شماره: 2490 / ۱۴۰۳ سيزدهم آذر
تعداد بازدید : 1
اخبار
از مهمترین اولویت های پست بانک ایران:
حمایت و تامین مالی فعالان بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات است
دکتر بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران در دومین نشست کمیته جذب حداکثری شرکتهای فعال در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات (IT و ICT ) ضمن تاکید بر اهمیت ارائه خدمات به شرکتهای فعال در این بخش به عنوان یکی از ماموریت های اصلی بانک و تهیه ارائه بسته های ویژه در این زمینه گفت: حمایت و تامین مالی از فعالان فناوری اطلاعات و ارتباطات از مهمترین اولویت های پست بانک ایران است. دکتر شیری در این نشست که عصر روز یکشنبه 11 آذرماه و به همت آرش شهرکی کیا مدیر امور (استانهای تهران، البرز، قم و سمنان) برگزار شد ، اظهار داشت: تعامل با شرکت های فناوری اطلاعات و ارتباطات ضمن کمک به پیشبرد اهداف و برنامه های آنها برای توسعه و رونق اقتصادی کشور ، موجب انتقال نوآوری ها و ابداعات آنها به بانک می شود که می تواند در تحقق استراتژی بانکداری دیجیتال، کمک شایان نماید.مدیر عامل پست بانک ایران با اشاره به اینکه مطابق اساسنامه بانک توسعه ایی و تخصصی بخش ICT هستیم ، افزود: بر اساس ماموریت و رسالت بانک ، باید ظرفیت شرکت های بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات را شناسایی و شرایط فعالیت و توسعه کسب و کار آنها را با تهیه و ارائه بسته های ویژه تسهیل کنیم و موجب تقویت ارتباطات و تعاملات دو طرفه با آنها شویم.وی گفت: تشکیل این کمیته به منظور اتخاذ راهکارهای تشویقی و تسهیلاتی برای فعالان بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور است و ما باید این هنر و ابتکار را داشته باشیم از طریق ارتباط با پارک های علم فناوری و فناوری اطلاعات و ارتباطات، مشتریان این حوزه را شناسایی و به صورت ویژه خدمات مورد نیاز و تامین مالی توسعه خطوط تولید آنها را با نگاه حمایتی و با تضامین صندوق نوآوری و شکوفایی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین نماییم.شایان ذکر است: این کمیته با مسئولیت شهرکی کیا مدیر امور استان های تهران ، البرز ، قم و سمنان و با عضویت الهام زکی پور رئیس ادارات کل بازاریابی و توسعه بازار، شهنام زندیه رئیس اداره کل تأمین مالی طرح های نوآورانه، محمد نصیری دهقان رئیس اداره کل تأمین و نظارت بر سامانه های نرم افزاری ، احمد فرهمند و اکبر غلامی مدیران مناطق شرق و غرب تهران در جهت مأموریت اساسنامه ای پست بانک ایران در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات تشکیل شده و در دومین جلسه اسماعیل عسگری رئیس اداره کل بانکداری الکترونیک، سید رحمان حسین پور رئیس اداره کل روابط عمومی، حمید قیطاسوند رئیس اداره کل سازمان و بهبود روشها و یعقوب عزیزی مدیرعامل شرکت سکه به عنوان اعضای جدید انتخاب و معرفی شدند.
بیمه ملت زنگ بیمه را
در کرمان به صدا درآورد
همزمان با فرا رسیدن روز بیمه، شرکت بیمه ملت طی مراسمی زنگ بیمه را در یکی از مدارس استان کرمان به صدا درآورد تا دانشآموزان با اهمیت این صنعت بیشتر آشنا شوند.به مناسبت فرا رسیدن روز ۱۳ آذر، روز بیمه و همچنین در راستای فرهنگسازی مزایای صنعت بیمه در سطح کشور، این شرکت زنگ بیمه را در یکی از مدارس استان کرمان به صدا درآورد.این مراسم با حضور بهمن سوری معاون توسعه بازار شرکت بیمه ملت، فریبرز اسدی مدیر امور شعب بیمه ملت، صادق سلطانی نژاد مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان، رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان و نمایندگان شرکتهای بیمهای در مدرسه شاهد ناحیه یک شهر کرمان برگزار شد.بهمن سوری، معاون توسعه بازار بیمه ملت، در این مراسم بر اهمیت بیمه در زندگی افراد، به ویژه دانشآموزان، تاکید کرد. وی در سخنان خود به نقش بیمه در تامین آینده و ایجاد امنیت خاطر خانواده ها اشاره کرد و بر ضرورت آشنایی نسل جوان با مفاهیم بیمه تاکید کرد.در این مراسم که با برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی همراه بود، علاوه بر اهدای بستههای فرهنگی به دانشآموزان، از سه فرزند شهید گرانقدر استان کرمان نیز تجلیل به عمل آمد. همچنین، به پاس قدردانی از تلاشهای معلمان، از سه معلم نمونه مدرسه شاهد نیز تقدیر به عمل آمد.
زنگ بیمه در دو استان آذربایجان شرقی و فارس به صدا در آمد
در آستانه روز بیمه و به منظور ترویج فرهنگ بیمه در میان دانش آموزان و آینده سازان کشور با هماهنگی شورای عمومی سندیکای بیمه گران و به همت بیمه پاسارگاد در شهر های شیراز و تبریز آیین «زنگ بیمه» برگزار شد.در سال های اخیر با تاکید بیمه مرکزی جمهوی اسلامی ایران و سندیکای بیمه گران به مناسبت هفته بیمه آیین نواختن زنگ بیمه درمدارس سراسر کشور با هدف آشنایی دانش آموزان با مفاهیم بیمه ای برگزار می شود.امسال بیمه پاسارگاد به منظور ترویج فرهنگ بیمه درمیان نسل پایه با بهره گیری از زبان بازی و شعر و برگزاری مراسم فرهنگی در این مسیر حرکت کرد و ضمن آموزش های کاربردی در زمینه شناخت مفاهیم بیمه ای بر اساس تقسیم بندی سندیکای بیمه گران با حضور مسئولان استانی زنگ بیمه را در ۴ مدرسه شهر های تبریز و شیراز به صدا در آورد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
مهر تایید بانک مرکزی
بر برنامه تحول ۵ ساله
بانک دی تا سال ۱۴۰۷
سرپرست و رئیس هیأتمدیره بانک دی از برنامه اصلاح ساختار مالی و بهبود کفایت سرمایه بانک دی در افق برنامه پنج ساله هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
اسماعیل جلیلی، سرپرست و رئیس هیأتمدیره این بانک، با اعلام این خبر گفت: برنامه تحول بانک دی، با چشمانداز اصلاح ساختار مالی و بهبود کفایت سرمایه بانک، در دو گام زمانی، تا پایان سال ۱۴۰۵ و پایان سال ۱۴۰۷ انجام خواهد شد.
وی افزود: برنامه تحول بانک دی، که حاصل ساعتها فعالیت کارشناسی است، در پنج گام تدوین شده که «افزایش سرمایه نقدی»، «واگذاری داراییهای غیرمولد»، «واگذاری داراییهای غیربانکی»، «بهبود و ارتقای مدل کسب و کار» و «کاهش اتکاء به اضافه برداشت و منابع بازار بین بانکی» مهمترین رئوس این برنامه هستند.
اسماعیل جلیلی در تشریح برنامه تحول بانک دی با اشاره به اخذ تأئیدیه برنامه تحول از بانک مرکزی گفت: گزارش توجیهی افزایش سرمایه نقدی تهیه و پس از اخذ مجوز از بانک مرکزی، مراحل اخذ مجوز از سازمان بورس نیز در دست اقدام قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به لزوم اصلاح ساختار سهامداری بانک دی برای حرکت به سمت کفایت سرمایه مورد قبول بانک مرکزی گفت: ساختار سهامداری بانک دی یکی از چالشهای این بانک است که در برنامه تحول ارائه شده به بانک مرکزی، برای اصلاح ساختار سهامداری تا پایان برنامه پنج ساله هفتم توسعه، کاهش شناوری سهم با رویکرد بهبود ترکیب سهامداران و ایجاد صندوق سرمایهگذاری بخشی در کنار افزایش سرمایه نقدی لحاظ شده است.
سرپرست و رئیس هیأتمدیره بانک دی اعلام داشت: یکی از راهکارهای بانک در برنامه تحول ارائه شده برای خروج از شرایط فعلی واگذاری املاک مازاد، واگذاری سرمایهگذاریهای غیربانکی و وصول مطالبات غیرجاری از اشخاص مرتبط و شرکتهای تابعه است.
وی همچنین تصریح کرد: واگذاری شرکتهای نیروگاه برق دماوند، گروه مالی دی، بیمه دی و سرمایهگذاری بوعلی در راستای بخشنامهها و دستورالعملهای بانک مرکزی انجام خواهد شد.
جلیلی در همین راستا فعالسازی کمیته مولدسازی داراییها تحت نظارت مستقیم هیأتمدیره بانک و تشکیل شرکت مدیریت دارایی به منظور مولدسازی داراییها و پروژههای نیمهکاره برای واگذاری را از دیگر اقدامات بانک دانست و تصریح کرد: از دیگر اقدامات بانک برای واگذاری املاک بزرگ مقیاس، تشکیل صندوق سرمایهگذاری املاک و مستغلات به واسطه مجوز اخذ شده با ابعاد حدود 50.000 میلیارد ریال برای واگذاری بخشی از املاک بزرگ مقیاس و همچنین پیگیری تأسیس و ایجاد صندوق زمین و ساختمان برای مشارکت و جذب نقدینگی بوده که اقدامی اساسی در تسریع واگذاری املاک بزرگ است.
وی افزود: همچنین وصول بخشی از مطالبات بانک از شرکتهای تابعه مانند نیروگاه برق دماوند، بیمه دی و گروه مالی صورت گرفته است که با رایزنیهای انجام شده از سوی آقای اوحدی، معاون محترم رئیس جمهور و رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران با وزارت نیرو، هماهنگی برای تسویه مابقی مطالبات نیروگاه برق دماوند از وزارت نیرو انجام شده و همچنین با توجه به مطالبات بیمه دی از دولت بابت هزینههای جبران جامعه ایثارگری، برنامهریزی برای وصول مطالبات از طریق اوراق مالی اسلامی یا تقسیط بدهی در قالب عقود تسهیلاتی یا سایر روشها در نظر گرفته شده است.
اسماعیل جلیلی، بهبود و ارتقای مدل کسب و کار بانک دی را از دیگر رئوس برنامه تحول دانست و گفت: در این برنامه، توسعه درآمدهای عملیاتی با هدف ایجاد تراز عملیاتی مثبت هدف قرار گرفته و رویکردهای بانک در مسیر حرکت به سمت بانکداری دیجیتال و نوین، توسعه ابزارهای مالی نوین و توسعه کانالهای نوین ارائه خدمات بانکی قرار داده شده است.
اسماعیلی جلیلی در پایان ضمن قدردانی از رویکرد مثبت بانک مرکزی به برنامه عملیاتی تحول بانک دی گفت: گامهای عملیاتی برنامه تحول بانک دی در افق برنامه پنج ساله هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران به گونهای طراحی شده است که نیل به کفایت سرمایه مثبت در پایان سال ۱۴۰۷ و بازگشت بانک به مسیر سوددهی نقطه نهایی آن است که با یاری خدا و همت جهادی کارکنان بانک و حمایت سهامداران تحقق این چشمانداز دور از دسترس نیست.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
وظایف بیمه مرکزی متفاوت از عرضه کنندگان بیمه است
رئیس کل بیمه مرکزی در آیین تکریم و معارفه رییس مرکز فناوری تاکید کرد: کارکرد فناوری اطلاعات بیمه مرکزی با صنعت بیمه متفاوت است.
پرویز خسروشاهی رئیس کل بیمه مرکزی در آئین تکریم و معارفه رئیس مرکز فناوری با تاکید بر اینکه کارکرد فناوری اطلاعات بیمه مرکزی با صنعت بیمه متفاوت است، گفت: باید بین فناوری اطلاعات بیمه مرکزی و فناوری اطلاعات صنعت بیمه تفکیک قائل شد.
وی افزود: عدم رعایت این موضوع در سالهای گذشته باعث شده که بخش آی تی بیمه مرکزی بار سنگینی را خارج از وظایف خود برعهده بگیرد و از وظیفه اصلی خود تا حدی دور بماند که یکی از نتایج آن عقبماندن مدل نظارت از تحولات روز است.
این مقام مسئول گفت: بیمه مرکزی و مجموعه عرضهکنندگان بیمه از جهت مأموریت دو نهاد کاملاَ متفاوتند و هر کدام وظایف و نقشهای خاص خود دارند.
خسروشاهی تصریح کرد: عدم تفکیک بین مأموریتهای بیمه مرکزی و صنعت بیمه باعث شده که مرزبندی شفافی بین دو امر نظارت و بیمهگری در حوزه فناوری اطلاعات وجود نداشته باشد و بر همین اساس مسئولیتها نیز متداخل و نامشخص است و کسی مسئولیت وضع موجود را بر عهده نمیگیرد.
وی وظیفه بیمه مرکزی را رگولاتوری دانست و گفت: از این منظر مسلم است که این سازمان به طور مستقیم با فعالیتهای بیمهگری مانند صدور بیمهنامه و … ارتباطی ندارد اما برخی تصورشان از بیمه مرکزی، ستاد مرکزی شرکتهای بیمه است.
گفتنی است در این جلسه مهدی مختاری رئیس سابق مرکز فناوری، امنیت اطلاعات و توسعه هوشمند با بیان گزارشی از عملکرد و دستاوردهای سال گذشته مرکز از تدوین ساختار مناسب برای مرکز، مدیریت پروژههای مختلف، شفاف سازی در قراردادها و تهیه و تدوین طرح تحول دیجیتال به عنوان مهمترین محورهای عملکردی خود یاد کرد.
همچنین میثم میرزازاده هم در این جلسه با اشاره به برخی از سوابق خود از دو محور «نظارت هوشمند» و «ایجاد اکو سیستم دیجیتال» به عنوان ضرورتهای حاکمیت در عصر دیجیتال نام برد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
اخبار
آمارهای بانک مرکزی در 8 ماه اول 1403 نشان داد؛
پرداخت 14 درصد وامهای فرزندآوری نظام بانکی کشور توسط بانک صادرات ایران
بانک صادرات ایران با پرداخت 51 هزار فقره وام قرضالحسنه فرزندآوری در سالجاری، حدود 14 درصد این وام در کل نظام بانکی را پرداخت کرده و رتبه سوم نظام بانکی را در حمایت از طرح ملی جوانی جمعیت به خود اختصاص داد.
آمارهای بانک مرکزی نشان میدهد که بانک صادرات ایران با پرداخت 50 هزار و 961 فقره وام قرضالحسنه فرزندآوری به ارزش بالغ بر 41 هزار و 816 میلیارد ریال طی هشت ماه منتهی به پایان آبانماه سال جاری، رتبه سوم پرداخت این وام را در بین بانکهای کشور به خود اختصاص داده است.
بر اساس این گزارش، بانک صادرات ایران در این مدت نزدیک به 14 درصد وامهای قرضالحسنه فرزندآوری کل نظام بانکی را پرداخت کرده و روند پرداخت آن با توجه به روند تکمیل مدارک متقاضیان همچنان ادامه دارد.
بانک صادرات ایران در میان 28 بانک دولتی و خصوصی جایگاه مهمی در حمایت از اقشار مختلف مردم اقصی نقاط کشور داشته و در بخشهای مختلف مسئولیت اجتماعی منشاء نتایج مثبتی در کمک به بهبود معیشت و گرهگشایی از دغدغههای زندگی، اشتغال و تولید بوده است.
دومین گردهمایی «رسم مهربانی» با همکاری مدیریت شعب بانک مسکن لرستان
دومین گردهمایی سالانه «رسم مهربانی» با همکاری مدیریت شعب بانک مسکن لرستان به منظور حمایت از کودکان دارای بیماری خاص برگزار شد.
دومین گردهمایی سالانه رسم مهربانی با همکاری مدیریت شعب و امور مشارکتهای دانشگاه علوم پزشکی استان، مجمع خیرین سلامت و شماری از نهادها به منظور حمایت از کودکان دارای بیماری خاص و صعب العلاج در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.
داریوش عالی پور مدیر شعب بانک مسکن استان ضمن ابراز قدردانی از برگزاری این گونه همایش ها گفت : بانک مسکن علاوه بر رسالت اصلی خود که تامین مسکن اقشار جامعه است؛ در حوزه مسئولیت اجتماعی وظیفه خود میداند تا نسبت به حل مسائل و مصائب مردم به خصوص بیماران خاص و صعبالعلاج که سالها درگیر مشکلات و هزینههای سنگین درمان هستند بیتفاوت نبوده؛ بلکه همواره همراه و همیار آنها باشد.
وی افزود: بانک مسکن استان لرستان با توجه به اهمیت موضوع همچون سال گذشته ضمن حضور و مشارکت فعال در این همایش امیدوار است برگزاری این مراسم گام موثری در جهت تقویت روحیه این عزیزان و پیگیری روند درمان آنان باشد.
ناهید پرویز پور مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان در این همایش گفت: با توجه به هزینه های درمان، در راستای کمک به روند درمان بیماران خاص و صعبالعلاج، موسسات خیریه حوزه سلامت به عنوان واسط بین دولت و ملت، بخشی از هزینههای درمانی و پزشکی را به صورت خیرخواهانه به عهده می گیرند تا افرادی که به بیماری مبتلا هستند، جز رنج بیماری، رنج دیگری نداشته و نگران هزینههای هنگفت درمان نباشند.
در خلال این مراسم که باحضور مدیر کل امور اجتماعی استانداری، مدیرعامل و رییس هیأت مدیره مجمع خیرین سلامت، اعضای هیات مدیره مجمع خیرین سلامت استان، معاون غذا و دارو دانشگاه، مدیرکل بیمه سلامت استان، ، رئیس نظام پزشکی و رئیس هیأت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی خیبر برگزار شد؛ از مدیران سمنهای فعال در حوزه سلامت و برخی خیرین سلامت قدردانی به عمل آمد.
در این مراسم، برنامههای شاد و متنوعی برای ۱۰۰ کودک ۵ تا ۱۲ سال دارای بیماریهای خاص که به همراه خانوادههای خود حضور داشتند، اجرا و هدایای نفیسی به آنان اهدا شد.
مدیریت شعب بانک مسکن لرستان در چند سال اخیر دهها برنامه با موضوعاتی مانند آب، درختکاری، حمایت از کودکان داری بیماری خاص، ساخت مدرسه و کمک به مددجویان بهزیستی برگزار کرده است.
مدیر روابط عمومی و امور مشتریان بانک صنعت و معدن:
تحول دیجیتال در صنعت بانکداری؛ یک فرصت کارآفرینانه است
تحول دیجیتال در صنعت بانکداری یک ضرورت اجتنابناپذیر است، چرا که به دلیل شخصیسازی خدمات و خلق ارزشهای جدید مبتنی بر نوآوری، رویکردهای سنتی دیگر کارکردی در دنیای رقابت خدمات مالی ندارند که این امر موجب میشود بانکها روشهای محافظهکارانه را کنار گذاشته و سفر خود به سوی تحول دیجیتال را آغاز کنند.
دکتر محمد حسن ترابی در یادداشتی به بررسی ابعاد مختلف تحول دیجیتال در صنعت بانکداری پرداخته است که متن این یادداشت به شرح ذیل می باشد:
تحول دیجیتال در صنعت بانکداری نتیجه تلفیق فناوریهای دیجیتال و استراتژیهای هوشمندانه و نوآورانه است که سبب افزایش کارایی عملیاتی، بهبود تجربه مشتری و کاهش هزینهها میگردد و بانکها را قادر میسازد تا خدمات ایمن را با کیفیتی مطلوب، از طریق کانالهای یکپارچه دیجیتال ارائه دهند.
تحول دیجیتال ایجاد تغییر در یک مقطع زمانی نیست؛ بلکه یک فرهنگ و نوعی فرآیند تغییر مداوم است که از طریق ایجاد مدلهای کسب و کار در بستر فناوریهای نوین و ابزارهای پیشرفته ارتباطی و دیجیتالی شکل می گیرد تا با درک و برآوردن نیازهای متغیر مشتریان بر اساس فرصتهای شکل گرفته، ضمن ایجاد ارزش برای ذینفعان، یک تجربه بانکداری یکپارچه و کارآمد را ایجاد کند.
تحول دیجیتال مبتنی بر فناوریهای دیجیتال است که با ایجاد ارزش مبتنی بر فناوری، در یک اکوسیستم، منجر به ایجاد اقتصاد دیجیتالی میشود که تبدیل به یکی از مهمترین پایههای شکلگیری انقلاب چهارم و پنجم صنعتی در جهان شده است. شرط لازم و کافی در این اقتصاد، نوآوری است چرا که به دلیل رقابت، تمرکز عمده، بر ارائه خدمات و محصولات جدید با چرخه عمر کوتاه بوده و معمولاً سازمان هایی موفق خواهند بود که علاوه بر داشتن رفتارهای کارآفرینانه در خلق سرویسهای جدید پیشرو باشند.
فرآیند تحول دیجیتال شامل سه مرحله اساسی ارزیابی، تدوین استراتژی و پیاده سازی و اخذ بازخورد است که در مرحله نخست، فناوری و فرآیندهای موجود مورد ارزیابی قرار میگیرند و اهداف کسب و کار، سیستمها و زیرساخت های مورد نیاز و فهرست گسترده ای از فرآیندهایی که نیازمند تغییرند، مشخص میشوند.
در مرحله دوم، استراتژی و نقشه راه پیادهسازی تحول دیجیتال تدوین میگردد که شامل شناسایی اهداف و موارد مهمی از جمله جدول زمانی، بودجه و منابع مورد نیاز است. همچنین در این مرحله دادههای موجود از مشتریان، نیازها و ترجیحات آنان نیز تجزیه و تحلیل می شود.
مرحله سوم شامل ایجاد تغییرات و معرفی فناوری و فرآیندهای موجود و یا جدید است و بانکها در این مرحله از فناوری برای تغییر محصولات، جذب مشتریان، توانمندسازی کارکنان و بهینهسازی عملیات استفاده نموده و با ایجاد عملیات انعطافپذیر، ایمن و سازگار، تسریع نوآوری و بهبود تجربه مشتری در فضای ابری را تسهیل میکنند.
بنابر آنچه گفته شد، در دنیای امروز، بانکداری از ارائه خدمات در محیطهای فیزیکی فاصله گرفته و فناوریهای نوین نقش مهمی در ایجاد نوآوری در ارائه خدمات و محصولات جدید و بهبود تجربه کاربر و افزایش کارایی بانکها ایفا می کند.
تحول دیجیتال این امکان را برای بانکها فراهم می کند تا با شناسایی، ارزیابی و بهرهبرداری از فرصت های فناورانه از طریق هوش مصنوعی، بلاکچین و بانکداری ابری که سه رکن اصلی تحول در بانکداری آینده بشمار می روند، بروز رفتارهای کارآفرینانه در این صنعت را تسهیل نموده تا ضمن کاهش هزینهها و ریسکها، خدمات با کیفیت و مورد نیاز مشتریان را ارائه نمایند و موجب مشعوف سازی آنها گردند.
رئیس هیئتمدیره بانک سینا:
بانکداری مدرن در قید و بند بانکداری امروزی نیست
رئیس هیئتمدیره بانک سینا در پانزدهمین همایش سالانه فناوری اطلاعات بانک با اشاره به تغییرات سریع در تکنولوژی، گفت: در حال حاضر بانکداری تحت تأثیر توسعه کسبوکار و توسعه فناورانه قرار گرفته و با سرعت فعلی تحولات تکنولوژیک، مشخص است که در آینده بانکداری خواهیم داشت؛ ولی بانک نداشته باشیم.
محسن خدابخش، تصریح کرد: امروزه بانکداری با ماهیت قدیمی و سنتی قادر به فعالیت نیست.
رئیس هیئتمدیره بانک سینا گفت: در وضعیت فعلی، همه بانکها و بانک مرکزی و سپردهگذاری مرکزی بازار سرمایه به صورت متمرکز عمل میکنند؛ و چون همه بانکها سامانه متمرکز و Core دارند پس باید همه عملیات بانکی از این مسیر ارائه شود.
وی اظهار داشت: در شرایط امروز، ماهیت فعالیت بانکی تغییر کرده و تکنولوژی به سمت غیرمتمرکزسازی حرکت میکند و حرف اول و آخر در همه بخشها تکنولوژی است.
خدابخش در ادامه افزود: محیط فعالیت ما، محیطی است که در آن تکنولوژی روز به روز پیشرفت میکند و ما باید آن را بشناسیم و بدانیم فعالیت کاری به چه سمتوسویی در حرکت است.
وی به مقررات بانکی اشاره کرد و گفت: یکی از مسائلی که باید در بانک سینا به آن توجه کرد، بحث مقررات است، در واقع قانونگذار و ناظر، ریسک نمیپذیرند؛ ابتدا کسبوکار را میسنجند و سپس مقررات تعیین میکنند. مسکوت ماندن مقررات در کسبوکارها که بعضا شاهد آن هستیم نباید موجب عقب ماندگی توسعه کسب و کار گردد.
وی تصریح کرد: مقرراتگذار ابتدا به سراغ سند باکس میرود تا در محیط آزمون همه ابعاد مشخص شود و سپس تنظیم گری کندو از این موضوع نباید ترسید و به خاطر وجود مقررات مسکوت مانده به سراغ کسبوکارها نرویم؛ بانک باید در بحثهای نوآورنه محدود به قوانین و مقررات جاری نباشد.
رئیس هیئتمدیره بانک سینا در ادامه گفت: کشورهایی که در حوزه مالی و فینتک، پیشرفته هستند، از قانون نوشته پیروی نکردند و حتی در این چارچوب هم گنجانده نشدند. آنها به سراغ رویه قضایی رفتند و با ابراز اینکه اگر مشکلی پیش آمد، قاضی تشخیص خواهد داد که این کار آسیبزننده به عموم اجتماع بوده یا گرهی از کار جامعه باز کرده است، کار را پیش بردند.
خدابخش گفت: محیط فعالیت بانکها بسیار پویاست و میتوان با لندتکهای بانکی، تسهیلات خرد ارائه داد. در بازدید از شعب شهرستان زابل، به دلیل ازدحام جمعیت مددجویان بنیاد علوی برای دریافت تسهیلات خرد حمایتی، حتی نتوانستیم وارد شعبه شویم؛ بانک باید با ایجاد زیرساختها و برنامهریزیهای درست، پرداخت تسهیلات حمایتی را با کمک گرفتن از بحث فناورانه پیش ببرد.
وی خاطرنشان ساخت: امروزه نظام بانکی قادر است بعد از دو ماه از سررسید تسهیلات، با تضامین الکترونیکی که از مشتری دارد، حساب وی را مسدود کند و به همین دلیل است که نظام بانکی به سمت اعتبارسنجی حرکت میکند و من خرسند خواهم شد که به جایی برسیم حتی پرداخت به موقع قبوض هم جزئی از اعتبارسنجی محسوب شود.
رئیس هیات مدیره بانک سینا بیان داشت: بعد از این نظام بانکی به سمت اعتبارسنجی پیش خواهد رفت و رفتاری که در جستجوگرها از عملکرد افراد ثبت و ضبط خواهد شد، در اعتبارسنجی ارزیابی میشود.
خدابخش با بیان اینکه اگر با بانکداری سنتی حرکت کنیم، 10 سال آینده باید کسبوکار را تعطیل کنیم، گفت: بانکداری مدرن در قید بانکداری نیست و امروزه تحت تأثیر توسعه کسبوکارها و توسعه فناورانه قرار گرفته و با سرعتی که تکنولوژی در پیش گرفته، در آینده بانکداری خواهیم داشت؛ ولی ممکن است بانک نداشته باشیم.
خدابخش در ادامه یادآور شد: تمامی تحولات در عرصه تحول دیجیتال در بانک با مطالبهگری همکاران صورت میگیرد و هر چه کارکنان در این حوزه مطالبات بجایی داشته باشند، گامهای بلندتری در مسیر تحول برداشته میشود.
وی تصریح کرد: همکاران مناطق در حوزه فناوری و اطلاعات بانک، باید با مطالبهگری دقیق و به موقع از ستاد، درخواست بهروز شدن فناوری را در بانک داشته باشند و معاونت فناوری اطلاعات نیز باید با بهروزرسانی و نوآوری در تکنولوژی، برای ارتقای بانک به جایگاه بهتر موانع را از مسیر بردارد؛ در غیر این صورت بانک دچار لختی شده و پیشروندگی خود را از دست میدهد.
وی در پایان اظهار داشت: سرعت و پیشرفت در بانک سینا باید به گونهای باشد که مشتری برای اخذ تسهیلات، بتواند بدون حضور در شعبه، تمام محصولات و خدمات را در موبایل مشاهده و تمامی فرایندها برای دریافت تسهیلات را از این طریق طی کند و این همان تجربه مثبت مشتری است که میتواند برای بانک مطلوب واقع شود.
گفتنی است پانزدهمین همایش سالانه فناوری اطلاعات بانک سینا طی سه روز از 6 تا 8 آذرماه جاری با حضور مسئولان انفورماتیک مناطق سراسر کشور در تهران برگزار شد.
زنگ بیمه در مدارس مشهد و اردبیل به همت بیمه پارسیان طنینانداز شد
بیمه پارسیان با هدف ترویج فرهنگ بیمه در میان دانشآموزان، مراسم زنگ بیمه را در مدارس مشهد و اردبیل برگزار کرد.
همزمان با آغاز آیین ملی “زنگ بیمه” در مدارس سراسر کشور، این شرکت با برنامه ریزی و اعزام کارشناسان به مدارس استانهای خراسان رضوی و اردبیل، اقدام به برگزاری این مراسم کرد.
در این مراسم که مطابق رسم هر ساله و با هماهنگی بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران توسط شرکت های بیمه در مراکز استان ها برگزار می گردد، امسال نیز شرکت بیمه پارسیان با هدف افزایش آگاهی دانشآموزان در خصوص اهمیت بیمه و نقش آن در زندگی روزمره، این مراسم را در مدارس شهر های مشهد و اردبیل و باحضور جمعی از مسئولان شهرستان و همکاران بیمه پارسیان برگزار و مفاهیم پایه بیمه، انواع بیمهها و مزایای بیمههای عمر و سرمایهگذاری را به دانشآموزان معرفی کرد.
بیمه پارسیان با برگزاری این مراسمها، گامی مهم در جهت توسعه فرهنگ بیمه در میان نسل نوجوان برداشته و تلاش میکند تا دانشآموزان را به عنوان سفیران بیمه برای آموزش و راهنمایی خانوادههای خود پرورش دهد.
شایان ذکر است که بیمه پارسیان در سالهای اخیر اقدام به ساخت مدارس در مناطق محروم کشور نیز کرده است و علاوه بر تامین اقلام آموزشی در مقاطع مختلفی از سال تحصیلی، به مناسبت روز بیمه نیز کتاب های آموزش بیمه را در بین دانشآموزان این مدارس توزیع کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.