شماره: 2487 / ۱۴۰۳ دهم آذر
تعداد بازدید : 1
اخبار
چالش های هشت گانه
در مسیر استقرار تحول دیجیتال در شبکه بانکی
معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی اگزیم بانک ایران در حاشیه نمایشگاه بانکداری نوین و نظام های پرداخت چالش های هشت گانه در مسیر استقرار تحول دیجیتال در شبکه بانکی را تشریح کرد.
هادی حیدری به عنوان هیات رئیسه نشست ارائه مقالات تخصصی با تقدیر از کیفیت مقالات ارائه شده، چالش های روند دیجیتالیزه شدن بانک ها را برشمرد.
وی گفت: در سال ۲۰۲۰ منابع معتبر در مورد احتمال شکست استراتژی دیجیتالی شدن بانک ها را ۷۰ درصد اعلام کرده اند و کماکان بازبینی های مجدد، این درصد را تایید می کند.
هادی حیدری هشت دلیل عمده عدم توفیق در دستیابی به هدفگذاری های حوزه تحول دیجیتال را بر شمرد و اظهارداشت: اولین چالش «ضعف زیرساخت های حوزه فناوری اطلاعات شبکه بانکی کشور» و دومین چالش، «نبود ساختار برای مدیریت فرایندها و محصولات و خدمات بانکی »است. همچنین «خلا مدیریت فرایند و ریز ساختارهای اولیه برای پیاده سازی تحول دیجیتال» چالش مهمی در این حوزه تلقی می شود.
وی ادامه داد : چالش دیگر در حوزه یاد شده، «پایداری امنیت برای حفظ حریم خصوصی افراد» است.
به گفته حیدری «منابع انسانی در بانکها» از دیگر چالش مهم در این مسیر هستند چرا که مدیران ارشد بانک «سرمایه گذاری بیش از حد در این حوزه» را ریسک تلقی می کنند.
«عدم یکپارچگی برای به اشتراک گذاری تجربه بین بانکها» چالش دیگر مطروحه توسط معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی بانک توسعه ایران در این حوزه است.
حیدری تصریح کرد: تحریم و محدودیتهای بین المللی در بانکهای کشو، عدم دسترسی به سوییفت و کاهش دسترسی به خدمات مالی پیشرفته دیگر معضل پیش روی ما برای استقرار تحول دیجیتال در شبکه بانکی محسوب می شود.
وی در پایان با اذعان به احتمال شکست در این زمینه گفت:بانکها ناچار به گذار از بانکداری سنتی به سمت بانکداری هوشمند هستند.
گفتنی است در این نشست تخصصی، رضا قسمتی، هادی سپانلو، محمدعلی ترابیان و وحید اسماعیلی مقاله « طراحی مفهومی اکوسیستم کسب و کار دیجیتال در صنعت بانکداری»، علی ابدالی، مقاله «توسعه بانکداری اجتماعی هوشمند مبتنی بر شبکه های بانکداری عامل» و فرشید فرخ نژاد، هادی سپانلو و مسعود نارنجی، مقاله« انتخاب استراتژی بهینه؛ تحول دیجیتال بر بسترهای سنتی با ایجاد نئوبانک و هوشمند سازی» را ارائه کردند.
بانک صادرات با اپراتورهای سازمان فناوری اطلاعات، قرارداد همکاری امضا کرد
بانک صادرات ایران برای توسعه همکاری و ارتقای خدمات کاربردی سازمانی با اپراتورهای «سیتاد» و «آستان» سازمان فناوری اطلاعات قرارداد توسعه همکاری امضا کرد.
غرفه این بانک در دومین روز همایش سالانه بانکداری نوین و نظامهای پرداخت میزبان مدیران شرکتهای «سیتاد» و «آستان»، اپراتورهای سازمان فناوری اطلاعات بود و قرارداد توسعه همکاری با این دو شرکت به امضای هادی امینیفرد رئیس اداره کل هوشمندسازی و نوآوری بانک صادرات ایران، محمدباقر پیشوا مدیرعامل شرکت «سیتاد» و صالح نوریان مدیرعامل و روحاله لهرابیان رئیس هیئتمدیره شرکت «آستان» رسید.
قرارداد توسعه همکاری بانک صادرات ایران با این شرکتها به منظور دریافت خدمات تراکنشی بر بستر PGSB امضا و مذاکراتی برای افزایش کیفیت و پایداری خدمات انجام شد. بسیاری از خدمات سازمانی کاربردی ارائهشده در اپلیکیشنها و سامانههای مختلف بانک صادرات ایران از جمله ضمانتنامه گمرکی، استعلام اشخاص حقوقی، امضاداران مجاز شرکتها، روابط نسبی- سببی، محکومیتهای معاملاتی و... با همکاری شرکتهای مذکور دریافت و ارائه میشود.
شعبه بانک شهر در «سیرجان» افتتاح شد
با هدف بهره مندی شهروندان از خدمات نوین بانکی و گسترش خدمات رسانی به فعالان اقتصادی در تمامی شهرها، شعبه بانک شهر طی مراسمی در شهر «سیرجان» افتتاح شد.
افتتاح شعبه بانک شهر در «سیرجان» با هدف استفاده شهروندان این شهر، فعالان اقتصادی، واحدهای تولیدی، گردشگران و ... از آخرین خدمات و محصولات برتر بانکی صورت گرفته است.
بانک شهر که «شعار نوآوری در خدمت» را در راستای بهره مندی شهروندان از خدمات متمایز پولی و بانکی طی بیش از یک دهه فعالیت در شبکه بانکی در دستور کار قرار داده، تسهیل شرایط دسترسی تمامی اقشار جامعه به شعب و باجه های خود را طی سال جاری ممکن کرده است.
شهروندان می توانند برای برخورداری از خدمات بانک شهر در شهر سیرجان به آدرس: شهر سیرجان، بلوارآیت الله سعیدی، نبش کوچه 13 مراجعه کنند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
تأکید مدیرعامل بانک کشاورزی بر استفاده از ظرفیت بالای بسیج در جنگ اقتصادی
مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: باید از ظرفیت بالای بسیج در جنگ اقتصادی کنونی و در جهت تامین امنیت غذایی بهره گرفت.
وهب متقی نیا در همایش سالانه مشترک بسیجیان و اعضای ستاد اقامه نماز بانک کشاورزی در مشهد مقدس با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان، اظهار داشت: امروز در جنگ اقتصادی هستیم و با توجه به اینکه امنیت غذایی یکی از پایه های اصلی امنیت کشور است، شکی نیست دشمن، در صورتی که بتواند، در این حوزه نیز اقدام به تهدید کشور خواهد کرد.
وی با بیان اینکه نیروی بسیج، زاییده فرهنگ و تفکر دینی و اسلامی در کشور است، افزود: برای پیگیری اهداف مجموعه بانک کشاورزی به عنوان بانک حامی کشاورزان و تامین کنندگان مواد غذایی در کشور، نیازمند کار جهادی نیروهای توانمند هستیم.
مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه در این مسیر باید ابتدا نیروهای توانمند و مستعد شناسایی شوند تا در حوزه های مختلف مسئولیت بپذیرند، خاطرنشان کرد: شبکه سازی توسط نیروی بسیج بانک کشاورزی در این مسیر بسیار مهم است و باید از ظرفیت این مجموعه بهره ببریم.
وی با اشاره به ظرفیت های بسیج و ستاد اقامه نماز بانک کشاورزی، گفت: اصالت و روحیه سالم بسیج ناشی از شکل گیری این نهاد مقدس از دل انقلاب و بسترهای فرهنگی است، هیچ الگو برداری در آن وجود ندارد و اینکه رهبر معظم انقلاب بسیج را نقطه مقابل تحقیر ملی دانستند، به خوبی نشانگر جایگاه بسیج است.
مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: باید قدر داشته های خود را بدانیم چرا که هر جا به طور جدی ورود کردیم توانستیم موفق شویم که نمونه آن در موضوع تلاش دشمن برای از بین بردن محور مقاومت در سوریه است اما روحیه خداباوری نهاد بسیج که مورد اشاره رهبر انقلاب نیز است، عامل موفقیت ما بود.
متقی نیا در ادامه ضمن تأکید بر اهمیت ترویج فرائض دینی، برگزاری جشن تکلیف فرزندان همکار، پرهیز از همزمانی جلسات اداری با ساعات اقامه نماز و حضور مدیران در برنامه های نماز جماعت را از اقدامات موثر بانک دانست و اظهار داشت: در برنامه ارزیابی عملکرد مدیران در سال جاری، به برگزاری نماز جماعت، مشارکت در این برنامه، فضای فیزیکی نمازخانه و مسائل مرتبط با این حوزه توجه خواهد شد و ائمه جماعات نیز به نحوی برنامه ریزی خواهند کرد که برنامه های موثری در قالب سخنرانی یا موضوعات مشارکتی برای مدت کوتاه اقامه نماز برگزار شود.
متقی نیا در بخش پایانی سخنان خود حضور در حرم مطهر رضوی در نخستین سفر کاری خود پس از انتصاب به عنوان مدیرعامل بانک کشاورزی را یک نعمت و توفیق بزرگ دانست و برای موفقیت تمام کارکنان بانک کشاورزی در مسیر خدمتگزاری به مردم ابراز امیدواری کرد.
در ادامه این مراسم، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور نیز بسیج را یک نیروی بن بست شکن و پیشرو دانست که باید برای پیشبرد امور از این نیرو بهره برد.
سید احمد زرهانی گفت: یکی از دلایل اصلی تداوم انقلاب اسلامی، بهره مندی این نظام مقدس از شجره طیبه بسیج بوده است.
وی گفت: امیدوارم بتوانیم با تدبیر شورای عالی بانک ها و همکاری بسیج و شورای اقامه نماز یک پیوست اقامه نماز را به تصویب برسانیم که در تمامی بانکهای کشور اجرا شود.زرهانی با بیان اینکه بانک کشاورزی از گذشته بانک خوش نامی بوده است، افزود: ستاد اقامه نماز بانک کشاورزی باید برای انجام این فریضه دینی برنامه منظمی در بلند مدت و کوتاه مدت داشته باشد و با استعانت از الطاف پروردگار در مسیر تحقق اهداف خود استوارتر از گذشته گام بردارد.
در پایان این مراسم و در یک فضای معنوی، حضار با تشییع پیکر پاک یکی از شهدای گمنام تازه تفحص شده، ضمن تجدید بیعت با آرمان های مقدس شهدا و امام شهدا بار دیگر بر عزم راسخ کارکنان بانک کشاورزی در ارائه خدمات صادقانه به مردم در جهت جلب رضایت پروردگار و توسعه و آبادانی هرچه بیشتر میهن عزیز اسلامی تأکید کردند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اقدام ماندگار بانکملیایران در تکمیل طرحهای زیرساختی استان هرمزگان
دکتر نجارزاده مشارکت و حمایت های بانک ملی ایران در ساخت و ساماندهی طرح تصفیه فاضلاب پسماند شهر بندرعباس و تامین آب مورد نیاز به صنایع استان را یک اقدام ماندگار و موثر دانست و گفت: سالیان زیادی بود که مردم و ساکنین شهر بندرعباس مشکلات بسیاری با اثرات مخرب فاضلاب شهری داشتند که با ورود بانک و پشتیبانیهای انجام شده، این طرح در حال تکمیل و ساماندهی است و با اتمام فازهای آن مردم و ساکنین شهر از آن بهره مند خواهند شد.
دکتر ابوالفضل نجارزاده در سفر به استان هرمزگان به همراه اعضای هیات مدیره، هیات عامل و دیگر مدیران ارشد و مسئولان بانک ملی ایران در جریان برگزاری همایش بررسی عملکرد اداره امور شعب این استان، ضمن قدردانی از عملکرد واحدهای صف و ستاد، یکی از مهمترین برنامه ها و اولویت های سال جاری بانک را گسترش و توسعه تحول دیجیتال و ارائه مطلوب ترین و شایسته ترین خدمات غیرحضوری به مشتریان خواند.
نجارزاده با برشمردن این نکته که کارکنان بانک ملی ایران نزدیک به یک قرن تلاش توانستهاند تصویری درست از بانکداری مطلوب به جا بگذارند، گفت: با تلاشهای مدیران ارشد بانک و استفاده از ظرفیتهای قانونی، امسال تحول خوبی در شعب به منظور تراز نقدینگی رخ داد.
وی خاطرنشان کرد: برای اینکه موفقیت بیشتری حاصل شود باید نقشها و مسئولیتهای جدیدی را برای شعب با توجه به شرایط جدید لحاظ کنیم.
وی در این همایش به حل مشکلات بخش فناوری بانک در قالب یک کارگروه اشاره کرد و گفت: تمامی ارکان، اجزاء و شرکتهای ابزاری بانک در حوزه فناوری امسال برای موفقیت و کسب دستاوردهای جدید در اختیار بانک هستند.
مدیرعامل بانک ملی درباره غیرحضوری شدن برخی خدمات این بانک عنوان کرد: در حال حاضر برخی خدمات بانک غیرحضوری شده و باید این اقدام نیز ادامه و توسعه پیدا نماید تا خدمات در هر زمان و هر مکان در اختیار مشتریان قرار گیرد.
وی گفت: اعتماد، سرمایهای است که در بانک ملی وجود دارد و مردم اعتماد پایداری به این بانک دارند و این اعتماد به راحتی به دست نیامده است.
نجارزاده افزود: ما جواب اعتماد مشتریان را باید با خدمت مناسب و اعتماد متقابل بدهیم.
وی ادامهداد: مردم و مشتریان به حرف ما اعتماد دارند و نباید این اعتماد خدشهدار شود و برای حفظ این اعتماد، خدمات را باید به موقع و کامل به مشتریان ارائه دهیم.
دکتر نجارزاده اذعان کرد: ظرفیت ارزی بسیار زیادی در استان هرمزگان وجود دارد و باید این ظرفیت تقویت شود تا بتوانیم حوزه ارزی بانک را تقویت نماییم.
نجارزاده با بیان اینکه استان هرمزگان دارای ظرفیتهای بسیار زیادی است عنوان کرد: بخشی از ناترازی بانک را باید توسط استانهایی که ظرفیت خوبی دارند برطرف کنیم و هرمزگان یکی از این استانها است.
وی خاطرنشان کرد: استان هرمزگان همچنین دارای ظرفیتهای بسیار خوبی در بخشهای مختلف صنعت است، به همین دلیل باید محصولات متنوعی متناسب با این استان طراحی و تولید شود.
نجارزاده به وجود دو منطقه آزاد تجاری در هرمزگان اشاره کرد و اظهارداشت: ظرفیت مناطق آزاد موجود در استان باید فعالتر باشد و بانک باید حضور پررنگی در این مناطق داشته باشد.
نجارزاده درباره ورود بانک ملی به موضوع ساماندهی فاضلاب بندرعباس گفت: سالیان زیادی است که مردم شهر بندرعباس گرفتار موضوع فاضلاب بودند که با ورود بانک و پشتیبانیهای انجام شده این فاضلاب در حال ساماندهی است که میتواند برای مردم استان ماندگار شود.
نجارزاده به قدمت بالای شعبه ابوموسی اشاره و تصریح کرد: بانک ملی اکنون در جزیرهای حضور دارد که سندیت این جزیره نشان میدهد، از سال ۱۳۵۲ بانک ملی در جزیره ابوموسی راهاندازی شدهاست.
مدیرعامل بانک ملی ایران ادامه داد: اکنون با توجه به اینکه مدیران ارشد اقتصادی کشور از مدیران بانکی هستند و با دغدغههای کارکنان بانکها آشنایی دارند، در صدد برطرف کردن بخشی از مشکلات و محدودیت های پیش روی همکاران هستیم.
مقام عالی بانک خاطرنشان کرد: برخی مواقع مشکلات باعث ایجاد موانع میشود اما میتوانیم با کمک شما این مشکلات را مرتفع نماییم.
وی در ادامه این همایش ضمن تبیین اهداف و راهبردهای بانک، در مورد موضوعات و سؤالات مطرح شده از سوی کارکنان استان هرمزگان به تبادل نظر و گفتوگو پرداخت .
وی ضمن قدردانی از همافزایی و نقشآفرینی مطلوب و مناسب شعب و تمامی واحدهای بانک که در پیشبرد اهداف و راهبردهای بانک در سال جاری مؤثر بودند، با اشاره به دغدغهها و موانع موجود، مهمترین سیاست ها و اولویتهای جدید بانک را در سال جدید تبیین کرد.
وی با توصیف این مطلب که با همدلی، انسجام، همکاری و تکیه بر کارِ گروهی و توان همکاران در تمامی ارکان بانک سال گذشته موفقیت حاصل شد، افزود: امسال بنا داریم با برنامهریزیهای صورت گرفته و هماهنگی های به عمل آمده، سهم بیشتری از بازار را به دست آوریم تا بانک را به عنوان بانکی ارزشآفرین و تحول خواه همانند گذشته در نظام بانکداری کشور معرفی کنیم.
دکتر نجارزاده به افزایش تفویض اختیارات به رؤسای شعب اشاره کرد و افزود: موضوع ترفیعات و انتصابات در بانک نیز براساس شایستگی و کارنامه عملکرد همکاران دنبال می شود.
دکتر نجارزاده در ادامه سخنان خود بر ضرورت سرعت بخشی به ارائه محصول و خدمات مالی و بهبود معیشت همکاران و توسعه سامانههای بانک تأکید کرد.
از دیگر بخش های این همایش، کارکنان به بیان نظرات، مسائل و موضوعات مربوطه پرداختند و راهکارهای لازم توسط دکتر نجارزاده ارائه شد.
عرضه محصولات نوین بانک توسعه تعاون در نمایشگاه و همایش بانکداری نوین و نظام های پرداخت
بانک توسعه تعاون به عنوان یکی از حامیان، در همایش بانکداری نوین و نظام های پرداخت حضور یافت و به عرضه محصولات خود در عرصه بانکداری نوین پرداخت.
یازدهمین همایش بانکداری نوین و نظام های پرداخت با سخنرانی فرزین رئیس کل بانک مرکزی، شمس الدین حسینی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و هاشمی وزیر ارتباطات برگزار شد.
در حاشیه همایش ، نمایشگاه جانبی نیز برگزار گردید که شرکت کنندگان در همایش از این نمایشگاه بازدید کردند.
نعمت اله رضایی رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون طی بازدید از نمایشگاه و غرفه بانک اظهار داشت: پیشرفت های زیادی در بازارهای مالی و بانکی کشور شکل گرفته است، سرعت فرآیندها افزایش یافته است، با گسترش فناوری های مالی، نقش آفرینان و ارکان سیستم مالی و بانکی به نحو بهتری نیازهای بخشهای اقتصادی را پوشش می دهند. این رویداد با رویکرد زیست بوم بانکداری هوشمند؛ حکمرانی دیجیتال و نظارت فناورانه و با حضور نخبگان و صاحب نظران می تواند نقش موثری در ارتقای سطح بانکداری داشته باشد. همچنین در این همایش با طرح مباحث بانکداری باز؛ همزیستی و هم تکاملی در زیست بوم بانکداری مورد بررسی قرار گرفته است.
سید باقر فتاحی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: تحول دیجیتال و استفاده از ابزارهای نوین جایگاهی ویژه در برنامه های بانک دارد. روند بانکداری در این بانک به گونه ای است که سهم فعالیت غیر حضوری نسبت به فعالیت حضوری در حال افزایش است. در این رویداد شاهد هستیم که مسائل و چالش های فناوران مالی در ارتباط با تنظیم گران و بازیگران سنتی زیست بوم بانکداری به خوبی مطرح شده است. چارچوب تنظیم گری رمز پول ها و دارایی های دیجیتال و کاربرد پذیری ریال دیجیتال و ارتقای شفافیت مالی مورد بحث قرار گرفته است.
حمید رضا البرزی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون نیز خاطر نشان کرد:تامین مالی نوین، انتشار اوراق بدهی و صکوک، اوراق گام، فاکتورینگ و تامین مالی خرد جمعی به خوبی در بانک در حال توسعه است. در این رویداد مباحث مهمی از جمله زیست بوم پرداخت های اعتباری و خدمات دهی و همچنین طراحی پلتفرم بانکی تامین مالی زنجیره تامین مطرح شده است.همچنین فرصت ها و چالش های بانکداری هوشمند در قوانین و اسناد بالادستی مورد تبیین قرار گرفته است.
شهرام بخشا معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات و امید سلیمانی مدیر عامل شرکت سمات به همراه همکاران از غرفه بانک و شرکت سمات بازدید نمودند.در غرفه بانک توسعه تعاون جدیدترین محصولات شرکت سمات از جمله سامانه مبارزه با پولشویی، سامانه ذینفع واحد و سامانه اعتبارسنجی ارائه گردیده است.این همایش و نمایشگاه جانبی طی روزهای ۵ و ۶ آذر ماه در محل سال همایشهای برج میلاد درحال برگزاری است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 4
اخبار
طرح «خرید آسان نان با فناوری ریال دیجیتال» بانک سپه در همایش بانکداری نوین و نظامهای پرداخت برتر شد
طرح بانک سپه با عنوان «خرید آسان نان با فناوری ریال دیجیتال بانک مرکزی» در مراسم اختتامیه یازدهمین همایش بانکداری نوین و نظامهای پرداخت طرح برتر بخش سامانه های ملی و حاکمیتی شد.
طرح خرید آسان نان با فناوری ریال دیجیتال بانک مرکزی در مراسم اختتامیه یازدهمین همایش بانکداری نوین و نظامهای پرداخت و جشنواره مرحوم دکتر نوربخش بر اساس رای هیئت داوران به عنوان طرح برگزیده در محور سامانههای ملی و حاکمیتی انتخاب شد و دکتر بهزاد صفری عضو هیئت عامل و معاون فناوری اطلاعات بانک سپه تندیس و لوح تقدیر این بخش را دریافت کرد.
همچنین مقاله (شناسایی و تحلیل نظام مند عوامل موثر بر پذیرش توسعه و پیاده سازی ریال دیجیتال در ایران مبتنی بر حکمرانی مطلوب) نگارش آقایان فواد کوهزادی، حسن رشیدی، مهرشاد شجاعی و محمد محسن صدر رتبه دوم مقالات برتر را در این دوره از همایش به خود اختصاص دادند.
یازدهمین همایش سالانه بانکداری و نظام های پرداخت طی روزهای پنجم و ششم آذرماه 1403 در سالن همایشهای برج میلاد تهران برگزار شد و بانک سپه نیز با برپایی غرفه و رونمایی از سه محصول جدید ریال دیجیتال، باشگاه مشتریان و بانکداری ویدیویی در این همایش حضور فعال داشت.
درخشش بانک پارسیان با محصولات نوآورانه در همایش بانکداری نوین و نظام های پرداخت
در مراسم اختتامیه یازدهمین همایش سالانه بانکداری نوین و نظامهای پرداخت، محصولات «سوئیچ توثیق الکترونیک روشمند و هوشمند ستاره» و «توکن سازی مسکن در بستر بلاک چین» بانک پارسیان موفق به کسب رتبههای برتر شدند.
این دو محصول به ترتیب در محور «سامانههای ملی و حاکمیتی» و «تازههای بانکی» در گروه «شرکتهای حوزه فناوری و بانکداری دیجیتال» از سوی کمیته داوران جشنواره دکتر نوربخش مورد ارزیابی قرار گرفتند و به مقامهای دوم و سوم نائل شدند.
در این مراسم، لوح و تندیس ویژه جشنواره به دکتر مصطفی ضرغامی، عضو هیئتمدیره بانک پارسیان و مسعود پشم چی، مدیرعامل گروه دادهپردازی پارسیان اعطا شد.
گروه دادهپردازی بانک پارسیان، با حضور شرکتهای تجارت الکترونیک پارسیان، تابان آتی پرداز، تأمین خدمات سیستمهای کاربردی کاسپین، یکتا ققنوس پارس و معتمد اول سام، پارسیان همراه لوتوس، کیان ایرانیان، خدمات هوشمند همراه لوتوس و تجارت الکترونیک پارسیان کیش با برپایی غرفه در یازدهمین همایش و نمایشگاه سالانه بانکداری نوین و نظامهای پرداخت بهصورت فعال حضور یافت و به معرفی محصولات، دستاوردها، خدمات و ابزارهای مدرن خود به بازدیدکنندگان و حاضران در همایش پرداخت.
دکتر شکرخواه، مدیرعامل بانک پارسیان، دکتر ضرغامی، عضو هیئتمدیره و دیگر مدیران ارشد بانک ضمن حضور در همایش و بازدید از نمایشگاه، در غرفه شرکتهای گروه دادهپردازی حضور یافتند و با مدیران، کارشناسان و بازدیدکنندگان این غرفه دیدار و گفتوگو کردند.
یازدهمین همایش و نمایشگاه سالانه بانکداری نوین و نظامهای پرداخت در تاریخهای 5 و 6 آذرماه 1403 با حضور محمدرضا فرزین، رئیسکل بانک مرکزی، کورش پرویزیان، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی، ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، شمسالدین حسینی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و جمعی از مدیران در مرکز همایشهای برج میلاد برگزار شد
رئیس هیئتمدیره بانک سینا: بانکداری مدرن در قید و بند بانکداری امروزی نیست
رئیس هیئتمدیره بانک سینا در پانزدهمین همایش سالانه فناوری اطلاعات بانک با اشاره به تغییرات سریع در تکنولوژی، گفت: در حال حاضر بانکداری تحت تأثیر توسعه کسبوکار و توسعه فناورانه قرار گرفته و با سرعت فعلی تحولات تکنولوژیک، مشخص است که در آینده بانکداری خواهیم داشت؛ ولی بانک نداشته باشیم.
محسن خدابخش، تصریح کرد: امروزه بانکداری با ماهیت قدیمی و سنتی قادر به فعالیت نیست.
رئیس هیئتمدیره بانک سینا گفت: در وضعیت فعلی، همه بانکها و بانک مرکزی و سپردهگذاری مرکزی بازار سرمایه به صورت متمرکز عمل میکنند؛ و چون همه بانکها سامانه متمرکز و Core دارند پس باید همه عملیات بانکی از این مسیر ارائه شود.
وی اظهار داشت: در شرایط امروز، ماهیت فعالیت بانکی تغییر کرده و تکنولوژی به سمت غیرمتمرکزسازی حرکت میکند و حرف اول و آخر در همه بخشها تکنولوژی است.
خدابخش در ادامه افزود: محیط فعالیت ما، محیطی است که در آن تکنولوژی روز به روز پیشرفت میکند و ما باید آن را بشناسیم و بدانیم فعالیت کاری به چه سمتوسویی در حرکت است.
وی به مقررات بانکی اشاره کرد و گفت: یکی از مسائلی که باید در بانک سینا به آن توجه کرد، بحث مقررات است، در واقع قانونگذار و ناظر، ریسک نمیپذیرند؛ ابتدا کسبوکار را میسنجند و سپس مقررات تعیین میکنند. مسکوت ماندن مقررات در کسبوکارها که بعضا شاهد آن هستیم نباید موجب عقب ماندگی توسعه کسب و کار گردد.
وی تصریح کرد: مقرراتگذار ابتدا به سراغ سند باکس میرود تا در محیط آزمون همه ابعاد مشخص شود و سپس تنظیم گری کندو از این موضوع نباید ترسید و به خاطر وجود مقررات مسکوت مانده به سراغ کسبوکارها نرویم؛ بانک باید در بحثهای نوآورنه محدود به قوانین و مقررات جاری نباشد.
رئیس هیئتمدیره بانک سینا در ادامه گفت: کشورهایی که در حوزه مالی و فینتک، پیشرفته هستند، از قانون نوشته پیروی نکردند و حتی در این چارچوب هم گنجانده نشدند. آنها به سراغ رویه قضایی رفتند و با ابراز اینکه اگر مشکلی پیش آمد، قاضی تشخیص خواهد داد که این کار آسیبزننده به عموم اجتماع بوده یا گرهی از کار جامعه باز کرده است، کار را پیش بردند.
خدابخش گفت: محیط فعالیت بانکها بسیار پویاست و میتوان با لندتکهای بانکی، تسهیلات خرد ارائه داد. در بازدید از شعب شهرستان زابل، به دلیل ازدحام جمعیت مددجویان بنیاد علوی برای دریافت تسهیلات خرد حمایتی، حتی نتوانستیم وارد شعبه شویم؛ بانک باید با ایجاد زیرساختها و برنامهریزیهای درست، پرداخت تسهیلات حمایتی را با کمک گرفتن از بحث فناورانه پیش ببرد.
وی خاطرنشان ساخت: امروزه نظام بانکی قادر است بعد از دو ماه از سررسید تسهیلات، با تضامین الکترونیکی که از مشتری دارد، حساب وی را مسدود کند و به همین دلیل است که نظام بانکی به سمت اعتبارسنجی حرکت میکند و من خرسند خواهم شد که به جایی برسیم حتی پرداخت به موقع قبوض هم جزئی از اعتبارسنجی محسوب شود.
رئیس هیات مدیره بانک سینا بیان داشت: بعد از این نظام بانکی به سمت اعتبارسنجی پیش خواهد رفت و رفتاری که در جستجوگرها از عملکرد افراد ثبت و ضبط خواهد شد، در اعتبارسنجی ارزیابی میشود.
خدابخش با بیان اینکه اگر با بانکداری سنتی حرکت کنیم، 10 سال آینده باید کسبوکار را تعطیل کنیم، گفت: بانکداری مدرن در قید بانکداری نیست و امروزه تحت تأثیر توسعه کسبوکارها و توسعه فناورانه قرار گرفته و با سرعتی که تکنولوژی در پیش گرفته، در آینده بانکداری خواهیم داشت؛ ولی ممکن است بانک نداشته باشیم.
خدابخش در ادامه یادآور شد: تمامی تحولات در عرصه تحول دیجیتال در بانک با مطالبهگری همکاران صورت میگیرد و هر چه کارکنان در این حوزه مطالبات بجایی داشته باشند، گامهای بلندتری در مسیر تحول برداشته میشود.
وی تصریح کرد: همکاران مناطق در حوزه فناوری و اطلاعات بانک، باید با مطالبهگری دقیق و به موقع از ستاد، درخواست بهروز شدن فناوری را در بانک داشته باشند و معاونت فناوری اطلاعات نیز باید با بهروزرسانی و نوآوری در تکنولوژی، برای ارتقای بانک به جایگاه بهتر موانع را از مسیر بردارد؛ در غیر این صورت بانک دچار لختی شده و پیشروندگی خود را از دست میدهد.
وی در پایان اظهار داشت: سرعت و پیشرفت در بانک سینا باید به گونهای باشد که مشتری برای اخذ تسهیلات، بتواند بدون حضور در شعبه، تمام محصولات و خدمات را در موبایل مشاهده و تمامی فرایندها برای دریافت تسهیلات را از این طریق طی کند و این همان تجربه مثبت مشتری است که میتواند برای بانک مطلوب واقع شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.