شماره: 2521 / ۱۴۰۳ سي دي
تعداد بازدید : 0
این یک معجزه است که لامبورگینی دیابلو تولید شد
دیابلو پیوند اساسی بین لامبورگینی گذشته و شرکت بسیار موفق امروزی است.
همه لامبورگینی دیابلو را می شناسند. دیابلو با پیروی از برند معرف کانتاش، ابرخودروی لامبورگینی را با طراحی تمیز، سیستم چهارچرخ محرک در دسترس و حداکثر سرعت 202 مایل در ساعت فراری F40 مدرن کرد. اما همه نمی دانند تولد دیابلو چقدر سخت بوده است.
این ویدیوی تاریخی از فروشنده خودروهای کلاسیک OTS کار بسیار خوبی را انجام می دهد که داستان دیابلو را روشن می کند.
لامبورگینی در ابتدا قصد داشت دیابلو را تا سال 1988 عرضه کند، اما خرید لامبورگینی توسط کرایسلر در سال 1987 به این ایده کمک کرد. کرایسلر تصمیم گرفت که میخواهد دیابلو را تغییر دهد و طراح مارچلو گاندینی را مجبور کرد که مفهوم اصلی خود را برای این خودرو بهطور قابل توجهی اصلاح کند که باعث ناراحتی او شد. لامبورگینی سرانجام در سال 1990 دیابلو را روانه بازار کرد، درست در زمان رکود جهانی که بازار ابرخودروها را نابود کرد.
کرایسلر لامبورگینی را در سال 1994 فروخت. این شرکت تا زمانی که فولکس واگن آن را در سال 1998 خرید در اختیار چند گروه سرمایه گذاری بود. فولکس واگن لامبورگینی را تحت کنترل آئودی قرار داد و برند آلمانی به سرعت دست به کار شد تا به لامبو کمک کند تا دیابلو را به روز کند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
کارنامه ۹ ماهه خودروسازان؛ ۱۶ هزار خودرو در پارکینگها دپو شد
در ۹ ماهه امسال تولید و فروش خودرو نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب افت ۷.۶ درصد و ۹ درصدی را تجربه کرده، همچنین در این مدت ۱۶ هزار و ۶۷۲ دستگاه خودرو در پارکینگ خودروسازان دپو شده است.
بررسی صورتهای مالی ارائه شده از سوی خودروسازان بزرگ کشور (ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو) به کدال نشان میدهد که از ابتدای سال تا انتهای آذر ماه، تعداد ۶۴۷ هزار و ۲۳۷ دستگاه خودروی سواری تولید شده در حالی که این رقم در مدت مشابه سال ۱۴۰۲ معادل ۶۹۰ هزار و ۸۹۷ دستگاه بود. بنابراین در این مدت، سه خودروساز بزرگ کشور، یعنی ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو، ۴۳ هزار و ۶۶۰ دستگاه معادل ۷.۶ درصد تولید کمتری در سواریها داشتهاند.
همچنین در ۹ ماهه امسال ۶۲۴ هزار و ۷۶۱ دستگاه خودرو فروخته شده در حالی که این رقم در مدت مشابه پارسال، ۶۸۴ هزار و ۶۰۰ دستگاه به فروش رفته بود بنابراین در بخش فروش خودرو نیز شاهد افت ۹ درصدی هستیم.
نکته قابل توجه آنکه در مجموع ۱۶ هزار و ۶۷۲ دستگاه خودرو در پارکینگهای سه خودروساز کشور مانده است این عدم فروش یا ناشی از ناقصی قطعات و یا دپوی عمدی به دلیل فروش خودرو با قیمتهای بالاتر در آینده است.
پارکینگ ایران خودرو سنگین شد
ایران خودرو در ۹ ماه نخست سال ۱۴۰۳ توانسته ۱۲۲ هزار و ۵۶۹ دستگاه از خانواده پژو تولید کند که از این میزان ۱۲۲ هزار و ۷۶۸ دستگاه را فروخته است. این در حالیست که در مدت مشابه پارسال ۲۰۹ هزار و ۸۵ خودرو در گروه پژو تولید شده بود که از این میزان هم ۲۱۳ هزار و ۵۵۱ دستگاه به فروش رفته بود.
همچنین ایران خودرو در ۹ ماه نخست امسال ۸۷ هزار و ۴۸۰ دستگاه از گروه سورن تولید کرده که از این میزان ۸۴ هزار و ۹۳۱ دستگاه به فروش رفته است. این شاخصها در مدت مشابه پارسال به ترتیب ۴۱ هزار و ۴۷۴ دستگاه و ۳۸ هزار و ۵۸۱ دستگاه بود. بنابراین تولید و فروش خودروهای گروه سورن نسبت به پارسال افزایش یافته است و از سویی دیگر بالغ بر ۲ هزار و ۵۴۹ دستگاه از این خودرو در پارکینگ مانده است.
در ۹ ماه نخست امسال ۶۴ هزار و ۷۶۱ دستگاه خودروی دنا تولید شده که از این میزان ۶۲ هزار و ۹۸۴ دستگاه فروخته شده است. در ۹ ماهه پارسال نیز ۶۲ هزار و ۷۵۱ دستگاه دنا تولید و ۶۲ هزار و ۱۸۱ دستگاه به فروش رسیده بود. همچنین یک هزار و ۷۷۷ دستگاه دنا در پارکینگ مانده است.
از خودروی رانا نیز در ۹ ماهه امسال ۱۲ هزار و ۹۳۴ دستگاه تولید شده که از این میزان ۱۲ هزار و ۷۱۷ دستگاه به فروش رفته است. تولید رانا در مدت مشابه پارسال ۱۷ هزار و۳۹۷ و فروش این محصول ۱۷ هزار و ۲۰۴ دستگاه بود. بنابراین روند تولید این خودرو نیز کاهشی شده است. نکته قابل توجه آنکه ایران خودرو در آبان ماه اقدام به فروش هیچ دستگاهی از خودروی رانا نکرده بود و به نظر میرسد پس از افزایش قیمت کارخانهای خودرو اقدام به فروش محصولات کرده چراکه در این ماه یک هزار و ۷۱۴ دستگاه تولید شده اما ۳ هزار و ۱۴۱ دستگاه فروخته شده است.
در ۹ ماهه امسال ۴۹ هزار و ۴۳۷ دستگاه تارا تولید شده که از این میزان ۴۶ هزار و ۹۴۵ دستگاه فروخته شده است. در ۹ ماهه پارسال ۳۳ هزار و ۸۵۰ دستگاه تولید و ۳۳ هزار و ۷۱۴ دستگاه به فروش رفته بود. بنابراین تولید و فروش این خودرو افزایشی شده است. البته بالغ بر ۲ هزار و ۴۹۲ دستگاه خودرو تارا در پارکینگهای ایران خودرو مانده است.
در ۹ ماهه امسال ۱۰ هزار و ۷۵۰ دستگاه هایما تولید شده اما در مقابل ۹ هزار و ۴۱۷ دستگاه فروخته شده است. در ۹ ماهه پارسال ۱۵ هزار و ۴۵۵ دستگاه هایما تولید و ۱۴ هزار و ۷۶۷ دستگاه فروخته شده بود. از این خودرو نیز بالغ بر یک هزار و ۳۳۳ دستگاه در پارکینگ مانده است.
در بخش سایر محصولات ۲۲ هزار و ۵۵۵ دستگاه تولید شده اما ۲۴ هزار و ۲۲۷ دستگاه به فروش رفته است. این شاخصها در ۹ ماهه پارسال به ترتیب ۱۴ هزار و۴۴۵ دستگاه و ۱۴ هزار و ۴۰۰ دستگاه بود. در این بخش نیز رشد تولید به صورت محسوسی صورت گرفته است.
در مجموع در ۹ ماهه امسال ۳۷۰ هزار و ۴۸۶ دستگاه انواع خودرو در ایران خودرو تولید و در مقابل ۳۶۳ هزار و ۹۸۹ دستگاه به فروش رفته است. این در حالیست که مدت مشابه پارسال ۳۹۴ هزار و ۴۵۷ دستگاه خودرو تولید و ۳۹۴ هزار و ۳۹۸ دستگاه فروخته شده بود.
میزان خودروهای تولیدی تجاری نشده نیز در این بازه زمانی ۴ هزار و ۳۷۸ دستگاه خودرو بوده است.
همچنین سرجمع تولید و فروشی که در ۹ ماهه امسال ثبت شده نشان میدهد که در مجموع ۸ هزار و ۱۵۱ دستگاه از انواع محصولات خودرو تولید شده اما در پارکینگ مانده است.
بر این اساس تولید و فروش خودرو در ایران خودرو ۷ درصد با کاهش مواجه شده است.
گروه خودروسازی سایپا در ۹ ماه امسال ۱۵۳ هزار و ۶۲۳ دستگاه از خانواده X۲۰۰ (تیبا، کوییک، ساینا) تولید کرده و در مقابل ۱۴۷ هزار و ۸۶۸ دستگاه فروخته است. ۹ ماهه پارسال ۱۷۸ هزار و ۶۱۶ دستگاه از این گروه تولید شده و ۱۷۴ هزار و ۲۱۴ دستگاه فروخته شده بود. بنابراین بالغ بر ۲۵ هزار دستگاه کمتر تولید شده است. از سویی دیگر نیز بیش از ۵ هزار و ۷۵۵ دستگاه از این خانواده در پارکینگهای سایپا مانده است.
در ۹ ماه نخست امسال ۳۵ هزار و ۹۸۴ دستگاه شاهین تولید شده و ۳۶ هزار و ۸ دستگاه به فروش رفته است. در ۹ ماهه پارسال ۳۷ هزار و ۶۵۸ دستگاه شاهین تولید و ۳۶ هزار و ۶۱۶ دستگاه فروخته شده بود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
خودروسازان
به میدان آمدند
خودروسازان در نمایشگاه خودرو هند از طرحهای شبکه شارژ و خودروهای برقی جدید رونمایی کردند.
هیوندای، ماروتی سوزوکی و تاتا موتورز از نمایشگاه خودروی هند به منظور ارائه طرحهای بلندپروازانه خود برای گسترش شبکه شارژ خودروهای الکتریکی خود و رفع مشکلاتی که مشتریان را از تغییر باز میدارد، استفاده کردند.
نمایشگاه خودروی پنج روزه در دهلی نو که از روز جمعه آغاز شد، خودروسازان خودروهای برقی جدید خود را به نمایش گذاشتند و نارندرا مودی، نخست وزیر هند، برای سرمایهگذاری بیشتر در سومین بازار بزرگ جهان تلاش میکند. جایی که خودروسازان به شدت در تلاش برای افزایش فروش هستند و تسلا برنامههای خود را برای ورود طولانیمدت به تعویق انداخته است.
خودروهای پرمصرف همچنان بر جادههای هند تسلط دارند، فروش خودروهای برقی رو به افزایش است، اما همچنان تنها ۲.۵ درصد از فروش سالانه را تشکیل میدهند.
ماروتی سوزوکی روز جمعه اعلام کرد که قصد دارد در ۱۰۰ شهر برتر هند یک نقطه شارژ سریع نصب کند در حالی که تاتا موتورز و هیوندای اعلام کردند که به ترتیب ۵۰۰ و ۶۰۰ شارژر عمومی ارائه خواهند کرد.
ماروتی همچنین اعلام کرد که قصد دارد شبکه شارژ را در شهرها گسترش دهد و در صورت تمام شدن باتری، کمکهای جادهای را در سراسر هند ارائه کند. نگرانی در مورد خالی شدن باتریها بدون محل شارژ در نزدیکی یک مشکل بزرگ برای مشتریان در کشور است.
هیساشی تاکوچی، مدیرعامل ماروتی در این نمایشگاه گفت: ما از شبکه گسترده خود برای ارائه پشتیبانی از شارژ سریع استفاده میکنیم.
در نمایشگاه خودرو دهلی نو، خودروهای برقی با مدلهایی از شرکت ویتنامی وینفست در کنار برندهای داخلی ماروتی و ماهیندرا و همچنین رقبای جهانی بی وای دی، تویوتا و هیوندای شرکت دارند.
طبق گزارش رویترز، مودی گفت که صنعت خودروی هند که در سال گذشته حدود ۱۲ درصد رشد کرد، در نتیجه عواملی از جمله جمعیت جوان و شهرنشینی سریع، گسترش بیشتری خواهد یافت اما چالشهایی وجود داشته است.
رویترز در ماه نوامبر نیز گزارش داد که هند در نظر دارد مشوقهای خودروهای الکتریکی را به خودروسازان گسترش دهد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
بازار خودروهای برقی در قبضه چشمبادامیها
شرکت تحقیقاتی و مشاوره گارتنر در گزارشی اعلام کرد که چندین کارخانه خودروسازی اروپایی و آمریکای شمالی امسال در معرض خطر تعطیلی یا فروش قرار دارند، زیرا برندهای خودرو با مازاد ظرفیت و رقابت قیمت مقابله میکنند.
این شرکت اعلام کرد که خودروسازان احتمالا ظرفیت تولید را در سال ۲۰۲۵ در این دو قاره کاهش خواهند داد، زیرا با اهداف و تعرفههای آلایندگی مواجه هستند، در حالی که تسلط خودروهای الکتریکی چین به دلیل برتری در نرم افزار و برقی سازی افزایش خواهد یافت.
این شرکت پیشبینی کرد که برندهای چینی میتوانند برای غلبه بر موانع تجاری کارخانه بخرند یا کارخانههای جدیدی را در کشورهای اروپایی ارزان قیمت و شرکای تجارت آزاد مانند مراکش یا ترکیه باز کنند.
لوک شاتل، مدیر شرکت PFA گفت صنعت خودروی اروپا دیگر در مسیر رسیدن به اهداف ۲۰۳۰ و ۲۰۳۵ خودروهای الکتریکی نیست. او به رویترز گفت خطر این است که ما در نهایت فروش خودروهای موتور احتراقی را کاهش دهیم تا به طور مصنوعی فروش خودروهای الکتریکی را افزایش دهیم.
گارتنر انتظار دارد که علیرغم چالشهایی که برای برقیسازی وجود دارد، محمولههای اتوبوسهای برقی، ماشینها، وانتها و کامیونهای سنگین در سال ۲۰۲۵ به طور کلی ۱۷ درصد رشد کند. پیشبینی میشود تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۵۰ درصد از تمام مدلهای خودروهای عرضهشده توسط خودروسازان، خودروهای برقی باشند.طبق گزارش رویترز، برای دستیابی به این تغییر، خودروسازان قدیمی ممکن است برنامههای نرمافزاری را از سازندگان جدیدتر خودروهای برقی و شرکتهای دیجیتال خریداری کنند، مراکز تحقیق و توسعه را در مراکز فناوری تقویت کنند یا با شرکتهای فناوری شریک شوند تا سرمایه گذاریهای مشترک خودروهای برقی با سرمایه شخصی ایجاد کنند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
ایرانخودرو خط تولید دست سیم را در کرمانشاه افتتاح کرد
تعداد بازدید : 1
کاهش هزینههای تولید و تامین پایدار قطعات
خط تولید دستهسیم محصول شرکت الکتریک خودرو شرق کرمانشاه با حضور استاندار این استان، مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو، حجتالاسلام والمسلمین وحید احمدی، رییس مجمع نمایندگان کرمانشاه و حجتالاسلام والمسلمین سیدجواد حسینیکیا، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی به بهرهبرداری رسید.
شرکت الکتریک خودرو شرق با احداث خط تولید در کرمانشاه در فضایی به متراژ ۲۲۰۰ متر مربع با تولید روزانه ۱۵۰ ست کامل دسته سیم خودرو، توانسته نسبت به پایدار کردن زنجیره تامین این محصول استراتژیک صنعت خودرو در کشور اقدام کند.
کاهش هزینههای تولید، تامین پایدار قطعات و جلوگیری از توقف خطوط تولید از اهداف مهم احداث این واحد تولیدی است که محصولات آن در سایتهای تهران، کرمانشاه و تبریز استفاده میشود.
مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو در آیین افتتاح این واحد تولیدی با اشاره به نقش مهم زنجیره تامین و همچنین اشتغالزایی پایدار صورت گرفته در این منطقه گفت: ایرانخودرو به تعهدات خود برای سرمایهگذاری در فاز نخست این طرح عمل کرده و امید میرود با توجه به تعداد اشتغالزایی نسبت به سرمایهگذاری انجام شده در آن، اکنون مسوولان استانی از منظر فنی و اعتباری نسبت به حمایت از آن اقدام کنند.
علیمردان عظیمی از گروه یاپکو و شرکت الکتریک خودرو شرق خواست در صورت تامین اعتبار و حمایتهای استانی، طرح توسعه فاز دو این واحد تولیدی را اجرا کرده و تولید محصولات را به دو برابر ظرفیت افزایش دهند.
وی افزود: این آمادگی در ایرانخودرو وجود دارد تا با در اختیار گذاشتن زمین برای شرکت الکتریک خودرو شرق و همچنین تامین تسهیلات برای حمایت از تولید، احداث فاز دوم در دستور کار قرار گیرد.
استاندار کرمانشاه نیز در جریان افتتاح این سایت تولیدی، ضمن تقدیر از نقش گروه صنعتی ایرانخودرو در توسعه صنعتی استان، بر ضرورت حمایت نظام بانکی از این طرح توسعهای و تسریع در اجرای فاز دوم آن تاکید کرد.
وی همچنین از پیگیری و تلاش برای تامین پایدارتر برق واحدهای تولیدی با هدف کمک به پایداری زنجیره تامین و کمک به فرایند تولید در شرکتهای بزرگ صنعتی در استان خبر داد.
علیرضاخجسته پور، مدیرعامل هلدینگ گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران (یاپکو) نیز با ارایه گزارشی از تحقق این پروژه در کمتر از چهار ماه، از پیگیریهای مدیرعامل گروه صنعتی خودرو برای تسریع در راهاندازی این خط تولید استراتژیک تشکر کرد و گفت: ایرانخودرو به تمامی تعهدات خود در اجرای این پروژه عمل کرده و انتظار میرود با تحقق تعهدات استانی، فاز دوم پروژه که میزان تولید دستهسیم در این سایت را دو برابر میکند در زمان کوتاهی اجرایی شود.
به گفته خجسته پور، مصوبات اولیه برای طرح توسعه شرکت مهرکامپارس و الکتریک خودرو شرق با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان، پیشتر در استان کرمانشاه به تصویب رسیده، اما آنچه تاکنون در اجرای پروژه محقق شده با تامین سرمایه از سوی گروه صنعتی ایرانخودرو پیش رفته است.
ضابطنیا، مدیرعامل شرکت الکتریک خودرو شرق نیز در حاشیه این مراسم گفت: در صورت تامین زمین برای ساخت سوله و کمکهای فنی و اعتباری، این آمادگی در این شرکت وجود دارد که با توجه به دستور مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو طرح توسعه در این شرکت اجرایی شود.
روند اجرایی انجام پروژه راهاندازی خط تولید دسته سیم خودرو در کرمانشاه در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ آغاز و تمامی اقدامات و فعالیتهای آن ظرف مدت کمتر از چهار ماه صورت پذیرفت و در شهریورماه امسال به پایان رسید.
همچنین صبح پنجشنبه ۲۷ دیماه، استاندار کرمانشاه در هفتمین سفر شهرستانی خود ضمن سرکشی و بررسی وضعیت واحدهای تولیدی شهرستان صحنه از جمله سایت تولیدی ایرانخودرو کرمانشاه، بر توسعه و ارتقای این واحدها در راستای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری تاکید کرد.
منوچهر حبیبی، در ابتدای سفر به شهرستان صحنه به همراه حجتالاسلام وحید احمدی، نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین و فضلالله رنجبر، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی از ایرانخودرو کرمانشاه بازدید کرد و پیگیر مشکلات این واحد تولیدی شد.
استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه شرکت ایران خودرو کرمانشاه اکنون ۳۰ هزار دستگاه در سال تولید دارد، گفت: این واحد تولیدی با ظرفیت اسمی و هدف گذاری انجام شده ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو را دارد.
وی ادامه داد: موضوعاتی مانند جاده ورودی و تصفیهخانه این کارخانه در جلسه شورای اداری استان مطرح و پس از دریافت نظرات دستگاههای مرتبط، درباره آن تصمیمگیری میشود.
استاندار کرمانشاه همچنین تاکید کرد: مسائل مرتبط با رفع موانع تولید در این کارخانه در کارگروه تسهیل استانداری مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
ثبتنام ایرانخودرو آغاز شد
بنابر برنامهریزیهای صورت گرفته، متقاضیان واجد شرایطی که تاکنون (طی زمان مقرر) اقدام به تعریف حساب وکالتی و مسدود کردن وجه ٣٠٠ میلیون تومانی در این حساب، کردهاند، از دیروز (شنبه) به مدت پنج روز (تا پایان روز چهارشنبه سوم بهمن ماه) فرصت دارند در طرح فروش فوقالعاده و پیشفروش شش محصول گروه ایرانخودرو اقدام کنند.
گروه صنعتی ایرانخودرو فروش بخشی از ظرفیت تولید خود در سال ۱۴۰۴ را در قالب طرح فروش فوقالعاده و پیشفروش را برای هر سه گروه متقاضیان، برنامهریزی کرده است.این گروه صنعتی قصد دارد به منظور تسهیل خرید مصرفکنندگان واقعی خودرو، بخشی از ظرفیت تولید خود در سال ۱۴۰۴ را در قالب طرح فروش فوقالعاده و پیشفروش محصولات طی اولویتبندی و در چارچوب مصوبات شورای رقابت و دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری عرضه کند.
این طرح ویژه متقاضیانِ عادی، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و طرح جایگزینی خودروهای فرسوده اجرایی خواهد شد.
در همین راستا، برای مشارکت متقاضیان این امکان فراهم شد که متقاضیان عادی (عدم الزام برای متقاضیان طرح مادران و دارندگان خودروهای فرسوده) از روز یکشنبه ( ٢٣ دی ماه) برای تعریف حساب وکالتی و مسدود کردن ۳۰۰ میلیون تومان در این حساب نزد بانکهای عامل مورد تایید، اقدام کنند؛ مهلت برای اقدام منظور، تا فردا، یکشنبه (۳۰ دی ماه) فراهم است.
متقاضیان عادی پس از اقدام فوق و البته دو گروه دیگر متقاضیان، از دیروز (شنبه ٢٩ دی ماه) میتوانند با مراجعه به سایت فروش اینترنتی گروه صنعتی ایرانخودرو به آدرس IKCOSALES.IR درخواست خرید خود برای خودرو و تعیین روش فروش فوقالعاده یا پیشفروش محصولات عرضه شده در این دوره را ثبت کنند.
هر چند که مهلت وکالتی کردن حسابها یک هفته در نظر گرفته شده اما ثبتنام خودرویی، به مدت پنج روز و تا ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه روز چهارشنبه (سوم بهمن ماه) امکانپذیر است؛ متقاضیان میتوانند ۷۲ ساعت پس از افتتاح حساب وکالتی نزد بانکهای عامل در حساب خود و مسدود کردن مبلغ تعیین شده به ذینفعی ایرانخودرو، نسبت به ثبت درخواست خرید خودرو اقدام کنند.
در این مرحله از فروش محصولات ایرانخودرو، دو محصول سورنپلاس XU۷P و ۲۰۷ با موتور TU۳ به صورت فروش فوقالعاده با موعد تحویل ۹۰ روزه و پنج خودرو شامل دناپلاس دستی با موتور EF۷P، دناپلاس اتوماتیک، راناپلاس، سورنپلاس XU۷P و ۲۰۷ دستی سقف شیشهای به صورت پیشفروش با موعد تحویل چهار تا هشت ماهه عرضه میشوند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.