شماره: 2488 / ۱۴۰۳ يازدهم آذر
تعداد بازدید : 0
اخبار
اهدا نشان ملی
اعتماد مشتریان در صنعت بانکداری به بانک پاسارگاد
این بانک در ادامه افتخار آفرینیهای خود، در مراسمی که با حضور دکتر منوچهر متکی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، دکتر جعفر قادری رئیس کمیسیون ویژه و جهش تولید مجلس شورای اسلامی، دکتر مالک حسینی معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برخی مسئولان و مقامات دولتی و فعالان اقتصادی در روز سهشنبه مورخ 06آذرماه1403 با عنوان بزرگترین اجلاس استراتژیهای توسعه خدمات، تولیدات و صادرات برترین شرکتهای ایران (اجلاس اعتماد مشتریان) برگزار شد، موفق به کسب «نشان ملی اعتماد مشتریان در صنعت بانکداری» گردید.در این مراسم که توسط دبیرخانه اجلاس اعتماد مشتریان و با همت دبیرخانه توسعه صنایع ملی ایران، همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و با مشارکت شرکتها و سازمانهای موفق برگزار شد، نشان ملی اعتماد مشتریان در صنعت بانکداری، پس از ارزیابی سازمانها از نظر شاخصهای تخصصی صنعت بانکداری، سوابق و افتخارات کسب شده توسط آنها به سازمان برگزیده اهدا شد، که بانک پاسارگاد موفق به کسب این عنوان گردید. گفتنی است اجلاس اعتماد مشتریان با هدف معرفی معتبرترین و مورد اعتمادترین شرکتها، بهخصوص بانکها و مؤسسات مالی، از فعالان صنایع با توجه به شاخصهای تخصصی همچون رشد، پایداری و عملکرد مطلوب در زمینههایی مانند ایجاد اشتغال، رفع نیاز مشتریان، حفظ کیفیت و ارتقا آن در خدمات بانکی، پایداری در ارائه خدمات بانکی در شرایط تحریم، جلب رضایت مشتریان و استفاده از فنآوریهای نوین و وضعیت رقابتی تجلیل و تقدیر کرد.
«پالیز» بانک کشاورزی، مجری رسمی «کشاورزی قراردادی» در کشور شد
با تایید کارگروه ملی کشاورزی قراردادی، پالیز بانک کشاورزی به صورت رسمی به عنوان مجری واجد صلاحیت برای توسعه کشاورزی قراردادی در کشور معرفی شد.براساس شیوه نامه تامین مالی کشاورزی قراردادی ابلاغی بانک مرکزی، اجرای مدل تامین مالی زنجیره کشاورزی قراردادی تنها در بستر پلتفرم واجد صلاحیت امکانپذیر است و «پالیز» بانک کشاورزی به دلیل دارا بودن فرایندهای کامل ماژول کشاورزی قراردادی و نیز رعایت کلیه الزامات حاکمیتی، با تایید اکثریت قریب به اتفاق اعضای کار گروه ملی کشاورزی قراردادی به عنوان مجری واجد صلاحیت برای توسعه کشاورزی قراردادی معرفی و گواهینامه رسمی پشتیبان برای این پلتفرم صادر شد.بر اساس این گزارش، بانک کشاورزی با طراحی و اجرای مدل کشاورزی قراردادی مبتنی بر پلتفرم پالیز، نخستین بانکی است که با اجرای کامل تأمین مالی زنجیره های تأمین در جهت حذف واسطه گری، اصلاح و هدفمندسازی الگوی کشت، بهبود اشتغال روستایی، پایداری تولید، افزایش کارآیی تخصیص منابع، کنترل قیمت محصولات کشاورزی و مواد غذایی و در نهایت تامین امنیت غذایی کشور گام برداشته است.این گزارش می افزاید: با اجرای مدل کشاورزی قراردادی مبتنی بر پلتفرم «پالیز»، تأمین مالی حلقه های زنجیره های تأمین توسط بانک کشاورزی به صورت منسجم و هدفمند صورت می گیرد، امکان انحراف تسهیلات پرداختی به سمت سایر بازارها به حداقل می رسد، کشاورزان به دلیل داشتن قراردادهای پایدار با حلقه های قبل یا بعد از خود، مشکلی در زمینه تأمین نهاده ها و یا فروش محصولات نخواهند داشت و با استفاده از ابزارهای مالی تعهدی، مشکل محدودیت منابع بانک ها برای پرداخت تسهیلات نقدی مرتفع شده و از این طریق، کنترل تورم و رفع ناترازی بانک ها میسر می شود.شایان ذکر است، نمایندگانی از وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان های تابعه، اتاق بازرگانی، اتاق اصناف کشاورزی، بانک مرکزی، بانک کشاورزی و بخش خصوصی، در کارگروه ملی کشاورزی قراردادی حضور دارند.
ارمغانی دیگر برای بانک کارآفرین؛
کسب جایزه دکتر نوربخش برای «ستد»
در مراسم اختتامیهٔ یازدهمین نمایشگاه بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت، بانک کارآفرین با دستگاه “ستد” در عنوان “نوآوری برتر بانکی” موفق به کسب جایزهٔ دکتر نوربخش شد.در این مراسم که با حضور فعالان نظام بانکی و مالی، شرکتهای فناور و خبرگان حوزه فناوری برگزار شد،”ستد” دستگاه طراحی شده توسط شرکت نگاه بانک از زیرمجموعه هلدینگ فناوری نگاه بانک کارآفرین در بخش محصولات فناورانه به عنوان طرح برگزیده حائز دریافت این جایزه شد.“ستد” یک راهکار نوین و جامع برای ارائه خدمات خرید و فروش کالاهای با ارزش درمکانهای فاقد شعبه بانکی است. این محصول فناورانه ضمن رعایت اصول امنیتی و شفافیت، تجربه معاملهای سریع و آسان برای خریداران و فروشندگان بدون نیاز به مراجعه به بانک در یک مجموعه را فراهم کرده و خدمات متنوع و کارآمدی را برای ذینفعان به ارمغان میآورد.از جمله قابلیتها و جنبههای نوآورانه این محصول میتوان به تجمیع خدمات غیرحضوری، خدمات مالی برای کالاهای با ارزش بالا، احراز هویت الکترونیکی(eKYC)، احراز اصالت طرفین معامله و مورد معامله، تنظیم خودکارمبایعهنامه بین خریدار و فروشنده، امضای دیجیتال و سایر استعلامات ضروری بر اساس نوع معامله اشاره کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
اخبار
بیمه ملت باز هم
رکورد شکنی کرد
بر اساس گزارش منتشر شده ماهانه در سامانه کدال، بیمه ملت باز هم رکورد شکنی کرده است! این شرکت این بار در حق بیمه صادره به رشد خیره کننده ۳۶۴ درصدی در طول ۸ ماه رسیده است.این شرکت در گزارشی که به تازگی در سامانه کدال منتشر شده، از رشد خیرهکننده ۳۶۴ درصدی درآمد حق بیمه صادره در هشت ماهه نخست سال ۱۴۰۳ خبر داد. شرکت بیمه ملت با شناسایی ۱۶.۸۲۵ میلیارد تومان حق بیمه، رکورد جدیدی را در تاریخ فعالیت خود ثبت کرد.بر اساس گزارش منتشر شده در سامانه کدال، در دوره ۸ ماهه منتهی به آبان ۱۴۰۳ این شرکت از رشد قابل توجهی در درآمد حق بیمه صادره برخوردار شده است. این رشد چهار برابری نسبت به دوره مشابه سال قبل، نشان از تحولات مهمی در عملکرد این شرکت بیمه دارد.این در حالی است که در دوره مشابه سال قبل تنها ۳.۶۷۴ میلیارد تومان درآمد حق بیمه ساخته است و به این ترتیب جهش ۴ برابری درآمد شرکت را در ۸ ماه ابتدایی سال جاری رقم زده است.اجرای موفق استراتژیهای فروش، از جمله تنوع محصولات، بهبود خدمات مشتری و استفاده از فناوریهای نوین، ارائه خدمات با کیفیت، پرداخت سریع خسارتها و برخورد مناسب با مشتریان، نقش مهمی در این موفقیت داشته است.این گزارش نشان میدهد بیمه ملت با تطبیق خود با شرایط بازار و ارائه پیشنهادهای جذاب، توانسته است سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد.
بیمه سامان با
بورسیه تحصیلی به استقبال نخبگان دانشجویی رفت
رویداد نهایی هشتمین دوره مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر (مهما) با حمایت شرکت بیمه سامان، برگزار شد.هشتمین دوره این مسابقات از فروردین سال جاری آغاز شد و تا آبان ماه سالجاری هم ادامه داشت که در این رویداد بیش از ۵۰۰ تیم در چهار رشته به رقابت پرداخته و از این تعداد ۳۰ تیم به دور نهایی مسابقات راه یافتند.معاون توسعه سازمان و سرمایههای انسانی شرکت بیمه سامان در رویداد پایانی این مسابقات، ضمن اظهار خرسندی از برگزاری چنین مسابقاتی درکشور، آینده را متعلق به فعالان حوزه هوش مصنوعی دانست و گفت: برگزاری این مسابقات، نشان از نگاه خلاقانه دانشگاه به موضوع هوش مصنوعی دارد.فرزاد فروغی با بیان اینکه شرکت بیمه سامان به نوآوری و ارائه محصولات جدید، اعتقاد راسخ دارد، افزود: ما تلاش می کنیم برای خدمات رسانی به مشتریان، از خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده بیشتری داشته باشیم.وی، از راه اندازی خدمات بورسیه تحصیلی برای نوآوران بویژه فعالان حوزه هوش مصنوعی توسط شرکت بیمه سامان خبر داد وگفت: بیمه سامان، حامی پروژه ها و ایده های خلاقانه بوده و دراین مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.به گفته فروغی، شرکت بیمه سامان با حمایت از دانشجویان مستعد، نخبگان و افراد علاقمند به حوزه صنعت بیمه اقدام به اعطای بورسیه تحصیلی کرده تا دانشجویان بتوانند علاوه بر حمایت مالی، راهی مطمئن برای ورود به صنعت بیمه داشته باشند.وی از «پلنت» به عنوان یکی از زیرمجموعه های گروه بیمه ای سامان که دارای موقعیتی قابل توجه برای پرداختن ایده های خلاقانه و نوآورانه بوده یاد کرد و افزود که پلنت حامی طرح ها و ایده های مرتبط با هوش مصنوعی بوده و علاقه مندان می توانند از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند.بر اساس این گزارش، در این دوره از مسابقات که با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار شد، چهار مسابقه ملی شامل مسابقه پیشبینی بازار سهام، مسابقه دستیار هوشمند مالی، مسابقه پیش بینی وفاداری مشتریان و مسابقه بازشناسی گوینده برگزار شد.
بیمه دی در جایگاه نخست اعتماد مشتریان
شرکت بیمه دی در در نهمین همایش ملی اعتماد مشتریان، موفق به جایگاه نخست شد.در این همایش که با حضور میهمانانی چون نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس و نیز با حضور بیش از صد شرکت مطرح در حوزههای بانک، بیمه، صنایع غذایی و پتروشیمی برگزار شد، این شرکت موفق به کسب جایگاه نخست اعتماد مشتریان شد.در پی این موفقیت اسماعیلی، مدیر امور مشتریان و خدمات پس از فروش بیمه دی، ضمن اشاره به اقدامات این شرکت در راستای مشتریمداری، مانند پاسخگویی ۲۴ ساعته از طریق مرکز ارتباط این شرکت گفت: تمامی بیمهشدگان و مشتریان بیمه دی میتوانند از طریق تماس تلفنی با سرشماره ۱۶۷۱ موضوعات خود را پیگیری کنند.مدیر امور مشتریان و خدمات پس از فروش بیمه دی اظهار داشت: این شرکت با میانگین ۲۶۰۰ تماس به طور روزانه، به دریافت نظرات و پیشنهادات بیمهشدگان خود میپردازد و رضایتمندی مشتریان خود را بهطور پیوسته مورد سنجش قرار میدهد.وی افزود: بیمه دی با اشاره به برنامههای آتی خود، همچون راه اندازی تل مدیسین (ویزیت تلفنی) و ویزیت آنلاین برای ایثارگران معزز (با اولویت جانبازان ۷۰درصد)، ابراز امیدواری کرد اعتماد مشتریان بیمه دی به بهترین شکل ممکن پاسخ داده میشود
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
تامین بیش از ۴۷میلیارد دلار ارز واردات
بانک مرکزی از اول فروردین تا ۱۰ آذر امسال، ۴۷ میلیارد و ۳۷۵ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تأمین کرده است.
در این مدت برای کالاهای اساسی و دارو ۹ میلیارد و ۸۹۹ میلیون دلار، برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ ۲۶ میلیارد و ۱۱۶ میلیون دلار، برای خدمات ۹۸۱ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات ۱۰ میلیارد و ۳۷۹ میلیون دلار تأمین ارز صورت گرفته است.
بر اساس این گزارش، بانک مرکزی برای واردات کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانههای روغنی و نهادههای دامی ۷ میلیارد و ۸۲۹ میلیون دلار و برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۲ میلیارد و ۷۰ میلیون دلار ارز تأمین کرده است. شایان ذکر است بانک مرکزی در مجموع ۹ میلیارد و ۸۹۹ میلیون دلار برای کالاهای اساسی و کشاورزی و دارو و تجهیزات پزشکی را با نرخ ۲۸۵۰۰ تومان و با هدف حمایت از مصرفکنندگان و دسترسی اقشار جامعه به کالاهای ضروری با قیمت ارزانتر تأمین کرده است.
این گزارش حاکی از آن است که در این بازه زمانی برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ ۲۶ میلیارد و ۱۱۶ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات مبلغ ۱۰ میلیارد و ۳۷۹ میلیون دلار و در مجموع ۳۶ میلیارد و ۴۹۵ میلیون دلار تأمین ارز صنایع صورت گرفته است.
براساس این گزارش تأمین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل چهار میلیارد و ۱۷۴ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل دو میلیارد و ۵۱۸ میلیون دلار، «صنایع معدنی» دو میلیارد و ۱۰ میلیون دلار، «صنایع شیمیایی و پلیمری» دو میلیارد و ۹۲۴ میلیون دلار، «صنایع و تجهیزات برق و الکترونیک» معادل سه میلیارد و ۳۹۰ میلیون دلار، «منسوجات و پوشاک» معادل یک میلیارد و ۳۴۵ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروههای صنایع همچنین به ترتیب دو میلیارد و ۴۶۸ میلیون دلار، یک میلیارد و ۸۷۹ میلیون دلار، دو میلیارد و ۳۷ میلیون دلار، ۸۴۹ میلیون دلار، ۳۲۷ میلیون دلار، ۶۶ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز ۱۰ آذر ماه سال جاری دریافت کرده اند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
از ابتدای سال جاری
تا پایان آبانماه محقق شد:
پیشتازی بانک تجارت در حمایت از جوانان با اعطای بیش از 63 هزار فقره وام ازدواج
بانک تجارت با هدف تسهیل ازدواج و معیشت زوجهای جوان در ابتدای زندگی مشترک، در سال جاری و تا پایان آبانماه تعداد 63048 فقره تسهیلات قرضالحسنه ازدواج و 54620 فقره تسهیلات فرزندآوری پرداخت کرده است.
این بانک در آبانماه سال جاری تعداد 9351 فقره تسهیلات ازدواج به متقاضیان پرداخت کرده و به این ترتیب مجموع تسهیلات قرضالحسنه ازدواج پرداخت شده به زوجهای جوان در سالجاری به 63048 فقره افزایش یافته است.
بانک تجارت همچنین در راستای اجرای قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت»، در آبانماه امسال، تعداد 6679 فقره تسهیلات فرزندآوری پرداخت کرده که روند روبه رشدی را نسبت به ماههای قبل نشان میدهد و به این ترتیب تعداد تسهیلات پرداختی بانک تجارت در این سرفصل تا پایان آبانماه به 54620 فقره بالغ شد.
بر اساس این خبر، بانک تجارت از ابتدای سال تا پایان آبانماه جمعا بیش از 211 هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و 45 هزار میلیارد ریال تسهیلات فرزندآوری پرداخت کرده است.
بانک تجارت در سال 1402 نیز با اعطای 95 هزار و 181 فقره تسهیلات ازدواج و 89 هزار و 534 فقره تسهیلات فرزندآوری از جوانان ایرانی حمایت کرده است.
مدیرعامل بانکملیایران تاکید کرد:
حمایت همه جانبه از مشتریان و شرکای تجاری در نشست با فعالان اقتصادی هرمزگان
دکتر ابوالفضل نجارزاده با بیان اینکه صد مشتری برتر و شرکای تجاری بانک، سرمایههای اصلی این بانک هستند اظهارداشت: بانک ملی تلاش دارد در همه شرایط پشتیبان این سرمایهها باشد.
تاکید مدیرعامل بانکملیایران بر حمایت همه جانبه از مشتریان و شرکای تجاری در نشست با فعالان اقتصادی هرمزگان
ابوالفضل نجارزاده در نشست با مشتریان، مدیران بنگاههای بزرگ اقتصادی، کارآفرینان، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان هرمزگان که اعضای هیات مدیره، هیات عامل، معاونان و دیگر مدیران ارشد بانک حضور داشتند، با بیان اینکه بانک ملی با یک قدمت طولانی و نزدیک به یک قرن در اقتصاد کشور فعالیت دارد، افزود: بانک ملی در حال حاضر ۵۵میلیون نفر مشتری دارد که این مشتریان به بانک اعتماد دارند و اگر پشتیبانی مشتریان و اعتماد آنها نبود ما نمیتوانستیم در این مدت فعالیت کنیم.
وی با اشاره به حضور مسئولان بانک در سفرهای استانی عنوان کرد: همه مدیران بانک در سفرهای استانی حضور دارند تا مسائل و مشکلات را در استان رصد و حل و فصل نمایند.
نجارزاده خاطرنشان کرد: استان هرمزگان یک استان اقتصادی است و باید مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی استان را بتوانیم برطرف نماییم تا آنها بدون دغدغه بی وقفه فعالیت نمایند.
وی تصریح کرد: استان هرمزگان دارای پتانسیل و ظرفیتهای بسیار بالایی است و با داشتن چنین ظرفیتهایی نباید زیرساختهای استان در این اندازه باشد و باید نسبت به توسعه آن اقدام شود و نیاز است در استان یک همدلی وجود داشته باشد تا مشکلات برطرف شود.
وی افزود: زیرساختهای استان نیاز است که بازنگری شود چرا که این استان اقتصادی است و باید امکانات لازم برای این امر وجود داشته باشد و ما علاقمند هستیم در زمینه بهبود زیرساختهای استان نیز مشارکت نماییم.
مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به ورود این بانک به موضوع ساماندهی فاضلاب بندرعباس بیان کرد: زمانی که برای پروژه ساماندهی فاضلاب ورود کردیم نمیدانستیم که این پروژه برای مردم تا این اندازه با اهمیت است و امروز شاهد این موضوع هستیم که یک تهدید به فرصت تبدیل شدهاست و فاضلاب این شهر که دغدغه همه مردم و مسئولان بود پس از پا پیش گذاشتن بانک ملی و تامین مالی پروژه، اثرات مخرب آن از یین رفته است.
وی ادامهداد: این طرح میتواند در دیگر استانهای کشور که با مشکل فاضلاب مواجه هستند یک الگو شود و این معضل را ساماندهی کرد.
نجارزاده عنوان کرد: با حمایت مشتریان میتوانیم کارهایی انجام دهیم که منفعت آن به همه مردم برسد و در بانک اگر سودی حاصل شود به کارهای زیربنایی یا تسهیلات خرد از جمله ازدواج و فرزندآوری اختصاص می یابد.
این مسئول تصریح کرد: فعالان اقتصادی جایگاه ویژهای برای بانک دارند و با حمایت آنها میتوانیم به مسئولیتهای خود عمل نماییم.
وی درباره پرداخت تسهیلات خرد در بانک ملی گفت: تسهیلات خرد اولویت اول بانک است و اکنون این تسهیلات به صورت غیرحضوری پرداخت میشود و تا پایان سال همه تسهیلات خرد بانک ملی به صورت غیرحضوری پرداخت خواهد شد.
نجارزاده ادامهداد: همه مشتریان بانک تعلق خاطر به این بانک دارند و میتوان گفت تقریبا هشتاد درصد فعالان اقتصادی کشور با بانک ملی در ارتباط بودهاند و فعالیت اقتصادی خود را با کمک بانک ملی آغاز کرده یا توسعه دادهاند.
مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به راهاندازی بانکداری جامع در این بانک اظهارداشت: بانکداری جامع دو سال است که برای مشتریان بزرگ در بانک ملی راهاندازی شدهاست تا بتوانیم فرآیندهای لازم را به مشتریان ارائه کرده و دسترسی به خدمات برای این مشتریان تسهیل یابد.
نجارزاده با بیان اینکه بانک ملی خدمات ارزی بسیار خوبی به فعالان اقتصادی ارائه میکند عنوان کرد: فعالان اقتصادی در استان هرمزگان نیاز است با ظرفیتهای ارزی بانک بیشتر آشنا شوند تا بتوانند این خدمات را از بانک ملی دریافت نمایند.
وی به آمادگی بانک ملی برای راهاندازی شعبه ارزی در استان اشاره کرد تا کمک زیادی به فعالان اقتصادی استان نماید.
در ادامه رئیس اداره امور شعب استان هرمزگان گفت: بانک ملی در استان هرمزگان در همه شاخصهای بانکی توانسته سرآمد باشد که این امر با حمایتهای مشتریان انجام شدهاست.
حسن آرمات عنوان کرد: بانک ملی یک بانک حاکمیتی است و به دنبال سودآوری نیست و کارهایی که تاکنون صورت گرفته با حمایت و اعتماد مشتریان بودهاست.
لازم به ذکر است؛ این نشست هماندیشی که با هدف همفکری و بررسی راهکارهای تقویت و گسترش همکاریهای بین بانک و فعالان اقتصادی استان هرمزگان برگزار شد، هریک از فعالان و مدیران بنگاه های بزرگ اقتصادی استان به بیان دیدگاهها، نقطه نظرات، مسائل و مشکلات خود در امور خدمات مالی و بانکی پرداختند که از مهمترین آنها میتوان به تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی ، ارائه خدمات ارزی ، بازپرداخت تسهیلات اعطایی، پرداخت تسهیلات برای خرید شناور و کشتی، پرداخت تسهیلات به پرسنل شرکتهای مستقر در منطقه ویژه، افزایش مبلغ ضمانت نامه، انتشار گواهی خاص، دریافت ضمانتنامه، امکان کارت به کارت کردن برای کارتهای تنخواه و غیره بحث و تبادل نظر شد.
طی دوسال اخیر صورت گرفت:
رشد ۹۰۰ درصدی وصول مطالبات خارج از کشور بانک صادرات ایران
بانک صادرات ایران با اهتمام جدی و در راستای صیانت از حقوق سهامداران، با تشکیل اداره کل وصول مطالبات خارج از کشور و اقدامات موثر انجام شده، به رشد حدود ۹۰۰ درصدی در وصول مطالبات خارج از کشور دست یافت که این روند با اهتمام جدی و شفافیت کامل ادامه دارد.
وصول مطالبات غیرجاری شعب خارج از کشور این بانک (با بیش از ۶۳ سال فعالیت در عرصه بینالمللی) طی تقریباً ۲۰ سال گذشته، به دلایل مختلفی از جمله تنگناهای بینالمللی و تحریمهای ظالمانه و استکباری در حوزه بانکداری، با موانع و کارشکنیهای بدخواهان روبرو بود که خوشبختانه در دو سال اخیر با پیگیریهای همهجانبه و ورود جدی به این بخش با سرعت، تمرکز، دقت و هماهنگی بیشتر با مقامات، مسئولان و دستگاههای عالی امنیتی و قضایی همراه بوده؛ به طوری که وصول بیش از ۵۱۷ میلیون درهم معادل ۹۷ هزار و ۷۳۱ میلیارد ریال از مطالبات بانک از ابتدای سال ۲۰۳۳ تحقق یافته و این رقم نسبت به سال ۲۰۲۲، از رشد حدود ۹۰۰ درصدی برخوردار بوده است.
همچنین در ۱۰ ماه منتهی به پایان اکتبر ۲۰۲۴ نیز مبلغ قابل توجهی به حیطه وصول درآمده که نسبت به مدت مشابه تقریبا ۳۸۰ درصد رشد نشان میدهد.
پیگیری پروندههای مزبور همچنین با موفقیتهای دیگری در دو سال گذشته همراه بوده است؛ به نحوی که تعیین تکلیف مطالباتی احدی از مهمترین بدهکاران در حوزه خلیج فارس که ۲۰ درصد مطالبات بانک در این منطقه را به خود اختصاص داده بود، با پیگیریهای جدی صورت گرفته منجر به اخذ حکم قطعی ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون درهمی به نفع بانک از محاکم قضایی شده است؛ در این راستا همچنین یکی از داراییهای این بدهکار به ارزش 22 هزار میلیارد ریال طی چند ماه اخیر وصول شد.
علاوه بر این، حدود مبلغ ۱۵۰ هزار میلیارد ریال دیگر از بدهی وی نیز با هماهنگی و حمایت موثر مقامات امنیتی و قضایی در قالب تهاتر با داراییها، در پرونده دیگری در شرف وصول و تعیین تکلیف است.
بانک صادرات ایران به عنوان یکی از پیشرانان پیشرفت و محورهای اصلی عملیاتی اقتصاد کشور و بانک مورد اعتماد مردم شریف ایران، دفاع از اموال و داراییهای بانک به عنوان ثروت سهامداران، منافع سپردهگذاران و تمامی ذینفعان و مردم را با استفاده از همه ظرفیتهای قانونی، حقوقی، سازمانی و به ویژه نیروی انسانی مجرب و کارآزموده و با تمام قدرت و با بهرهبرداری از تمامی مجاری و محاکم قضایی و بینالمللی در دستور کار دارد و متعهد به دفاع از حقوق خود و همه ذینفعان است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مراسم افتتاح شعبه تنکابن بانک دی :
یکی از مسئولیتهای اجتماعی بانک دی خدمترسانی به خانواده شهدا است
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح شعبه تنکابن بانک دی، این بانک را در زمره نهادهای انقلابی خواند و گفت: نگاه ما به بانک دی صرفا نگاه اقتصادی و تجاری نیست، بلکه این بانک را نهادی در قالب عمل به مسئولیت اجتماعی در قبال خانواده معظم شهدا و ایثارگران می دانیم.
شمس الدین حسینی با اشاره به شرایط ناتراز بانک ها در سراسر کشور، راه اندازی شعبه جدید بانک دی را نتیجه همدلی و همسویی بسیاری از نهادها دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه با مساعدت بانک مرکزی و نیز توجه به نیازهای مشتریان ویژه این بانک، موافقت اصولی راه اندازی شعبه تنکابن دریافت شد.
نماینده مردم شهرستانهای تنکابن، رامسر و عباسآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان این که وسعت استان مازندران و کم بودن شعب بانک دی، ایجاب میکرد شعبه تازه ای در غرب استان ایجاد شود، گفت: با توجه به وجود مرکزیت سیاسی استان مازندران در شرق این استان، توجه ویژه به غرب استان ضروری است و امیدواریم با این اقدام، بخشی از تقاضا و انتظارات مردم غرب استان مازندران و مشتریان بانک دی پاسخ داده شود.
وی همچنین با قدردانی از اعضای هیات مدیره و سرپرست بانک دی بابت خدمات ارائه شده به مشتریان، اظهار امیدواری کرد با تدابیر اندیشیده شده در بودجه سال آینده به منظور رفع ناترازی بانک ها، چالش های بانک دی نیز برطرف شود.
در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی هدایتی، امام جمعه تنکابن با قدردانی از خدمات بانک دی به عموم مشتریان به ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران، گفت: اهمیت پیاده سازی اقتصاد اسلامی در کشور ما بر کسی پوشیده نیست و بانک، ابزار تحقق این هدف است.
امام جمعه تنکابن با بیان این که بانکداری اسلامی، سلامت اقتصادی جامعه را تضمین می کند، اظهار کرد: خرسندیم که بانک دی به عنوان نهادی که متولی ارائه خدمات بانکی به خانواده شهدا و ایثارگران است، با افتتاح یک شعبه جدید، خدمات خود را در استان مازندران توسعه داده است.حکمت داج لیری ، فرماندار شهرستان تنکابن نیز در این مراسم با قدردانی از مقامات مسئول به منظور توسعه فعالیت بانک دی در استان مازندران، اظهار امیدواری کرد جایگاه بانک دی در نظام بانکی بیش از پیش ارتقا یابد.
حکمت داج لیری افزود: امیدواریم شعبه تنکابن بانک دی در آینده نزدیک به برترین شعبه میان شعب بانک های استان تبدیل شود.
در انتهای این مراسم، ضمن اعطای حکم «عبدالله آبداری» به عنوان سرپرست شعبه تنکابن از سوی سیدشمس الدین حسینی، از خانم طاهره درویش مفرحی، همسر سردار شهید رودسر ابراهیمی، قدردانی شد و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در شعبه تنکابن بانک دی افتتاح حساب کرد.
رتبه نخست بانک ملت در اعطای تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در شبکه بانکی کشور
بانک ملت در 8 ماهه نخست سال بیشترین میزان تسهیلات قرضالحسنه ازدواج و فرزندآوری را در شبکه بانکی به متقاضیان پرداخت کرده است.
این بانک در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در 8 ماهه ابتدای سال جاری موفق به پرداخت 381.245 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج به 113.761 نفر از متقاضیان شده است.
بر اساس این گزارش، بانک ملت با سهم 32 درصدی در میزان اعطای تسهیلات ازدواج، رتبه نخست را بین 7 بانک شرکت کننده در طرح ضربتی بانک مرکزی به خود اختصاص داده است.
این گزارش حاکی است، بانک ملت در زمینه اعطای تسهیلات فرزند آوری هم، موفق به پرداخت 61.457 میلیارد ریال تسهیلات به 73.908 نفر از متقاضیان شده و با سهم 28 درصدی، رتبه نخست را در این طرح به خود اختصاص داده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.