شماره: 1818 / ۱۴۰۰ بيست و دوم دي
تعداد بازدید : 0
اخبار
عملکرد “وتعاون”
در کسب سود عملیاتی
مدیرعامل شرکت بیمه تعاون گفت: در سال جاری در حوزه سود عملیاتی عملکرد بهتری نسبت به سال گذشته داشتیم. اگرچه سال گذشته نیز توانستیم سود خیلی خوبی را تولید کنیم.یونس مظلومی، مدیرعامل شرکت، در گفتوگو با بورس نیوز، اظهار کرد: بعد از تلاش همکاران توانستیم از بازار پایه زرد به بازار دوم فرابورس ارتقا پیدا کنیم؛ در واقع این موضوع، موفقیتی بود که با حمایت سهامداران و تلاش همکاران به دست آمده است.وی درخصوص سودآوری شرکت افزود: در سال جاری در حوزه سود عملیاتی عملکرد بهتری نسبت به سال گذشته داشتیم. اگرچه سال گذشته نیز توانستیم سود خیلی خوبی را تولید کنیم. در سال گذشته بخشی سود عملیاتی، بخشی سود ناشی از فعالیتهای سرمایه گذاری بود که امسال در 6 ماهه سال جاری حتی سود بخش عملیاتی ما نسبت به سال 99 بهتر بود.مدیرعامل شرکت بیمه تعاون ادامه داد: برنامههای ما از بخشهای مختلفی تشکیل شده که در بیشتر برنامهها از هدف مان جلوتر هستیم. در برنامههای بلندمدتی که داریم شرکت بیمه تعاون در همان راستا گام بر میدارد.مظلومی درخصوص مزیت رقابتی شرکت بیمه تعاون بیان کرد: چیزی که ما در بیمه تعاون به عنوان مزیت رقابتی تعریف کردیم سرعت پرداخت خسارت است که ما به این مهم دست پیدا کردیم و این باعث شده که در حال حاضر بالاترین رضایت بیمه گذاران را در صنعت بیمه داشته باشیم.وی خاطرنشان کرد: شرکت بیمه تعاون به یکی از شرکتهای مهم و تاثیرگذار در صنعت بیمه تبدیل شده و مسیری که من میبینم مسیر موفقیت بوده و تصورمان این است که در طولانی مدت شرکت بیمه تعاون را در قله صنعت بیمه میبینیم.
مدیرعامل شرکت بیمه تعاون در پایان گفت: در شرکت بیمه تعاون هدف ما حفظ ارزشهایی است که از تمام ذینفعان حمایت میکند. ذینفعان ما سهامداران، کارکنان، بیمه گذاران و مشتریانی هستند که در نهایت با شبکه گسترده و منسجم موجود در کشور باید طوری شرکت را اداره کنیم که بتوانیم رضایت همه ذینفعان را به دست آوریم.
“پارس تکنولوژی سداد ”و “پرداخت الکترونیک سداد” از همراهان نمایشگاه تراکنش
شرکت سـداد از سال 1378 فعالیت خود را در زمینه نگهداری، پشتیبانی و تعمیرات تخصصی، در سطح بانک ملی ایـران آغاز کرد. با توجه به تغییرات تکنولـوژی و بـه منظور تخصصیسازی فعالیتها شرکت هلدینگ داده ورزی سداد در سال 1393 تأسیس شد.به گزارش فابانیوز، “پارس تکنولوژی سداد ”و“پرداخت الکترونیک سداد” از همراهان تراکنش هفتم در روزهای 21 و 22 دی ماه در غرفه 6 است و آخرین محصولات و خدمات خود را به علاقهمندان فناوریهای نوین مالی و بازدیدکنندگان این رویداد فناورانه معرفی خواهند کرد.شرکت پرداخت الکترونیک سداد در سال 1393 از سوی بانک ملی ایران، بزرگترین نهاد بانکی خاورمیانه، مأموریت یافت تا به ارائه محصولات و خدمات نوین در زمینه پرداخت الکترونیکی بپردازد. پرداخت الکترونیک سداد میکوشد با بهرهگیری از دانش و فناوری روز دنیا و ایجاد راهکارهای خلاق پاسخگوی نیازهای جامعه در این زمینه باشد.پرداخت الکترونیک سداد در مدت زمانی کوتاه توانسته به دستاوردهای مهمی چون طراحی و اجرای کامل زیرساخت شبکه پرداخت (سوئیچ پذیرندگی و شبکه تجمیع) نائل شود و در مقام یکی از بزرگترین شرکتهای ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیکی پی اس پی (PSP) در ایران مشغول به خدمت شود.شرکت پرداخت الکترونیک سداد هم اکنون عرضه کننده محصولات و خدمات پرداخت الکترونیکی در زمینه هایی نظیر کارتخوان (POS)، درگاه پرداخت اینترنتی (IPG)، اپلیکیشن پرداخت (ایوا و پالس) و کد دستوری (#737*) است.به منظور مدیریت زمان و فعالیتها در شعب و مراکز ارائه خدمات و همچنین توزیع و بهینـهسازی منـاسب مراجعه کنندگـان سامـانه جامع نوبتدهی پارس تهیه و طراحی شده است.این سامانه به کمک نرمافزار و تجهیـزات سختافزاری مرتبط امکان مدیریت صف و نوبـت به دو صورت حضوری و غیـر حضـوری در تمامی مراکز و شعب سازمانها کـه مراجعهکننده دارد، را فراهم میکند.همچنین بـا تمرکز دادههـا در این سامانـه، قابلیت بهینهسازی و کنترل ترافیک صفوف در ابعـاد جغرافیـایی مختـلف را (نسبت به مکان و خدمت مورد نظر کاربران) در بستر اینترنت دارا میباشد.
کارگزاری بانک رفاه کارگران، دومین کارگزاری برتر بانکی بازار سرمایه شد
کارگزاری بانک رفاه کارگران در آذر ماه سال جاری، به عنوان دومین کارگزاری برتر بانکی بازار سرمایه کشور شناخته شد.به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران: آمار معاملاتی کارگزاریهای بازار سرمایه ایران در آذر ماه سال 1400 که به تازگی توسط کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار منتشر شده است نشان میدهد کارگزاری بانک رفاه کارگران با ارزش معاملات 97 هزار میلیارد ریالی در مجموع بورس تهران، فرابورس ایران، بورس کالا و بورس انرژی در میان مجموعه شرکتهای کارگزاری بانکی فعال بازار سرمایه ایران در جایگاه دوم قرار گرفته است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
خدمات ویژه وب اپلیکیشن بیمه سرمد برای مشتریان
وب اپلیکیشن بیمه سرمد که در تمامی پلتفرمها در دسترس است، خدمات ویژهای را به مشتریان عرضه میکند.وب اپلیکیشن ویژه این شرکت برای سهولت مشتریان در تمامی پلتفرمهای تلفن همراه و رایانهها در دسترس است و تمامی مشتریان میتوانند از طریق پلتفرمهای IOS، Android و Windowds از خدمات آن استفاده کنند.این وب اپلیکیشن در کنار خدمات صدور آنلاین بیمههای شخص ثالث، آتشسوزی، حوادث انفرادی، حوادث ورزشی در خانه، پوشش کرونا و کرونا پلاس، خدمات متنوعی به مشتریان ارائه میکند. در بخش امور بیمهای، مشتریان بیمه سرمد با واردکردن کدملی و تاریخ تولد خود، به لیست بیمهنامههای جاری و وضعیت مالی آنها، لیست هزینههای درمان پرداختی (شامل مبلغ درخواستی و مبلغ واریزی، زمان پرداخت وجه و…)، پوششهای درمان تکمیلی افراد تحت تکفل و خسارتهای غیر درمان دسترسی خواهند داشت و از ریز پوششهای بیمه درمان خریداری شده خود نیز مطلع میشوند.همچنین مشتریان بیمه سرمد، میتوانند از طریق این وب اپلیکیشن، اطلاعات و نشانی تمامی مراکز صدور و مراکز درمانی طرف قرارداد این شرکت را مشاهده کنند و از طریق نقشه آنلاین، نزدیکترین مرکز درمانی مورد نظر خود را پیدا کرده و با اپلیکیشنهای مسیریاب، بهترین مسیر دسترسی به این مراکز را دریافت کنند.استعلام اصالت بیمهنامه نیز، یکی از خدمات وب اپلیکیشن سرمد است که مشتریان بر اساس کد یکتا، شماره بیمهنامه، یا کد VIN، استعلام اصالت بیمهنامه خریداری شده خود را دریافت میکنند. این وب اپلیکیشن، قابلیت دارد که استعلام تخفیف بیمه شخص ثالث را نیز در اختیار مشتریان قرار دهد.یکی از قابلیتهای مهم دیگر این وب اپلیکیشن، درخواست بیمهنامه عمر است، به صورتی که افراد از طریق وب اپلیکیشن، نرخ بیمه عمر و سرمایه مورد نظرشان را استعلام و بررسی میکنند و پس از آن میتوانند درخواست بیمهنامه عمر خود را در سامانه به ثبت برسانند.
بیمه مرکزی صلاحیت مدیر بیمه های حوادث کوثر را تایید کرد
بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران صلاحیت حرفه ای بهزاد شعبانی فر را برای تصدی مدیریت بیمه های حوادث شرکت بیمه کوثر تایید کرد.به گزارش روابطعمومی بیمه کوثر، در نامه نوزدهم دی ماه 1400 بیمه مرکزی خطاب به شرکت بیمه کوثر که به امضای مدیر کل پذیرش موسسات و دفاتر بیمهای رسیده آمده است: «حسب بررسیهای بهعمل آمده، بدین وسیله اعلام میدارد انتصاب آقای بهزاد شعبانیفر به سمت مدیر بیمههای حوادث آن شرکت از نظر بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران بلامانع است.»گفتنی است مطابق با مواد 38 و 64 از قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمهگری، صلاحیت افراد کلیدی و مدیران ارشد شرکتهای بیمه باید طبق آییننامه «نحوه احراز صلاحیت حرفهای کارکنان کلیدی و عملیاتی موسسات بیمه» از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی تایید شود.
بیمه “ما” تراز مثبت 159درصد را ثبت نمود
بیمه ما در دوره 6 ماهه منتهی به شهریور به سود خالص حدود 298 میلیارد تومانی (معادل 744 ریال به ازای هر سهم) دست یافت که رشد 24 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته نشان می دهد.بیمه ما در آذر ماه 1400به میزان 264 میلیارد تومان حق بیمه جدید صادر کرد. با این وجود این رقم 8 درصد بیشتر از حق بیمه صادر شده این شرکت در آبان ماه 1400 است (این عدد در ماه گذشته حدود 248 میلیارد تومان بوده است). شرکت در این ماه تراز مثبت درصد159 را ثبت نموده است. در سبد محصولات بیمه ما، بیمه آتش سوزی، با حدود 82 میلیارد تومان، بیشترین سهم از حق بیمههای صادر شده را به خود اختصاص داد. بیمه زندگی- غیر اندوخته دار با 43.5 میلیارد تومان در رده دوم جای گرفت و بیمه شخص ثالث، رده سوم را با 36 میلیارد تومان متعلق به خود کرد.بیمه ما در آذر ماه 103 میلیارد تومان خسارت پرداخت کرد که این مبلغ نسبت به آبان ماه 1400، 3 درصد کاهش یافته است. میزان حق بیمه صادره بیمه ما از ابتدای فروردین تا پایان آذر ماه امسال با رشدی 72 درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال بالغ بر یک هزار 868 میلیارد تومان برآورد شده است (این عدد در مدت مشابه سال گذشته حدود یک هزار و 89 میلیارد تومان بوده است).نکته مهم: از مبلغ 2.674.656 میلیون ریال حق بیمه صادره آذرماه، مبلغ 431.247 میلیون ریال مربوط به حق بیمه سنوات آتی است. با توجه به ویژگی شرکتهای بیمه و عدم توزیع یکنواخت حجم فعالیت ها و همچنین وجود خسارت های بزرگ ناگهانی، گزارش های آماری یک ماهه نمی تواند مبنای تحلیل و قضاوت قابل اتکا باشد.
بیمه ما در دوره 6 ماهه منتهی به شهریور به سود خالص حدود 298 میلیارد تومانی (معادل 744 ریال به ازای هر سهم) دست یافت که رشد 24 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته نشان می دهد. مبلغ درآمد حق بیمه ناخالص شرکت در این دوره نسبت به دوره مشابه سال گذشته تقریبا 2 درصد افزایش یافت و به حدود 371.5 میلیارد تومان رسید.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
بزرگترین قرارداد بیمهای بانکتجارت با بیمه رازی منعقد شد
طی مراسمی با حضور دکتر علی جباری- مدیرعامل بیمه رازی و هادی اخلاقی- مدیرعامل بانک تجارت بزرگترین قرارداد بیمهای بانک تجارت با بیمه رازی منعقد شد.
به گزارش اخبارصنعت، تفاهم نامه همکاری شرکت بیمه رازی و بانک تجارت در راستای همکاریهای هرچه بیشتر صنعت بیمه و حوزه مالی و بانکی با حضور دکتر علی جباری- مدیرعامل بیمه رازی و دکتر هادی اخلاقی – مدیرعامل بانک تجارت به امضاء رسید.
در مراسم امضای این تفاهمنامه که تاکید بسیاری بر ارائه خدمات بهروز و متفاوت از سوی دو صنعت بیمه و بانکداری برای مشتریان بزرگ و کوچک دارد، دکتر علی جباری- مدیرعامل بیمه رازی اظهار کرد: امید است امضای تفاهمنامه همکاری دو مجموعه بزرگ بانک تجارت و بیمه رازی سرآغازی برای همکاری، همافزایی و خلق ارزش افزوده بین دو صنعت بسیار مهم و تاثیرگذار بیمه و بانک باشد.
او با اشاره به چشم انداز تفاهمنامه مذکور خاطرنشان کرد: بررسی فعالیت بانک تجارت نشان از آن دارد که این بانک در توسعه و رشد بازارهای همسو پیش قدم بوده و در این مسیر با بزرگان هر صنعت و صنف هم پیمان شده است.
مدیرعامل بیمه رازی خاطرنشان کرد: دو مجموعه در کنار یکدیگر میتوانند در رشد و توسعه صنایع بیمه و بانکداری تاثیر قابل توجهی داشته باشند و از این موارد میتوان به اجرای هرچه بهتر پروژههای کلان و توسعه اقتصادی کشور در راستای ارزش آفرینی اشاره کرد.
جباری با اشاره به دستاوردها و جایگاه قابل توجه بیمه رازی در صنعت بیمه، یادآور شد: بیمه رازی در یکسال اخیر توجه ویژهای به مشتریان نهایی و شبکه فروش خود دارد و در راستای ارائه خدمات بهروز و متنوع که محلی برای ایجاد تمایز با رقبا است، بسیار نوآورانه عمل کرده است.
او ادامه داد: بیمه رازی در ماههای اخیر بستههای بیمهای متفاوتی را طراحی و با کمک شبکه فروش خود در سراسر کشور ارائه کرده است و در حال حاضر توانایی آن را دارد تا برای بانک تجارت و مشتریان بزرگ و کوچک آن بستههای بیمهای خاص و بهروزی را طراحی و عرضه کند و این در حالی است که این شرکت برای شرکای تجاری و مشتریان بزرگی همچون بخشهای دولتی کشور خدمات بهروزی را ارائه کرده است.
مدیرعامل بیمه رازی با اشاره به عملکرد بیمه رازی همچون برتری در بیمه کشتی بیمه رازی را همراه بسیار خوبی برای مجموعههای اقتصادی همچون بانک تجارت دانست و گفت: بیمه رازی در همکاری با بانک تجارت محصولات جدید و خاصی را برای صنعت بیمه و بانکداری طراحی خواهد کرد.
همچنین در این مراسم دکتر هادی اخلاقی- مدیرعامل بانک تجارت، نقاط قوت این تفاهمنامه را بسیار ارزشمند دانست و بیان کرد: امضا این تفاهم برآمده از عملکرد و نقاط قوت بیمه رازی است و با توجه به ظرفیتهای بیمه رازی باید خدمات مناسب و بهروزی را از بیمه رازی در راستای ارتقاء خود دریافت کنیم.
او یادآور شد: بانک تجارت در پی عملکرد و هدف نهایی خود، به صورت مستقیم و غیرمستقیم در 50 درصد تولید کشور در حوزههایی همچون نفت، پتروشیمی، معدن حضور فعال دارد و بر خود واجب میداند تا خدمات بهروز و مناسبی را به مجموعه شرکتهای خدماتی و تولیدی در کنار کسب و کارهای کوچک ارائه کند.
اخلاقی با تاکید بر وظیفه ذاتی بانک تجارت ادامه داد: بانک تجارت در پروژههای بزرگ کشور حضور دارد و در این مسیر از همراهان و شرکای بهنام که دارای ظرفیتهای بسیار مناسبی هستند، استفاده میکند و امضای این تفاهم نامه با توجه به قابلیت، ظرفیت و عملکرد بیمه رازی صورت میگیرد.
مدیرعامل بانک تجارت تصریح کرد: بانک تجارت به دنبال ارائه خدمات بهروزبه مشتریان خود است و در مسیر پیشروی خود از ظرفیتهای بیمه رازی استفاده حداکثری خواهد شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
اخبار
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن:
گشایش اعتبارات اسنادی ریالی در این بانک 186 درصد افزایش یافته است
حسین عسکری اعلام داشت: میزان گشایش اعتبارات اسنادی ریالی در بانک صنعت و معدن در پایان 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 186 درصد افزایش یافته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، عسکری ضمن بیان مطلب فوق افزود: میزان گشایش اعتبارات اسنادی ریالی توسط این بانک در 9 ماهه نخست سال 1400 به بیش از 132 هزار میلیارد ریال رسیده است.
عضو هیأت مدیره این بانک اظهار داشت: میزان گشایش اعتبارات اسنادی ریالی در مدت مشابه سال گذشته 46 هزار میلیارد ریال و در 12 ماهه سال پیش 65 هزار میلیارد ریال بوده است.
وی اظهار داشت: در تمامی معاملات، دو طرف معامله در قراردادهای خرید و فروش کالا به دنبال آن هستند که در مقابل تحویل کالا، ارائه سرویس و خدمات و یا دریافت وجه آن تضمین مالی و اعتباری کافی در دست داشته باشند که روش اعتبارات اسنادی این مهم را محقق می سازد و درجاتی از امنیت و کاهش ریسک را پدید می آورد.
این مدیر ارشد بانکی تصریح کرد: کمبود نقدینگی بنگاه های تولیدی برای تامین مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز، معضلی است که از طریق گشایش اعتبارات اسنادی ریالی می تواند تا حدودی مرتفع گردد و بانک صنعت و معدن در تمامی نقاط کشور آمادگی دارد تا با ارایه این خدمت به یاری صنعتگران و معدنکاران بشتابد.
با هدف گذاری افق 1404 انجام گرفت؛
ارایه برنامه راهبردی صنعت بیمه به معاون اول رییس جمهور
کتاب برنامه راهبردی صنعت بیمه ایران در افق 1404 با محوریت سند برنامه و مجموعه مطالعات پشتیبان از سوی سکاندار صنعت بیمه به معاون اول رییس جمهور تقدیم شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی در حاشیه تحویل یک نسخه از کتاب یادشده در نامه ای به محمد مخبر نوشت: با افزایش پیچیدگی محیط کسبوکار و شدت یافتن رقابت در صنعت بیمه وجود نقشه راه و برنامه راهبردی برای این صنعت از اهمیت بسزایی برخوردار است و بهدلیل پیچیدگی ماهیت و موضوع بیمه و همچنین شدّت رقابت، شناسایی نقاط قوت و ضعف، فرصتها و تهدیدها و آگاهی از روندها و تحولات پیشرو و تدوین برنامهای که راهبردهای مناسب برای تبدیل نقاط ضعف به قوت و عبور از تهدیدها و تبدیل به فرصتها و استفاده از آن برای رشد و توسعه صنعت بیمه اهمیت مضاعف دارد.
در ادامه این نامه آمده است: برنامه راهبردی صنعت بیمه ایران در افق 1404، با توجه به اسناد بالادستی، ارزیابی مجموعه برنامهها و اسناد قبلی، نگاشت نظرات طیف وسیعی از ذینفعان و متخصصان و مدیران صنعت و نگاه راهبردی به حوزههای مختلف صنعت بیمه همچون ساختار بازار، فناوری و فرآیندهای بیمهگری، نوآوری و نحوه تعامل با محیط عمومی و کلان صنعت بیمه، منابع انسانی و رضایت بیمهگذاران و سرمایههای اجتماعی تدوین شده است.
بر اساس این گزارش، رییس کل بیمه مرکزی طی این نامه از تلاش گسترده یک تیم راهبری، اجرایی، مشارکتی و نظارتی مرکب از پنجاه کارشناس خبره توسط پژوهشکده بیمه و ارائه آن به نهادهای مختلف صنعت بیمه اشاره و تاکید کرده است: در این برنامه، تصویر زنده صنعت بیمه در آینده به این نحو ترسیم شده که: «صنعت بیمه ایران در افق 1404، صنعتی است توانگر، هوشمند، مشتریمدار و کارآ که ضمن توجه به منافع تمامی ذینفعان با ارائه محصولات متناسب با نیاز آحاد جامعه؛ پوشش ریسکهای متعارف، نوظهور و حوادث طبیعی را با رویکرد پیشگیرانه به عهده دارد و حامی و توانبخش جامعه بوده و نقش بهسزایی در رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی ایفا می کند.
در پایان این مکتوب ابراز امیدواری شده که مشارکت همه فعالان صنعت و ذینفعان درونی و بیرونی آن در اجرای این برنامه و تسری آن در برنامههای عملیاتی و اجرایی ارکان صنعت، بتواند صنعت بیمه را در چشمانداز تصویر شده در افق 1404 قرار داده و مسیر انجام ماموریتها و تحقق اهداف کلان را هموار کند.
شایان ذکر است کتاب “برنامه راهبردی صنعت بیمه ایران در افق 1404؛ سند برنامه و مجموعه مطالعات پشتیبان” با هدف در دسترس قرار دادن مطالعات پشتیبان و پشتوانه سند برنامه راهبردی صنعت بیمه برای همه ذینفعان صنعت و تسهیل درک و پذیرش برنامه راهبردی تدوین شده است.
مدیرعامل بیمه تعاون مطرح کرد:
وضع فرهنگ بیمه ای کشور ایران نسبت به منطقه مطلوب تر است
در سال 1393میزگردی با موضوع «راهکارهای حرکت صنعت بیمه ازوضعیت موجود به نقطه مطلوب» برگزارشد و ازجمله مسائلی که دراین نشست مورد توجه قرارگرفت نگاه دولت به صنعت بیمه و آثارتصمیمات غیرتخصصی درسایرنهادها برای صنعت بیمه – بحث رقابت و متاثربودن صنعت بیمه ازسایربخش های اقتصادی بود. دراین میزگرد آقایان معصوم ضمیری،مسعود حجاریان،یونس مظلومی ، سید محمد آسوده ، غلامعلی غلامی ، علی پوریزدی و عبدالرسول عطایی حضور داشتند که در ادامه به بازخوانی سخنان یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه تعاون خواهیم پرداخت.
یونس مظلومی، مدیرعامل شرکت در این میزگرد اظهار داشت: «با این گفته که شرکتها درایران نرخشکنی میکنند موافق نیستم.
در زمان رقابت نوسان قیمتها طبیعی است و در همه دنیا این اتفاق میافتد. شرکتها برای رقابت و جذب مشتری قیمتها را کاهش میدهند. اصلاح soft market در زمانی به کار برده میشود که شرکت قیمت را کاهش میدهد تا جایی که ادامه این روند منجر به زیاندهی میشود و ناگزیر است برای سال آینده قیمت را افزایش دهد که برای آن اصطلاح lart market بکار میبرند یعنی قیمت به اوج خود میرسد تا از زیان جلوگیری کند، بنابراین در بازار رقابتی نمودار قیمت همواره سینوسی است و شرکتی که در یک سال قیمت محصول را کاهش داده است در سال آینده مجبور به افزایش آن است تا از زیان جلوگیری کند.
بازار بیمه کشور ما رقابتی نیست. یک بازیگر به تنهایی 50 درصد بازار را در اختیار خود دارد و اتفاقااین سهم در انحصار دولت است و 28 شرکت بیمه در مجموع 50 درصد بازار را دارند که سهم هر یک به طور متوسط 2 درصد است بنابراین توانی برای رقابت با بازیگر اصلی ندارند.
این در حالی است که کشور ما نسبت به کشورهای منطقه وضعیت خوبی از نظر فرهنگ بیمهای دارد؛ وقتی اخبار کشورهایی مانند عربستان سعودی، قطر، بحرین و کویت را رصد میکنم متوجه مشکلات فرهنگی آنها با بیمه میشوم که موجب شده بیمه دراین کشورها توسعه پیدا نکند اما در کشور ما ابهامات شرعی حل شده و ما امکان توسعه بیمه را داریم اما شرایط به گونهای رقم خورده که خود بیمهگران در بازار خودزنی میکنند و زحمت 80 ساله بیمه در کشور را در وضعیت بحران قرار داده اند. وضعیت کنونی برخی از شرکتها اصلا خوب نیست تعهداتی را در گذشته پذیرفتهاند که در آینده بایدایفا کنند و اکنون منابعی برای سرمایهگذاری ندارند.»
او در ادامه با اشاره به بحث «نگاه دولت به صنعت بیمه و آثارتصمیمات غیرتخصصی برای صنعت بیمه» مطرح ساخت: «این نوع نگاه دولت به صنعت بیمه تنها مختصایران نیست. در دنیا نیز نگاه دولت به بیمهگران با واژه ” صنعت بیمه جیب گشاد” ذکرمیشود.
در حالی کهاین نگاه باید تغییر کند و مسوولان بدانند بیمهها از محل حق بیمهها باید خسارات مردم را بدهند و به عنوان بنگاههای اقتصادی در نهایت باید سودآوری هم داشته باشند.»
مدیرعامل بیمه تعاون در ادامه به بحث رتبه اعتباری اشاره داشت و تشریح کرد: «ضریب نفوذ بیمه در کشور ما به دلیل وجود سازمانهای اجتماعی پایین است. در کشورهای توسعهیافته سازمان بیمههای اجتماعی فقط بیمههای پایه به ویژه در درمان را انجام میدهند و سهم بازنشستگی به بیمههای بازرگانی تخصصی و یا عمومیواگذار میشوند.
به عنوان یکی از اعضای انجمن مدیران صنایع کشور به خوبی میدانم بسیار از بیمهگذاران بزرگاین سازمانها خواستار خرید بیمههای درمان و زندگی از بیمههای بازرگانی هستند و از دولت میخواهند زمینه همکاری با بیمههای بازرگانی دراین حوزه را فراهم نماید.
جداشدن بحث درمان پایه از بازنشستگی موجب میشود کارفرمایان به هر شرکت بیمه که خدمات بهتری ارائه میدهد مراجعه و بهترین پوشش را بگیرند.
آنچه برایاینکه شرکتهای بیمه بتوانند نرخ حق بیمهها را بالا برده یا حداقل با قیمت واقعی عرضه کنندف اهمیت دارد. داشتن رتبه اعتباراست. اگر شرکتها رتبهبندی شوند، مشتری برای انتخاب بیمهگر راحتتر تصمیم میگیرد و میداند اگر نرخاین شرکت پایین است بخاطر رتبه اوست و اگر آن شرکت قیمت بالاتری دارد بخاطر ویژگیها و رتبه بالای اوست. البته تحریمها باعث شده که شرکتهای رتبهبندی اعتبار مطرح دنیا با ما کار نکنند و متاسفانه شرکتهای بیمه در کشوراین امتیاز را برای رقابت ندارند. البته میتوان از شرکتهای رتبهبندی اعتبار در منطقه بهره برد که اگر چنین اتفاقی بیافتد بدون تردید مسیر قبولی اتکایی برای بازارایران را فراهم میکند. چرا که در دنیا داشتن رتبه اعتبار نقش حیاتی در قبولی اتکاییایفا میکند.در سالهای دور بیمه مرکزی و بیمهایران از بازار خارج قبولی اتکایی داشتند و کشورمان هر چند اندک صادرات بیمه داشت که متاسفانهاین امکان در حال حاضر میسر نیست.»
بازدید مدیرعامل بانک توسعه صادرات از سه واحد تولیدی صادراتی فرش
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران، از سه واحد تولیدی صادراتی فرش در شهر کاشان بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، سیدعلی حسینی و هیات همراه با هدف توسعه تعامل با جامعه صادراتی شهر کاشان، از کارخانه فرش قصر ایرانیان، ریسندگی اطلس ریس و گلرنگ فرش بیدگل بازدید و با مدیران ارشد این واحدهای تولیدی تبادل نظرکرد.
وی در دیدار با مدیران ارشد این واحدهای تولیدی، خوشنامی و خوش حسابی مشتریان را از مهمترین عوامل تداوم همکاری با مشتریان دانست و گفت: اهلیت این واحدها برای بانک توسعه صادرات ایران محرز شده است؛ بانک همواره در حوزه های مختلف آمادگی همکاری با مشتریان خوش حساب را دارد.
حسینی بر اهمیت استفاده از ظرفیت های بازار سرمایه تاکید کرد و گفت: واحدهای صنعتی با حجم تولید و صادرات قابل توجه، امکان استفاده از ظرفیت تامین مالی از طریق بازار سرمایه را دارند. بانک توسعه صادرات نیز آمادگی دارد از طریق شرکت تامین سرمایه زیر مجموعه، شرایط لازم را برای این مهم فراهم کند.
وی اظهار امیدواری کرد بانک بتواند با جذب منابع جدید، تسهیلات بیشتری در اختیار صادرکنندگان و تولیدکنندگان صادرات محور قرار دهد.شرکت گلرنگ فرش بیدگل یکی از شرکت های مورد بازدید مسولان این بانک بود.
این شرکت با 8 میلیون و 200 هزار دلار صادرات، محصولات خود را به کشورهای همسایه از جمله عراق، قطر، امارات متحده عربی، افغانستان، قزاقستان، ترکمنستان، گرجستان و پاکستان صادر میکند و تلاش دارد حجم صادرات خود را تا پایان سال جاری به 11 میلیون دلار برساند.
این شرکت در تلاش است پس از دریافت تسهیلات از بانک توسعه صادرات با واردات ماشین آلات ریسندگی، مواد اولیه وارداتی خود از ترکیه را به حداقل رسانده و در این زمینه به خودکفایی برسد.
شرکت فرش قصرایرانیان دیگر شرکتی بود که توسط مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران بازدید شد. این شرکت از ابتدای سال تا کنون، 6 میلیون و 800 هزار دلار صادرات داشته و در هدفگذاری های خود تا پایان سال، حجم صادراتی معادل 10 میلیون دلار را گنجانده است.
این شرکت تولیدی صادراتی، محصولات خود را به 11 کشور آسیایی، اروپایی و آفریقایی صادر می کند و در نظر دارد با دریافت سرمایه ثابت از بانک توسعه صادرات ایران و واردات تجهیزات ریسندگی مدرن، برای تولید فرش 1500 شانه، صادرات خود را توسعه دهد.
شرکت اطلس ریس نیز که مورد بازدید قرار گرفت نیز از واحدهای صادراتی بزرگ کاشان است که از تسهیلات بانک توسعه صادرات به منظور توسعه فعالیت های خود بهره مند شده است؛ این شرکت در سال جاری تاکنون 7 میلیون دلار صادرات انجام داده و دستیابی به صادرات 15 میلیون دلاری را در برنامه های خود گنجانده است.
محصولات شرکت اطلس ریس به 40 کشور دنیا صادر می شود؛ مدیران این شرکت با هدف توسعه طرح های صادراتی، خواهان دریافت تسهیلات ثابت و سرمایه در گردش از بانک توسعه صادرات ایران هستند.
جلسه ممیزی سیستم مدیریت ریسک بیمه میهن
جلسه مشترک مرکز توسعه مدیریت ریسک بیمه مرکزی و بیمه میهن با هدف بررسی اقدامات انجام شده در این شرکت در راستای اجرای الزامات حاکمیت شرکتی و سیستم مدیریت ریسک برگزار گردید.
در ابتدای این جلسه که مدیرعامل و معاونان فنی و مالی حضور داشتند، دکتر ابراهیم حمیدی رئیس هیئت مدیره بیمه میهن ضمن خوش آمدگویی به تیم مرکز توسعه مدیریت ریسک به ریاست دکتر محمود اسعدسامانی، ابراز امیدواری کرد که تعامل و ارتباط فیمابین این مرکز و شرکت های بیمه سیستماتیک باشد و این مرکز آخرین یافته ها و دستاوردهای خود را برای بهبود مدیریت ریسک در اختیار شرکت های بیمه قرار دهد تا با شکل گیری مدیریت دانش، این مجموعه ها بتوانند با بهبود عملکرد خود در حوزه مدیریت ریسک، از مزایای یک سیستم یکپارچه مدیریت ریسک بهره مند شوند.
در این جلسه گزارشی از اقدامات کلیدی بیمه میهن در ارتباط با فصل سوم آئین نامه شماه 93 حاکمیت شرکتی و تشکیل کمیته ها و کارگروه ها به منظور کنترل ریسک های راهبردی مجموعه میهن به صورت پاورپوینت ارائه گردید و سپس دکتر سامانی رئیس مرکز توسعه مدیریت ریسک با تشریح فرایند شکل گیری این مرکز در بیمه مرکزی، اهمیت مدیریت ریسک در مجموعه ها و بنگاه های اقتصادی را بسیار مهم توصیف کرد و الزامات حاکمیت شرکتی را که از سوی بیمه مرکزی به شرکت های بیمه ابلاغ شده و به عنوان بازوی اجرایی هیئت مدیره عمل می کند، برای حاضران برشمرد.
دکتر سامانی یکی از مهمترین الزامات حاکمیت شرکتی را سیستم مدیریت ریسک عنوان کرد و گفت این سیستم باید به صورت نظامند و مؤثر در شرکت بیمه عمل کند و تغییر و تحولات در حوزه های مختلف و اکوسیستم بیمه را پیگیری و بطور دقیق بررسی نماید.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.