شماره: 2543 / ۱۴۰۳ چهارم اسفند

تعداد بازدید : 0
اخبار
قدردانی بانک پارسیان
از بانوان سپردهگذار
با جوایز ارزشمند
با برگزاری آیینهای جداگانه و با حضور نمایندگان بانک پارسیان، جوایز 3 برنده قرعهکشی کمپین بانوان سپردهگذار اهدا شد.
بر اساس این گزارش، فاطمه گل محمد مشتری شعبه دربند، حکیمه اسلامی مشتری شعبه قشم و سریه رنجبری صوفی مشتری شعبه شهریار 3 برنده یک میلیارد ریالی این قرعهکشی بودند که با حضور در شعب مذکور، جوایز خود را دریافت کردند.
بانک پارسیان بهپاس قدردانی از همراهی بانوان پرمهر سرزمینمان، طرح تشویقی ویژهای را در قالب دو پویش با مخاطب قرار دادن بانوان دارای سپردههای مختلف، اعم از تمامی بانوان دارنده سپرده های: سبا، قرضالحسنه پسانداز، جاری، کوتاهمدت عادی و در حالت وسیعتر، تمامی بانوان مشتری بانک، فارغ از زمان سپردهگذاری، برگزار کرد.
رونمایی از سامانه جدید
مرکز ارتباط یکپارچه با مشتریان بانک صادرات
نسخه جدید سامانه مرکز ارتباط یکپارچه با مشتریان بانک صادرات ایران همزمان با هفتمین سفر استانی مدیرعامل، اعضای هیئتمدیره و هیئتعامل این بانک به مشهد مقدس رونمایی شد.
محسن سیفی در بازدید از مرکز ارتباط با مشتریان این بانک در برج سپهر خراسان رضوی بر ارائه خدمت به موقع و پاسخگویی سریع و شبانه روزی به نیازهای مشتریان و مخاطبان تأکید کرد.
محسن سیفی مدیرعامل بانک صادرات ایران، در جریان این مراسم با حضور در مرکز تماس به صورت نمادین به سوالات و مشکلات مشتریان و تماس گیرندگان پاسخ داد.
نسخه جدید سامانه مرکز ارتباط یکپارچه مشتریان بانک صادرات ایران با قابلیت توسعه و دسترسی به ظرفیتهای نوین و روزآمد برای پاسخگویی به مشتریان در اختیار کاربران قرار گرفته است.
قابلیت مانیتورینگ، پایش و گزارش عملکرد مرکز تماس، حذف سوئیچ سخت افزاری Mitel و جایگرینی با سوئیچ نرم افزاری، صرفه جویی در هزینههای ارزی خرید تجهیزات Mitel و مدیریت کامل و صحیح تماسها و جلوگیری از دست رفتن احتمالی تماسها در مقایسه با سامانه قبلی، از جمله مزیتهای نسخه جدید این سامانه محسوب میشود.
همچنین، فراهم کردن امکان پاسخدهی هدفمند، رصد و تحلیل رفتار مشتریان در مرکز ارتباط و یافتن راهکارهای مناسب، از دیگر مزیتهای نسخه جدید این سامانه به شمار میرود.
علاوه بر این، سامانه جدید با ایجاد قابلیت توسعه پذیری همچون امکان ایجاد واحدهای کسب و کاری جدید مانند مرکز تماس رفاه، مرکز تماس ست در یک هسته مشترک، قابلیت یکپارچگی با کلیه سامانههای بانک و اضافه شدن سامانه CRM (مدیریت ارتباط با مشتریان) به مرکز تماس جهت ثبت و ذخیره نمودن کلیه تماسها، از دیگر ویژگیهای این سامانه جدید است.
افزایش سرعت در جذب منابع ارزان قیمت ، اولویت اصلی بازاریابی شعب بانک دی
مدیرعامل بانک دی در نشست هیاتعامل، جمعی از مدیران ستادی، روسای شعب و بازاریابی این بانک، بر ضرورت تغییر رویکرد و حضور قویتر بانک در جذب مشتریان و گسترش سهم بازار تأکید کرد.
دکتر برات کریمی با اشاره به کاهش محسوس اضافه برداشت بانک دی از بانک مرکزی و رشد قابل توجه منابع ارزان قیمت این بانک در ماه گذشته، تأکید کرد: «برای استمرار این روند مثبت و افزایش سهم بازار، باید رویکرد شعب به طور اساسی تغییر کند. شعب باید توانایی شناسایی دقیق نیازهای مشتریان و رقبا را داشته باشند تا بتوانند به بهترین شکل به این نیازها پاسخ دهند.»
وی افزود: «همکاران در شعب می بایست بدون وقفه و به صورت روزانه برای افزایش درآمد های کارمزدی ، جذب منابع ارزان قیمت و مشتریان جدید برنامهریزی کنند. این اقدام نه تنها به کاهش ریسکهای موجود کمک خواهد کرد، بلکه موجب حذف کامل اضافه برداشت از بانک مرکزی خواهد شد.»
دکتر کریمی همچنین بر لزوم بازاریابی هوشمندانه و متناسب با نیازهای واقعی مشتریان تأکید کرد و گفت: «نگهداشت مشتریان نباید با روشهای غیرقانونی و ارائه نرخهای غیرمجاز صورت گیرد و کلیه فعالیت های بانک می بایست در چهارچوب قانون صورت پذیرد. ما باید با شناخت دقیق نیازهای مشتری و ارائه خدمات با کیفیت و متناسب، ارتباطی پایدار و ارزشمند با آنها برقرار کنیم.»
مدیرعامل بانک دی در پایان، با تاکید بر جذب منابع ارزان قیمت به جذب مشتریان خرد و کلان به ویژه شرکت های بزرگ نفتی، پتروشیمی و داروسازی و ... اشاره کرد و افزود: «ارائه خدمات ارزی به این شرکتها در راستای تقویت اقتصاد کشور و افزایش منابع بانک باید با حجم گسترده صورت پذیرد و بانک دی می بایست در این زمینه نقش محوری ایفا کند»

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
اخبار
سفر مدیر عامل پست بانک
و هیات همراه به استان گیلان
بهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران و هیات همراه، با هدف نظارت بر عملکرد شعب و باجه های بانکی روستایی، حضور در طرح رویداد راه حلیابی و شورای اداری مدیریت شعب استان، اول اسفند ماه سال جاری برای سفری دو روزه به استان گیلان، سفر میکنند. در روز نخست این سفر، مدیرعامل با همراهی محمد غلامی مشاور مدیرعامل و رئیس اداره کل حوزه مدیریت و علیرضا شجاعی باصری مدیر شعب استان از شعب رشت و گلسار، باجههای بانکی روستایی تحت پوشش این شعب و طرح تسهیلاتی فرداد شمال و نوید بازدید خواهند کرد.
همچنین سید اصغر جلیلی نیا رئیس هیات مدیره به همراه الهام زکی پور رئیس اداره کل بازاریابی و توسعه بازار و معاون مدیریت شعب استان از شعب لاهیجان و لنگرود و باجههای بانکی روستایی تحت نظر و طرح اشتغال زایی روستایی شرکت نوشین بازدید و در شعب و باجههای روستایی با کارکنان و مسئولان باجهها در مورد مسائل و مشکلات کاری گفتوگو میکنند.
شهنام زندیه رئیس اداره کل تأمین مالی طرحهای نوآورانه و معاون مدیریت شعب استان در گروه سوم، از شعب منطقه آزاد انزلی و آستانه اشرفیه، باجههای بانکی روستایی منتخب و طرح تسهیلاتی سورتینگ خسروی بازدید خواهند کرد.
همچنین مجتبی حقی رئیس اداره کل امور بینالملل و رئیس حوزه اعتباری از شعب تالش و رضوانشهر، باجههای بانکی روستایی منتخب و طرح تسهیلاتی سبز دشت دامان و استخر پرورش ماهی بازدید میکنند.در گروه پنجم، داود قزلباش مدیر امور استانها و بازاریابی و بارزس مدیریت شعب استان از شعب خمام، کیاشهر و املش، باجههای بانکی روستایی و طرح تسهیلاتی سورتینگ برنج ملا عبداللهی بازدید خواهند کرد و در گروه آخر مهدی شاهرخی مدیر امور حراست با همراهی محمد نصیری دهقان رئیس اداره کل تامین و نظارت بر سامانههای نرم افزاری و رئیس حوزه حراست استان از شعب شفت، فومن و ماسال، باجههای بانکی روستایی منتخب و طرحهای تسهیلاتی گیلمار و قلعه رودخان بازدید میکنند.
دوم اسفندماه و در دومین روز سفر، شیری و هیات همراه پس از عطرافشانی گلزار شهدا، از شعبه مرکزی و ساختمان ستادی مدیریت شعب استان بازدید و با همکاران گفت و گو کرده و پس از آن در دفتر هادی حق شناس استاندار گیلان حضور خواهد یافت و با وی در حوزههای مورد علاقه طرفین گفتو گو میکنند.
بانکآینده، مجوز دائمی ارائه خدمات برات الکترونیکی را دریافت کرد
مجوز دائمی بانکآینده بهمنظور ارائه خدمات برات الکترونیکی به اشخاص حقیقی و حقوقی از سوی وزارت اقتصادی و دارایی صادر گردید.در پی اعطای مجوز دائمی فعالیت به بانکآینده، بهعنوان بانکعامل جهت ارائه خدمات برات الکترونیکی، این بانک آماده ارائه این خدمت به مشتریان حقیقی و حقوقی است.شایان ذکر است؛ برات الکترونیکی، سندی تجاری است که فرایند و نحوه صدور، امضاء و دریافت آن، بهصورت اینترنتی انجام میشود و برای خرید اینترنتی این سند، متقاضی باید به سامانه بانکعامل خود، مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهد. از جمله مزایای برات الکترونیکی، برخورداری از قابلیت انتقال در زنجیرههای فعالیتهای اقتصادی است.
شخصیسازی بیمهنامهها و توسعه خدمات آنلاین چشمانداز آینده بیمه نوین
رویداد «بیمه نوین در فصل نوین» روز سهشنبه 23 بهمنماه در سخنکده متن با حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد بیمه نوین برگزار شد. هدف این رویداد بررسی عملکرد پنجساله شرکت و ارائه چشمانداز آینده بود. در این رویداد، شقایق دیلمی پور، معاون مالی و سرمایهگذاری بیمه نوین، از حذف قراردادهای زیانده و کاهش ضریب خسارت بیمه نوین در سالهای اخیر سخن گفت و اعلام کرد که در ۱۰ ماهه ۱۴۰۳، ۱۷.۷ هزار میلیارد ریال سرمایهگذاری صورت گرفته است. حسین کریمخانزند، مدیرعامل بیمه نوین، نیز بر لزوم شفافیت مالی و اصلاح ترکیب پرتفوی تأکید کرد و گفت که هدف اصلی بیمه نوین، مشتریمداری و بهبود تجربه مشتری است.
در پنلهای تخصصی، جواد گیوهچین، عضو هیاتمدیره، به چالشهای سهامداری در صنعت بیمه اشاره کرد و تأکید کرد که برای رشد بهتر، باید مفهوم حاکمیت شرکتی بهطور مؤثرتر در صنعت بیمه ایران پیادهسازی شود.
همچنین، مدیران مختلف بیمه نوین از جمله معاونین فنی بیمههای اموال و اشخاص به معرفی محصولات جدید دیجیتال و نوآوریهای این شرکت پرداختند. از جمله این نوآوریها میتوان به بیمه فایرپلاس برای منازل مسکونی و محصولات بیمه درمان انفرادی اشاره کرد.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
یک میلیون و ۱۳۰ هزار نفر وام ازوداج و فرزندآوری گرفتند
پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه به بیش از ۲۴۱.۴ هزار میلیارد تومان رسید. این تسهیلات را یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۱۰۷ نفر از متقاضیان از شبکه بانکی دریافت کردند.
براساس تکالیف قانون بودجه ۱۴۰۳ (جزء ۱و۲ بند (ث) تبصره ۱۳ قانون بودجه) پرداخت ۱۹۰ همت تسهیلات ازدواج و فرزند توسط شبکه بانکی برای سال جاری پیشبینی شده بود که تاکنون بیش از ۵۱.۴ هزار میلیارد تومان بیشتر از تکالیف تعیین شده توسط شبکه بانکی اعطا شده است.
براساس آخرین آمار، از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۳۰ بهمن ماه مبلغ ۱.۹۶۵.۲۹۶ میلیارد ریال توسط شبکه بانکی به ۵۸۸ هزار و ۳۱ نفر از متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت شده است که حاکی از تحقق ۱۴۸ درصدی نسبت به سهمیه تعیین شده تا تاریخ ۳۰ بهمن ماه است. همچنین میزان پرداخت تسهیلات یادشده نسبت به مدت مشابه سال قبل بیانگر رشد حدود ۳۱ درصدی است.
در زمینه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری نیز در این مدت مبلغ ۴۴۸.۶۹۱ هزار میلیارد ریال به ۵۴۲ هزار و ۷۶ نفر از متقاضیان پرداخت شده است. بر این اساس پرداخت تسهیلات فرزندآوری به متقاضیان نسبت به سهمیه تا تاریخ یادشده حدود ۱۰۶ درصد است. همچنین میزان پرداخت تسهیلات یادشده نسبت به مدت مشابه سال قبل بیانگر رشد پنج درصدی است.
گفتنی است؛ پرداخت تسهیلات مزبور تا پایان سال جاری نیز توسط شبکه بانکی به متقاضیان تداوم خواهد داشت.
براساس بند (ث) تبصره (۱۳) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور «بانک مرکزی مکلف است مطابق با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قوانین مربوط به ایثارگران، از محل سپردههای قرضالحسنه اعم از جاری و پسانداز شبکه بانکی پس از کسر سپرده قانونی نسبت به اعطای تسهیلات قرضالحسنه ازدواج و فرزندآوری، به هر یک از زوجهایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از یکم فروردین ۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیاردریال و برای زوج های زیر ۲۵ سال و زوجه های زیر ۲۳ سال مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال (که این سقف ها برای خانواده های معزز شهدا و ایثارگران دو برابر است) اقدام نماید.»
براین اساس، در راستای اجرای قوانین بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، در ابتدای سال جاری مبلغ ۱.۴۴۰.۰۰۰ میلیارد ریال سهمیه تسهیلات قرضالحسنه ازدواج و مبلغ ۴۶۰.۰۰۰ ریال میلیارد ریال سهمیه تسهیلات فرزندآوری تعیین و به شبکه بانکی ابلاغ شده است.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 1
اخبار
312 هزار
میلیارد ریال ضمانتنامه توسط بانک کشاورزی صادر شد
بانک کشاورزی از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه در راستای ارائه ابزارهای مالی با هدف تسهیل مبادلات تجاری، بهبود عملکرد بازارها و رشد اقتصادی کشور، افزون بر 312 هزار میلیارد ریال انواع ضمانت نامه بانکی برای مشتریان صادر کرده است.
شعب این بانک در 11 ماهه سال 1403 بیش از 32 هزار فقره انواع مختلف ضمانت نامه بانکی ریالی به مبلغ 312 هزار و 367 میلیارد ریال صادر کرده اند که این رقم نسبت به مقطع مشابه سال گذشته دو برابر شده است.
بر اساس این گزارش، بانک کشاورزی به منظور جلب رضایت مشتریان و تکمیل سبد خدمات بانکی، طیف وسیع و متنوعی از انواع ضمانت نامه ها را به صورت حضوری در شعب بانک و نیز غیرحضوری از طریق «سامانه مدیریت اعتبارات» در تارنمای بانک کشاورزی صادر می کند. همچنین امکان استعلام غیرحضوری اصالت ضمانت نامه های صادر شده در تارنمای بانک کشاورزی فراهم است.
این گزارش می افزاید: ضمانت نامه های بانکی بانک کشاورزی به لحاظ کاربردی انواع مختلفی دارند که از آن جمله می توان به ضمانت نامه شرکت در فرآیند ارجاع کار، مناقصه یا مزایده، انجام تعهدات، پیش پرداخت، استرداد کسور حسن انجام کار، ارزی، گمرکی و تعهد پرداخت اشاره کرد.
مدیرعامل بانک مسکن در افتتاحیه نوزدهمین دوره مسابقات قرآن:
آموزههای قرآنی را در مسیر خانهدار شدن مردم سرلوحه کار خود قرار میدهیم
آیین اختتامیه مراسم اختتامیه نوزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان بانک مسکن و خانوادههای آنها با حضور مدیران ارشد این بانک و برخی مقامات استانی خراسان رضوی برگزار شد.
آیین اختتامیه مراسم اختتامیه نوزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان بانک مسکن و خانوادههای آنها با حضور مدیران ارشد این بانک و برخی مقامات استانی خراسان رضوی برگزار شد.
در آیین اختتامیه این مسابقات که استاد حاج حمید شاکرنژاد چهره بین المللی قرائت قرآن کریم نیز حضور داشت؛ ۴۱ نفر برگزیده در رشتههای مختلف قرآنی این مسابقات معرفی شدند.
مرحله نهایی نوزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بانک مسکن به مدت دو روز و در یکم و دوم اسفندماه امسال با حضور دکتر علی خورسندیان، مدیرعامل بانک مسکن، اعضای هیات مدیره و مدیران این بانک و برخی مقامات استانی در مشهد مقدس برگزار شد.
مدیرعامل بانک مسکن با حضور در این مراسم ضمن اشاره به آیه کریمه قرآنی(وَ اللهُ جَعَلَ لَکُم مِن بُیوتِکُم سَکَنّا)، اذعان داشت: همواره آموزههای قرآنی را در مسیر خانهدار شدن مردم سرلوحه امور قرار میدهیم.
منصور آقامحمدی، حافظ کل قرآن و داور بینالمللی مسابقات قرآن کریم نیز در این مراسم حضور داشت گفت: بانک مسکن با حمایت و توجه هیات مدیره خود در برگزاری مسابقات قرآن در کشور پیشتاز است و میتواند برای برگزاری، الگویی برای شبکه بانکی باشد.
وی به دست اندرکاران برگزاری این مسابقات پیشنهاد داد: با ایجاد دبیرخانه و ساختاری در کنار روابط عمومی به عنوان حوزه قرآن و عترت در بانک مسکن می توان استعدادهای قرآنی کارمندان بانک را شناسایی و از ظرفیت های آنان برای ترویج فرهنگ قرآنی استفاده کرد.
در این مراسم، جشن تکلیف ۵۶ نفر از فرزندان مکلف کارکنان بانک مسکن استان خراسان رضوی نیز برگزار شد.
مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان بانک مسکن و خانواده های آنها از سال 1382 تا کنون هرساله در رشته های حفظ، مفاهیم، قرائت و اذان برگزار میشود و امسال نیز ۱۱۰ نفر به مرحله نهایی این دوره از مسابقات راه یافتند
امضای تفاهمنامه همکاری میان بانک توسعه تعاون و صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر
بانک توسعه تعاون و صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در راستای توسعه خدمات بانکی و حمایت از جامعه هدف، تفاهمنامهای را به امضا رساندند.
این تفاهمنامه که میان دو مجموعه وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به امضا رسید، بر ارائه خدمات مالی و تسهیل دسترسی بیمهشدگان صندوق به تسهیلات و امکانات بانکی تمرکز دارد.
در مراسم امضای این تفاهمنامه، علی سرزعیم مدیرعامل بانک توسعه تعاون، حامد قادرمرزی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، نعمتاله رضایی رئیس هیاتمدیره بانک توسعه تعاون و سید باقر فتاحی عضو هیاتمدیره، رسول ارجمند معاون امور استانها و بازاریابی، علی وفائی مدیر شعب استان تهران و حسین سرین رئیس اداره امور مشتریان و توسعه بازار این بانک و نادر شیدایی مدیر امور مالی صندوق یاد شده حضور داشتند و بر اهمیت این همکاری در راستای حمایت از روستاییان و عشایر تأکید کردند.
یکی از اهداف اصلی این تفاهمنامه، تسهیل در ارائه خدمات بانکی به بیمهشدگان صندوق بیمه اجتماعی است. بر اساس این توافق، بانک توسعه تعاون متعهد شده است تا انواع خدمات بانکی شامل پرداخت تسهیلات، ارائه خدمات حسابداری، و گسترش درگاههای پرداخت را در اختیار کارگزاران این صندوق بیمه قرار دهد.
بانک توسعه تعاون و صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بهعنوان دو نهاد زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعامل نزدیکی با یکدیگر دارند. امضای این تفاهمنامه نشاندهنده رویکرد یکپارچه این وزارتخانه در جهت ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف خود است.
علی سرزعیم مدیرعامل بانک توسعه تعاون در این مراسم اظهار داشت: «هدف ما از این همکاری، تسهیل در امور مالی و بانکی بیمهشدگان و کارگزاران صندوق است. با اجرای این تفاهمنامه، کارگزاران این صندوق بیمه میتوانند دسترسی بهتری به خدمات بانکی داشته باشند و از مزایای بیشتری برخوردار شوند.»
در همین راستا، حامد قادرمرزی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر نیز تصریح کرد: «ما به عنوان یکی از زیرمجموعههای اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعامل خود را با بانک توسعه تعاون بیش از پیش دنبال خواهیم کرد چرا که معتقدیم ما از یک خانواده هستیم و موفقیت بانک توسعه تعاون همان موفقیت صندوق است.»
در پایان این مراسم، طرفین ابراز امیدواری کردند که این تفاهمنامه آغازگر همکاریهای گستردهتر در آینده باشد و بتواند در مسیر حمایت از روستاییان و عشایر و ارتقای سطح رفاه اجتماعی آنان تأثیرگذار باشد.
هزینه ، سرعت و سهولت ٣ وجه متمایز خدمات بانک توسعه صادرات ایران برای صنعت نفت
عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران، هزینه، سرعت و سهولت را سه وجه متمایز و منحصر به فرد خدمات بانک توسعه صادرات ایران دانست و گفت:این بانک ، ارائه سبد کاملی از خدمات شامل تسهیلات و ضمانت بانکی و مالی متناسب با نیاز مشتریان با کمترین نرخ و کوتاه ترین زمان ممکن را در دستور کار دارد.
نرگس نجفی با تاکید بر اهمیت پاسخگویی حداکثری به نیازها و انتظارات مشتریان در مجموعه بانک و شرکت های تابعه ، گفت: خدماتی که در قالب طرح الماسان بانک توسعه صادرات ایران برای مشتریان فراهم شده است ، امکان اعطای تسهیلات کوتاه مدت را برای مشتریانی که از طریق کارگزاری تمدن اقدام به خرید یا فروش در بورس کالا و بورس انرژی کرده اند، فراهم می کند.
به گفته نجفی در دنیای امروز مطلوبیت بنگاه های بزرگ برای مشتریان، عمدتا در این است که بتوانند همه خدمات بانکی و مالی را در قالب یک بسته کامل با رعایت هر سه مولفه هزینه، سرعت و سهولت دریافت کنند.
وی، طراحی، توسعه و به روز رسانی مداوم بسته الماسان بانک توسعه صادرات ایران و در ادامه تخصیص آسان و سریع این بسته تخصصی به مشتریان، به ویژه فعالان عرصه صادرات را هدف این بانک عنوان کرد و اظهار داشت: علی رغم محدودیت های نظام بانکی در اعطای تسهیلات متناسب با نیازها و انتظارات فعالان اقتصادی ، همچنان بانک ها با سهمی حدود ۸۸ درصد، عمده تامین مالی اقتصاد کشور را بر عهده دارند.
وی بیان کرد: تامین مالی شرکت های بزرگ فعال در عرصه نفت، گاز و پتروشیمی که عمدتا نیاز های مالی آن ها در حوزه سرمایه ایجادی و سرمایه در گردش، درمقیاس بزرگ است،با این حجم از نقدینگی موجود در شبکه بانکی به تنهایی قابل تامین نخواهد بود.
نجفی تصریح کرد: بانک توسعه صادرات ایران با درک به موقع این دغدغه، اقدامات موثری جهت ارایه خدمات تامین مالی تلفیقی با استفاده همزمان از ظرفیت های بازار پول و سرمایه انجام داده است.
عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران در ادامه گفت: بخشی از منابع مالی مورد نیاز بنگاه های اقتصادی از طریق انتشار اوراق توسط شرکت تامین سرمایه تمدن که یکی از شرکت های زیر مجموعه بانک توسعه صادرات است با ضمانت این بانک صورت می پذیرد.
وی با اشاره به اینکه تمامی امور مرتبط با بازار سرمایه و بازار پول در این فرایند همزمان در گروه بانک و شرکت ها ی تابعه آن انجام می شود، گفت: امکان تامین مالی شرکت های بزرگ مانند شرکت های فعال در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در این مدل با کمترین هزینه و کوتاه ترین زمان ممکن فراهم است.
عملکرد مناسب و قابل دفاع شرکت سرمایهگذاری دستاورد دی
شرکت سرمایهگذاری «دستاورد دی» در سال ۱۳۸۹ با سرمایه ۱ میلیارد تومانی و با هدف سرمایهگذاری متمرکز بخشی از منابع شرکت بیمه دی (به عنوان سهامدار ۱۰۰ درصدی) در بازار سرمایه تاسیس گردید. این شرکت در حال حاضر به عنوان نهاد مالی ثبت شده نزد سازمان بورس بوده و آخرین سرمایه شرکت طی ۵ مرحله افزایش بدون هیچ آورده نقدی از سوی سهامدار در حال حاضر ۷۲۰ میلیارد تومان می باشد.
مجموع دارایی های این شرکت مطابق صورتهای مالی حسابرسی شده در پایان سال ۱۳۹۴ معادل ۲۴ میلیارد تومان بوده و علیرغم افت و خیزهای بازار سرمایه در سال های گذشته، داراییهای این شرکت پیوسته در حال رشد بوده و در پایان بهمن ماه ۱۴۰۳ با رشد ۵۶ برابری به مبلغی بالغ بر ۱۳۴۰ میلیارد تومان رسید است. این در حالی است که طی مدت مشابه شاخص بورس ۳۴ برابر رشد داشته است.
در راستای رعایت منافع و مصالح سهامدار محترم (شرکت بیمه دی) در ۴ سال گذشته شرکت با تقسیم سود حداکثری مبلغی بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان سود تقسیم نموده تا از محل این تقسیم سود به همین میزان سودآوری شرکت مادر (بیمه دی) افزایش یابد.
در سنوات گذشته عملکرد این شرکت حاکی از تحقق بازدهیهایی همواره بالاتر از شاخص بورس و متوسط صندوقهای سرمایهگذاری سهامی بوده است و از این منظر عملکرد قابل قبول و مناسبی داشته است. گواه این مطلب آن است که در سال ۱۴۰۲ در بازدهی شاخص بورس ۱۲ درصد و بازدهی متوسط صندوقهای سهامی در بورس ۱۶ درصد بوده، شرکت «دستاورد دی» موفق به کسب بازدهی ۲۰ درصدی شده است. همچنین در سال ۱۴۰۱ شرکت در حالی موفق به کسب بازدهی ۶۱ درصدی شده که بازدهی شاخص کل بورس ۴۳ درصد و صندوقهای سهامی ۴۵ درصد بوده است.
بازدهی سرمایه گذاریهای شرکت در ۱۱ ماهه گذشته سال جاری ۲۵ درصد بوده است. این در حالی است که طی همین مدت شاخص کل بورس ۲۴ درصد و میانگین بازدهی صندوقهای سهامی (به استناد سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران- فیپیران) ۲۱ درصد بوده است.
هر چند عملکرد این شرکت در پایان شش ماهه منتهی به ۳۱ / ۰۶ / ۱۴۰۳ عمدتاً به دلیل شرایط حاکم بر بورس و بازار سرمایه (کاهش حدود ۵ درصدی شاخص بورس) با زیان اندک ۱۰ میلیارد تومانی (۱ درصد نسبت به ارزش روز پرتفوی) مواجه گردیده ولی در پایان بهمن ماه سال جاری با کسب درآمد شناسایی شده بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان و وجود درآمد محقق نشده (اضافه ارزش پرتفوی) به میزان ۱۰۰ میلیارد تومان، عملکرد قابل قبولی داشته است. انتظار میرود با اندکی بهبود در بازار سرمایه در اسفند ماه و با توجه به اضافه ارزش فعلی پرتفوی، درآمد محقق شده شرکت نیز تا پایان سال مالی افزایش بیشتری داشته باشد.
این اعداد موید عملکرد مناسب و قابل دفاع مدیران و کارکنان (با ۸ نفر پرسنل) شرکت «دستاورد دی» در راستای امانتداری و عمل به وظایف خود بوده است. براین اساس شرکت، ضمن محفوظ دانستن حق قانونی خود در پیگیری حقوقی جهت حفاظت از حقوق و حیثیت سهامداران، مدیران و کارکنان شرکت ناشی از مطالب خلاف واقع، انتظار دارد تا اصحاب رسانه در چارچوب اخلاق حرفهای با درج اطلاعات و تحلیلهای درست، منصفانه و متقن نسبت به موضوع عملکرد شرکتها اهتمام لازم را داشته باشند تا موجب دلسردی کارکنان مجموعهها و انحراف ذهنی خوانندگان نگردد.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.