شماره: 1944 / ۱۴۰۱ دوازدهم مرداد
تعداد بازدید : 1
فروش تسلا در اروپا کند می شود: رقابت شدیدتر از همیشه
بازار خودروهای جدید اروپا در نیمه اول سال جاری همچنان روزهای سختی را تجربه می کند.آخرین اطلاعات منتشر شده نشان می دهد که ثبت نام خودروهای جدید نسبت به مدت مشابه در سال 2021 با 14 درصد کاهش به 5.54 میلیون دستگاه در 27 کشور اروپایی رسیده است. این رقم با تغییر مثبت ثبت شده در چین (+ 3.4 درصد) متفاوت است، اما بهتر از نتایج به دست آمده در ایالات متحده است، جایی که بازار 18.2 درصد سقوط کرد.
از جمله خودروهایی امنی از کاهش فروش جلوگیری کرده اند، خودروهای شاسی بلند و خودروهای الکتریکی هستند. اولی فقط 4 درصد کاهش متوسطی را ثبت کرده و دومی با افزایش ثبت نام، افزایش 31 درصدی فروش را نشان می دهد. این بدان معناست که خودروهای برقی باتری دار (BEV) اکنون 11.4 درصد از کل بازار را تشکیل می دهند که تقریباً چهار امتیاز بیشتر از سهم بازار در سال گذشته است.
افزایش تقاضای BEV برای همه خودروسازان یکسان نبوده است. به عنوان مثال، تسلا نتوانست روی این نوع از خودروها سرمایه گذاری کند و در حالی که تعداد خودروهای بیشتری از همیشه ثبت کرده است، رشد آن از بازار کلی عقب مانده است.0.42 امتیاز از دست رفته، تسلا را در میان خودروسازان اروپایی با بیشترین کاهش سهم بازار در این دوره، سوم می کند. گروه فولکس واگن با افت 5.7 واحدی در صدر قرار دارد و نیسان با 1.4 امتیاز در رتبه بعدی قرار دارد. تسلا در ماه ژوئن با کاهش 76 درصدی ثبت نام مدل 3 به شدت آسیب دید.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
اخبار
نسل بعدی دوج چارجر چلنجر
فقط الکتریکی خواهد بود
می دانیم که خودروهای الکتریکی در نهایت از قدرت احتراق داخلی پیشی خواهند گرفت.
این انتقال قدرت در برخی خودروسازان سریع تر اتفاق میافتد، اما دوج همچنان یک پناهگاه امن برای موتور پرقدرت V8 است. علیرغم اینکه شایعات اخیر خلاف این را ادعا می کنند، با ورود نسل بعدی چارجر و چلنجر، این موضوع تغییر خواهد کرد.
سخنگوی دوج تایید کرد که پلتفرم نسل بعدی نه تنها موتور همی V8، بلکه تمام موتورهای احتراق داخلی را از دست خواهد داد. پلتفرم مورد بحث LX است که طرح دیفرانسیل عقب کرایسلر در اندازه کامل است که به سال 2005 باز می گردد. مدل های فعلی از نسخه های اصلاح شده پلت فرم - LD برای شارژر و LA در چلنجر - استفاده می کنند که موتور V6 و موتورهای V8 به همراه گیربکس هشت سرعته اتوماتیک را در خود جای می دهد.
بر کسی پوشیده نیست که دوج در حال کار بر روی یک خودروی عضلانی الکتریکی جدید است که انتظار می رود در چند هفته آینده به صورت مفهومی معرفی شود. این پیش نمایش مدل تولیدی را که در حال حاضر قرار است در سال 2024 وارد بازار شود، ارائه خواهد کرد.
جاسوسی از بی ام و X3 پلاگین هیبریدی جدید از نزدیک
بی ام و در حال آماده سازی نسل جدیدی ازX3 شاسی بلند است.علیرغم اینکه اولین مشاهده ما تقریباً یک ماه پیش اتفاق افتاد، ما قبلاً نمونه های اولیه استتار شده زیادی را دیده ایم. با این حال، این اولین باری است که ما یک X3 پلاگین هیبریدی را در بازار پیدا می کنیم.
تیم عکاسان جاسوسی، دو خودروی آزمایشی X3 را مشاهده کردند، اما توجه ما بر روی مدل الکتریکی متمرکز شده است. می دانیم که این یک مدل هیبریدی است. فراتر از آن، به لطف نمای نزدیک ارائه شده توسط عکاسان، می توانیم تأیید کنیم که این یک مدل پلاگین هیبریدی است. با زوم کردن روی گلگیر سمت راننده، به راحتی می توان طرح کلی درب شارژ را مشاهده کرد.
تصاویر همچنین نمای واضحی از چهره X3 به ما می دهند. این تصاویر خطوط جلوپنجره را علیرغم تلاش برای پنهان کردن آن با روکش و پانل های کاذب آشکار می کند. سایز جلوپنجره کمی بزرگتر خواهد بود، اما نه به اندازه ای که شما انتظار دارید.
منابع ما به ما می گویند که رونمایی برای اواخر سال 2023 در نظر گرفته شده است. تا این لحظه بیش از یک سال زمان باقی مانده است، به این معنی که نسل بعدی X3 احتمالاً مدل 2024 خواهد بود.
اروپا:کاهش فروش خودروهای پلاگین
در ژوئن 2022
بازار خودروهای سواری اروپا در ماه ژوئن به کاهش قابل توجه 17 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد که بیشتر به دلیل عرضه محدود خودروهای جدید است، اما چالشهای دیگری نیز در رابطه با اقتصاد عمومی وجود دارد.
تقریباً 220 هزار دستگاه خودروی سواری پلاگین در ماه گذشته در اروپا به ثبت رسیده است که 8 درصد کمتر از یک سال گذشته است.به دلیل تفاوت در نرخ کاهش، بخش پلاگین همچنان در حال گسترش سهم بازار خود است که در ژوئن به 21٪ (شامل 13٪ خودروهای تمام الکتریکی) رسید. ما حدس می زنیم که کاهش فروش خودروهای برقی پلاگین ممکن است موقتی باشد.
نکته دیگر این است که این کاهش مربوط به کاهش 22 درصدی ثبت نام های پلاگین هیبریدی است. خودروهای تمام الکتریکی در واقع نسبت به سال گذشته 4 درصد افزایش داشته اند.
در سال جاری تاکنون حدود یک میلیون و 127 هزار و 489 خودروی برقی سواری جدید در اروپا به ثبت رسیده است که این حدود 20 درصد از کل تعداد فروش است. در ماه ژوئن، پرفروش ترین مدل در اروپا، تسلا مدل Y است که طبق معمول به تحویلهای حجمی در پایان سه ماهه اشاره کرد. نزدیک به 17 هزار دستگاه در ماه ژوئن فروخت و به آن اجازه داد تا در نیمه اول سال نیز به ثبت شده ترین مدل پلاگین تبدیل شود.
عرضه نسخه الکتریکی جک j7
کرمان موتور در چین
خودروی JAC Sehol A5 Plus یک سدان شهری تولید شده در کمپانی جک کشور چین است و بعد از معرفی در سال 2021 در شانگهای، در سال 1401 توسط کرمان موتور به ایران آمد، اکنون اما سهول از نسخه الکتریکی محصول خود موسوم به سهول آیپائو رونمایی کرده است.سهول آیپائو، یک سدان الکتریکی جمع و جور با نام تجاری سهول از گروه جک است. سهول آیپائو در تاریخ 28 ژوئیه در بازار خودرو چین عرضه شد و قیمت آن از 130,000 RMB ( رنمینبی) معادل 19,000 دلار، شروع می شود.سهول یک برند زیر مجموعه JAC است که در سال 2020 تاسیس شد. این برند که در ابتدا SOL نام داشت، با سرمایه گذاری مشترک بین جک و فولکس واگن با هدف ساخت خودروهای برقی مقرون به صرفه بر اساس پلتفرم های توسعه یافته جک ایجاد شده است. این سرمایه گذاری مشترک تاکنون تنها یک خودرو به نام SOL E20X را بر اساس JAC iEV7s عرضه کرد.سپس فولکس واگن نظر خود را تغییر داد و تصمیم گرفت اکثریت سهام این جوینت ونچر را بخرد و از آن برای ساخت خودروهای با برند فولکس واگن بر روی پلت فرم MEB خود استفاده کند. جوینت ونچر از جک فولکس واگن به فولکس واگن انهویی (Volkswagen Anhui) تغییر نام داد. آنهویی شهری است که این کارخانه در آن مستقر است.این بدان معناست که دیگر هیچ استفاده ای برای نام تجاری SOL وجود ندارد. پس از این تغییرات، جک آن را تصاحب کرد و نام آن را به سهول (Sehol) تغییر داد و نام چینی، (Sihao) به همان صورت باقی مانده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
گرانترین خودروی الکتریکی جهان رونمایی شد
کادیلاک عکس و اطلاعاتی از مدل جدیدی منتشر کرده که نشان میدهد این خودروساز آمریکایی میخواهد در آینده باخودروسازان بسیار لوکس نظیر رولزرویس و بنتلی رقابت کند. نام این مدل جدید سلستیک (Celestiq) است و به گزارشرسانهها قیمت پایه آن 300 هزار دلار خواهد بود.
کادیلاک تا اواخر دهه پنجاه میلادی، استانداردی برای ماشینهای لوکس جهان بود. اما در سالهای اخیر بازار را بهخودروسازان اروپایی و ژاپنی واگذار کرده و چند بار تلاشش برای احیای دوباره این مارک ناموفق بوده است.
کادیلاک برای بازگشت به اوج از شکوه گذشتهاش الهام گرفته است. این شرکت میگوید سلستیک را با نگاهی به مدل الدورادو(Eldorado) سال 1957 و مدل V16 ساخت سالهای دهه سی میلادی طراحی کرده است. مدل الدورادو در زمان خود از نظرتک بودن و قیمت با رولزرویس رقابت میکرد.
کادیلاک میگوید تصاویری که منتشر کرده بسیار به مدل نهایی شبیه است. ماشینها قرار است به صورت سفارشی و بادست تولید شود و مشتری میتواند تا حد زیادی ماشین را به سلیقه خود تغییر دهد. مثلا انتخاب رنگ نامحدود است وماشین به هر رنگی که مشتری بخواهد ساخته میشود.
کادیلاک اطلاعاتی درباره قیمت ماشین منتشر نکرده، اما روزنامه آمریکایی والاستریتژورنال ماه گذشته از قول منابع آگاهخبر داد که قیمت پایه ماشین حدود 300 هزار دلار است و بعد از اضافهشدن امکانات سفارشی قیمتش بسیار بیشتر خواهدبود. با این قیمت، کادیلاک گرانترین مدل الکتریکی است که تاکنون معرفی شده است.
خودروساز آمریکایی همچنین ادعا میکند که پیشرفتهترین فنآوری روز به سرنشینان ارائه میشود؛ از جمله نمایشگر 55اینچی که روی داشبورد است و امکانی که میتوان با آن بخشهایی از سقف شیشهای ماشین را مات کرد.
سیستم خودرانی به نام اولترا کروز از جمله امکانات دیگر ماشین است که به راننده اجازه میدهد در برخی خیابانها وجادههای خارج از شهر دستش را از فرمان بردارد.
سلستیک دومین مدل الکتریکی کادیلاک خواهد بود. این شرکت در حال حاضر یک شاسیبلند الکتریکی به نام لیریک درمحصولاتش دارد و اعلام کرده که همه مدلهایش تا سال 2030 الکتریکی خواهد شد.
دو کارخانه رولزرویس و بنتلی هم در حال ساخت ماشینهای الکتریکی هستند. اولین مدل الکتریکی رولزرویس اواخر سال2023 به بازار خواهد آمد. بنتلی هم قرار بود اولین مدل الکتریکی خود را اواخر سال 2025 به بازار عرضه کند، اما مدیرکارخانه هفته پیش اعلام کرد که فروش این مدل به سال 2026 موکول شده است. زمان عرضه کادیلاک سلستیک اعلام نشده، اماانتظار میرود تا پایان سال 2023 به بازار بیاید.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 3
وزارت صمت مخالف ارائه گواهی اسقاط خودرو
طبق اعلام مرکز پژوهش های مجلس اسقاط هر خودرو فرسوده در شرایط فعلی سبب کاهش مصرف 2000 لیتر بنزین در سال میشود اما وزارت صمت مخالف ارائه گواهی اسقاط خودرو است.
مرکز پژوهشهای مجلس در گزارشی به موضوع اسقاط خودرو و موتورسیکلت پرداخته و عنوان کرده است: قانون ساماندهی صنعت خودرو به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و در 21 خرداد 1401 ابلاغ شده است. در ماده 10 این قانون شماره گذاری خودروها و موتورسیکلت منوط به ارائه گواهی اسقاط توسط خودروسازان و موتورسیکلت سازان معادل بیست و پنج درصد (25%) تولید ماهانه شده است. اجرای این ماده موجب رشد چشمگیر اسقاط خودروهای فرسوده میشود.
از جمله مزایا اسقاط خودروهای فرسوده میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
کاهش آلودگی هوا و ارتقا سلامت مردم: مطالعات متعددی طی سالیان اخیر خسارت آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور را بررسی کردهاند. بر اساس گزارش بانک جهانی در سال 2018، آلودگی هوای تهران به طور مستقیم هر ساله خسارت 2.6 میلیارد دلاری به سلامت عمومی شهروندان وارد میکند. مطابق برآورد صورت گرفته کاهش آلودگی هوای تهران در اثر اجرای طرحهای اسقاط وسایل نقلیه فرسوده، میتواند کاهش خسارت تقریبی تا 1081 میلیون دلاری را در بخش سلامت شهر تهران به همراه داشته باشد.
کاهش مصرف سوخت و جلوگیری از وابستگی به واردات بنزین: شاید بتوان اصلیترین مزیت اقتصادی طرحهای اسقاط وسایل نقلیه فرسوده را کاهش مصرف سوخت در بخش حمل و نقل کشور دانست. میزان مصرف بنزین کشور به بیش از 110 میلیون لیتر در روز رسیده و از میزان متوسط تولید پیشی گرفته است. با توجه به روند کند افزایش تولید بنزین در کشور و رشد سالانه 5 الی 10 درصدی مصرف بنزین در صورت تداوم شرایط فعلی کشور به واردکننده بنزین تبدیل خواهد شد. اسقاط هر خودرو فرسوده در شرایط فعلی سبب کاهش مصرف 2000 لیتر بنزین در سال میشود. ارزش صادراتی این میزان بنزین بیش از 1800 دلار معادل با 54 میلیون تومان است. درصورت اجرای ماده 10 طرح ساماندهی صنعت خودرو، با فرض اسقاط 300 هزار خودرو در سال، بیش از 540 میلیون دلار معادل 16.2 هزار میلیارد تومان به صورت سالانه در مصرف بنزین صرفه جویی میشود.
ایجاد اشتغال: احیا و اجرای طرحهای اسقاط وسایل نقلیه فرسوده در کشور به معنای رونق دوباره فعالیت در مراکز اسقاط و بازیافت وسایل نقلیه فرسوده است. در کشور بیش از 220 مرکز اسقاط وجود دارد و در هر مرکز بین 30 تا 70 نفر اشتغال مستقیم دارند. بر این اساس احیای طرحهای اسقاط به معنای ایجاد 11 هزار شغل مستقیم در کشور است.
وزارت صمت مخالف اجرای قانون ارائه گواهی اسقاط خودرو
با وجود اینکه در متن قانون ساماندهی صنعت خودرو صراحتاً عنوان شده است که خودروسازان ملزم به ارائه گواهی اسقاط هستند. وزارت صمت و خودروسازان در حال پیگیری طرحی از طریق شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و هیئت وزیران هستند که به موجب آن خودروسازان به جای ارائه گواهی اسقاط خودرو مبلغی را به صندوق محیط زیست واریز نمایند.
وزارت صمت مشکلاتی مانند کمبود گواهی اسقاط و افزایش هزینه خودروسازان را دلیل مخالفت خود با اجرای این قانون و ارائه پیشنهاد جایگزین، بیان میکنند. اجرای این طرح در عمل به معنی توقف فرآیند اسقاط است زیرا:
- مبلغ پیشنهادی ناچیز است و امکان جایگزینی خودروهای فرسوده با استفاده از آن میسر نیست.
- با توجه به تورم، مبلغ تعیین شده به مرور زمان دچار کاهش ارزش میشود.
- امکان انحراف منابع جمع شده در صندوق به سایر حوزهها وجود دارد.
با توجه به موارد فوق طرح پیشنهادی وزارت صمت مغایر با راهبرد «تسریع روند اسقاط و از رده خارجکردن خودروهای فرسوده» مطرح شده در سند تحول دولت و مغایر با متن قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است.
به منظور تسریع فرآیند اسقاط خودرو و رفع مشکلات مطرح شده بستهای آماده شده است که اهم موارد مطرح شده در این بسته به شرح زیر است:
- معادل سازی کلیه گواهیهای اسقاط با یکدیگر صرف نظر از نوع سوخت: با معادل سازی گواهی اسقاط خودروها صرف نظر از نوع مصرف سوخت، مشکل کمبود گواهی اسقاط خودرو دیزل رفع میشود.
- شارژگواهی اسقاط به صورت خودکار در سامانه اسقاط خودروهای فرسوده
- در اولویت قرار گرفتن دارندگان خودرو فرسوده در قرعه کشی خودرو مشروط به اسقاط
- تعیین محدودیت برای تردد خودروهای فرسوده
- ایجاد سازوکار اعطای گواهی صرفه جویی سوخت مشروط به اسقاط خودرو: با اسقاط هر خودرو سواری سالانه به طور متوسط 54 میلیون تومان در مصرف بنزین صرفه جویی میشود با اعطای گواهی صرفه جویی به دارندگان خودرو فرسوده (مشروط به اسقاط خودرو) میزان عرضه گواهی اسقاط به طور چشمگیری افزایش مییابد و مشکلات مطرح شده توسط وزارت صمت رفع میگردد.
با توجه به موارد مطرح شده نیاز است کارگروهی متشکل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت نفت، وزارت صمت، وزارت کشور و سازمان حفاظت محیط زیست به منظور تدوین آئین نامه ماده 10 قانون ساماندهی صنعت خودرو تشکیل شود و آئین نامه مذکور با لحاظ الزامات مطرح شده در متن قانون و بدون انحراف از آن تدوین شود. شایان ذکر است مهلت قانونی تدوین آئین نامه مذکور تا 21 شهریور ماه 1401 است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 4
«خبر خوب خودرویی دولت» قیمت ها را کاهش می دهد؟
فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو میگوید: حذف محدودیتها نمیتواند تأثیر چشمگیری بر کاهش قیمت در بازار خودرو داشته باشد و وزارت صمت هم قادر به حل مشکلات اقتصاد کلان کشور نیست.
پیشتر امید قالیباف، سخنگوی دولت مطرح کرده بود که در ماه آینده خبرهای خوبی از صنعت خودرو به اطلاع مردم خواهد رسید. حال به نظر میرسد خبر خوب وزارت صمت حذف محدودیت در چارچوب طرح قرعهکشی خودرو بوده است و این سوال را ایجاد می کند که حذف محدودیتها میتواند کاهش قیمت در بازار خودرو را به همراه داشته باشد؟
در روزهای اخیر قیمت خودرو در بازار آزاد کاهشی شده و فعالان بازار موضوعات متعددی را دلیل شروع افت قیمتها در این بخش به شمار می آورند. بعضی معتقدند که بازار تحت تاثیر نرخ ارز قرار گرفته و برخی دیگر به کمبود متقاضیان خرید اشاره می کنند. با این حال مسئله واردات نیز مورد توجه فعالان بازار قرار گرفته و عدهای هم کاهش قیمتها را نتیجه فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو میدانند. علاوه بر مسائل گفته شده فعالان بازار افزایش تولید را نیز یکی از عوامل موثر در ریزش قیمتها در روزهای اخیر می دانند و معتقدند که با توجه به سرعت بخشی به فرآیند تولید و عرضه خودرو پیشبینی میشود در نیم سال دوم شاهد تعادل نسبی در سمت عرضه و تقاضای خودرو باشیم.
آنطور که گفته میشود وزارت صنعت تصمیم گرفته است تا محدودیتهایی را که پیش از این در چارچوب طرح قرعهکشی خودرو وجود داشت برای خودروهایی که از قرعهکشی خارج میشوند، حذف کند.
اخیرا امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت با بیان این مطلب اعلام کرده است:
قیمت خودروها این روزها در بازار آزاد کاهشی است. پس از سه سال، مقرر شده است برای طرح فروش خودروهایی که از شمول قرعهکشی خارج شده (و خودروهایی که بهتدریج خارج میشوند)، محدودیتهایی که پیش از این اعمال میشدند، کنار گذاشته شود. بهطور مثال فردی که قصد خرید کوییک R (که اخیرا از چرخه قرعهکشی خارج شده است) را دارد، محدودیت پلاک انتظامی فعال و عدم خرید 48 ماهه از دو خودروساز بزرگ و... برای وی اعمال نمیشود. مزیت این تصمیم جدید این است که بهجای آنکه حجم عمده تقاضا به سمت بازار باشد و منجر به افزایش قیمت شود، به سمت خرید از شرکت خودروساز حرکت میکند و نیازش تامین میشود؛ این موضوع باعث خواهد شد قیمتها در بازار آزاد بیشتر کاهش پیدا کنند.
باید اشاره کرد که پیشتر، قالیباف مطرح کرده بود که در ماه آینده خبرهای خوبی از صنعت خودرو به اطلاع مردم خواهد رسید. حال به نظر میرسد خبر خوب وزارت صمت حذف محدودیت در چارچوب طرح قرعهکشی خودرو بوده است اما آیا حذف محدودیتها میتواند ارزانی بیشتر برای مدت طولانی در بازار خودرو شود یا خیر؟ فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو در پاسخ به این پرسش به «ابتکار» گفت: واقعیت این است که حذف محدودیتها نمیتواند تاثیر چشمگیری بر کاهش قیمت در بازار خودرو داشته باشد، اما اگر بر اساس گفتهها، تولید و عرضه افزایش یابد میتوان امیدوار بود که شدت افزایش قیمتها از تورم عقب بماند. به بیانی دیگر با افزایش تولید و عرضه نسبت تورم بخشی در بازار خودرو از تورم عمومی کمتر میشود.
این کارشناس صنعت خودرو در ادامه صحبتهایش با ارزیابی وضعیت بازار ادامه داد: من گمان میکنم بازار خودرو همچنان تورمی خواهد بود چراکه روند کل اقتصاد ایران به شدت تورمی است. اما همانطور که اشاره کردم اگر اعداد و ارقامی که برای افزایش تولید اعلام میکنند صحت داشته باشد میتوانیم منتظر باشیم که شدت افزایش قیمتها کمتر شود.
وی همچنین تاکید کرد: افزایش قیمت در بازار خودرو گریزناپذیر است و این به بحث اقتصاد کلان کشور مربوط میشود.
این کارشناس صنعت خودرو در پایان اظهار کرد: وزارت صمت نمیتواند مشکلات اقتصاد کلان را حل کند و حتی گاهی سیاستهایی را اتخاذ میکند که تورمزا است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
دوکلمه خبر
راه اندازی مرکز آزمون جاده ای، راهکاری برای افزایش کیفیت خودرو
مدیر کل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد گفت: یکی از مهمترین عوامل در چرخه طراحی خودرو، آزمون یکپارچه خودروست که برای ایجاد و راه اندازی آن نیاز به سرمایه گذاری است.
مهدی انگورج با بیان اینکه یکی از مهمترین عوامل در چرخه طراحی خودرو، آزمون یکپارچه خودروست، افزود: با امتحان قطعات به تنهایی نمیتوانیم به عملکرد صحیح خودرو مطمین شویم؛ ضمن اینکه در صنعت خودروسازی، خودرو به عنوان یک سیستم یکپارچه آزمایش میشود که در این آزمایشها نیاز به مراکز آزمون جادهای است.
وی گفت: مراکز آزمون جاده ای، بیشتر در طراحی، تولید، بررسیهای جاده ای، بررسی رعایت الزامات قانونی مثل استانداردها و در به کارگیری فناوریهای مدرن در خودرو کاربرد دارد.
انگورج اضافه کرد: مراکز آزمون جاده ای، با انجام آزمایشهای متعدد در خصوص انطباق خودرو با اجزای استاندارد و با پیدا کردن ضعفها و کمک به حل آنها همچنین بررسی عملکرد خودرو در جادهها در شرایط ویژه محیطی، به خودروسازها کمک میکنند تا خودرو با کیفیت به بازار عرضه شود.
وی گفت: مراکز آزمون جادهای خودرو، کاربردهای دیگری مانند آموزش رانندگی، آزمایش روی انواع لاستیک خودرو، مقایسه خودروهای مشابه با یکدیگر یا کمک به ارتقا سیستمهای به کار رفته در خودروها دارد.
به گفته مدیر کل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد، مجموع آزمایشهایی که روی خودرو در مراکز آزمون جادهای انجام میشود شامل 3 گروه آزمایشهای جاده ای، استاتیک و نرم افزاری میشود.
انگورج افزود: در آزمایش جادهای خودرو باید در شرایط مختلف مثل شیب، خیس بودن جاده، صافی و … به صورت امتحانی قرار گیرد؛ این شرایط میتواند شامل محیط بسیار سرد، گرم یا مهآلود باشد و در نتیجه خودرو و اجزای آن کاملا تحت کنترل همه اطلاعات از طریق سنسورهایی که در محیط نصب شده و میتواند از طریق برج دیدبانی تجزیه و تحلیل شود.وی ادامه داد: در زمینه شکوفایی خودرو به ایجاد مراکز آزمون جادهای نیاز داریم تا دانش و فناوری را افزایش دهیم، مصرف انرژی و آلودگی محیطی را کم و از همه مهمتر کیفیت قطعات و سیستم تولید را برررسی کنیم تا بتوانیم آنها را بهبود دهیم.انگورج گفت: هم اکنون مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی تایید صلاحیت شده و مجهز به پیشرفتهترین تجهیزات برای آزمایش قطعات و سیستم خودرو در کشور داریم، اما در خصوص آزمونهای عملکردی خودرو به صورت یکپارچه با توجه به تلاشی که از سالهای دور تاکنون انجام شده اقدام موثری صورت نگرفته و مراکزی که بتواند آزمون دینامیکی، دوام، آسایش سرنشین، تصادفات و برخورد عملکرد را انجام دهد، نداریم.
وی افزود: از آنجایی که امروزه سوانح رانندگی به یکی از مخاطرات زندگی بشر تبدیل شده نیاز است مراکز ایمنی به صورت یکپارچه و به منظور بررسی انطباق استانداردها، اجرای برنامههای افزایش ایمنی و بهبود کیفیت خودروهای تولیدی راه اندازی شود و این موضوع همواره مورد مطالبه و پیگیری سازمان استاندارد است.
مدیر کل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد، گفت: برای ایجاد و راه اندازی مراکز آزمون جادهای خودرو به امکانات مالی فراوانی نیاز است و سازمان استاندارد به عنوان یک طرح به لزوم آن تاکید میکند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.