شماره: 2580 / ۱۴۰۴ يازدهم ارديبهشت

تعداد بازدید : 0
اخبار
آغاز بکار غرفه پست
بانک ایران در چهاردهمین نمایشگاه اینوتکس 2025
غرفه پست بانک ایران به عنوان حامی و تأمینکننده مالی شرکتهای فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)، دانشبنیان و استارتاپها در چهاردهمین نمایشگاه بینالمللی نوآوری و فناوری اینوتکس 2025 که طی روزهای 9 الی 12 اردیبهشت در پارک فناوری پردیس برگزار میشود، آغاز بکار کرد.
غرفه بانک در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری اینوتکس 2025، با حضور کارشناسان و متخصصین بانک پاسخگوی سوالات، مشاوره و راهنماییهای مورد نیاز در زمینه تامین مالی و اعطای تسهیلات به شرکتهای دانشبنیان، فناوری ارتباطات و اطلاعات، استارتاپها و برگزاری جلسات همکاری مشترک میباشد.
در این نمایشگاه دکتر بهزاد شیری مدیر عامل بانک به عنوان یکی از سخنرانان مراسم افتتاحیه این رویداد انتخاب شده که بعد از ظهر روز 9 اردیبهشت ماه جاری برگزار میشود و همچنین فرهاد بهمنی دیگر عضو هیات مدیره بانک در روز چهارشنبه 10 در فروم حکمرانی نگاهی به تجربه در زمینه فینتک سخنرانی می کند.
همچنین پنجشنبه 11 اردیبهشت ماه و در سومین روز نمایشگاه، نیز سید اصغر جلیلی نیا رئیس هیات مدیره در خصوص «ظرفیتهای قانون تامین مالی تولید و زیرساختها»، احمد فرهمند مدیر امور شعب منطقه شرق تهران در مورد «چگونه رفتارهای مالی می توانند به بهتر شدن زندگی مردم کمک کنند؟»، مهندس اسماعیل عسگری رئیس اداره کل بانکداری الکترونیک با موضوع «فین تک و ابزارهای نوین مالی؛ ساختار جدید پایداری اقتصادی در عصر دیجیتال» سخنرانی خواهند کرد.
حضور فرهاد بهمنی عضو هیات مدیره به عنوان یکی از داوران نهایی اینوتکس پیچ در روز پایانی نمایشگاه و اعطای جوایز به سه برنده نهایی از دیگر برنامههای پست بانک ایران است.همچنین در چهار روز نمایشگاه اینوتکس 2025، علی دهقان معاون اداره کل تامین مالی طرحهای نوآورانه و بهروز جعفرخانی رئیس اداره کل اعتبارات در کافه سرمایه، شهنام زندیه رئیس اداره کل تامین مالی طرحهای نوآورانه در پاویون مشاوران اینوتکس به عنوان منتور و یعقوب عزیزی مدیرعامل شرکت سکه در طرح فرصتهای شغلی در ایستگاه اینوتکس (ایستگاه محیطی) حضور خواهند داشت.
برگزاری کارگاههای آموزشی در زمینه بانکداری باز، کیف ریال دیجیتال، خدمات به شرکتهای دانشبینان و کهربا برای بازدیدکنندگان، افتتاح حساب غیر حضوری با هدیه یک میلیون ریالی، امضای تفاهمنامه همکاری و فعالیتهای بازاریابی و تحلیل بازار و مشتریان از دیگر برنامههای پست بانک ایران در نمایشگاه اینوتکس 2025 است.
شعبه گمرک بندرعباس
اولین شعبه خدمترسان در بندر شهید رجایی بندرعباس
شعبه گمرک بندرعباس به عنوان اولین شعبه خدمت رسان ، به چرخه خدمات دهی بازگشت.
شعبه گمرک بندرعباس که به دلیل حادثه روز شنبه، ۶ اردیبهشتماه، و نزدیکی به محل حادثه دچار آسیب شده بود، امروز 9 اردیبهشت به عنوان اولین شعبه در بندر شهید رجایی به ارائه خدمات به مشتریان پرداخت.
لازم به ذکر است که اولین خودپرداز در محوطه بندری شهید رجایی نیز در این شعبه فعال شده و تمامی خدمات بانکی به مراجعان و ترخیصکاران ارائه میشود. همچنین، مدیران بنادر و گمرک از این شعبه بازدید کرده و از خدمات بانک ملی ایران قدردانی کردند.
مدیرعامل بیمه ایران:
خسارت خودروهای
حادثه بندر شهید رجایی کامل پرداخت میشود
علی جباری مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران با اشاره به بازدید خود از محل حادثه بندر شهید رجایی، گفت: فرانشیز بیمه بدنه خودروهای آسیبدیده، حذف و پس از ارزیابی، خسارت کامل و سریع به بیمهگذاران پرداخت میشود.
«فرانشیز بیمه بدنه مبلغی است که بیمهگذار باید در هنگام دریافت خسارت پرداخت کند. این مقدار به صورت درصدی از خسارت یا مبلغی ثابت محاسبه میشود و هدف اصلی آن کاهش ریسک شرکتهای بیمه است».
بندر شهید رجایی با حدود ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار مساحت، ظرفیت جابجایی سالانه ۷۰ میلیون تن بار را دارد و این بندر تجاری از ۲۳ اسکله به عمق ۱۵ متر تشکیل شده که تنها یک اسکله به دلیل انفجار دچار خسارت سنگین شده است.
حادثه بزرگی که روز شنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ در بندر شهید رجایی بندرعباس به وقوع پیوست که تاکنون ۷۰ کشته، ۶ مفقودی و بیش از یک هزار نفر مجروح برجا گذاشته است اما اطلاعات دقیقی درباره علت وقوع حادثه در دست نیست.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
اخبار
بهرهمندی بیش از
۲ میلیون بیمار از خدمات صندوق بیماریهای خاص
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: تاکنون ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از بیماران خاص از خدمات صندوق حمایت از بیماریهای خاص، صعب العلاج و نادر بهرهمند شدند.محمد مهدی ناصحی روز سهشنبه درباره شرایط صندوق بیماریهای خاص، صعب العلاج و نادر، بودجه، بیماریهای تحت پوشش و تعداد بیماران بهره مند از خدمات این صندوق، افزود: صندوق حمایت از بیماری های خاص، صعب العلاج و نادر در سال اول با حدود ۵ همت بودجه راه اندازی شد و از ابتدا با همکاری معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حدود ۱۰۷ بیماری تحت پوشش صندوق قرار گرفتند که در رأس این بیماریها سرطانها قرار دارد.وی اظهار داشت: در حال حاضر بیشترین هزینه کرد صندوق بیماریهای خاص، صعب العلاج و نادر مربوط به انواع سرطانها است.ناصحی با اشاره به معرفی برخی بیماریهای تحت پوشش این صندوق از جمله پیوندها، بیماریهای متابولیک، فشارخون، دیابت، بیماریهای عصبی، روانی و قلبی و عروقی گفت: تمام بیمهشدگان بیمههای پایه سلامت از جمله بیمه سلامت، تامین اجتماعی و نیروهای مسلح میتوانند از خدمات این صندوق بهرهمند شوند.مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: هزینه بسیاری از بیماریهای صعب العلاج از جمله کاشت حلزون تا ۱۰۰ درصد تحت پوشش صندوق صعب العلاج قرار دارد و به بیماران توصیه می شود با توجه به گرانی دارو، برای کاهش هزینهها به مراکز و موسسات دولتی مراجعه کنند.وی اضافه کرد: اقدام مثبت سازمان بیمه سلامت برای این گروه از بیماران و ارتباط دو سویه آنها، ایجاد و راه اندازی سامانه فناوری توان بخشی به نام «اشارک» است که بیماران ناشنوا و کم شنوا میتوانند از خدمات مورد نیاز خود توسط این سامانه مطلع شوند.
ناصحی اظهار کرد: تعداد بیماریهای تحت پوشش صندوق حمایت از بیماریهای خاص، صعب العلاج و نادر از ۱۰۷ به ۱۳۰ بیماری و با بودجه ۱۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.وی ادامه داد: ۶۹ بیماری نیز دارای بسته خدمتی است و این بیماران میتوانند با سامانه ۱۶۶۶ به صورت شبانه روزی برای پاسخ به هرگونه پرسش خود از پوشش خدمات و تعداد بیماری ها تماس بگیرند و پاسخ را دریافت کنند.مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه نشاندار شدن بیماران صعب العلاج مسیرهای مختلفی دارد، گفت: بیماران میتوانند علاوه بر سامانههای بیمه سلامت، به ادارات بیمههای پایه سلامت از جمله تامین اجتماعی و نیروهای مسلح مراجعه کنند و نشاندار شوند؛ البته برخی بیماریها از جمله طیف اتیسم را پزشکان نیز میتوانند نشاندار کنند.
شعبه گمرک بندرعباس
اولین شعبه خدمترسان در بندر شهید رجایی بندرعباس
شعبه گمرک بندرعباس به عنوان اولین شعبه خدمت رسان ، به چرخه خدمات دهی بازگشت.شعبه گمرک بندرعباس که به دلیل حادثه روز شنبه، ۶ اردیبهشتماه، و نزدیکی به محل حادثه دچار آسیب شده بود، امروز 9 اردیبهشت به عنوان اولین شعبه در بندر شهید رجایی به ارائه خدمات به مشتریان پرداخت.
لازم به ذکر است که اولین خودپرداز در محوطه بندری شهید رجایی نیز در این شعبه فعال شده و تمامی خدمات بانکی به مراجعان و ترخیصکاران ارائه میشود. همچنین، مدیران بنادر و گمرک از این شعبه بازدید کرده و از خدمات بانک ملی ایران قدردانی کردند.
تقدیر از اقدامات بانک
توسعه صادرات ایران در اجلاس ADFIAP (ادفیاپ)
در چهل و هشتمین اجلاس سالانه ADFIAP ( ادفیاپ) از عملکرد بانک توسعه صادرات ایران در زمینه حمایت از بنگاههای کوچک و متوسط (SME) صادراتی تقدیر شد.در این اجلاس که در کشور عمان برگزار شد از ابتکار بانک توسعه صادرات ایران برای ارائه دسترسی مالی و کمکهای فنی به شرکتهای کوچک و متوسط که به آنها امکان مشارکت با شرکتهای دارویی و فناوری را میدهد، تقدیر شد و به همین مناسبت تندیس و لوح تقدیر به دکتر خانی مدیرعامل این بانک اهدا گردید.بنابراین گزارش، فعالیت بانک توسعه صادرات ایران در این حوزه زمینه نوآوری،رشد و توسعه شرکتهای کوچک و متوسط و در نهایت افزایش رقابت پذیری و مشارکت آنها در اقتصاد ملی را فراهم کرده است.
قهرمان جهانی ووشو مشتری بانک پارسیان شد
یوسف صبری آبی بگلو، قهرمان پرافتخار جهانی ووشو، عضو جدید بانک پارسیان شد.یوسف صبری آبی بگلو، قهرمان ووشوی ایران که در سالهای اخیر موفقیتهای چشمگیری برای کشورمان به ارمغان آورده است، بهتازگی حساب خود را در شعبه اردبیل بانک پارسیان افتتاح کرد و مشتری این بانک شد. وی دارای مدالهای طلای متعدد از مسابقات بینالمللی است.این قهرمان جهان در جریان افتتاح حساب خود در شعبه اردبیل بانک پارسیان گفت: حسن رفتار و مشتری مداری کارکنان و همچنین اعتبار این بانک در سطح کشور، باعث شد تا من بهعنوان یک ورزشکار، ترغیب شوم تا از خدمات آن بهرهمند شوم.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 1
هشدار بانک مرکزی به صاحبان کسب و کار حوزه رمزارز
بنابر اعلام بانک مرکزی، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴، آخرین مهلت صاحبان کسب و کار و فعالان تبادلات حوزه رمزارز برای ثبت اطلاعات و اخذ موافقت اصولی اولیه برای این اشخاص است.
تمام صاحبان کسب و کار و فعالان تبادلات حوزه رمزارز (کارگزاران مبادله رمزپول) که تاکنون جهت آغاز فرآیند اخذ مجوز رسمی، به ایفای تعهدات لازم و ارسال مستندات درخواستی این بانک اقدام ننمودهاند حداکثر تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت فرصت دارند برای اخذ موافقت اصولی اولیه، مدارک خود را به بانک مرکزی ارسال نمایند.
بنابر اعلام بانک مرکزی، رئیسجمهور ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ در نامهای به رئیسکل این بانک، این نهاد را متولی انحصاری ساماندهی بازار رمزپول (رمزارز) و تنها مرجع مجوز دهی، تنظیمگری، نظارت و ابلاغ دستورالعملهای مورد نیاز این حوزه اعلام کرد. بر همین اساس و نظر به ضرورت تسریع در انتظام بخشی به کسب و کارهای فعال در حوزه رمزپول و در راستای تأکیدات ریاست جمهور طی نامه شماره ۱۷۶۱۲۲ مورخ ۱۴۰۳/۱۱/۱۵، تمامی فعالان این حوزه که تاکنون اقدامی مؤثری در زمینه ایفای تعهد نامه و ارائه اطلاعات و مدارک لازم انجام ندادهاند حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۴/۰۲/۲۰ فرصت دارند تا نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند. متن کامل اطلاعیه بانک مرکزی به شرح ذیل است:
به استناد اجزا (۱۳) و (۱۴) بند (الف) و تبصره (۱) ماده (۴) و مفاد مقرر در ماده (۵۹) قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۳۰/۰۳/۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی، تنظیمگری و ابلاغ انحصاری مقررات مرتبط با فعالیت در حوزه رمزپولها (رمزارزها) بر عهده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران میباشد.
نظر به اینکه تاکنون کسب و کارهای فعال در این حوزه مبادلات رمزپولها (رمزارزها)، هیچگونه مجوز فعالیتی از این بانک اخذ ننمودهاند؛ طی چند ماه گذشته و با اطلاع رسانیهای عمومی به کسب و کارهای فعال، ضرورت رعایت الزامات حداقلی این بانک در مرحله شناسایی اولیه جهت تمدید روند فعالیت مشروط ایشان تا زمان اخذ مجوزهای قانونی مربوطه ابلاغ گردید.
شایان ذکر است تا تاریخ اطلاعیه فوق، تعداد ۶۱ کسب و کار با پذیرش الزامات ابلاغی، تعهد به ارائه اطلاعات و مدارک لازم در راستای نظارت بر سلامت فعالیت ایشان و تکمیل اطلاعات ثبتی و تجاری، موفق به اخذ موافقت اولیه مشروط سه ماهه گردیده و درگاه پرداخت ایشان از حالت تعلیق خارج گردیده است.
لیکن، نظر به ضرورت تسریع در انتظام بخشی به فعالیتهای این حوزه و نظر به تأکیدات ریاست جمهور طی نامه شماره ۱۷۶۱۲۲ مورخ ۱۴۰۳/۱۱/۱۵، در خصوص کسب و کارهای فعال این حوزه که تاکنون اقدام مؤثری جهت ایفای تعهدنامه و ارائه اطلاعات و مدارک لازم، در راستای ابلاغیههای این بانک و حداکثر تا تاریخ ۲۰/۰۲/۱۴۰۴ تکمیل ننمایند، مطابق با مواد ۳۷ و ۳۸ قانون بانک مرکزی اقدام خواهد شد.
بر اساس این گزارش، مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ در نامهای به رئیسکل بانک مرکزی تاکید کرد: به استناد اجزا ۱۳ و ۱۴ بند الف و تبصره ۱ ماده ۴ و مفاد مقرر در ماده ۵۹ قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مصوب ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی، بانک مرکزی، متولی انحصاری ساماندهی بازار رمزپول (رمزارز) و تعیین موارد مجاز نگهداری و مبادله آن و همچنین تنها مرجع مجوز دهی، تنظیمگری، نظارت و ابلاغ دستورالعمل مورد نیاز این حوزه - اعم از رمزپول / رمزارزهای جهانروا و پایهثابت - بوده، تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی فعال و کسب و کارهای عرصه رمزپول / رمزارزها، اشخاص تحت نظارت بانک مرکزی محسوب میشوند و تأسیس و فعالیت آنها منوط به اخذ مجوز از این بانک میباشد.
بر اساس نامه رئیس جمهور، بانک مرکزی به تمام دادهها و آمار و اطلاعات و اسناد نهادهای فعال در عرصه رمزپول / رمزارزها دسترسی مستقیم و دست اول خواهد داشت.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
اخبار
همکاریهای بیمهای ایران و قرقیزستان تقویت میشود
سند چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی ایران و قرقیزستان توسط وزیر جهاد کشاورزی ایران و وزیر اقتصادی و بازرگانی قرقیزستان امضا شد.
این سند در جریان برگزاری هفتمین اجلاس نمایشگاهی ایران اکسپو به امضا مقامات بیمه مرکزی ایران و سازمان نظارت و تنظیم مقررات مالی قرقیزستان رسید.
در بخشی از این سند، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان نظارت و تنظیم مقررات بازار مالی قرقیزستان، آمادگی خود را به منظور گسترش زمینههای همکاریهای دوجانبه در عرصه بیمه و بیمه اتکایی، مطابق با قوانین و مقررات دو کشور اعلام کردهاند.
فراهمکردن زمینههای تشکیل شرکتهای بیمه و بیمه اتکایی با سرمایهگذاری مشترک، فعالیت شعب و نمایندگیهای شرکتهای بیمه در هر یک از دو کشور از طریق صدور مجوز، تسهیل سرمایهگذاری مستقیم و غیرمستقیم بیمهگران در بازار بیمه دو کشور، تسهیل مبادلات واگذاری و قبولی اتکایی میان بیمهگران اتکایی دو کشور برای حمایت از سرمایهگذاریها در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی، انرژی از طریق صدور بیمهنامههای مورد نیاز با هدف توسعه فعالیتهای متقابل بیمه اتکایی از محورهای این سند است.
همچنین برگزاری هماندیشیها و دورههای آموزشی فنی-تخصصی به منظور تبادل دانش و تجربیات در زمینههایی مانند علم آمار بیمه، توسعه بیمههای زندگی، ارزیابی خسارت، فناوریهای بیمه، روشهای نوین نظارت و شیوههای سرمایهگذاری منابع و ذخایر بیمه از دیگر محورهای همکاری دو کشور است.
بر اساس این سند، طرفین در مدت سه ماه از تاریخ توافق، برنامه اجرایی برای همکاری دوجانبه را ارائه خواهند کرد.
رویکرد فعال بانک مسکن برای عرضه املاک و رونقبخشی به بازار مسکن
بانک مسکن طی ماههای اخیر، اقدامات متعددی برای ثبت، واگذاری و تعیین تکلیف املاک غیرضرور انجام داده است که رفع چالشهای ثبتی، واگذاری بخشی از املاک و ثبت آنها در سامانههای مرتبط دولتی شامل سامانه املاک و اسکان را در پی داشته است.
بر خلاف تصوراتی که ممکن است از «نگهداری غیرفعال املاک» یا «خروج داراییهای ملکی از چرخه بازار» ایجاد شود، بانک مسکن با رویکردی کاملاً شفاف و مسئولانه، بهصورت مستمر در حال واگذاری، املاک تملیکی و غیرضرور یا مساعدت با شرکتهای ذیصلاح در پروژههای تولید مسکن است.
در واکنش به برخی برداشتهای نادرست در خصوص نگهداری واحدهای مسکونی توسط بانکها، بانک مسکن بهعنوان بازوی تخصصی تأمین مالی بخش مسکن کشور اعلام میدارد که نگاه راهبردی این بانک همواره بر پایه تسهیل خانهدار شدن اقشار مختلف مردم، بهویژه دهکهای متوسط و پایین جامعه استوار بوده است.
از این رو، بانک مسکن طی سال 1403، املاک غیرضرور و تملیکی را طی 10 نوبت برگزاری مزایده عمومی جهت واگذاری عرضه کرد که این مزایدات منتج به فروش قطعی بخشی از املاک مازاد بانک مسکن شد.
همچنین ثبت اطلاعات املاک بانک در سامانه سادا(نوین) وزارت امور اقتصادی و دارایی و سامانههای املاک و مستغلات بانک مرکزی، معرفی و ثبت اطلاعات واحدهای مسکونی سامانه ملی املاک و اسکان برابر با تکالیف قانونی و توسعه سامانه داخلی املاک بانک مسکن(ساجام) از دیگر اقدامات در راستای شفاف سازی املاک غیر ضرور و غیرمولد بانک مسکن بوده است.
ضمن اینکه بانک مسکن در خصوص پروژههای مسکونی که با تسهیلات بانک توسط بخش خصوصی در حال احداث میباشند، در کنار اعمال کنترلها و نظارتهای لازم، به منظور تسریع در تکمیل و عرضه پروژهها، همواره سیاستهای تشویقی با هدف تسریع در عرضه واحدهای تکمیل شده به مصرفکننده نهایی را در دستور کار دارد.
بانک مسکن با باور به نقش مؤثر خود در توسعه ملی، تسهیلگر ورود واحدهای مسکونی به بازار بوده و هرگونه ماندگاری غیرفعال املاک را خلاف مسئولیت حرفهای و مأموریت اجتماعی خود میداند.
این بانک پشتیبان و حامی اقشار متقاضی مسکن است و با اتکا به ظرفیتهای اعتباری، کارشناسی و عملیاتی خود، در خط مقدم تلاش برای رونقبخشی پایدار به بازار مسکن قرار دارد.
آغاز پرداخت خسارت به خودروها
معاون اتکایی بیمه مرکزی اعلام کرد: مناطق و محمولههای درگیر در حادثه انفجار در بندر شهید رجایی از پوشش کافی بیمهای و بیمه اتکایی برخوردار هستند و پس از جمع بندی همه بیمه نامهها و اتمام ارزیابی پوششهای بیمهای و خسارات، میتوان درباره میزان خسارت تحت پوشش بیمه اظهار نظر دقیق نمود.
مجید تقی لو که برای نظارت بر روند ارزیابی و پرداخت خسارت وارده ناشی از انفجار در بندر شهید رجایی به همراه تیم کارشناسی صنعت بیمه به استان هرمزگان سفر کرده است، اظهار داشت: زیاندیدگانی که خودروهای آنها در این حادثه آسیب دیده و بیمه نامه بدنه دارند، باید به شرکت های بیمه خود برای دریافت خسارت مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه ارزیابی خسارت وارده به خودروها از دیروز آغاز شده و شرکت های بیمه بر اساس تعهدی که به بیمه گذاران دارند، با فوریت اقدام به پردازش خسارت می کنند، افزود: در حوزه خسارت وارده به خودروهای دارای بیمه بدنه در این حادثه مشکل خاصی وجود ندارد.
معاون اتکایی بیمه مرکزی اظهار داشت: تاکنون بیش از ۲۱۲ نفر از دارندگان بیمه نامه بدنه خودرو به شرکت ها مراجعه کرده اند و تا صبح نهم اردیبهشت همه پرداخت خسارت ها به آنها انجام میشود.
تقی لو افزود: به شرکتهای بیمه تاکید شدهاست که بیمه گذاران در دریافت خسارت خود درگیر بروکراسی اداری و فرآیندهای عادی رسیدگی نشوند و با فوریت و در عین حال با دقت و منصفانه خسارت ها طبق تعهدات بیمه نامه بررسی و پرداخت شود.
معاون اتکایی بیمه مرکزی درباره اینکه ارزیابی اولیه صنعت بیمه از خسارت وارده از این حادثه چقدر است، اظهار داشت: واقعیت این است که هنوز ابعاد حادثه و خسارت وارده به صورت دقیق مشخص نیست و حتی تا شب گذشته آتش سوزی به طور کامل خاموش نشده بود.
تقی لو افزود: هنوز کم و کیف پوشش بیمهای کانتینرهای آسیب دیده استخراج نشده است از این رو الان برآورد دقیق امکانپذیر نیست.
وی تاکید کرد: نکته این حادثه اینجاست که همه شرکت های بیمه به نحوی درگیر این حادثه و پرداخت خسارت شده اند زیرا بیمه نامههای متعددی از بیمه اتومبیل گرفته تا پوشش باربری و مسئولیت صادر شده است که تعهداتی را متوجه صنعت بیمه می کند.
معاون بیمه مرکزی اظهار داشت: سازمان بنادر و ساختمان گمرک تحت پوشش بیمه البرز بوده و سایر شرکتها نیز برای پیمانکاران فعال در این منطقه پوشش بیمه ای ارایه کرده اند.
تقی لو تاکید کرد: بر اساس تنوع بیمه نامه ها، میزان آن، اینکه حداکثر پوشش را دارد یا نه و سرمایه هر بیمه نامه، میزان خسارت پرداختی متغیر خواهد بود و تا زمانی که بیمه نامه ها احصا و بررسی نشود، گفتن عدد درباره خسارت وارده دقیق نخواهد بود.
معاون اتکایی بیمه مرکزی درباره اینکه آیا بخش اتکایی بیمه بندر شهید رجایی به شرکت های خارجی واگذار شده بود یا از اتکایی داخلی استفاده شده است، اظهار داشت: پوشش اتکایی خارجی هم در این موضوع داریم اما درصدی از آن خارجی است و چندان چشمگیر نیست.
تقی لو افزود: پوشش اتکایی برای این حادثه به میزان کافی به شرکتهای بیمه ارایه شده است و البته مواردی هم هست که ممکن است اتکایی نداشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: در این حادثه بزرگ انواع مختلف پوشش های بیمه ای از جمله آتش سوزی، بلایای فاجعه آمیز، باربری و مسئولیت درگیر خواهند بود.
تقی لو افزود: تا زمانی که بیمه نامه ها مشخص نشود، نمی توان ارزیابی داشت که چقدر خسارت وارد شده و چقدر قابل بازیافت است.
ضرورت حمایت از بانک توسعه تعاون در راستای توسعه اقتصادی استان بوشهر
در دیدار معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر با عضو هیأت مدیره بانک توسعه تعاون و معاون مدیرعامل در امور استانها و بازاریابی، بر ضرورت هماهنگی و همکاری بیشتر میان این بانک دولتی و دستگاههای اجرایی استان بهمنظور جذب سرمایهگذاری و توسعه اقتصادی تأکید شد.
رسول رستمی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر، در نشست با حمیدرضا البرزی، عضو هیأت مدیره، ارجمند، معاون مدیرعامل در امور استانها و بازاریابی، و هیأت همراه، ضمن تقدیر از عملکرد بانک توسعه تعاون طی سالهای گذشته و با اشاره به ظرفیتهای اقتصادی ویژه استان بوشهر و فرصتهای سرمایهگذاری موجود، اظهار داشت: در این استان پتروشیمیها و شرکتهای بزرگی با منابع مالی قابل توجه فعالیت دارند که با ایجاد هماهنگیهای بیشتر میتوان بخشی از منابع مالی آنها را جذب و به بانک توسعه تعاون استان بوشهر منتقل کرد.
رستمی بانک توسعه تعاون را یکی از فعالترین و پویاترین بانکهای استان دانست و با تأکید بر ظرفیتهای بینظیر استان بوشهر افزود: در بخشهای کشاورزی، معادن، شیلات و آبزیان، پتروشیمی و شرکتهای خصوصی، ظرفیتهای بالایی برای صادرات محصولات و تولیدات وجود دارد و بانک توسعه تعاون میتواند با ارائه خدمات مالی و ارزی مناسب، از این فرصتها بهرهبرداری کند.
در ادامه، عضو هیأت مدیره بانک توسعه تعاون نیز با اعلام آمادگی این بانک برای بررسی طرحهای تأییدشده توسط کارگروههای تسهیل و رفع موانع تولید استان، از انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک برای حمایت و پشتیبانی از فعالیت تعاونیها و تأمین مالی آنها خبر داد و تأکید کرد: بانک توسعه تعاون آماده بررسی طرحها و فرصتهای سرمایهگذاری در استان بوشهر است.
البرزی بر لزوم حمایت از صنایع موجود تأکید کرد و گفت: با آسیبشناسی مشکلات صنایع و تزریق نقدینگی و سرمایه در گردش، حتی به صورت محدود، میتوان چرخ بسیاری از واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ را به حرکت درآورد. وی افزود: با تشکیل کارگروهی مشترک با استانداری برای شناسایی نیازهای مالی صنایع و ارائه راهکارهای مؤثر، میتوان بخش زیادی از مشکلات این حوزه را رفع کرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: همکاران ما در مدیریت شعب استان و ستاد مرکزی آماده ارائه مشاورههای مالی و همکاری با استانداری و سایر دستگاههای اجرایی استان برای تحقق شعار سال و اهداف تولیدی و اقتصادی هستند.
در ادامه عضو هیأت مدیره بانک توسعه تعاون با هدف نظارت و کنترل دقیق بر نحوه خدماتدهی به مشتریان، افزایش میزان رضایتمندی آنان، تقدیر از تلاش همکاران، و تحقق اهداف و برنامههای عملیاتی بانک در سال جاری، از شعب این بانک در استان بوشهر بازدید کرد.
در این بازدیدها که با حضور معاون مدیرعامل در امور استانها و بازاریابی، مدیر شعب استان و رئیس حوزه حراست مدیریت شعب استان بوشهر انجام شد، حمیدرضا البرزی ضمن بازدید از شعب تابعه، از تلاش و عملکرد مثبت رؤسای شعب و همکاران استان بوشهر به ویژه در شاخص سوددهی طی سال گذشته تقدیر کرد و بر لزوم همافزایی کارکنان در راستای دستیابی به اهداف بانک تأکید داشت.
البرزی در این بازدیدها بر ضرورت شناسایی و رفع نیازهای مشتریان و ارائه خدمات مطلوب بانکی در سال جدید تأکید کرد و افزود: مشتریان سرمایه اصلی بانک هستند و باید تمام تلاش خود را در جهت بهبود تجربه مراجعان و ارتقای کیفیت خدمات بانکی در شعب بانک توسعه تعاون به کار گیریم.
در جریان این بازدیدها، سید علمدار شایان، مدیر شعب استان بوشهر، ضمن تشریح عملکرد تفکیکی شعب استان، گزارشی از اقدامات سال گذشته و برنامهها و اهداف سال جاری مدیریت شعب استان در راستای تحقق اهداف عالیه بانک ارائه کرد.
گفتنی است در این بازدیدها، رؤسای شعب و کارکنان شعب استان در فضایی صمیمی با عضو هیأت مدیره و معاون مدیرعامل بانک در امور استانها و بازاریابی دیدار و گفتوگو کردند.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.