شماره: 2546 / ۱۴۰۳ هفتم اسفند

تعداد بازدید : 0
آغاز جشنواره تخفیف نوروزی خدمات خودرویی در محل
امدادخودروسایپا در آستانه نوروز۱۴۰۴، جشنواره تخفیف خدمات در محل را برگزار میکند. در این طرح، دارندگان خودروهای سایپا میتوانند از تخفیفهای ویژه تا ۴۰ درصد و خدمات فنی رایگان در محل بهرهمند شوند.
شرکت امدادخودروسایپا در راستای افزایش رضایت مشتریان و ارتقای ایمنی سفرهای نوروزی، جشنواره تخفیف نوروزی خدمات خودرو در محل را برگزار میکند. این جشنواره از ۱ اسفند ۱۴۰۳ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۴ ادامه خواهد داشت و دارندگان خودروهای گروه سایپا میتوانند ضمن انجام بررسیهای فنی پیش از سفر، از تخفیفهای ویژه تا سقف ۴۰ درصد بهرهمند شوند.در قالب این جشنواره، خدماتی همچون بازدید و عیبیابی خودرو با دستگاه تخصصی، تنظیم و رگلاژ ترمز دستی، هواگیری سیستم فرمان هیدرولیک و تنظیم روغن، بررسی و در صورت نیاز سرریز مایع شیشهشوی، بازدید و تنظیم فشار باد تایرها، رگلاژ کلاچ، بازدید تیغه برفپاککن و تسمهها و تعویض آنها در صورت نیاز ارائه میشود. همچنین، مایع شیشهشوی، آب رادیاتور و فیلتر هوا نیز بهعنوان هدیه در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.
این خدمات با ایاب و ذهاب رایگان به صاحبان خودروهای پراید، تیبا، کوییک، ساینا، اطلس، سهند، شاهین، سراتو و CS35 در محل و زمان موردنظر مشتری ارائه میشود. علاوه بر این، متقاضیان میتوانند از سایر خدمات امداد خودرو سایپا، از جمله سرویسهای تعمیر و نگهداری خودرو، خدمات تعمیراتی در محل، بازدیدهای پیش از سفر و نصب آپشنهای مختلف نیز بهرهمند شوند.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 1
اخبار
ارزش واقعی خودروسازی
به دانش و متخصصان آن است
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، با تأکید بر اهمیت دانش و نوآوری در صنعت خودرو، گفت: ارزش صنعت خودروسازی تنها در تجهیزات و داراییهای فیزیکی نیست، بلکه در دانش انباشته و تخصص مهندسان و نیروی انسانی متخصص آن نهفته است.
علی شیخزاده، همزمان با روز مهندس، از مرکز تحقیقات و نوآوری این شرکت بازدید کرد و ضمن دیدار با مهندسان و مدیران ارشد این مرکز، بر نقش کلیدی تحقیق و توسعه در آینده صنعت خودرو تأکید کرد.وی در این مراسم با تبریک روز مهندس به کارکنان گروه، بهویژه مهندسان مرکز تحقیقات و نوآوری، گفت: مهندسان این مجموعه، هسته اصلی توسعه و تحول سایپا هستند و امیدوارم با نوآوری و تلاش مضاعف، منشأ تغییرات بزرگی در صنعت خودرو کشور باشند.شیخزاده با اشاره به تغییرات سریع فناوری در صنعت خودروسازی گفت: در سالهای گذشته، قطعات برقی تنها 5 تا 10 درصد از ارزش یک خودرو را تشکیل میدادند، اما امروز این میزان به 30 تا 40 درصد رسیده است .این تحول، لزوم بازنگری در تفکر و ساختار تحقیقات و نوآوری را ضروری میکند.شیخزاده با تأکید بر اهمیت خودروسازی در توسعه صنعتی کشور گفت: عدم درک صحیح از این صنعت میتواند آسیبهای جبرانناپذیری به اقتصاد وارد کند. بدون توسعه صنعت خودروسازی داخلی، حداقل تا چند دهه آینده امکان پیشرفت صنعتی در کشور وجود نخواهد داشت چرا که بسیاری از صنایع به خودرو وابسته هستند.وی با اشاره به راهکارهای برونرفت از چالشهای موجود اظهار داشت: باید باور داشته باشیم که با تکیه بر دانش بومی و راهکارهای نوآورانه، میتوانیم مسیر توسعه را برای این صنعت هموار کنیم. توان و ظرفیت لازم در کشور وجود دارد و با برنامهریزی صحیح، میتوان رقابتپذیری را افزایش داد. در این مراسم، کاوه توکلی، مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا، ضمن ارائه برنامههای توسعه محصول این گروه گفت: روز مهندس، روز اندیشههای نو و تعهد به پیشرفت است. ما باور داریم که آینده صنعت خودرو در گرو تحقیق و توسعه، بهرهگیری از تکنولوژیهای نوآورانه، هوش مصنوعی و فناوریهای دانشبنیان است.
تسلا مدل ۳ RWD کارایی قابل توجهی را در آزمایشهای اروپایی نشان میدهد
اسپین آف یورو NCAP میگوید این دلیلی است برای مهندسان تسلا که به دستاوردهای خود افتخار کنند.NCAP تسلا مدل ۳ RWD را ستایش کرد و به دلیل کارایی قابل توجه آن حداکثر امتیاز پنج ستاره را به آن داد.مدل ۳ امتیاز تقریباً کامل ۹۸ درصد را به دست آورد، اما بالاترین امتیاز در بین تمام خودروهای آزمایش شده در سال جاری نبود.تسلا برخی از کارآمدترین خودروهای برقی موجود در بازار را تولید میکند و مقرون به صرفهترین آنها مدل ۳ است. مدل ۳ پیش از فیس لیفت زمانی که NCAP آن را در سال ۲۰۲۲ آزمایش کرد، عملکرد بسیار خوبی داشت و حداکثر امتیاز پنج ستاره را دریافت کرد.تسلا مدل ۳ RWD حداکثر شاخص هوای پاک ۱۰.۰ و ۹.۸ را برای شاخص گازهای گلخانهای خود دریافت کرد. شاخص کارایی شامل چهار آزمایش آزمایشگاهی و چهار آزمایش جاده واقعی است. مدل ۳ در همه آنها بیشترین امتیاز را به دست آورد و الکترونهای خود را بیشتر از اکثر خودروهای برقی کشش داد.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 2
قدرت خرید پایین جامعه ماندگاری رکود در بازار خودرو را رقم زده است
کارشناس و تحلیلگر بازار و صنعت خودرو گفت: اینک چون بازار کشش و قدرت خرید ندارد رکود در بازار خودرو ماندگار شده است اما اگر در بازار ارز ثبات ایجاد شود مثلا در کانال ۹۰ یا ۱۰۰ هزار تومان تثبیت شد مسکن و خودرو نیز رشد خود را همراه با دلار خواهند داشت.
بابک صدرایی کارشناس و تحلیلگر بازار و صنعت خودروسازی در گفت و گو با اخبار صنعت در پاسخ به این پرسش که ارزیابی شما از وضعیت قیمت خودرو در سال آینده چیست، گفت: در سال اینده با قیمت ارز و تغییر تعرفه واردات خودرو، تغییراحتمالی تعرفه سی کی دی ها و نرخ ارز محاسباتی در گمرک که از 28 هزار تومان به نزدیک 70 هزارتومان می رسد قطعا قیمت خودرو افزایش می یابد.
وی در این باره خاطر نشان کرد: اگر امروز قدرت خودرو نسبت به افزایش نرخ ارز به شکل محسوسی بالا نرفته است ناشی از عدم کشش بازار خودروی کشور نسبت به قیمت های جدید است. بی تردید رکود موجود اما و اگرها و معیارهای خرید را به تعویق انداخته و این پرسش را مطرح می کند که بازار سال آینده چه وضعیتی خواهد داشت؟ نبود چشم انداز روشن متاسفانه بازار را در رکود عمیقی فرو برده و باعث شده رکود مانع افزایش قیمت شود.
بابک صدرایی کارشناس و تحلیلگر بازار خودرو تاکید نمود: به عنوان مثال اگر نرخ دلار همچنان بالا برود می توان گفت خودروی پژو 207 در بازار به نزدیک 2 میلیارد تومان خواهد رسید اما این سوال مهم اینجا مطرح می شود آیا قدرت خرید جامعه به این اندازه بالا می رود یا مردم قدرت خرید خواهند داشت؟ پاسخ منفی است زیرا بازار کشش این قیمت ها را ندارد چون قدرت خریدی برای مردم باقی نمانده است.
وی در این باره تصریح نمود: بسیاری از مردم نگران نرخ خودرو و مسکن در سال اینده هستند با طرح این پرسش که متعاقب افزایش قیمت ارز و قیمت سایر دارایی ها مثل طلا نرخ مسکن و خودرو به کجا می رسد و آستانه تحمل بازار چقدر است و چقدر می تواند هم مسیر سایر بازارها حرکت کند؟ قطعا اگر چاره ای اندیشیده نشود و قیمتها سال آینده بر همین منوال بالاتر برود حجم مصرف خودرو در بازار کشور به یک باره پایین می آید.
بابک صدرایی یادآور شد: کاهش تقاضا و پایین آمدن شدید قدرت خرید مردم، تا حدی قیمت ها را تعدیل می کند و مانع بالا رفتن نرخ خودرو می شود اما یادمان نرود قیمت گذاری روی هر کالایی دو بعد دارد.
وی در این باره توضیح بیشتری داد و گفت: بعد اول توجه به واقعیت های اقتصادی و روانی موجود جامعه است. تصور کنید دلار مثلا قرار ست 150 هزار تومان شود ممکن است دلار به این نرخ نرسد اما انتظارات تورمی و نگرانی نسبت به افزایش قیمت ها باعث می شود فروشندگان و فعالان بازارهای مختلف ده درصد قیمت کالای خود را افزایش دهند زیرا مسائل روانی روی آنها بسیار اثر می گذارد.
صدرایی تاکید نمود: بعد روانی اصولا با رکود کنترل می شود اما بعد دیگر که روانی نیست واقعیت این است که هیچ راهکار و مکانیزمی برای جلوگیری از افزایش قیمت کالا وجود ندارد زیرا اقتصاد چرخشی است و کالا زیر مجموعه همین اقتصاد است. وقتی همه فعالین بازار با نرخ های بالا خرید و فروش می کند و دستمزدها باید بر اساس نرخ تورم یا کمی کمتر از نرخ تورم تعیین شود زنجیرهای متصل به هم در بخش های مختلف اقتصادی موجب گرانی اقلام مختلف می شود.
وی خاطر نشان کرد: وقتی دلار صد هزار تومان شود نمی توان گفت بازار کشش دارد یا ندارد زیرا گرانی پیش می آید. در زمان هایی موج های روانی می تواند کمتر شود مثلا اگر دلار شود ۱۰۰ تومان ماشین با دلار ۸۰ تومانی فروخته شود اما همان دلار ۸۰ تومانی هم ماشین هایی که در بازار قیمت گذاری می شود نسبت به سال گذشته که دلار ۵۰ هزار تومان بود قمیت خودرو تغییر ۱۰ درصدی اتفاق می افتد.
وی در پایان گفت و گو تصریح نمود: اینک چون بازار کشش و قدرت خرید ندارد رکود در بازار خودرو ماندگار شده است اما اگر در بازار ارز ثبات ایجاد شود مثلا در کانال ۹۰ یا ۱۰۰ هزار تومان تثبیت شد مسکن و خودرو نیز رشد خود را همراه با دلار خواهند داشت.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
ماسک به تنهایی روبوتاکسی تسلا را عرضه میکند
دارا خسروشاهی اعلام کرد که ایلان ماسک، تمایلی به عرضه روبوتاکسی برنامهریزی شده شرکت تسلا بر روی خدمات اوبر ندارد و این موضوع، اوبر را به یک رقیب برای تسلا تبدیل میکند.
دارا خسروشاهی، مدیرعامل شرکت اوبر تکنولوژی گفت: من با ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، گفتوگوهایی داشتهام. خسروشاهی افزود: شرکت خودروسازی تسلا، قصد دارد روبوتاکسی را به تنهایی عرضه کند. بنابراین، ما و واحد خودروهای خودخودران «ویمو» (Waymo) آلفابت، با تسلا رقابت خواهیم کرد. زندگی طولانی است اما تمایل داریم با شرکت تسلا، همکاری داشته باشیم.
مدیرعامل اوبر گفت: از نظر اقتصادی بسیار منطقی است که اوبر بهعنوان پلتفرمی برای رانندگان تسلا باشد. چیزی که ما به آن افزودهایم، تقاضا برای اکوسیستم خودروهای خودران است که بسیار متغیر است.مدیران اوبر، زمان زیادی را برای توصیف راهبرد خودروهای خودران اختصاص دادهاند. این شرکت از سال ۲۰۲۳، بیش از دهها مشارکت سازنده ایجاد و در چندین شرکت فناوری خودران، سرمایهگذاری کرده است.برخی از سرمایهگذاران والاستریت، نگران آینده مدل کسبوکار اوبر و شرکت «لیفت» (Lyft)، هستند که در حال حاضر به جمعیت زیادی از رانندگان انسانی متکی است که به سرعت با مسافران هماهنگ میشوند.
طبق گزارش بلومبرگ، راهاندازی روبوتاکسی تسلا و عرضه گستردهتر سواریهای «ویمو»، میتواند به رشد حجم سواری اوبر آسیب برساند و نرخ کمیسیون اوبر را کاهش دهد. اوبر ماه آینده خدمات سواری خودران را با «ویمو» در آستین راهاندازی خواهد کرد و در تابستان هم این خدمات را در آتلانتا به مشتریان ارائه خواهدکرد. «ویمو» همچنین ازطریق اپلیکیشن مخصوص خود در سایر بازارهای مهم ازجمله سانفرانسیسکو و میامی نیز خدمات خودران عرضه میکند.در حالی که اوبر، ماه آینده، سواریهای خودران را با «ویمو» در شهر آستین تگزاس و در تابستان، در آتلانتا راهاندازی خواهد کرد، شرکت «ویمو»، سواریهای بدون راننده را از طریق برنامه مصرف کننده خود در سایر بازارهای کلیدی، از جمله سانفرانسیسکو و از سال آینده، در میامی ارائه میدهد.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 2
تمرکز ایرانخودرو بر تولید خودرو هیبریدی
طبق اعلام مدیرعامل ایرانخودرو، برنامه آینده این شرکت بر تولید خودروهای هیبریدی متمرکز است.
عادل پیرمحمدی، در جلسه افتتاحیه ممیزی شخص ثالث سیستمهای مدیریتی، با اشاره به اهمیت فرهنگسازی و توجه به الزامات زیستمحیطی، اعلام کرد: ایران خودرو بهعنوان یک شهر صنعتی از تمامی تخصصها در حوزههای مختلف استفاده میکند و مهمترین موضوع در ممیزی، فرهنگسازی و توجه به الزامات زیستمحیطی است.
وی افزود: مهمترین دغدغه ما رعایت موارد زیستمحیطی است و اگر در اجرای این الزامات موفق شویم، نگرانی برای تمدید گواهینامه نخواهیم داشت.
پیرمحمدی تاکید کرد: در شهری زندگی میکنیم که اثرات زیستمحیطی بهطور مستقیم بر رفتارها تاثیر میگذارد و لازم است فرهنگسازی در تمامی حوزهها، از تولید تا بخشهای مختلف شرکت، جاری شود.
مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به اهمیت کاهش حوادث در محیط کار، خواستار ارایه راهکارهای شفاف از سوی تیم ارزیاب برای کاهش حوادث شد.
وی همچنین از تیم ارزیاب خواست تا موارد سالهای گذشته را بررسی کرده و پیشنهادهای اصلاحی را ارایه دهند.
پیرمحمدی با تاکید بر نقش رعایت الزامات زیستمحیطی در تولید گفت: توجه به مسایل زیستمحیطی و استانداردهای تولید، نتیجهای جز تولید خودروی باکیفیت نخواهد داشت. هدف اصلی ایران خودرو، تولید خودروی باکیفیت و با مصرف سوخت کمتر است.
وی افزود: خودروی باکیفیت، خودرویی است که مصرف سوخت آن در مقایسه با سایر خودروها کمتر باشد. یکی از نشانههای خودروی بیکیفیت، مصرف سوخت بالا و آلایندگی است. به همین دلیل، ایرانخودرو در حال طراحی و تولید خودروهای هیبریدی است که با مسایل زیستمحیطی سازگار هستند.
مدیرعامل ایران خودرو از برنامههای این شرکت برای تولید خودروهای هیبریدی در سال آینده خبر داد و گفت: تولید خودروی هیبریدی بخشی از استراتژی ما برای کاهش مصرف سوخت است. با تولید خودروی تارا هیبریدی، شاهد کاهش ۳۵ درصدی مصرف سوخت خواهیم بود. پیرمحمدی تاکید کرد: کیفیت برای ما فقط عدد و رقم و نمودار نیست؛ کیفیت واقعی زمانی محقق میشود که محصولی طراحی و تولید شود که مشتریان نهایی از آن رضایت داشته باشند. وی افزود: تلاش تیم جدید بر این اصل استوار است که کیفیت بالا در تمامی بخشهای شرکت مشهود باشد تا نگاه مردم نسبت به ایران خودرو تغییر کند. مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به جایگاه نیروی انسانی در شرکت، گفت: امکان توسعه خطوط تولید و خرید ماشینآلات وجود دارد، اما اگر شرایط مناسبی برای نیروی انسانی فراهم نشود، تولید خوبی نخواهیم داشت.
وی افزود: برای تولید محصول باکیفیت، داشتن نیروی متخصص ضروری است و باید زیرساختهای لازم در حوزههای آموزش، بهداشت، ایمنی و رفاه فراهم شود.
پیرمحمدی به اقدامات ایرانخودرو در حوزه محیط زیست اشاره کرد و گفت: در سال گذشته، با رباتیک کردن سالن رنگ، از هدررفت ۷۰ تن رنگ جلوگیری شد و این روند در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.