شماره: 2064 / ۱۴۰۱ نهم بهمن
مدیرعامل این شرکت خبر داد:
تعداد بازدید : 1
ریخته گری ایران خودرو هم در تولید سرسیلندر رکورد زد
مدیرعامل ریخته گری آلومینیوم (IKACO) گفت: این شرکت مطابق با اهداف کلان گروه صنعتی ایران خودرو، با اجرای پروژه های افزایش ظرفیت تولید به ویژه در بخش سرسیلندر، طی دوماه پیاپی موفق به شکست و جابه جایی رکورد در ارسال تمامی محصولات و تولید خالص محصولات سرسیلندر به مشتری شد.
به گزارش از ایکوپرس- مجتبی معظمی افزود: این اقدام در راستای اهداف کلان گروه صنعتی ایران خودرو، شرکت گسترش سرمایهگذاری ایران خودرو و افزایش ظرفیت محصولات تولیدی و ذیل طرح تحول کیفیت محصولات ایران خودرو صورت گرفته است.
وی اظهار کرد: به این ترتیب، این شرکت قطعه ساز پس از عبور از رکورد آذرماه امسال، در دی ماه موفق به تولید خالص 70049 قطعه از محصولات سرسیلندر و نیز ارسال 68920 قطعه از تمامی محصولات به مشتری و شکسته شدن دوباره رکورد شده است.
مدیرعامل شرکت ریخته گری آلومینیوم ایران خودرو با تاکید بر این که این موفقیت را مرهون برنامه ریزی مناسب و استفاده بهینه از منابع موجود و تلاش شبانه روزی سرمایه های انسانی و متخصص هستیم، خاطرنشان کرد: به این ترتیب، توانستیم مسیر تولید و ارسال محصولات را هموارتر از قبل کنیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
اخبار
اعتبارات پیشبینی شده برای واردات خودرو در سال آینده بیشتر از امسال است
وزیر صنعت، معدن و تجارت توضیحاتی درباره اعتبارات پیشبینی شده برای واردات خودرو در سال آینده ارائه کرد.سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره انتشار خبرهایی مبنی بر پیشبینی 2 میلیارد دلار برای واردات خودرو در بودجه سال آینده، گفت: در بودجه این عدد وجود ندارد، این مبلغ ارتباطی به بودجه ندارد.وی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است بصورت کلی اعتباری که برای واردات خودرو در سال آینده پیش بینی می شود، بیشتر از امسال باشد؟ گفت: بله؛ ارز واردات خودرو بیشتر ارزهایی است که منشا خارجی دارند به این معنا که به بازار ارز کشور فشاری وارد نمیشود.
امکان ثبتنام در طرحهای فروش سایپا
از طریق بانک اقتصادنوین فراهم شد
امکان ثبت نام در طرح های فروش محصولات گروه خودروسازی سایپا با استفاده از حساب وکالتی برای دارندگان حساب در بانک اقتصادنوین فراهم شد.به گزارش از روابط عمومی بانک اقتصادنوین، از این پس دارندگان حساب نزد بانک اقتصادنوین میتوانند برای ثبتنام در طرحهای فروش محصولات گروه خودروسازی سایپا از جمله فروش فوقالعاده، پیشفروش عادی و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، نسبت به معرفی حساب وکالتی خود نزد بانک اقتصادنوین اقدام کنند.هموطنان گرامی می توانند برای افتتاح حساب وکالتی یا تبدیل یکی حسابهای خود به حساب وکالتی به یکی از شعب بانک اقتصادنوین مراجعه کنند.گفتنی است شرط معرفی حساب وکالتی به منظور اختصاص خودرو به مصرف کنندگان واقعی توسط گروه خودسازی سایپا وضع شده است. در حساب وکالتی، هیچگونه انتقال وجه در زمان پیش ثبت نام صورت نمیپذیرد و وجه خودرو در حساب مشتری تا زمان اعلام منتخبین باقی میماند.
ثبت رکورد جدید تولید هفتگی
در ایران خودرو
کارکنان گروه صنعتی ایران خودرو هم زمان با یک سالگی مدیریت خطیبی، موفق به عبور از رکورد تولید هفتگی در دو بخش خودرو سواری و تجاری سنگین و نیمه سنگین شدند.براساس آمار و اطلاعات تولید در گروه صنعتی ایران خودرو، رکورد تولید در هفته 45 امسال از عدد 15 هزار دستگاه سواری و تجاری عبور کرد که از خردادماه امسال و هم زمان با توقف تولید ناقص، بی سابقه بوده است.
براساس این گزارش، کارکنان خدوم گروه صنعتی ایران خودرو با مدیریت خطیبی، توانسته اند در هفته 45 کاری امسال، 14 هزار و 839 دستگاه خودرو سواری و 369 دستگاه خودرو تجاری سنگین و نیمه سنگین کامل را تولید کنند.
همچنین گروه صنعتی ایران خودرو در هفته ابتدایی بهمن ماه، موفق به صدور فاکتور برای بیش از 20 هزار دستگاه خودرو سواری و تجاری شده و در همین حال آمار صدور فاکتور و همچنین عرضه از ابتدای سال تا هفتم بهمن ماه نیز نشان دهنده رشد 40 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته با صدور فاکتور و عرضه بیش از 526 هزار دستگاه خودرو سواری و تجاری است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
مهاجرت متقاضیان خودرو از قرعه کشی به بورس کالا
قائم مقام توسعه محصول، کیفیت و پروژه های ایران خودرو از تحویل زودتر از موعد خودروهای عرضه شده در بورس کالا خبر داد و گفت: فاکتور حدود 12 هزار از 38 هزار دستگاه عرضه شده در بورس کالا صادر و تاکنون نزدیک به شش هزار دستگاه نیز زودتر از سررسید تعهد شده تحویل مشتریان شده است.
عادل پیرمحمدی، در نشست با قائم مقام بورس کالای ایران، ضمن تاکید بر تسهیل شرایط خرید مشتریان واقعی از بورس کالا افزود: درصدد هستیم نسبت به افزایش تعداد عرضه اقدام کنیم تا مصرف کنندگان بتوانند خودرو را با قیمتی کم تر از بازار آزاد خریداری کنند.
وی با اشاره به روند افزایشی تولید در ایران خودرو تصریح کرد: با توجه به این که در ماه های پایانی سال تولید روند افزایشی دارد، میزان عرضه نیز متناسب با آن افزایش خواهد یافت.
پیرمحمدی در ادامه توضیحاتی در خصوص شرایط تولید و عرضه به مشتریان و همچنین برنامه های مربوط به عرضه در بورس کالا ارایه کرد.
لزوم رشد تنوع و حجم عرضه خودروها در بورس کالا
قائم مقام بورس کالای ایران نیز در این نشست گفت: با توجه به رشد عرضه خودروها در بورس کالا و استقبال خوب مردم، روزانه حجم بالایی کد بورسی برای مشتریان متقاضی خرید خودرو صادر می شود و یکی از موارد مهم، تحویل زودتر از موعد خودروسازان به خریداران خودرو از بورس کالاست.
سید جواد جهرمی افزود: با اقدامات صورت گرفته توسط ایران خودرو، دیگر خودرو ناقص و دارای کسری قطعات تولید نمی شود و این امر در رضایتمندی و عرضه مطلوب خودرو به بازار تاثیر مثبت دارد.
وی با بیان این که با توجه به عرضه خودرو در بورس و خرید خودرو توسط مشتریان واقعی، استقبال خوبی از عرضه محصولات در بورس توسط مردم صورت گرفته، یادآور شد: بورس کالا با توجه به وظایف و براساس مقررات آماده همکاری با خودروسازان برای عرضه محصولات آنان در بورس است.
قائم مقام بورس کالای ایران ادامه داد: با توجه به روند استقبال مردم از محصولات ایران خودرو در بورس و شرایط مطلوب، پیشنهاد می شود ایران خودرو نسبت به تنوع و همچنین افزایش تیراژ محصولات برای عرضه در بورس اقدام کند.
جهرمی به مزایای عرضه خودرو در بورس اشاره کرد و گفت: از مزایای عرضه خودرو، تحویل سر موعد و حتی زودتر از زمان اعلامی از سوی خودروسازان است که این موضوع رضایت خریداران را به همراه دارد.
وی افزود: با عرضه خودرو در بورس دولت در کنار خودروساز منتفع خواهد شد و خودروساز محصول تولید شده را بدون زیان به دست مشتریان واقعی می رساند و همچنین مشتری خودرو مورد نیاز را با قیمت کم تر از بازار و به صورت مستقیم خریداری می کند.
گفتنی است، جمعی از مدیران بورس کالا با حضور در ایران خودرو از سالن های پرس، بدنه سازی پنج، مونتاژ یک و مرکز تحقیقات ایران خودرو بازدید کردند و در جلسه ای که با حضور قائم مقام بورس کالا، قائم مقام توسعه محصول، کیفیت و پروژه ها، معاون مالی و اقتصادی و مدیر بازاریابی و کارشناسان فروش برگزار شد پیشنهادها و برنامه های ایران خودرو برای تعامل بهتر و عرضه محصولات جدید و تعمیق همکاری با بورس کالا ایران مطرح شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
تولید پیشرانه جدید ایران خودرو با خودکفایی 85 درصدی
ساپکو تولید انبوه پیشرانه «EFP» در دو نوع تنفس طبـیعی با عنوان «EFPNA» و توربوشارژ با عنوان «EFPTC» را در دستور کار دارد
درپی دستیابی شرکت ساپکو به فناوری تولید پیشرانه جدید خودرو، موسوم به EFP، تولید انبوه این پیشرانه قدرتمند داخلی و جایگزینی آن با مدل قبلی EF7، با سطح خودکفایی 85درصدی در دستور کار قرار گرفت. بهمنظور تولید این پیشرانه جدید، شرکت ساپکو با هدف بهرهمندی محصولات ایرانخودرو از پیشرانهای پربازده، در همکاری پیوسته با ایرانخودرو، شرکت ایپکو و زنجیره تامین، تولید انبوه پیشرانه EFP در دو نوع تنفس طبیعی با عنوان EFPNA و همچنین توربوشارژ با عنوان EFPTC را در دستور کار قرار داد.
بر اساس برنامهریزی صورتگرفته، تولید انبوه پیشرانه مذکور، آغاز شده و ظرفیت تامین خط برای خودروهای ریرا، تارا توربو، نسل جدید دناتوربو و همچنین مجموع خودروهای دارای پیشرانه EF7 را خواهد داشت و برنامههای ایرانخودرو در راستای همسویی با استانداردهای 85گانه خودرو و کاهش مصرف سوخت با تولید موتور مذکور محقق خواهد شد.
پیشرانه EFPTC، قادر به تولید قدرتی معادل 165اسببخار و گشتاوری معادل 240نیوتونمتر بوده و ورود توربو به مدار آن نیز از دور موتور 1700RPM اعلام شده است. این در حالی است که پیشرانه پیشین، قدرتی در حدود 150 اسببخار و گشتاوری معادل 210 نیوتونمتر تولید کرده و توربو آن نیز در 2200RPM وارد مدار میشود.
کاهش مصرف سوخت پیشرانه EFP حدود یک لیتر در هر 100 کیلومتر در سطح خودرو و متعاقب آن کسب استاندارد آلایندگی یورو5 و قابلیت عبور از استاندارد یورو6، تجهیز به سیستم پیشرفته زمانبندی متغیر سوپاپها، CVVT Dual، تبدیل منیفولد چدنی نیکلدار دود به شیتمتال با هدف کاهش هزینهها و سهولت ساخت و تولید، پلاستیکی کردن منیفولد آلومینیومی هوای ورودی و سازگاری کامل این موتور با سوخت فعلی ازجمله سایر نقاط قوت این پیشرانه نوین به شمار میروند.
گفتنی است؛ در شرایطی متخصصان شرکت ساپکو موفق به داخلیسازی 85درصدی قطعات پیشرانه EFP شدند که این پیشرانه، در مقایسه با پیشرانه قدیمی EF7 تغییر چشمگیر 80درصدی در قطعات ازجمله شاتون، پیستون، رینگ پیستون، سرسیلندر، کپه سرسیلندر، قالپاق سوپاپ دود و هوا، منیفولد دود و هوا، میللنگ، میلسوپاپ دود و هوا، اویلپمپ، توربوشارژر،EMS جدید، استکان تایپیت و نازل خنککننده پیستون، CVVT و سولنوئید ولو و... داشته است.
در همین راستا عادل پیرمحمدی، قائممقام توسعه محصول، کیفیت و پروژههای ایرانخودرو با بیان اینکه در زمینه کاهش آلایندگی و مصرف سوخت، گروه صنعتی ایرانخودرو چند مسیر را پیگیری میکند، گفت: «بهینهسازی موتورهای احتراق داخلی یکی از این مسیرهاست. در این زمینه، توانستیم موتور XU7 را که سالهای گذشته استفاده میشد، در خردادماه امسال از رده خارج کنیم و موتور جدیدی به نام XUP با کاهش مصرف سوخت بیش از یک لیتر را در مدار تولید قرار دهیم.»
وی افزود: «در زمینه خانواده موتورهای TU، با اضافه کردن CVVT، توانستیم بازه حجمی موتور را بالا ببریم و آن را نیز توسعه دهیم و درحالحاضر درحال افزایش ظرفیت تولید موتور EC5 و از رده خارج کردن موتور قبلی هستیم.»
وی با اشاره به اینکه در زمینه خانواده موتور EF اتفاق بزرگی در ایرانخودرو رخ داده است، گفت: «موتور EF7 در حال از رده خارج شدن و جایگزینی با موتور EFP ارتقایافته با تغییرات کلی قطعات اصلی موتور است. هفته گذشته این محصول رونمایی شد و هم زمان تولید انبوه آن کلید خورد که حدود یک لیتر کاهش مصرف سوخت را به همراه عملکرد بهتر به همراه خواهد داشت.»
پیرمحمدی افزود: «درحالحاضر تولید انبوه موتور EFPTC شروع شده که مجهز به توربوشارژ و دو عدد CVVT است و قدرتمندترین موتور با مصرف سوخت پایین در ایران و خاورمیانه به شمار میرود. این موتور با 240 نیوتنمتر گشتاور بر روی خودروهای دنا، ری را و تارا قرار خواهد گرفت و تولید انبوه خودرو با این موتور را در ایام دهه فجر آغاز خواهیم کرد.»
وی با اشاره به پروژه کاهش مصرف سوخت در موتورهای احتراقی، عنوان کرد: «به این منظور، پروژه مایلدهیبرید و هیبرید را تعریف کردهایم که پروژه خودروهای هیبرید 15 تا 18 ماه آینده وارد مرحله تولید انبوه خواهد شد؛ در این پروژه کاهش مصرف سوخت به 4.2 لیتر خواهد رسید و همزمان پروژه تولید خودروهای برقی EV نیز در گروه صنعتی ایران خودرو برنامهریزی شده است.»وی با اشاره به اینکه در خصوص توسعه خودروهای هیبرید، دولت مانند تمام کشورهای دنیا برای خریداران این محصول باید یارانه در نظر گیرد، اظهار کرد: «در این صورت مسیر ما باز می شود تا بتوانیم در کمتر از دو سال آینده خودروهای برقی را با حداکثر ساخت داخل در کشور داشته باشیم.»
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
شناسایی اطلاعات
400 هزار خودروی لوکس برای دریافت مالیات
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اطلاعات 400 هزار خودروی گران قیمت شناسایی شده و همکاران ما در سازمان امور مالیاتی مشغول محاسبه مالیات آنها هستند.
داود منظور در ارزیابی خود پیرو اخذ مالیات از خودروهای گرانقیمت گفت: در زمینه اخذ مالیات از خودروهای گرانقیمت امسال توانستیم اطلاعات مناسبی که به مراتب از سال قبل بهتر است، از پلیس راهور دریافت کنیم.
وی با اشاره به جلسات متعدد سازمان امور مالیاتی با مسئولین پلیس راهور، به ویژه «موسسه پژوهش ناجی» گفت: این بخش اطلاعات خودروها را در اختیار دارد لذا با الگوهای مشترکی که در این بخش طراحی کردیم و قیمتگذاری که توسط سازمان امور مالیاتی انجام گرفت، انواع خودروی گران قیمت بر اساس قیمت گذاری سازمان امور مالیاتی، کدبندی شد.
منظور با بیان اینکه خودروهای گرانقیمت به واسطه سامانه پلیس راهور شناسایی و اطلاعات آنها استخراج شد، گفت: در حال حاضر اطلاعات 400 هزار خودروی گران قیمت شناسایی شده و همکاران ما در سازمان امور مالیاتی مشغول محاسبه مالیات آنها هستند لذا سعی میکنیم تا مدت زمان یک الی 10 روز آینده این مالیاتها را بر روی درگاه سازمان به اطلاع مالک این خودروها برسانیم و به نوعی مطالبه مالیات کنیم.
وی تاکید کرد:پرداخت مالیات از خودروهای گرانقیمت از سال گذشته تاکنون شتاب بیشتری گرفته، لذا از حدود 2 هزار میلیارد تومان شناسایی مالیات خودروهای گرانقیمت در سال گذشته، تاکنون بالغ بر 400 میلیارد تومان منابع وصول شده است و مابقی هم در حال عملیات وصول و اجرا است که به زودی آنها هم وصول خواهد شد.رئیس امور مالیاتی کل کشور ادامه داد: پیشبینی ما این است که درآمد مالیاتی خودروهای گرانقیمت در سال جاری بالغ بر 4 هزار میلیارد تومان باشد.
وی با بیان اینکه زمان و وصول مالیاتها پیرو اعلام سازمان امور مالیاتی است، گفت: البته ممکن است وصول این مالیات تا چند ماه به طول بیانجامد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
جنرالموتورز و فورد به رکود میرسند؟
جنرال موتورز و فورد باید سرمایه گذاران را متقاعد کنند که با کاهش قیمتها میتوانند سود ببرند.انتظار میرود که جنرالموتورز و فورد موتور در هفته آینده سود بالایی را برای سال 2022 گزارش کنند که با استفاده از پیکاپهای با قیمت بالاتر و خودروهای اسپرت خواهد بود. اکنون، رقبای دیترویتی باید سرمایهگذاران را متقاعد کنند که فرمول سود سال گذشته، زمانی که هزینههای باتری خودروهای الکتریکی افزایش مییابد، نرخهای بهره بالا قدرت خرید مصرفکننده را کاهش میدهد و تسلا قیمتها را کاهش میدهد، میتواند به کار خود ادامه دهد.در حال حاضر نشانههایی وجود دارد که خودروسازان دیترویت هزینههای خود را کاهش میدهند تا فشار رقابتی و اقتصادی را جبران کنند. فورد در حال مذاکره با اتحادیههای آلمانی برای کاهش هزاران شغل در فعالیتهای اروپایی خود و احتمالاً فروش یک کارخانه مونتاژ خودرو در آلمان است.جنرالموتورز و فورد هر دو برای بخش عمدهای از سود جهانی خود به فروش وانت و شاسیبلندها در ایالاتمتحده متکی هستند. امسال، هر دو خودروساز قصد دارند فروش خودروهای برقی بسیار کم سود را در آمریکای شمالی و سایر بازارها افزایش دهند. خطر برای سودآوری خودروسازان دیترویت در بهترین زمانها یک چالش خواهد بود اما اکنون، جنرالموتورز و فورد باید پیشبینیهای کاهش رشد یا حتی رکود در اقتصاد ایالاتمتحده را در نظر بگیرند.هزینه مواد خام باتری خودروهای الکتریکی در حال افزایش است اما تسلا، رهبر بازار خودروهای برقی ایالاتمتحده، قیمت خودروهای پرفروش مدل سه و مدل Y خود را تا 20 درصد کاهش داده است. شاسی بلند مدل Y با فورد موستانگ مک ای، کادیلاک لیریک EV جنرال موتورز و با شاسی بلندهای احتراقی که خودروسازان دیترویت می فروشند رقابت میکند.شرکت آمریکایی مورگان استنلی تخمین زده است که افزایش قیمتها به طور متوسط سالانه سه میلیارد دلار به درآمد پیش از مالیات فورد اضافه میکند و معادل بیش از 200 درصد بهبود سود پیش از مالیات این شرکت برای سال 2022 است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.