مجموع منابع ریالی شهرداری تهران در دوره زمانی 1384 تا 1395 چیزی در حدود 227 هزار میلیارد تومان بوده است که نشاندهند حجم فوقالعاده بالای منابع به دست آمده در این بازه زمانی 12 ساله است. درآمد شهرداری تهران در این بازه در شرایطی است که این نهاد 52 هزار میلیارد تومان بدهی برجای گذاشته است.
انقباضی، شفاف و تمرکززدا. اینها مهمترین ویژگیهای لایحه بودجه 97 شهرداری تهران است. بودجهای 17 هزار و 500 میلیارد تومانی که رقمش نسبت به امسال کاهش داشته است.
اما آیا بودجه انقباضی میتواند خللی به ارایه خدمات به شهروندان ایجاد کند؟ بررسیها نشان میدهد مقدار بودجه شهرداری به قیمت واقعی از سال 1390 به دلیل وقوع رکود در بخش ساختمان و کاهش درآمد عوارض مربوط به آن کاهش یافته و در نهایت بودجه هم انقباضی بوده است.
بنابراین یکی از مهمترین دلایل شهرداری تهران برای صرفهجویی در هزینهها، کاهش درآمدهای ناشی از ساخت و ساز بوده است. آمارها نشان میدهد نیمی از اتکای درآمدهای شهرداری در یک دهه گذشته به فروش ملک و دریافت عوارض از بلندمرتبهسازی بوده است. افت یکباره قیمت زمین و سیطره رکود بر مسکن شوک بزرگی به شهرداری وارد کرد. نهادی که در 12 سال گذشته حساب زیادی روی این درآمدها باز کرده بود. با این حال تجربه ثابت کرده که هیچ گاه رقمی که در بودجه دولتها و شهرداریها مصوب میشود، هیچ گاه به طور کامل محقق نمیشود، آن هم به دلیل ناهماهنگ بودن دخل و خرج است. مجموع منابع ریالی شهرداری تهران در دوره زمانی 1384 تا 1395 چیزی در حدود 227 هزار میلیارد تومان بوده است که نشاندهند حجم فوقالعاده بالای منابع به دست آمده در این بازه زمانی 12 ساله است. درآمد شهرداری تهران در این بازه در شرایطی است که این نهاد 52 هزار میلیارد تومان بدهی برجای گذاشته است.
حالا شهرداری تهران به دنبال فاصله گرفتن از شهرفروشی است. یکی دیگر از مهمترین ویژگیهای مهم بودجه سال آینده شهرداری تهران، کاهش وابستگی به درآمدهای ناپایدار است. این یعنی درآمد حاصل از تراکم فروشی و تغییر کاربری در سال آینده 5/8 کاهش خواهد داشت. به طوری که این درآمدها از ۸ هزار و ۴۷۱ میلیارد تومان به ۷ هزار و ۷۵۱ میلیارد در سال 97 میرسد. کاهش درآمدهای ناپایدار شهرداری را به سمت افزایش و تکیه بیشتر بر درآمدهای پایدار سوق داده است. این درآمدها از سه هزار و 900 میلیارد تومان در امسال به 4 هزار و 999 میلیارد تومان در سال آینده رسیده است.
به نظر میرسد شفافیت مهمترین تاکید و تمرکز مدیریت جدید شهرداری تهران در تدوین بودجه باشد. چرا که برآوردها نشان میدهد سهم درآمدهای غیرنقد این نهاد در بودجه سال آینده کاهش پیدا کرده است. میزان این درآمدها در بودجه مصوب امسال 63 هزار و 885 میلیارد ریال بوده که بیش از 37 درصد از منابع درآمدی را تشکیل میداده حالا سهم آن به حدود 25 درصد کاهش یافته است.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران جزئیات طرح ترافیک جدید را تشریح کرد و گفت: لایحه پیشنهادی شهرداری تهران هفته جاری در صحن علنی شورا مطرح خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ؛» شهریار افندی زاده « در تشریح جزئیات طرح ترافیک جدید شهرداری تهران گفت:طرح ترافیک شهر تهران از سال ١٣٥٨ و با هدف کاهش ، کنترل ترافیک و جلوگیری از آلودگی هوا در هسته مرکزی پایتخت به اجرا در آمده که بر اساس آن تعدادی سهمیه سالیانه برای ورود به این محدوده در اختیار افراد و سهمیه بگیران قرار می گرفت .
وی با بیان اینکه قابل دسترس بودن محدوده ی طرح ترافیک برای اقشار جامعه و اجرای عدالت اجتماعی برای ورود به هسته مرکزی شهر از جمله اهداف ، بازنگری طرح ٣٨ ساله ی ترافیک تهران بوده است تصریح کرد :با طرح ترافیک جدید پیشنهادی شهرداری تهران ، شهروندان می توانند، ورود و خروج خود را در محدوده ی طرح ترافیک مدیریت و هزینه آنرا پرداخت کنند.
قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت:لایحه شهرداری تهران در خصوص تعیین عوارض و نحوه اجرای این طرح به شورای اسلامی شهر ارائه شده و در کمیسیون های مربوطه نیز به تصویب رسیده است ، بطوریکه هفته جاری در صحن علنی شورای اسلامی شهر مطرح خواهد شد.
افندی زاده در بیان تفاوت های طرح ترافیک جدید و قدیم اظهارداشت:طرح جدید به منظور دسترسی اسانتر تمامی اقشار جامعه به محدوده ی طرح ترافیک طراحی شده که بنابراین طرح ضریب هایی برای ورود به محدوده ی طرح ترافیک در ساعات مختلف ترافیکی تعیین شده است .
وی با بیان اینکه شهروندان میتوانند با این طرح ، زمان سفر خود را به محدوده ی مرکزی شهر مدیریت کنند، تصریح کرد: طرح ترافیک از ساعت ٦ صبح آغاز و تا ساعت ١٩ ادامه خواهد داشت، این درحالیست که ٣ پیک برای ورود به محدوده در نظر گرفته شده است ، که از ساعت ٦ تا ١٠ صبح ، ١٠ تا ١٦ و ١٦ تا ١٩ سه پیک ترافیکی تعیین شده است بر این اساس چنانچه خودرویی در ساعت ٦ صبح وارد و تا ساعت ١٦ در محدوده حضور داشته باشد بیشترین ضریب که معادل ١.٥ خواهد بود را دریافت خواهد کرد ، همچنین اگر ساعت ٦ صبح ورود و قبل از ساعت ١٦ از محدوده خارج شود ، ضریب ١ به تعرفه تعیین شده آن تعلق خواهد گرفت.
وی با اشاره به این که تعرفه ی پیشنهادی به شورای اسلامی شهر تهران ٢٠ هزار تومان است گفت: چنانچه خودرویی بعد از ساعت ١٠ صبح وارد و قبل از ساعت ١٦ از محدوده ی طرح ترافیک خارج شود ، ضریب ٧/. به تعرفه پیشنهادی تعلق خواهد گرفت.
قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از عدم اجرای طرح ترافیک در روزهای پنج شنبه برابر برنامه پیشنهادی جدید شهرداری تهران خبر داد و گفت: شهروندان اطمینان خاطر داشته باشند که طرح جدید هیچ گونه محدودیتی فراتر از طرح قدیم نخواهد داشت.
وی تصریح کرد : کمترین میزان پرداخت تعرفه روزانه در این طرح ١٣ هزار تومان و بیشترین تعرفه که بر اساس زمان و پیک ترافیک محدوده سنجیده میشود ٣٦ هزار تومان خواهد بود، این درحالیست که طرح ترافیک روزانه طی سال جاری با رقم حدود ٤٢ هزار تومان به فروش می رسد.
به گفته وی ٦٠ درصد تردد محدوده ی طرح ترافیک را سفرهای کاری و آموزشی است و ٤٠ درصد نیز سفرهای متفرقه اعم از درمان ،تجاری و...... بوده که بطور حتم میتوان با همکاری شهروندان و مدیریت سفرهایشان ،ترافیک این محدوده را کنترل و کاهش داد.
قائم مقام معاون شهردار تهران در ادامه به ضریب های در نظر گرفته شده بر حسب نوع آلایندگی خودروها اشاره کرد و گفت : خودروهای هیبریدی ، ضریب ١/. ، خودروهایی که دارای معاینه فنی برتر باشند نیز ضریب ٨/. به آنها تعلق خواهد گرفت و تلاش شده خودروهای کم آلاینده از تخفیف بیشتری برای ورود به محدوده برخوردار باشند.
افندی زاده به شیوه ی پرداخت تعرفه طرح ترافیک جدید اشاره کرد و گفت: شهروندان از طریق اپلیکیشن و شارژ کارت های هوشمندی به مانند کارت بلیط های مترو ، هزینه ورود به محدوده خود را پرداخت خواهند کرد .
وی با بیان اینکه مطابق مصوبه شورای ترافیک تهران سقف ١٠٣ هزار خودرو در محدوده تعیین شده است اعلام کرد: برابر این مصوبه ٦٣ هزار طرح سهمیه بگیران شامل نهادها و ارگان های دولتی ، جانبازان ، معلولان ،خانواده شهدا ، پزشکان ، بیماران خاص و خبرنگاران پیش بینی شده که مجوز سالانه دریافت خواهند کرد، در عین حال با حذف سهمیه سالانه افراد حقیقی و حقوقی در طرح جدید، بالغ بر ٤٠ هزار طرح نیز بصورت روزانه در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت که پیش از این ٢٣ هزار فقره طرح ترافیک بصورت روزانه و یا هفتگی در اختیار شهروندان قرار می گرفت.
قائم مقام معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه زیرساخت های اجرای طرح جدید ترافیک پایتخت، در هسته مرکزی شهر فراهم است گفت: اکنون در ثبت تخلفات ورود به محدوده از طریق دوربین ها ، مشکلی وجود ندارد و تنها تعداد اندکی ازمعبرهای خروجی نیازمند تجهیز به دوربین ثبت تخلف هستند که تا پایان سال جاری و قبل از اجرای طرح جدید ، این مهم نیز محقق خواهد شد .
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
استقرار دو ایستگاه تخصصی «فعالیت بدنی» ویژه بانوان منطقه21
مدیر اداره ورزش معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه21 از استقرار دو ایستگاه تخصصی «فعالیت بدنی» ویژه بانوان در محدوده ورودی غربی پایتخت با هدف افزایش سطح سلامت و تندرستی بانوان شهروند ساکن در این منطقه خبر داد.به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه21، افسانه بیابانی مدیر اداره ورزش معاونت امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه ضمن بیان خبر فوق گفت: به منظور افزایش رفاه حال بانوان و ایجاد امکانات ورزشی و تندرستی برای آنان، دو ایستگاه تخصصی «فعالیت بدنی» ویژه سالمندان و افراد دیابتی در دو بوستان منطقه21 آغاز به کار کرده است.وی در ادامه افزود: ایستگاه های تخصصی «فعالیت بدنی» ویژه بانوان به صورت رایگان دایر شده و تمامی بانوان شهروند می توانند با حضور در این ایستگاه ها؛ اصول و حرکات کششی، جهشی،موضعی و تخصصی را انجام دهند.بیابانی در پایان یادآور شد: بانوان محترم ساکن در منطقه21 می توانند در روزهای زوج ساعت 4الی5عصر با مراجعه به بوستان سپید واقع در خیابان چهلم تهرانسر و نیز روزهای فرد ساعت 7.30الی8.30صبح با مراجعه به بوستان گلریز (شهدای گمنام) واقع در شهرک پاسداراناز امکانات موجود در این ایستگاه ها با حضور مربیان ورزشی بهره مند شوند.
آشنایی 1900 شهروند
با فعالیت سامانه 1888منطقه 15
101کارگاه آموزشی سامانه نظارت همگانی1888 در مدارس، مساجد وسراهای محله منطقه 15 از ابتدای امسال برپا شده است.به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 15، وحیدرضا محمدی شهردار منطقه با اعلام مطلب فوق افزود: این دوره های آموزشی در راستای آگاهی شهروندان با فعالیتها، وظایف، نحوه ثبت پیام اینترنتی، ابزارهای ارتباطی با سامانه 1888 و روند رسیدگی به پیامهای شهروندان در نرم افزار سامانه 1888 برگزار شد و تاکنون 1900 شهروند از آن بهره مند شده اند.وی با اشاره به برگزاری 21 کارگاه آموزشی در مدارس منطقه خاطرنشان کرد: دانش آموزان مدارس غفاری، توحید، میثم، معتمدی، قاضی طباطبایی، اشرف رهنما، سید آقا، شهدای سپاه، مصلحین و زینبیه تحت آموزش قرار گرفتند.محمدی در ادامه یادآور شد: در این راستا همچنین شش کارگاه آموزشی در مساجد و 76 جلسه آموزشی در سراهای محله منطقه برگزار شده است.شهردار منطقه در ادامه با اشاره به اقدامات تبلیغاتی انجام شده برای آشنایی شهروندان با این سامانه اظهار داشت: بنرهای اطلاع رسانی شامل پرتابل، استند، لمینت، بیلبورد، تابلوهای ثابت چراغ دار در نقاط پر تردد منطقه و ساختمان شهرداری نصب شده است.براساس این گزارش، در پایان کارگاههای آموزشی؛ اقلام آموزشی شامل سی دی آموزشی، دفترچه یادداشت، سایبان ماشین، چراغ قوه و ... بین شرکت کنندگان توزیع شد.
شایان ذکر است، شهروندان می توانند از طریق پست الکترونیک 1888@tehran.ir ، ارسال پیام کوتاه به شماره 30001888، تماس تلفنی با 1888 و ارسال نامه به صندوق پستی 1733918674 نظرات، انتقادات، پیشنهادات و شکایات خود را با موضوعات شهری ثبت کنند.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران:
اطلاعات راهور حکایت از آلودگی هوای تهران ناشی از خودروهای فرسوده دارد
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: اطلاعات راهنمایی و رانندگی نقش خودروهای فرسوده را در آلودگی هوای تهران اعلام کرده است. وحید حسینی با بیان اینکه خودروهای فرسوده نقش موثری در آلودگی هوا دارند، گفت: این اطلاعات را از راهنمایی و رانندگی دریافت کردیم. ناوگان شهری تهران بسیار قدیمی و فرسوده شده است. هیچ کدام از خودروهای دیزلی فیلتر ندارند و این اتفاقی است که در تهران برای منابع آلوده کننده میافتد. وی افزود: خروجی آلاینده موتور سیکلت ها در تهران فاجعه است. مسئولین محیط زیست باید دوباره این موضوع را بررسی کنند. مقادیر آلاینده ما ۵ برابر بالاتر از حد استاندارد است. همچنین خودروهایی که یورو ۲ دارند یا اینکه تعریف استاندارد آنها نزدیک به یورو 2 است، خروجی انتشار گازهای معلق کمتری را دارا هستند.حسینی با اشاره به خودروهای سبک تصریح کرد: طبق تحقیقی که در دانشگاه ویسکانسین آمریکا انجام دادیم، نصف pm2/5 توسط خودروها منتشر میشوند.وی اظهار کرد: در جلسه کمیته سالانه ترافیک محدودیتهایی برای کامیون ها اعمال کردیم و سپس شاهد این بودیم که کربن سیاه به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. وی در ادامه و با اشاره به زلزله تهران، گفت: موضوع بسیار ترسناکی در زلزله تهران اتفاق افتاد و آن این بود که مردم در ساعت ۱۲ شب در ماشین های شان با موتور های روشن در خیابان ایستاده بودند. در این ساعت مونوکسید کربن بسیار افزایش یافت و زمانی که مردم به خانه های شان بازگشتند و موتورهایشان را خاموش کردند pm2/5 کاهش یافت.
گزارش تفریغ بودجه 95 شهرداری
در نوبت ارائه به شورا
رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش از ارائه گزارش تفریغ بودجه طی دو هفته آینده به صحن شورا خبر داد و گفت: بر اساس این گزارش وظایف و تکالیف هریک از سازمانها و شرکتهای وابسته به شهرداری تهران مشخص میشود.مجید فراهانی، گفت: گزارش تفریغ بودجه سال 1395 گزارش بسیار مهمی است که نشان میدهد انحرافات بودجه مصوب شهرداری نسبت ب ه عملکرد چگونه بوده و این مغایرتها و تفاوت ها کجا ایجاد شده است.وی در ادامه با تاکید بر اینکه براساس گزارش تفریغ بودجه وظایف و تکالیف هریک از سازمانها و شرکتهای وابسته به شهرداری تهران مشخص می شود، خاطرنشان کرد: این گزارش مشخص میکند که سازمانهای مذکور چه میزان براساس ضوابط مصوب و بودجه مصوب شورای شهر عمل کرده و چه میزان و در چه جایگاهی براساس سیاست های شورا عمل نکرده و دچار اشکال شده اند.رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران از ارائه گزارش تفریغ بودجه طی دوهفته آینده به صحن شورا خبر داد و گفت: گزارش مذکور که بسیار حائز اهمیت است، در نوبت ارائه به صحن قرار گرفت. گزارش تفریغ بودجه نقش بسیار مهمی در خصوص فعالیتهای جاری شهرداری و آنچه که باید برای اصلاح نحوه هزینه کردها در بخشهای مختلف انجام دهد را ایفا می کند.
خلیل آبادی:کارخانه آجر نسوز امین آباد تخلیه می شود
رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش از تخلیه کارخانه آجر نسوز امین آباد در ماه های آینده خبر داد.حسن خلیل آبادی، رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش صبح جمعه 6 بهمن ماه 1396 در بازدید از شرکت فرآورده های آجر نسوز امین آباد، به خبرنگار شهرنوشت گفت: طی توافقی که با شهرداری صورت گرفته، مقرر شده این شرکت تغییر کاربری دهد و حکم تخلیه نیز اخذ شده است. وی در ادامه با تاکید بر اینکه ظرف مدت هفت ماه آینده این کارخانه تخلیه میشود، عنوان کرد: مقرر شده تا کارخانه فرآورده های آجر نسوز به شهرک صنعتی شمس آباد منتقل شود. خلیل آبادی افزود: این کارخانه و کوره های آجرپزی آن قابلیت تبدیل شدن به موزه را دارد، چراکه تپه های اطراف آن متعلق به زمان سلجوقیان است و در 25 فروردین ماه سال 1313 ثبت ملی شده است. به گفته رئیس کمیته میراث فرهنگی به علت آلودگی زیاد و ریزگردهای ناشی از آن، کارخانه شبها فعالیت خود را آغاز میکند.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
پسماندهای ساختمانی و عمران سازمان مدیریت پسماند از احداث کارخانه تولید فراوردههای بتنی خبر داد و گفت: با احداث این کارخانه روزانه بیش از 16 هزار تن فراوردههای بتنی از نخالهای ساختمانی استحصال میشود.
حسین گلبخش با اشاره به اینکه بهطور میانگین روزانه 42 هزار تن نخاله جمعآوری میشود، اظهار کرد: بخشی از این نخالهها به آبعلی، بخشی به آراد کوه و بخشی نیز به مراکز کوچک خصوصی که تحت نظارت شهرداری است منتقل میشود.
وی افزود: بخشی از این نخالهها در کارخانهای با ظرفیت 5 هزار تن بهصورت شن و ماسه بازیافت میشود.
معاون پسماندهای ساختمانی و عمران سازمان مدیریت پسماند بابیان اینکه 3 تا 4 هزار کامیون در طول شبانهروز نخالههای ساختمانی را به مجموعه آبعلی و آرادکوه منتقل میکنند، اظهار کرد: تسهیل مسیر دسترسی این کامیونها به آبعلی و کهریزک و همچنین کنترل تخلیه غیرمجاز نخاله توسط گشتها و نظارت دوربینهای کنترل ترافیک، باعث کاهش چشمگیر تخلیه غیرمجاز نخاله در سطح شهر شده است و به زیر یک درصد رسیده است.
وی از احداث دو کارخانه بازیافت نخاله ساختمانی خبر داد و گفت: با بازیافت نخالههای ساختمانی، قابلیت استحصال شن و ماسه و فراوردههای بتنی وجود دارد که در حال اخذ مجوز از سازمان استاندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای احداث دو کارخانه با ظرفیت 3 هزار و 300 تن در روز برای تولید شن و ماسه است و دیگری تولید فراوردههای بتنی با ظرفیت16 هزار و 500 تن هستیم.
گلبخش خاطرنشان کرد: پیشبینی میشود با صدور مجوزهای لازم کارخانه تولید فراوردههای بتنی تا پایان سال 97 در تهران احداث شود.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
شهرداری منطقه یک برای توسعه فضاهای عمومی و ارتقاء سرانه های خدماتی، آماده جلب مشارکت های شهروندان در اجرای پروژه های شهری است.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک مهندس حبیب ا... تاجیک اسماعیلی شهردار منطقه یک در جمع شورایاران محلی با بیان خبر فوق اظهار داشت: ما آماده پذیرش مشارکت مردم در اجرای پروژه های شهری هستیم تا با سرمایه گذاری بخش خصوصی بتوانیم امکانات شهری را برای زندگی بهتر شهروندان ارتقا دهیم
وی گفت: ساخت بوستان ها، پارکینگ های طبقاتی، پل های مکانیزه ، ... همه در راستای ارتقاء سرانه های خدماتی و برای استفاده بهینه شهروندان از امکانات شهری احداث می شود و مشارکت شهروندان در پیشبرد این پروژه ها موثر است.
شهردار منطقه یک تصریح کرد: همیشه در اجرای پروژه های شهری ، پیوست های اجتماعی و توجه به نظرات و خواسته های شهروندان در تهیه و اجرای طرح ها مد نظر قرار می گیرد و باید در اجرای پروژه ها نیز سرمایه های مردمی را به سمت مشارکت در پروژه ها جذب نماییم و با سرمایه گذاری آنها به طوری که توجیه اقتصادی برایشان داشته باشدبرای ارتقاء کیفیت زندگیشان استفاده کنیم.
تاجیک اسماعیلی مشارکت در ساخت پارکینگ های طبقاتی را از جمله طرح هایی دانست که می توان با مشارکت شهروندان ساخت آنها را افزایش داد تا مشکل ترافیک منطقه ساماندهی یابد.
وی گفت: به دلیل عدم توجیه اقتصادی احداث پارکینگ های طبقاتی با احداث طبقات تجاری، تالار و... همراه است که متاسفانه این پارکینگ های احداث شده فقط کفاف استفاده کنندگان طبقات تجاری و... را می دهد و از ترافیک منطقه نمی کاهد برای همین باید احداث پارکینگ تنها با همان کاربری و بدون فعالیت های جانبی دیگر ساخته شود .
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
بوستان آموزش ترافیک منطقه 19 از ابتدای سال میزبان 15 هزار و 200 دانش آموز به منظور بهره مندی از خدمات آموزشی و تفریحی این بوستان بوده است.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، علیرضا مرآتی معاون حمل و نقل و ترافیک با اعلام این خبر افزود: با توجه به اهمیت آموزش و نهادینه کردن رفتارهای ترافیکی از سنین پایین درکاهش تخلفات ترافیکی در بزرگسالی این آموزش ها از برنامه های مستمر و ادامه دار این معاونت محسوب می شود .
وی ادامه داد : شهرک آموزش ترافیک با برخورداری از امکانات متناسب آموزشی و تفریحی چون وجود دو واحد آموزشی مجهز به تجهیزات رایانه ای، نقاشی،کلاژ، سایت دوچرخه سواری، سایت ویژه اسکیت و ماشین های شارژی، سایت ویژه آموزش ترافیک و نمایش فیلم ساعات خوشی را برای کودکان فراهم می کند.
مرآتی با بیان این که آموزش ترافیک با استفاده از بازی های آموزشی یکی از شیوه های موثر انتقال آموزه های ترافیکی به کودکان است اظهارکرد: دانش آموزان، نوآموزان پیش دبستانی ها و مهدکودک ها در این بوستان علاوه بر بازی و سرگرمی، نکات ترافیکی را بهتر و بیشتر فرا می گیرند.معاون شهردار منطقه خاطر نشان کرد : در پارک آموزش ترافیک به کودکان آموزش های تئوری و عملی ارائه می شود و کودکان در این بوستان بدون آنکه آسیب ها و خطرات ناشی از یک شهر واقعی آن ها را مورد تهدید قرار دهد، از نزدیک با رفتارهای درست و نادرست ترافیکی آشنا می شوند.
این مسئول یاد آور شد: علاقمندان، مسئولین مدارس و مهدکودک ها برای مراجعه و استفاده از امکانات پارک آموزش ترافیک منطقه 19، می توانند همه روزه بجز ایام تعطیل با شماره تلفن 55888434،55888626 تماس بگیرند.
گفتنی است بوستان آموزش ترافیک منطقه 19با مساحت 27000 مترمربع در بلوار شکوفه نرسیده به بزرگراه شهید کاظمی واقع شده است.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
یک کارشناس اقتصاد شهری عنوان کرد: باید پرسید به طور کلی تهران چه کالایی را به نظام جهانی به عنوان یک ابر شهر عرضه و آن را به رخ رقبایش می کشد؟
محمد حسین بوچانی، کارشناس اقتصاد شهر و مشاور شورای شهر تهران در خصوص بزرگترین مشکل اقتصادی شهر تهران گفت: به باور بنده ابر مسئله کلیدی که در نظام اقتصادی شهر تهران سبب به هم ریختگی و ناسازگاری و ناپایداری کلانشهر تهران شده، این است که از آن هدف و ماموریتی که برای شهر تهران در حوزه اقتصاد تعریف کرده بودیم، عدول کرده ایم.
وی تشریح کرد: در چشم انداز شهر تهران می گوییم «تهران شهر تولید پایه، مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان است» ولی واقعیت امروز این نیست. درحال حاضر تهران، شهر مصرف پایه و توزیع پایه شده است؛ یعنی خدمات و کالاها را توزیع می کند. به طور کلی وجود این حجم از فضاهای تجاری در شهر تهران نشان از تولید پایگی نداشته و توزیع پایگی این شهر را نشان می دهد.
بوچانی در ادامه افزود: تهران به یک سکویی تبدیل شده که کالاهای خارجی را وارد می کنیم و در سطح کشور بازپخش می کنیم.
وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران، دولت، مجلس و شورای شهر رابطه خود را با اقتصاد منطقه ای کلانشهری تهران تنظیم نکرده است، عنوان کرد: مسئولین می خواهند در این منطقه 630 کیلومتر مربعی مدیریت کنید و اگر رابطه مشخصی بین نهادهای ذکر شده و اقتصاد منطقه ای وجود نداشته باشد، این کار بسیار سنگین و چالش زاست. بنابراین باید به منطقه شهری نگاه کرد و به دنبال آن اقتصاد منطقه ای شهر تهران را راهبری کرد.
این کارشناس اقتصاد شهری با مطرح کردن این سوال که شهر تهران کدام کالا را به جهان عرضه می کند؟ عنوان کرد: آیا نقش گردشگری دارد؟ آیا نقش تولید کالای الکترونیکی دارد؟ آیا نقش تولید کالای کشاورزی را دارد؟ به طور کلی تهران چه کالایی را به نظام جهانی به عنوان یک ابر شهر عرضه و آن را به رخ رقبایش می کشد؟ جز این که تبدیل به یک سیاه چاله ای شده که دستاوردهای جهانی را مصرف می کند؟
وی در ادامه افزود: نکات فوق چالش هایی است که بالاتر از فروش تراکم، عدم شفافیت و رانت در نظام شهری تهران قرار دارد.
مشاور شورای شهر تهران با اشاره به اینکه طی سال های اخیر به دلیل اینکه دنبال یک نظام غیرشفاف و همچنین یک سیاسی کاری با مردم شدیم، عنوان کرد: همین مسئله سبب شده که اجازه اجرای قانون را ندهیم.
وی تصریح کرد: براساس قانون، بهره برداران شهر و فرصت های آن و همچنین ذی نفعان فضای شهر باید هزینه اداره شهر را پرداخت کنند؛ یعنی شما وقتی در شهر درآمدی کسب می کنید، تفریح می کنید، آموزش می بینید، ارتقا پیدا می کنید، ثروت اندوخته می کنید، باید هزینه های اداره شهر را هم پرداخت و سهمی هم در نظام مدیریت و مالیه شهر داشته باشید.
بوچانی با اشاره به اینکه قانون می گوید هزینه های مدیریت پسماند باید از تولید کننده گرفته شود، عنوان کرد: ما سال هاست در شهری مانند تهران سالانه 600 میلیارد تومان برای مدیریت پسماند و رفت و روب شهری هزینه می کنیم، ولی باغ و تراکم هم می فروشیم و وام می گیریم. اما سوالی که مطرح می شود این است که چرا هزینه ها را از مردم نمی گیریم؟ سالانه بین 250 تا 350 میلیارد تومان فیش صادر می شود، ولی توان اخذ آن را از مردم نداریم.
این کارشناس اقتصاد شهری خاطرنشان کرد: مجموعه اقداماتی که تاکنون انجام شده، شرایط کنونی شهر تهران را به مصرف گرایی سوق داده است؛ اساسا الگوی ذهنی ما مصرف بیشتر است، نه قناعت بیشتر؛ شما بزرگراه می سازید، یعنی بنزین بیشتر مصرف کنید. یا وقتی شما تمام سیستم آموزشی خود را مبتنی بر جابه جایی طراحی می کنید، یعنی هزینه بر روی دوش خانوار می گذارید.
وی در ادامه افزود: این موارد سبب شده که نظام اقتصادی شهر تهران به هم بریزد و مردم با چالش های اقتصادی روبه رو شوند. کلیدی ترین بحث این است که ما اساسا به سطحی از مصرف رسیدیم که توان تولید آن سطح از مصرف را نداریم. به همین دلیل شبیه زالو از دستاوردهای دیگران بهره گیری می کنیم و متاسفانه این افق در آینده به چالشی جدی تبدیل می شود.
بوچانی در ادامه اظهارات خود به لزوم ایجاد الگویی برای نظام تولیدی تهران اشاره کرد و گفت: کلانشهرهای دنیا در حوزه های مختلف برای خودشان نقش تعریف کرده اند. اگر تهران نیز برای خودش نقش تعریف نکند، تبدیل به سیاه چاله خواهد شد، کمااینکه تا الان نیز این اتفاق رخ داده است.
وی در ادامه افزود: بنابراین تهران باید در افق بلند مدت برای خودش نقش اقتصادی تعریف کند. پایتخت نمی تواند به این الگوواره کفایت کند و بگوید نقش دولتی و نقش سیاسی دارم. بلکه باید اقتصاد پشتیبانش را نیز تعریف کند و بگوید من مبتنی بر گردشگری، یا IT یا تولید علم و تکنولوژی هستم.
وی در پایان خاطرنشان با اشاره به اینکه تهران باید در نظام مالی جهانی برای خود جایگاهی داشته باشد، گفت: بنابراین به باور بنده چاره اندیشی در زمینه اقتصاد کلان شهر تهران، اولویت ویژه تری نسبت به بحث در خصوص جزئیات دارد.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.