شماره: 2428 / ۱۴۰۳ هفدهم شهريور
تعداد بازدید : 0
اخبار
بیمه ما همچنان بر فراز توانگری مالی صنعت بیمه
طبق اعلام بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، شرکت بیمه “ما” برای سیزدهمین سال پیاپی، رتبه یک توانگری مالی را کسب کرد.
نسبت توانگری مالی این شرکت برای سال ۱۴۰۳ معادل ۱۵۸ درصد و در سطح یک توسط بیمه مرکزی ج.ا.ا تایید شده است.
بر اساس این گزارش، استقرار بیمه “ما” در بالاترین سطح توانگری مالی در بین شرکت های بیمه علاوه بر تحکیم توان شرکت در ایفای تعهدات و افزایش اطمینان ذینفعان به جایگاه شرکت، موجب دستیابی بیشتر بیمه “ما” به بازارهای جدید و درنتیجه رشد و سودآوری منتج به توسعه برای آن خواهد بود.
در متن نامه بیمه مرکزی ج.ا.ا آمده است: «در اجرای ماده ۶ آییننامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه (شماره ۶۹) و حسب بررسی و کنترل انجامشده، بر اساس آخرین صورتهای مالی سال ۱۴۰۲ و پس از اعمال تعدیلات طبق محاسبات صورتگرفته، نسبت توانگری مالی آن شرکت برای سال ۱۴۰۳، معادل ۱۵۸ درصد(سطح ۱) مورد تایید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.»گفتنی است شرکت بیمه “ما” از ابتدای اجرایی شدن آیین نامه شماره ۶۹ شورای عالی بیمه تا کنون، با مدیریت صحیح منابع، کنترل ریسک و افزایش سرمایه؛ موفق به حفظ سطح یک توانگری مالی خود در صنعت بیمه بوده است.
هادی جانشین خود را
معرفی کرد
با تقدیر از آقای هادی از دوران قبل از تاسیس بیمه باران تاکنون، محمدمهدی نیری را به عنوان مدیر بیمه باران به بیمه مرکزی ج.ا.ایران برای طی مراحل اداری مربوط معرفی شد؛ بنا به اساسنامه شرکت سید افضل موسوی به عنوان عضو منتخب هیات مدیره، عهدهدار اداره شرکت تا تایید صلاحیت مدیر عامل خواهد بود.
در این جلسه، همچنین سیدافضل موسوی، با تقدیر از زحمات آقای هادی اظهار داشت: تاسیس و شکلگیری بیمه باران در دوران مدیرعاملی ایشان صورت گرفت لذا حس حمایتگری به این شرکت همواره در وجود ایشان زنده خواهد بود.وی افزود: هدف از این جابجایی تنها ایجاد فضای جدید برای پیشبرد اهداف شرکت است و مجموعه بیمه باران همچنان بر بهره بردن از اندیشهها و برنامهها و دانش هادی، مصر است.
بیمه باران در انتهای سال ۱۳۹۸ تاسیس و در اوایل سال ۱۳۹۹ مجوز فعالیت از بیمه مرکزی ج.ا.ایران را دریافت کرد. بیمه ترنم باران، از انواع بیمههای به شرط حیات، بیمهای است که باران با آن شناخته شد و حرف تازهای بود در بیمههای زندگی با ماهیت سرمایهگذاری، که بیمهگذاران را از مزایای محاسبات بیمهای و سرمایهگذاری در قالب سرمایه پایان دوره و یا مستمری برخوردار میکرد؛ این شرکت از ابتدای سال جاری نیز بیمههای مستمری با شاخص تورم را به بازار بیمه معرفی کرده است.
بیمه باران از ابتدای فعالیت تا کنون بالغ بر ۵۰۰۰ میلیارد ریال حقبیمه در انواع بیمههای زندگی تولید حقبیمه داشته و بالغ بر ۳۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه بدست آمده ناشی از سرمایهگذاری حقبیمه بیمهنامههای به شرط حیات، عمر و سرمایهگذاری و مستمری (آنی و با فاصله) به بیمهگذاران خود پرداخت کرده است. در این دوره زمانی خسارت پرداخت شده به بیمهگذاران از بابت بیمههای فوت، حادثه و امراض خاص ۲۱ میلیارد ریال بوده است.
ارائه خدمات بهروز
اولویت اصلی بیمه رازی
ارائه خدمات بهروز و به لحظه از اولویتهای شرکت بیمه رازی است که برنامه ریزی فروش برخط متناسب با این اولویت طراحی شده است.علیرضا حجتی- مدیرعامل شرکت به همراه معاونان و مدیران ستادی شرکت بیمه رازی از شعبه مرکزی بازدید کردند.در این بازدید که در ادامه بازدیدهای هفتگی مدیرعامل از شعب بیمه رازی انجام شد، حجتی افزایش ارتباط با بیمه گزاران و شبکه فروش را از مهمترین اولویتهای یک شعبه دانست و گفت: سیاست بیمه رازی بزرگ کردن پرتفو نیست و به دنبال اصلاح ترکیب پرتفو و جذب پرتفوهای سودده در راستای ارائه خدمات بهروز و متفاوت به همراهان خود هستیم.مدیرعامل بیمه رازی ادامه داد: جذب پرتفو خرد در عملکرد شرکتهای بیمه تاثیر قابل توجهی دارد که رویه بیمه رازی به عنوان اولین شرکت بخش خصوصی مستثنی از این قاعده نیست. از این رو اجرا و اهتمام به جشنوارههای فروش همچون طرح همای رازی و آتش سوزی از اهمیت ویژهای برخوردار است.
او یادآور شد: ارائه خدمات به لحظه یکی از اولویتهای شرکت است از این رو پرداخت خسارت باید به درستی و در سریعترین زمان ممکن انجام شود.
براساس این گزارش، در این بازدید مسعود محمدی- سرپرست معاونت مالی و اداری، اسد اسدی- سرپرست معاونت اجرایی، مهدی معظمی- سرپرست مدیریت روابط عمومی، جواد امیرپور- سرپرست مدیریت امور نمایندگان، شعب و کارگزاران و جلال علیپور- سرپرست مدیریت بیمههای زندگی، مدیرعامل بیمه رازی را همراهی کردند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
رشد بیمههای مهندسی
در پرتفوی بیمه سینا
مدیر بیمههای مهندسی بیمه سینا از رشد قابل ملاحظه این رشته در پرتفوی چهارماهه شرکت خبر داد.
مریم کاویانی نیک با تشریح دلایل رشد پرتفوی رشته مهندسی و انرژی در چهار ماهه اول سال اظهار داشت: حفظ بیمهگزاران قبلی و جذب بیمهگزاران جدید با در نظر گرفتن مسائل فنی و رعایت منافع شرکت از عوامل رشد پرتفوی به شمار میآید.
از آنجائی که صدور بیمهنامههای مهندسی و انرژی منوط به اخذ تائیدیه های بیمه مرکزی و مدیریت اتکایی است لذا ارزیابی صحیح و بررسی شرایط فنی بیمهنامههای صادره در اولویت مدیریت بیمه های مهندسی و خاص قرار دارد.مدیر بیمههای مهندسی و خاص بیمه سینا با بیان اینکه در سال جاری پرتفوی متنوعی در بخشهای مختلف مانند بیمه شکست ماشین آلات، دکل دریایی و بیمه نامههای نیروگاهی داشتیم، افزود: خوشبختانه ارزیابی صحیح ریسک و نظارت فنی موجب شد تا در ۴ ماهه اول سال بتوانیم با ثبت رشد ۱۰۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد قابل ملاحظهای را کسب نماییم.
وی در خصوص میزان مشارکت شبکه فروش در بخش مهندسی و خاص بیان داشت: برخی از فعالان شبکه فروش آشنایی و اطلاعات کافی در خصوص ریسکهای این حوزه ندارند و به دلیل ماهیت تخصصی پروژه ها، همکاران این مدیریت به منظور ایجاد حس اعتماد و اطمینان و حمایت از شبکه به عنوان مشاور در کنار آنها و بیمه گزاران قرار دارند و خوشحالیم که با وجود مواردی که عرض شد، سهم شبکه فروش (حقیقی و حقوقی) از پرتفوی مهندسی و انرژی حدود ۶۰ درصد بوده که به نظر عدد قابل قبولی است.
کاویانی ادامه داد: شبکه فروش رکن اصلی فروش بیمه است از این رو مدیریت مهندسی تصمیم به تقویت، توانمندسازی و ایجاد زیرساختهای لازم جهت آموزش و فروش بیمهنامههای مهندسی برای شبکه فروش دارد. در همین راستا، برگزاری کلاسهای آموزشی و خرده فروشی بیمههای مهندسی از طریق فروش بیمهنامههای تجهیزات در قالب جشنواره ها و طرحهای سازمانی از اقدامات آتی این مدیریت خواهد بود.کاویانی ابراز امیدواری کرد با توجه به برنامههای تدوین شده، در نیمه دوم سال پرتفوی فنی و اقتصادی خوبی برای شرکت فراهم سازیم.
ساخت ۸۰۰۰ واحد نهضت ملی در یزد به ارزش ۳۶ هزار میلیارد با تسهیلات بانک مسکن
محمد غفوریان، مدیرشعب یزد بانک مسکن در دیدار با شهردار یزد و مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریها از تأمین مالی ۷ هزار و ۹۶۳ واحد نهضت ملی مسکن به ارزش ۳۶ هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال در استان یزد توسط بانک مسکن خبر داد.
در این نشست که زمینههای گسترش روابط مشترک و ارائه خدمات بانکی به این دو نهاد بررسی شد؛ ابوالقاسم محیالدینی، شهردار یزد و محمدرضا عظیمیزاده، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای یزد درباره طرح های عمرانی و ساختمانی در دست اجرا و زمینههای همکاری با مدیرشعب بانک مسکن گفت و گو کردند.
مدیرشعب استان یزد در این دیدار با اشاره به میزان منابع و مصارف بانک مسکن در استان گفت: ۹۵ درصد تسهیلات بخش مسکن در استان یزد پرداخت شده است.
وی افزود: همچنین بانک مسکن در استان یزد، مبلغ ۲۶ هزار و ۱۶۳ میلیارد ریال به عنوان سهمالشرکه برای ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی پرداخت کرده است.
محمد غفوریان با اشاره به اینکه سازمان همیاری شهرداریهای یزد مجموعهای فعال، پویا و تخصصی در پروژههای عمرانی و ساختمانی استان محسوب می شود، گفت: سازمان همیاری شهرداریهای یزد به عنوان مهمترین کارگزار حوزه نهضت ملی مسکن در کشور و استان، همکاری نزدیک و با سابقهای با بانک مسکن دارد.
وی ارائه خدمات و همکاری گستردهتر به پیمانکاران و کارگزاران طرح نهضت ملی مسکن را که موجب پیشبرد سریعتر این پروژهها میشود را از اهداف مدیریت شعب بانک مسکن در استان یزد برشمرد و افزود: ارائه خدمات سپردهای و تسهیلاتی به شهرداریها و سازمان همیاری شهرداریها خصوصاً در پروژههای ساختمانی این دو سازمان از برنامههای این بانک است.غفوریان همچنین از آمادگی بانک مسکن برای تأمین مالی نوین طرحهای کلان عمرانی استان خبر داد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
روشنگری بانک قرضالحسنه مهر ایران درباره خبر اشتباه پرداخت وام میلیاردی به کارکنان بانکها
در حالی که کارکنان بانکها از دریافت وام بانک خود مانند مشتریان عادی محرومند، کل وامهای دریافتی آنها از بدو خدمت تا کنون که با نرخ عقد مرابحه (۱۰ تا ۱۸ درصد) بوده، بهعنوان وامهای دریافتی سال ۱۴۰۲ در رسانهها منعکس میشود.
روز ۱۰ شهریور مصادف با روز بانکداری اسلامی بود، اخباری با اطلاعات نادرست درباره وامهای دریافتی کارکنان شبکه بانکی منتشر شد. در این بین برخی گزارشها با محاسباتی که مبنای اشتباهی داشت، وامهای پرداختی به کارکنان بانک قرضالحسنه مهر ایران را بیش از یک میلیارد تومان(!) اعلام کردهاند که علاوه بر اینکه فاصله چشمگیری با واقعیت وامهای پرداختی دارد، موجب دلسردی کارکنان بانک شد و در روز بانکداری اسلامی خستگی را بر تن کارکنان بانک گذاشت.
روابط عمومی بانک قرضالحسنه مهر ایران در این رابطه چند نکته قابل توجه را برای آگاهی مردم عزیز، بهویژه مخاطبان گزارشهای مذکور، بیان میکند:
نکته مهم و مغفول این است که اعداد اعلامی مربوط به مجموع تسهیلاتی میشود که فرد از بدو استخدام تا کنون دریافت کرده است. اگر مبنا صرفاً تسهیلاتی باشد که کارکنان بانک در سال گذشته دریافت کردهاند، به عدد مجموع ۱۱۳۹ میلیارد تومان میرسیم که با توجه به ۳۲۰۶ پرسنل بانک، سرانه آن برای هر یک از کارکنان حدود ۳۵۵ میلیون تومان است.
افزون بر این، منابع تسهیلات پرداختی به کارکنان از محل آورده سهامداران است و اساساً ارتباطی به سپردههای مشتریان نداشته و پرداخت وامهای عادی به مشتریان یا پرداخت تسهیلات تکلیفی را متأثر نمیکند. اینکه گفته شده بانکها وامهای تکلیفی خود را پرداخت نکرده و آن مبالغ را به کارمندان خود وام دادهاند، از اساس اشتباه است. ضمن اینکه کارمزد تسهیلات پرداختی به کارکنان شبکه بانکی نیز معادل وام قرضالحسنه نبوده و بر مبنای عقد مرابحه (۱۰ تا ۱۸ درصد) است. به علاوه کارکنان بانکها از شرایط دریافت وام از بانک خود همچون مشتریان عادی، محرومند.
همه تسهیلات پرداخت شده به کارکنان بانک در چارچوب بخشنامههای ناظر بر شبکه بانکی و تا سقف اعلامی شورای هماهنگی بانکها و مانند بانکهای دیگر بوده است.
اساساً اختلاف پرداخت وام به پرسنل در سطح شبکه بانکی اندک بوده و وامهای پرداختی در عمده بانکها مبالغی نزدیک به یکدیگر دارد. اما در گزارشهای یاد شده میبینیم این اعداد در بانکهای مختلف از ۷ میلیون تومان تا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان متفاوت است که بدیهی است این اعداد نمیتواند حاصل محاسبات دقیقی باشد.
گزارش وامهای پرداختی بانک به کارکنان خود به صورت سالانه به نهادهای نظارتی و حاکمیتی همچون بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام میشود و در این رابطه، اطلاعات کتمان و پنهانی وجود ندارد، اما واضح است اعداد گفته شده در برخی رسانهها نیز فاصله زیادی با واقعیت دارد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
اخبار
سامانه بام،امکان نظارت بهتر بر دخل و خرج را برای مشتریان فراهم کرده است
مشتریان گرامی بانک ملی ایران می توانند صورت حساب ، لیست و جزئیات تراکنشهای خود را در سامانه بام مشاهده کنند.
سامانه بام از امکانات متعددی برای نظارت هر چه بهتر مشتری بر عملکرد حساب خود برخوردار است.مشتریان گرامی می توانند با استفاده از این امکانات ارزیابی بهتری نسبت به دخل و خرج خود داشته باشند.
در سامانه بام تراکنشها به صورت نموداری نیز برای مشتریان نمایش داده میشود. خلاصه حساب نیز از دیگر امکانات سامانه بام بانک ملی ایران است که مشتریان می توانند در آن لیست حسابهای افتتاح شده خود در بانک ملی و اطلاعات هر یک از حسابها شامل شماره حساب و شماره کارت و … را مشاهده کنند.
در صورتی که تسهیلاتی از بانک ملی ایران دریافت شده باشد از طریق این سامانه میتوان اقساط تسهیلات را نیز در سامانه بانک ملی مشاهده کرد.همچنین در این قسمت مشتریان می توانند به محاسبه اقساط تسهیلات دریافتی خود، بر اساس مقادیر مد نظر خود از قبیل نوع تسهیلات، مدت زمان تسهیلات با نرخ های دلخواه یا نرخ های موجود در بانک بپردازند که به صورت گرافیکی نیز می توان وضعیت تسهیلات را بررسی کرد.
محاسبه سود سپردهها از دیگر خدمات بانکداری الکترونیک بانک ملی ایران است که براساس آن مشتریان گرامی میتوانند مقادیر مورد نظر خود از قبیل نوع سپرده، مدت سپرده گذاری و مبلغ سپرده، با نرخ های دلخواه یا نرخ های موجود در بانک را مشاهده کنند و به شکل گرافیکی نیز به آن دسترسی داشته باشند.
اپلیکیشن جهش، خدمتی نوین از بانک ایران زمین برای جهاد دانشگاهی
مراسم امضا قرارداد توسعه بانکداری دیجیتال با حضور مدیران ارشد و نمایندگان بانک ایران زمین، سازمان جهاد دانشگاهی، شرکت جهان ارقام پارس و شرکت جهش پرداز آینده برگزار شد.
در این مراسم عبدالمجید پورسعید مدیر ارشد بانک ایران زمین ضمن قدردانی از زحمات همکاران حوزه فناوری اطلاعات بانک و شرکت جهان ارقام پارس، مدیران عالی سازمان جهاد دانشگاهی و شرکت جهش پرداز آینده، گفت: مشارکت بانک ایران زمین و مرکز آموزش جهاد دانشگاهی در پروژه توسعه بانکداری دیجیتال و راه اندازی اپلیکیشن جهش این امکان را فراهم خواهد کرد تا به بهترین شکل از ظرفیت های موجود در بانک بهره برداری شود و در جهت توسعه و اشاعه بستر ارائه خدمات بانکداری دیجیتال و سرویس دهی مطلوب به جامعه جهاد دانشگاهی به ویژه اساتید دانشگاه و دانشجویان نخبه، پزشکان و پرستاران پر تلاش کشور گام برداشته شود.
علیرضا کریمی عضو هیأت سرپرستی بانک ایران زمین ایجاد هویت اعتباری برای اساتید و دانشجویان را ضروری دانست و گفت: بیشترین اجتماع نسل جوان را دانشجویان تشکیل می دهند و از ما انتظار دارند تا با ایجاد امکان ضمانت و اعتبار، نیاز روزمره آنان را در مقاطع مختلف زندگی علمی و شخصی خود برآورده کنیم. بی شک جهاد دانشگاهی می تواند با پشتوانه ای که دارد، کارت جهش را به عنوان یک کارت اعتباری در اختیار نه تنها دانشجویان، بلکه اساتید و مدرسین دانشگاه قرار دهد و نیاز آنان را برطرف کنند.
کاظم دهقان مدیرعامل شرکت جهان ارقام پارس در این مراسم بانکداری دیجیتال را فاصله گرفتن از محوریت محصول دانست و گفت: محور مشتریان بخش کسب و کار جزو اهداف اصلی ما در حوزه بانکداری دیجیتال است که به همین دلیل می توان گفت اولین ارتباط شبکه بانکی کشور با حوزه کسب و کار در جهت ایجاد فرصت های تعاملی و به اشتراک گذاشتن سرویس ها و ظرفیت ها برای خلق منافع مشترک، در حال شکل گیری است که برای کشور منحصر به فرد است.
در ادامه مراسم سیدرضی آقاسیدی معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاد دانشگاهی ماهیت و ذات این نهاد را مرزنوردی بیان کرد و گفت: ما معتقدیم که در تعامل با بانک دنیای نئوبانک را به کشور ارائه کنیم و در بلند مدت بانکداری شخصی سازی شده را از پلتفرم نئوبانکی با هم تجربه کنیم.
در این مراسم مهدی باصولی رئیس هیأت مدیره شرکت جهش پرداز آینده شکل گیری خدمات بانکی بر مبنای نیاز مخاطبین را ضروری دانست و گفت: اپلیکیشن جهش با تلاش و انرژی تمام گروه باید آن قدر ارتقا پیدا کند که تمام نیازهای مخاطبین مجموعه جهاد دانشگاهی را بتوانیم پاسخ بدهد.
مدیرعامل شرکت جهش پرداز آینده در این دیدار ضمن تقدیر از حمایت های جهاد دانشگاهی و همکاری بانک ایران زمین، گفت: اولین تجربه بانکداری و نئوبانک سازمانی را در کشور تجربه می کنیم. راه پر چالش و طولانی داریم که امیدوارم با همکاری همه دست اندرکاران این مسیر را به سرمنزل مقصود برسونیم.
رشد ۳۲ درصدی درآمدهای مشاع «وبصادر»
مجموع درآمدهای عملیاتی بانک صادرات ایران در دوره پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به دوره پنج ماهه نخست سال گذشته با رشدی ۳۲ درصدی همراه شد و از ۲۸۲ هزار و ۵۱ میلیارد و ۳۲۶ میلیون ریال به ۳۷۴ هزار و ۴۵۱ میلیارد و ۳۷۶ میلیون ریال افزایش پیدا کرد.
مجموع درآمدهای عملیاتی بانک صادرات ایران در دوره پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به دوره پنج ماهه نخست سال گذشته با رشدی ۳۲ درصدی همراه شد و از ۲۸۲ هزار و ۵۱ میلیارد و ۳۲۶ میلیون ریال به ۳۷۴ هزار و ۴۵۱ میلیارد و ۳۷۶ میلیون ریال افزایش پیدا کرد.
درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی بانک صادرات ایران در دوره پنج ماهه نخست ۱۴۰۳ نسبت به پنج ماه نخست ۱۴۰۲ با رشدی ۴۱ درصدی و درآمد حاصل از محل کارمزدهای آن نیز با رشدی ۴۰ درصدی همراه شد.
بانک صادرات ایران در دوره پنج ماهه نخست ۱۴۰۳ از محل سرمایهگذاریهای خود درآمدی ۳۱ هزار و ۹۵۰ میلیارد و ۶۳۴ میلیون ریالی را کسب کرد در حالی که در دوره پنج ماهه نخست منتهی به مرداد ۱۴۰۲ درآمد این بانک از محل سرمایهگذاریهای آن معادل با ۳۸ هزار و ۷۴۰ میلیارد و ۱۶۷ میلیون ریال بود.
بانک صادرات ایران در دوره پنج ماهه نخست سال گذشته از محل سپردهگذاری خود هیچگونه درآمدی را کسب نکرد در حالی که در دوره پنج ماهه نخست سال جاری از محل اوراق بدهی خود درآمدی ۲ هزار و ۵۸۲ میلیارد و ۷۰۷ میلیون ریالی را حاصل کرد.
درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی بانک صادرات ایران تا پایان مرداد ماه ۱۴۰۳، ۸۱ درصد از کل درآمد عملیاتی این بانک و در پنج ماه نخست سال گذشته ۷۶ درصد از کل درآمد عملیاتی این بانک را به خود اختصاص داد.
همچنین درآمد حاصل از محل کارمزدها در پنج ماهه نخست سال جاری، ۹ درصد از کل درآمد عملیات بانک صادرات ایران و در پنج ماهه نخست سال گذشته، ۸ درصد بوده است.
تراز مثبت عملیاتی بانک صادرات ایران در مردادماه سال جاری نیز با کسب درآمد ۶۴ هزار و ۳۱۷ هزار میلیارد ریالی از محل تسهیلات اعطایی، به بیش از 6000 میلیارد ریال رسید.
مجموع درآمد تسهیلات اعطایی بانک در ۵ ماهه منتهی به پایان مردادماه سال جاری نیز به بیش از ۳۰۵ هزار و ۱۶۱ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.
دکتر بهاری فر با رئیس کانون بازنشستگان ارتش دیدار کرد
دکتر بهاری فر مدیرعامل شرکت بیمه حکمت صبا ، در حاشیه جلسه هم اندیشی سازمان افتصاد مقاوتی ارتش با امیر محبی راد رئیس کانون بازنشستگی ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.
در راستای تشکیل سازمان اقتصادی در ارتش جمهوری اسلامی ایران و ایجاد ظرفیتهای اقتصادی در جهت ارتقاء معیشت کارکنان ارتش ، جلسه هم اندیشی در محل کانون بازنشستگان ارتش با حضور امیرگلسرخ رئیس سازمان اقتصاد مقاوتی ارتش برگزار گردید.
در این نشست هم اندیشی که با حضور دکتر بهاری فر مدیرعامل شرکت بیمه حکمت صبا به همراه مدیران عامل ، معاونین و مدیران شرکت های تابعه سازمان اقتصاد مقاومتی ارتش تشکیل گردید ،
امیر محبی راد ضمن بازگویی تاریخچه مختصری از نحوه شکلگیری کانون بازنشستگان و قدمت هفتاد ساله آن و همچنین انفکاک صندوق بازنشستگی ارتش و در اختیار قرار دادن آن به دولت وقت اظهار داشت : با جدا شدن صندوق بازنشستگی ارتش که به شدت بدنبال برگرداندن آن هستیم ، وضعیت بازنشستگان ارتش با مشکلاتی روبرو گردیده است که برای رفع این موضوع در دستور کار خود قرار داده ایم. البته برابر اساسنامه به ما اجازه فعالیتهای اقتصادی داده نشده است و مکاتبات عدیدهای با ستاد کل در خصوص اصلاح اساسنامه داشتهایم ولیکن امیدواریم حضور عزیزان از سازمان اقتصادی ارتش ، فتح باب خیری برای ارتقاء معیشت پیشکسوتان محترم باشد.
در ادامه امیر گلسرخ رئیس سازمان اقتصاد مقاومتی ارتش ضمن ابراز خوشحالی از حضور در این هم اندیشی اظهار داشت : ما در خدمت شما پیشکسوتان هستیم و میدانیم علیرغم اینکه در جامعه شعار استفاده صحیح از منابع انسانی داده میشود لیکن این سرمایههای انسانی آنطور که شاید و باید مورد بهرهبرداری قرار نگرفته است ، اما به یقین اگر سرمایههای خود را خوب بشناسیم و این منابع را درست به کار گیریم میتوانیم کارهای اقتصادی بزرگ و سودآوری داشته باشیم ؛ این هم یک شرط دارد و آن ریسکپذیری است و اگر پشتیبانی های امیر فرماندهی کل ارتش نبود قطعاً کارها پیش نمی رفت زیرا ایشان به شدت دغدغه کارکنان و بازنشستگان و خانوادههای آنان را دارند.
امیر گلسرخ در ادامه با معرفی توانمندی های سازمان متبوعه خود بویژه در بخش معدن ، انرژی و بیمه و همچنین شرکتهای تابعه و فعال در ارتش اظهار تمایل کرد تا از ظرفیتهای کانون در تعاملات اقتصادی خود استفاده لازم را ببرند.
در پایان این جلسه ، دکتر بهاری فر با بیان نقطه نظرات خود و اعلام ظرفیت های موجود در شرکت بیمه حکمت صبا ، خواهان همکاری بیشتر با کانون بازنشستگان ارتش شد و به تعاملات اقتصادی که منزلت و معیشت بازنشستگان را ارتقاء دهد تاکید نمود.
سرپرست بیمه ایران: التیام ،آرامش و اقناع مراجعین باید سرلوحه خدمات پرداخت خسارت قرارگیرد
سیدمحمد ناصر مبرقعی سرپرست شرکت سهامی بیمه ایران در بازدید از شعبه دکتر فاطمی بر اهمیت خدمات پرداخت خسارت با رویکرد التیام بخشی و ایجاد آرامش و اقناع مراجعین تاکید کرد.
سرپرست این شرکت با اشاره به ماهیت کار بیمه گری که همراهی با نظام اجرایی برای یاری رساندن و ایجاد آرامش بین مردم است، از همکاران واحدهای خسارتی درخواست کرد تمام تلاش خود را برای ایجاد حال خوب مراجعین بکار گیرند.
مبرقعی با تاکید بر اهمیت کار همه همکاران خاطرنشان نمود: حتما تلاش و دلسوزی همکارانم در تمامی بخش های شرکت قابل تقدیر است اما دلیل انتخاب شعبه فاطمی به عنوان اولین شعبه ای که در دوره سرپرستی بازدید میکنم تاکید به اهمیت پرداخت خسارت به مردم است.
وی ادامه داد: باید در شعبه های خسارتی به نحوی عمل کنیم که ابتدا مردم و بیمه گزاران التیام پیدا کرده و به آرامش برسند و در پایان از خدمات و برخورد ما اقناع شوند. این افتخاری برای بیمه ایران است که در اساسنامه در کنار وظایف تجاری اما رسالت اصلی ما تامین آرامش مردم ذکر شده است.
سرپرست بیمه ایران افزود: اعتقاد دارم برای اینکه به مردم آرامش بدهیم باید همکاران خودمان نیز آرامش داشته باشند و این وظیفه مدیران است که ضمن همراهی با کارکنان و رصد حال آنها اما با آموزش های لازم و کاربردی، مهارتهای رفتاری ایشان را نیز بالا ببرند. لازم است در رویکردهای آموزشی شرکت از پرداختن صرف به مقوله های بیمه ای به سمت آموزش مهارتهای رفتاری حرکت کنیم. این مهم است که همکاران بدانند در یک شرایط خاص مانند شعب خسارت می بایست چه واکنش موثری داشته باشند که منتهی به مدیریت بهینه حال آسیب دیدگان از حوادث شود. وی تاکید کرد: بر روی مفاهیم التیام بخشی و اقناع به طور ویژه تاکید میکنم و برای همین لازم است در شعب خسارت همراه با آموزش به همکاران به موضوع مددکار بیمه ای هم توجه شود. کسی که در کنار آشنایی با اصول بیمه اما در حوزه های رفتار فردی و روانشناسی هم تخصص داشته باشد. حضور مددکار به بهتر شدن حال همکار نیز کمک می کند ما باید مراقب حال همکاران خودمان باشیم مخصوصا همکارانی که در شعب خسارت فعالیت دارند. مدیران باید از مسائل همکاران مطلع باشند و برای حل آن پیشقدم شوند البته در خصوص نمایندگان پرتلاشمان تاکید دارم مسئولیت ما بیشتر است.
سرپرست بیمه ایران با اعلام اینکه مدیران استانها هم بایستی حضور در میان همکاران و خصوصا همکاران خسارت را به جد دنبال کنند یادآور شد:مطمئن هستم اگر زنجیره ارزش گفته شده را به همکاران بیان کنیم و برای آنها مطرح کنیم حال خودمان و بیمه گزاران خوب خواهد شد. ارائه خدمت همراه با عزت نفس، پاکدستی، اخلاق و البته تخصص حتما به تجربه خوب بیمه گزار منتهی خواهد شد و همه اینها از خیرخواهی برای دیگران سرچشمه می گیرد.
شایان ذکر است در این دیدار که با همراهی مدیران کل امور شعب و استانها، حراست و روابط عمومی و مسئولین استان و شعبه همراه بود، سرپرست بیمه ایران از پروژه بازسازی شعبه فاطمی بازدید و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت قرار گرفت.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.