شماره: 2522 / ۱۴۰۳ اول بهمن
تعداد بازدید : 0
لامبورگینی دو دستگاه روولتو را به دلیل خطر آتش سوزی بالقوه فراخوان می کند
این فراخوان پس از سوختن یک روولتو در نیویورک صادر شد. دو دارنده لامبورگینی روولتو مدل 2024 باید به زودی به یک فروشنده مراجعه کنند. این خودروساز تنها دو نمونه از سوپراسپرت جدید خود را به دلیل نشت احتمالی روغن که می تواند باعث آتش سوزی شود، فراخوان می کند. خودروها ممکن است با اتصال فلنج روغنی که بین مخزن روغن و رادیاتور قرار دارد مشکل داشته باشند.
لامبورگینی پس از آتش گرفتن یک روولتو در شهر نیویورک در ماه اکتبر شروع به بررسی این موضوع کرد و تحقیقات میدانی را در مورد این رویداد آغاز کرد. خودروساز در اوایل دسامبر خودرو را بازرسی کرد و شواهدی از نشت روغن در محفظه موتور پیدا کرد.
بر اساس گزارش فراخوان، یک بررسی داخلی نشان داد که خودروی مورد نظر دارای یک بازسازی تولیدی روی سیستم مدار روغن بوده است که هیچ گونه تاییدی مبنی بر اینکه کارگر پیچ ها را به مشخصات سفت کرده است، ندارد. لامبورگینی همچنین دو رووئلتو دیگر را با همین اختلاف در ایالات متحده کشف کرد و تصمیم به فراخوانی جفت خودرو گرفت زیرا نمی توانست خطر ایمنی را رد کند.این شرکت گفت که از تصادفات، جراحات یا آتش سوزی های اضافی مرتبط با این موضوع بی اطلاع است. لامبورگینی تا اوایل فوریه به صاحبان آسیب دیده اطلاع می دهد و به آنها دستور میدهد تا به یک فروشنده مراجعه کنند تا تکنسین پیچها را بازرسی کند و در صورت لزوم آنها را سفت کند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
رئیس انجمن قطعهسازان خودرو:
تعداد بازدید : 1
بسته پیشنهادی وزیر صمت مصوب شود
رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودروی کشور ضمن انتقاد از مصوب نشدن بسته پیشنهادی وزارت صمت در حمایت از صنایع گفت که انتظار و درخواست ما از وزارتخانههای نیرو، نفت، اقتصاد این است که تدابیری اتخاذ کنند تا بسته ارائه شده توسط وزارت صمت هر چه زودتر تصویب و اجرایی شود. محمدرضا نجفیمنش با بیان اینکه طی ماههای اخیر قطع برق و گاز سبب تحمیل ضرر و زیان زیادی به صنایع خودرو و قطعهسازی کشور شده است، اظهار کرد: این موضوع در کنار مشکلاتی همچون کمبود نقدینگی که عامل اصلی محقق نشدن برنامههای تولیدی است، مزید بر علت شده تا شاهد کاهش تیراژ تولید قطعات و بهتبع آن شمارگان تولید خودرو در کشور باشیم.
رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان خودرو کشور، ضمن اشاره به بسته پیشنهادی وزارت صمت در حمایت از صنایع در همین زمینه، تصریح کرد: وزیر صمت به تقلیل مجدد گاز و برق تحویلی به صنایع اعتراض شدید داشتند که بیشک باید این موضوع هر چه سریعتر در کمیسیون اقتصادی پیگیری شود در غیر این صورت ضربه جبران ناپذیری به پیشران توسعه کشور (یعنی تولید) وارد میکند.
نجفیمنش هشدار داد: اگر تولید با وقفه مواجه شود، اشتغال نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. امروز تابآوری صنایع به انتها رسیده است؛ بیشک عواقبِ سوء ناشی از مشکلات به وجود آمده متوجه اهالی صنعت خواهد شد.
این فعال صنعت قطعهسازی کشور ضمن تاکید بر لزوم تصویب و اجرایی شدن هرچه سریعتر بسته حمایت از تولید، خاطرنشان کرد: این بسته حمایتی، موجب دلگرمی تولیدکنندگان و کارآفرینان کشور در شرایط سخت ناترازی انرژی شده بود. اکنون صنعتگران و تولیدکنندگان خواستار همراهی وزارتخانههای اقتصادی با بسته حمایتی وزارت صمت در هیات وزیران هستند. انتظار ما از وزارتخانههای اقتصادی دولت، حمایت از صنایع کشور و جبران بخشی از زیانهای وارده به آنها است.
رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودروی کشور یادآور شد: دغدغه وزرای اقتصادی دولت نباید فقط مدیریت نرخ ارز و مقررات ارزی باشد؛ فراموش نکنیم که تضعیف صنعت کشور، تاثیرات منفی بر معیشت مردم خواهد داشت؛ بنابراین انتظار میرود اعضای کمیسیون اقتصادی دولت به این مسائل اساسی نیز اهتمام داشته باشند.وی متذکر شد: مسئولان دولت چگونه انتظار دارند تولیدکنندگان صنایع مختلف که به دلیل محدودیتهای انرژی تحمیلی نتوانستهاند به درستی به تولید پرداخته و کسب درآمد داشته باشند، مالیات، بیمه، اقساط بانکی و قبوض برق و گاز و ... را به موقع پرداخت کنند؟
نجفیمنش در پایان مجدد تاکید کرد: انتظار و درخواست جمعی صنعتگران و کارآفرینان کشور از وزارت نیرو، نفت، اقتصاد این است که تدابیری اتخاذ کنند تا بسته ارائه شده توسط وزارت صمت هر چه زودتر تصویب و اجرایی شود تا اقتصاد، صنعت و تولید کشور بیش از این متضرر نشود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
خودروی برقی جدید مزدا در راه است
مزدا، با وجود اینکه فرد کوچکی در میان غولهای خودروسازی ژاپنی تویوتا، هوندا و نیسان بود، سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشت.
مزدا در سال ۲۰۲۴ رکوردشکنی در ایالاتمتحده داشت و فروش آن با نزدیک به ۱۷ درصد افزایش به کمتر از ۴۲۵ هزار دستگاه رسید. مزدا همچنین بهترین ماه دسامبر خود را با فروش کراس اوورهای CX۹۰، CX۷۰ و CX۵۰ خود تجربه کرد.
مزدا به خودروهای اسپورت و خودروهایی مانند میاتا شهرت داشته و طرفداران اختصاصی در ایالاتمتحده دارد که علیرغم شرایط چالشبرانگیز باعث فروش بالایی شده است.
رئیس و مدیرعامل مزدا آمریکای شمالی در مصاحبهای با یاهو فایننس اظهار کرد که در حال حاضر مقرون به صرفه بودن یکی از معضلات مهم پیش روی کل صنعت است. ما مجبور بودیم از نظر محصول و برنامهها و مشوقهایمان برخی تنظیمات را انجام دهیم. ما توانستهایم قیمت را به طور کلی حفظ کنیم و این منجر به موفقترین سال ما در تاریخ ۵۴ ساله ما در بازار ایالاتمتحده شده است.
در این گزارش به موفقیت فروش مدلهای CX۹۰ و CX۷۰ اشاره شده است که گزینههای پلاگین هیبریدی را نیز ارائه میکنند و ۱۵ تا ۲۰ درصد درآمد را به خود اختصاص میدهند. بزرگترین شگفتی مزدا CX۵۰ هیبریدی آن بود که سریعترین تغییر مسیر خودرو در فروشندگان است و به طور متوسط تنها ۳ تا ۴ روز در انبار ماندنی است.
این شرکت تنها یک وسیله نقلیه الکتریکی باتری دار داشته که تنها در چند ایالت فروخته شد. اکثریت قریب به اتفاق خریداران مزدا خواهان خودروهای گازسوز و هیبریدی هستند، اگرچه این رئیس اعلام کرد که یک خودروی برقی تمام عیار در سال ۲۰۲۵ در راه است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 2
استاندار تهران: ایرانخودرو نقش کلیدی در اقتصاد کشور دارد
استاندار تهران با اشاره به تلاشهای مستمر در صنعت خودروسازی کشور، گفت: ایرانخودرو بهعنوان یکی از شرکتهای ریشهدار کشور، نقش مهمی در اقتصاد و اشتغالزایی و همچنین مدیریت مصرف برق ایفا میکند.
محمدصادق معتمدیان ضمن بازدید از خطوط تولید ایران خودرو در جمع مدیران این شرکت افزود: ایرانخودرو توانسته با وجود تحریمهای سنگین، بخش قابلتوجهی از نیازهای خودرویی کشور را تامین کند.
وی با اشاره به نمودارهای تولید و کیفیت این شرکت که با وجود مشکلات اقتصادی و تحریمها، روند رو به رشدی را نشان میدهد، از تلاشهای مدیران و صنعتگران در چرخش چرخه تولید کشور با وجود محدودیتها قدردانی کرد.
معتمدیان همچنین با اشاره به مدیریت مصرف برق در تابستان و زمستان از برنامهریزیهای دقیق برای کاهش قطعی برق در بخشهای صنعتی و خانگی خبر داد و اظهار کرد: با صرفهجویی ۱۳ هزار مگاوات ساعت برق، صنایع توانستند به فعالیت خود ادامه دهند.
استاندار تهران با تاکید بر اهمیت توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر ادامه داد: استان تهران با داشتن ۳۰۰ روز آفتابی در سال، ظرفیت بالایی برای سرمایهگذاری در حوزه تولید انرژی خورشیدی دارد.
معتمدیان در بخش دیگری از سخنانش درباره خودروسازی گفت: رشد ایرانخودرو در تولید قطعات و ارتقای ایمنی مثبت است، اما چالشهایی نظیر حرکت به سمت کاهش مصرف سوخت از چالشهای جدی این صنعت است.
استاندار تهران با اشاره به نقش خودروهای فرسوده در آلودگی هوای تهران، بر ضرورت اجرای قانون هوای پاک و خروج خودروهای فرسوده از چرخه ناوگان خودرویی استان تاکید کرد.
معتمدیان همچنین به برنامه دولت برای خروج سالانه ۵۰۰ هزار خودرو فرسوده اشاره کرد و از لزوم تسریع در تدوین آییننامهها و تعیین سهم استانها در این طرح خبر داد.
وی درباره ترافیک و آلودگی هوا گفت: در جلسهای که اخیرا با مسوولان وزارت کشور و شهرداری تهران داشتیم، چالشهای اساسی آلایندگی و ترافیک این استان را بررسی و از دولت درخواست کردیم تا موانع موجود را مرتفع کند.
معتمدیان تاکید کرد: ظرفیتها و مشکلات استان تهران باید همراستا شده و از طریق همکاری بیشتر با دستگاههای اجرایی حل و فصل شود، همچنین باید راهحلهای موثری برای کاهش آلودگی و ترافیک اتخاذ شود.
استاندار تهران با اشاره به مشکلات ناشی از تعداد بالای موتوسیکلتها در تهران افزود: بیش از ۶۵ درصد از موتوسیکلتهای کشور در تهران وجود دارند که از این تعداد، بسیاری از آنها دارای آلایندگیهای بالا هستند.
معتمدیان با تاکید بر اجرای برنامههای دولت برای جایگزینی خودروهای آلاینده با خودروهای برقی و تکالیف قانون برنامه هفتم اظهار کرد: در این زمینه نقش ایران خودرو در این تحول مهم است و استفاده از ظرفیتهای استانی برای تسهیل فرآیندهای مربوط به این طرحها میتواند گام موثری در کاهش آلایندگیها باشد.
استاندار تهران همچنین از تلاشهای خود برای نوسازی ناوگان حملونقل عمومی استان خبر داد و گفت: بهدنبال اجرایی کردن طرحهایی برای نوسازی اتوبوسها، مینیبوسها و خودروهای سواری با استفاده از خودروهای برقی هستیم.
وی از دستگاههای اجرایی خواست تا با همکاری بیشتر، در راستای کاهش مشکلات آلودگی و ترافیک تهران اقدامات جدیتری انجام دهند.
استاندار تهران اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی و دستگاههای اجرایی میتوانند با همافزایی بیشتر، تاثیرات مثبت و مهمی در این زمینه داشته باشند.
استاندار تهران در بخش دیگر سخنانش بر اهمیت مسوولیتهای اجتماعی دولت و شرکتهای صنعتی در حوزه آموزشوپرورش و به ویژه نهضت مدرسهسازی اشاره کرد.
معتمدیان با بیان اینکه استان تهران کمترین سرانه آموزشی را دارد، اظهار کرد: باید به تکالیف دولت در زمینه تقویت سیستم آموزشی و حل مشکلات زیرساختی توجه ویژه شود.
وی همچنین به برنامههای دولت درباره نهضت مدرسهسازی اشاره کرد و افزود: طبق محاسبات انجام شده، استان تهران نیازمند احداث ۱۳ هزار کلاس درس است تا به میانگین کشوری برسد. این در حالی است که با اعتبارات دولتی موجود، تحقق این هدف میتواند مدتها زمان ببرد.
استاندار تهران همچنین به تاکید رییسجمهور بر ایجاد هنرستانهای جوار صنعت اشاره کرد و گفت: هدف این طرح تربیت نیروی کار ماهر است که به راحتی جذب بازار کار شود.
وی بر ضرورت آموزش مهارتهای کاربردی تاکید کرد و از ایران خودرو و سایر صنایع خواست تا در زمینه آموزش نیروی انسانی همکاری بیشتری داشته باشند.
معتمدیان در ادامه ضمن بازدید از بخشهای مختلف و خطوط تولید ایرانخودرو افزود: برای حل مشکلات آموزشوپرورش و تامین نیروی انسانی ماهر در صنعت، باید همکاری نزدیکتری میان دستگاههای دولتی و بخشهای خصوصی صورت بگیرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
علت افت فروش خودروهای برقی
با توجه به اینکه حملونقل جادهای حدود ۱۲ درصد از انتشار گازهای گلخانهای جهانی را به خود اختصاص میدهد، آسان نیست که ببینیم جهان چگونه به اهداف آبوهوایی خالص صفر خود میرسد مگر اینکه افراد از خودروهای بنزینی و دیزلی خود دست بکشند.
دولتها برای سالهای متمادی، یارانههای بسیاری را برای تشویق رانندگان برای خرید خودروهای الکتریکی ارائه میکردند. خودروسازان شروع به بازسازی کارخانهها کردند و انتخاب گستردهتری از خودروهای برقی را برای پاسخگویی به تقاضا ارائه کردند.
خودروهای بدون آلایندگی با کاهش قیمتها و بهبود فناوری، از موقعیت خوب به جریان اصلی مبدل شدند و به نظر میرسید که دوره موتورهای احتراقی ممکن است زودتر از حد انتظار به پایان برسد. اما طی چند سال گذشته، انتقال خودروهای الکتریکی متزلزل شده است.
دولتها مشوقهای مالی را برای خریداران خودروهای برقی کاهش دادهاند، رشد فروش از ترمز جلوگیری کرده است و صنعت خودروسازی در مورد برخی از برنامههای سرمایهگذاری که برای تغییر سریعتر به سمت الکتریکی پیشبینی شده بود، فکر دیگری میکند. اکنون نشانههایی وجود دارد که نشان میدهد برخی از فشارهای کاهش سرعت ممکن است کمتر شود و سال ۲۰۲۵ میتواند نقطه عطفی باشد.
رشد فروش جهانی خودروهای برقی کاهش یافته است. بر اساس گزارش بلومبرگ، فروش خودروهای سواری تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی که میتوانند با بنزین نیز حرکت کنند تا ۲۴ درصد در سال ۲۰۲۴ افزایش یافته است و این در مقایسه با افزایش ۳۳ درصدی در سال گذشته و بیش از دو برابر شدن فروش در سال ۲۰۲۱ است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.