شماره: 885 / ۱۳۹۷ هجدهم فروردين
تعداد بازدید : 27
سایپا در توسعه بازارهای صادراتی عملکرد مناسبی داشته است
سر کنسول ایران در ترکیه در بازدید از غرفه قطعه سازان گروه خودروسازی سایپا در نمایشگاه اتومکانیکای استانبول گفت: سایپا به عنوان یکی از فعال ترین شرکت های ایرانی در زمینه صادرات، توانسته حضور خود در بازارهای برون مرزی را گسترش دهد.
سر کنسول ایران در ترکیه در بازدید از غرفه قطعه سازان گروه خودروسازی سایپا در نمایشگاه اتومکانیکای استانبول گفت: سایپا به عنوان یکی از فعال ترین شرکت های ایرانی در زمینه صادرات، توانسته حضور خود در بازارهای برون مرزی را گسترش دهد.
بختیار اسدزاده در این بازدید افزود: اینکه در ایران مزیت های تولید صادراتی قطعات خودرو وجود دارد فرصت مناسبی است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
وی با اشاره به صادرات قطعات تولید ایران به بازارهای خارجی ادامه داد: صادرات قطعه از ایران همانند محصولات ایران رادیاتور و فنر سازی زر نشان می دهد اگر به خوبی به مقوله صادرات توجه شود ظرفیت موجود در کشور می تواند امکان حضور در بازارهای بین المللی را فراهم کند.
اسدزاده توجه و حمایت دولت ترکیه از صنعت قطعه سازی را نمونه خوبی در حمایت از این صنعت عنوان کرد و گفت: راهکار اصلی برای ارتقای جایگاه ایران در این حوزه، توانمندسازی و حمایت از تولید قطعاتی است که مزیت صادراتی دارند تا با ورود به شبکه تامین زنجیره جهانی خودروسازان ضمن کسب دانش و فناوری، سود این بازار نیز نصیب تولیدکنندگان داخلی شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 7
خط تولید چند خودرو امسال متوقف می شود؟
رییس سازمان ملی استاندارد ایران نظرش را در مورد تعداد خودروهایی که به دلیل عدم رعایت استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی در سال ۱۳۹۷ با توقف خط تولید روبرو می شوند اعلام کرد.
نیره پیروزبخت در پاسخ به اینکه چه تعداد خودرو در فازهای دوم و سوم اجرای طرح استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی که به ترتیب در تیرماه و دیماه سال ۱۳۹۷ اجرایی میشود، با توقف خط تولید مواجه می شوند، اظهار کرد: در فاز اول اجرای استانداردهای ۸۵گانه خودرویی ۲۳ مدل خودرو با توقف خط تولید روبهرو شدند و به ترتیب در فازهای دوم و سوم اجرا که در تیرماه و دیماه سال ۱۳۹۷ اجرایی میشود، مجددا برخی مدلهای خودرویی خط تولیدشان متوقف خواهد شد.
وی ادامه داد: ما پیشبینی خود را انجام دادهایم و اما فعلا قصد نداریم نام و تعداد این خودروها را اعلام کنیم، اما پیشبینی کردهایم که در فاز دوم رعایت استانداردهای ۸۵گانه خودرو که تیرماه سال ۱۳۹۷ اجرا میشود دو مدل خودرو با توقف خط تولید روبهرو شوند.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه در مورد فاز سوم این طرح که دیماه خواهد بود، قصد اعلام پیش بینی از تعداد خودروهایی که با توقف خط تولید روبرو می شوند نداریم، گفت: این مساله شائبهبرانگیز است و ابهاماتی را ایجاد خواهد کرد، بنابراین نه نام این خودروها و نه تعداد آنها را اعلام نمیکنیم و در نهایت هم امیدوار هستیم که خودروها بتوانند استانداردهای لحاظ شده را رعایت کنند و خط تولید هیچ خودرویی متوقف نشود.
پیروزبخت در پاسخ به اینکه اما سال گذشته اعلام کردید که بیش از چهار مدل خودرو در فاز اول اجرای طرح استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی با توقف خط تولید روبرو خواهند شد، همراه با لبخند خاطر نشان کرد: در فاز سوم اجرای این طرح نیز تعداد مدل خودروهایی که با توقف خط تولید مواجه خواهند شد بیش از چهار مورد است.
اسفندماه سال گذشته بود که سازمان ملی استاندارد ایران از افزایش تعداد استانداردهای خودرویی از ۵۵ به ۸۵ مورد خبر داد و اعلام کرد که براساس تفاهمنامهای بین این سازمان و وزارت صنعت، معدن و تجارت ارتقای این استانداردها از نظر تعداد و کیفیت مطرح شده است؛ موضوعی که بر اساس مصوبه شورای سیاستگذاری خودرو با حضور وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان ملی استاندارد، خودروسازان و قطعهسازان در دستور کار قرار گرفت.
براساس زمانبندی صورت گرفته باید تا ابتدای دی ماه سال ۱۳۹۶، ۶۱ مورد استاندارد خودرویی اجرایی می شد و پس از آن تا ابتدای تیر ماه سال ۱۳۹۷ دو مورد به ۶۱ استاندارد قبلی اضافه شده و در نهایت با اضافه شدن ۲۲ مورد استاندارد خودرویی دیگر تا دی ماه سال ۱۳۹۷، تعداد استانداردهای اجباری خودروهای سواری به ۸۵ مورد افزایش یابد، موضعی که فاز اول اجرای خود را پشت سر گذاشته و در انتظار اجرای دومین مرحله است.
گفتنی است در فاز اول اجرای استانداردهای ۸۵گانه خودرویی، در ابتدای دی ماه سال گذشته، ۲۳ مدل خودرو با توقف خط تولید روبهرو شدند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
درنمایشگاه اتومکانیکای استانبول مطرح شد:
تعداد بازدید : 1
عملکرد مثبت ایران خودرو درصادرات قطعه به بازار های بین المللی
مقامات صنعتی ترکیه ای، آلمانی ورایزن اقتصادی ایران درکشورترکیه ازغرفه قطعات تولیدی وصادراتی گروه صنعتی ایران خودرو درنمایشگاه اتومکانیکای استانبول بازدیدکردند.
به گزارش ایکوپرس، رئیس مرکزتجارت ترکیه ،مدیرعامل نمایشگاه فرانکفورت ،مدیرکل نمایشگاه اتومکانیکای استانبول ازغرفه قطعات تولیدی وصادراتی گروه صنعتی ایران خودوربازدیدوبا توانمندهای این خودروساز درتولیدانواع قطعات خودرو ومجموعه سازها آشنا شدند.
دراین بازدیداحمدی رایزن اقتصادی ایران درترکیه با استقبال ازحضور ایران خودرو درنمایشگاه اتومکانیکای استانبول گفت :دستگاه دیپلماسی کشور آماده هرگونه همکاری با قطعه سازان ایرانی برای توسعه صادرات و حضور مستمرآنان در بازار های بین المللی است .
وی عملکرد ایران خودرو را در تولید انواع قطعات خودرو و صادرات آنها به بازار های بین المللی را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: رمز موفقیت در بازار های صادراتی قطعه کیفیت بالا و قیمت رقابتی است.
برمبنای این گزارش ،گروه صنعتی ایران خودرو با هدف افزایش صادرات قطعه، توسعه بازار، دسترسی به مشتریان جدید و افزایش سبدتولید قطعه طبق سفارشهای مشتریان در نمایشگاه اتومکانیکای استانبول حضور دارد . درحال حاضر ایران خودرو، قطعات مورد نیاز مشتریان را به صورت OEM در بخش های قطعات ریخته گری، پرسی و ماشین کاری شده به بازارهای هدف صادر می کند.
بازارهای هدف صادراتی قطعات تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو، ترکیه و برخی از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، ایتالیا و اسپانیاست. ایران خودرو توانسته با تولید قطعات با کیفیت و استاندارد جهانی سهم مناسبی از بازار قطعات خودروسازان معتبر جهانی را کسب کند.
گفتنی است، نمایشگاه اتومکانیکا از نمایشگاه های معتبر بین المللی است که هر ساله در شهرهای مهم صنعتی در جهان برگزار می شود و در آن خودروسازان و قطعه سازان از سراسر جهان دستاوردها و توانمندی های خود را به نمایش می گذارند. این نمایشگاه از 16 تا 19 فروردین ماه در استانبول دایراست.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 13
نیاز واقعی صنعت خودرو در سال جدید
یک کارشناس صنعت خودرو کشور با اشاره به حمایت دولت از صنعت خودرو در سال گذشته گفت : دولت با افزایش تعرفه خودروهای وارداتی در سال گذشته بهترین حمایت را از خودروسازان داشت و در واقع در بین صنایع، صنعت خودرو بیشترین حمایت را در سال گذشته به خود اختصاص داده است.امیر حسن کاکایی اظهار داشت : شعار «حمایت از کالای ایرانی» بیشتر موجب توجه مردم به خرید خودروی تولید داخل می شود در حالیکه نکته ای که در حمایت واقعی از تولید در صنعت خودرو باید به آن توجه کرد این است که باید حمایت ها و توجه های ساختاری در این صنعت صورت بگیرد.وی افزود : در سال جدید پارامتر های اقتصادی که بر این صنعت تاثیر گذار هستند از جمله نرخ ارز ، نرخ بهره بانکی و افزایش حداقل دستمزد و متعاقب آن افزایش دستمزدها موجب افزایش هزینه ها در صنعت خودرو خواهند شد و افزایش قیمت خودروها در پی افزایش هزینه ها یک دور باطل است که هیچوقت صنعت خودرو را از وضعیت کنونی خارج نمی کند. وی گفت : حرکت های بزرگی در دو سال گذشته در صنعت خودرو آغاز شده است که نیاز به سرمایه دارند و با توجه به اوضاعی که در حال حاضر شاهد آن هستیم شرایط برای جذب سرمایه مناسب نیست در نتیجه صنعت خودرو برای به ثمر رسیدن اقدامات صورت گرفته در دو سال گذشته، در سال 97 باید هزینه های ارزی داشته باشد و با توجه به مشکلات موجود یکی از بهترین پیشنهادات و اقداماتی که دولت می تواند در این زمینه ارائه دهد استفاده از صندوق ذخیره ارزی است. امیر حسن کاکایی تصریح کرد: باید توجه داشت که این سرمایه گذاری ها سرمایه گذاری های اساسی هستند که موجب افزایش تکنولوژی در صنعت خودرو می شوند و در پی آن شاهد جهش در کیفیت محصولات خواهیم بود و مهمتر از آن می توانیم شاهد بهره وری در صنعت خودرو نیز باشیم.این کارشناس صنعت خودرو کشور اذعان داشت : در سال 97 باید به فکر اصلاح ساختاری و جذب سرمایه به طور اصولی در صنعت خودرو باشیم.کاکایی گفت : برای اینکه در صنعت خودرو شاهد یک جهش تکنولوژیک باشیم از آنجایی که این صنعت زنجیره تامین بسیار بزرگی دارد باید همه این زنجیره همزمان جهش پیدا کند زیرا در غیر این صورت شاهد نواقص زیادی در این صنعت خواهیم بود و این امر موجب ادامه نارضایتی مصرف کننده ها از این کالای اساسی می شود. وی تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت ها که شاهد آن هستیم و بالا رفتن هزینه های مردم پیش بینی می شود که در سال جدید صنعت خودرو با مشکلاتی در زمینه فروش مواجه شود در نتیجه سیستم های مالی برای فعال نگه داشتن صنعت خودرو باید تدارکاتی در نظر بگیرند که سرمایه گذاری هایی که در سال گذشته صورت گرفته است نیمه کاره نمانند و به سر انجام برسند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 5
اخبار
احتمال تولید نسل دوم رنو کپچر
با سیستم محرک پلاگین هیبریدی
پرشین خودرو: براساس خبرهای منتشر شده در سطح اینترنت، نسل دوم رنو کپچر به همراه یک سیستم محرک پلاگین هیبریدی معرفی و آماده عرضه به مشتریان خواهد.
باتوجه به ادعای منابع خبری، نسل جدید رنو کپچر برای عرضه در سال 2020 میلادی برمبنای پلتفرم جدید CMF-B توسعه پیدا خواهد کرد که برمبنای این پلتفرم جدید، محصولاتی همچون رنو کلیو و همچنین نسل جدید نیسان جوک هم توسعه پیدا کردهاند و حالا برای ساخت نسل جدید رنو کپچر مورد استفاده قرار خواهد گرفت. هرچند به لطف این پلتفرم جدید، میتوان انتظار فاصله بین دو محور بیشتری برای نسل جدید «رنو کپچر» داشت که نتیجه آن میتواند فضای کابین بیشتر برای سرنشینان اتومبیل باشد.
یکی دیگر از مزیتهای اصلی اتومبیل که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم، امکان استفاده از یک سیستم محرک پلاگین هیبریدی بر روی آن خواهد بود که در حال حاضر اطلاعات دقیقی ارائه نشده است و حتی وجود این سیستم بر روی نسل جدید رنو کپچر یک شایعه بوده و هنوز از سوی شرکت خودروسازی رنو تایید نشده است، اما از آنجایی که بیشتر شایعات درست از آب در میآیند و همچنین سیستمهای محرک هیبریدی و پلاگین هیبریدی در برنامه ریزی تمامی شرکتهای خودروسازی قرار گرفته است، میتوان امیدوار بود که خودروی نسل جدید «رنو کپچر» با سیستم محرک پلاگین هیبریدی آماده عرضه به مشتریان شود.
علاوه بر این موارد، گفته میشود که شرکت خودروسازی رنو از موتور جدید 1 لیتری سه سیلندر به عنوان یک جایگزین برای پیشرانه 0.9 لیتری استفاده خواهد کرد و همچنین با کمک گرفتن از اتحاد جدید خود با دایملر، یک پیشرانه چهار سیلندر 1.3 لیتری به گزینههای قابل دسترس مشتریان خود اضافه خواهد کرد، هرچند یک موتور دیزلی چهار سیلندر هم پیش بینی شده است که دارای حجم 1.5 لیتری بوده و میتواند دو خروجی قدرت 84 اسب بخاری و 113 اسب بخاری داشته باشد.
در پایان طبق ادعای منابع خبری، این احتمال وجود دارد که خودروی نسل جدید رنو کپچر در سال 2019 میلادی معرفی شده و از سه ماهه اول 2020 میلادی روانه بازار شود که برای تایید و یا رد این موضوع از سوی شرکت سازنده، باید تا معرفی رسمی خودرو صبر کنیم.
هیوندای ورنای ساخت هند
به خاورمیانه صادر می شود
هیوندای ورنای ساخت هند با عرضه در بحرین وارد خاورمیانه شد. این خودرو که به عنوان یک سدان کامپکت پایه طبقه بندی شده با موتورهای 1.4 و 1.6 لیتری بنزینی متصل به گیربکس اتوماتیک شش سرعته عرضه می شود.
هیوندای با عرضه ورنای ساخت هند در بحرین، سبد محصولات خود در خاورمیانه را توسعه داد. این مدل از ورنا به جز ساختار فرمان سمت چپ خود از نظر طراحی و تجهیزات تفاوتی با مدل مخصوص هند ندارد. این خودرو به عنوان جدیدترین محصول این خودروساز برای خط تولید خاورمیانه عرضه می شود که شامل مدل های گرند i10، Creta، توسان و سانتافه است.
ورنای جدید از کارخانه این خودروساز در چنای هند به بحرین صادر شده است. زیر کاپوت مدل مخصوص خاورمیانه ورنا دو گزینه موتور بنزینی 1.4 لیتری با قدرت 99 اسب بخار و گشتاور 131 نیوتون متر و 1.6 لیتری با قدرت 121 اسب بخار و گشتاور 151 نیوتون متر تعبیه شده است. اگرچه عملکرد این خودرو مشابه مدل مخصوص هند آن است اما در خاورمیانه به صورت استاندارد به گیربکس اتوماتیک شش سرعته متصل شده است.
برخی ویژگی ها در ورنای جدید شامل چراغ های جلوی پروژکتوری با LEDهای دید در روز، رینگ های آلیاژی 16 اینچی، تزئینات کرومی روی جلوپنجره و قاب چراغ های مه شکن و چراغ های عقب LEDاست. این خودرو هم چنین به کابینی تمام مشکی پ، سیستم سرگرمی با نمایشگر لمسی با اندروید اتو و اپل کارپلی و دکمه استارت مجهز شده ست. ایمنی این خودرو با ABS، ESC، کنترل کمک در سراشیبی، دوربین معکوس و سنسورها تامین می شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.