شماره: 2522 / ۱۴۰۳ اول بهمن
تعداد بازدید : 0
اخبار
ارائه تسهیلات نوبان
بانک صنعت و معدن
بانک صنعت و معدن به عنوان یک بانک توسعه ای-تخصصی بخش صنعت و معدن و با هدف حمایت ویژه از بخش تولید و اشتغال کشور با ارائه تسهیلاتی در قالب طرح نوبان، شرایط مطلوبی را برای واحدهای تولیدی کوچک و متوسط (SME)، دانش بنیان ها و صنوف تولیدی دارای پروانه بهره برداری فراهم کرده که به دنبال تسهیلات با مبلغ مناسب و فرآیند بررسی و پذیرش غیرحضوری هستند. این تسهیلات شامل دو طرح با سود های 9 و 23 درصد، به ویژه برای آن دسته از مشتریانی که به دنبال تسهیلات سریع و دارای شرایط منعطف هستند، گزینه های مناسبی به شمار می رود.این تسهیلات تا سقف 50 میلیارد ریال و تا 2 برابر میانگین حساب (شرکت های دانش بنیان و واحدهای تولیدی فعال واقع در استان های کم برخوردار تا 2/3 برابر سپرده) قابل پرداخت می باشد.حداقل مبلغ افتتاح حساب برای دریافت این تسهیلات 2 میلیارد ریال( سقف مبلغی مانده سپرده بدون محدودیت است و دریافت تسهیلات می تواند 2 ماه بعد از افتتاح حساب باشد ).از دیگر مزایای این طرح می توان به این مورد اشاره کرد که حساب افتتاح شده دارای قابلیت واریز و برداشت می باشد.همچنین مبلغ تسهیلات در طول دوره با توجه به میانگین سپرده مشتری به صورت حداقل مانده در روز محاسبه و ملاک عمل پرداخت تسهیلات بوده و حداقل مدت زمان انتظار و ماندگاری سپرده برای بهرهمندی از تسهیلات این طرح، 60 روز پس از افتتاح حساب میباشد.لازم به ذکر است، حسابهای این طرح قابلیت وکالتی شدن برای خرید از بورس کالا یا انرژی را دارند.اعطای تسهیلات به مشتریان فعلی از محل این خدمت اعتباری صرفاً و مؤکداً پس از افتتاح حساب سپرده جدید و افزایش میانگین سپرده مشتریان نزد شعبه عامل صورت خواهد پذیرفت و شعبه عامل میبایست کنترل نماید، از میانگین حساب های ایجاد شده قبلی برای دریافت این نوع استفاده نشود.گفتنی است، انعقاد قرارداد و اعطای این تسهیلات و اعتبارات منوط به عدم وجود بدهی غیر جاری و یا تعیین تکلیف و عدم دارا بودن چک برگشتی و یا رفع سوء اثر و تعیین تکلیف شرکت، سهامداران عمده، اعضای هیأت مدیره نزد شبکه بانکی و ذینفعان نزد بانک صنعت و معدن خواهد بود.
ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان برای دریافت دسته چک الزامی است
براساس اعلام بانک مرکزی، از اول بهمن ماه سال جاری دسته چک جدید صرفا برای متقاضیانی صادر میشود که کدپستی و کدملی آنها با اطلاعات مندرج در سامانه ملی املاک و اسکان مطابقت داشته باشد.بنابر اعلام معاونت نظامهای پرداخت و فناوریهای نوین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، امکان صدور دسته چک از ابتدای بهمن ماه سال جاری منوط به تطابق کدپستی و کد ملی مشتریان شبکه بانکی با اطلاعات مندرج در سامانه ملی املاک و اسکان است و این تغییرات باهدف شفافیت بیشتر در فرایندهای بانکی و تطبیق اطلاعات مشتریان با قوانین موجود انجام میشود.مشتریان محترم بانک سپه اطلاعات خود را در سامانه ملی املاک و اسکان به نشانی www.amlak.mrud.ir بررسی و در صورت لزوم، اصلاح کنند تا از بروز هرگونه اختلال در خدمات بانکی پیشگیری شود.
انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران ادامه دارد
بهدنبال استقبال مشتریان ارجمند بانک رفاه کارگران و با هدف حمایت از تولید ملی و اشتغالزایی، انتشار اوراق گواهی سپرده مدتدار ویژه سرمایهگذاری (خاص) برای گروه صنعتی بارز از سوی این بانک ادامه دارد.علاقهمندان تا روز سهشنبه ۳۰ بهمن ماه سال جاری فرصت دارند با مراجعه به شعب این بانک در سراسر کشور نسبت به خرید این اوراق اقدام کنند. این اوراق با نرخ سود علیالحساب ۲۵ درصد، چهار ساله، بهصورت با نام، الکترونیکی، معاف از مالیات و با امکان بازخرید پیش از سررسید منتشر میشود. از جمله مزایای خرید این اوراق میتوان به دریافت بالاترین نرخ سود اوراق منتشره فعلی شبکه بانکی، تضمین دریافت اصل و سود در مواعد مقرر و… اشاره کرد.
رونمایی از محصول جدید بیمه نوین:
بیمه زندگی ارکیده گل سرسبد سرمایه گذاری
در نهمین روز از دهه نوین با حضور نمایندگان برتر؛ مدیر عامل واعضای هیات مدیره، هیات عامل و مدیران شرکت بیمه نوین محصول بیمه زندگی “ارکیده” گل سر سبد سرمایه گذاری رونمایی شد.
این محصول با همکاری شرکت تامین سرمایه نوین طراحی شده و بیمه گذاران را از بازده سرمایه گذاری بدون ریسک حاصل از بهترین صندوق های سرمایه گذاری بهره مند می شوند.
شبکه فروش بیمه نوین در سطح کشور با بهره مندی از خدمات دیجیتال، آماده ارائه این محصول نوین خواهند بود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
اخبار
کاهش شکایات بیمه آرمان؛ گامی موثر در افزایش رضایتمندی مشتریان
میزان شکایتهای ثبت شده از بیمه آرمان در سامانه بیمه مرکزی، بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته است.
بیمه مرکزی در یک گزارش، آماری از شکایات ثبتشده در صنعت بیمه را منتشر کرده است که کاهش قابلتوجه شکایات بیمه آرمان در فصل پاییز از نقاط برجسته این گزارش است. براساس این گزارش، بیمه آرمان توانسته است با اجرای سیاستهای جدید و بهبود فرآیندهای پاسخگویی، شکایات مشتریان را بیش از ۵۰ درصد کاهش دهد. این روند کاهشی، نشاندهنده تلاش این شرکت در ارتقای کیفیت خدمات و افزایش رضایت مشتریان است.
در ۹ ماهه اول سال جاری، تعداد کل شکایات ثبتشده از بیمه آرمان ۶۰۸ مورد بوده که از این تعداد، به ۵۹۴ مورد رسیدگی شده است. از شکایات رسیدگیشده، ۴۴۷ مورد شکایت وارد و ۱۴۷ مورد شکایت ناوارد اعلام شده است.
در پاییز سال ۱۴۰۳، بیمه آرمان موفق به کاهش ۵۰٫۷۴ درصدی شکایات جدید شده است. این کاهش از ۱۳۶ شکایت در ماه هشتم سال به ۶۷ شکایت در ماه نهم رسیده است. این آمار، نمایانگر تأثیر اجرای برنامههای این شرکت برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان و بیمهگذاران است. کاهش شکایات بهویژه در دورهای که معمولاً میزان تقاضا برای خدمات بیمهای افزایش مییابد، نشانهای مثبت از رویکرد مؤثر بیمه آرمان در مدیریت شکایات است.بیمه آرمان در ماههای اخیر با تمرکز بر بهبود فرآیندهای رسیدگی به شکایات و شفافسازی سیاستهای خدماتی، توانسته ارائه خدمات به بیمهگذاران را ارتقا دهد. عوامل کلیدی در کاهش شکایات عبارتاند از، افزایش شفافیت در ارائه خدمات با اطلاعرسانی دقیق درباره شرایط بیمهنامهها و فرآیندهای پرداخت خسارت، پاسخگویی سریع و دقیق با ایجاد کانالهای ارتباطی فعال و کاهش زمان رسیدگی به شکایات، آموزش به کارکنان بخشهای مختلف، بهویژه بخشهای خدمات مشتریان، برای پاسخگویی حرفهایتر و در نهایت استفاده از فناوریهای نوین و بهرهگیری از سامانههای دیجیتال برای رصد و مدیریت بهتر شکایات مشتریان.
روند کاهشی شکایات بیمه آرمان، بیانگر تعهد این شرکت به رضایت مشتریان و تلاش برای ارتقای استانداردهای خدماتی است. که ادامه این رویکرد نیازمند بهینهسازی بیشتر سامانههای دیجیتال، بررسی مستمر نظرات مشتریان و اعمال تغییرات لازم، و پایش دقیق عملکرد واحدهای مختلف برای حفظ روند کاهشی شکایات است.
کاهش ۵۰٫۷۴ درصدی شکایات بیمه آرمان در سه ماهه پاییز ۱۴۰۳، دستاوردی مهم در صنعت بیمه محسوب میشود. این موفقیت، نتیجه برنامهریزی درست و بهبود فرآیندهای پاسخگویی این شرکت است. با تداوم این روند، بیمه آرمان میتواند سهم خود را در جلب اعتماد مشتریان و افزایش رضایتمندی آنها در بازار رقابتی بیمه بیشتر کند..
مدیر کل بیمه های اتومبیل
بیمه ایران تشریح کرد؛
۴۰۸ شکایت از ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمه شخص ثالث
هدف بیمه ایران افزایش رضایتمندی در دوره جدید مدیریتی است.
در پی انتشار گزارشی از سوی بیمه مرکزی مبنی بر آمار شکایات ثبتشده در حوزه بیمههای شخص ثالث، مهدی کسرایینژاد، مدیر کل بیمه های اتومبیل بیمه ایران، ضمن تأیید و استقبال از اعمال نظارتهای دقیق بیمه مرکزی، بر اهمیت بررسی و رسیدگی به شکایات تأکید کرد.
وی با اشاره به آمار ۴۳ درصدی سهم بیمه ایران از مجموع پرتفوی بیمه شخص ثالث در سطح صنعت اظهار داشت: علیرغم صدور بیش از شش میلیون و هفتصد هزار فقره بیمهنامه در هفتماهه نخست سال جاری، تنها ۴۰۸ مورد شکایت در سامانه پاسخگویی بیمه مرکزی ثبت شده است که نشانگر نسبت بسیار پایین شکایت به حجم بیمهنامههای صادره محسوب میشود.
کسرایی نژاد همچنین خاطرنشان ساخت: بی تردید تغییرات مدیریتی اخیر در سطح عالی بیمه ایران، تدوین راهکارهای جدید و بهرهگیری از رویکردهای نوین مدیریتی مد نظر دکتر جباری، فضای مناسبی را برای کاهش چشمگیر شکایات و افزایش رضایتمندی مشتریان فراهم آورده است.
مدیرکل بیمه های اتومبیل، دلایل اصلی بروز برخی گلایهها، را بر شمرد و تشریح کرد: مواردی همچون عدم آگاهی بیمهگذاران از قوانین مربوط به خودروهای نامتعارف، انحلال شرکت بیمه توسعه و کارسازی برخی پروندههای مربوطه، اختلاف در تعیین خسارت خودرو و مباحث مرتبط با پرداخت دیات را از جمله زمینههای عمده شکایات می باشند.
کسرایی نژاد افزود: «افزایش رضایت بیمهگذاران و زیاندیدگان محترم حوادث رانندگی، جزو اولویتهای اصلی مدیریت جدید بیمه ایران است و تلاش میکنیم با ارائه خدمات مطلوب و بهینه، رضایت حداکثری مشتریان را جلب کرده و شکایات را به حداقل برسانیم.»وی در پایان خاطرنشان کرد: سیاستهای دقیق نظارتی بیمه مرکزی و همکاری نزدیک شرکت بیمه ایران با مراجع ذیربط، نقش بسزایی در حفظ و توسعه بازار بیمه و تقویت اعتماد عمومی ایفا میکند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
سرمایهگذاری صندوق توسعه ملی در هوش مصنوعی
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تخصیص منابع صندوق توسعه ملی برای سرمایه گذاری در هوش مصنوعی خبر داد.
حسین سیمایی صراف در حاشیه امضای تفاهم نامه وزارت علوم و صندوق توسعه ملی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هوش مصنوعی تمام عرصه ها را در برگرفته و این انکار ناپذیر است؛ کشورهای مهم دنیا در زمینه هوش مصنوعی سرمایهگذاری های هنگفتی کردهاند و ما هم سرمایه گذاری در این حوزه را بیشتر می کنیم.
وی ادامه داد: صندوق توسعه ملی در حوزه هوش مصنوعی سرمایه گذاری خوبی خواهد داشت و امیدوار هستیم دانشگاه و صنعت بهره برداری لازم را از این تسهیلات داشته باشند تا عقب ماندگی ها در این حوزه جبران شود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات گفت: ما برنامه اجرایی این تفاهمنامه را به طور مشخص تدوین کردیم و برای رصد آن به طور خاص یکی از کارکنان وزارت علوم را مأمور پیگیری آن قرار دادیم و بنده هم پیگیر اجرای آن خواهم شد.
مهدی غضنفری رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی نیز در جمع خبرنگاران در مورد زمان پرداخت تسهیلات این تفاهم نامه گفت: صندوق توسعه ملی جایگاه تأمین مالی از طریق بودجه ندارد؛ صندوق برای فعالیت در حوزه هوش مصنوعی باید با مدل مالی خود پیش برود و این مدل آن است که پولی که داده می شود، به صندوق بازگردد.
وی افزود: طی مشورتی که با وزیر علوم صورت گرفت در نهایت به مبلغی رسیدیم که در اختیار این وزارتخانه قرار داده شود و با صلاحدید وزارت علوم منابع به طرح ها و پروژه های حوزه هوش مصنوعی تخصیص داده شود، وزارت علوم، دانشگاه ها را سهیم کند تا منجر به درآمدزایی بنگاه ها شوند و در نهایت وام اخذ شده پس داده شود.
رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی تاکید کرد: تامین مالی این تفاهم نامه از طریق بانک ها صورت خواهد گرفت و این پول در گردش خواهد بود. سعی ما این است که با تامین مالی از طریق بانک ها کمترین مزاحمت را برای وزارت علوم داشته باشیم و سعی می کنیم این صندوق هزینه پرسنلی نداشته باشد.
غضنفری یادآور شد: این ایده نو و جذاب است و ایده بودجهای نیست بلکه ابزاری برای تامین مالی به حساب می آید.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 2
اخبار
انعقاد قرارداد گروهی یکی از شرکتهای
زیر مجموعه بانک مسکن در طرح زیگورات بیمه رازی
با توجه به جذابیت طرح زیگورات ( بیمه عمر و سرمایه گذاری ) یکی از شرکتهای زیر مجموعه بانک مسکن ، طی قراردادی برای پرسنل خود و شرکتهای زیرمجموعه طرح سرمایه گذاری بیمه نامه های عمر و سرمایه گذاری زیگورات بیمه رازی (سرمایه گذاری در صنعت مسکن) را به صورت گروهی تهیه کرد.
اولین قراردادهای گروهی طرح سرمایه گذاری خشتی بیمه رازی (زیگورات) به امضا رسید. در این قرارداد گروهی پرسنل علاوه بر پوشش بیمه ای ، اندوخته خود را در مسکن سرمایه گداری می کنند. براساس این گزارش، طرح سرمایه گذاری بیمه نامه های عمر و بیمه رازی (زیگورات) دارای شریط ویژهای است که این شرایط این طرح را در صنعت بیمه و حتی بازارهای مالی بیرقیب کرده است، در این طرح ارزش پایانی و ذخیره ریاضی بیمه نامه هم راستا با تورم خواهد بود. همچنین قبل از تهیه و صدور بیمه نامه محل سرمایه گذاری کاملا مشخص و امکان صحت سنجی سود اعلامی مشخص است. در کنار این طرح شرکت بیمه رازی در رابطه با بیمههای عمر و سرمایه گذاری، طرحهای متنوعی همچون همای رازی و هما پلاس و زیگورات و در اینده طرح های متنوع دیگری را به صنعت بیمه معرفی می کند .
مدیرعامل بانک مسکن:
۲۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانک مسکن برای تکمیل ۳ طرح در حوزه راه پرداخت شد
مدیرعامل بانک مسکن از پرداخت در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای تکمیل باند دوم محور بستک-لار، باند دوم محور فسا-داراب-کهگم و بخشی از هزینههای عملیات خاکی آزادراه قم-سلفچگان در اجرای قانون اصلاح ماده ۵۶ برای تامین طرحهای زیربنایی دولت خبر داد.
علی خورسندیان مدیرعامل بانک مسکن در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جزئیاتی از اقدامات آن بانک را در خصوص اجرای قانون اصلاح ماده ۵۶ (قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت) برای تامین طرح های زیربنایی تشریح کرد.
مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به اینکه در سال جاری تامین مالی طرحهای زیربنایی در قالب قانون اصلاح ماده ۵۶ نیز ادامه یافت گفت: بانک مسکن در سال جاری نسبت به پرداخت تسهیلات و تکمیل تعهدات خود در تکمیل عملیات اجرایی احداث باند دوم محور بستک-لار، تکمیل عملیات اجرایی باند دوم محور فسا-داراب-کهگم و آزادراه قم-سلفچگان اقدام کرد.
خورسندیان ادامه داد: تکمیل این پروژهها آثار اجتماعی قابل ملاحظهای از جمله کاهش مصرف سوخت، کاهش تصادفات، کاهش استهلاک خودروها، افزایش رفاه و ایمنی سفر به دنبال دارد.
به گفته وی، اجرای باند دوم محور بستک-لار در حد فاصل تنگ بستک تا فتویه در استان هرمزگان با پرداخت یکهزار میلیارد ریال، اجرای باند دوم محور فسا-داراب-کهگم در استان فارس با پرداخت یکهزار میلیارد ریال و تامین مالی بخشی از هزینههای عملیات خاکی آزادراه قم-سلفچگان در استان قم با پرداخت ۵۰۰ میلیارد ریال بخشی از اقداماتی است که بانک مسکن در سال جاری در اجرای قانون اصلاح ماده ۵۶ (قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت) برای تامین طرح های زیربنایی انجام داده است.
آمادگی بانک توسعه صادرات برای ارائه خدمات جامع به فعالان اقتصادی استان خراسان جنوبی
رئیس شعبه بیرجند بانک توسعه صادرت ایران در جلسه کارگروه توسعه صادرات خراسان جنوبی از آمادگی بانک توسعه صادرات ایران برای ارائه بسته جامع خدمات این بانک تخصصی به شرکت های تولیدی صادراتی، واردکنندگان و بازرگانان این استان خبر داد.
مسعود سیفی در این نشست که با حضوراستاندار، مدیران و معاونان امور اقتصادی استانداری ، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی، اعضای کارگروه توسعه صادرات و مدیران نهادهای اقتصادی استان خراسان جنوبی برگزار شد، گفت: بانک توسعه صادرات ایران حمایت از تولید از طریق ارایه خدمات بانکی و تأمین مالی و مشاوره تخصصی به منظور ارتقای رقابت پذیری کالاها و خدمات ایرانی در بازارهای هدف را سرلوحه رسالت خود قرار داده و آمادگی کامل برای ارائه خدمات به مشتریان صادرات محور خود دارد.
وی با اشاره به خدمات هشتگانه طرح الماسان گفت: این طرح جامع، اعطای تسهیلات سرمایه در گردش ریالی قبل از حمل، اعطای تسهیلات ریالی سرمایه در گردش پس از حمل یا خرید دین،اعطای تسهیلات ریالی مرابحه جهت واردات کالا، اعطای تسهیلات ارزی برای تأمین مالی واردات کالاهای اساسی، مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز، تخصیص سقف انواع اعتبارات اسنادی داخلی، تخصیص سقف انواع ضماننتامه ها، پذیرش رکن ضامن برای انتشار انواع اوراق بدهی در بازار سرمایه و از طریق شرکت تأمین سرمایه تمدن و پذیرش تعهد پروانه سبز گمرکی را شامل می شود.
سیفی با بیان اینکه تجارت از طریق گمرک و بازارچههای مرزی ظرفیت بینظیر برای صادرات استان فراهم کرده است، گفت: مزیت جغرافیایی کمک قابل توجهی به چرخه اقتصاد و تولید کشور میکند و استان خراسان جنوبی با داشتن چهار بازارچه مرزی و گمرک رسمی ماهیرود و منطقه ویژه اقتصادی، ظرفیتی خاص دارد.
رئیس شعبه بیرجند بانک توسعه صادرات ایران اظهار داشت:همکاران شعبه برای تعامل بیشتر با جامعه تولید و صادرات استان آمادگی دارند، در این راستا جلسات هم افزایی متعددی با مدیران ارشد پروژه های تولیدی برگزار شده و طی آن چالش ها و راهکارهای توسعه همکاری های دوجانبه بررسی شده است.
بانک صادرات ایران، حامی نمایشگاه پتروشیمی «اهواز پترواکس»
اولین نمایشگاه بینالمللی پتروشیمی و صنایع وابسته «اهواز پترواکس»، با حضور بانک صادرات ایران در شهر اهواز برگزار میشود.
اولین نمایشگاه بینالمللی اهواز پترواکس، با محوریت پتروشیمی و صنایع وابسته، از روز دوشنبه تا پنجشنبه مورخ 1 تا ۴ بهمنماه ۱۴۰۳ با مشارکت بانک صادرات ایران و شرکتهای زیرمجموعه در شهر اهواز برگزار میشود.
این رویداد با هدف معرفی دستاوردهای صنعتی و فناوریهای نوین در حوزه پتروشیمی و صنایع وابسته برگزار میشود و فرصتی مناسب برای تبادل دانش و تجربه میان متخصصان و صنعتگران فراهم میکند.
بانک صادرات ایران به عنوان یکی از حامیان برگزاری این رویداد، توسعه همکاری با شرکتها و فعالان این صنعت و سرمایهگذاری در حوزه پتروشیمی و صنایع وابسته را در دستور کار خود دارد.
اولین نمایشگاه بینالمللی پتروشیمی و صنایع وابسته «اهواز پترواکس» در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی اهواز برگزار و بانک صادرات ایران در غرفه 205 سالن خلیجفارس از ساعت ۹ الی ۱7 میزبان مدیران شرکتها و بازدیدکنندگان است.
با معرفی اوراق گام؛
بانک ملی ایران گامی بزرگ برای خدمت تولید کنندگان برداشت
بانک ملی ایران با معرفی اوراق گواهی اعتبار مولد (گام)، گامی بزرگ در راستای حمایت از تولیدکنندگان برداشته است.
این ابزار مالی نوین امکان تأمین مالی کوتاهمدت را برای بنگاههای تولیدی فراهم میکند و در این فرآیند، نیازی به پرداخت سود، پیشپرداخت یا سپرده نقدی وجود ندارد. طراحی این اوراق با هدف کاهش هزینههای تأمین مالی و رفع مشکلات نقدینگی در زنجیره تأمین انجام شده است.
این اوراق برای تمامی اشخاص حقوقی که قصد خرید کالا و خدمات دارند، قابل استفاده است. متقاضیان، که از آنها با عنوان «متعهد» یاد میشود، میتوانند پس از ارائه مدارک و مستندات لازم به بانک و انجام فرآیندهای اعتبارسنجی و ارزیابی وثایق، از این ابزار مالی بهرهمند شوند.
اوراق گام دارای ویژگیهای خاصی هستند که آنها را به گزینهای متمایز برای تولیدکنندگان تبدیل کرده است. این اوراق غیرکاغذی و با نام بوده و ارزش اسمی هر برگ آن معادل یک میلیون ریال است. مدت سررسید این اوراق بین یک ماه تا دوازده ماه متغیر است. یکی از قابلیتهای مهم این ابزار، امکان انتقال آن در زنجیره تأمین است که به تولیدکنندگان اجازه میدهد اوراق را در مسیر پرداختهای خود به تأمینکنندگان دیگر منتقل کنند.
بهعنوان نمونه، یک خودروساز میتواند اوراق گام را به تأمینکننده قطعات منتقل کند و تأمینکننده نیز از آن برای پرداخت هزینههای مربوط به تهیه مواد اولیه استفاده کند. این ویژگی باعث تسریع گردش نقدینگی در زنجیره تولید میشود.
اوراق گام علاوه بر استفاده در زنجیره تأمین، قابلیت نگهداری تا زمان سررسید و دریافت مبلغ اسمی را نیز دارد. همچنین، این اوراق میتوانند در بازار سرمایه برای خرید و فروش به کار گرفته شوند. علاوه بر این، متقاضیان میتوانند از این ابزار برای پرداخت بدهیهای خود به دستگاههای اجرایی، مطابق با ضوابط تعیینشده، استفاده کنند.
یکی از مزایای کلیدی اوراق گام، معافیت آن از رعایت نسبتهای آییننامه تسهیلات و تعهدات کلان است. همچنین این اوراق در بورس کالا نیز قابل استفاده هستند. سقف اعتبار هر متقاضی معادل ۲۰۰ درصد از فروش سال گذشته بنگاه محاسبه میشود و این سقف پس از کسر تسهیلات کوتاهمدت و اوراق گام صادره تعیین میشود.این ابزار مالی نوین میتواند نقشی مؤثر در کاهش هزینههای تأمین مالی تولیدکنندگان و رفع کمبود نقدینگی در زنجیرههای تأمین ایفا کند.
بانک ملی ایران با ارائه اوراق گام تلاش دارد به توسعه اقتصادی کشور کمک کرده و از تولیدکنندگان داخلی حمایت کند. اوراق گام، با ویژگیهای خاص خود، گامی مؤثر در جهت تسهیل فعالیتهای تولیدی و کاهش فشارهای مالی بر بنگاههای اقتصادی محسوب میشود.
مدیرعامل پست بانک ایران اعلام کرد:
برنامهریزی از عوامل مهم بهرهوری و موفقیت سازمانها و بانکهاست
بهزاد شیری مدیرعامل بانک در«نشست مدیران ارشد بهرهوری بانکهای دولتی» که صبح امروز 30 دیماه به میزبانی پست بانک ایران برگزار شد، با اشاره به اینکه برنامهریزی از عناصر بهرهوری و موفقیت سازمان و بانکها است، گفت: باید برای اجرای هر برنامه، به آن باور داشته باشیم، و اگر چنان چه اعتقادی به برنامه ریزی نباشد هیچگونه تغییر و تحول و حرکت بنیادین، انجام نخواهد شد.
شیری با تاکید بر اینکه وجود برنامه منسجم و ارزیابی برنامه بسیار مهم است و هیچ یک از واحدها در سازمان برای اجرای برنامه نباید بی تفاوت باشند، تصریح کرد: ما کارکنان پست بانک ایران به برنامهریزی اعتقاد کامل داریم و برای تحقق اهداف کمی و تمامی سرفصلهای بانکی ارزیابی ماهانه داریم و هر ماه نقاط ضعف و قوت واحدها در تمام شاخصهای بانکی را مورد تجزیه و تحلیل و سنجش قرار میگیرد و اجرای برنامه، به طور یقین در ارتقا و بهرهوری و کارایی نقش داشته است.
وی افزود: پست بانک ایران با همراهی مجموعه واحدهای ستادی و اجرایی طی سالهای اخیر موفق به احراز رتبه اول بخشهای مختلف در عرصه نظام بانکی و اداری شده است. مدیرعامل بانک با اشاره به اینکه با ما بر اساس برنامه حرکت میکنیم و اگر غیر این باشد به هدف نخواهیم رسید، تصریح کرد: ارزیابی عملکرد واحدها به عنوان یک فرهنگ سازمانی با گفتمان و برگزاری جلسات مستمر نتایج خوبی به همراه داشته است و این جلسات هر ماه تشکیل میشود.
شیری با بیان اینکه پست بانک ایران ظرفیت بسیار بالایی در حوزههای مختلف روستایی، ICT و فناوری دارد، گفت: باید با برنامه ریزی از این ظرفیتها و فرصتها به صورت بهینه استفاده شود و بر این عقیده هستیم که در نظام پولی و بانکی کشور کارهای زیادی داریم که باید با برنامه، پیش ببریم.
مدیرعامل بانک در پایان با تاکید بر اینکه اصل داشتن برنامه به مفهوم این است که ما چه کارهایی را نباید انجام دهیم، ادامه داد: داشتن برنامه به ما کمک میکند تا در محیط رقابتی با خلاقیت و ابتکار عمل بیشتری وارد شویم و فرصت بهرهوری بهینه از ظرفیتها و امکانات را داشته باشیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.