شماره: 2206 / ۱۴۰۲ بيست و ششم شهريور
تعداد بازدید : 1
در صفحات دیگر
رئیسی: دولتمردان باید در مبارزه با فساد پیشقدم باشند
2
«اخبار صنعت» در مورد اولویتبخشی به رویکرد بهبود محیط سرمایهگذاری گزارش می دهد؛
مسئولیت مصونیت جان و مال شهروندان
اخبار صنعت-شهره الیگودرزی: توسعه اقتصادی یکی از مهمترین اهدافی است که کشورها بهعنوان هدف غایی همواره بهشدت آن را دنبال میکنند. یکی از الزامات انکارناپذیر رشد اقتصادی و توسعه، سرمایهگذاری است و همواره رنج کمبود سرمایه، بهعنوان عامل تولیدی مهم، مانعی جدی بر سر راه پیشرفت کشورها بهویژه کشورهای در حال توسعه محسوب میشود. از این رو هر کشور باید برای رسیدن به رشد و توسعه پایدار و بلندمدت اقتصادی، بسترهای لازم...
7
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
در روزهای پایانی شهریورماه و همزمان با افزایش ترددهای بینشهری صورت گرفت؛
تعداد بازدید : 0
رکوردشکنی مصرف بنزین
وزیر نفت:برنامهای برای افزایش قیمت بنزین نداریم
4
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اتمام فرآیند انتقال اموال ایران از کره جنوبی
وزیر امور خارجه قطر از نهایی شدن و اتمام کلیه روندهای مرتبط با انتقال اموال جمهوری اسلامی ایران از کره جنوبی به بانک های قطری طی هفته آینده خبر داد.
دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر، درخصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور به تبادل نظر پرداختند.وزیر امور خارجه کشورمان در این ارتباط تلفنی از نقش سازنده دولت قطر در زمینه پیگیری های مرتبط با آزادسازی اموال جمهوری اسلامی ایران از کره جنوبی و آزادی زندانیان قدردانی کرد.شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر نیز در این گفتگوی تلفنی با ابراز خرسندی از روند تحولات شکل گرفته و پیشرفتهای انجام شده در زمینه برخی موضوعات مرتبط با جمهوری اسلامی ایران و طرفهای ثالث، از نهایی شدن و اتمام کلیه روندهای مرتبط با انتقال اموال جمهوری اسلامی ایران به بانک های قطری طی هفته آینده خبر داد.در ادامه این گفتگو آمادگی طرفین در خصوص تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا ، در روز مورد توافق و با نقش آفرینی دولت قطر مورد تاکید قرار گرفت.
وزرای امور خارجه دو کشور در این تبادل نظری تلفنی بر تداوم و استمرار مشورتهای فیمابین در زمینه های مورد علاقه تاکید کردند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
صدور شناسه رهگیری برای ۷۰۰ میلیون کالا
3
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
در صفحات دیگر
سخنگوی وزارت خارجه روسیه:
تحریمهای اروپا علیه ایران
نقض عامدانه برجام است
2
مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد؛
فراهم شدن بسترهای مناسب برای جهش حمل و نقل ایران و چین
3
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
رنج سرمایهگذاران
مرتضی ادب
رنج سرمایهگذاران ؟ این پرسشی است که پاسخ آن میتواند به افزایش سرعت قطار پیشرفت کمک کند و گزارش امنیت سرمایهگذاری به عنوان یک عامل کلیدی در توسعه اقتصادی، تلاش میکند به این پرسش پاسخ دهد.براساس آخرین نسخه این گزارش که از سوی مرکز پژوهشهای مجلس منتشر شده، شاخص امنیت سرمایهگذاری در ایران به ۶.۸۲ (بدترین نمره ۱۰ است) رسیده که تفاوتی با گزارش فصل قبل ندارد و فقط شرایط استانها در آن کمی متغیر بوده است. ارزیابی شاخص امنیت سرمایهگذاری در ایران برای فصل پاییز ۱۴۰۱بیانگر این حقیقت است که با وجود تغییر در سیاستهای توسعه و عزمی که برای جبران کاستیها شکل گرفته است، همچنان موانع تکراری در مسیر سرمایهگذاری وجود دارد و بدون حذف این موانع، عملاً تحقق سیاستهای توسعهای در بنبست قرار گرفته است.
امنیت سرمایهگذاری، اساساً کالایی عمومی است که توسط حاکمیت ایجاد میشود و ابعاد آن بهمراتب فراتر از کاهش ریسک یا نا اطمینانی است. ضمن آنکه تحقق آن مستلزم وجود چارچوب نهادینهای از شرایط اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، حقوقی و اداری است که اعتماد پساندازکنندگان و سرمایهگذاران را جلب کرده و امنیت جانی افراد و امنیت حقوقی معاملات را تضمین نماید. از اینرو «بسته ارتقای امنیت سرمایهگذاری» میبایست متضمن تکالیف مشخص و هماهنگ برای سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه (به فراخور ابعاد و شاخصهای مختلف امنیت سرمایهگذاری) باشد. مهمترین شاخصهای مرتبط با امنیت سرمایهگذاری شامل پایین بودن احتمال بروز جنگ با بیگانگان، وجود ثبات سیاسی، ثبات در قانونگذاری، محیط مناسب سرمایهگذاری، ابعاد محدود و منطقی ریسک، کاهش خطر ابطال قراردادها یا عدم ایفای بهموقع تعهدات از سوی دولت، وجود مکانیسمهای کمهزینه و سریع احقاق حقوق از طریق مراجع قضایی، وجود شفافیت اطلاعات و بازدارندگی از فساد مالی و اقتصادی، وجود بسترهای رقابت و آزادی اقتصادی، وجود نظام حقوقی مقوم حمایت از حقوق مالکیت و بهویژه مالکیت فکری و معنوی و ثبات اقتصادی میباشد.
همنظور سنجش امنیت سرمایهگذاری در یک کشور باید به شاخصهای مختلفی رجوع کرد. در هر سرزمینی که امکان تملک کامل داراییها و سود سرمایه بهطور جامع وجود داشته باشد، بهشت امنی برای سرمایهگذاری پدیدار میشود. برقرار بودن معافیتهای مالیاتی، تعرفهزدایی و مقرراتزدایی در کنار تورم تعدیلشده و نزدیک به صفر، میتواند از مهمترین فاکتورهای تامین امنیت سرمایهگذاریها تلقی شود. دسترسی به منابع و ابزارهای تسهیلاتی بورسی و بانکی نیز بهمثابه یکی از این مسائل است که میتواند در تعیین رتبه کشورها در حوزه تامین امنیت سرمایه بهشدت اثرگذار باشد. در کنار این شاخصها، شفافیت آماری فضای اقتصاد کلان و مصونیت از تعرض و مصادره و تملک داراییها، برای ترغیب سرمایهگذاران بسیار تعیینکننده است.
گزارشهای فصلی امنیت سرمایهگذاری از این لحاظ حائز اهمیت است که دربرگیرنده این نکات کلیدی در سیاستگذاری اقتصادی باشد و نیل به اهداف توسعهگرایانه را به مردم و مسوولان گوشزد کند. گزارش مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در این زمینه، شفافیتآفرین است و میتواند واجد نکات مهمی باشد و در سیاستگذاری اقتصاد ایران، به گفتمانسازی در جهت افزایش امنیت سرمایهگذاری و ضمانتهای اجرایی حقوق مالکیت فعالان اقتصادی ایران و نیز بهبود عینی و واقعی امنیت اقتصادی و فضای سرمایهگذاری در ایران کمک کند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 3
دولت باید مدیریت خودروسازی را واگذار کند
آلبرت بغزیان-اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران
یکی از موضوعات چالش برانگیز در موضوعات مرتبط با صنعت خودروسازی کشور دولتی بودن یا غیر دولتی بودن این صنعت است. آنچه در این موضوع حائز اهمیت است به نظر می رسد صنعت خودروسازی دولتی است در حالی که بیش از 90 درصد سهام شرکتهای خودروسازی مثل ایران خودرو و سایپا متعلق به بخش خصوصی است اما رد پای دولت دراین بین بیش از رد پایی است که انتظار می رود بخش خصوصی در این صنعت داشته باشد.
آنچه در تقویت این ذهنیت مهم بوده، ذهنیتی که مردم گمان می کنند صنعت خودروسازی ایران بخصوص در دو شرکت ایران خودرو و سایپا که سهم بالایی در تولید خودرو دارند مدیریت دولت و حضور و وجود مدیران دولتی در بخش های مختلف این صنعت است به گونه ای که نقش و جایگاهی برای مدیریت بخش خصوصی به جا نگذاشته و قائل نشده است.
با اینکه بیش از 90 درصد سهام شرکت های یاد شده متعلق به بخش خصوصی است اما جالب است که بدانیم بخش خصوصی حریف بخش دولتی نیست، یعنی تعیین مدیریتی که توسط دولت صورت می گیرد و قیمت گذاری های دستوری و آنچه به عنوان دستور در این صنعت از بالا به پایین دیکته می شود منجر به کمرنگ شدن نقش بخش خصوصی یا مدیران و سهامداران واقعی این صنعت در چگونگی تصمیم گیریها و مسائل مرتبط با خودروسازی کشور شده است.
تعیین مدیر عامل و معاونین برای شرکت های خودروسازی از سوی دولت ها اصولا سبب شده تا خودروسازی تحت مدیریت دولت باشد وهر آسیب یا کمبودی در این صنعت وجود دارد یا دیده می شود و انتقاداتی که به این صنعت وارد است همه وهمه دولت را نشانه برود چرا که دولت تعیین کننده مدیر عامل و معاونین است بنابراین با صراحت می توان گفت دیدگاه دولت و وزارت صمت روی رویکردهای تاثیر گذار در صنعت خودروسازی کشور تاثیر می گذارد، لذا وجود مدیران دولتی زمینه ساز تفاوت هایی در صنعت خودروسازی ایران با صنعت خودروسازی سایر کشورها شده که بخش خصوصی آنها را مدیریت می کند.
بخشی از زیان انباشته ای که به صنعت خودروسازی وارد شده قطعا ناشی از دخالتها و دستوراتی است که طی سال های گذشته به صنعت خودروسازی و مدیران دولتی تحمیل شده است. در این موضوع شکی نیست که سهامدار بخش خصوصی تلاش می کند تا ضرر نکند اما مدیران دولتی به دلیل اینکه باید پاسخگوی بالا دست باشند با انجام و اعمال برخی دستورات مثل سرمایه گذاری های غیر سودمند و فعالیت هایی که به زیان صنعت خودروسازی تمام شده شرکت ها را آگاهانه یا ناآگاهانه دچار زیان های انباشته سنگینی کرده اند که اینک صنعت خودروسازی توان بازپرداخت یا جبران آن را ندارد به همین دلیل می توان گفت بخشی از زیان انباشته صنعت خودروسازی کشور ناشی از تصمیمات و تکالیف دستوری است که دولتها طی سال های گذشته به این صنعت تحمیل کرده اند.
قطع به یقین دست مافیا وباندهایی که وضعیت صنعت خودروسازی ایران را سخت کرده اند باید از این صنعت کوتاه شود، در کنار این موضوع لازم است به تدریج دولت مدیریت را به بخش خصوصی واقعی واگذار کند، یعنی دولت زمینه را برای حضور بخش خصوصی فراهم کند تا ضمن توسعه صنعت شاهد رضایت مردم و ارتقای کیفیت خودروسازی باشیم، به این دلیل که بخش خصوصی برای باقی ماندن در عرصه مجبور به پیشرفت و رقابت با سایر سازندگان است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
کارشناس و تحلیلگر اقتصادی در گفت و گو با «اخبار صنعت»؛
تعداد بازدید : 4
حمایت از خودروساز داخلی، به زیان اقتصاد و مردم تمام شده است
کارشناس و تحلیلگر اقتصادی گفت: دولت باید مدیریت خودروسازی را به بخش خصوصی واقعی بدهد تا امنیت جانی و مالی مردم و کاهش مصرف بنزین با ساخت خودروی با کیفیت تضمین شود.
هادی حق شناس اقتصاددان و تحلیلگر مسائل اقتصادی در گفت و گو با اخبار صنعت در خصوص تداوم تبعات حمایت دولت از صنعت خودروسازی و چالش هایی که بیش از پیش بر مردم و اقتصاد ایران تحمیل خواهد شد، گفت: در طول سال های گذشته به دلیل مدیریت دولت در صنعت خودروسازی شاهد چالش های زیادی در اقتصاد بوده ایم، به گونه ای که می توان گفت این روند سبب افزایش بدهی بانکی خودروسازان و افزایش تورم از این محل در اقتصاد ایران شده به گونه ای که گروه های مختلف معیشتی را تحت فشارهای غیر قابل جبرانی قرار داده است.
وی در ادامه گفت: در این موضوع شکی وجود ندارد که مدیریت دولت در صنعت خودروسازی زمینه ساز افزایش زیان انباشته خودروسازان شده است یعنی زیان انباشته هر سال نسبت به سال قبل افزایش می یابد، نه تنها خودورساز دچار خسارت می شود، بلکه این خسارت روی زندگی مردم در وجوه مختلف اعم از مادی تا معنوی تاثیر گذار است.
هادی حق شناس در ادامه بحث یادآور شد: نکته دوم این است که قدرت خرید مردم بسیار پایین است در حالی که به دلیل عدم بهره وری این صنعت خودروساز هر سال خواستار افزایش قیمت خودروست، اما مردم توان مالی و اقتصادی برای خرید خودروی مورد نظر خود یا همین خودروهای بی کیفیت داخلی را ندارند و تنها دلالان دراین حوزه برای سودبری بیشتر جولان می دهند.
هادی حق شناس کارشناس و تحلیلگر اقتصادی در خصوص آسیب های تولیدات خودروی بی کیفیت ایرانی گفت: قطعا دولت نمی تواند پایانی بر وضعیت افزایش کشته های جاده ای و معلولیت هایی که به مردم تحمیل می شود متصور نشود، دولت باید مدیریت خودروسازی را به بخش خصوصی واقعی بدهد تا امنیت جانی و مالی مردم و کاهش مصرف بنزین با ساخت خودروی با کیفیت تضمین شود.
کارشناس و تحلیلگر اقتصادی خاطر نشان کرد: در حال حاضر به دلیل کیفیت پایین خودروی ایرانی و مصرف بالای بنزین خودروهای تولید ملی روزانه حدود 110 تا 120 میلیون لیتر بنزین مصرف می کنیم، اگر این روال ادامه داشته باشد بی کمترین شک و شبهه ایی در ده سال آینده دو برابر امروز بنزین مصرف می شود، درحالی که این میزان نفت برای تولید بنزین نداریم.
هادی حق شناس معتقد است: این میزان مصرف بنزین در حالی صورت می گیرد که بخشی از خودروها به جای بنزین تا جای ممکن گاز مصرف می سوزانند! برآوردها وآمارها نشان می دهد مصرف بنزین و گاز خودروهای ساخت داخل حداقل دو برابر خودروهای با کیفیت خارجی است، پس تمام آنچه از تولید خودروی ایرانی به ما می رسد ضرر و زیان در بخش های مختلف است.
وی در ادامه بحث خاطر نشان کرد: اگر میزان مصرف انرژی خودروهای هیبریدی را با خودروهای داخلی مقایسه کنیم حتی می توان گفت خودروی ایرانی 6 برابر بیشتر از خودروهای هیبریدی خارجی سوخت مصرف می کند، پس مصرف بالای بنزین در خودروی ساخت داخل رفته رفته به یک معضل حل نشدنی تبدیل شده است.
وی در پایان گفت و گو خاطر نشان کرد: مسوولین ایرانی تا کنون از خود پرسیده اند در ازای حمایت از خودروساز داخلی و اصرار بر مدیریت دولت در این صنعت تا چه زمانی می توانند نفت این ثروت ملی را برای سوختن چند برابری در خودروهای ایرانی به بنزین تبدیل کنند؟ آیا مسوولین ایرانی به این موضوع فکر کرده اند که تبعات مدیریت دولت و عدم ایجاد رقابت در صنعت خودروسازی به سرعت بیش ازآنچه فکر کنیم دامن اقتصاد را خواهد گرفت؟
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
در صفحات دیگر
فرمانده نیروی زمینی ارتش:
اجازه کوچکترین خطایی را به دشمنان نمیدهیم
فرمانده نیروی زمینی ارتش در بازدید از تیپ ۱۸۱ زرهی شهید سلیمی نزاجا، گفت: اولویت اصلی و مهمترین مأموریت نیروی زمینی ارتش، حفظ و تأمین امنیت مناطق مرزی است.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از تیپ ۱۸۱ زرهی شهید سلیمی نزاجا مستقر در نوار مرزی غرب و قصرشیرین بازدید کرد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش در این بازدید با بیان این که مهمترین مأموریت نیروی زمینی ارتش، حفظ و تامین امنیت مناطق مرزی است، گفت: دشمنان قسم خورده کشورمان، امنیت، اقتصاد و فرهنگ ایران اسلامی را نشانه گرفته اند و ما با اقتدار در مقابل توطئه های دشمنان ایستاده ایم و اجازه کوچکترین خطایی را به دشمنان نمی دهیم.
وی با اشاره به اصول مهم حاکم در نیروی زمینی ارتش، اظهار داشت: اولین و مهمترین اصل در نیروی زمینی، ولایتمداری است که طبق آن، تمامی برنامهها در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) انجام میشود.
فرمانده نیروی زمینی ارتش، اصل عدالت محوری و شایسته سالاری را از دیگر اصول مهم این نیرو دانست و افزود: تمام انتصابها و ملاک ارزیابی ما برای فرماندهان در راستای عمل به این سه اصل است.
امیر سرتیپ حیدری با تأکید بر اهمیت حفظ، مراقبت شبانه روزی و تأمین امنیت مرزها تصریح کرد: اولویت مهم و اصلی در نیروی زمینی ارتش، حفظ، مراقبت شبانهروزی و تأمین امنیت مرزها است و همه ما موظف به دفاع از تمامیت ارضی کشور هستیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: با حضور مقتدر نیروهای مسلح در مرزهای کشور، هیچ دشمنی توانایی تهدید و آسیب به امنیت کامل مردم ایران اسلامی ندارد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین در بازدید از تیپ ۷۱ پیاده مکانیزه سرپل ذهاب نیروی زمینی ارتش، با تأکید بر لزوم حفظ هوشیاری و ارتقاء آمادگی رزمی یگانها گفت: امروز با توکل بر خدا و تبعیت از فرمانده معظم کل قوا، به جایگاهی از توان و اقتدار دفاعی دست یافتهایم که دشمنان را در هر لحظه و در هر نقطهای رصد و هر گونه تجاوز به خاک این مرز و بوم را با قاطعیت و شدیدترین شکل ممکن پاسخ خواهیم داد.
وی افزود: با تلاشها و مجاهدتهای شبانهروزی و مخلصانه کارکنان ارتش و سایر نیروهای مسلح خواب را از چشمان هر متجاوزی ربودهایم و امنیت کاملی را برای مرزهای کشور خود به ارمغان آوردهایم.
امیر سرتیپ حیدری با اشاره به اینکه افزایش قدرت نظامی ایران منافع هیچ کشور دوست و همسایه ای را تهدید نمیکند، خاطرنشان کرد: پیام آمادگی رزمی بینظیر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به کشورهای همسایه پیام صلح و امنیت پایدار برای منطقه و اعلام هشدار به بدخواهان انقلاب و نظام است.
توقیف نفتکش خارجی حامل سوخت قاچاق در خلیج فارس
جانشین فرمانده منطقه سوم دریایی سپاه درباره جزئیات توقیف نفتکش خارجی حامل سوخت قاچاق توضیحاتی ارائه داد.
دریادار دوم محمدشریف شیرعلی با تشریح جزئیات توقیف ۲ فروند شناور خارجی حامل سوخت قاچاق توسط رزمندگان نیروی دریایی سپاه اظهار کرد: رزمندگان نیروی دریایی سپاه با هوشیاری، تسلط و دقت عمل، تمامی اقدامات غیرقانونی شناورهای تجاری و نظامی فرا منطقه ای را رصد و با اقتدار به ماموریت خود می پردازند.
به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی سپاه، وی با اشاره به توقیف نفتکشهای حامل سوخت قاچاق با پرچمهای کشورهای پاناما و تانزانیا با نامهای تجاری «استیون» و «کرون» توسط رزمندگان نیروی دریایی سپاه، افزود: طی ۲ روز گذشته رزمندگان منطقه سوم نیروی دریایی سپاه مستقر در بندر ماهشهر و شمال خلیج فارس با رصد اطلاعاتی ۲ فروند شناور را که به صورت سازمان یافته مبادرت به قاچاق نفت گاز جمهوری اسلامی در خلیج فارس می کردند را با دستور مقام قضایی توقیف کردند.
وی تصریح کرد: رزمندگان منطقه سوم دریایی سپاه همچنین با تسلط، هوشیاری، رفتار حرفهای و اخطار قاطع به تمام عوامل بیگانه که در منطقه حضور داشتند با اقتدار شناورهای متخلف توقیف شده را تا بندر ماهشهر و پایگاه اروند هدایت و ۳۷ خدمه این نفتکش ها را نیز برای ادامه مراحل قانونی به مقام های قضایی تحویل دادند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.