شماره: 2208 / ۱۴۰۲ بيست و هشتم شهريور
تعداد بازدید : 0
فولکس واگن کارکنان کارخانه تمام برقی در آلمان را کاهش می دهد
یک سخنگوی فولکس واگن گفت که کارمندان برنامه ریزی شده خود را در کارخانه تمام برقی خود در آلمان کاهش می دهد و کار شیفتی را به دلیل «شرایط بازار» تنظیم می کند.
این خودروساز قصد داشت برای 540 نفر از کارکنانی که در سال های اخیر با قراردادهای محدود استخدام شده بودند، استخدام دائمی کند، اما دیگر قادر به انجام این کار برای 269 نفر از این کارکنان نبود.
سخنگوی فولکس واگن گفت: «فولکس واگن همچنان 100 درصد از مسیر حرکت الکتریکی متقاعد است ... با این حال، با توجه به شرایط فعلی بازار، ما نمی توانیم 269 قرارداد را که مدت کوتاهی پس از یک دوره 12 ماهه به پایان می رسد، تمدید کنیم.»
حدود 10 هزار و 700 نفر پرسنل در این کارخانه کار می کنند که شش مدل خودروی الکتریکی را از سه برند گروه فولکس واگن تولید می کند.
فولکس واگن در سال 2018 اعلام کرده بود که 1.2 میلیارد یورو (1.29 میلیارد دلار) برای تبدیل کارخانه به تولید خودروهای برقی هزینه خواهد کرد و با وجود اینکه خودروهای برقی به نیروی کار کمتری نسبت به خودروهای موتور احتراقی از طریق افزایش تولید نیاز دارند، نیروی کار را ثابت نگه دارد.
اما این خودروساز آلمانی اکنون با رقابت فزاینده ای از سوی تسلا و مجموعه رو به رشد خودروسازان چینی و همچنین کاهش تقاضا در بازار خودروهای برقی اروپا به دلیل تورم بالا و کاهش یارانه ها مواجه است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
قانون واردات خودرو معطل مانده است
نماینده مردم دشستان در مجلس گفت: آئیننامه واردات خودرو باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود، چرا که در حال حاضر قانون مجلس برای واردات خودرو معطل مانده است.
ابراهیم رضایی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، گفت: مجلس دو سال پیش قانون واردات خودرو را تصویب کرد، اما دولت به بهانههای مختلف آن را اجرا نمیکند. مردم تا کی باید در جادهها تاوان اهمال دولت را دهند؟
وی بیان کرد: آئیننامه واردات خودرو باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود، چرا که در حال حاضر قانون مجلس برای واردات خودرو معطل مانده است.
تسلا مشتری هند شد
تسلا قصد دارد ۱.۹ میلیارد دلار قطعات خودرو از هند خریداری کند. دولت این کشور آسیای جنوبی اظهار کرد که تسلا در حال برنامهریزی برای تامین قطعات خودرو به ارزش ۱.۹ میلیارد دلار در سال جاری از هند است.
پیوش گویال وزیر بازرگانی و صنعت هند گفت که این خودروساز الکتریکی سال گذشته قطعاتی به ارزش یک میلیارد دلار از کشور خریداری کرد.
طبق گزارش بلومبرگ، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در ماه ژوئن گفت تسلا پس از دیدار با نارندرا مودی در ایالاتمتحده، نخست وزیر هند، سرمایهگذاریهای قابلتوجهی در این کشور انجام خواهد داد.
تویوتا در هند رکورد میزند
تویوتا انتظار دارد با کمک سوزوکی تا پایان سال ۲۰۲۳ در هند فروش بیسابقهای داشته باشد. یکی از مدیران ارشد شرکت خودروسازی تویوتا به رویترز گفت که تویوتا موتور در مسیر رکورد فروش سالانه در هند است، زیرا مشارکت آن با سوزوکی موتور و با مجموعهای از خودروهای مقرون به صرفه، مجموعه جدیدی از خریداران را به سوی خود جذب میکند.
آتل سود، معاون فروش به رویترز گفت که تویوتا سال گذشته بیش از ۱۶۰ هزار خودرو در هند فروخت و تا پایان آگوست امسال حدود ۱۵۰ هزار دستگاه فروخته است.
وی گفت: ما مطمئن هستیم که این سال را با بهترین عملکرد و تعیین معیار جدیدی به پایان میرسانیم.
سود خاطرنشان کرد که تویوتا بیش از ۶۰۰ نمایندگی در سراسر هند داشته و قصد دارد کار خود را در شهرهای کوچکتر نیز توسعه دهد.
کرایسلر پاسیفیکا مدل 2024
چهلمین سالگرد مینی ون را جشن گرفت
کرایسلر با آغاز تولید کرایسلر پاسیفیکا مدل 2024، یک نقطه عطف مهم را جشن می گیرد. امسال چهلمین سالگرد مینی ون است - بخشی که توسط شرکت اصلی کرایسلر اختراع شد.
اولین نسل مینی ون ها در 2 نوامبر 1983، زمانی که پلیموث وویجر از خط کارخانه ویندزور مونتاژ در انتاریو، کانادا خارج شد، راه اندازی شد. این راه را برای بیش از 15 میلیون کرایسلر و بعداً استلانتیس که تا به امروز فروخته شده بود، هموار کرد. علاوه بر عرضه اولین مینی ون به بازار، این خودروساز با ادامه نوآوری های جدید در خط مقدم این بخش باقی مانده است.
کریس فوئل، مدیر عامل برند کرایسلر در استلانتیس، از مشارکت این برند در خاطرات خانوادگی ابراز افتخار کرد و بر نقش ماندگار مینی ون تاکید کرد، به ویژه زمانی که کرایسلر به دنبال تولید خودروهای تمام الکتریکی تا سال 2028 است.
اخیراً، کرایسلر تولید 100 هزارمین کرایسلر پاسیفیکا پلاگین هیبریدی را جشن گرفت، که همچنان تنها پلاگین هیبریدی در بخش خود باقی مانده است. پاسیفیکا پلغاگین هیبریدی نشان دهنده گامی مهم است زیرا کرایسلر به سمت آینده ای برقی پیش می رود.
کرایسلر پاسیفیکا مدل 2024 و پاسیفیکا هیبریدی پلاگین از ماه اکتبر به نمایندگی ها می رسند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
ارتقای امنیت خودروهای داخلی با فناوری ایرانی
یک شرکت دانشبنیان، موفق به ابداع مجموعهای از استانداردهای کد سازی شده است که بر سیستمهای میکروکنترلری خودرو نصب شده و ایمنی سیستم را ارتقا میدهد.
جعفر امینی، مدیرعامل یک شرکت دانشبنیان که در زمینه ساخت قطعات و ملحقات وسایل نقلیه موتوری و موتورها فعالیت کرده و تولید سیستمهای قفلسازی را در دستور کار خود دارد، در خصوص کاربست این محصول گفت: کاری که این محصول انجام میدهد تأمین امنیت وسیله نقلیه است تا مورد سو استفاده سارقان و هکرها قرار نگیرد، این سیستم روی قفل مرکزی خودرو نصب شده و بخشهایی که مربوط به امنیت ماشین است؛ مثل سنسور برق خودرو و دزدگیر خودرو را پوشش میدهد و امنیت سیستم را بالا میبرد.
وی ادامه داد: وجه ممیزه این محصول نسبت به نمونههای مشابه این است که در این سیستم ما برای تأمین امنیت خودرو هر دو قسمت سخت افزار و نرم افزار را با هم تلفیق کردهایم به گونهای که دیگر قابل هک نباشد. این فناوری، امروز در صنعتهای خودرویی در حال استفاده است و قرارداد ۳۰ هزارتایی برای خودرو کوئیک با شرکت سایپا داریم. البته شرکت اندیشه الکترونیک پردیس پارسیان این محصولات را برای شرکت صنایع الکترونیک شیراز تولید میکند که طرف قرارداد با خودروساز هستند.
امینی با بیان اینکه استانداردی که این شرکت ابداع کرده مشابه مدل آمریکایی و اروپایی است، گفت: این استاندارد در خودروهایی که در اروپا ساخته میشود استفاده میشود ولی چون متأسفانه عمده قطعات یدکی خودرو در کشور ما از چین خریداری میشود، اکثراً فاقد این قابلیت هستند و به راحتی هک میشوند اما این توانایی در شرکت ما وجود دارد که با محصولاتی که تولید میکنیم، این قابلیت را به خودروهای داخلی اضافه کنیم.
وی همچنین در خصوص هزینه تمام شده این محصول افزود: در حال حاضر، اگر کسی بخواهد امنیت سیستم خود را حفظ کند، چیزی حدود ۳۰ یورو باید بیشتر هزینه کند، اما در این محصول، این قابلیت و خدمات به صورت رایگان عرضه شده تا خودروهای داخلی هم از این قابلیت برخوردار باشند.
امینی، قطعاتی همچون خازن، مقاومت، دیود، آی سی، ترانزیستور و سایر قطعاتی که داخل ایران تولید نمیشود را تنها وارداتی برشمرد که برای تولید این محصول در دستور کار است و تاکید کرد که همین میزان واردات جزئی به این دلیل است که اساساً همه جای دنیا این مواد اولیه را از چین، تایوان، مالزی خریداری میشود و آنها هم طبعاً این قطعات خام الکترونیک را از خارج از کشور تهیه و محصول نهایی را مونتاژ و تولید میکنند.
وی افزود: هنوز به بخش صادرات ورود نکردهایم، این سیستم امنیتی اختصاص به ماشینهای ایران خودرو و سایپا دارد و از آنجا که این خودروها هنوز بازار گستردهای در خارج از کشور ندارند، طبیعتاً ما نیز که متناسب با این خودروها سیستم امنیتی را تعریف و طراحی کردهایم نیز بازار قابل توجهی نداریم.
امینی در پایان گفت: ما به حمایت نیاز داریم و امیدواریم بتوانیم حمایت معاونت علمی را در جهت اخذ وام دریافت کنیم اما فارغ از حمایت مالی، مساله دیگری که با آن مواجه هستیم وجود واسطه گران است که بیشترین میزان سود محصول از آن آنها میشود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اولین المپیاد مهارتی ویژه عاملیتهای بهمن موتور برگزار شد
المپیاد فنی و مهارتی عاملیتهای گروه بهمن برگزار شد. در این رقابت، عاملیتهای گروه بهمن، طی سه مرحله توانایی و مهارتهای فنی خود را به چالش کشیدند.
خسرو خسروی فر، قائم مقام معاونت خدمات پس از فروش درباره جزئیات این رقابت، گفت: «مرحله اول این رقابت، عاملیتها در یک آزمون کتبی شرکت کردند و نفرات برتر به آزمونی که سوالات پیچیدهتر و تخصصیتری داشت حاضر شدند و به سوالات پاسخ گفتند.» وی در همین اضافه کرد: «افرادی که بالاترین نمره را کسب کردند به مرحله عملی المپیاد دعوت شدند.»
قائم مقام معاونت خدمات پس از فروش گروه بهمن در توضیح این رقابت گفت: «در هر مرحله ایرادات فنی، که توسط طراحان سوال مسابقه طراحی شده بود که عاملیتها باید با ثبت رکورد، عیوب را برطرف کنند. در مرحله سوم قطعات خودرو باز شده، که در این مرحله عاملیتها باید مهارت مکانیکی خود را محک بزنند.»
خسروی فر، در خصوص هدف از برگزاری این رویداد رقابتی گفت: « این رقابت بر اساس استاندارد شرکت مادر تهیه و تدوین شده است و قصد ما از طراحی این مسابقه ارتقا کیفیت ارائه خدمات عاملیتهای گروه بهمن باید به استانداردهای بینالمللی است. داوران این رقابت از شرکت سازنده اصلی خودرو دعوت شده بودند.»
وی با اشاره به اینکه کارشناسان پذیرش نیز المپیاد ویژه خود را دارد، گفت: «برای کارشناسان پذیرش نیز المپیاد متناسب با نیازهای آنها طراحی شده و آنها رقابت ویژه خود را دارند. کارشناسان پذیرش باید طی 9 مرحله پذیرش را به طور صحیح و دقیق اجرا کنند.» زارع تاکید کرد، اگر کارشناسان پذیرش به درستی از رانندگان گزارش بگیرند، رفع عیب محصول دقیقتر انجام میشود.
همچنین در همین رابطه حمیدرضا زارع، رئیس آموزش فنی گروه بهمن گفت: «هدف از برگزاری این رقابت، افزایش میزان توانمندی عاملیتها و در نهایت جلب خشنودی و رضایتمندی مشتریان گروه بهمن است و نفر برتر این رقابت برای یک دوره آموزشی به کشور چین اعزام خواهد شد.» رئیس آموزش فنی گروه بهمن همچنین از برگزاری رقابتی در حوزه خودروهای تجاری تولیدی گروه بهمن خبر داد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
ضرورت توسعه خودرو برقی در کشور
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خودروهای برقی با یکبار شارژ، ۵۰۰ کیلومتر را طی میکنند که صرفه اقتصادی دارد.
یکی از چالشهایی که در دنیا برای جایگزین کردن خودروهای برقی به جای خودروهای بنزینی وجود دارد، بحث ذخیرهسازی انرژی است؛ موضوعی که مورد تاکید وزیر صمت نیز هست.
به گفته آقای علی آبادی, ساخت داخل در خودروهای برقی را در دستور کار شرکتها قرار دادیم و انشالله با یک شیب مناسبی به این سمت خواهیم رفت.
وزیر صمت در ادامه افزود: ما در بخش خودروهای برقی به نسبت خودروهای با سوخت فسیلی، فاصله کمتری داریم (البته اگر اجازه ندهیم که این فاصله زیاد شود)؛ بایستی هر چه زودتر وارد توسعه حوزه خودروهای برقی شویم؛ اگر بنا باشد که تنها این دانش در دانشگاهها تدریس شود، بیفایده است؛ اما اگر به سمت صنعت حرکت کند، توسعه فناوری شکل میگیرد. ضمن اینکه بایستی بازار آن ایجاد شود تا از دنیا فاصله بگیریم.
خودروسازان هم اعلام کرده اند آماده تولید این خودروهای برقی هستند؛ آقای کیانوش پورمجیب مدیر عامل تامین قطعات ایران خودرو میگوید: تارای تمام برقی را سال گذشته در نمونه صنعتی رونمایی کردیم؛ خودروی ری را که نیمه دوم امسال به بازار عرضه میشود قابلیت دارد که تمام برقی عرضه شود.
به گفته آقای پورمجیب در کشور ظرفیت تولید این خودروها وجود دارد، اما زیرساخت آنها فراهم نیست؛ ایستگاه شارژ برای مصرف کننده باید در کشور وجود داشته باشد تا دسترسی آنها مانند پمپ بنزین راحت باشد و هر جا مصرف کننده نیاز به شارژ داشت، از آن استفاده کند.
آقای مصطفی پهلوانی کارشناس انرژی در مورد زیر ساختهای مورد نیاز توسعه خودروهای برقی، گفت: به طور کل زیر ساخت تولید و عرضه انرژی مورد نیاز خودروهای برقی از دو جنبه قابل بررسی و حائز اهمیت است. جنبه اول فرآیند تولید که در شکلهای مختلف از جمله نیروگاههای سوخت فسیلی، نیروگاههای انرژیهای تجدید پذیر مانند باد، آب و خورشید و همچنین نیروگاههای اتمی است.
وی در ادامه گفت: در ایران، خودروهای برقی مزیت خاصی نسبت به خودروهای احتراق داخلی ندارند، زیرا بازدهی کلی و همچنین میزان مصرف انرژی به نسبت پیمایش در این دو گروه از محصولات تفاوت قابل ملاحظهای ندارد.
این کارشناس صنعت خودرو افزود: جنبه دوم مربوط به هزینه تولید انرژی الکتریکی و ایجاد زیرساختهای لازم، در صورت حرکت به سمت برقیسازی خودروها، است؛ اگرچه انرژی تولید شده به کمک نیروگاههای گازی کمترین هزینه را دارد با این حال مشکلاتی از جمله آلایندگی و بازدهی پایین معایب اصلی آن است.
پهلوانی گفت: به طور کلی مباحث مهم حفاظت از محیط زیست و محدودیت منابع سوخت فسیلی هستند که حرکت به سمت برقیسازی را در این محصولات منطقی میکنند، اما با توجه به زیرساختهای موجود در کشور باید پذیرفت که در حال حاضر این حرکت چندان اثر بخش نیست، زیرا که برنامهای مدون و منطقی برای توسعه زیرساختهای مذکور مشاهده نمیشود.
وی در مورد اهمیت توسعه خودروهای برقی در ایران، گفت: امروزه پیشرفت چشمگیر خودروسازان مطرح جهان در زمینه توسعه محصولات الکتریکی کاملاً مشهود است. معیارهای اساسی و موثر بر انتخاب قوای محرکه خودرو، خودروساز و وضعیت موجود صنعت خودرو ایران، زیرساخت، بازار و مدیریت کلان مهمترین عواملی هستند که باید در مورد آنها مطالعات جامعی صورت پذیرد تا بتوان به جمعبندی اساسی در مورد ورود این محصولات به بازار کشور رسید.
گفتنی است؛ گسترش تولید خودرو برقی، یکی از بندهای ۸ فرمان خودرویی رئیس جمهور به صنعت خودرو بود که سال ۱۴۰۰ صادر کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
همکاری نمایندگیهای سابق هوندا و هیوندای در روسیه با سایپا
صادرات خودروها اهمیت بسیاری در اقتصاد جهانی دارد. این صنعت، نه تنها برای کشورهای تولیدکننده خودروها درآمدزایی به همراه دارد، بلکه از طریق ارائه خدمات پس از فروش و قطعات یدکی نیز اشتغال زیادی را فراهم میکند.
از سویی صادرات خودروها میتواند تاثیر قابل توجهی در تعادل تجاری یک کشور داشته باشد.با فروش خودروهای تولید شده در داخل به کشورهای دیگر، درآمد ارزی وارد میشود که میتواند برای توسعه صنایع داخلی و بهبود وضعیت اقتصادی کشور مفید باشد.علاوه بر این، صادرات خودروها میتواند به تبادل فناوری و دانش فنی بین کشورها کمک کند. این تبادلات میتواند منجر به بهبود فرایندهای تولیدی و کیفیت خودروها در کشورهای تولیدکننده و همچنین توسعه صنایع مرتبط شود.
همچنین، صادرات خودروها میتواند به رقابت قویتر در بازار جهانی کمک کند. با ورود به بازارهای بینالمللی، شرکتهای تولیدکننده خودروها میتوانند با رقبای خارجی رقابت کنند و تجارب جدیدی را دریافت کنند که بهبود عملکرد و نوآوری را به همراه دارد.
حال در کشورمان گروه خودروسازی سایپا نیز به عنوان یکی از دو خودروساز برتر کشور قصد دارد، حداقل سالانه بیش از ۱۰۰هزار خودرو صادر کند. بر این اساس سایپا قصد دارد، به مدت سه سال، ۴۰۰هزار دستگاه خودرو تجاری (سایپا ۱۵۱ و وانت نیسان) و خودروهای سواری (کوییک، ساینا و شاهین) را به کشورهای هدف صادراتی، ارسال کند.
یکی از مقاصد عمده صادراتی سایپا روسیه است، بر این اساس، در سال 1401 و همزمان با نخستین حضور سایپا در نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه، هنوز شرکای روسی سایپا انتخاب نشده بودند، بر این اساس بر مبنای تحقیقات، خودروی شاهین در معرض نمایش قرار داده شد. از سویی طی یک سال گذشته با بیش از 10 شریک تجاری مذاکره انجام شد، که از بین آن ها دو شریک برای سایپا انتخاب شدند.
به اعتقاد شرکای روسی سایپا، کوییک و ساینا خودروهایی با مصرف سوخت مناسب، خانوادگی کوچک و درون شهری هستند که میتوانند قابلیت رقابت داشته باشند. اکنون شرکای چینی با خودروهایی در کلاس C و D وارد بازار روسیه میشوند، اما سایپا در کلاس B وارد شده و تنها رقیب این خودروساز کشورمان، شرکت لادای روسیه است. با مقایسه انجام شده با رقبا، همچنین سطح کیفی و ایمنی خودرو، تحلیل شرکای سایپا این است که موفقیت در بازار روسیه قطعی است.
بر این اساس، سایپا در گام اول در بازار روسیه و بلاروس قرارداد 90 هزار دستگاه خودرو را به منظور صادرات منعقد کرده، که منتظر اخذ تاییدیههای استاندارد است و بین 5 تا 6 ماه به طول انجامیده است. به نظر میرسد تاییدیهها تا یک ماه دیگر صادر شود که در این صورت صادرات سایپا آغاز خواهد شد.
صادرات 90 هزار دستگاه خودرو یاد شده برای مدت سه سال خواهد بود که در سال نخست 20 هزار دستگاه و بقیه در دو سال دیگر صادر میشوند. در زمینه خدمات پس از فروش این خودروها نیز 2 مرکز فروش و خدمات پس از فروش شرکای تجاری سایپا در مسکو و یک مرکز در بلاروس افتتاح شد. این نمایندگیها پیش از این خدمات پس از فروش شرکتهای هوندا و هیوندای را انجام میدادند، اما پس از تحریمها و خروج آن ها از روسیه برای محصولات سایپا خدمات رسانی خواهند کرد.تصمیم جدی سایپا برای بلاروس پس از صادرات خودرو کامل (CBU، حرکت به سمت مونتاژ خودرو است که در این زمینه طی صحبت با شریک تجاری، مقدمات کار در حال فراهم شدن است.بر این اساس،اکنون شریک تجاری سایپا با یکی از دو کارخانه خودروسازی موجود در این کشور تفاهم نامهای به امضا رسانده تا سایپا بتواند قطعات را به صورت SKD ارسال کند تا در بلاروس مونتاژ شود.
در این صورت و انجام مونتاژ کاری، هزینههای گمرکی و همچنین هزینههای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده برای همه کشورهایی که بلاروس با آن ها اتحادیه گمرکی دارد کاهش خواهد یافت.در این اتحادیه گمرکی بهازای هر خودرویی که از گمرک عبور میکند 2 هزار دلار بابت از رده خارج کردن خودروهای فرسوده دریافت میشود و 25 درصد نیز هزینه گمرکی دارد.
بهمحض آغاز مونتاژ خودروها، 25 درصد یاد شده به پنج درصد کاهش یافته و 2 هزار دلار مذکور نیز حذف خواهد شد. بر این اساس، خودروی ساینا که در بلاروس با پنج درصد سود نمایندگیها و هفت درصد خدمات پس از فروش، خودرویی 13 هزار و 100 دلاری است، با کاهش سه هزار دلاری (با احتساب کاهش یکهزار دلار هزینه حمل از ایران به بلاروس) به خودروی 10 هزار دلاری تبدیل میشود و از نظر قیمتی بیرقیب خواهد شد.
در خرداد ماه همزمان با سفر رئیس جمهور کشور به ونزوئلا،مقرر شده، که خودروسازان ایرانی از جمله سایپا و با محوریت این شرکت، در مجموع طی 5 سال 200 هزار دستگاه خودرو به ونزوئلا صادر کنند. در گام اول نیز قرار شد،۲هزار دستگاه از محصولات گروه خودروسازی سایپا به ونزوئلا صادر شود، بر این اساس، در خردادماه سال جاری، 1000 دستگاه خودرو، شامل 700 دستگاه کوییک ST معمولی و 300 دستگاه ساینا S و همچنین 6 کانتینر قطعات یدکی، به کشور ونزوئلا فرستاده شد.همچنین شبکه خدمات پس از فروش محصولات سایپا در شهرهای اصلی کشور ونزوئلا فعال شده است. پیش از این، گروه خودروسازی سایپا 8 نمایندگی خدمات پس از فروش در این کشور داشت که فعالیت آن متوقف شده بود. توسعه شبکه خدمات پس از فروش گروه سایپا در کشور ونزوئلا از دیگر اقداماتی است که در ماه های آینده در این کشور دوست، انجام می شود.
گروه خودروسازی سایپا همچنان در عراق حضور فعالی دارد، به طوریکه در سال گذشته این شرکت پراید 131 را با 5 هزار و 200 دلار به عراق صادر کرده است. در برنامه صادراتی جدید سایپا نیز به نظر میرسد عراق از جایگاه ویژهای برخوردار خواهد بود. همچنین سایپا در دهه 90 در بازار آفریقا نیز حضور فعالی داشت، از جمله در کشوری مانند غنا، که به نظر میرسد آفریقا نیز در تیررس برنامههای صادراتی سایپا قرار گرفته است
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.