شماره: 2576 / ۱۴۰۴ هفتم ارديبهشت

تعداد بازدید : 0
اخبار
پذیرهنویسی الکترونیکی
حق تقدم در بازار سرمایه
هفت شرکت بورسی، در نخستین ماه امسال، پذیرهنویسی حقتقدم سهام خود را به صورت کاملاً الکترونیکی انجام دادند.در فروردین، شرکتهای سپیدار سیستم آسیا، زغالسنگ پروده طبس، کشتیرانی دریای خزر، سرمایهگذاری توسعه معادن و فلزات، سبحان دارو، داروسازی سبحان انکولوژی و عمران و سازندگی قزوین. با همکاری سپردهگذاری مرکزی، امکان پذیرهنویسی حقتقدم را به صورت بر خط برای سهامداران خود مهیا کردند.مطابق با برنامه ششم توسعه، زیرساختهای قانونی برای انجام الکترونیکی این فرآیند از سال گذشته مهیا شد. پیش از این، سهامداران مجبور به انجام مراحل زمانبر و پرهزینهای مانند دریافت و ارسال پستی مدارک، مراجعه به بانک و ارائه مستندات بودند. اما اکنون، بصورت الکترونیکی، مشارکت در افزایش سرمایه ممکن شده است.تمامی سهامدارانی که در سامانه سجام ثبتنام کردهاند، میتوانند با مراجعه به درگاه ذینفعان بازار سرمایه به نشانی dara.csdiran.ir وارد پنل شخصی خود شده و ضمن مشاهده میزان حقتقدم و مطالباتشان، در صورت نیاز مبلغ مورد نظر را به صورت بر خط پرداخت کنند.این روش نه تنها باعث صرفهجویی چشمگیر در زمان و هزینهها شده، بلکه شفافیت بیشتری را نیز برای ناشران و سهامداران به همراه دارد. حذف مراحل دستی و کاغذی، از بروز خطا جلوگیری کرده و فرآیند افزایش سرمایه را به شکلی مؤثر و کارآمد پیش میبرد.
پرداخت خسارت ۲هزار و
۷۲۰ میلیارد ریالی بیمه ایران به گروه پژوهش صنعت مدرن
شرکت سهامی بیمه ایران در اقدامی قابل توجه در راستای ایفای تعهدات خود و حمایت از شعار سال با عنوان سرمایه گذاری برای تولید، خسارت وارده به گروه پژوهشی صنعت مدرن، یکی از تأمینکنندگان اصلی قطعات در صنعت خودروسازی کشور را پرداخت کرد.
در این نشست که با حضور محمد جعفریان باباکندی عضو هیئت مدیره و معاون توسعه مدیریت و منابع، علیرضا آموزگار معاون فنی، حمیدرضا جمالینژاد معاون حقوقی و هماهنگی امور استانها، شعب و نمایندگیها شرکت سهامی بیمه ایران و علی چنگی مدیرعامل گروه پژوهشی صنعت مدرن برگزار شد بر اهمیت پشتیبانی صنعت بیمه از بخش تولید تأکید شد.
گفتنی است؛ کل مبلغ خسارت قابل پرداخت توسط بیمه ایران در این پرونده، پس از اعمال کسورات قانونی و فنی بیمهای، ۲۷۲ میلیارد تومان ارزیابی شد که در مرحله اول مبلغ ۵۵ میلیارد تومان به صورت علیالحساب به این گروه صنعتی پرداخت شد و با پرداخت امروز به مبلغ ۲۱۶ میلیارد تومان نیز فرایند تسویه این خسارت بزرگ گام مهم دیگری را طی کرد.
گروه پژوهشی صنعت مدرن به عنوان یکی از بازیگران کلیدی در تولید قطعات خودرو، به ویژه در زمینه تولید چراغ خودرو با فناوریهای نوین، نقش مهمی در کاهش وابستگی به واردات و پیشبرد اهداف خودکفایی در صنعت خودرو ایفا میکند. این نقش در شرایطی که صنعت خودرو کشور طی سالهای اخیر با محدودیتها و تحریمهای بینالمللی مواجه بوده، اهمیت دوچندان مییابد و فرصتهای جدیدی برای رشد تولید داخلی ایجاد کرده است.
شایان ذکر است؛ پرداخت بهموقع و کامل تعهدات از سوی بیمه ایران، نشاندهنده نگاه حمایتی این شرکت به کلیه ذینفعان و صنایع کشور است و این اقدام در راستای اهداف اصلی بیمه همچون ایجاد احساس امنیت و پشتیبانی برای فعالان اقتصادی، به خصوص در زمان وقوع حوادث و شرایط ناگوار، صورت میگیرد.
همچنین در شرایطی که توجه به سرمایهگذاری و جهش تولید به عنوان یکی از محورهای اصلی در سیاستگذاریهای کلان کشور مطرح است؛ نقش ابزارهای بیمهای در کاهش ریسک و ایجاد اطمینان خاطر برای تولیدکنندگان بیش از پیش آشکار میشود.
پوششهای بیمهای مناسب به کارخانهها و واحدهای صنعتی کمک میکند تا با آسودگی بیشتری به فعالیت پرداخته، پایداری خود را حفظ کرده و مسیر توسعه و نوآوری را دنبال کنند. این حمایتها، مسیر تحقق خودکفایی و رونق تولید ملی را هموارتر میسازد.
ممنوعیت برداشت از
تنخواه بانک مرکزی
تا تسویه بدهی هدفمندی
با ابلاغ ضوابط اجرایی قانون بودجه ۱۴۰۴ توسط معاون اول رئیسجمهور، برداشت از حساب خزانهداری کل کشور نزد بانک مرکزی تا زمان تسویه بدهی ۴۰۰ هزار میلیارد ریالی سازمان هدفمندسازی یارانهها ممنوع شد.
براساس ماده ۴۷ مصوبه ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۴، که توسط معاون اول رئیسجمهور ابلاغ شده است، هرگونه برداشت از حساب خزانهداری کل کشور نزد بانک مرکزی تا زمان تسویه بدهی سازمان هدفمندسازی یارانهها ممنوع است. این بدهی که مبلغ آن چهارصد هزار میلیارد ریال است، به تعهدات مالی قبلی این سازمان به بانک مرکزی مربوط میشود.
این تصمیم با هدف حفظ شفافیت مالی و کنترل بر استفاده از منابع خزانه اتخاذ شده است تا سازمان هدفمندسازی یارانهها ابتدا بدهی خود را به بانک مرکزی تسویه کند.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
اخبار
رمز موفقیت شبکه فروش
کار تیمی است
مدیرعامل بیمه رازی با همراهی معاون توسعه بازار و شبکه فروش از شعبه اصفهان بازدید و با همکاران، نمایندگان و شبکه فروش این شعبه دیدار و گفتگو کردند.دکتر علیرضا حجتی مدیرعامل و رضا اسدی معاون توسعه بازار و شبکه فروش شرکت بیمه رازی در جریان بازدید از شعبه اصفهان از نزدیک در جریان روند خدمت رسانی به بیمه گذاران قرار گرفتند.در این بازدید حجتی ضمن دیدار با نمایندگان و شبکه فروش اصفهان ابراز امیدواری کرد درمدت کوتاهی با همکاری شبکه فروش مسائل و دغدغه های شعبه رفع خواهد شد و رضایت مندی بیمه گذاران که در اولویت شرکت است محقق خواهد شد.وی گفت: این قبیل اقدامات و تحقق اهداف صرفا با کار تیمی و کار شبکه ای انجام خواهد شد که در این خصوص شبکه فروش می تواند نقش موثری نسبت به برون رفت مشکلات شعبه اصفهان ایفا کند.مدیرعامل بیمه رازی پیرامون شکل گیری سازمان فروشی بیمه رازی “رازینت” که نمونه یک کار تیمی است تصریح کرد: یکی از مزیت هایی که در آینده نزدیک بیشتر به آن خواهیم پرداخت سازمان فروش بیمه رازی “رازینت” است که نمایندگان می توانند با عضویت در این سازمان تیم سازی کنند و تیم خود را آموزش دهند، بهترین درآمد را داشته باشند.وی ادامه داد: در دنیای امروز رمز موفقیت شبکه فروش کار تیمی است که نمود آن را در رازینت شاهد هستیم.در جریان این دیدار مقرر گردید شبکه فروش و نمایندگان با همکاری شعب تمام اهداف شرکت برای شعبه اصفهان را محقق نموده و اتفاقات خوبی برای این شعبه رقم بزنند.
مجتبی حیدری
مدیرعامل بیمه آسیا شد
مجتبی حیدری با انتخاب هیات مدیره بیمه آسیا و تایید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل بیمه آسیا شد.
مجتبی حیدری عضو هیات عامل و معاون توسعه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، رسماً هدایت بزرگترین بیمه خصوصی کشور را بر عهده گرفت.بنابراین گزارش ، مجتبی حیدری مدیرعامل جدید بیمه آسیا ، پیش از این عضویت هیات عامل و معاونت توسعه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مدیریت عامل شرکت بیمه ایران معین، عضویت هیات مدیره شرکت بیمه دی، عضویت هیات عامل و معاونت توسعه بانک دی را در کارنامه کاری خود دارد.انتصاب شایسته مجتبی حیدری مدیرعامل جدید بیمه آسیا را به کلیه سهامداران گرامی، اعضای هیات مدیره متعهد، معاونین و مدیران توانمند، کارکنان ساعی سراسر کشور، شبکه فروش معظم و نمایندگان متخصص تبریک عرض می نماییم و امیدواریم با این انتصاب، برگ زرینی از دفتر افتخارات شرکت بیمه آسیا رقم زده شود.
رفع سوء اثر چکهای برگشتی با تکمیل وجه و مسدودسازی مبلغ چک
بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی و با هدف تسهیل و شفاف سازی رفع سوء اثر از چکهای برگشتی، صادرکننده میتواند با واریز مابقی مبلغ کسری و درخواست مسدودسازی کل وجه چک، نسبت به رفع سوء اثر اقدام کند.
در راستای حمایت از صادرکنندگان چک و بهبود عملکرد نظام بانکی، پس از مسدودسازی بخشی از مبلغ چک برگشتی در حساب جاری توسط سامانه محچک، صادرکننده میتواند با واریز مابهالتفاوت وجه چک و مبلغ مسدودشده به حساب جاری خود، فرآیند رفع سوء اثر را پیگیری کند.
بر این اساس، کل مبلغ چک در حساب جاری صادرکننده، حداکثر به مدت یک سال و تا زمان مراجعه دارنده چک، با اطلاعرسانی مقتضی به ذینفع، مسدود خواهد شد و امکان رفع سوء اثر فراهم میشود.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
واریز وجه در معاملات به حساب نفر سوم مصداق پولشویی است
بانک مرکزی در اطلاعیه ای به مردم هشدار داد: واریز یا دریافت وجه از حساب فردی غیر از طرف معامله در زمان انجام معاملات، مشمول مجازاتهای مقررات مبارزه با پولشویی است و عواقب حقوقی و ممنوعیتهای بانکی را به همراه دارد.
تراکنشهای بانکی باید با اسناد و مدارک مرتبط (مانند فاکتورها، قراردادها، رسیدهای پرداخت، و اسناد مبادلات کالا و خدمات) مطابقت داشته باشد و هر پرداخت یا دریافتی که از حساب یک شخص انجام میشود، باید بر اساس یک معامله واقعی و مستند باشد.
بر همین اساس، تمامی اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی به موجب قوانین جاری کشور موظفاند مبلغ مورد معامله را تنها به حساب طرف معامله واریز کرده یا از ایشان دریافت کنند.
در صورت واریز و دریافت وجه از اشخاص ثالث عواقب زیر متوجه افراد می شود:
- با توجه به اینکه یکی از روشهای متداول پولشویی، استفاده از حسابهای افراد مختلف است در صورت واریز وجه به حساب شخص ثالث در معاملات، احتمال درگیری فرد در فعالیتهای غیرقانونی بدون اطلاع خود فرد وجود دارد.
- در صورت بروز هرگونه مشکل در معاملات از قبیل عدم تحویل کالا یا کامل نبودن خدمت، مدرکی درخصوص واریز وجه به حساب شخص طرف معامله وجود ندارد.
- بانکها و موسسات اعتباری صرفاً تراکنشهایی که هدف آن مشخص و شفاف بوده، گیرنده و فرستنده آن کاملا معلوم و ارتباط منطقی بین پرداختکننده و دریافتکننده وجود داشته باشد را تایید و پردازش میکنند. بنابراین زمانی که پول به حساب شخصی غیرمرتبط با قرارداد واریز شود، سیستم بانکی این تراکنش را غیرعادی یا مشکوک تشخیص داده و گزارش آن را برای رسیدگی بیشتر به مرکز اطلاعات مالی ارسال کرده و حساب فرد به منظور انجام بررسیهای تکمیلی، مسدود میشود.
- در صورتی که تراکنشهای فرد به کرات جزو تراکنشهای مشکوک گزارش شود باعث کاهش رتبه اعتباری فرد نزد شبکه بانکی کشور شده و فرد را از خدماتی چون دریافت دسته چک، تسهیلات، ضمانتنامه و ... محروم میکند.
- در صورت پرداخت به حساب فرد دیگر ممکن است افراد در زمان بررسی پرونده مالیاتی با مشکلاتی مواجه شوند از جمله اینکه به دلیل عدم تناظر اسناد و تراکنشها، معامله صوری تلقی شود و یا اینکه در معرض اتهاماتی از جمله فرار مالیاتی قرار گیرند. همچنین در مواردی که وجوهی به حساب شخص ثالث واریز میشود در این رابطه عدم اقناع سازمان امور مالیاتی کشور میتواند برای فرد منجر به ثبت درآمد اتفاقی شده بدین معنا که فرد پولی را از شخص دیگری دریافت کرده است که بابت آن مدرک و توضیحی مبنی بر انجام معامله ندارد و این موضوع میتواند هزینههای مضاعف را به همراه داشته باشد.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 1
اخبار
حمایت بانک توسعه صادرات ایران از تولیدکنندگان در سال سرمایه گذاری برای تولید
بانک توسعه صادرات ایران در سال «سرمایهگذاری برای تولید» با تدوین سیاستهای اعتباری جدید و برنامههای متنوع و هدفمند، حمایت از تولیدکنندگان و تسهیل سرمایهگذاری برای تولیدات صادرات محور را در اولویت قرار داده است.
دیدار مستمر و هماندیشی با مدیران بنگاههای اقتصادی و تولیدکنندگان از جمله اقدامات مؤثر این بانک برای معرفی بهتر ظرفیتها و برنامههای حمایتی در بخش تولید به شمار میرود.
در همین راستا، نادر علیزاده رئیس شعبه تبریز بانک توسعه صادرات ایران به همراه کارشناسان ارزی و اعتباری در بازدید از شرکت موتوژن با مدیرعامل، عضو هیاتمدیره و معاون مالی شرکت موتوژن دیدار کرده و در نشستی مشترک به تشریح خدمات و سیاستهای حمایتی بانک در سال جاری پرداختند.
علیزاده، با تأکید بر لزوم ارائه خدمات بانکی به صورت بستهای شامل تسهیلات، ضمانتنامهها، اعتبارات اسنادی داخلی و حوالههای ارزی، ابراز امیدواری کرد که با تمرکز فعالیتهای شرکت موتوژن در شعبه تبریز، امکان ارائه خدمات مؤثرتر و گستردهتر فراهم شود.
در این دیدار، مدیران شرکت موتوژن نیز ضمن قدردانی از همکاریهای گذشته، بر تمرکز بیشتر تعاملات مالی شرکت با شعبه تبریز تأکید کردند.
گفتنی است، شرکت موتوژن از تولیدکنندگان بزرگ انواع الکتروموتور و پمپهای آب صنعتی و خانگی در کشور محسوب میشود.
رشد 290 درصدی فروش املاک مازاد بانک صادرات ایران در سال 1403
بانک صادرات ایران در سال 1403 با تمرکز بر فروش واحدهای مسکونی با فروش 176 رقبه از املاک مازاد به ارزش بیش از 23 هزار میلیارد ریال، افزایش 290 درصدی را نسبت به سال 1402 ثبت کرد.
این بانک در سال 1403 با تمرکز بر فروش واحدهای مسکونی، 127 مرحله مزایده عمومی برگزار کرد که 176 رقبه املاک مازاد به ارزش بیش از 23 هزار و 369 میلیارد ریال به فروش رسید و نسبت به فروش 5 هزار و 984 میلیارد ریالی سال 1402، افزایش 290 درصدی را ثبت کرد.
بنابراین گزارش، با وجود اینکه 87 درصد املاک تملیکی مسکونی دارای متصرف بوده و اکثراً به صورت مشاعی تملیک شده است، تمهیدات و اقدامات لازم از سوی بانک برای تسهیل در شرایط واگذاری انجام شده و در همین راستا علاوه بر استفاده از تمامی فرصتهای قانونی و عقد اقاله برای مساعدت با مالکان پیشین واحدهای مسکونی در سال گذشته، سهم فروش املاک تملیکی مسکونی در فروش املاک مازاد بانک صادرات ایران به 50 درصد رسیده است.
همچنین تعداد واحدهای مسکونی خالی در تملک بانک صادرات ایران بر اساس آمارهای سامانه ملی املاک و اسکان به 42 رقبه کاهش یافته است.
اهتمام ویژه بانک صادرات ایران برای واگذاری املاک مازاد در قالب دستورالعملهای قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر و خلاصی از منجمدشدن داراییهای بانک، از جمله مهمترین راهبردهای بانک در مسیر اصلاح ساختارهای مالی است که با بهرهگیری از شرکت «مدیریت دارائی و مولدسازی مفرح» شتاب بیشتری به خود میگیرد.
بانک صادرات ایران با هدف صیانت از حقوق سهامداران و عمل به مفاد 16 و 17 قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر و ارتقای نظام مالی کشور و همچنین انجام امور مولدسازی، بهرهبرداری، نگهداری، ارزیابی و فروش اموال مازاد و تحت مالکیت خود، شرکت «مدیریت دارائی و مولدسازی مفرح» را احیا کرد و با بهرهگیری از این شرکت، هدف مهمی همچون اورهال (بازآماد) و بازسازی داراییهای صنعتی، تجاری و مسکونی با نظارت مضاعف و دقیقتری همراه بوده و شرایط برای فروش و واگذاری سریعتر آنها، فراهم خواهد شد که با انجام این فرآیند، آثار با اهمیتی در چابکسازی و بهینهسازی ساختار مالی بانک برجای خواهد گذاشت.
شرکتهای بیمه و پلیس راهور میثاقنامه کاهش تصادف امضا کردند
برای نخستین بار در صنعت بیمه کشور، میثاق نامه «کلاه ایمنی - کلاه زندگی» بین شرکتهای بیمه آسیا، ایران و البرز، صندوق تامین خسارت های بدنی و پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ منعقد شد.
میثاق نامه «کلاه ایمنی - کلاه زندگی» به منظور ترغیب و تشویق شهروندان به استفاده از کلاه ایمنی و کاهش تصادف منجر به فوت و جرح موتور سواران، بنابر مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی در دستور کار صنعت بیمه قرار گرفته است.
هوشنگ فتاح عضو هیات مدیره و سرپرست بیمه آسیا هدف از امضای این میثاق نامه را کمک به کاهش آمار تصادفات فوتی موتور سواران در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت های بیمه دانست.
وی با اشاره به عملکرد شرکت بیمه آسیا در سال ۱۴۰۳، اظهار داشت: با همت تمامی ارکان شرکت، بیمه آسیا در سال گذشته با رشد ۵۶ درصدی موفق به کسب ۴۶ هزار میلیارد تومان حق بیمه و پرداخت خسارت ۲۶ هزار میلیارد تومان به زیاندیدگان شد و از این حیث رتبه اول شرکت های بیمه خصوصی را به خود اختصاص داده است.
همچنین سردار موسوی پور رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در سخنانی با اشاره به اینکه ۴۶ درصد تصادفات منجر به فوت ناشی از موتور سواران است، استفاده از کلاه ایمنی را یکی از راهکارهای مهم در کاهش این آمار بیان کرد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: پویش «کلاه ایمنی - کلاه زندگی» با هدف نهادینه کردن و فرهنگ سازی استفاده از کلاه ایمنی در میان موتور سواران در مهرماه سال ۱۴۰۳ انجام شده است.
مشارکت شرکت های بیمه در رفع نقاط حادثه خیز، حمایت مالی در فعالیت های فرهنگی، ارائه کروکی آنلاین برای تصادفات با مبلغ پایین، مشارکت با پلیس برای برگزاری دوره های آموزشی رانندگان تدافعی، از جمله پیشنهادهای سردار موسوی پور به منظور توسعه همکاری بین صنعت بیمه و پلیس راهنمایی و رانندگی بود.
در ادامه جلسه، علی جباری رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت بیمه ایران با اشاره به برگزاری پویش «نه به تصادف» در نوروز امسال، نداشتن گواهینامه از سوی موتور سواران، فرسودگی و نا ایمن بودن این وسیله نقلیه را از معضلات جامعه و صنعت بیمه برشمرد.
همچنین موسی رضایی میرقائد نایب رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت بیمه البرز، مسائل مربوط به موتور سواران را از جنبه های فرهنگی و جامعه شناسی مورد بررسی قرار داد و اظهار داشت: با سازماندهی موتور سواران در قالب اتحادیه ها و سرمایه گذاری بیشتر روی نقاط حادثه خیز، می توان کنترل بیشتری به منظور کاهش آمار تصادفات منجر به فوت انجام داد.
مهدی قمصریان مدیر صندوق تامین خسارت های بدنی نیز در این مراسم گفت: در سال ۱۴۰۳ با تصویب هیات وزیران شماره گذاری و صدور پلاک موتورسیکلت ها مشروط به صدور بیمه نامه مشخص ثالث شد و ۳۵۰ هزار موتورسوار بدون شماره احصاء و شناسایی شد.
قمصریان، ضمانت های اجرایی لازم جهت برقراری قوانین و مقررات با هدف کاهش آمار تصادفات فوتی موتور سواران را ضروری دانست و خواستار بهره برداری از سامانه «جامع حوادث رانندگی» طبق ماده ۴۱ قانون بیمه شخص ثالث تحت نظارت وزارت راه و شهرسازی شد.
رئیس هیاتمدیره بانک توسعه تعاون تاکید کرد:
افزایش حداقل 40 درصدی مانده منابع در سال 1404
کمیته راهبردی مدیریت شعب استان گیلان با حضور نعمتاله رضایی، رئیس هیاتمدیره بانک توسعه تعاون برگزار شد.
رضایی اعلام کرد: با تلاش و همت همکاران در سراسر کشور مانده منابع بانک در پایان سال رکوردشکنی کرد و از ۱۰۰ همت عبور کرد.
وی گفت: با توجه به مدل تأمین مالی که کشور که بانک محور است، بانکها در تحقق شعار امسال نیز نقش مهمی دارند.
رئیس هیاتمدیره بانک توسعه تعاون افزود: با توجه به توان محدود بانکها برای پاسخ به نیاز فزاینده بنگاهها باید به سمت ابزارهای نوین تأمین مالی حرکت کنیم.
این کارشناس ارشد بانکی اظهار کرد: با توجه به ماهیت و ماموریت بانک توسعه تعاون باید اولویت خود را در جذب مابع خرد که ماندگاری بیشتری دارند قرار دهیم و تلاش برای جذب منابع بیشتر در بانک نهادینه شود.
وی بیان کرد: اگر سیستمی خوب کار میکند نیروهای صف و ستاد دراین مهم نقش داشتهاند.
رضایی گفت: برای اینکه در رقابت با سایر بانکها بتوانیم حضور داشته باشیم باید به سمت ارائه خدمات دیجیتالی بیشتر حرکت کنیم. در این نشست همچنین بر تعیین تکلیف اموال تملیکی تاکید شد.
رئیس هیاتمدیره بانک توسعه تعاون همچنین در بازدید از شعب مرکزی، سعدی و لنگرود با همکاران گفتوگو کرد.
رضایی همچنین در این سفر از مجموعه «نوید مرغ» و شرکت «گیلک دانه نوید» از زیرمجموعههای نوید مرغ که در تولید خوراک طیور و آبزیان فعالیت دارد و از مشتریان ارزنده بانک توسعه تعاون است بازدید و با مدیران آنها گفتوگو کرد.
مدیر شعب استان گیلان نیز در این جلسه اعلام کرد: ارائه خدمات ارزی به مشتریان جزو اولویتهای سال جاری این مدیریت قرار گرفته است.
ابراهیم واسعی افزود: با تلاش همه همکاران در صف و ستاد استان توانستیم ۱۴۰ درصد برنامه جذب منابع را در سال گذشته محقق کنیم. براین اساس منابع بانک در استان گیلان از ۲۶ هزار میلیارد ریال فراتر رفت.
وی اظهار کرد: با کمک همکاران اداره امهال و امور اعتباری موضوع ساماندهی مطالبات مشکوکالوصول در دستور کار قرار گرفت و در پایان سال توانستیم بخش عمده از این مطالبات را تسویه کنیم.گفتنی است، علی وفایی، مدیر امور استانها و شعب و احمد محمدی، مدیر امور اعتباری، رئیس هیاتمدیره بانک توسعه تعاون را در سفر به گیلان همراهی کردند.
مشارکت بانک ملی ایران در پروژه های زیرساختی و توسعه ای کشور
بانک ملی ایران به عنوان یکی از نهادهای مالی معتبر کشور، در سالهای اخیر با مشارکت در پروژههای زیرساختی و توسعهای، نقشی مؤثری در رشد اقتصاد کشور ایفا کرده است.
این بانک با توجه به وظیفه ملی خود همواره در کنار مردم بوده و با مشارکت در تامین مالی بسیاری از پروژه های زیرساختی و توسعه ای در راستای پیشبرد اهداف دولت و رونق اقتصادی کشور گام برداشته است.از جمله اقدامات شاخص این بانک میتوان به حمایت از طرح تصفیه پسماند شهر بندرعباس و تأمین آب مورد نیاز صنایع استان هرمزگان، اشاره کرد.این پروژه، که پاسخی به مشکل دیرینه فاضلاب شهری بندرعباس است، امید تازهای برای بهبود شرایط زیستی ساکنان و تأمین آب پاک برای صنایع منطقه ایجاد کرده است. به باور کارشناسان، اجرای این طرح نه تنها سطح بهداشت و رفاه شهری را ارتقا داده است، بلکه به توسعه صنعتی این استان نیز شتاب بخشید.حمایت مستمر بانک ملی ایران از طرحهای عمرانی و صنعتی، بهویژه در مناطق کمتر برخوردار، گواه تعهد این بانک به مسئولیتهای اجتماعی و نقشآفرینی در مسیر توسعه پایدار کشور است.بانک ملی ایران با بیش از ۵۰ سال حضور در جزیره ابوموسی، به عنوان یکی از قدیمیترین نهادهای مالی در این منطقه شناخته میشود؛ علاوه بر این ، شعبه بانک ملی ایران به عنوان نخستین اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی این جزیره نیز به ثبت رسیده است.شعبه این بانک در جزیره ابوموسی از سال ۱۳۵۲ راهاندازی شده، در تمامی این سال ها علاوه بر اینکه به تأمین نیازهای مالی ساکنان جزیره پرداخته؛ با ارائه تسهیلات و خدمات بانکی، به توسعه اقتصادی و اجتماعی این منطقه نیز یاری رسانده است.گفتنی است حمایتهای بانک ملی ایران از طرحهای زیرساختی و صنعتی در کشور، به ویژه در استان هرمزگان، نشاندهنده اراده این بانک برای ارتقاء سطح زندگی مردم و بهبود شرایط اقتصادی مناطق کمتر توسعهیافته است.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.