شماره: 2492 / ۱۴۰۳ پانزدهم آذر
مدیر عامل بیمه پاسارگاد عنوان کرد:
تعداد بازدید : 0
لزوم هم صدایی در صنعت بیمه برای حرکت در مسیر تحولات سازنده
مدیر عامل بیمه پاسارگاد با همراهی هیأت مدیره و هیأت عامل این شرکت در آستانه روز بیمه با مدیران ستادی و مدیران مناطق سراسر کشور در ساختمان مرکزی بیمه پاسارگاد روز ۱۲ آذرماه دیدار و گفتگو کردند.
معصوم ضمیری مدیرعامل بیمه پاسارگاد در نشست هم اندیشی میان مدیران ستادی و مدیران مناطق، پیرامون فرصت های پیش آمده در صنعت بیمه، لزوم هم صدایی در صنعت بیمه و برنامه های راهبردی پیش روی شرکت تاکید کرد.
معصوم ضمیری مدیر عامل بیمه پاسارگاد در این مراسم ضمن تبریک روز و هفته بیمه گفت: شرایط لازم برای تبادل نظر و همکاری در صنعت بیمه فراهم است و باید در این فضا نیازهایی که در جامعه وجود دارد را با همفکری تمام همکاران در صنعت بیمه کشف کنیم و متناسب با آن محصولات بیمه ای طراحی و ارائه کنیم. در شرایط حال حاضر با توجه به برنامه های اقتصادی دولت انتظار داریم با همکاری و هماهنگی شرکت های بیمه، بیمه مرکزی و وزارت اقتصاد در یک سال پیش رو تا روز بیمه آینده شاهد تحولات سازنده در صنعت و خدمت رسانی به مردم در عرصه بیمه باشیم. ضمیری گفت: در روز بیمه بحث های متنوعی در پنل های ویژه این روز در نظر گرفته شده بود و یک پنل ویژه با راهبری بیمه پاسارگاد با موضوع “محصولات نوآورانه بیمه های زندگی و افزایش رضایت مردم” با تاکید بر بیمه های مستمری وبازنشستگی برگزار می شود.
مساله مهمی که در دولت سیزدهم لایحه آن تهیه شد و اکنون به طور مفصل تری در دستور کار است امروز دولت، بیمه مرکزی و صندوق های بازنشستگی در خصوص فعال سازی ظرفیت بیمههای بازرگانی برای ارائه بیمه مکمل بازنشستگی هم عقیده و هم سو هستند که اگر بخواهند مشکلات بازنشستگان حال و آینده برطرف شود بهترین راه کار فعال کردن ظرفیت بیمه های بازرگانی است.این شرکتها می توانند در کنار بیمههای تامین اجتماعی و پایه باشند و پوششهای ویژه ای را با دریافت حق بیمه تحت عنوان بیمه تکمیلی بازنشستگی ارائه نمایند تا افراد در زمان بازنشستگی وضعیت اقتصادی بهتری را برای خود رقم بزنند. وی در ادامه به موضوع خدمت رسانی بیمه پاسارگاد در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: اکنون بیمه پاسارگاد مشتمل بر ۱۵ منطقه با ۹۵ شعبه در سراسر کشور استقرار داشته و خدمات ارائه می کند. مدیرعامل بیمه پاسارگاد گفت: برنامه استقرار شرکت در کل کشور تقریبا نهایی شده است و بر اساس برنامه راهبردی تدوین شده در ابتدا استقرار ساختمان های بیمه پاسارگاد در سراسر کشور به منظور خدمت رسانی به هم وطنان را اجرایی کردیم و در حال حاضر ساختمان مرکزی تهران را به پایان رساندیم. بیمه پاسارگاد اکنون در کنار بیمه های بزرگی چون بیمه ایران و آسیا در سراسر کشور حضور فعال دارد. ضمیری گفت: در حال حاضر طی ۱۸ سال اخیر شرکت از نظر میزان دارایی ، ترکیب سرمایه و ترکیب پرتفوی بیمه در شرایط بسیار خوبی است و انتظار داریم روزگار خوبی را در پیش داشته باشد. چرا که اساس و مبانی یک شرکت قوی را در همه بخشها هم از نظر سرمایه انسانی و هم از نظر شاخصهای مالی فراهم کرده است. راه سختی را آمده ایم و راه سخت تری در پیش است که با برنامه ریزی های صورت گرفته و اقداماتی که در دست اجراست به پیش خواهیم رفت. وی در ادامه گفت: با توجه به افزایش حجم عملیات شرکت نیاز بود تا در حوزه فناوری اطلاعات به طور جدی وارد شویم و در تلاشیم تا با ایجاد زیر ساختهای مبتنی بر فناوری اطلاعات فرآیندها را بهبود بخشیده تا مکملی برای سازمان فروش باشد و با افزایش ظرفیت اجرایی شرکت فضای مناسبی برای سازمان فروش و بخش نمایندگان ایجاد شود. به همین دلیل در بخش فناوری اطلاعات سرمایه گذاری کردیم وبا همکاری شرکت فناپ اقدام به تاسیس شرکت ریتون کردیم تا نیازهای بیمه پاسارگاد را از این طریق تامین و در گام بعدی ظرفیت قدرتمندی را در صنعت بیمه برای بهره برداری سایر شرکت ها فراهم کنیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
امیر اسماعیل کاظمی، مدیر ارتباطات و رسانه تامین سرمایه تمدن:
تعداد بازدید : 0
تحول در صنعت بیمه با استفاده از اوراق بهادار بیمهای
اوراق بهادار بیمهای یکی از ابزارهای پیشرفته مالی است که شرکتهای بیمه در ایران میتوانند با استفاده از آن، نقدینگی و منابع مالی پایداری برای مدیریت ریسکها و پرداخت خسارات ایجاد کنند. در این مطلب به بررسی سه محور اصلی کاربرد این ابزار مالی میپردازیم.
کاربردهای اصلی اوراق بهادار بیمهای در ایران
شرکتهای بیمه در ایران به دنبال روشهای نوین تأمین مالی هستند تا بتوانند خدمات خود را توسعه دهند و منابع مالی پایداری را برای مدیریت ریسکها و پرداخت خسارات ایجاد کنند. یکی از ابزارهای مؤثر در این حوزه، اوراق بهادار بیمهای است که با تنوع در ساختار و کاربرد، میتواند به افزایش نقدینگی و مدیریت بهتر ریسکهای بیمهگران کمک کند. در این نوشتار، به بررسی کاربردهای اصلی اوراق بهادار بیمهای در ایران با تأکید بر سه محور اصلی میپردازیم: اوراق بهادار برای وامهای خرید بیمهنامه، ذخایر بیمهای و سرمایهگذاری مشترک.
اوراق بهادار برای وامهای خرید بیمهنامه یا بیمهنامههای اقساطی
یکی از چالشهای بیمهگذاران در ایران، تأمین هزینه بیمهنامههای بلندمدت یا پرهزینه است. این موضوع بهویژه در بیمههای زندگی، درمان تکمیلی و بیمههای خودرو مشهود است. صدور اوراق بهادار برای تأمین مالی وامهای خرید بیمهنامه یا پوشش بیمهنامههای اقساطی میتواند این مشکل را کاهش دهد. در این روش، شرکتهای بیمه میتوانند اوراقی را منتشر کنند که سرمایهگذاران از طریق خرید آن، منابع لازم برای اعطای وام به بیمهگذاران را تأمین میکنند. این اوراق در سررسیدهای مشخص بازپرداخت میشوند. از مزایای این روش میتوان به افزایش نقدینگی، جذب مشتریان جدید، و کاهش مشکلات ناشی از تأخیر در پرداخت حق بیمه اشاره کرد. بیمهگذاران نیز از مزایای دسترسی آسانتر به بیمهنامهها و امکان پرداخت اقساطی بهرهمند میشوند.
اوراق بهادار ذخایر بیمهای
ذخایر بیمهای بهعنوان پشتوانهای برای پرداخت خسارت در آینده از اهمیت زیادی برای شرکتهای بیمه برخوردارند. اوراق بهادار ذخایر بیمهای، ابزار مالی پیشرفتهای است که به شرکتهای بیمه امکان میدهد بخشی از ذخایر خود را به سرمایهگذاران انتقال داده و نقدینگی بیشتری به دست آورند. در این روش، شرکتهای بیمه بخشی از ذخایر خود را از طریق اوراق بهادار به سرمایهگذاران واگذار میکنند و سرمایهگذاران در ازای سرمایهگذاری، بازدهی مشخصی دریافت میکنند. در این مرحله شرکتهای بیمه با افزایش نقدینگی و آزادسازی منابع مالی برای سرمایهگذاری در حوزههای دیگر و سرمایهگذاران، دسترسی به بازاری با ریسک پایین و بازدهی مناسب را بدست خواهند آورد.
اوراق بهادار برای سرمایهگذاری مشترک
سرمایهگذاری مشترک میان شرکتهای بیمه و سایر فعالان بازار سرمایه یکی دیگر از روشهای استفاده از اوراق بهادار بیمهای است. این ابزار مالی میتواند پروژههای بزرگ و بلندمدت را تسهیل کرده و منابع جدیدی برای شرکتهای بیمه فراهم آورد. شرکت بیمه اوراقی را منتشر میکند که به سرمایهگذاران اجازه میدهد در پروژههایی مانند ساخت مراکز درمانی، توسعه کسب و کار، تأسیس شرکتهای تابعه یا حتی سرمایهگذاری در فناوریهای جدید بیمهای سهیم شوند. با این روش، شرکتهای بیمه توان مالی خود را برای پروژههای بلندمدت تقویت کرده و سرمایهگذاران نیز با مشارکت در پروژههای سودآور، سبد سرمایهگذاری خود را متنوعتر میکنند. در نتیجه، اوراق بهادار بیمهای ابزاری نوین و کارآمد برای تأمین مالی شرکتهای بیمه است. این ابزارها علاوه بر تأمین نقدینگی، میتوانند باعث جذب سرمایهگذاران و افزایش رضایت مشتریان نسبت به صنعت بیمه شوند. از این رو، توسعه این ابزارها با حمایت نهادهای نظارتی همچون سازمان بورس و اوراق بهادار و بیمه مرکزی میتواند نقش مؤثری در رشد صنعت بیمه در ایران داشته باشد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
افزایش ضریب نفوذ بیمه نیازمند توجه ویژه به بیمه های تکمیلی بازنشستگی
در سی و یکمین همایش ملی بیمه پنل ” محصولات نوآورانه بیمه های زندگی و افزایش رضایت مردم” با تاکید بر بیمه های تکمیلی بازنشستگی به ریاست معصوم ضمیری ، علیرضا هادی، میر علی مطهری، مجید بنویدی و رحیم مصدق برگزارشد.
به گزارش روابط عمومی بیمه پاسارگاد، معصوم ضمیری مدیر عامل بیمه پاسارکاد ضمن تاکید بر اهمیت بیمه های مکمل بازنشستگی گفت: بر اساس اظهارات وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی یکی از انتظارات اساسی دولت از صنعت بیمه این است که با توسعه بیمه های زندگی بتواند بخشی از نیازهای اجتماعی مردم را تامین کرده و در زمان بازنشستگی که با افت درآمد مواجه می شوند حمایت های لازم را در حوزه معیشتی ایجاد کند. وی گفت: در شرایط فعلی همه معتقدند صندوق های بازنشستگی توان این را ندارند که نیازهای بازنشستگان را تامین کنند و دولت بحث پوشش های بازنشستگی را به بیمه های بازرگانی پیشنهاد داده است تا در کنار بیمه پایه مردم با توجه به توان مالی خود در زمان اشتغال امکان خرید بیمه های تکمیلی بازنشستگی را داشته باشند. در دولت قبل نیز پیشنهاد شد تا بخشی از پس انداز کارکنان دولت که به حساب های دولتی واریز می شود برای خرید بیمه های تکمیلی بازنشستگی استفاده شود و دولت چهاردهم نیز در این مسیر تاکید دارد .
در ادامه این پنل مباحث مهم در حوزه بیمه های زندگی که می تواند دستمایه تکمیلی برای اجرای طرح بیمه های بازنشستگی باشد از سوی اعضای پنل مطرح شد.
از جمله مقررات مربوط به آی اف آر اس ۱۷ که بیمه های زندگی را به دو گروه مرکب و مجزا تقسیم می کند و تفکیک در بیمه های زندگی که با توجه به بلند مدت بودن باید دقیق تر و با نظارت ویژه انجام شود. بنابراین باید در ابتدا استاندارد بیمه های زندگی تهیه و آیین نامه های مربوط به ذخائر این نوع بیمه نامه تدوین شود. .همچنین لستفاده از تجربه بازار در گذشته و موضوع معافیت های مالیاتی مورد توجه قرار گرفت. مدیر عامل بیمه پاسارگاد در پایان گفت: موضوع بیمه های زندگی با تکیه بر بیمه های بازشستگی یکی از دغدغه های دولت و از ضروریات کشور است و این مباحث یادآوری می کند که کار بسیار سخت است و پیچیدگی هایی در صدور و آماده سازی زیر ساخت ها وجود خواهد داشت.اجرا و دقت در نظارت اجرا ی بیمه های مکمل بازنشستگی با توجه به نوع تعهدات و مدت زمان بیمه نامه دارای اهمیت ویژه ای است.
اگر برنامه افزایش ضریب نقوذ بیمه را به میزان متوسط جهانی در دستور کار داشته باشیم باید به موضوع بیمه های زندگی پرداخته شود و در این رشته نیز به موضوع بیمه های تکمیلی بازنشستگی توجه ویژه ای شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
مدیرعامل بیمه رازی؛
تعداد بازدید : 0
۱۰۰۰ میلیارد تومان خسارت معوق پرداخت شده است
مدیرعامل بیمه رازی در نشست هماندیشی مدیران ستادی و شعب این شرکت گفت: به یاری خداوند متعال و تلاش و کوشش همه همکاران تاکنون توانسته ایم بیش از هزارمیلیارد تومان از خسارتهای بیمه گذاران را پرداخت کنیم.
دکتر علیرضا حجتی با مهم دانستن بحث وصول مطالبات برای شرکت بیمه رازی یادآور شد: براساس تلاش همکاران در ستاد و شعب و ظرف مدت کوتاهی توانستیم مبلغ قابل توجهی از مطالبات وصول نشده شرکت را دریافت کنیم که این نکته از نقاط قوت شرکت بیمه رازی محسوب می شود. حجتی افزود: وقتی شعب برنامه ریزی داشته باشند و براساس نیل به سیاستهای کلان شرکت و اهداف از پیش تعیین شده حرکت کنند دچار روزمرگی نخواهیم شد و نتیجه تلاش و زحمات همه عوامل شرکت در مجمع عمومی عادی به طور سالیانه شرکت در سال ۱۴۰۴ ارائه خواهد شد. عضو هیات مدیره شرکت بیمه رازی گفت: برند بیمه رازی به گفته تعداد زیادی از کارگزارن یکی از معتبرترین برندها در صنعت بیمه کشور است و ما باید تلاش مضاعف داشته باشیم که اعتبار شرکت لطمه نخورد. مدیرعامل بیمه رازی خاطرنشان کرد: جشنواره های متنوعی برای کل شبکه فروش تهیه و ارائه شده است که از آن جمله می توان به هما پلاس، زیگورات و آتش سوزی اشاره کرد که با همکاری شبکه فروش معظم بیمه رازی و اجرایی شدن این جشنواره ها می توانیم در راستای اصلاح پرتفو شرکت قدم های مفیدی برداریم و در نهایت منجر به سودآوری برای شرکت بیمه رازی شویم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
مدیر عامل شرکت سهامی بیمه ایران :
تعداد بازدید : 0
شیشه عمر شرکتهای بیمه، اعتماد مردم است
مدیر عامل شرکت سهامی بیمه ایران در حاشیه سی و یکمین همایش بیمه و توسعه گفت: در صورتیکه اعتماد مردم سلب شود بقای شرکتهای بیمه نیز زیر سوال میرود، فلذا اعتماد مردم شیشه عمر شرکتهای بیمه است و این اعتماد از طریق ارائه خدمات مناسب، پایبندی و ایفای به موقع تعهدات ایجاد میشود. دکتر جباری با بیان اینکه صنعت بیمه مردمیترین صنعت کشور است گفت: صنعت بیمه، تنها صنعتی است که در نه دهه فعالیت، یک ریال از دولت دریافت نکرده است و توانسته در شرایط بحرانی به کمک دولت و ملت بشتابد. مدیر عامل بیمه ایران چرخه تعالی صنعت بیمه را ترکیب مشتریان و سرمایه انسانی برشمرد و افزود: اگر هر سازمان دغدغه رضایت مشتری و سرمایه انسانی داشته باشد رو به جلو خواهد بود و در غیر اینصورت درجا خواهد زد. دکتر جباری، مدیر عامل بیمه ایران ریاست پنل “تاثیر فرهنگ و نهادسازی در افزایش رضایتمندی” را در سی و یکمین همایش بیمه و توسعه بر عهده داشت.
در این پنل همچنین آقایان مبرقعی عضو هیئت مدیره بیمه ایران، بهاریفر مدیر عامل بیمه حکمت صبا، داورپناه مدیر عامل بیمه اتکایی تهران و دکتر فرزان خامسیان عضو هیئت علمی و مدیر گروه پژوهش عمومی بیمه و پژوهشکده بیمه، حضور داشتند.
در جریان برگزاری پنل «تاثیر فرهنگ و نهادسازی در افزایش رضایتمندی» ۴ مقاله برگزیده شد و به پرسشهای حضار و اعضای پنل پاسخ داده شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
یادداشت
پیام مدیرعامل بیمه زندگی خاورمیانه به مناسبت روز بیمه
مهدی نوروزی، مدیرعامل شرکت بیمه زندگی خاورمیانه در آستانه فرارسیدن روز بیمه پیامی صادر کرد.
روز بیمه، یادآور نقش بیبدیل صنعت بیمه در ارتقای امنیت مالی و کاهش مخاطرات زندگی است. بیمه، به عنوان یکی از ارکان اساسی نظام مالی، تضمینکننده ثبات و پشتیبان امنیت اقتصادی جامعه است و نقشی اساسی در توسعه پایدار و رفاه اجتماعی دارد.
ما در شرکت بیمه زندگی خاورمیانه، همواره بر آن بودهایم تا با نوآوری و بهکارگیری راهکارهای مدرن، محصولاتی متناسب با نیازهای جامعه ارائه دهیم. بهرهگیری از فناوریهای نوین و بهبود فرآیندهای دیجیتال، زمینهساز ارتقای کیفیت خدمات ما و تسهیل در دسترسی مشتریان به محصولات بیمهای متنوع شده است. در این میان، نقش شبکه فروش شرکت به عنوان حلقه ارتباطی مستقیم با مشتریان، از اهمیت ویژهای برخوردار است. نمایندگان ما با آگاهی و تخصص خود، به عنوان مشاوران معتمد و حامیان بیمهگذاران عمل میکنند و از طریق مشاوره دقیق، بهترین پوششهای بیمهای را پیشنهاد میدهند.
شبکه فروش شرکت، به عنوان سفیران فرهنگ بیمه، با فعالیتهای گسترده در سطح کشور، به ارتقای آگاهی عمومی و ترویج استفاده هوشمندانه از محصولات بیمه زندگی کمک شایانی کرده است. این همکاران محترم، با تکیه بر دانش فنی و تجربه ارزشمند خود، توانستهاند اطمینان و اعتماد مشتریان را جلب کرده و نقش موثری در توسعه بازار بیمه ایفا نمایند.
از تمامی همکاران و شبکه فروش فعال در شرکت بیمه زندگی خاورمیانه، که با تعهد و تلاش بیوقفه خود زمینهساز رشد و پیشرفت این صنعت شدهاند، قدردانی و سپاسگزاری میکنم. امیدوارم با تداوم این همکاری و همت مضاعف، گامهای مؤثرتری در جهت ارتقای فرهنگ بیمه، افزایش سطح رضایت بیمهگذاران و دستیابی به اهداف بلندمدت شرکت برداریم.
اینجانب بار دیگر فرا رسیدن روز بیمه را حضور یکایک خانواده محترم صنعت بیمه و همچنین خانواده بزرگ بیمه زندگی خاورمیانه اعم از سهامداران ارجمند، بیمهگذاران محترم، شبکه فروش تلاشگر و همکاران مسئولیتپذیر، صمیمانه تبریک عرض میکنم.
مهدی نوروزی
مدیرعامل شرکت بیمه زندگی خاورمیانه
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
گزارش
برگزاری سی و یکمین همایش ملی و دوازدهمین همایش بین المللی بیمه و توسعه
سیویکمین همایش ملی و دوازدهمین همایش بین المللی بیمه و توسعه روز سهشنبه ۱۳ آذر با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران، وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بیمه مرکزی ج.ا.ایران، رییس پژوهشکده بیمه، دبیرکل سندیکای بیمهگران ایران، اعضای هیات عامل بیمه مرکزی، مدیران عامل شرکتهای بیمه و اساتید، کارشناسان و فعالان حوزه بیمه در مرکز همایشهای برج میلاد تهران برگزار شد.
در آیین افتتاحیه سیویکمین همایش ملی و دوازدهمین همایش بینالمللی بیمه و توسعه دکتر لیلی نیاکان سرپرست پژوهشکده بیمه و رئیس همایش، ضمن قدردانی از حضور مقامات کشوری، مدیران و کارشناسان صنعت و سایر فعالان حوزه بیمه به تبیین ساختار و اقدامات علمی و اجرایی صورت گرفته در راستای برگزاری همایش سال جاری پرداخت و تصریح کرد؛ صنعت بیمه برای توسعه خدمات بیمهای دو رویکرد مهم شامل طراحی محصولات و خدمات جدید و ارائه مطلوب محصولات موجود، را در پیش دارد که انعکاس موفقیت هر یک از این رویکردها، در رضایتمندی مشتریان متبلور میشود. وی همایش بیمه و توسعه را فرصتی برای ارائه دستاوردها و پیشرفتهای صنعت بیمه کشور، ارزیابی وضعیت فعلی و پرداختن به مسایل پیش رو برشمرد و خاطرنشان کرد، افزایش رضایتمندی و اعتماد مردم به صنعت بیمه نیازمند همکاری و همفکری تمامی ذینفعان صنعت دانست و این همکاری باید در تمام سطوح از نهاد ناظر گرفته تا شرکتهای بیمه، تشکلهای صنفی و حرفهای، انجمنها و مشتریان صورت گیرد و به واسطه همفکری، نوآوری و استفاده از تجربیات جهانی میتوانیم به آیندهای روشن و مطمئن برای صنعت بیمه دست یابیم.
پس از آن دکتر پرویز خوشکلام خسروشاهی رئیس کل بیمه مرکزی و رئیس شورای سیاستگذاری همایش سیویکم، با قدردانی از حضور رئیس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی و مدیران ارشد اقتصادی در این همایش تصریح کرد: صنعت بیمه به نگاه منصفانه و منطقی نهادهای تصمیم گیر نیاز دارد و نقطه مشترک مطالبات تمامی فعالان صنعت بیمه این است که مسئولان کشور دو اصل «منطق» و «انصاف» را در تصمیم سازی های خود در خصوص صنعت بیمه، لحاظ کنند. منابع صنعت بیمه متعلق به بیمه گذاران است و هرگونه تصمیم غیرمنطقی و غیرمنصفانه در خصوص آن مشکل آفرین خواهد شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
یادداشت
نویسنده : پورکیانی دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران
اعتماد مشتریان اساسی ترین دارایی یک شرکت بیمه می باشد
صنعت بیمه ایران طی ۸۰ سال فعالیت بیوقفه در مسیر ایجاد اطمینان و آرامش برای آحاد جامعه، تلاش نموده است تا گامهای موثری در زمینه افزایش تابآوری و کاهش آسیبپذیری اقتصادی و مردمیسازی اقتصاد بردارد. به ویژه در سالهای اخیر و با ظهور چالشهای اساسی نظیر تغییرات اقلیمی و تحولات دیجیتال، اهمیت مدیریت ریسک و اطمینانبخشی در اقتصاد و ارتقای رضایتمندی و اعتماد مردم به صنعت بیمه دو چندان شده است.
اعتماد مشتریان، اساسیترین دارایی یک شرکت بیمه است که در سایه اطلاعرسانی صادقانه و شفاف به مشتریان، ارتقا و بهبود تحلیل و مدیریت ریسک بیمهگذاران و احترام به حقوق مشتریان و حفاظت از منافع آنها در تمام مراحل ارائه خدمات بیمهای از صدور بیمهنامه تا پرداخت خسارت محقق خواهد شد.
افزایش اعتماد به صنعت بیمه همچنین مستلزم ارتقاء فناوریهای نوین، تقویت نظارت و اِعمال قوانین و مقررات پیشگیرانه در راستای حمایت از حقوق بیمهگذاران و اجرای عدالت میباشد. در این میان از نقش بسزای آموزش و توانمندسازی سرمایه انسانی در بهبود تنوع و کیفیت خدمات و افزایش اعتماد مشتریان صنعت بیمه نیز نمیتوان چشم پوشی کرد.
به این ترتیب صنعت بیمه میبایست به واسطه روزآمدسازی و توانمندسازی خود، افزایش ظرفیت پذیرش و مدیریت ریسک همگام با تحولات جهانی و گسترش تعاملات علمی و اجرایی داخلی و بینالمللی، ضمن افزایش سطح اعتماد و اطمینان در اقتصاد ملی، تعهدات خود را به بهترین شکل ایفا نماید.
همچنین نگاه فنی و تخصصی به مسائل روز صنعت بیمه، بهرهگیری از ظرفیت فناویهای نوین در نظارت برعملکرد شرکتها و بهبود معیارهای توانگری شرکتهای بیمه نیز گامی موثر در راستای افزایش رضایت و اعتماد مردم از صنعت بیمه، نزدیک شدن به استانداردهای جهانی، افزایش رفاه عمومی و تحقق توسعه پایدار خواهد بود که امید است با یاری خداوند متعال، مشارکت و تعامل سازنده تمامی ارکان صنعت و همراهی ذینفعان معزز به نحو شایسته و در خور جایگاه صنعت بیمه محقق گردد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
ابلاغ مصوبه شورایعالی بیمه در خصوص نحوه محاسبه خسارت کسر قیمت وسیله نقلیه
دستورالعمل نحوه محاسبه خسارت کسر قیمت وسیله نقلیه در راستای اجرای تکلیف مصرح در تصویبنامه خرداد ۱۴۰۳ هیات دولت برای اجرا به شرکتهای بیمه ابلاغ شد.
دستورالعمل نحوه محاسبه خسارت کسر قیمت وسیله نقلیه (افت قیمت خودرو) برای اجرا به شرکتهای بیمه فعال در رشته شخص ثالث ابلاغ شد.
بر مبنای دستورالعمل یاد شده که در ۱۳ ماده و ۶ تبصره تدوین شده، کاهش ارزش معاملاتی وسیله نقلیه که به دلیل واردشدن خسارت به قطعات وسیله نقلیه ناشی از حادثه موضوع این دستورالعمل، ایجاد شده از سوی شرکت بیمه محاسبه و پرداخت خواهد شد.
بر اساس این گزارش در دستورالعمل ابلاغی، مولفههای ضریب تصادف، ضریب سن وسیله نقلیه، خسارات جزئی، خسارات متوسط و شدید، لحاظ شده است.
در فصل دوم این مصوبه مؤسسات بیمهای، ارزیاب مستقل خسارت، کارشناسان رسمی دادگستری و قوه قضائیه موظف شدهاند همزمان با ارزیابی و تعیین خسارتهای مالی واردشده بهوسیله نقلیه، کسر قیمت آن را بر اساس قانون و مصوبات موجود محاسبه کنند.
شایانذکر است در فرمول محاسبه افت قیمت خودرو، ارزش وسیله نقلیه، حداکثر معادل گرانترین خودرو متعارف است و در خصوص وسایل نقلیهای که ارزش آنها کمتر از مبلغ مذکور است، ارزش معاملاتی بلافاصله قبل از وقوع حادثه با نظر مؤسسه بیمه، ارزیاب مستقل خسارت بیمه، کارشناسان رسمی دادگستری و قوه قضائیه لحاظ میشود.
در این ابلاغیه علاوه بر خودروهای با سن بیش از ده سال برخی از قطعات خودرو نیز از پرداخت افت قیمت خودرو مستثنی شدهاند که در جدول مشخصی به شرکتهای بیمه و ذینفعان دیگر اعلام شده است. مفاد این ابلاغیه که از تاریخ یکم دیماه سال ۱۴۰۳ لازمالاجرا است در ادامه میآید.
گفتنی است این مصوبه بهخاطر الزام موجود در مصوبه خردادماه دولت بدون لحاظ هرگونه حق بیمهای به شرکتهای بیمه ابلاغ شده و پیگیریها برای رفع این اشکال و نقیصه اساسی در مصوبه دولت گذشته از سوی بیمه مرکزی و وزارت اقتصاد در جریان است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.