شماره: 2499 / ۱۴۰۳ بيست و پنجم آذر
تعداد بازدید : 0
بی وای دی بیش از 10 میلیون خودروی پلاگین تولید کرده است
رکوردشکنی تولید BYD ثابت می کند که یک نیروگاه جهانی تولید خودروی الکتریکی است.
BYD که در شنژن چین واقع شده است توسط یک شیمیدان چینی در سال 1995 تاسیس شد و شروع به تولید باتری کرد. مدت کوتاهی پس از تأسیس، این شرکت شروع به تهیه باتری برای موتورولا و نوکیا کرد و این شرکت را در کانون توجه قرار داد.
تولید 10 میلیون خودرو با انرژی جدید (NEV) که شامل خودروهای هیبریدی و برقی پلاگین می شود، کار ساده ای نیست. 15 سال طول کشید تا BYD اولین 5 میلیون خودروی NEV خود را تولید کند، اما موفق شد پنج میلیون دستگاه بعدی را تنها در 15 ماه تولید کند.
BYD با سرعتی سریع در چین و در سراسر جهان رشد کرده است. در سال 2023، BYD به پرفروش ترین برند خودرو در چین تبدیل شد و از فولکس واگن پیشی گرفت و عملاً منجر به مشکلات مالی این شرکت آلمانی شد. BYD همچنین به پرفروشترین برند خودروهای برقی در مقیاس جهانی تبدیل شد و از تسلا برای این عنوان پیشی گرفت.
پیشبینیها نشان میدهد که BYD در کل خودروهای فروخته شده تا پایان سال 2024 از فورد پیشی خواهد گرفت.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
ریرا وارد بازار شد
در مراسمی با حضور معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایدرو، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس و شماری از مسوولان و مدیران صنعت خودرو کشور، نخستین سری از تولیدات محصول ریرا تحویل مشتریان شد.نخستین کراساوور ملی، محصول تولیدی ایرانخودرو دارای امکانات و آپشنهای به روز و مدرنی است که برخی از آنها برای اولین بار در محصولات تولید داخل استفاده میشود.این خودرو همچنین از بالاترین سطح خدمات پس از فروش بهره میبرد، بهگونهای که در صورت نیاز، خدمات با بالاترین سرعت و کیفیت در اختیار مشتری قرار میگیرد و ارایه خدمات توسط پشتیبانان خودرو تا حصول نتیجه دنبال میشود.ریرا با سطح کیفیت، امکانات و تجهیزات خود رقیبی برای خودروهای همرده وارداتی خواهد بود تا مشتریان ایرانی، با در نظر گرفتن مزیت قابل توجه خدمات پس از فروش، این محصول را انتخاب کنند
تقدیر از سایپایدک به عنوان شرکت
حائز رتبه یک خدمات پس از فروش
در مراسمی که توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) به منظور تجلیل از برترین های خدمات پس از فروش صنعت خودرو کشور برگزار شد از شرکت سایپایدک که رتبه نخست خدمات پس از فروش خودرو کشور را کسب کرده است تجلیل به عمل آمد. در این مراسم، سایپایدک (سازمان خدمات پس از فروش سایپا) به عنوان شرکت حائز رتبه یک خدمات پس از فروش معرفی شد و اردلان حسینی، مدیرعامل سایپایدک لوح تقدیر کسب این عنوان را دریافت کرد.
شرکت سایپایدک در ادامه روند رو رشد خود، با تعریف برنامه های اصلاحی در حوزه بهبود رضایتمندی مشتریان، افزایش کیفیت خدمات، کاهش خودروهای متوقف در نمایندگی ها به واسطه کمبود قطعه و همچنین تامین به موقع قطعات یدکی، گام های مؤثری در بهبود شاخصهای کسب و کار خدمات پس از فروش برداشته است و موفق به کسب رتبه نخست در خدمات پس از فروش شد.
در این همایش همچنین لوح تقدیر ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای زامیاد (نیمه سنگین) نیز به سایپایدک اهدا شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
جنرال موتورز 5 میلیارد دلار در چین ضرر می کند
جنرال موتورز در تلاش برای انطباق با انقلاب خودروهای الکتریکی چین و رقابت شدید برندهای محلی، با یک ضربه 5 میلیارد دلاری مواجه است. آیا می تواند در بازار چین بهبود یابد؟
اوضاع برای جنرال موتورز (GM) در بزرگترین بازار خودروی جهان خوب به نظر نمی رسد.
جنرال موتورز که زمانی بازیگر مسلط در بازار خودروی چین بود، با چالش های مهمی دست و پنجه نرم می کند. این شرکت بهعنوان بخشی از تلاش های بازسازی برای رسیدگی به عملیاتهای متزلزل خود در چین، 5 میلیارد دلار به سود خود ضربه می زند. فشار مالی ناشی از کاهش شدید فروش، کاهش سهم بازار و رقابت شدید تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی و هیبریدی داخلی است.
در 9 ماه اول سال 2024، جنرال موتورز خسارت 347 میلیون دلاری در سرمایه گذاری مشترک چینی خود باSAIC موتور، یک شرکت دولتی، گزارش کرد. فروش این خودروساز در منطقه نزدیک به 20 درصد کاهش یافته است و سهم بازار آن به 6.8 درصد کاهش یافته است، یک کاهش شدید از بیش از 15 درصد در سال 2015.
سرمایه گذاری مشترک جنرال موتورز، SAIC-GM، در سال 1997 تاسیس شد و خودروهایی را تحت برندهایی مانند کادیلاک و بیوک تولید کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
لو رفتن مهندسی معکوس سایبرتراک تسلا در چین
به تازگی ویدیوئی منتشر شده که مهندسی معکوس سایبرتراک شرکت تسلا توسط خودروساز مشهور چینی(BYD) را فاش کرده است.
به نظر میرسد شرکت چینی بیوایدی(BYD) در حال مهندسی معکوس وانت برقی سایبرتراک(Cybertruck) ساخته شرکت تسلا با معماری نوآورانه است که میتواند بینش ارزشمندی را به BYD ارائه دهد.
به نقل از آیای، یک تسلا سایبرتراک در یکی از تاسیسات شرکت BYD در چین مشاهده شده است که کنجکاویها را در مورد هدف از حضور آن در آنجا برانگیخته است.
این پیکاپ الکتریکی که به دلیل طراحی جسورانه و فناوری نوآورانهاش مورد توجه قرار گرفته است، در حال بررسی توسط چندین نفر در این مرکز مشاهده شده است.
این موضوع، گمانهزنیهایی را در مورد اینکه آیا BYD که یکی از بازیگران اصلی در بازار خودروهای الکتریکی است، قصد دارد این خودرو را مهندسی معکوس کند یا صرفاً از فناوری پیشگامانه تسلا بیاموزد، ایجاد کرده است.
در حالی که طرفداران تسلا، سایبرتراک را موفقیت آمیز میدانند، چنین قضاوتی هنوز قابل استناد نیست. این وسیله نقلیه در اولین سال تولید خود به عنوان پرفروشترین وانت برقی در ایالات متحده در صدر جدول فروش قرار گرفت که عمدتاً به لطف بیش از یک میلیون پیشسفارش عقب افتاده بود.
تسلا از آن زمان تاکنون بین ۴۰ هزار تا ۵۰ هزار دستگاه تحویل داده است، اما پس از رفع عقب ماندگی خود مشخص نیست که تقاضا برای سایبرتراک چگونه ادامه خواهد یافت. برخی حرکتهای اخیر مانند تخفیف و قیمتهای اجاره پایین نشان میدهد که تسلا در حال رفع کاهش احتمالی تقاضا است.
با وجود این عدم قطعیتها، سایبرتراک به دلیل فناوری نوآورانه خود متمایز است. این خودرو حاوی یک سیستم الکتریکی ۴۸ ولتی و سامانه «چهارچرخ فرمانپذیر»(steer-by-wire) است که هر دو مورد تحسین قرار گرفتهاند.
سامانه «چهارچرخ فرمانپذیر» یک فناوری است که امکان هدایت برخی یا تمام چرخهای خودرو را بدون «میل فرمان» که چرخها را به صورت مکانیکی میچرخاند، فراهم میکند. این فناوری با «فرمان برقی» یا «کمکی برقی» متفاوت است، زیرا آن سامانهها هنوز برای انتقال مقداری گشتاور فرمان به چرخها به میل فرمان متکی هستند.
خودروسازان دیگر از جمله BYD احتمالا به دقت به این فناوریها نگاه میکنند که همین میتواند وجود یک سایبرتراک در تأسیسات این شرکت را توضیح دهد.
این ویدئوی ۴۰ ثانیهای که در شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، چندین نفر را نشان میدهد که در حال بررسی سایبرتراک در تاسیسات BYD هستند.
به نظر میرسد این افراد در حال بررسی قسمتهای داخلی و خارجی این خودرو هستند. همچنین قبل از اینکه سایبرتراک به داخل ساختمان هدایت شود، صندوق عقب نیز به دقت بررسی میشود.
از این فیلم مشخص است که سایبرتراکی که در آن مشاهده میشود یک دستگاه از سری Foundation است که با فضای داخلی و نوارهای سفید رنگ آن قابل شناسایی است. این مدل یکی از نسخههای اولیه این وانت برقی است که به BYD نگاه دقیقتری به طراحی و فناوری پایه تسلا میدهد.
حضور سایبرتراک در تاسیسات BYD به یک فرآیند بالقوه محکزنی(بنچمارک) اشاره دارد. محکزنی در صنعت خودروسازی رایج است، جایی که شرکتها خودروهایی را از رقبا خریداری میکنند تا آنها را بررسی کنند.
در این مورد، BYD میتواند طراحی و فناوری تسلا را بررسی کند تا بفهمد چه چیزی سایبرتراک را متمایز میکند.
همچنین گمانهزنیهایی وجود دارد که BYD ممکن است در حال برنامهریزی برای بیرون ریختن دل و روده سایبرتراک و مهندسی معکوس آن باشد. این کار به این شرکت امکان میدهد تا نگاهی دقیق به عملکرد داخلی خودرو مانند سیستم پیشرانه، معماری الکتریکی و سایر نوآوریهای فناورانه آن داشته باشد.
این کار میتواند بینشهای ارزشمندی را برای BYD در حالی که به توسعه وسایل نقلیه الکتریکی خود ادامه میدهد، ارائه دهد. اگرچه چین بازار وانت برقی بزرگی ندارد، اما علاقه قابل توجهی به سایبرتراک در این کشور وجود دارد.
در طول یک تور در چین، این وسیله نقلیه جمعیت زیادی را در شهرهای مختلف جذب کرد و شور و شوق فزاینده برای خودروی جدید تسلا را برجسته کرد.
با وجود این میزان علاقه مردم چین به سایبرتراک، گزارشها حاکی از آن است که شرکت تسلا فعلا برنامهای فوری برای عرضه سایبرتراک در چین ندارد.
با این حال، تسلا تاییدیههای مربوطه را از وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین دریافت کرده است که نشان میدهد سایبرتراک در نهایت میتواند راه خود را به این کشور باز کند.
از آنجایی که سایبرتراک هنوز در چین برای فروش در دسترس نیست، BYD مجبور شده یک دستگاه از آن را از ایالات متحده خریداری کند و آن را به چین وارد کند.
بازرسی BYD از سایبرتراک میتواند نشانهای از این باشد که این شرکت به دنبال درس گرفتن از موفقیت تسلا و استفاده از آن دانش برای ارتقای خودروهای الکتریکی خود است.
با داغ شدن رقابت در بخش خودروهای الکتریکی، واضح است که خودروسازانی مانند BYD به دقت نوآوریهای تسلا را زیر نظر میگیرند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.