهای سواری صفر تا سقف ۲۵۰۰ سیسی و ۴۰ هزار یورو و به شرط اخذ مجوز خدمات فنی از توسعه تجارت (بهغیر ازخودروهای تولید کره جنوبی و آمریکا) و در مورد خودروهای سنگین صرفا به شرط اینکه تولید آمریکا نباشد، آزاد است.وی اضافه کرد: تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی میتوانند با طی مراحل قانونی و اخذ مجوز از معاونت اقتصادی و سرمایهگذاری این سازمان و رعایت مقررات اقدام به واردات انواع خودرو کنند.کیانی با اعلام اینکه تاکنون بیش از یک هزار دستگاه خودرو برای واردات به ارس ثبت آماری شدهاند و حدود ۵۰ خودرو نیز تخلیه و قبض انبار شدهاند عنوان کرد: با همکاری نیروی انتظامی و اداره استاندارد مراحل شمارهگذاری و ترخیص در حال سپری شدن است.وی با تاکید بر اینکه محدوده تردد این خودروها همان محدوده قبلی خودروهای پلاک ارس است، متذکر شد: خریداران نسبت به سوء استفاده احتمالی افراد سودجو در مورد پیشفروش و اخذ وجوه هوشیار باشند.منطقه آزاد ارس با ۷۱ هزار و ۸۰۰ هکتار گستره در محدوده جلفا، ایری و سیه رود، نوردوز، خداآفرین و قلی بیگلو و داشتن سه گمرک شامل جلفا، نوردوز و خداآفرین از ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی و رونق اقتصادی استان برخوردار است و به عنوان صنعتی ترین مناطق آزاد کشور مطرح بوده و در مسیر توسعه صادرات و تجارت با کشورهای منطقه گام برمی دارد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
فریز ۱۸ ماهه قیمت خودرو؛ هیچ کس افزایش قیمت را گردن نمیگیرد
۱۸ ماه از فریز قیمت خودرو گذشته و تا به امروز هیچ خبر موثقی درباره تعدیل قیمت خودرو اعلام نشده؛ بنابراین به نظر میرسد همچنان درخواستها برای افزایش قیمت بلاتکلیف مانده است.
شورای رقابت بهمن ماه سال ۱۴۰۱ در اطلاعیهای ضمن تاکید بر انحصاری بودن بازار خودرو، به صورت رسمی به دنیای خودرو بازگشت و با ابلاغ دستورالعملی تحت عنوان «دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری» نحوه محاسبه قیمتهای خودرو را تعیین کرد. پس از یک سال و در بهمن سال ۱۴۰۲ شورای رقابت دستورالعمل مذکور را اصلاح و برنامه جدیدی برای تنظیم بازار خودرو ابلاغ کرد که بر اساس آن وزارت صمت به عنوان تنظیمگر فنی بازار خودرو انتخاب و تاکید شد که «مبنای تنظیم قیمت خودرو، بر اساس ضوابط قیمتگذاری مصوب هیأت تعیین و تثبیت قیمتها است که توسط سازمان حمایت محاسبه میشود و به وزارت صمت اعلام میگردد. وزارت صمت قیمتها را با رعایت مفاد این دستورالعمل به خودروسازان ابلاغ مینماید و این قیمتها برای عرضهکننده خودرو لازم لازمالاجراست»
بنابراین نزدیک به ۲ سال است که شورای رقابت به صنعت خودروی کشور بازگشته و در این مدت ۲ دستورالعمل برای تنظیم قیمت خودرو هم ابلاغ کرده اما با این حال قیمت خودرو بالغ بر ۱۸ ماه است که فریز مانده و مطابق با تورم و البته برنامههای شورای رقابت تعدیل نشده است. این در حالیست که طبق دستورالعمل شورای رقابت پس از صدور صورت حساب ۶ ماهه، وزارت صمت مکلف به اعلام قیمتهای جدید است.
در دورهای که عباس علی آبادی سکاندار وزارت صمت بود زیر بار افزایش قیمتها نرفت؛ البته یک مرتبه نیز مخبر معاون اول دولت سیزدهم با تعدیل قیمت خودرو مخالفت کرد که همین مسائل باعث شد که در فروردین ماه سال جاری شورای رقابت به وزارت صمت بابت عدم اجرای دستورالعمل شورا تذکر بدهد. در ادامه نیز مجدد شاهد تذکر شورای رقابت مبنی بر لزوم اجرای دستورالعمل مذکور بودیم اما باز هم این تذکرها به نتیجهای نرسید.
با شروع به کار دولت چهاردهم، ایران خودرو و سایپا در جلسهای با اعضای کمیسیون اقتصادی دولت، خواستار اصلاح قیمت خودرو شدند و ماحصل این جلسه نیز در قالب گزارشی تهیه و به دفتر محمدرضا عارف معاون اول رئیسجمهور ارسال شد. در آن زمان پیگیریهای خبرنگار مهر نشان میداد که عارف این درخواست را تأیید کرده منتهی در ادامه دفتر معاون اول با ارائه توضیحاتی به خبرگزاری مهر اعلام کرد که «ابلاغیه سیاست گذاری در خصوص قیمت گذاری برخی از خودروهای سواری» در حال رسیدگی در کمیسیون مربوطه و دبیرخانه هیئت دولت است و هنوز در هیئت وزیران مطرح نشده است و هیچگونه تصمیمگیری در این خصوص در دولت صورت نگرفته است.»بنابراین آخرین خبر درباره سرنوشت قیمت خودرو مربوط به این توضیحات دفتر معاون اول میشود و به غیر از انتشار اخبار ضد و نقیض و البته عدم پاسخگویی و سکوت وزارت صمت، هیچ خبر موثقی درباره تعدیل قیمت خودرو اعلام نشده و به نظر میرسد همچنان این درخواستها برای افزایش قیمت بلاتکلیف مانده است. تا امروز به غیر از انتشار اخبار ضد و نقیض و البته عدم پاسخگویی و سکوت وزارت صمت، هیچ خبر موثقی درباره تعدیل قیمت خودرو اعلام نشده و به نظر میرسد همچنان این درخواستها برای افزایش قیمت بلاتکلیف مانده است
در این بین نکتهای که به نظر میرسد مورد بی توجهی دولتمردان قرار گرفته افزایش قیمت مواد اولیه، افزایش نرخ ارز و البته تورم است که همه این موارد منجر به افزایش هزینههای تولیدکننده میشود که به دلیل عدم اجرای دستورالعمل شورای رقابت، این درخواستها برای افزایش قیمت تلنبار شده و در نهایت اگر قرار باشد با تعدیل قیمت موافقت شود شاهد اعداد و ارقام سنگینی در این بخش خواهیم بود.
این در حالیست که اگر وزارت صمت به عنوان تنظیمگر فنی بازار خودرو از همان ابتدا و مطابق با دستورالعمل شورای رقابت -که بر اساس آن قیمت خودرو باید بر اساس هزینه واقعی تولید به علاوه سود تعیین شود- پیش میرفت نه تنها افزایش قیمتها به صورت تدریجی انجام میشد بلکه امروز هم شاهد این حجم از بهم ریختگی و انتشار اخبار ضد و نقیض درباره قیمت خودرو نبودیم.گفتنی است آخرین بار قیمت کارخانهای خودرو در فروردین سال ۱۴۰۲ و پس از دو سال ۴۹ درصد افزایش یافت. همچنین پاییز پارسال نیز قیمت ۸ خودروی ایران خودرو و ۵ خودروی سایپا تحت عنوان خودروهای ارتقایافته، تعدیل قیمت شدند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
جیپ واگنیر برای سال 2025 بسیار ارزان تر است
گرند واگنیر اکنون قدرت بیشتری دارد. بسته به مدل، تخفیف ها از 3 هزار تا 7 هزار دلار متغیر است. تجهیزات استاندارد بیشتری نسبت به قبل وجود دارد.
ماه گذشته جیپ قیمت گرند چروکی را تا 4 هزار دلار کاهش داد. اگر یکی از چهار مدل واگنیر را بخواهید، تخفیف ها حتی بیشتر است. بسته به نسخه ای که می خواهید، قیمت آن با 3 هزار دلار کاهش یافته و به 7 هزار دلار رسیده است. برای جذب خریداران بیشتر، برخی از لوازم جانبی که قبلا اختیاری بودند، اکنون در سراسر محدوده استاندارد هستند. اوه، و قدرت بیشتری نیز وجود دارد.
با شروع با مدلهای واگنیر و واگنیر L، این دو شاسی بلند اکنون دارای چرخ های 20 اینچی به صورت استاندارد هستند. حتی سطوح پایه پایه دارای کروز کنترل تطبیقی و مدیریت فعال خطوط بدون نیاز به پرداخت هزینه اضافی هستند. آینه های تاشو برقی اکنون با تغییر مدل سال 2025 در دسترس هستند.
به سمت گرند واگنیر یا گرند واگنیر L بروید و سرنشین جلو دارای یک صندلی حافظه دار و صفحه نمایش جداگانه خود در داشبورد است. در جای دیگر، این دو شاسی بلند دارای سیستم تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، تشخیص راننده خواب آلود و کمک کننده برخورد در تقاطع هستند. هر دو مدل در حال حاضر دارای چرخ های 22 اینچی به صورت استاندارد هستند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
دوکلمه خبر
سررسید بدهی بیسابقه نیسان نزدیک است
شرکت خودروسازی نیسان با سررسید بدهی بیسابقه مواجه است و یک سال دیگر برای حل مشکلات مالی فرصت باقی مانده است. این خودروساز و شرکتهای گروه آن حدود ۱.۶ میلیارد دلار بدهی دارند که سال آینده سررسید میشوند که نسبت به سال ۲۰۲۴ اندکی کاهش یافته است، اما این رقم در سال بعد به حدود ۵.۶ میلیارد دلار خواهد رسید که بیشترین آمار در دادههای بلومبرگ به سال ۱۹۹۶ باز میگردد.بازپرداخت اوراق قرضه در حالی اتفاق میافتد که هزینههای بیمه بدهی شرکت به بالاترین حد خود رسیده است که آخرین بار در مارس ۲۰۲۳ به اوج رسیده و بازدهی داشته است. حق بیمه اوراق قرضه ین و دلاری به بالاترین سطح در سال جاری افزایش یافته است.سهام نیسان به شدت نوسان کرده است، انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور نیز خطر افزایش تعرفههای آمریکا برای صادرکنندگان را افزایش میدهد.نیسان بیشترین وام را نسبت به درآمد خود در میان خودروسازان ژاپنی دارد. بر اساس دادههای جمعآوریشده بلومبرگ، نسبت بدهی به درآمد آن قبل از بهره، مالیات و استهلاک، هشت بود. این در مقایسه با ۴.۹ برای تویوتا موتور، ۴.۷ برای هوندا موتور و میانگین ۳.۳ برای شرکتهای موجود در شاخص نیکی است.نگرانیها این است که در ایالاتمتحده، یکی از بازارهای اصلی نیسان، این خودروساز با مشکلاتی مواجه است زیرا رئیسجمهور منتخب ترامپ اعلام کرد که میخواهد با اعمال تعرفههای بالاتر از ۲۰۰ درصد بر خودروهای وارداتی از مکزیک، خودروسازانی که در مکزیک خودرو میسازند سرکوب کند. این کشور پایگاه تولید و بازار کلیدی نیسان است و ترامپ تهدید کرده است که تعرفهها را بر کشورهای دیگر نیز افزایش خواهد داد.یکی از نگرانیها این است که بخش خودروسازی این شرکت در دوره آوریل تا سپتامبر از نظر جریان نقدی که میتواند آزادانه برای سرمایهگذاری یا افزایش بازده سهامداران استفاده شود، با کسری مواجه شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.