جگوار برنامه های بزرگی برای آینده نزدیک دارد.
جگوار برنامه های بزرگی برای آینده نزدیک دارد و از آن جمله می توان به شاسی بلندها و مدل های الکتریکی جدید مانند I-Pace اشاره کرد، ولی نسل آتی XJ خودرویی است که بزرگ ترین تغییر و تحول را خواهد داشت.
به گزارش خبرخودرو، سدان پرچم دار بعدی این شرکت بریتانیایی در حال ورود به جاده الکتریکی شدن است و جگوار قصد دارد آن را اواخر سال جاری میلادی معرفی کند. رونمایی از این خودرو همزمان خواهد بود با پنجاهمین سالگرد معرفی XJ اورجینال که در سال 1968 رونمایی شده بود.
جگوار XJ مدل 2019 روی یک پلت فرم کاملا جدید ساخته خواهد شد که قرار است با یک خودرو مشابه دیگر از لندروور به اشتراک گذاشته شود، گفته می شود این خودرو نشان رنج روور را روی خود خواهد داشت و از دو موتور الکتریکی برای ارسال نیرو به سیستم چهار چرخ پیشران خود استفاده خواهد کرد.
همین پلت فرم همه کاره از موتورهای احتراق داخلی هم پشتیبانی می کند، پس انتظار داشته باشید که مدل های هیبریدی زیادی را در آینده نزدیک از جگوار لندروور ببینیم، البته احتمال ارائه XJ هیبریدی بسیار کم است.
هنوز جزئیات فنی در مورد این خودرو اعلام نشده است، ولی نسل پنجم این سدان پرچم دار جگوار با یک بار شارژ رنج حرکتی معادل 483 کیلومتر خواهد داشت.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
گروه صنعتی ایران خودرو آمادگی خودرا برای افزایش سرعت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و جایگزینی خودرو های فرسوده اعلام کرد. به گزارش ایکوپرس، در نشستی که با حضور نمایندگان سازمان های استاندارد، محیط زیست، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، افزایش عرضه خودروهای گاز سوز مورد استقبال ایران خودرو قرار گرفت و درباره قراردادنوسازی دوهزار تاکسی با اصلاح گنجایش ظرفیت مخزن گاز از 80 به 100 لیتر و پیمایش بالا مذاکره شد.براساس این گزارش، در این نشست، گزارشی درباره پروژه های مرتبط با کاهش مصرف سوخت و سطح آلایندگی محصولات ایران خودرو ارایه شد. راهبردهای این شرکت در مصرف سوخت و آلایندگی، طرح های توسعه محصولات و جوان سازی ناوگان حمل و نقل سرفصل های این گزارش بود.همچنین در خصوص عملکرد نوسازی 61 هزار دستگاه تاکسی در طرح کلید به کلید ایران خودرو که از سال گذشته با موفقیت انجام شده، توضیحات لازم ارائه شد و مسئولان ایران خودرو آمادگی افزایش سرعت در نوسازی تمامی خودروهای عمومی اعم از درون شهری و برون شهری را با هدف نوسازی کامل ناوگان در یک دوره سه تا پنج ساله به مسئولان کشوری اعلام کردند.در این گزارش طرح های کوتاه مدت با هدف بهبودهای سریع و ارزان، طرح های میان مدت با هدف ارتقای تکنولوژی های موجود و طرح های بلند مدت با هدف انقلاب تکنولوژیک و جهانی سازی از برنامه ها و اهداف گروه صنعتی ایران خودرو در زمینه کاهش میزان مصرف سوخت و کاهش سطح آلایندگی محصولات مطرح شده است.در ادامه، اعضای این نشست از خطوط تولیدگروه صنعتی ایران خودرو و مرکز طراحی و توسعه محصولات جدید بازدید کرده و از نزدیک با دستاوردهای این گروه صنعتی آشنا شدند
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می گوید : با وجود اینکه اعمال تحریمها از سوی کشورهای غربی شوک بزرگی به اقتصاد کشور وارد و فضای صنعت خودروسازی با رکود سنگینی مواجه کرده بود اما تلاش ایران خودرو پس از برجام تحول مثبتی را در این شرکت ایجاد کرده است.عبدالله رضیان اظهار داشت : خوشبختانه پس از برجام ایران خودرو گام های خوبی را در جهت توسعه همکاری های بین المللی و سرمایهگذاری مشترک با خارجیها برداشته است.وی تصریح کرد : هر چند با رفع محدودیت ها ، قراردادهای خوبی با خودروسازان خارجی منعقد گردید اما انتظار می رفت پس از برجام همکاری های گسترده تری در حوزه قراردادهای بین المللی خودروسازان با شرکتهای خارجی منعقد شود و شاهد خروجی بهتری در این زمینه باشیم.
وی اظهار داشت : مشارکت و سرمایه گذاری با خودروسازان برتر جهانی و تولید محصول مشترک با هدف ارتقای فن آوری و دانش تولید خودرو در کشور، از اقداماتی است که در سال های اخیر در صنعت خودرو ایران دنبال شده است و امروز وضعیت ایران خودرو مبین حرکت در این مسیر است.
وی افزود : هر چند تا دستیابی به شرایط مورد انتظار و گسترش همکاری های بین المللی زمان بیشتری نیاز است اما با جریان خوبی که در دو سال اخیر در صنعت خودرو به خصوص شرکت ایران خودرو آغاز شده ، قطعا آینده خوبی پیش روی خودروسازی ایران خواهد بود.
وی تصریح کرد : البته رسیدن به این شرایط مستلزم تلاش در جهت مدیریت هزینه در صنعت خودرو است چرا که امروز اغلب شرکتهای خودروساز وضعیت خوبی در جهت مدیریت هزینه ندارند و با بالارفتن هزینه ها، میزان بدهی ها در شرکتهای خودروساز افزایش یافته است .
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد : با توجه به مشکلاتی در بخش هزینه ها در صنعت خودرو وجود دارد انتظار می رود این جریان توسط شرکتها ساماندهی شود.رضیان همچنین به تنوع تولید و افزایش قابل توجهی از محصولات جدید به سبد محصولات ایران خودرو اشاره کرد و گفت : با توجه به تنوع سلایق و تغییر ذائقه مشتریان و از سویی واردات محصولات متنوع به بازار خودرو، ایران خودرو در حوزه تنوع محصول در دو سه سال اخیر اقدامات خوبی را داشت و تلاش کرده با سرعت بخشیدن به فعالیت های خود در زمینه طراحی و توسعه محصول، مشتریان خود را حفظ نماید.
وی با اشاره به اینکه امروز مشتری انتظار دارد بر اساس سلیقه ای که دارد امکان انتخاب مناسبی را از بازار تولیدات داخلی داشته باشد، خاطر نشان کرد : امروز نگاه مجلس و اعضای کمیسیون صنایع بر این است که شرکتهای خودروساز باید از ظرفیت تنوع محصول برخوردار بوده و با تولید خودروهای باکیفیت و قیمت مناسب تر ، در جهت جلب نظر مشتریان داخلی تلاش بیشتری نمایند.
وی در ادامه با توجه به قرارداد 10 جانبه بین المللی ایران خودرو برای طراحی پلتفرم و تولید خودروهایی با برند داخلی اشاره کرد و اظهار داشت : قطعا اجرای دقیق این قرارداد به طراحی و تولید پلتفرم اختصاصی ایران خودرو منجر خواهد شد اما معتقدم این نگاه که خودرو هایی 100 درصد داخلی تولید شود دیدگاه چندان درست نیست و باید با مشارکت شرکتهای خارجی تولیدات مشترکی با برند داخلی تولید نمود.
وی افزود : بی تردید ایجاد همکاری های مشترک برای تولید محصولات جدید ، ضمن افزایش اشتغالزایی ، ارتقاء کیفیت و افزایش تنوع محصول ،ظرفیت خوبی را در حوزه صادرات برای کشور ایجاد خواهد کرد.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
وقتی به خودروسازی فکر می کنید که مدل های اسپرتبک، واگن و کروک عرضه می کند بی شک بیوک یکی از اولین نام هایی است که در ذهنی تداعی می شود.این مدل های دقیقا همان چیزهایی هستند که این برند در نمایندگی های فروش خود دارد و به زودی نیز برنامه ای برای تغییر آن ها ندارد.Chris Hay، مدیر محصول و قیمت گذاری بیوک اظهار داشت: «ما می خواهیم جاهای خالی را پر کنیم. ما بخش های نسبتا خلوتی از بازار را می بینیم و می خواهیم محصولات منحصر به فردی را در آن ها عرضه کنیم.»رگال اسپرتبک تازه تست شده دارای سبک بدنه ای است که هیچ حای دیگری در بین برندهای جنرال موتورز در آمریکای شمالی دیده نمی شود. همین امر در مورد رگال TourX واگن و کاسکادا کانورتیبل نیز صدق می کند.TourX خودرویی جذاب است که در آمریکای شمالی نسبتا نادر است. این خودرو واگنی ممتاز با سیستم تعلیق ارتقا یافته و ساختار چهار چرخ فعال است که بیوک در تلاش برای رقابت با سوبارو ساخته است. در واقع غرفه بیوک در نمایشگاه خودروی دیترویت 2018 مستقیما سوبارو را هدف گرفته بود و رگال TourX نیز پرچم دار این خودروساز ژاپنی را هدف قرار داده است.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.