شماره: 2201 / ۱۴۰۲ هجدهم شهريور

تعداد بازدید : 0
افزایش چشمگیر تولید خودروهای سنگین باری
طبق آمار وزارت صنعت، تولید خودروهای سنگین باری (کامیونت، کامیون و کشنده) در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال در دو خودروساز بزرگ کشور ۶۹ درصد و در خودروسازیهای خصوصی ۹۷ درصد افزایش یافته است. بررسی آمار ارائه شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید کامیونت، کامیون و کشنده از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد در خودروسازیهای دولتی و خصوصی رشد قابل توجهی را ثبت کرده است.
تولید کامیونت، کامیون و کشنده در پنج ماهه ابتدایی امسال توسط دو خودروساز بزرگ کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۹ درصد و در بخش خصوصی ۹۷ درصد رشد داشته است. طی مدت مذکور سال گذشته ٩٨٢٠ دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده در ایرانخودرو و سایپا تولید شده که با رشد ۶٩ درصدی به ۱۶ هزار و ۶۲۷ دستگاه افزایش یافته است.
تولید کامیونت، کامیون و کشنده در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بخش خصوصی نیز رشد ٩٧ درصدی را ثبت کرده و از ۵٠۴۵ دستگاه به ۱۰ هزار و ۷۴۰ دستگاه افزایش یافته است.
طبق آمار در یکماهه مرداد ماه ٢٨٢١ دستگاه خودرو سنگین باری در کشور توسط دولتیها تولید شده که به نسبت ٢٠٨١ دستگاه تولیدی در مدت مشابه سال گذشته، ۱۴ درصد رشد یافته است.
همچنین در مرداد ماه ١۴٠١ در مجموع ١٣٠٢ دستگاه خودروی سنگین در بخش خصوصی تولید شده بود که تولید آنها به ١٩٩١ در مرداد امسال افزایش یافت و بدین ترتیب رشد ٣۴ درصدی را رقم زده است.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
اخبار
شتاب تحویل خودروی چانگان به مشتریان
معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا در حاشیه نمایشگاه خودرو در شهر مشهد گفت: آن دسته از مشتریان خودروی چانگان که نسبت به تکمیل وجه مابه التفاوت خودروی چانگان براساس دعوتنامه صادر شده اقدام کرده اند و بروز رسانی احراز سکونت آنها در سیستم ثبت شده بود در روز جاری خودروی آنها فاکتور و در برنامه تخصیص پلاک و تحویل قرار گرفت.
حسین کاظمی طرقی افزود: برای تعدادی از تعهدات به مشتریان خودروهای چانگان که فیزیک پلاک دریافت شده بود با مشتریان تماس گرفته و درخصوص تحویل خودروی چانگان آنها راهنمایی لازم صورت پذیرفت.
او خاطرنشان کرد: دعوتنامه جهت واریز وجه مابه التفاوت مبلغ خودروی چانگان مطابق نوبت صادر می شود که با توجه به موجودی خودروهای چانگان ترخیص شده از گمرگ به محض تکمیل وجه توسط مشتریان خودرو به نام مشتری فاکتور و فرایند شماره گذاری و تحویل خودرو آغاز می شود.
کاظمی افزود: خودروی چانگان با مبلغ ۱۲.۷۴۱.۳۰۰.۰۰۰ ریال فاکتور می شود و آن دسته از مشتریان که مبلغ واریز شده ایشان بیش از مبلغ مذکور باشد، مبلغ اضافه پرداختی در انتهای فاکتور مشتری ثبت و پیامک کدشناسه به تلفن همراه مشتری ارسال خواهد شد که با مراجعه مشتری به بانک عامل، با ارائه کارت ملی و اعلام شماره شناسه، مبلغ اضافه واریزی به مشتری پرداخت می شود.
نیسان مورانو مدل 2024 اساساً بدون تغییر
نیسان مورانو S را برای مدل سال 2024 کنار می گذارد. تنها تغییر دیگر این است که تریم SL دارای سقف پانوراما برقی به صورت استاندارد است.هر مورانو همچنان از یک موتور 3.5 لیتری V6 با قدرت 260 اسب بخار و 240 پوند فوت گشتاور بهره می برد. تسمه های انتقال متغیر پیوسته نیرو را از موتور به چرخ های جلو به شکل استاندارد منتقل می کند. افزودن سیستم چهار چرخ متحرک به هر تریم، هزار و 700 دلار دیگر را به قیمت نهایی وارد می کند. هر مورانو همچنین نیسان سپر ایمنی 360 را دریافت می کند که ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده، کمک خودکار نوربالا، هشدار نقطه کور، هشدار خروج از خط، هشدار ترافیک متقابل عقب و ترمز خودکار معکوس را نصب می کند. همچنین یک سیستم هشدار برخورد از جلو هوشمند نیز وجود دارد که نیسان می گوید یک کلاس انحصاری است.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
تقاضای کاذب باعث دو نرخی شدن لاستیک شده است
مدیرکل دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت گفت: تقاضای کاذب و میل به گرانفروشی در برخی از توزیعکنندگان باعث دو نرخی شدن لاستیک در بازار شده است.
در برنامه گفت وگوی ویژه خبری به بررسی آخرین وضعیت بازار لاستیک و تامین مواد اولیه آن با حضور جمال میرزایی رئیس انجمن تولیدکنندگان لاستیک، محمد رضا آل طاها رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن، صفدری مدیرکل دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت و قاسم پالوج مدیرکل بازرسی کالاهای سرمایه ای سازمان حمایت پرداخت.
جمال میرزایی رئیس انجمن تولیدکنندگان لاستیک: مشکلات ما از انتهای سال شروع شد و تا به امروز ادامه دارد. در هفته های اخیر وعده هایی برای تخصیص ارز مورد نیاز داده شد در مدت اخیر به دلیل عدم تخصیص ارز بخشی از ظرفیت های تولید را از دست دادیم. درحال حاضر قول مساعد دادند که این مشکل رفع شود و ما هم پیگیر هستیم.
صفدری مدیرکل دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت: از ابتدای سال برمبنای ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان قرار بود تخصیص هایی داده شود و در مرحله ترخیص مشکلات دیگری در حوزه ارز داشته ایم که با بانک مرکزی صحبت و اعلام شده است که تامین ارز صورت گیرد. خرید ارز کمتر از یک هفته انجام می شود .
وارد کنندگان قول هفته آینده را داده اند که براساس اسناد و مستندات امیدواریم این مشکل مرتفع شود و تا انتهای هفته آینده به نتیجه برسد.
صفدری: اینکه بازار ملتهب است و کاهش تولید نسبت به سال گذشته داریم را قبول دارم. طبق سامانه جامع تجارت کاهش ۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته ایم . میزان تولیدات ما در سال گذشته ۹ میلیون حلقه بوده و امسال به ۸ میلیون حلقه رسیده و یک میلیون حلقه کاهش تولید در لاستیک سواری داشته ایم.
۲۴ میلیون حلقه لاستیک نیاز سالانه ما است و ۲۱ میلیون حلقه از محل تولیدات داخل و مابقی از محل خارجی تامین می شود.
یک درصد کاهش واردات لاستیک سواری به دلیل کاهش نرخ ارز داشته ایم بانک مرکزی مبالغ را به ذینفعان فروشندگان خارجی بدهد مشکلات حل می شود. پیگیری های متعدد کردیم تا هفته آینده به نتیجه می رسیم.
محمد رضا آل طاها رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن: در شرایط فعلی تولید، انگیزه تولیدکنندگان از بین رفته است. اگر لاستیک را به موقع تحویل دهند توزیع لاستیک را به صورت عادلانه خواهیم داشت. نرخ مصوب برای لاستیک داریم و نرخی فراتر از آن به نظرم ناشی از ضعف در تولید از طرف تولید کننده است که به توزیع کنندگان مربوط نمی شود.
زمانی که عرضه و تقاضا متناسب نباشد افزایش قیمت و دو نرخی شدن بازار ایجاد می شود. همچنین یک سری تقاضای کاذب ایجاد شده که نیاز به لاستیک را بیشتر کرده است.
لاستیک که نباشد عرضه کم می شود این عدم تعادل باعث یک تنش خواهد شد و نظارت زمانی جواب میدهد که تخلفی در آن صورت گیرد. عرضه را باید جبران کرد و زمانی که من به عنوان توزیع کننده، لاستیکی تحویل نگرفته ام چگونه عرضه صورت گیرد.
میرزایی: ۸ میلیون حلقه لاستیک سواری تولید شده اما ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار توزیع شده و مواد انبارها را کاهش داده ایم و صادرات را هم به حداقل رسانده ایم. علت ملتهب بودن بازار دو نرخی بودن آن است.
در بخش توزیع، خارج از شبکه عرضه شده است دو نرخی بودن باعث شده است که افرادی هم که نیاز به لاستیک ندارند، لاستیک درخواست کرده اند. ما نرخ مصوب برای عرضه داریم و تولید کننده با نرخ مصوب وارد بازار میکند و خارج از نرخ مصوب توسط توزیع کنندگان به فروش می رسد.
میرزایی: نیاز کشور ۲۴ میلیون حلقه است و قاعدتا نباید مشکلی در مصرف داشته باشیم تقاضای کاذب در بازار وجود دارد به ازای هر کد ملی نیاز به درخواست لاستیک می کنند.
قاسم پالوج مدیرکل بازرسی کالاهای سرمایه ای سازمان حمایت: مجموع مسائلی در تولید و تقاضای کاذب باعث نابه سامانی در این بازار شده است. از ابتدای سال ۶هزار و۸۰۰ بازرسی در سطح عرضه صورت گرفته و۹۲۰ پرونده تشکیل شده است و تمامی پرونده ها بررسی شده و احتکار هم از دیگر موارد این حوزه شده است.
این پرونده به محاکم ارسال شده است وبرای رفع این نابه سامانی ها، اقداماتی انجام شده است توزیع مستقیم لاستیک و تایر سوار ی در دستور کار است. اگر عرضه کافی به واحدهای صنفی انجام نشود این شایعه ایجاد می شود که لاستیک نیست در نتیجه قیمت ها افزایش می یابد.
آل طاها: توزیع لاستیک در سه سایز ۱۳،۱۴ و۱۵ کم است و بازار با این سه سایز سازگاری ندارد سازمان حمایت باید نظارت کند .
صفدری: تا سامانه های فروشگاهی برقرار نشود نمی شود نظارت کرد و نظارت های سنتی پاسخ گو نیست . نسبت به سال گذشته کاهش تولید داریم اما توزیع ما به ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار حلقه رسیده است. میل به گران فروشی در اصناف لاستیک وجود دارد و با توزیع فروشگاهی این بازار ساماندهی می شود.
باید نظارتها بیشتر شود و توزیع کنندگان به تکالیف خود بپردازند به طوری که با نصب یک بنر در تایر فروشی بخش زیادی از مشکلات و گران فروشی حل شد. نظارت کافی باید داشته باشیم و در حال حاضر شاهد آن هستیم میل به گران فروشی وجود دارد.
صفدری: تا زمانی که آموزش کامل نشود نمی شود به سامانه فروشگاهی متصل شد. آموزش را به تمامی اتحادیه ها ارائه کرده ایم و تا پایان ماه و با اتمام آموزش به سامانه شفافیت فروشگاهی متصل خواهند شد.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
برگزاری کارگاه مدیریت تجربه مشتریان (CEM) برای شاهین سواران
در بیست وسومین نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد گروه خودروسازی سایپا به منظور دریافت نظرات مستقیم و ثبت تجربه تمامی مشتریان این گروه که در یک بازه زمانی از تحویل خودرو شاهین آنها گذشته اقدام به برگزاری کارگاه مدیریت تجربه مشتریان کرد.
گروه خودروسازی سایپا بر اساس بررسی و شناختی که از مشتریان هر استان به دست آورده با برگزاری کارگاه مدیریت تجربه مشتریان به دنبال ایجاد یک تجریه دل نشین برای مشتری در استفاده محصول، خدمات و انتقال اقدامات انجام شده به مشتریان استفاده کننده از محصول است.
برهمین اساس گروه سایپا در هر نمایشگاه تخصصی خودرو با دعوت از مشتریان که از محصول شاهین استفاده کرده اند و با برگزاری فوکوس گروپ و پرسشگری عمیق به دنبال دریافت اطلاعاتی است که از ابتدای ورود مشتری به کسب و کار سایپا تا انتها یعنی از گام آگاهی رسانی و تبلیغات، ارزیابی اقتصادی، انتخاب محصول، خرید محصول، استفاده از محصول، کیفیت محصول، استفاده از خدمات پس از فروش و امداد و خدمات مشتریان را به دست آورد و به عبارتی تمامی نقاط تماس مشتری با مجموعه را ثبت و ضبط و سپس تحلیل کند.
در هر نمایشگاه تخصصی خودرو، بر اساس منطقه جغرافیایی، فرهنگ مردم، طبقه اجتماعی و سطح تحصیلات پرسشگری انجام شده و سپس تجزیه تحلیل می شود و با جلساتی که با صاحبان فرآیندها برگزار می شود، نتایج و تحلیل های انجام شده از خواسته ها و گویه های مردم را که ثبت شده مطرح و در نهایت اقدامات اصلاحی با توجه به پرسشگری انجام شده تعریف و انجام می شود.
همچنین در حین برگزاری این کارگاه با توجه به آشنایی و شناختی که مجریان برگزاری با روند فرآیندها در سازمان دارند، سعی می شود که با توجه به درخواست ها و نیازها، علاوه بر تماس تلفنی، کانال های ارتباطی دیگر نیز معرفی شود.
گفتنی است مدیریت تجربه مشتری (Customer Experience Management) یا (CEM) به این معنی است که با استفاده از شناخت خوبی که از مشتری بهدست میآید، بتوان سلیقه و علاقه افراد را شناسایی و تجربهای مختص به آنها را برایشان فراهم کرد. البته یافتن اطلاعات کار آسانی نیست و مستلزم رصد کانالهای ارتباطی و تعاملات مشتری با سایپاست.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
اصلاح قیمت ها منجر به ارایه خدمات بهتر به مشتریان می شود
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این که اصلاح قیمت ها منجربه ارایه خدمات بهتر به مشتریان می شود، گفت: قیمت گذاری دستوری منجر به زیان ۹هزار میلیاردی ایران خودرو در سه ماهه نخست امسال شده است.
علیمردان عظیمی در نشست با صاحبان امتیاز نمایندگی های شهر مشهد مقدس که با حضور رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با بیان این که تداوم قیمت گذاری دستوری منجر به افزایش بیشتر زیان انباشته خودروسازان خواهد شد، افزود: اصلاح قیمت خودرو علاوه بر ارتقای کیفیت محصولات، افزایش کیفیت خدمات را نیز در پی خواهد داشت.
وی در مورد تامین قطعات خودروهای متوقف شده در نمایندگی ها گفت: طبق برنامه ریزی باید تامین قطعه این خودروها ظرف ۷۲ ساعت انجام و ترخیص خودرو صورت پذیرد و این مهم در مورد شهر مشهد که سالانه میلیون ها زائر به بارگاه منور رضوی مشرف می شوند و اقامت کوتاهی در شهر مشهد دارند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با تاکید بر این که نمایندگی های ایران خودرو همکار و پشتیبان این شرکت هستند، تاکید کرد: در پی رفع دغدغه های این همکاران مان هستیم و تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه در اسرع وقت اجرایی میشود.
وی با بیان این که توزیع جغرافیایی نمایندگی ها باید به گونه ای باشد که دسترسی مشتریان در همه جا و در کم ترین زمان امکان پذیر باشد، تاکید کرد: آن چه برعهده ایران خودرو است، ارتقای کیفیت قطعات است و تا پایان فصل پاییز برنامه ارتقای کیفیت تعدادی از قطعات اجرایی می شود و از سوی دیگر پی گیر برخورد با قطعه سازان غیرمجاز از طریق نهادهای ذی ربط هستیم تا از این طریق خسارتی به مشتریان وارد نشود.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.