شماره: 2561 / ۱۴۰۴ هفدهم فروردين

تعداد بازدید : 0
هزینه تعرفه خودرو برای آمریکاییها
تعرفههای گمرکی مسیر تولید مرسدس را تغییر داد
شرکت خودروسازی مرسدس قصد دارد به دلیل تعرفه های گمرکی، بخشی از تولید خودرو را به آمریکا منتقل کند.
این خودروساز آلمانی، در پاسخ به تعرفههای ۲۵ درصدی خودرویی دونالد ترامپ، تولید یک مدل خودروی دیگر را به آمریکا انتقال خواهد داد.
«یورگ برزر»، مدیر تولید شرکت خودروسازی مرسدس بنز، اعلام کرد که این اقدام ممکن است برای مقابله با تعرفههای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ضروری باشد اما از اظهار نظر در مورد اینکه کدام مدل ممکن است به کارخانه آن در توسکالوزا، آلاباما منتقل شود، اجتناب کرد.
«یورگ برزر»، در حاشیه یک رویداد این خودروساز در اشتوتگارت آلمان گفت: هنوز تأثیرات این تعرفهها را ارزیابی میکنیم اما تغییرپذیری بسیار مهم است.
خودروسازان آلمانی از جمله خودروسازانی هستند که بیشترین تاثیر را از افزایش تعرفههای ترامپ بر واردات خودرو دارند. تقاضای قوی برای وسایل نقلیه کاربردی اسپرت، سودآورتر و تغییر کندتر مصرف کنندگان آمریکایی به سمت وسایل نقلیه الکتریکی، آن را به بازاری پرسود برای شرکتهایی مانند مرسدس و پورشه تبدیل کرده است.
محبوب ترین مدل وارداتی مرسدس «جیالسی» (GLC) است. این تولیدکننده خودروهای لوکس آلمانی، در این کشور، در سال گذشته ۶۴ هزار و ۱۶۳ دستگاه از این شاسی بلند را فروخت که در مقایسه با سال قبل ۵۸ درصد افزایش داشت. تعرفهها احتمالاً بر سودآوری مرسدس «جیالسی» تأثیر خواهد گذاشت.
تعرفه ۲۵ درصدی ترامپ که از روز پنجشنبه اجرایی شد، صنعت خودرو را تحت تاثیر قرار داده است و خریداران برای معامله کردن عجله دارند.
بلومبرگ در اوایل این هفته گزارش داد که مرسدس کاهش فروش واردات را بررسی می کند، زیرا تعرفهها باعث کاهش سودآوری آنها خواهد شد.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
اخبار
مالیات خودروهای بالای 5 میلیارد تومان اعلام شد
انواع خودرو سواری شخصی با قیمت بیش از ۵۰ میلیارد ریال نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد شد.
نرخ مالیات و عوارض ارزش افزوده انواع خودروهای سواری و وانت دو اتاق کابین دارای شماره انتظامی شخصی که قیمت روز آنها بیش از پنجاه میلیارد ریال است نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد می گردند.
احتمال کاهش تعرفه واردات
خودروهای برقی و هیبریدی
احتمال تغییر حقوق ورودی خودروهای برقی و هیبریدی و برگشت به روال سال گذشته، طی روزهای آینده وجود دارد.
علی احمدنیا سرپرست امور اطلاع رسانی دولت اعلام کرد، دولت موافق افزایش تعرفه خودورهای برقی و هیبریدی نیست. برای حل مشکل با مجلس نیز رایزنی شده که نتیجه مثبتی است. برای رفع ابهامات بخشنامه واردات خودرو در ابتدای هفته پیش رو جلسهای در دفتر معاون اول رئیس جمهور با حضور وزیر صمت و معاونان مربوطه برگزار خواهد شد.
برخی گمانه زنی های رسانه ای نشان میدهد، در جلسه روز شنبه با حضور معاون اول رئیسجمهور بخشنامه نهایی واردات خودروهای نو و کارکرده برای سال 1404 تصویب و تعرفه خودروهای هیبرید، پلاگینهیبرید و برقی بدون تغییر نسبت به سال قبل خواهد بود.
هزینه تعرفه خودرو برای آمریکاییها
تعرفه خودرو در سال اول برای مصرفکنندگان آمریکایی، بیش از ۳۰ میلیارد دلار هزینه دارد.
شرکت مشاوره ای «آندرسن» (Anderson) روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد که تعرفه ۲۵ درصدی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بر واردات خودرو، در پایان اولین سال، ممکن است با توجه به افزایش قیمت خودروها و کاهش فروش خودرو، بیش از ۳۰ میلیارد دلار به مصرفکنندگان آمریکایی تحمیل کند.
پیشبینی میشود که تولیدکنندگان در سال اول اعلام تعرفهها، بخشی از هزینههای تعرفه را متقبل شوند، اما در نهایت، تولید را تغییر خواهند داد و احتمالاً واردات برخی از مدلهای کم حجم را به بازار آمریکا متوقف خواهند کرد.
شرکت «آندرسن» انتظار دارد تولیدکنندگان تعداد مدلهای فروخته شده در آمریکا را کاهش دهند، بخشی از تولیدات خود را به این کشور انتقال دهند و تقریباً تمام هزینههای مربوط به تعرفه را به مصرفکنندگان منتقل کنند.
دونالد ترامپ ماه گذشته از تعرفه ۲۵ درصدی بر خودروهای وارداتی و کامیونهای سبک رونمایی کرد. بر اساس تحلیل رویترز، این تعرفه سالانه بیش از ۴۶۰ میلیارد دلار واردات خودرو و قطعات خودرو را پوشش میدهد.
فروش ولوو کاهش یافت
فروش خودروهای ولوو در مارس، تحت تاثیر کاهش فروش خودروهای تمام برقی، ۱۰ درصد کاهش یافت.
ولوو اعلام کرد که این شرکت خودروسازی در ماه مارس، ۷۰ هزار و ۷۳۷ دستگاه خودرو فروخته است که به دلیل کاهش فروش خودروهای تمام الکتریکی، نسبت به سال قبل، کاهش یافته و ارزش سهام این شرکت را پایین آورده است.
ولوو که اکثریت آن متعلق به شرکت خودروسازی جیلی چین است، در بیانیهای اعلام کرد که فروش در اروپا، ۹ درصد و در آمریکا و چین به ترتیب هشت و ۲۲ درصد کاهش یافته است.
طبق گزارش رویترز، فروش خودروهای تمام برقی، ۲۶ درصد کاهش یافت و ۱۹ درصد از کل فروش را به خود اختصاص داد، در حالی که فروش خودروهای برقی شامل پلاگین هیبریدی، ۹ درصد کاهش یافت و به ۴۳ درصد از کل فروش رسید.
ولوو یکشنبه هفته جاری اعلام کرد که «هاکان ساموئلسون»، مدیرعامل سابق این شرکت را به مدت دو سال، برای رهبری این شرکت در یک دوره پر تلاطم با فشارهای تعرفهای فزاینده، بازگردانده است. او جایگزین «جیم روآن» شده که از سال ۲۰۲۲ این شرکت را اداره میکرد.
بزرگترین خودروساز جهان،
افزایش قیمت ندارد
رسانههای داخلی ژاپن روز دوشنبه گزارش دادند که بزرگترین خودروساز جهان، تویوتا فعلاً قصد ندارد قیمت خودروهای فروخته شده در آمریکا را افزایش دهد.
شرکت خودروسازی تویوتا اعلام کرد که طبق روال قبلی به فعالیتهای خود ادامه میدهد و بر کاهش هزینههای ثابت تمرکز خواهد کرد و در واکنش به تعرفههای دونالد ترامپ، هیچ تمایلی برای افزایش قیمت خودرو ندارد.
این تصمیم در شرایطی است که تعرفههای ۲۵ درصدی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بر واردات جهانی خودرو از سوم آوریل اجرایی خواهد شد.
سخنگوی شرکت خودروسازی تویوتا در بیانیه ای گفت: در حالی که از نزدیک تحولات مقامات آمریکا از جمله تعرفهها را زیر نظر داریم، به کار بر روی کاهش هزینههای ثابت و حفظ عملیات فعلی خود در حال حاضر ادامه خواهیم داد.
رویترز گزارش کرد که آمریکا در سال ۲۰۲۴، با ظرفیت ۲.۳ میلیون دستگاه، بزرگترین بازار تویوتا در جهان بود.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
همکاری بزرگترین شرکتهای شارژ خودروی برقی برای راه اندازی شبکه اروپایی
بزرگترین شرکتهای شارژ خودروهای برقی اروپا، در حال همکاری برای ایجاد بزرگترین شبکه شارژ عمومی در این منطقه هستند.
چهار شرکت آتلانته ایتالیا، لونیتی آلمان، «فست ند» هلند و الکترای فرانسه، اتحاد جدیدی به نام «اسپارک» را با هدف اشتراک گذاری شبکههای خود ایجاد خواهند کرد. این شبکه شامل ۱۱ هزار نقطه شارژ و ۱۷۰۰ ایستگاه شارژ در ۲۵ کشور اروپایی خواهد بود.
طبق اعلام این گروه، این تعداد ایستگاه، از ایستگاه های شارژ شرکت تسلا بیشتر است. با این حال، کوئنتین ویلسون، روزنامهنگار انگلیسی و بنیانگذار گروه لابی خودروهای برقی «فیر شارژ» اظهار کرد که این شرکت آمریکایی به لطف «رابط ساده با مصرفکننده»، همچنان از برتری برخوردار است.
مشتریان اروپایی از ژوئن، میتوانند از طریق اپلیکیشن هر کدام از شرکتهای عضو گروه «اسپارک»، برای شارژ فوق سریع تا ۴۰۰ کیلووات دسترسی داشته باشند و پول پرداخت کنند.
لابی خودروی اروپایی ACEA برای ایجاد سریعتر زیرساخت شارژ فشار میآورد تا به مشتریانی که نگران مسافت قابل پیمایش خودروهای برقی هستند اطمینان دهد و تقاضا برای خودروهای برقی را تقویت کند.
این تصمیم در زمانی اعلام میشود که تقاضا برای خودروهای برقی افزایش یافته است و اتحادیه اروپا قوانین آلایندگی خود را کاهش میدهد.
طبق اعلام کمیسیون اروپا، تا سال ۲۰۳۰، باید ۳.۵ میلیون جایگاه شارژ نصب شود که تقریبا سه برابر آخرین نرخ نصب سالانه است.
اورلین دومو، مدیرعامل الکترا که معتقد است کیفیت از کمیت اهمیت بیشتری دارد، گفت: با این حال، اهداف اتحادیه اروپا یک نقشه راه واقع بینانه نیستند.
بر اساس گزارش رویترز، اعضای «اسپارک» اعلام کردند برابری با تسلا، اولویت اصلی این اتحاد نیست، اما شبکه جدید آنها ممکن است رقابت را تقویت کند.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
تاکسیهای گردشی اشتراکی در تهران راهاندازی میشود
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از راهاندازی تاکسیهای گردشی اشتراکی در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۴ در پایتخت خبر داد.
شادی مالکی اظهار کرد: در این مدل خدماتدهی تاکسیها، مسافران و شهروندان تهرانی قادر خواهند بود ضمن ثبت درخواست خودرو، مسیر خود را انتخاب کنند، در حالی که راننده اجازه دارد در طول مسیر مسافرگیری داشته باشد.
وی ادامه داد: اولین نفری که متقاضی تاکسی اشتراکی باشد، میتواند مبدا مشخصی را برای خود تعیین کند و سپس به راننده اجازه میدهد در طول مسیر مسافران دیگری را به طور همزمان سوار و جابجا کند. در این نوع خدماترسانی، مسافران نیازی به نصب برنامههای کاربردی ندارند.
مالکی در پاسخ به این سوال که سرنوشت شاتل تاکسیها چه خواهد شد و آیا فعالیت آنها دوباره در تهران از سر گرفته خواهد شد، اظهار کرد: اکنون تعدادی ون برای خدماترسانی در این بخش فراخوان شده و در مرحله واگذاری به متقاضیان هستند که به زودی فعالیت آنها از سر گرفته خواهد شد.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران همچنین با اشاره به فعالیت همه ناوگان تاکسیرانی تهران در سامانه برخط گفت: همه تاکسیهای سطح شهر همچون تاکسیهای برقی و بنزینی، خطی یا گردشی، باید در سامانه برخط فعالیت داشته باشند.
وی افزود: سال گذشته ۱۷۲ دستگاه تاکسی برقی به ناوگان شهری اضافه شد که این تاکسیها نیز همانند سایر ناوگان باید در سامانه تاکسیهای برخط فعالیت کنند. در همین راستا شهرداری تهران با اعطای تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی به رانندگان تاکسیهای برقی از آنان حمایت خواهد کرد.
مالکی ابراز امیدواری کرد که با اجرای این طرحها، شهروندان بتوانند در هر شرایطی به تاکسیهای مطمئن و با نرخ منصفانه دسترسی داشته باشند.
مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران پیشتر درباره اجرای دوباره طرح شاتل تاکسی و فعالیت این نوع تاکسیها در تهران گفته بود که این طرح منتفی است و قرار نیست اجرایی شود. وی در حاشیه جلسه ۲۷۸ شورای اسلامی شهر اظهار کرد که این طرح موفق نبوده و اجرای آن بهطور کامل به شهرداری واگذار شده است.
سامانه تاکسیهای برخط که ماههای پایانی سال گذشته از سوی شهرداری تهران فعال شد، بهطور رسمی از ۶ بهمن ۱۴۰۳ راهاندازی شده و اکنون در حال استفاده است. گفته میشود تاکنون تنها ۳۴ هزار تاکسی به این سامانه متصل شدهاند، در حالی که تعداد تاکسیهای فعال تهران بیش از ۷۵ هزار دستگاه است. این سامانه بهعنوان جایگزینی مطمئن برای خدماترسانی آنلاین همچون تپسی و منطبق با نرخ مصوب شورای شهر تهران معرفی شده است.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
واکنش فولکسواگن و استلانتیس نسبت به تعرفههای ترامپ
شرکت خودروسازی فولکسواگن برای خودروهای متاثر از تعرفههای ۲۵ درصدی اعمال شده دونالد ترامپ، هزینه واردات وضع خواهد کرد و شرکت خودروسازی استلانتیس نیز، یکی از کارخانه های خود را به مدت دو هفته تعطیل خواهد کرد.
وال استریت ژورنال گزارش داد که فولکسواگن برای خودروهایی که تحت تاثیر تعرفههای ۲۵ درصدی اعمال شده توسط دونالد ترامپ، قرار میگیرند، هزینه واردات وضع خواهد کرد.
در این گزارش آمده است که این خودروساز آلمانی به طور موقت حمل ونقل ریلی وسایل نقلیه از مکزیک را متوقف کرده است و خودروهایی را که با کشتی از اروپا وارد میشوند را نگه میدارد.
طبق گزارش رویترز، تعرفههای ۲۵ درصدی خودروی ترامپ، سالانه بیش از ۴۶۰ میلیارد دلار واردات خودرو و واردات قطعات خودرو را پوشش خواهد داد.
هفته گذشته، این خودروساز اعلام کرد که تعرفههای آمریکا و هرگونه تعرفههای متقابل، پیامدهای منفی برای رشد و رونق در آمریکا و سایر مناطق اقتصادی خواهد داشت.
در گزارش دیگری آمده است که اتحادیه کارگری یونیفور کانادا اعلام کرد، شرکت خودروسازی استلانتیس، به مدت دو هفته، کارخانه مونتاژ خود را در منطقه مسکونی ویندزور، انتاریو تعطیل خواهد کرد. این اتحادیه در یک یادداشت اعلام کرد که استلانتیس گفت که اعلام تعرفههای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، محرک اصلی این تصمیم است.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
هر ایرانی خارج کشور می تواند یک خودرو وارد کند
بر اساس احکام مالیاتی بودجه سال ۱۴۰۴ هر ایرانی خارج از کشور دارای کارت اقامت می تواند در سال ۱۴۰۴ یک خودرو از محل ارز در اختیار با نرخ ۱۰۰ درصدحقوق ورودی وارد کند که البته آیین نامه اجرایی مربوطه باید تدوین و به تصویب هیئت دولت برسد.
در احکام مالیاتی بودجه سال 1404 آمده است: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است حداقل دو میلیارد (2.000.000.000) یورو از محل اجزاء (1) و (2) بند «الف» ماده (11) قانون برنامه هفتم پیشرفت و یا سایر منابع مورد تأیید در هر فصل سال حداقل بیست درصد (20) ) برای واردات خودروی سواری نو و کارکرده حداکثر پنج سال ساخت اختصاص دهد.
متقاضیان واردات با رعایت قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب 1400.8.26 با اصلاحات و الحاقات بعدی میتوانند نسبت به ثبت درخواست واردات خودرو از محل منابع این بند اقدام کنند حقوق ورودی خودروهای وارداتی از محل ارز تخصیصی این بند صد درصد (100) تعیین میگردد واردات خودرو موضوع این بند از محل ارز حاصل از صادرات، مشمول رفع تعهد ارزی صادر کنندگان مربوط می شود.
واردات خودرو توسط ایرانیان ساکن خارج از کشور دارای کارت اقامت برای هر ایرانی در سال 1404 یک خودرو خارج از سقف مذکور بدون انتقال ارز و از محل ارز در اختیار با نرخ صد درصد (100) حقوق ورودی مجاز است.
دولت مکلف است نسبت به واگذاری مجوز واردات خودرو به روش رقابتی اقدام نماید.
آیین نامه اجرائی این بند مشتمل بر نحوه ثبت درخواست واردات و ساز و کار واگذاری مجوز واردات به متقاضیان و نیز ایرانیان ساکن خارج از کشور دارای کارت اقامت و نحوه تشخیص منشأ ارز خارجی و مرجع تأیید کننده آن و پیاده سازی روش رقابتی و نحوه تخصیص و تأمین ارز بابت واردات قطعات منفصله خودروی سواری متناسب با تخصیص و تأمین ارز واردات خودروی سواری نو و کارکرده حداکثر پنج سال ساخت به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و با همکاری وزارت صنعت معدن و تجارت و بانک مرکزی به تصویب هیأت وزیران می رسد.
بانک مرکزی و وزارت صنعت معدن و تجارت مکلفند گزارش تفصیلی ارز تخصیصی و عملکرد مبتنی بر منابع حاصل از این بند را هر سه ماه یک بار به کمیسیونهای اقتصادی برنامه و بودجه و محاسبات و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ارسال نمایند.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
تسلا سر به زیر شد
فروش خودروهای «تسلا» در سه ماهه گذشته، تحت تاثیر تولید مهمترین مدل این خودروساز و واکنشهای بینالمللی علیه مدیرعامل این شرکت، با ۱۳ درصد کاهش، به پایینترین حد در سه سال اخیر رسید.
این خودروساز آمریکایی، روز چهارشنبه اعلام کرد که در سه ماه اول سال جاری، ۳۳۶ هزار و ۶۸۱ دستگاه خودرو تحویل داده است که بدترین عملکرد این شرکت از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ است. تحلیلگران انتظار داشتند که این شرکت بیش از ۳۹۰ هزار خودرو و کامیون فروش داشته باشد.
این ارقام حاکی از میزان اختلالات در کسبوکار «تسلا» در اوایل سال جاری است. این شرکت، کارخانهها را در سراسر جهان نوسازی کرد تا «مدل وای» ( Y) بازطراحی شده را تولید کنند، که در زمان انتقال خودروسازان از یک نسل خودرو به نسل بعدی، منجر به از دست دادن تولید میشود. دخالت ایلان ماسک، مدیرعامل «تسلا» در سیاست جهانی، باعث اعتراض در سراسر آمریکا و اروپا شد.
سهام «تسلا» اندکی پس از شروع معاملات در روز چهارشنبه، تا ۶.۴ درصد کاهش یافت. سهام این خودروساز از زمان ثبت رکورد در هفتههای پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات تا پایان روز سهشنبه، ۴۴ درصد سقوط کرده است.
«تسلا» اعلام کرد که انتظار دارد پس از کاهش تحویل در سال ۲۰۲۴ و اولین کاهش سالانه فروش در بیش از یک دهه، به رشد خود بازگردد.
در اروپا، ریجستری «تسلا» در دو ماه اول سال، ۴۳ درصد کاهش یافت که برخلاف رشد ۳۱ درصدی فروش خودروهای برقی در سراسر صنعت بود. شرکت «بیوایدی» افزایش ۵۸ درصدی در تحویل سه ماهه اول خودروهای کاملا الکتریکی و پلاگین هیبریدی خود را داشته است.
«تسلا»، ۳۲۳ هزار و ۸۰۰ خودرو «مدل وای» و «مدل سه» را در سه ماهه اول تحویل داد که ۱۲ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. فروش تمام خودروهای دیگر این شرکت با ۲۴ درصد کاهش، به تنها ۱۲ هزار و ۸۸۱ دستگاه رسید.
مدیران، آینده «تسلا» را به طور فزایندهای در زمینه هوش مصنوعی، خودمختاری و روباتیک سرمایهگذاری میکنند و برنامههایی برای ارائه سرویس روبوتاکسی در آستین در ماه ژوئن دارند. این شرکت همچنین اعلام کرده است که در نیمه اول سال جاری، خودروهای جدید و مقرون به صرفهتری را روانه بازار خواهد کرد، هرچند جزئیات کمی ارائه شده است. این موارد توانسته است که برخی از سرمایهگذاران را امیدوار کند که «تسلا» بتواند خط تولید قدیمی خود را تقویت و در ماههای آینده بر محبوبیت رو به کاهش مدیرعامل خود غلبه کند.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
اخبار
موسسه فیچ هشدار داد
تعرفههای آمریکا خودروسازان جهان را تهدید میکند
موسسه رتبهبندی فیچ در گزارشی اعلام کرد: تصمیم آمریکا در اعمال تعرفههای ۲۵ درصدی بر خودروهای وارداتی و برخی قطعات خودرو منجر به افزایش قیمتها، کاهش تقاضای مصرفکنندگان و پیامدهای اعتباری منفی برای خودروسازان جهانی خواهد شد.
این تعرفهها که در ۲۶ مارس اعلام شد و از سوم آوریل اجرایی میشود، بر واردات خودرو و قطعات از همه کشورها اعمال خواهد شد.
فیچ اشاره کرد، در حالی که اعمال تعرفههای قبلی بر واردات از مکزیک و کانادا به تعویق افتاد، آخرین اقدام آمریکا بر خودروها و قطعات منطبق با توافقنامه آمریکا-مکزیک-کانادا (USMCA) انعطافپذیری نشان میدهد. بر اساس قوانین جدید، تولیدکنندگان خودروهای مطابق با توافقنامه آمریکا-مکزیک-کانادا، میتوانند مفاد آمریکا برای اجتناب از تعرفهها را تایید کنند، اما عوارض همچنان برای مفاد غیرآمریکایی اعمال میشود. برای قطعات منطبق با این توافقنامه، تعرفهها تا زمانی که فرآیندی برای تایید مفاد منبع آمریکا ایجاد شود به تعویق خواهد افتاد.
در حال حاضر خودروهای وارداتی حدود نیمی از بازار خودروهای سبک آمریکا را از نظر حجمی تشکیل میدهند و مکزیک، بزرگترین تامینکننده خارجی است و پس از آن کره جنوبی، ژاپن، کانادا و آلمان قرار دارند و فیچ خاطرنشان کرد: بیشتر، اما نه همه، واردات از مکزیک و کانادا با مفاد قرارداد تجاری توافقنامه آمریکا-مکزیک-کانادا مطابقت دارد.
این آژانس هشدار داد که تعرفههای جدید به ویژه به خودروسازانی که خودروهای ساخت ژاپن، کره و آلمان را به بازار آمریکا میفروشند، آسیب خواهد رساند و برای فولکس واگن (با رتبه ثابت A-)، با تضعیف بیشتر جریان نقدی آزاد (FCF) و کاهش رتبه همراه خواهد شد. همچنین تویوتا (با رتبه ثابت A+) و هیوندای ازجمله کیا (با رتبه ثابت A-) نیز این تاثیر را احساس خواهند کرد.
در حالی که بازار آمریکا تقریبا یک چهارم فروش جهانی هر دو شرکت را به خود اختصاص میدهد، ۶۰ درصد از فروش هیوندای در آمریکا در کره انجام و مشمول تعرفه میشود، در حالی که این رقم برای خودروهای تویوتا ساخت ژاپن ۲۳ درصد است.
خودروسازان با پایگاههای تولید قوی در آمریکا، کانادا و مکزیک ممکن است از معافیتهای اولیه بهرهمند شوند، اگرچه فیچ هشدار داد که سیاستهای تجاری در حال تحول همچنان میتواند فشار هزینهها را به همراه داشته باشد.
فیچ انتظار دارد که سازندگان، قیمت خودرو را برای جبران هزینههای مربوط به تعرفه افزایش دهند که میتواند تقاضای مصرفکننده را بیشتر کاهش دهد. این آژانس پیشبینی فروش خودروهای سبک آمریکا در سال ۲۰۲۵ را با کاهش ۳۰۰ هزار دستگاهی از ۱۶ میلیون به ۱۵.۷ میلیون کاهش داد.
فیچ هشدار داد که قیمتهای بالاتر خودرو، همراه با تضعیف احساسات مصرفکننده، احتمالا بر فروش در سراسر جهان تاثیر میگذارد.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.