شماره: 2551 / ۱۴۰۳ چهاردهم اسفند

تعداد بازدید : 0
بررسی رانندگی کیا K۴ مدل ۲۰۲۵
کوچکترین خودروی کیا با طراحی چشمگیر و فهرستی از ویژگی ها، یک کیس بزرگ برای خود میسازد.
درست خارج از آستین در یک جاده باریک دو خطه، تقریباً تصادف کردیم. من در صندلی سرنشین کیا K۴ GT-Line مدل ۲۰۲۵ بودم که تویوتا راو ۴ قهوهای رنگ در بالای تپه ظاهر شد. درست به نظر نمیرسید؛ شاسی بلند خیلی سریع جلوپنجره K۴ را پر میکرد. این خودرو سریع به سمت ما میآمد و فقط وقتی از خط دوتایی زرد عبور میکرد و مستقیم به لاین ما میرفت، بزرگتر میشد.
دست راستم دستگیره در را گرفت – که با مواد نرم و لطیف پوشانده شده بود – در حالی که دست چپم کمربند ایمنی را روی سینهام گرفت. شریک رانندگی من ترمزها را فشار داد و فرمان چرخشی K۴ را اره کرد تا راه را برای SUV بر روی ما باز کند، بدون شانه یا روان آب برای فرار.
کیا K۴ سختی را پشت سر گذاشت، در حالی که RAV۴ در گوشه و کنار و دور از چشم بود. حتی در چنین شرایط شدید و وحشتناک، K۴ کاملاً آماده بود و ما را از یک موقعیت بالقوه تهدید کننده زندگی نجات داد. خوشبختانه، بقیه مسیر رانندگی که کیا برای ما از طریق مرکز تگزاس انتخاب کرده بود، کم حادثهتر بود.
اما GT-Line حتی اسپرتترین تریم K۴ نیست. موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری تنفس طبیعی به همراه گیربکس متغیر پیوسته تنها ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۳۲ پوند فوت گشتاور تولید میکند.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
اخبار
رکورد ۱۵ ساله تحویل خودرو در شرکت زامیاد با تحویل بیش از ۵۴ هزار دستگاه شکسته شد
شرکت زامیاد در اسفندماه ۱۴۰۳ موفق شد با تحویل ۵۴ هزار دستگاه خودروی تجاری، رکورد ۱۵ ساله خود را در زمینه تحویل خودرو شکسته و گامی مهم در مسیر رضایتمندی مشتریان بردارد. شرکت زامیاد در اسفندماه ۱۴۰۳ موفق شد با تحویل ۵۴ هزار و ۴۳۲ دستگاه خودروی تجاری رکورد ۱۵ ساله خود را در حوزه تحویل خودرو بشکند. این دستاورد در شرایطی حاصل شد که صنعت خودروسازی کشور با چالشهایی در زنجیره تأمین و فرآیند تحویل مواجه است. با این حال، شرکت زامیاد توانست با بهینهسازی مدیریت منابع، بهبود فرایندهای تولید و افزایش ظرفیت تحویل، روند جدیدی در پاسخگویی به نیازهای مشتریان ایجاد کند.زامیاد با گسترش سبد محصولات خود، تقویت خدمات پس از فروش و افزایش بهرهوری تولید، گامهای مؤثری در جهت ارتقای رضایت مشتریان برداشته است. حفظ اعتماد مشتریان و تبدیل چالشهای موجود به فرصتهای رشد و پیشرفت، از اهداف اصلی این شرکت بوده و در راستای تحقق این اهداف، توانسته است جایگاه خود را در بازار تثبیت کند.
۴۰ اتوبوس جدید به حمل و نقل عمومی همدان اضافه شد
شهردار همدان گفت: ۴۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر همدان افزوده خواهد شد.سیدمسعود حسینی با اشاره به خریداری ۴۰ دستگاه اتوبوس جدید برای شهر و فراهمآمدن زمینه تحول در حمل و نقل شهر همدان، گفت: شهرداری همدان با تخصیص ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال و خرید ۴۰ دستگاه اتوبوس جدید و ۴ دستگاه خودرو ون، گام مهمی در بهبود سامانه حملونقل شهری و کاهش معضلات ترافیکی برداشت.شهردار همدان افزود: این اقدام نهتنها موجب افزایش ظرفیت ناوگان حملونقل عمومی میشود، بلکه تأثیرات گستردهای در جنبههای مختلف زندگی شهری خواهد داشت.حسینی افزایش تعداد اتوبوسها را به معنای کاهش وابستگی به خودروهای شخصی دانست و گفت: بر اساس مطالعات حملونقل شهری، هر اتوبوس جدید میتواند جایگزین حداقل ۳۰ تا ۴۰ خودروی شخصی شود که این امر موجب کاهش بار ترافیکی، بهبود جریان حرکت وسایل نقلیه و افزایش بهرهوری معابر خواهد شد.شهردار همدان از دیگر مزایای این اقدام شهرداری را کاهش استفاده از خودروهای شخصی، کاهش انتشار آلایندههایی همچون دیاکسید کربن و ذرات معلق دانست و افزود: همچنین، اتوبوسهای جدید با بهرهگیری از فناوریهای نوین، مصرف سوخت بهینهتری دارند و اثرات زیستمحیطی کمتری ایجاد میکنند.وی با تأکید بر اینکه توسعه ناوگان حملونقل عمومی هزینههای خانوارها را کاهش میدهد، اظهار کرد: مطالعات نشان میدهد افزایش دسترسی به حملونقل عمومی باعث کاهش هزینههای سوخت، تعمیرات خودرو و پارکینگ برای شهروندان میشود.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 1
دوکلمه خبر
خودرو ایگل؛
نماد خودروساز شدن کرمان موتور
خودرو ایگل به عنوان سدان ملی شرکت کرمان موتور با بهره مندی بیش از ۸۰ درصدی از قطعات و محموعه های تولید داخل، تبدیل به نمادی از دوران گذار کرمان موتور از مونتاژکاری به خودروسازی است.
از روزی که واژه خودرو ملی با خودرو سمند وارد ادبیات صنعت خودروی ایران شد تا امروز، این صنعت فراز و نشیبهای زیادی را تجربه کرده است. در این سالها هر چند تعداد خودروسازان ایرانی از عدد انگشتان دو دست فراتر رفته اما هیچ کدام از این شرکتها نتوانست خود را از فضای مونتاژکاری جدا و به جمع خودروسازان واقعی بپیوندد.
این آسیب که در صنعت خودرو ایران تبدیل به یک رویه شده و هر شخصی با صرف چند ده میلیارد تومان میتواند مجوز تاسیس یک شرکت خودروسازی را با همکاری برندهای چینی در کشور تاسیس کند، کشور را با مشکلات و چالشهای بسیاری مواجه ساخته است که بررسی آن در این یادداشت نمیگنجد.
با این وجود در میان خودروسازان فعال در کشور، شرکتهایی برای عبور از مونتاژکاری دست به سرمایهگذاری عظیمی زدند. شرکت کرمان موتور یکی از این خودروسازان است که با وجود سالها فعالیت در زمینه مونتاژ خودرو، از سالهای گذشته تلاش بسیاری کرد تا تبدیل به یک خودروساز شود و امروز اولین محصول تولید آن با شاخص تولید صنعتی بیش از ۸۰ درصدی، در آستانه ورود به بازار خودرو قرار دارد. واژه I.P.I که در واقع مخفف Itemize Price Indices است به معنی شاخصهای ارزش جزء به جزء و به بیان دیگر معرف ارزش فعالیتهای مهندسی، تدارکاتی و هزینههای ساخت یک مجموعه شناخته میشود.
خودرو ایگل کرمان موتور با شاخص تولید ۸۷ درصد، اولین سدان ملی این شرکت است که به واسطه سرمایه گذاری بخش خصوصی تولید شده و حاصل سالها صرف سرمایه و بهرهگیری از زنجیره تامین داخلی است.
این پروژه که از سال ۱۳۹۶ آغاز شد در همان ابتدا با چالشهایی همچون تحریمها روبرو شد اما شرکت کرمان موتور با وجود این موانع موفق شد با خریداری پلتفرم جک J۴ و انتقال کامل دانش فنی آن به ایران، گام بزرگی به منظور تولید خودرو بردارد و حالا نتیجه این رویداد تولد سدانی اقتصادی بر پایه جک J۴ است که ایگل نام گرفت و به زودی جایگزین نمونه چینی آن خواهد شد.
خودرو ایگل با داخلی سازی بیش از ۸۰ درصد را باید نمادی از دوران گذار کرمان موتور به خودروسازی بدانیم که به تنها به همین یک مدل ختم نخواهد شد.
برنامههایی که در یکی دو سال اخیر در شرکت کرمان موتور اجرا شده است، نشان میدهد که ایگل تنها یک محصول نیست بلکه آغاز راهی برای تولید خودرو با استفاده از زنجیره تامین داخلی است. هاچ بک شادو و یک محصول در رده SUV بهزودی براساس این پلتفرم در کرمان موتور آغاز میشود. تا مسیری که با ایگل آغاز شد با این خودروها ادامه یابد.
ادامه این مسیر که تا سال ۱۴۰۷ برنامهریزی شده است به اذعان مدیرعامل کرمان موتور کرمان موتور با توسعه ۳ پلتفرم، ۸ محصول جدید را با داخلی سازی بیش از ۵۰ درصدی راهی بازار خواهد کرد.
آنچه تا امروز در کرمان موتور رقم خورده است، برنامههای آتی این شرکت را دست یافتنیتر از پیش نشان میدهد.
روندی که کرمان موتور در سالهای اخیر پیموده است، نشان میدهد اگر سرمایه گذاری در صنعت خودرو توسط بخش خصوصی انجام شود حتی بدون حمایت تمام قد دولتی هم میتوان به اهداف تدوین شده دست پیدا کرد.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
آغاز طرح پیش فروش جدید ایران خودرو در طرح مادران
گروه صنعتی ایرانخودرو از دیروز (دوشنبه ۱۳ اسفند ماه) به مدت ۹ روز (تا پایان روز سهشنبه ۲۱ اسفند ماه) طرح پیشفروش برخی از محصولات خود را صرفاً برای متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اجرایی میکند.
پنجمین دور از فروش محصولات گروه صنعتی ایرانخودرو، با امکان ثبتنام مادران متقاضی طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از روز (دوشنبه) فعال شده است.
در این دور از فروش، ایرانخودرو بخشی از ظرفیت تولید خود در سال ۱۴۰۴ را در قالب طرح پیشفروش در چارچوب مصوبات شورای رقابت و اولویتبندی، عرضه میکند.
با توجه به اینکه این طرح صرفاً برای متقاضیان مادر اجرایی میشود، پیششرط تعریف حساب وکالتی و بلوکه کردن وجه در حساب مذکور وجود ندارد.
زمان ثبتنام خودرویی متقاضیان از طریق سایت فروش اینترنتی این گروه خودروسازی دیروز (دوشنبه ۱۳ اسفند ماه) آغاز شده و تا پایان روز سهشنبه ۲۱ اسفند ماه ادامه دارد.
در این دور از پیشفروش محصولات گروه صنعتی ایرانخودرو با موعد تحویل هفته پایانی مهر ماه ۱۴۰۴، هشت محصول مطابق جدول زیر عرضه شده و متقاضیان امکان انتخاب یک محصول از بین هشت محصول را خواهند داشت.
پس از اتمام مهلت ثبتنام و پایش اطلاعات ثبتنام کنندگان، قرعهکشی اولویتبندی انجام و منتخبان نهایی مشخص خواهند شد؛ پس از مشخص شدن نتایج قرعهکشی، منتخبان موظف هستند پس از دریافت پیامک از سوی گروه صنعتی ایرانخودرو ظرف مدت هشت روز از طریق پروفایل کاربری خود در سایت فروش اینترنتی گروه صنعتی، نسبت به واریز مبلغ علیالحساب اقدام کنند.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 1
مجلس در فرآیند واگذاری سهام ایران خودرو جدیت به خرج دهد
رییس اتاق ایران، خصوصی شدن مدیریت ایران خودرو را از اتفاقات مهم سال ۱۴۰۳ در اقتصاد ایران دانست و از رییس مجلس خواستار شد تا قوه مقننه در فرآیند واگذاری سهام ایران خودرو به بخش خصوصی واقعی، نظارت و جدیت به خرج دهد.
صمد حسنزاده، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در دیدار با رییس مجلس شورای اسلامی که با حضور روسای اتاقهای اصناف و تعاون ایران برگزار شد، با اعلام آمادگی بخش خصوصی واقعی برای مدیریت واحدهای تولیدی دچار رکود، گفت: انتظار داریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کنار دولت، در زمینه شناسایی واحدهای تولیدی که فعالیت آنها دارای توجیه اقتصادی است اما به دلیل مدیریتهای ناصحیح دچار رکود شدهاند، فعالانه عمل کنند و مدیریت این واحدهای تولیدی به بخش خصوصی واگذار شوند.
حسنزاده با اشاره به تصویب بسته حمایتی دولت از صنایع برای جبران آثار ناشی از قطعی گاز و برق، اظهار داشت: از دولت و مجلس شورای اسلامی انتظار داریم که اتاقهای بازرگانی سراسر کشور را بازوی خود بدانند و در تشخیص و ارزیابی میزان خسارتی که واحدهای تولیدی و صنعتی و کسبوکارها در اثر ناترازی انرژی دیدهاند، از ظرفیت مشاوره تخصصی و اجرایی اتاقهای بازرگانی استفاده شود.
رییس اتاق ایران با بیان اینکه انتظار داریم اتاقهای بازرگانی، اصناف و تعاون امکان ارائه طرح و لایحه داشته باشند، خاطرنشان کرد: از این طریق، سهم نمایندگان فعالان اقتصادی در تصمیمگیریهای کلان کشور بیشتر میشود.
او، یکی از موارد پرچالش و خبرساز در روزهای پایانی هر سال را موضوعات مرتبط با چندجانبهگرایی در تعیین حداقل دستمزد عنوان کرد و بیان داشت: سازوکار شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد، یک سازوکار قدیمی است و نیاز به بازنگری دارد.
حسنزاده تاکید کرد: در صورتی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بازنگری در قوانین مرتبط با شورای عالی کار، امکان حضور نمایندگان اتاقهای بازرگانی، اصناف و تعاون را در شورای عالی کار فراهم سازند، چندجانبه گرایی در این شورا تقویت میشود.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: بر اساس نظر کارشناسان، لازم است مدل تعیین حداقل دستمزد تغییر کند و برای هر گروه شغلی تخصصی، یک حداقل دستمزد تعیین شود. همچنین منطق حکم می کند که حداقل دستمزد برای مناطق مختلف کشور با توجه به ویژگیهای اقتصادی آن مناطق و همچنین شرایط کار و زندگی در آن مناطق متفاوت باشد.
حسنزاده با اعلام آمادگی در زمینه فعالسازی بخش خصوصی جهت مشارکت در تامین مالی پروژههای نیمهتمام، گفت: در زمینه ارائه راهکارهای اجرایی تامین مالی پروژههای نیمهتمام، آماده هستیم که به مجلس شورای اسلامی و دولتمردان مشورت دهیم.
رییس اتاق ایران همچنین درباره اصلاح قانون اتاق ایران در مجلس شورای اسلامی، ابراز امیدواری کرد که این اصلاح، در راستای چابکسازی و افزایش اثرگذاری اتاقهای بازرگانی در کشور اعمال شود.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 1
اخبار
بیوایدی از تسلا
رد شد
سهام بیوایدی (BYD)، با رشد حدود ۴۰ درصد، بهترین عملکرد سهام را در شاخص جهانی خودروسازان بلومبرگ در سال جاری، از آن خود کرد و تسلا با ۲۷ درصد کاهش، بدترین جایگاه را دارد.
شرکت خودروسازی بیوایدی که پرفروشترین برند خودروی چین است، شروع قوی خود را در سال جاری حفظ کرد و با توجه به حفظ جایگاه رقبا یا عقبنشینی آنها، یک رکورد دیگر در فوریه را در فروش ماهانه خود ثبت کرد.
بیوایدی، در ماه گذشته، بیش از ۳۱۸ هزار خودروی سواری برقی و هیبریدی فروخت که نسبت به سال قبل، ۱۶۱ درصد رشد داشت و همچنین از فروش ژانویه بالاتر بود. این خودروساز برای فروش خارج از کشور در ماه میلادی دیگر، به رکورد ۶۷ هزار و ۲۵ دستگاه رسید.
بلومبرگ گزارش کرد که فروش هلدینگ خودروسازی جیلی که نزدیکترین رقیب غول خودروسازی بیوایدی است، ۸۴ درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشت و در فوریه، به ۲۰۵ هزار خودرو رسید، اما از فروش ژانویه، کمتر بود. شرکتهای خودروسازی اکسپنگ (Xpeng)، لی آتو (Li Auto) و نیو (Nio)تا حد زیادی عملکرد فروش ژانویه را در فوریه منعکس کردند.
در همین حال، سازنده گوشیهای هوشمند شیائومی که با فروش بالایی وارد میدان خودرو شد، اعلام کرد بیش از ۲۰ هزار دستگاه مدل SU۷ را در ماه گذشته برای پنجمین ماه متوالی تحویل داده است. این شرکت همچنین روز جمعه اعلام کرد که بیش از ۱۰ هزار پیش سفارش برای خودروی الکتریکی رده بالا SU۷ اولترای خود در دو ساعت دریافت کرده است. گرانترین مدل در سری SU۷ این شرکت، ۵۲۹ هزار و ۹۰۰ یوان قیمت دارد.
شرکت خودروسازی جیلی در روز جاری، ویژگیهای کمک راننده خود را رونمایی خواهد کرد.
قائممقام مالی و اقتصادی ایرانخودرو منصوب شد؛
ضرورت شناسایی روشهای متنوع تامین مالی برای زنجیره تامین و تولید
مدیرعامل ایرانخودرو بر شناسایی و بهرهمندی از روشهای متنوع تامین مالی و نقدینگی برای بهبود تامین و تولید در این شرکت تاکید کرد.
عادل پیرمحمدی در مراسم معارفه قائممقام مالی و اقتصادی ایرانخودرو، به چالشهای پیشرو در حوزه مالی و اقتصادی اشاره و تاکید کرد: برای رفع این چالشها نیازمند طرحها و اقدامات اساسی هستیم و باید از تجربه و دانش مدیران ارشد به درستی استفاده شود.
وی همچنین بر اهمیت تامین مالی مناسب برای اجرای برنامهها و مدیریت صحیح شرکتهای زیرمجموعه گروه صنعتی ایرانخودرو تاکید کرد.
پیرمحمدی ضمن قدردانی از تلاشهای ابراهیم آقاپور، قائممقام سابق مالی و اقتصادی اظهار کرد: با توجه به تجربیات و اقدامات مثبت ایشان، همکاری با وی در قالب مشاوره ادامه خواهد یافت.
مدیرعامل ایرانخودرو با اشاره به سوابق احسان حاجیحسنمعمار، قائم مقام جدید مالی و اقتصادی در شرکتهای بزرگ، ابراز امیدواری کرد، با همکاری و تعامل، شاهد اقدامات مثبت در حوزه مالی و اقتصادی ایرانخودرو باشیم.
حاجیحسنمعمار نیز ضمن قدردانی از اعتماد هیاتمدیره و مدیرعامل، اعلام کرد: برنامهها و اقدامات ما مبتنی بر استراتژی ایرانخودرو خواهد بود و برای رسیدن به اهداف، نیازمند ایجاد بهبود و اصلاح در برخی موارد هستیم تا ایرانخودرو به جایگاه واقعی خود در کشور برسد.
وی دانشآموخته مدیریت مالی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران است. فعالیت در شرکتهای سرمایهگذاری غدیر، سرمایهگذاری آتیه صبا (هلدینگ صندوق بازنشستگی کشوری)، شستا و تامین سرمایه امید و همچنین حضور در هیاتمدیره و کمیتههای حسابرسی، سرمایهگذاری و اعتبارات در شرکتهای گوناگون از سوابق حرفهای وی است.
ابراهیم آقاپور نیز که بهعنوان مشاور مالی مدیرعامل ایرانخودرو منصوب شد، قرار است به عنوان عضو موظف هیاتمدیره بانک پارسیان به فعالیت خود ادامه دهد. وی دانشآموخته رشته مدیریت مالی در مقطع کارشناسی ارشد و دارای دکتری مدیریت کسب و کار در گرایش استراتژیک، از مدیران خوشنام و باسابقه مالی در شرکتهای خودرویی و نظام بانکی کشور است.
در کارنامه حرفهای آقاپور، مدیریت مالی شرکتهای ایرانخودرو، سایپا، رنا و نظام بانکی کشور به ثبت رسیده است.
فیلمی از اولین پرواز یک خودرو برقی پرنده
جیم دوخونی (Jim Dukhovny) مدیر عامل استارتآپ کالیفرنیایی Alef Aeronautics در یک پست در شبکههای اجتماعی نوشت: این اولین پرواز مستند و قابل تایید از یک ماشین پرنده است. منظور از قابل تایید بودن این است که این یک ماشین واقعی با برخاست عمودی بوده و به جایی متصل نشده است.
حقیقت در مورد ادعای «اولین بودن در جهان» هرچه که باشد، شرکت Alef مطمئنا فراتر از آن چیزی است که ما انتظارش را داشتیم و در حالی که کیفیت ویدیوی منتشر شده زیاد بالا نیست اما به اندازه کافی واقعی به نظر میرسد. نمونه اولیه این مدل فوق سبک در یک خیابان ثابت مینشیند و راننده به وضوح در آن دیده میشود. سپس فیلم قطع میشود و با بسته شدن پنجره، راننده دیگر قابل مشاهده نیست. این آزمایش پرواز کوتاه در یک بخش از خیابان عمومی بسته انجام شد. این ویدئو متاسفانه هیچ صدای خاصی ندارد.
Alef ادعا میکند که چندین سال است که نمونههای اولیهای مانند این پرواز را در دست ساخت دارد. پس چرا ما فقط این ویدیو را از آنها داریم؟ دوخونی میگوید: ما در مورد ایمنی وسواس داریم و میخواستیم مطمئن شویم که خودرو به اندازه کافی برای مصرفکنندگان ایمن است قبل از اینکه واقعا آن را نشان دهیم.ویدئوی دیگری، نمونه اولیه مدل Zero را نشان میدهد که به شکلی مشابه در امتداد جادهای خاکی در بیابان حرکت میکند.در واقعیت، بهتر است آن را به عنوان یک هواپیمای بدون سرنشین روی چرخ تصور کنیم، با ظرفیت بسیار ملایمی برای حرکت آهسته روی زمین و مجموعهای از بخشهای بدنه مصنوعی که پروانهها را میپوشانند و نمای یک خودرو را شکل میدهند.Alef ادعا میکند که این مدل A خودرو پرنده آن با یک بار شارژ تا ۱۱۰ مایل (۱۷۷ کیلومتر) پرواز میکند. از طرف دیگر، میتواند تا ۲۰۰ مایل (۳۲۰ کیلومتر) رانندگی کند اما با سرعت بسیار کم. حداکثر سرعت آن در حدود ۲۵ مایل در ساعت (۴۰ کیلومتر در ساعت) است.
از نظر ایمنی، مدل A دارای یک چتر نجات بالستیک و سیستمهای تشخیص و اجتناب از موانع است و به لطف بالها، ممکن است در صورت از دست دادن قدرت، حتی برای فرود تصادفی به صورت ملایم پایین بیاید.
هیچ اطلاعاتی در مورد زمان عرضه مدل A به بازار وجود ندارد، اما با نگاهی به آینده، الف میگوید که برنامههایی برای مدل Z با چهار صندلی، با برد رانندگی ۴۰۰ مایل (۶۴۰ کیلومتر) و برد هوایی ۲۰۰ مایل (۳۲۲ کیلومتر) و قابلیتهای پرواز مستقل دارد. توسعه آن برای حدود سال ۲۰۳۵ برنامه ریزی شده است.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.