شماره: 2481 / ۱۴۰۳ سي آبان
تعداد بازدید : 0
مدیرعامل تسلا خواهان فرآیند تایید فدرال برای خودروهای خودران
مدیرعامل تسلا خواهان فرآیند تایید فدرال برای خودروهای خودران است. اعضای گروه انتقالی دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب، به مشاوران گفتهاند که قصد دارند چارچوب فدرال برای وسایل نقلیه کاملاً خودران را به یکی از اولویتهای وزارت حمل ونقل تبدیل کنند.
اگر قوانین جدید استقرار بیشتر خودروهای بدون کنترل انسانی را فراهم کند، مستقیماً به نفع ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا و شرکت او خواهد بود که به مهره قدرتمندی در حلقه داخلی رئیسجمهور منتخب تبدیل شده است. او برای آینده سازنده خودروهای الکتریکی بر روی فناوری خودران و هوش مصنوعی شرط بندی کرده است.
سهام تسلا بیش از ۸ درصد افزایش یافت. ارزش سهام از روز انتخابات تاکنون ۲۸ درصد افزایش یافته است.
قوانین فعلی فدرال موانع بزرگی را برای شرکتهایی ایجاد میکند که به دنبال استفاده از وسایل نقلیه بدون فرمان یا پدال پا هستند، که تسلا قصد دارد انجام دهد. به گفته افراد آگاه از موضوع، تیم ترامپ به دنبال رهبران سیاست برای این وزارتخانه است تا چارچوبی برای تنظیم وسایل نقلیه خودران ایجاد کند.
ماسک در ماه اکتبر برنامههای خود را برای تولید تعداد زیادی رباتاکسی تسلا بدون راننده که فاقد کنترل راننده هستند، از سال ۲۰۲۶ اعلام کرد. مقررات کنونی ایالات متحده موانع قابلتوجهی را برای طرحهای ماسک برای مدل تسلا سایبرکاب ایجاد میکند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
رئیس «ایدرو»: ابهامی در اعلام قیمتهای جدید خودرو وجود ندارد
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: قیمتهای ابلاغی خودروها که روز یکشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۳ تصویب شده و شیوه اعلام آن، مطابق قانون بوده و ابهامی در آن وجود ندارد.
فرشاد مقیمی در باره افزایش قیمت محصولات دو شهرکت بزرگ خودروساز افزود: شائبه اعلام شبانه قیمتهای جدید محصولات خودروسازان صحت ندارد و دلیل آن الزامات قانونی مربوط به سازمان بورس است.
وی افزود: مطابق ماده ۱۳ دستورالعمل افشای اطلاعات ناشران پذیرفتهشده در بورس، شرکتهای بورسی موظفند هر گونه افزایش نرخ بیش از ۱۰ درصد در محصولات خود را بلافاصله به سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کنند، ضمن اینکه تاریخ اعمال قیمتهای جدید، ابتدای آذر سال جاری تعیین شده و زمان اعلام آن اهمیت چندانی ندارد.
مقیمی تصریح کرد: چنانچه شرکت بورسی از این دستورالعمل تخطی کند، پرونده آن به هیات تخلفات بورس ارجاع و مشمول جرائم قانونی خواهد شد، از این رو خودروسازان موظف بودهاند به محض دریافت مجوز افزایش نرخ محصولات، نسبت به اعلام رسمی آن به سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام کنند.
رئیس «ایدرو» ضمن تاکید بر شفاف بودن شمولیت متقاضیان و ثبتنامکنندگان خودرو نسبت به قیمتهای ابلاغی جدید اعلام کرد: قیمتهای اخیر شامل همه ثبتنامکنندگان خودرو نخواهد بود و سازوکار اجرایی آن شفاف شده است تا ضمن جلوگیری از سردرگمی متقاضیان، منافع و دغدغههای آنان نیز در نظر گرفته شود.
وی افزود: وزارت صمت در فرایند بررسی و تصویب قیمتهای جدید، ضمن توجه به لزوم جلوگیری از تعمیق زیان خودروسازان و تداوم تولید، افزایش عرضه و ارتقاء کیفیت، تا جایی که ممکن بود بر حفظ قدرت خرید مردم و کاهش نگرانی آنان نسبت به این موضوع تاکید داشته و به همین جهت، با اصلاح منطقی برای نرخ محصولات خودرویی که تا سقف ۳۵ درصد است، موافقت کرد.
مقیمی ابراز امیدواری کرد، صنعت خودرو با مدیریت علمی، صحیح و کارآمد در سراسر زنجیره ارزش خود، بتواند در جهت توسعه پایدار و جلب منافع کشور و مردم ایران گام بردارد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
رئیس ستاد نوسازی ناوگان حملونقل اعلام کرد:
تعداد بازدید : 1
رکوردشکنی اسقاط خودروهای فرسوده
رئیس ستاد نوسازی ناوگان حملونقل کشور، ضمن اشاره به روند خوب اسقاط خودروها در کشور که افزایش٣٠٠ درصدی را نسبت به سال گذشته، ثبت کرده، از اسقاط ٢٣٧ هزار دستگاه خودرو طی هشت ماهه امسال خبر داده و ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال رکورد بالاترین میزان اسقاط در کشور که مربوط به سال ١٣٩٣ معادل ٣٣٠ هزار دستگاه بوده است را خواهیم شکست.
در حاشیه بازدید خبرنگاران از یک مرکز اسقاط خودروهای فرسوده و تشریح فرآیند اسقاط، مهران سالاریه- رئیس ستاد نوسازی ناوگان حملونقل- در نشست خبری، ضمن ابراز خرسندی از اینکه از سال گذشته، مجدد موضوع اسقاط خودروهای فرسوده و جایگزینی آنها، مورد توجه قرار گرفته و مردم نسبت به این حوزه و از حقوقی و تکالیفی که دارند، مطلع شدهاند، اظهار کرد: نتیجه این آگاهی و توجه، این شد که در سال گذشته، با وجود اینکه در زیرساختهای لازم نیز بسیار ضعف داشتیم، اتفاقات خوبی نظیر اجرایی شدن آییننامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو رخ داد.
وی تصریح کرد: علیرغم اینکه زیرساختهای لازم فراهم نبود، اما با استناد به قانون ساماندهی صنعت خودرو، خوشبختانه توانستیم حدودا ۷۸ هزار دستگاه اسقاط را در سال گذشته انجام دهیم؛ از این تعداد، حدود ۱۰ هزار دستگاه در حوزه خودروهای فرسودهای بود که با خودروهای نو جایگزین شدند و ۸۰۰۰ دستگاه هم سهم تاکسیها بوده است.
سالاریه خاطرنشان کرد: سال گذشته به نسبت سالهای پیش از آن (در مقایسه سال ۱۴۰۲ با مجموع چهار سال پیش از خودش)، ۲۵ درصد افزایش اسقاط را داشتیم. طی سالهای ١٣۹۸ تا ۱۴۰۱ که جمعاً چهار سال میشود، ۵٧ هزار دستگاه، اسقاط خودروهای فرسوده را داشتیم؛ اما صرفاً در سال ۱۴۰۲ این عدد به ۷۸ هزار دستگاه رسید؛ به عبارتی حدود ۲۵ درصد افزایش را شاهد بودیم.
رئیس ستاد نوسازی ناوگان حملونقل کشور، در خصوص جدیدترین آمار سال جاری، اعلام کرد: امسال، با وجود اینکه هشت ماه از سال میگذرد، تا روز یکشنبه هفته جاری (٢٧ آبان ماه) ۲۳۷ هزار دستگاه خودرو فرسوده از رده خارج شده است که در مقایسه با آمار سال گذشته خودمان (درحالیکه به عنوان زیرمجموعه وزارت صمت، از ابتدای سال ۱۴۰۲، مسئولیت اسقاط را بر عهده گرفتیم) شاهد رشد ۳۰۰ درصدی اسقاط تاکنون نسبت به یکساله ١۴٠٢، بودهایم.
وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم که این ٣٠٠ درصد را تا پایان سال بالاتر ببریم و چندین برابر شود. با توجه به آییننامه خوب و پیشرفته ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو بتوانیم، رکورد ۱۸ ساله گذشته را هم حتی رد کنیم.
این مقام مسئول با بیان اینکه بالاترین رکورد تعداد اسقاط خودرو مربوط به سال ١٣٩٣ معادل ۳۳۰ هزار دستگاه است، گفت: امیدوار هستیم که تا پایان سال به این عدد برسیم؛ البته محدودیتهایی در این حوزه وجود دارد که باید به آنها توجه کرده و محدودیتها را هم در نظر بگیریم.
رئیس ستاد نوسازی ناوگان حملونقل کشور در رابطه با اقداماتی که در ستاد انجام شده است، اظهار کرد: آماری که معمولا ارائه میشود، به صورت فصلی است و هر فصل به روز میکنیم که شامل آمار تعداد اسقاطهای صورت گرفته در کشور، میزان صرفهجویی مصرف سوخت، عواید حاصل از اسقاط که نصیب کشور شده و... و. را در نظر میگیریم و به صورت فصلی این گزارشات را ارائه میکنیم.
وی ادامه داد: طی سلسله گزارشاتی که در اختیار داریم، طی ۱۸ ماه عمری که از این ستاد میگذرد، بالغ بر دو میلیارد لیتر صرفهجویی در مصرف سوخت داشتیم که اینها همه با محاسبات کارشناسی انجام شده و مربوط به ۱۸ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ است.
سالاریه خاطرنشان کرد: در شش ماهه ابتدایی امسال، ۱۵۰ هزار دستگاه از رده خارج کردهایم که به انضمام ٧٨ هزار دستگاه اسقاط شده در سال گذشته، طی این ١.۵ سال منتهی به پایان شهریور ماه امسال، ٢٢٨ هزار دستگاه خودرو فرسوده، اسقاط و از رده خارج شده است.
وی افزود: این میزان صرفهجویی در مصرف سوختی که محاسبه کردهایم که مربوط به ۱۸ ماهه و با احتساب ۱۵۰ هزار خودرو از رده خارج شده مربوط به همین شش ماهه ابتدایی است؛ اکنون که هشت ماه از سال گذشته، ۲۳۷ هزار دستگاه خودرو از رده خارج شده است، بنابراین با یک حساب نسبی، از ابتدای سال گذشته تاکنون، بالغ بر سه میلیارد لیتر صرفهجویی در مصرف سوخت اتفاق افتاده است. نیاز است که جزئیات آن، کارشناسی شده محاسبه شود اما نسبت آن، همین عدد با درصدی تغییر، بالا و پایین شود.
رئیس ستاد نوسازی ناوگان حملونقل تصریح کرد: از منظر ریالی، ۲.۸ میلیارد دلار از بابت خروج خودروهای فرسوده، آورده و عواید داشتهایم.
سالاریه با بیان اینکه در خصوص طرح جایگزینی خودروهای فرسوده، که اخیراً ما با شیوهای جدید آن را اجرایی میکنیم، (حدود دو ماه است که این موضوع آغاز شده) و شامل ۲۷ هزار نفر متقاضی است که اکنون در فرآیندهای جایگزینی خودروی فرسوده خود با محصولات ایرانخودرو و سایپا هستند، گفت: خصوصیت این طرح به این صورت است که متقاضیانی که در این طرحها شرکت میکنند، در حقیقت، گواهی اسقاطشان به ذینفعی خودروساز، صادر میشود و از فاکتور فروشی که خودروساز صادر میکنند، مبلغی که باید برای اسقاط در نظر بگیریم، این مبلغ را کسر میکنند و مابقی صرفاً توسط مالک خودرو یا شخص متقاضی طرح جایگزینی، تکمیل وجه شود.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این موضوع برای اولین بار هست که انجام میشود؛ از ۲۷ هزار نفر، حدود یکسوم آنها (حدود ۹٠٠٠ نفر) فراخوان شدهاند. از این ۹٠٠٠ نفر هم، تاکنون پذیرش ۷۲۰۰ نفر در مراکز اسقاط کل کشور، قطعی شده است.
وی ضمن ابراز خرسندی از اینکه در طرح جایگزینی فعلی به نقطهای رسیدهایم که از نظر ریزش، این ریزش متقاضیان قابل قبول است، گفت: ممکن است که هر متقاضی به هر دلیلی، طی فرآیند اسقاط/ جایگزینی، باز بماند و نتواند فرآیند را ادامه بدهد؛ اما در این فرآیندِ جدید (با توجه به طراحی که انجام شده) نسبت به اینکه بعضاً تا ٩٠-٨٠ درصد هم حتی ریزش داشتیم و همیشه برای ما جای تعجب و سوال داشت که چرا این ریزشها وجود دارد! به نقطهای قابل قبول از ریزش رسیدهایم و کاهش داشته است.
رئیس ستاد نوسازی ناوگان حملونقل کشور ضمن اشاره به تفاوت معنادار قیمت کارخانهای و قیمت بازار محصولات خودروها، تصریح کرد: علیرغم اینکه در حال حاضر هنوز هم این جذابیت تفاوت قیمت برای متقاضیان وجود دارد، اما این ریزش اکنون به نهایتاً حدود ٣٠-٢٠ درصد رسیده است.
وی ادامه داد: بنابراین واضح است که فرآیند به درستی کار میکند؛ البته ناگفته نماند که ما برای هر ریزشی، جایگزین خواهیم داشت و متقاضیان دیگری که در صف هستند، جایگزین خواهند شد و میتوانند فرآیند را ادامه بدهند.
سالاریه اعلام کرد: از ٢٧ هزار متقاضی طرح جایگزینی خودروهای فرسوده، در شرایط فعلی، حدوداً ٢٣ هزار نفر سهم ایرانخودرو و حدود ۴۰۰۰ نفر سهم شرکت سایپا هستند؛ که از اینها، در مجموع ۷۲۰۰ نفر همانطور که اشاره شد، اکنون در حال طی مسیر و فرآیند هستند.
این مقام مسئول از فراخوان دوم در آیندهای نزدیک خبر داد و گفت: بر اساس هماهنگیهایی که با خودروسازان در حال انجام است، مرحله بعدی شروع خواهد شد و متقاضیهایی که در قسمت دوم هستند، میتوانند مراجعه کنند. در قسمت اول و در مرحله اول ۹۰۰۰ نفر فراخوان شدند که از این ۹۰۰۰ نفر ۷۲۰۰ نفر تا الان مراجعه کردند. از این ٧٢٠٠ نفر، حدود ۶۰۰۰ نفر به خودروسازان معرفی شدند و طبق برنامه سیستمی که در حال انجام است، خوشبختانه فرآیند بسیار پویا و خوبی صورت گرفته و این ۶۰۰۰ نفر برای تکمیل وجه در حال اقدام هستند.
وی تصریح کرد: الباقی چنانچه مراجعه نکنند، حذف شده و ما مجبور هستیم که از لیست در انتظار، استفاده کنیم تا بتوانیم نهایتاً ۲۷ هزار نفر، متقاضیانی باشند که تکتک آنها توانسته باشند، خودرو جایگزین دریافت کنند.
رئیس ستاد نوسازی ناوگان حملونقل در ادامه، به تشریح برنامههای این ستاد، پرداخت و اظهار کرد: در حوزه برنامهها، نوسازی ۳۱ هزار دستگاه تاکسی برای امسال برنامهریزی شده که امیدواریم با منابعی که در صندوق حمایت از صنایع پیشرفته وجود دارد (بعد از اینکه گردش خزانه داری کل انجام میشود)، تخصیص به متقاضیانی که در فرآیند جایگزینی شرکت میکنند و منتظر دریافت تسهیلات هستند، صورت خواهد گرفت.
سالاریه ادامه داد: این موضوع با اولویتبندی انجام میشود؛ با توجه به اینکه محدودیت منابع وجود دارد، مجبور هستیم که اولویتبندی کنیم و طبق اولویت نوسازی ۳۱ هزار دستگاه تاکسی را تا پایان سال بتوانیم انجام دهیم. از این ۳۱ هزار دستگاه تاکسی، ۲۵ هزار دستگاه تاکسیهای بنزینسوز یا گازسوز یا دوگانه هستند و ۶۰۰۰ دستگاه هم برقی هستند که مربوط به چهار خودروساز کشور میشود.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه موتور سیکلت نیز نوسازی ۱۰۵ هزار دستگاه را در برنامه داریم که حدود ۱۰۰ هزار دستگاه بنزینی هستند و مابقی (۵۰۰۰ دستگاه) برقی هستند؛ امیدواریم که بتوانیم این عدد ۵۰۰۰ تا را کمی بیشتر کنیم؛ منابع جدیدی را هم در نظر داریم که اضافه کنیم. در حال حاضر در حال مکاتبه و رایزنی هستیم که بتوانیم قریب به سه همت (٣٠٠٠ میلیارد تومان) به منابع صندوق ما اضافه شود تا یک عملکرد قابل قبولی را ارائه دهیم.
این مقام صنعتی تصریح کرد: موضوع خودروهای فرسوده، یک موضوع ملی است که از جنبههای مختلف هم قابل بررسی است؛ از جنبه مصرف سوخت که اشاره و آمار ارائه شد. از جنبه آلودگی هوا هم که طبق گزارش سازمان حفاظت محیط زیست، سهم خروج خودروهای فرسوده بالاترین سهم در کاهش آلودگی هواست؛ بنابراین اهمیت آن، از اینجا مشخص است و ما هم تلاشمان بر این است که بتوانیم با اولویت کلان شهرها، موضوع را دنبال کنیم.
رئیس ستاد نوسازی ناوگان حملونقل کشور ادامه داد: اهمیتی که ارکان دولت دارند، مهم است که با اولویت خودروهای برقی اعم از خودروهای سواری و موتورسیکلت، بتوانیم نوسازی را انجام دهیم؛ البته در حوزه خودروهای برقی، نیاز به زیرساخت هم هست اما ما در حوزههای مربوط به خود، سعی میکنیم که کار را پیش ببریم. بخشهای مربوط به زیرساخت هم که بسیار موثر در پیشبرد این هدف است، امید است محقق شوند و وزارتخانهها و دستگاههای مربوطه بتوانند در این حوزه اقدامات خود را داشته باشند.
سالاریه با بیان اینکه در حوزه خودروهای فرسوده و اسقاط، یکی از ارکانهای مهم، پلیس راهور فراجاست، اظهار کرد: ما بسیار از آنها، تشکر میکنیم؛ کارشناسان مربوطه آنها در اقصی نقاط کشور به مراکز اسقاط، خدمات ارائه میدهند. امیدواریم که این همکاریها ادامه داشته باشد و خصوصاً از راهور فراجا انتظار داریم که در حوزه ارتباطاتِ سیستمی و بر خط، پیش قدم باشند و بتوانند بخشی از مشکلاتی که بر سر راه متقاضیان وجود دارد را بدین وسیله حل کنند.
وی خاطرنشان کرد: هر چقدر ما بتوانیم ارتباطات خود را هوشمندتر کنیم و فرآیند را کوتاهتر کنیم، اشتیاق مردم برای اینکه بخواهند خودروی فرسوده خود را از رده خارج کنند و خودرو جایگزین دریافت کنند (به هر نحوی که تمایل دارند و ما هم کمک کنیم که این کار را انجام دهند) بیشتر خواهد.
این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد که با کمک همه ارکان، از جمله پلیس راهور فراجا این اتفاق مهم رقم بخورد؛ تا پیش از اینکه ستاد به موضوع اسقاط خودروها ورود کند، تقریبا در برخی موارد، هیچ ارتباطات بر خطی با راهبر فراجا نداشتیم اما خوشبختانه توانستیم قسمتی را ارتباطات بر خطی فراهم کنیم اما هنوز هم کافی نیست. بر اساس آییننامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، باید ارتباطات گستردهتر باشد، ما نیز که در حال پیگیری موضوع هستیم امید است که این دوستان هم اهتمام داشته باشند تا این اتفاق بیفتد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
دوکلمه خبر
قیمتگذاری دستوری، آفت صنعت خودرو
رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور، قیمتگذاری دستوری را آفت صنعت خودرو عنوان کرد و گفت: به منظور ارتقای کمی و کیفی تولیدات خودروسازان نیازمند حذف قیمتگذاری دستوری و ایجاد رقابت در بازار هستیم.
«محمدرضا نجفی منش» در خصوص افزایش قیمت محصولات خودروسازان اظهار داشت: این افزایش قیمت باید بیش از یک سال پیش اتفاق میافتاد که متناسب با میزان نرخ تورم و ارز در کشور نیست.
وی افزود: در این مدت، بسیاری از کالاها چندین برابر افزایش قیمت داشته اند، اما قیمت خودرو ثابت مانده بود و افزایشی نداشت.
رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیروی محرکه و قطعه سازان خودرو کشور با بیان اینکه قیمتگذاری دستوری برای صنعت خودورسازی مشکل ایجاد کرده است، گفت: قیمتگذاری دستوری و سیاست های غلط در عرصه خودرو باعث شده است که اکنون این صنعت با زیان روبهرو شود.
وی افزود: اکنون ۲۵۰ هزار میلیارد تومان ضرر و زیان به دو شرکت خودورساز وارد شده که بر گرفته از قیمتگذاری دستوری بوده است.نجفی منش ادامهداد: افزایش قیمت محصولات دو خودروساز بین ۱۰ تا ۳۰ درصد بوده که هنوز محصولات به قیمت واقعی نرسیده است و همچنان خودروسازان با این قیمت ها دچار زیان می شوند.
وی با بیان اینکه قیمت واقعی خودرو باید در بازار تعیین شود، گفت: قیمت واقعی خودرو آن است که مردم در بازار معامله می کنند. بر اساس گزارش ها در سال گذشته هفت میلیون معامله در بازار انجام شده است که تنها یک میلیون مورد از آنها برای خودروهای نو و حدود ۶ میلیون برای خودروهای کار کرده بوده است که توسط مردم داد و ستد شده است و مردم شکایتی در این باره نداشته اند.
رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور عنوان کرد: اگر به سمتی برویم که خود بازار تعیین کننده قیمت خودرو باشد، به نجات صنعت خودرو کمک کرده ایم در غیر این صورت شاهد بروز مشکلات بیشتر خواهیم شد.وی با اشاره به اینکه دولت باید قیمتگذاری را به خودروسازان بسپارد، گفت: این امر منجر به اینجاد فضای رقابتی شده و تعادل در بازار ایجاد می شود، ضمن اینکه دولت به نقش نظارت و سیاست گذاری خود باز میگردد.نجفی منش تاکید کرد: حدود ۷۸ درصد خودرو توسط دو خودروساز بزرگ تولید می شود، این در حالی است که کمتر از ۵۰ درصد قیمت خودرو دست این دو کارخانه است.وی با اشاره به سیاست های راهبردی در کاهش بدهی های خودروسازان، افزود: مطالبه های قطعه سازان از خودروسازان بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان شده است و خودروسازان به خاطر مشکلاتی که دارند نمی توانند به موقع بدهی های خود را پرداخت کنند. قطعه سازان نیز به خاطر به خاطر مشکل نقدینگی تحت فشار هستند.رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور ادامه داد: برای رسیدن به کیفیت نیاز به حذف قیمتگذاری دستوری و ایجاد رقابت در بازار هستیم. کیفیت یک مقصد نیست بلکه دائم باید بهبود داشته باشیم.وی با تاکید بر واگذاری مدیریت بخش دولتی به بخش خصوصی، گفت: صنعت خودرو توسط بخش خصوصی ایجاد شد، اگر مدیریت شرکت های خودروسازان در دست بخش خصوصی بود اکنون از بسیاری از کشورها جلوتر بودم؛ به عنوان مثال دولت هند خودروسازی را به بخش خصوصی واگذار کرده و نقش نظارتی دارد و این امر باعث شده تا به تولید سالیانه پنج میلیون دستگاه خودرو دست پیدا کند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.