شماره: 1915 / ۱۴۰۱ اول تير

تعداد بازدید : 0
اخبار
اعطای تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری در بانک ملت
بانک ملت پیرو نامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و براساس جزء 2 بند (الف) تبصره 16 قانون بودجه سال 1401 و در راستای اجرای ماده (10)»قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» اعطای تسهیلات فرزندآوری را دردستور کار قرار داد.گروه هدف تسهیلات فرزندآوری، پدر کودکانی که از اول فروردین ماه 1400 به بعد و در داخل ایران متولد شده اند است که از طریق ve-bank.pbn.net به بانک معرفی می شوند.
بر اساس این گزارش، سقف تسهیلات فرزند آوری برای فرزند اول 200 میلیون ریال و با بازپرداخت 36 ماه، برای فرزند دوم 400 میلیون ریال و با بازپرداخت 48 ماه، برای فرزند سوم 600 میلیون ریال و با بازپرداخت 60 ماه، برای فرزند چهارم 800 میلیون ریال و با بازپرداخت 72 ماه و برای فرزند پنجم به بعد یک میلیارد ریال و با بازپرداخت 84 ماه در نظر گرفته شده است.
تسهیلات فرزندآوری بدون الزام به سپرده گذاری و با شش ماه دوره تنفس برای شروع اقساط پرداخت می شود و مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان ، با اخذ یک ضامن معتبر در قبال تمامی وثایق و تضامین مجاز (اعم از سفته یا قرارداد لازم الاجرا) و در چارچوب ضوابط و مقررات جاری بانک، به تشخیص مراجع تصویب اعتبار پرداخت می شود.
بر این اساس، متقاضیان واجد شرایط برای متولدین اول فروردین ماه 1400 به بعد و حداکثر تا 2 سال پس از تولد فرزند ، می توانند نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه مربوطه اقدام کنند .
به ازای هر سهم :
بانک شهر 1230 ریال سود شناسایی کرد
سود خالص بانک شهر به رقم 19 هزار و 160 میلیارد و 143 میلیون ریال رسید این در حالی است که این بانک در سال 1399 با زیان 55 هزار و 215 میلیارد و 488 میلیون ریالی مواجه شده بود.
به گزارش روابط عمومی بانک شهر، این گزارش میافزاید:به این ترتیب بانک شهر به ازای هر سهم 1230 ریال سود شناسایی کرده در حالی که این بانک در سال 99 به ازای هر سهم 3546 ریال زیان شناسایی و اعلام کرده بود.
همچنین بانک شهر در سالی که گذشت بالغ بر 152 هزار و 14 میلیارد و 91 میلیون ریال درآمد از محل تسهیلات و سپردهگذاریها به دست آورده بود که نسبت به سال قبل آن رشد بانک 40 درصد بوده است.
در مقابل هزینه سود سپرده بانک شهر در سال 1400 رشدی 19 درصدی را نسبت به سال 99 تجربه کرده و به رقم 160 هزار و 854 میلیارد و 621 میلیون ریال رسیده است.
به این ترتیب خالص درآمد تسهیلات و سپردهگذاری بانک یادشده در سال گذشته به منفی 8 هزار و 840 میلیارد و 530 میلیون ریال رسیده و روند کاهش تراز عملیات بانکی نشان از کاهش هزینه تمام شده پول دارد.
نکته مهم اینکه خالص درآمد کارمزد بانک شهر در سال گذشته با جهشی 303 درصدی مواجه شده و این بانک موفق به کسب درآمد به میزان 18 هزار و 761 میلیارد و 665 میلیون ریال شده و افزون بر اینکه خالص سود ناشی از سرمایهگذاریها رشدی 84 درصدی داشته و به رقم 4 هزار و 677 میلیارد و 744 میلیون ریال رسیده است.خبر مهم دیگر اینکه درآمد عملیاتی بانک شهر در سال 99 منفی 20 هزار و 101 میلیارد و 407 میلیون ریال بوده اما در سال گذشته بانک موفق به کسب درآمد عملیاتی به میزان 17 هزار و 840 میلیارد و 209 میلیون ریال شده است.
عملکرد هیات مدیره بانک شهر در سال گذشته نشان از کاهش 8 درصدی زیان انباشته دارد به گونهای که این بانک در سال 1400 زیان انباشته 223 هزار و 616 میلیارد و 36 میلیون ریال را به ثبت کرده و بانک ماموریت دارد تا این زیان انباشته را به سود تبدیل و میزان سودآوری را با افزایش سرمایه تقویت کند.
اولین نشست پدافند غیرعامل در بیمه ایران
یکتا اشرفی عضو هیات مدیره بیمه ایران در اولین نشست تبیین و تقویت پدافند غیرعامل گفت: در راستای سند ابلاغی دولت ، دستورالعمل های پدافند غیرعامل و راه حل های مربوط به آن را باید طوری تنظیم کنیم تا در صورت وقوع حوادث، امنیت کاری مناسبی داشته باشیم.
به گزارش برداشت روز، در این نشست اشرفی، با اشاره به اهمیت حفاظت از دیتا به تشریح اقدامات ضروری بیمه ایران در خصوص پدافند غیر عامل، برای کاهش آسیب پذیری و تسهیل مدیریت بحران پرداخت و گفت: با آسیب شناسی شرایط حال حاضر شرکت و انجام فرآیند شبیه سازی میتوانیم نقاط قابل بهبود را مشهودتر نماییم.جمشید جنگ آرا مدیر کل حراست ودبیر کارگروه پدافند غیرعامل نیز ، ضمن بیان تعریفی از پدافند غیر عامل ، موارد مهم برای تحقق کامل اقدامات پیشگیرانه را ترسیم نمود.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 1
اخبار
در پیشخوان «شمس»
سپهرکارتهای بانک صادرات ایران پستی ارسال میشود
سپهرکارتهای صادره از طریق سامانه شعبه مجازی سپهر (شمس) بانک صادرات ایران پس از ثبت درخواست توسط مشتری در این سامانه صادر و به صورت پستی ارسال میشود.
به گزارش روابطعمومی بانک صادرات ایران، استفاده مشتریان این بانک از خدمات بانکداری غیرحضوری به ویژه امکانات و خدمات شعبه مجازی سپهر سامانه «شمس» با استقبال فراوان رو بهرو بوده و درخواستهای صدور کارت، از طریق این سامانه صادر و به نشانی مشتریان ارسال شده است.
همزمان با ثبتنام مشتریان در سامانه «شمس» بانک صادرات ایران به نشانی: shams.bsi.ir و انجام مراحل و استعلامهای لازم، در صورت صحت اطلاعات کد پیگیری ویژه برای مشتری پیامک خواهد شد و کارت صادره ظرف سه الی پنج روز از طریق پست به نشانیهای مشخص شده توسط مشتری ارسال میشود.
در صورت درج اطلاعات هویتی دقیق توسط مشتری، انجام احراز هویت سیستمی، استعلامهای مربوطه برای چک برگشتی و تطبیق شماره تلفن متقاضی، پاکت حاوی سپهر کارت بانکی با بارکد و مشخصات ویژه صادر میشود. برای هر کارت دو نشانی بر روی پاکت درج میشود که در ابتدا به نشانی اصلی ارسال و در صورت حاضر نبودن مشتری در نشانی اول، طبق توافق به عمل آمده با شرکت پست، کارت به نزدیکترین شعبه مشخص شده توسط مشتری، ارسال میشود و پس از احراز هویت در شعبه به مشتری تحویل داده میشود.
مدیر ریسک و تعالی سازمانی
بیمه تعاون مطرح کرد:
افزایش سرمایه موجب ارتقاء توانگری مالی خواهد شد
افزایش سرمایه همچنین بر روی بهبود عدد توانگری مالی شرکت نیز تأثیرگذار است. مریم سلماسی، مدیر ریسک و تعالی سازمانی بیمه تعاون با اشاره به افزایش سرمایه شرکت تأکید کرد: این افزایش پیشتر به صورت مستقیم در ظرفیت نگهداری شرکت تأثیر می گذاشت، اما از سال گذشته بر اساس آیین نامه 55 بیمه مرکزی تأثیرگذاری غیرمستقیم پیدا کرده است.
وی تشریح می کند که هر چقدر ظرفیت مالی شرکت در نگهداری ریسک بیشتر باشد به مراتب حاشیه سود شرکت نیز بالاتر خواهد رفت.
سلماسی اضافه می کند: افزایش سرمایه همچنین بر روی بهبود عدد توانگری مالی شرکت نیز تأثیرگذار است.
مدیر ریسک و تعالی سازمانی بیمه تعاون در ادامه اظهار دارد: از دیگر موارد موثر در افزایش سرمایه شرکت نیز می توان به باز بودن دست شرکت برای نفوذ گسترده تر در بازار و نیز جذب مشتریان بزرگ تر و ارتقای برند شرکت اشاره داشت.
صورتهای مالی 12ماهه «ونوین» منتشر شد
رشد همهجانبه بانک اقتصادنوین در سال 1400
بانک اقتصادنوین در سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 1400 در تمامی شاخصهای عملکردی رشد قابل توجهی را تجربه کرد.به گزارش روابط عمومی بانک اقتصادنوین، براساس صورتهای مالی 12ماهه (حسابرسینشده) بانک اقتصادنوین که در سامانه جامع اطلاعرسانی ناشران (کدال) منتشر شده است، سود خالص این بانک در پایان سال مالی 1400 به 24٫9 هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به سال مالی 1399 حدود 26 درصد رشد داشته است.
درآمدهای مشاع از مهمترین اقلام سودآوری بانک در سال گذشته بوده که طی سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 1400 نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 113 درصد رشد را تجربه کرده است. عمده درآمدهای مشاع بانک، مربوط به سود تسهیلات اعطایی است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 112 درصد رشد یافته است.
همچنین کارمزد دریافتی طی سال مالی یادشده نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن حدود 68درصد رشد داشته که بخش عمده آن به دلیل رشد 142 درصدی کارمزد اعتبار اسنادی گشایش یافته، رشد 110 درصدی کارمزد خدمات بانکداری الکترونیک، رشد 103 درصدی کارمزد عملیات ارزی و رشد 48 درصدی کارمزد ضمانتنامههای صادره است.
رشد 52درصدی سپردههای دریافتی ریالی از اشخاص در پایان اسفند ماه 1400 نسبت به پایان دوره مشابه سال قبل و افزایش 32 درصدی تسهیلات جاری نشان از عملکرد صحیح بانک در چرخه بانکداری (جذب منابع و تخصیص آن) دارد. هم زمان با رشد تسهیلات، نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی (NPL) در پایان اسفند ماه 1400 حدود 7٫74 درصد است که نسبت به دوره مشابه سال قبل 0٫4درصد کم شده است. این کاهش بیانگر رعایت بهداشت اعتباری و کاهش مطالبات غیرجاری همزمان با افزایش مانده تسهیلات جاری طی سال 1400 است.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
رشد 58 درصدی حق بیمه تولیدی بیمه البرز در 1400
مدیرعامل شرکت بیمه البرز در گردهمایی سالانه مدیران و روسای شعب این شرکت اعلام کرد: میزان حق بیمه تولیدی بیمه البرز در سال 1400، پنجاه و هشت درصد رشد داشت و از مبلغ 43 هزار میلیارد ریال در سال 1399 به 68 هزار میلیارد ریال در سال گذشته افزایش یافت.
به گزارش روابط عمومی بیمه البرز، محسن پورکیانی در گردهمایی مدیران و روسای شعب این شرکت، گفت: در سال گذشته با وجود اتفاقات ناگوار همچون شیوع ویروس کرونا، تشدید تحریم های ظالمانه آمریکا و در پی آن نوسانات بازار سرمایه که هر یک از این اتفاقات به تنهایی می توانست شرکت را در رسیدن به اهدافش دچار مشکل کند، بیمه البرز به لحاظ سودآوری در بین شرکت های بیمه بالاترین سوددهی را داشت.
وی تاکید کرد: برند بیمه البرز با قدمت 63 ساله و محبوبیت و خوشنامی که در صنعت بیمه کشور دارد باید رهبری شرکت های بیمه خصوصی را برعهده بگیرد که این امر با افزایش سهم سود بازار رخ خواهد داد.
وی افزود: برای دست یابی به این هدف باید چابک باشیم و بتوانیم در خودکارسازی فرآیند دیجیتال و ارایه محصولات جدید دیجیتالی چابک عمل کنیم. همچنی باید نوآور باشیم و سهم فروش محصولات جدید بیمه ای و طرح های نوین بیمه ای را افزایش دهیم.
نایب رییس هیات مدیره بیمه البرز همچنین بر رعایت اصل مشتری مداری تاکید کرد و گفت: شرکت های بیمه باید هم در هنگام صدور بیمه نامه و هم در هنگام پرداخت خسارت مشتری مدار باشند چرا که افزایش رضایت مشتری به افزایش وفاداری مشتری و در نهایت موفقیت شرکت بیمه می انجامد. ما باید در هنگام پرداخت خسارت بهترین خدمات را به بیمه گزاران و شبکه فروش ارایه دهیم.
وی افزود: در راستای اصل مشتری مداری، بیمه البرز نظام پاسخگویی سریع و صحیح را پایه گذاری کرده و با راه اندازی مرکز ارتباط مردمی با شماره تلفن 1574 آماده پاسخگویی به تمام ذی نفعان شرکت است.
پورکیانی با تاکید بر این که اولین گام در توانگری، مدیریت ریسک در بخش بیمه گری است، اظهار داشت: یک شرکت بیمه برای اینکه بتواند نقش رهبری را در صنعت بیمه کشور ایفا کند باید توانگر باشد و توانگری در گرو داشتن نیروی انسانی توانمند، سودآوری پایدار و افزایش بازده سرمایه گذاری ها است.
مدیرعامل بیمه البرز شفافیت و توسعه دیجیتال، مدیریت بهینه منابع انسانی و مالی و بهبود فرآیندهای فروش را به عنوان برنامه های این شرکت در سال 1401 برشمرد و گفت: در همین راستا، توسعه دیجیتال، افزایش چابکی سازمان، توجه به خلاقیت و نوآوری، ایجاد رویه اثربخشی ارزیابی عملکرد در پرداخت، بهبود و ارتقای زیرساخت های سخت افزاری و ارتباطی، افزایش فروش بیمه ای خرد و جهش تولید حق بیمه در دستور کار سال جاری بیمه البرز قرار گرفته است.
مجید علی پناهی، رییس هیات مدیره بیمه البرز نیز در این گردهمایی، اعلام کرد: سال گذشته بیمه البرز خوشبختانه عملکرد و رشد خوبی داشت و دلیل آن بهره مندی بیمه البرز از نیروی انسانی متخصص و حرفه ای و برنامه ریزی جامع از سوی هیات مدیره با تمرکز بر فروش بیمه نامه های مانده محور بود.
وی بر فروش بیمه های خرد تاکید کرد و گفت: بیمه البرز اگر سالیان طولانی توانگر و ماندگار است به خاطر تکریم ارباب رجوع است و این سیاست باید همچنان سرلوحه فعالیت ما باشد. در این بین باید شبکه فروش را هم تکریم کنیم چرا که در خط مقدم فروش هستند و باید توجه ویژه به آنها داشت.
وی همچنین بر اصل جانشین پروری تاکید کرد و گفت: بهره مندی بیمه البرز از نیروی انسانی متخصص و حرفه ای طی سالیان طولانی که زبانزد صنعت بیمه هستند به دلیل رعایت اصل جانشین پروری از سوی کارکنان بیمه البرز به ویژه مدیران و روسای شعب است چرا که کارکنان پیش از بازنشستگی با اموزش های لازم جانشینان متخصص و حرفه ای تربیت می کنند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد در سایه همدلی، رفاقت، تفاهم و هم افزایی تمام کارکنان، برنامه های سال جاری بیمه البرز محقق شود.
این گزارش حاکی است، گردهمایی سراسری مدیران و روسای شعب بیمه البرز با حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، مدیران و روسای سراسر کشو این شرکت در روزهای پایانی خرداد 1401 برگزار شد .

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
اخبار
عضو هیات مدیره
پست بانک ایران خبر داد؛
افزایش سقف انتقال وجه به حساب اشخاص غیر
به 100 میلیون تومان
انتقال وجه روزانه درون بانکی پست بانک به حساب اشخاص غیر تا سقف 100 میلیون تومان افزایش یافت.
به گزارش اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، فرهاد بهمنی عضو هیات مدیره بانک با اعلام این خبر افزود: آستانه مجاز مجموع مبالغ برداشت از تمام حسابهای یک شخص حقیقی یا حقوقی از طریق درگاههای غیر حضوری صرفنظر از تعداد، نوع تراکنش که بین بانکی یا درون بانکی باشد و درگاه انتقال غیر حضوری، روزانه از 50 میلیون تومان به 100 میلیون تومان افزایش یافته است.
بهمنی با اشاره به اینکه این افزایش با استناد به ماده هشت فصل چهارم از دستورالعمل شفاف سازی تراکنشهای بانکی اشخاص، ابلاغی بخشنامه شماره 00/24 ب مورخ 1400/11/25 انجام شده است، گفت: بر طبق این بخشنامه سقف تراکنش انتقال وجه روزانه به حساب اشخاصی که در پست بانک ایران حساب دارند ( درون بانکی) از 50 میلیون تومان به 100 میلیون تومان افزایش یافته است.
وی با تاکید بر اینکه سقف انتقال وجه روزانه بین بانکی و درون بانکی نیز به طور مجموع 100 میلیون تومان است، افزود: در حال حاضر سقف تراکنشهای انتقال وجه درون بانکی و بین بانکی از درگاههای همراه بانک و اینترنت بانک به حساب دیگران، به صورت عادی و دستهای، بین بانکی پایا و ساتنا نیز 100 میلیون تومان است.
امضای تفاهم نامه همکاری چهارجانبه میان سازمان توسعه تجارت ایران،
صندوق ضمانت صادرات، بیمه ایران و هلدینگ سبا
تفاهم نامه همکاری چهارجانبه میان شرکت سهامی بیمه ایران، سازمان توسعه تجارت ایران، صندوق ضمانت صادرات و هلدینگ سبا با هدف تسهیل، ترغیب، توسعه صادرات و کاهش ریسک تجارت به امضا رسید.
به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، این تفاهم نامه، در راستای سیاست های اقتصادی دولت سیزدهم جهت تسهیل مبادلات و مراودات تجاری، توسعه صادرات و ارائه پوشش های بیمه ای مناسب و مطمئن به بازرگانان و صادرکنندگان کشور به امضای حسن شریفی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران، علیرضا پیمان پاک رئیس سازمان توسعه تجارت، علیرضا علیخانی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات و محسن احمدی مدیرعامل هلدینگ توسعه کسب و کار سبا رسید.
در این تفاهم نامه مشترک، شرکت سهامی بیمه ایران پوشش های بیمه ای برای تضمین اعتبارات و سرمایه گذاری مربوط به کالاها و خدمات صادراتی به شرکتهای متقاضی معرفی شده سازمان توسعه تجارت که از طریق صندوق ضمانت صادرات مورد تایید قرار گرفته است، ارائه می نماید. همچنین شراکت راهبردی طرفین برای طراحی پوشش های بیمه های جدید مورد نیاز برای ریسکهای شناسایی شده، صدور ضمانت نامه ها و بیمه نامه های لازم به منظور شرکت در مناقصات بین المللی، همکاری جهت ارایه پوشش های اعتباری به فعالان اقتصادی به صورت مشترک پیش بینی شده است.
همچنین بر اساس این تفاهم نامه که با هدف ساماندهی به بیمه صادرکنندگان و تضمین کاهش ریسک صادرات انجام پذیرفت، هر کدام از طرفین تفاهم نامه در حوزه ارائه خدمات در حیطه وظایف و فعالیت های قانونی خود نسبت به تسهیل، ترغیب و توسعه صادرات جمهوری اسلامی ایران، ارائه پوشش های بیمه ای و اتکایی، تامین زیرساختهای مورد نیاز تجار، صادرکنندگان و شرکتهای ایرانی در داخل و خارج از کشور و گسترش و ارتقا ی سطح کمی و کیفی همکاری های فی مابین، اقدام خواهند کرد.
حمایت و پشتیبانی از صادرات جمهوری اسلامی ایران از طریق ارائه پوششهای بیمه ای و تضمین اعتبارات و سرمایه گذاری های مربوط به کالاها و خدمات صادراتی ، مشارکت طرفین به منظور ارائه خدمات در هیات های تجاری، اجلاس های کمیسیون مشترک و غیره جهت تسهیل عقد قرارداد صادراتی تجار بخش خصوصی کشور با خریداران خارجی، استفاده از ظرفیت های بیمه ایران، هلدینگ کسب و کار سبا و شرکت های تابعه آنها جهت ارائه پوشش های بیمه ای و بیمه اتکایی به منظور کاهش ریسک صادرات، توسعه تجارت خارجی و توسعه صادرات و ارائه خدمات ویژه بیمه ای به مراکز و اعضای مرکز تجاری ایران و وابستگان تجاری واقتصادی خارجی سازمان و صندوق در کشورهای مختلف از جمله مهمترین محورهای این همکاری چهارجانبه است.
طرفین در این تفاهم نامه همکاری جهت ارزیابی ریسک و اعتبارسنجی خریداران خارجی کالاها و خدمات ایرانی و تهیه یک بسته ویژه حمایتی بر توسعه فعالیتهای اقتصادی واحدهای کوچک و متوسط و شرکتهای دانش بنیان تاکید کردند.
شراکت راهبردی جهت استفاده مشتریان و شرکای اقتصادی طرفین به منظور استفاده از خدمات یکدیگر، معرفی تجار، بازرگانان و صادرکنندگان به هلدینگ سبا از سوی سازمان توسعه تجارت و صندوق ضمانت صادرات برای همکاری های مشترک بخصوص در بازارهای صادراتی در زمینه احداث واحدهای اقتصادی، همکاری تجاری و بازاریابی، کمک به تسهیل و کاهش هزینه های تامین مالی واحدهای صادراتی جهت حضور موفق در بازارهای صادراتی از دیگر فرازهای این تفاهم نامه است.
همچنین همکاری طرفین جهت برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی مشترک و تخصصی داخلی و بین المللی بخصوص آموزش های بیمه ای در جهت ارتقای توان صادراتی شرکتها وتجار ایرانی و همکاری جهت تامین زیرساختهای فناوری اطلاعات، لجستیک، حمل ونقل مورد نیاز طرفین و شرکتها، صادرکنندگان و تجار از دیگر موارد مهم این تفاهم نامه چهار جانبه است.
از دیگر موارد قابل توجه در این تفاهم نامه چهارجانبه می توان به ارائه خدمات تخصصی در حوزه حقوقی، فناوری اطلاعات و مهندسی به سازمان توسعه تجارت، بیمه ایران، صندوق، شرکت ها، صادرکنندگان و تجار معرفی شده سازمان و صندوق ضمانت صادرات، توسط هلدینگ سبا و گسترش همکاری های فی مابین در زمینه های مورد توافق با محوریت بیمه بین المللی و اتکایی، بازار سرمایه، سرمایه گذاری خارجی، گردشگری و بازرگانی بین المللی اشاره کرد.
معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین عنوان کرد:
اقدام مهم بانک ایران زمین بهره گیری از بستر بانکداری دیجیتال
ظرفیت ها و پتانسیل های بانک در حوزه ارائه خدمات مالی با بهره گیری از بستر بانکداری دیجیتال یکی از اقدامات مهم در بانک ایران زمین بوده است.
گردهمایی روسا و معاونین شعب استان های اصفهان، قم، مرکزی و چهارمحال و بختیاری با حضور مدیران ارشد بانک در استان اصفهان برگزار شد.
بر اساس گزارش روابط عمومی؛ در این دیدار که با حضور معاونین طرح و برنامه و فناوری اطلاعات، مدیران امور شعب استانها و بانکداری دیجیتال، رییس اداره کارت و شبکه پرداخت و مدیرعامل شرکت سابین تجارت آریا برگزار شد، به تشریح و بررسی عملکرد شعب این منطقه در بخش های مختلف پرداخته شد.
فرهاد اینالوئی معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین در این جلسه به صورت جامع به تشریح رویکرد فعالیت بانکداری طی 4 دوره گذشته پرداخت و گفت: ظرفیت ها و پتانسیل های بانک در حوزه ارائه خدمات مالی با بهره گیری از بستر بانکداری دیجیتال یکی از اقدامات مهم در بانک ایران زمین بوده است.
اینالویی افزود : شرکت های وب با مشارکت بانک ایران زمین اقدام به راه اندازی نئوبانکی به نام فردا بانک کرده است. فردا بانک با ارائه خدمات بانکی آنلاین به دنبال ایجاد تجربه ای لذت بخش و از نو ساختن فرآیندی های عملیات بانکی است تا مشتریان با توجه به نیازهای مالی و پرداختی خود به بهترین خدمات ممکن به صورت آنلاین دسترسی داشته باشند.
در ادامه جلسه مهران باوند سوادکوهی معاون طرح و برنامه بانک ایران زمین موفقیت یک بنگاه اقتصادی را در گروی حرکت منظم در چهارچوب، مطابق بازار و با برنامه ریزی دقیق عنوان کرد.
سوادکوهی توجه به تنوع خدمات مالی از قبیل صدور ال سی داخلی، ضمانت نامه و سایر خدمات نوین بانکداری دیجیتال را از اهم وظایف در سال 1401 بیان کرد و گفت: تجزیه و تحلیل اطلاعات، شناسایی نقاط ضعف و رفع آنها همراه با برنامه ریزی و تلاش مستمر روزانه، عامل اصلی دستیابی به موفقیت است و تداوم حیات یک مجموعه اقتصادی منوط به سود آوری و ارزش آفرینی دوطرفه خواهد بود.
محمد حسینی کناروئی مدیر امور شعب استان های بانک ایران زمین در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات همکاران به جهت تحقق 152 درصدی اهداف تعیین شده درسال گذشته، به ضرورت شناخت صحیح و کامل بازار در راستای همکاری با بنگاه های پویا و فعال تاکید کرد.
حسینی کناروئی مهمترین عامل جلب و جذب منابع را تلاش مستمر همکاران، همراه با برنامه ریزی و بازاریابی دقیق بیان کرد و گفت: با توجه به هزینه های صورت گرفته در بازسازی شعب، افزایش بهروری و جذب منابع از اصلی ترین محور های رشد و ارتقا شعب بانک است.
در این دیدار وحید علیزاده مدیر شعب استان های اصفهان، قم، مرکزی و چهارمحال و بختیاری استانداردسازی 11 شعبه در سال 1400 را گامی موثر در جهت ایجاد فضایی مطلوب در روند ارائه خدمات متنوع و متفاوت برای مشتریان بیان کرد و گفت: جوان گرایی یکی از مولفه های اصلی میزان پویایی یک مجموعه است و بر همین اساس منطقه اصفهان با داشتن نیروهای جوان و خلاق، تمام تلاش خود را در جهت بازاریابی و جذب مشتری به کار گرفته است تا بتواند بهترین خدمات را در خور شأن آنان ارائه کند.
شایان ذکر است در حاشیه این سفر بازدید از شعب استانهای اصفهان ، قم و چهارمحال و بختیاری به عمل آمد و جلسه دیگری با حضور مدیران ارشد فناوری اطلاعات و شرکت سابین تجارت آریا با همکاران منتخب منطقه در اصفهان برگزار گردید.
برگزاری سومین نشست مشترک کارگروه های تخصصی تدوین سند ملی ارزیابی خطر به میزبانی بیمه مرکزی
در راستای اجرای ماده (3) آیین نامه اجرایی ماده (14) الحاقی قانون مبارزه با پولشویی نشست چند جانبه کارگروه های تخصصی ارزیابی خطر به میزبانی بیمه مرکزی ج.ا.ایران تشکیل و نسبت به ضرورت هم اندیشی بیشتر برای دستیابی به اهداف دولت در عرصه مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم تاکید شد.
در راستای اجرای ماده (3) آیین نامه اجرایی ماده (14) الحاقی قانون مبارزه با پولشویی نشست چند جانبه کارگروه های تخصصی ارزیابی خطر به میزبانی بیمه مرکزی ج.ا.ایران تشکیل و نسبت به ضرورت هم اندیشی بیشتر برای دستیابی به اهداف دولت در عرصه مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم تاکید شد.
تقویت نظارت، راستی آزمایی و تجمیع اطلاعات به تأمین سلامت دستگاه های اجرایی منتهی می شود
مدیران مرتبط در حوزه مبارزه با پولشویی با تشریح عملکرد سازمان های ذیربط به ارائه راهکارهایی برای تقویت امر مبارزه با پولشویی و تآمین مالی تروریسم پرداختند.
در این نشست که به میزبانی نهاد ناظر صنعت بیمه برپا شد مدیران سازمان های اقتصادی و کشور، ضمن طرح نقطه نظرات و دیدگاه های خود نسبت به استقرار سامانه های مشترک برای کنترل و تشدید نظارت ها تاکید کردند.
بهره گیری از توان فنی و دانش فناوری بخش خصوصی یک ضرورت است اما سازمان ها باید بر فضای فاوای خود تسلط و اشراف کافی داشته باشند.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی، در جمع مدیران بازرسی و مبارزه با پولشویی سازمان های اقتصادی، با اعلام این مطلب افزود: صیانت از اطلاعات بیمه گذاران و حفظ امنیت شبکه های الکترونیکی از مهمترین ماموریت های سازمان های کشور _به خصوص در بخش های اقتصادی_ به شمار می رود.
نعمتی با تشریح فعالیت های سامانه سنهاب بر لزوم تقویت تعاملات بین سازمانی در حوزه فن آوری اطلاعات تأکید کرد و افزود: روند سریع و صحیح خدمات رسانی برخط به شهروندان در گرو توسعه زیرساخت ها و حفظ امنیت شبکه های الکترونیکی است و خوشبختانه نهاد ناظر صنعت بیمه در این خصوص پیشتاز است.
وی با اشاره به احراز چهار رتبه نخست بیمه مرکزی در حوزه فناوری و استقرار دولت الکترونیک، خاطرنشان کرد: نظارت پیشگیرانه از مهم ترین اهدافی است که از سوی سامانه های الکترونیکی نهادناظر صنعت بیمه دنبال می شود.
مهندس نعمتی با اشاره به تعامل سازنده مرکز فاوای بیمه مرکزی با بخش های مرتبط سه قوه، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک ضریب تقلبات و تخلفات به حداقل برسد.
رئیس مرکز فاوا تصریح کرد: در دولت الکترونیک، نیروی انسانی باید نقش ناظر و پایش را ایفا کند و پردازش اطلاعات بر عهده سیستم های الکترونیکی خواهد بود.
در ادامه این نشست، کاظم فیروزپوری مدیرکل بازرسی، حسابرسی داخلی و مبارزه با پولشویی بیمه مرکزی با برشمردن چالشها و فرصتهای پیش روی استقرار سامانه های یکپارچه و بسترسازی تبادل اطلاعاتی، بر ادامه همکاری های تنگاتنگ دستگاه های اجرایی برای جلوگیری از پولشویی و تامین مالی تروریسم در کشور تأکید کرد.
فعالیت در حوزه مبارزه با پولشویی یک حرکت امدادی و جمعی است و اهداف آن بدون فعالیت فرابخشی و منسجم محقق نخواهد شد.
محسن احمدی معاون مقررات و برنامه ریزی مرکز اطلاعات مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی با اعلام این مطلب افزود: با ثبت دقیق و تجمیع اطلاعات منابع و دارایی های اشخاص حقیقی و حقوقی در سامانه یکپارچه می توان در تصمیم سازی ها و تخصیص اعتبارات موفق تر عمل کرد.
وی با ابراز خرسندی از بیمه مرکزی برای میزبانی این نشست از مجموعه های مختلف اقتصادی خواست تا با تعامل بیشتر با نهادهای فراسازمانی بستر لازم را برای مبارزه با پولشویی و رونق تولید و اشتغال فراهم کنند.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.